abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_83988218
Bah wat ben ik dom! Ik les in Zwolle maar woon tijdelijk nog 50km verderop.. dacht vandaag om 9:00 te moeten lessen, dus netjes de trein van 8:15 gepakt en om 8:40 aanwezig... Ben ik een uur te vroeg, het begint pas om 9:45.... zucht :p
  dinsdag 13 juli 2010 @ 09:33:56 #162
251095 Purdey
Better off alone..
pi_83988298
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 09:29 schreef Hitomi het volgende:
Bah wat ben ik dom! Ik les in Zwolle maar woon tijdelijk nog 50km verderop.. dacht vandaag om 9:00 te moeten lessen, dus netjes de trein van 8:15 gepakt en om 8:40 aanwezig... Ben ik een uur te vroeg, het begint pas om 9:45.... zucht :p
Ben je weer terug in Nederland? Leuk gehad in Indonesië?
So, here is the truth about the truth. It hurts, and so we lie.
pi_83996050
quote:
Op maandag 12 juli 2010 23:32 schreef twiFight het volgende:
Dan heb ik slecht nieuws voor je, de mens is egoistisch. Daarbij leven we nu ook nog eens in de IK-generatie. Je had in de pauzes van het WK moeten rijden joh, optijd thuis zijn voor de 2e helft is vééééél belangrijker dan mensenlevens.
Ja echt, m'n leven flitste een paar keer aan me voorbij toen ik vlak voor een wedstrijd naar huis fietste .
Tap tap tap
pi_84007709
Ik deed dus net praktijkexamen.

Zat bij een chagrijnige man, heel gezellig en werkt lekker voor je zenuwen natuurlijk. De eerste 200 meter hebben we over algemene dingen gepraat, daarna zei hij alleen: Linksaf, tweede rechts etc etc.

Het rijden op zich ging lekker, moest invoegen op een snelweg waar een brug was, die brug stond lekker open dus hoefde mooi niet in te voegen!

Toen we terugkeerden bij het CBR stapten we uit, maar ik was m'n portemonnee vergeten dus pakte die nog even snel, maar die man was al bij de ingang.

Toen begon ie kritisch te kijken, en zei ie: Ik vond het een lekker ritje, dus je bent geslaagd. Dat deed ie heel enthousiast......................

MAAR FUCK IT, ik ben gewoon geslaagd na 3 maandjes lessen
pi_84009034
Gefeliciteerd aflex!

Ik heb je in de wiki gezet maar openingspost kan ik niet meer aanpassen, volgende topic sta je er wel bij.
pi_84009480
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 17:30 schreef aflex het volgende:
Ik deed dus net praktijkexamen.

Zat bij een chagrijnige man, heel gezellig en werkt lekker voor je zenuwen natuurlijk. De eerste 200 meter hebben we over algemene dingen gepraat, daarna zei hij alleen: Linksaf, tweede rechts etc etc.

Het rijden op zich ging lekker, moest invoegen op een snelweg waar een brug was, die brug stond lekker open dus hoefde mooi niet in te voegen!

Toen we terugkeerden bij het CBR stapten we uit, maar ik was m'n portemonnee vergeten dus pakte die nog even snel, maar die man was al bij de ingang.

Toen begon ie kritisch te kijken, en zei ie: Ik vond het een lekker ritje, dus je bent geslaagd. Dat deed ie heel enthousiast......................

MAAR FUCK IT, ik ben gewoon geslaagd na 3 maandjes lessen
Gefeliciteerd
  dinsdag 13 juli 2010 @ 18:29:02 #167
251095 Purdey
Better off alone..
pi_84010027
Gefeliciteerd! En lekker snel gedaan
Examinatoren zijn nooit echt vrolijk..Was bij mij blij dat m'n instructeur erbij was en hem goed kende, want ik vrees dat ik geen stom woord met 'm gewisseld had Ook het feliciteren was niet je-van-het.Hij stak alleen z'n hand uit Heb hem niet eens 'Je bent geslaagd' horen zeggen.
pi_84010685
Theorie-examen gehaald

Gevaarherkenning: 23/25
Theorie: 37/40

Er waren trouwens ongelooflijk veel mensen gezakt, denk zo rond de 3/4. Is dat normaal?
  dinsdag 13 juli 2010 @ 18:51:49 #169
251095 Purdey
Better off alone..
pi_84010897
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 18:46 schreef BasementDweller het volgende:
Theorie-examen gehaald

Gevaarherkenning: 23/25
Theorie: 37/40

Er waren trouwens ongelooflijk veel mensen gezakt, denk zo rond de 3/4. Is dat normaal?
Ook jij gefeliciteerd! De gezakten zijn normaal ja.Wist je niet dat er mensen komen die minstens een keer of 6 gaan? Bij mij zat er een achter me die er voor de tiende keer was, droeftoeter
pi_84011398
Ja, ik hoorde van een hoop mensen daar dat ze al 4x gezakt waren en zo, maar dat had ik niet verwacht nee .
10x is wel episch, zonde van het geld , en als je het gewoon leert is dat echt niet nodig.
pi_84012249
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 18:51 schreef Purdey het volgende:

[..]

Ook jij gefeliciteerd! De gezakten zijn normaal ja.Wist je niet dat er mensen komen die minstens een keer of 6 gaan? Bij mij zat er een achter me die er voor de tiende keer was, droeftoeter

10

Viel me zo erg mee heel dat theorie examen, VEKABest oefenexamens zijn stukken moeilijker. Ook prima te doen in een dagje of 2 een paar uurtjes leren.

Morgen weer rijles, alweer een week geleden
Ik wil die biertje beetje koud en die schoentje beetje mooi
  dinsdag 13 juli 2010 @ 20:57:06 #172
263062 Joosterd
All-Round Fokker.!!
pi_84016359
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 18:51 schreef Purdey het volgende:

[..]

10 x dat is wel heel erg

Ik vond theorie dan wel weer heel makkelijk en allles was eigenlijk best duidelijk en logisch.
You have to make the right choice. As long as you don't choose, everything remains possible.
pi_84018804
Oef wat post ik hier weinig de laatste tijd Komt ook omdat ik al 2 weken niet meer gelest heb. Alleen maar werken laatste paar dagen. Toch maar weer even een lesje proberen in te plannen!
I had this song playing when Mary Ellen was born. Had her right there on the pool table, and they didn't stop the game...
  dinsdag 13 juli 2010 @ 22:05:09 #174
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_84020148
Ik ga morgen in het noodweer lessen Heb er eigenlijk wel zin in.
Afgelopen zaterdag zijn we geevacueerd van een feestterrein vanwege het weer Tevens moest de BOB flink slalommen om al die takken op de weg te ontwijken.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_84025864
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 19:26 schreef honkhonk het volgende:

[..]

10

Viel me zo erg mee heel dat theorie examen, VEKABest oefenexamens zijn stukken moeilijker. Ook prima te doen in een dagje of 2 een paar uurtjes leren.

Morgen weer rijles, alweer een week geleden
Ja, die oefenexamens van vekabest haalde ik heel vaak niet, maar ik heb m'n theorie wel in één keer gehaald
Tap tap tap
  woensdag 14 juli 2010 @ 09:54:13 #176
251095 Purdey
Better off alone..
pi_84033318
Theorieexamen waren altijd van die listige vragen.En je kon er ook niet al te lang je mooie hoofdje over breken, want dan was je tijd om.Bij mij was het dieptepunt dat ik 'Nee' antwoordde op de vraag 'Als je met alle vier de ramen open gaat rijden, verbruik je dan meer brandstof?' Een wonder dat ik het in een keer haalde
pi_84033418
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 09:54 schreef Purdey het volgende:
Theorieexamen waren altijd van die listige vragen.En je kon er ook niet al te lang je mooie hoofdje over breken, want dan was je tijd om.Bij mij was het dieptepunt dat ik 'Nee' antwoordde op de vraag 'Als je met alle vier de ramen open gaat rijden, verbruik je dan meer brandstof?' Een wonder dat ik het in een keer haalde
Er zat iemand achter me die voor de zoveelste keer gezakt was, en die snapte niet waarom zo'n skibox op je dak voor meer brandstofverbruik zorgde .
Tap tap tap
  woensdag 14 juli 2010 @ 09:59:45 #178
251095 Purdey
Better off alone..
pi_84033452
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 09:58 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Er zat iemand achter me die voor de zoveelste keer gezakt was, en die snapte niet waarom zo'n skibox op je dak voor meer brandstofverbruik zorgde .
Waarschijnlijk doet die nu nog theorie examen
pi_84036819
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 23:44 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ja, die oefenexamens van vekabest haalde ik heel vaak niet, maar ik heb m'n theorie wel in één keer gehaald
Maar toch zitten daar wel vage vragen tussen. Zie je bijvoorbeeld in de verte een bus staan, met uitstappende mensen. Je rijdt 40 kilometer per uur, en niemand in je spiegel. Wat doe je ? Ik denk, voorzichtigheid is de moeder van de porceleinkast, dus gas loslaten maar. Blijkt het antwoord te zijn, gewoon niks, doorrijden ?
Honey ! Take me drunk, i am home !
  woensdag 14 juli 2010 @ 11:39:06 #180
174375 bladerdeegroller
Voor al uw bladerdeeg!
pi_84037252
Vanochtend ook geslaagd voor praktijk

Voordeel was dat het lekker rustig op de weg was overal

Had een hele aardige man die eigenlijk de oren van mijn hoofd heeft gewauweld.. Ach ja, hij vond het prima gaan
pi_84037629
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 11:29 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Maar toch zitten daar wel vage vragen tussen. Zie je bijvoorbeeld in de verte een bus staan, met uitstappende mensen. Je rijdt 40 kilometer per uur, en niemand in je spiegel. Wat doe je ? Ik denk, voorzichtigheid is de moeder van de porceleinkast, dus gas loslaten maar. Blijkt het antwoord te zijn, gewoon niks, doorrijden ?
Afstanden inschatten, zoals je zelf al zegt heel in de verte, dan is het geen gevaar.
lama
pi_84037789
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 11:46 schreef lbeew het volgende:

[..]

Afstanden inschatten, zoals je zelf al zegt heel in de verte, dan is het geen gevaar.
Mijn punt is een beetje, in dit geval gas loslaten kan toch nooit fout zijn ?
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_84038373
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 11:49 schreef LangeTabbetje het volgende:

[..]

Mijn punt is een beetje, in dit geval gas loslaten kan toch nooit fout zijn ?
Het is niet energiezuinig om langzamer te gaan rijden en dan weer op te trekken als het niet hoeft. Het is niet fout uiteraard als jij daar zelf rijdt en er is niemand die je kan hinderen door gas los te laten, maar dat antwoord willen ze niet zien.
lama
  woensdag 14 juli 2010 @ 12:42:27 #184
251095 Purdey
Better off alone..
pi_84040073
Gefeliciteerd bladerdeegroller!

En over die gevaarherkenning kun je kort zijn, het is niet altijd duidelijk op een stilstaand plaatje wat er nou precies bedoeld wordt.Je merkt pas zelf in de praktijk wat je het beste in bepaalde situaties kunt doen.Beetje sturen, gas loslaten, of remmen.
  woensdag 14 juli 2010 @ 13:37:05 #185
263062 Joosterd
All-Round Fokker.!!
pi_84042665
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 11:39 schreef bladerdeegroller het volgende:
Vanochtend ook geslaagd voor praktijk

Voordeel was dat het lekker rustig op de weg was overal

Had een hele aardige man die eigenlijk de oren van mijn hoofd heeft gewauweld.. Ach ja, hij vond het prima gaan
Gefeliciteerd , netjes

En op de gevaarherkenning heb ik het gewoon op gevoel gedaan anders ga je keihard twijfelen want sommigen zijn nou niet echt duidelijk te noemen.
You have to make the right choice. As long as you don't choose, everything remains possible.
pi_84044403
Ben je tegenwoordig voor het rijexamen gebonden aan een cbrlocatie, die van je woonplaats bv.?
There is no time like the present..
pi_84045103
Heb er nu zo'n 30 rijlessen opzitten en heb al goede voertuigcontrole. Ik snij alleen nog te veel bochten af en zie kleine dingen over het hoofd en ik kijk niet altijd even goed ver voorruit.

Hopelijk kan ik binnen 5-10 lessen afrijden
pi_84047571
10de rijles gehad (naja 5de, maar van 2 uur altijd).. het ging redelijk. Stukje snelweg gedaan, stuk binnenstad en wat woonwijken. Ik moet alleen echt beter gaan kijken want dat is totaal geen automatisme.

Iemand anders die ook rond zn 10de rijles zit? Waar ben je vooral mee bezig / heb je moeite mee? Even om te vergelijken
pi_84049315
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 14:08 schreef Spider_NL het volgende:
Ben je tegenwoordig voor het rijexamen gebonden aan een cbrlocatie, die van je woonplaats bv.?
Naar mijn weten niet, vriend van mij heeft gelest in Utrecht en afgereden in Leusden.
lama
pi_84049964

Ook jij staat er bij in de wiki.
pi_84055253
Hoe is het trouwens als je net je rijbewijs hebt en je gaat in een veel grotere auto rijden dan je lesauto? Dat lijkt mij zeer lastig met fileparkeren
pi_84055422
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 17:58 schreef Puvon het volgende:
Hoe is het trouwens als je net je rijbewijs hebt en je gaat in een veel grotere auto rijden dan je lesauto? Dat lijkt mij zeer lastig met fileparkeren
Oefenen Zonder dat er een auto achter je staat bijvoorbeeld. Ik moet het achteruit inparkeren ook nog oefenen, want die richtlijn die ik eerst had werkt nu niet
Tap tap tap
pi_84055852
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 15:13 schreef honkhonk het volgende:
10de rijles gehad (naja 5de, maar van 2 uur altijd).. het ging redelijk. Stukje snelweg gedaan, stuk binnenstad en wat woonwijken. Ik moet alleen echt beter gaan kijken want dat is totaal geen automatisme.

Iemand anders die ook rond zn 10de rijles zit? Waar ben je vooral mee bezig / heb je moeite mee? Even om te vergelijken
Ik heb 5 uur les gehad. Ik heb al vooruit en achteruit "gewoon" geparkeerd en vooruit file geparkeerd, volgende les achteruit fileparkeren . Heb ook al op de snelweg gereden.

Ik vergeet steeds over mijn schouder te kijken bij het wegrijden. Maar ik ga mezelf beloven dat ik dat de volgende keer niet vergeet . Verder wil ik nog wat vlotter kunnen werken met de koppeling in de 1e versnelling bij het wegrijden. Ik doe het op zich wel goed maar het kan gewoon wat vlotter . Mijn instructeur wijst me er ook af en toe op dat ik niet ver genoeg kijk in een bocht, dan fixeer ik mijn blik teveel op korte afstand voor de auto. Daar ga ik de volgende keer ook maar goed op letten!
pi_84056867
Waar zakken de meeste mensen trouwens op?
  woensdag 14 juli 2010 @ 18:38:25 #195
251095 Purdey
Better off alone..
pi_84056996
Ik denk op kijken, of onzekerheid tonen
pi_84057524
Mijn rij-instructeur zei dat bijna altijd het kijkgedrag doorslaggevend is. Als je dus een redelijke indruk maakt in het algemeen, maar je kijkt niet goed, dan zak je al snel.
pi_84057844
Kijken is idd een hele belangrijke. Ook onzekerheid oftewel besluitvaardigheid is een goeie.
Die waren al genoemd maar ik bevestig het even.
Wat ook een belangrijke is: voorrang verlenen. Een voorrangsfout tijdens een examen is meestal redelijk dodelijk voor je resultaat.

Het belangrijkste tijdens een examen is dat je laat zien dat je veilig en zelfstandig aan het verkeer kan deelnemen.
pi_84058124
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 18:38 schreef Purdey het volgende:
Ik denk op kijken, of onzekerheid tonen
Wat deed jij trouwens steeds fout waardoor jij zoveel lessen nodig had?

Ben ik wel benieuwd naar.
  woensdag 14 juli 2010 @ 19:16:58 #199
263062 Joosterd
All-Round Fokker.!!
pi_84058957
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 17:58 schreef Puvon het volgende:
BIj mij was het niet veel wennen , alleen leek de remweg veel groter dan een kleinere auto. Fileparkeren heb ik met onze auto nog niet gedaan maar gewoon de andere bijzondere handelingen maakt het niet zo veel uit als je de er al een beetje handigheid in hebt en het een keer gedaan hebt.
  woensdag 14 juli 2010 @ 19:19:35 #200
251095 Purdey
Better off alone..
pi_84059090
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 19:02 schreef Puvon het volgende:

[..]

Wat deed jij trouwens steeds fout waardoor jij zoveel lessen nodig had?

Ben ik wel benieuwd naar.
Ik was eigenwijs, ging in discussie omdat ik alles beter wist (Althans, ik was in de heilige overtuiging), ik had er geen aanleg voor, ik was traag met leren, mijn instructeur was erg laks, ik had het veel te gezellig met mijn instructeur en vond drankjes drinken met hem veel leuker en mijn rijschool liet iedereen zo lang mogelijk doorrijden. Van de examinator tijdens m'n TTT hoorde ik dat ik te weinig nadacht over dingen, te weinig vooruit dacht/geen plan maakte. Het was dus niet één specifiek iets, meer een samenloop van omstandigheden
pi_84060611
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 18:35 schreef Puvon het volgende:
Waar zakken de meeste mensen trouwens op?
Geen voorrang verlenen.
  woensdag 14 juli 2010 @ 22:48:30 #202
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_84070058
Zo, ook nog een rijlesje gehad net. Helaas niet in noodweer, ik had de ruitewissers al paraat staan

Ik had mega veel problemen met de koppeling, geen idee wat mis ging maar ik heb de auto 3 keer af laten slaan. What de fuxor en zo. Heb vooruit ingeparkeerd en het ging vaak fout, maar het komt gewoon omdat we het nog nooit goed geoefend hadden. Eén keertje met geluk goed inparkeren betekent nog niet dat je het ook helemaal onder de knie hebt.

Tevens bijna een scooterrijdster omver gereden, maar het was een meisje en daar rem ik wel voor Maar goed. Na eerder al een veel te hard rijdende scooter over het hoofd gezien te hebben was het deze keer gewoon niet goed zichtbaar. Ik zou toch zweren dat de rotonde leeg was, maar opeens kwam daar zo'n scooter de rotonde op. Ik remde wel zelf, geen nood, maar ik schrok wel een beetje. Ik beloof voortaan beter op de letten voor motorrijders (en scooters met meisjes er op, bontkraagjes = extra gas)
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
pi_84070294
Hoeveelste les twiFight ?
  donderdag 15 juli 2010 @ 12:08:22 #204
268053 Jig_Saw
Denk je ook niet?
pi_84084421
Theorie is binnen en ik ga vandaag op voor de 4e les van een 10-daagse cursus bij de ANWB.
Het schakelen en het autorijden zelf ging al meteen goed op het moment dat ik wegreed de eerste les (al vaker gereden met m'n pa). Maar het kijken is nog echt wennen , en dan heb ik het vooral over de dode hoek.
Zo had ik gisteren bijvoorbeeld een situatie dat de weg smaller werd bij de stoplichten net voor een brug en er reed ook een fietser voor me op dat moment net iets voor de versmalling, en toen zei mijn instructeur we gaan rechtsaf. Op dat soort momenten vind ik het zelf nogal gevaarlijk om in je dode hoek te kijken omdat je toch even met je ogen van de weg af bent terwijl er een fietser voor je rijdt op een smal stukje.
Op maandag 14 december 2009 22:32 schreef heey123 het volgende:
biograde kan je die plaatje veranderen van je profiel want elke keer als ik hem zie denk ik aan mijn overleden tante agaat
pi_84093116
quote:
Feelgoodbericht
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
  donderdag 15 juli 2010 @ 16:02:21 #207
251095 Purdey
Better off alone..
pi_84094744
62 keer zakken voor je theorie ²
  donderdag 15 juli 2010 @ 17:00:03 #208
174375 bladerdeegroller
Voor al uw bladerdeeg!
pi_84097253
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 16:05 schreef vannelle het volgende:

Ook jij staat er bij in de wiki.
Bedankt allemaal Nu dinsdag even langs het gemeentehuis en dan fahren maar
pi_84097413
Geslaagd 13 juli!

Wist helemaal niet eens dat ik een examen had, had nooit bevestiging gekregen van CBR.

Rijbewijs mag ik maandag afhalen.
AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHHHHH!!!
  donderdag 15 juli 2010 @ 17:14:23 #210
174375 bladerdeegroller
Voor al uw bladerdeeg!
pi_84097792
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 17:04 schreef Waterflesje het volgende:
Geslaagd 13 juli!

Wist helemaal niet eens dat ik een examen had, had nooit bevestiging gekregen van CBR.

Rijbewijs mag ik maandag afhalen.
Gefeliciteerd
pi_84097979
Bedankt!

Nu bezig om mijn auto rijklaar te maken.
pi_84099428
Gefeliciteerd!
Wiki is ook aangepast.
  donderdag 15 juli 2010 @ 18:12:31 #213
251095 Purdey
Better off alone..
pi_84099969
Vannelle heeft een nieuwe missie gevonden
Wel een logisch gevolg trouwens, hij staat qua instructeur zijn als opperhoofd aan het Rijles topic

Ook van mij gefeliciteerd Waterflesje! Maar hoe kwam dat zo, dat je niet wist dat je examen had? Dat krijg je toch te horen van je instructeur? Ben je nooit naar de rijschool gegaan om een datum te prikken?
pi_84101535
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 18:12 schreef Purdey het volgende:
Vannelle heeft een nieuwe missie gevonden
Wel een logisch gevolg trouwens, hij staat qua instructeur zijn als opperhoofd aan het Rijles topic
TS moet het bijhouden vind ik en nu ben ik dat. Ik hoop niet dat ik dit topic zelf weer naar pagina 7 help.

En in dit topic geldt hetzelfde als bij mij thuis: daar ben ik ook geen opperhoofd.
Enneuh.........ex-instructeur. Ik mag nog wel lesgeven maar ik kon gewoon niet meer tegen eigenwijze pubers.
Grapje natuurlijk!
  donderdag 15 juli 2010 @ 20:05:26 #215
251095 Purdey
Better off alone..
pi_84104315
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 19:03 schreef vannelle het volgende:

[..]

TS moet het bijhouden vind ik en nu ben ik dat. Ik hoop niet dat ik dit topic zelf weer naar pagina 7 help.

En in dit topic geldt hetzelfde als bij mij thuis: daar ben ik ook geen opperhoofd.
Enneuh.........ex-instructeur. Ik mag nog wel lesgeven maar ik kon gewoon niet meer tegen eigenwijze pubers.
Grapje natuurlijk!
Gelukkig voel ik mij als 22 jarige niet meer aangesproken met de woorden 'Eigenwijze puber.'
Oké, ex-instructeur dan..Dan nog, je weet er een hoop van, dat schept vertrouwen
Het is voor lessers fijn om iemand dicht bij het 'vuur' te hebben
pi_84104746
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 20:05 schreef Purdey het volgende:

[..]

Gelukkig voel ik mij als 22 jarige niet meer aangesproken met de woorden 'Eigenwijze puber.'
Oké, ex-instructeur dan..Dan nog, je weet er een hoop van, dat schept vertrouwen
Het is voor lessers fijn om iemand dicht bij het 'vuur' te hebben
Dan geldt dat niet voor jou.
Maar niks mis met pubers hoor, weet je wat veel erger is? Oudere mensen.
Heb een vrouw van dik 50 bij me in de auto gehad, paar keer per week. Daar zag ik altijd tegenop, die leerde echt helemaal niks bij. Doe me dan maar een jonkie, die nemen tenminste nog veel op van wat ze doen en te horen krijgen. Word ik blij van.
En dit topic......het is toch leuk om mensen te helpen als dat binnen je mogelijkheden ligt? Ik vind van wel iig.

Zit er trouwens steeds vaker aan te denken om weer les te gaan geven, vrees dat ik door problemen met m'n rug m'n huidige werk niet kan blijven doen.
Dus hou me scherp!
  donderdag 15 juli 2010 @ 20:16:06 #217
251095 Purdey
Better off alone..
pi_84104879
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 20:13 schreef vannelle het volgende:

[..]

Dan geldt dat niet voor jou.
Maar niks mis met pubers hoor, weet je wat veel erger is? Oudere mensen.
Heb een vrouw van dik 50 bij me in de auto gehad, paar keer per week. Daar zag ik altijd tegenop, die leerde echt helemaal niks bij. Doe me dan maar een jonkie, die nemen tenminste nog veel op van wat ze doen en te horen krijgen. Word ik blij van.
En dit topic......het is toch leuk om mensen te helpen als dat binnen je mogelijkheden ligt? Ik vind van wel iig.

Zit er trouwens steeds vaker aan te denken om weer les te gaan geven, vrees dat ik door problemen met m'n rug m'n huidige werk niet kan blijven doen.
Dus hou me scherp!
Wat moet je trouwens nog doen om examinator te worden? Moet je daar wel instructeur voor zijn geweest?
Mijn buurvrouw van rond de 50 heeft minstens 2 jaar gelest en 6 keer examen gedaan, maar dat lag écht aan de instructeur zei ze altijd. Ik denk dat die man al bultjes kreeg als hij haar naam op z'n rooster zag voor die dag
pi_84106419
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 20:16 schreef Purdey het volgende:

[..]

Wat moet je trouwens nog doen om examinator te worden? Moet je daar wel instructeur voor zijn geweest?
Mijn buurvrouw van rond de 50 heeft minstens 2 jaar gelest en 6 keer examen gedaan, maar dat lag écht aan de instructeur zei ze altijd. Ik denk dat die man al bultjes kreeg als hij haar naam op z'n rooster zag voor die dag
Hoe het zit om examinator te worden weet ik niet, daar heb ik me eerlijk gezegd nooit in verdiepd.
Ik neem aan dat je eerst instructeur moet zijn geweest, lijkt me wel zo logisch.
Wat ik wél zeker weet is dat iemand die examinator wil worden zelf ook (les en) een examen krijgt, heb meerdere keren met 2 van het CBR op examen geweest; 1 ervaren examinator achterin en de wannabee nam het examen dan af.
Het was wel zo dat als de leerling volgens de ervaren examinator onterecht geslaagd of gezakt was hij het laatste woord daar over had.

En ik kreeg ook altijd bekant bultjes van die ouderen, of je iets nou 10 of 100 keer uitlegde, het maakt niet uit.
Op een gegeven moment heb ik haar aangeraden automaat te gaan rijden, kon ze zich tenminste op het verkeer concentreren.
Had ik volgens mij beter niet kunnen zeggen...........kwaad dat ze werd!
  donderdag 15 juli 2010 @ 21:13:45 #219
263062 Joosterd
All-Round Fokker.!!
pi_84107595
Mijn instructeur vertelde onder het lessen het volgende:
Er was een leerling die een TTT had aangevraagd maar door een fout van het CBR was het een echte examen geworden zonder dat de leerling het van vooraf wist. Ze hadden afgesproken met de examinator dat ze gewoon ging rijden net of het een examen was en als ze goed reed gewoon geslaagd was. Dus haalde ze onverwachts het rijbewijs.
pi_84109360
Mijn instructeur praat echt de heeeeele tijd door.
Zegt ie ook nog deze les, bij het CBR geven ze ook geen aanwijzingen.
Geen idee wat ik daar nou op moet zeggen, hij mag best praten maar als ie even zn mond houd zou ook wel fijn zijn, en dan tegen mij beginnen over geen aanwijzingen bij het CBR?
pi_84109401
Als ik teveel bezig ben met zijn gelul gaat het rijden ook gewoon slechter, motor afslaan enzo.
Slechte instructeur heb ik getroffen volgens mij.
  donderdag 15 juli 2010 @ 21:54:11 #222
174375 bladerdeegroller
Voor al uw bladerdeeg!
pi_84109828
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 21:46 schreef ScarFace- het volgende:
Mijn instructeur praat echt de heeeeele tijd door.
Zegt ie ook nog deze les, bij het CBR geven ze ook geen aanwijzingen.
Geen idee wat ik daar nou op moet zeggen, hij mag best praten maar als ie even zn mond houd zou ook wel fijn zijn, en dan tegen mij beginnen over geen aanwijzingen bij het CBR?
Mijn instructeur lulde ook de oren van mijn kop af, ik heb hem gewoon vriendelijk uitgelegd dat dat een negatief effect had op mijn rijgedrag.. Misschien het proberen waard? Die van mij was alleen maar blij dat ik het had gezegd, daar kon hij ook van leren zei ie...

Uiteindelijk toen ik dus gisteren klaar was zei hij nog dat hij heel blij was dat ik dat ooit gezegd had en dat hij inderdaad daarna flinke verbeteringen had gezien
  donderdag 15 juli 2010 @ 21:58:00 #223
251095 Purdey
Better off alone..
pi_84110051
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 21:47 schreef ScarFace- het volgende:
Als ik teveel bezig ben met zijn gelul gaat het rijden ook gewoon slechter, motor afslaan enzo.
Slechte instructeur heb ik getroffen volgens mij.
Lekker naar een ander gaan die op gepaste momenten praat en zwijgt.Het gaat om jou concentratie En jij betaald die man goed om les te geven, ouwehoeren doet ie maar in de kroeg
pi_84110121
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 18:12 schreef Purdey het volgende:
Ook van mij gefeliciteerd Waterflesje! Maar hoe kwam dat zo, dat je niet wist dat je examen had? Dat krijg je toch te horen van je instructeur? Ben je nooit naar de rijschool gegaan om een datum te prikken?
Heb al tijden geen rijles gehad en had de rijschool mijn examen aan laten vragen. Zo wist ik dus niet dat ik een examen had en moest ik plots 's ochtends om 8 uur mijn nest uit.

Achteraf kan ik er wel om lachen al kon ik dat dinsdagochtend zeker niet. Ik was er totaal niet blij mee en mijn instructeur gestresst omdat hij niet wist waar we moesten zijn ( )en rijschool de examenpapieren van mijn broertje had meegegeven die de volgende dag moest.

Maar alles was goedgekomen uiteindelijk.
  donderdag 15 juli 2010 @ 22:05:28 #225
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_84110518
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 22:54 schreef honkhonk het volgende:
Hoeveelste les twiFight ?
Euh, 30e of zo , vandaar dat megaveel koppelingproblemen nogal als een verrassing kwam. Afijn, de sfeer was verder wel relaxt (is meestal wat zeurderiger aan zijn kant) en mijn instructeur in het duits horen vloeken tegen de tankautomaat was ook wel grappig. Ik werd wel doodnerveus van het cruise control lampje dat niet uit wou.
pi_84111250
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 22:05 schreef twiFight het volgende:

[..]

Euh, 30e of zo , vandaar dat megaveel koppelingproblemen nogal als een verrassing kwam. Afijn, de sfeer was verder wel relaxt (is meestal wat zeurderiger aan zijn kant) en mijn instructeur in het duits horen vloeken tegen de tankautomaat was ook wel grappig. Ik werd wel doodnerveus van het cruise control lampje dat niet uit wou.
Misschien zit je te ver weg van de koppeling.

Ik zit nu ook rond mijn 30e en bij mij slaat hij soms af omdat ik vergeet terug te schakelen bij een stoplicht
pi_84111598
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 22:19 schreef Puvon het volgende:

[..]

Misschien zit je te ver weg van de koppeling.

Ik zit nu ook rond mijn 30e en bij mij slaat hij soms af omdat ik vergeet terug te schakelen bij een stoplicht
Zo vond ik het ooit vreemd dat de auto zo langzaam optrok om daarna af te slaan. Bleek dat ik in z'n 3 wou vertrekken, tot 2 keer toe.
pi_84122491
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 21:54 schreef bladerdeegroller het volgende:

[..]

Mijn instructeur lulde ook de oren van mijn kop af, ik heb hem gewoon vriendelijk uitgelegd dat dat een negatief effect had op mijn rijgedrag.. Misschien het proberen waard? Die van mij was alleen maar blij dat ik het had gezegd, daar kon hij ook van leren zei ie...

Uiteindelijk toen ik dus gisteren klaar was zei hij nog dat hij heel blij was dat ik dat ooit gezegd had en dat hij inderdaad daarna flinke verbeteringen had gezien
Oke ik zal het hem zeker vertellen.
@Purdey, binnenkort gaat hij op vakantie dan les ik bij een ander ik zal inderdaad het 1 en ander eens serieus overwegen hij komt ook vaak te laat, wil bij tankstations stoppen om een broodje te halen, wil de controle houden want supervaak en snel grijpt ie het stuur soms als ik alleen maar moet keren op het midden van een weg bijvoorbeeld(omdat ie zelf mij de verkeerde weg op heeft gestuurd )
pi_84122533
Volgende week TTT heb een les of 30 erop zitten, ben wel wat zenuwachtig.
  vrijdag 16 juli 2010 @ 11:14:02 #230
174375 bladerdeegroller
Voor al uw bladerdeeg!
pi_84124997
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 09:37 schreef ScarFace- het volgende:

[..]

Oke ik zal het hem zeker vertellen.
@Purdey, binnenkort gaat hij op vakantie dan les ik bij een ander ik zal inderdaad het 1 en ander eens serieus overwegen hij komt ook vaak te laat, wil bij tankstations stoppen om een broodje te halen, wil de controle houden want supervaak en snel grijpt ie het stuur soms als ik alleen maar moet keren op het midden van een weg bijvoorbeeld(omdat ie zelf mij de verkeerde weg op heeft gestuurd )
Ah, als ie ook te laat komt zonder duidelijke reden dan zou ik inderdaad ook is overwegen om een andere rijschool te zoeken.. Of je moet een pakket hebben van een x aantal lessen.. dat was bij mij het geval.. dus ik kon sowieso niet weg aangezien alles al betaald was.
pi_84127030
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 22:27 schreef Waterflesje het volgende:

[..]

Zo vond ik het ooit vreemd dat de auto zo langzaam optrok om daarna af te slaan. Bleek dat ik in z'n 3 wou vertrekken, tot 2 keer toe.
Ik ben een keer onbedoeld succesvol opgetrokken in de derde, gewoon een kwestie van het aangrijpingspunt wat langer vasthouden
pi_84129082
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 11:14 schreef bladerdeegroller het volgende:

[..]

Ah, als ie ook te laat komt zonder duidelijke reden dan zou ik inderdaad ook is overwegen om een andere rijschool te zoeken.. Of je moet een pakket hebben van een x aantal lessen.. dat was bij mij het geval.. dus ik kon sowieso niet weg aangezien alles al betaald was.
Ik heb een pakket, anders zou ik ook nooit voor een TTT gaan maar ze hebben meerdere instructeurs
pi_84129402
Ik heb een pakket zonder TTT , maar die kan je er gewoon los bij nemen alhoewel ik dat niet ga doen. Als ik gewoon goed kan parkeren, heb ik zo'n vrijstelling helemaal niet nodig.
  vrijdag 16 juli 2010 @ 13:19:09 #234
174375 bladerdeegroller
Voor al uw bladerdeeg!
pi_84130042
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 12:56 schreef ScarFace- het volgende:

[..]

Ik heb een pakket, anders zou ik ook nooit voor een TTT gaan maar ze hebben meerdere instructeurs
Ah vandaar.. Mijn rijschool deed verder niet aan een TTT. Maar dan moet je dat gewoon proberen
pi_84138217
Begin al zenuwachtig te worden, nog maar 5daagjes
  vrijdag 16 juli 2010 @ 18:16:06 #236
251095 Purdey
Better off alone..
pi_84140652
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 16:56 schreef Dubish het volgende:
Begin al zenuwachtig te worden, nog maar 5daagjes
Is normaal hoor Ik ben gaan aftellen vanaf de dag dat ik wist dat ik examen zou hebben. Ik heb drie weken een soort van, hoe ik het liefkozend noemde, 'Final countdown' gehad
Het is woensdag voor je het weet, en je examen is ook zo weer voorbij. Ik hoop van harte dat je slaagt!
pi_84142190
Ho shit, zo meteen moet ik naar Utrecht rijden. (Zo'n 40 km vanaf hier.) Eerste ritje sinds ik mijn rijbewijs heb.
It's funny
But not ha-ha funny.
pi_84142436
Shit gek als dat maar goed gaat
pi_84142491
quote:
Op vrijdag 16 juli 2010 19:11 schreef BasementDweller het volgende:
Shit gek als dat maar goed gaat
Gelukkig rijdt mijn vader ook mee, maar de A2 is nu dus één grote bouwput...
It's funny
But not ha-ha funny.
pi_84142619
Ja inderdaad. Toen ik even niet goed oplette op de A2 hield mijn rijstrook opeens op en kon ik niet meer invoegen . Dus goed die oranje bordjes in de gaten houden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')