Er moeten nog veel albums uitkomen natuurlijk, maar dit album is wel erg sterk hoor.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 01:12 schreef Felagund het volgende:
Ik weet het nog niet met de nieuwe Jonathan Wilson. Het is allemaal niet zo vernieuwend, het is ook minder een geheel dan het vorige album heb ik het gevoel. Wel goed hoor, maar waarschijnlijk niet het beste album van het jaar voor mij.
Het is wel zo origineel als een zak aardappelen maar het luistert wel heerlijk weg.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 01:16 schreef Moody het volgende:
Alleen dit nr al....en zo staan er nog 5-6 "klassiekers" op....
Na een minuut is het pure PF-heaven
Nahh, komt niet in de buurt qua populariteit. Maar verder wel een uitstekende band ja, met name het laatste album is echt geniaal. East Harlem is wel een parel jaquote:Op dinsdag 15 oktober 2013 00:56 schreef Moody het volgende:
Doe eens lief
Volgens mij is dit een indie topic en doe ik mijn best om indie-meuk te delen
Al is Beirut net zo mainstream als The National en Arcade Fire op het moment.
Ja...dat is ook mijn probleemquote:Op dinsdag 15 oktober 2013 01:12 schreef Felagund het volgende:
Ik weet het nog niet met de nieuwe Jonathan Wilson. Het is allemaal niet zo vernieuwend, het is ook minder een geheel dan het vorige album heb ik het gevoel. Wel goed hoor, maar waarschijnlijk niet het beste album van het jaar voor mij.
In zijn Spotify playlist ontdek ik een hoop nieuws en ook heel veel verschillende stijlen van muziek.quote:
Ik weet het nog niet. Hij zit op het randje tussen fantastisch vinden en dat niet vinden...voorlopig komt ie nog niet binnen, maar ik hoor veel potentie.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 12:39 schreef Felagund het volgende:
Die Holden plaat van dit jaar is ook erg lekker.Misschien wel top 5/10 materiaal. Ik heb die plaat eigenlijk veel te weinig geluisterd.
Echt? Inderdaad is Art of Almost briljant maar vond de rest van het album ook goed (nuja de meeste tracks). Althans zeker niet het slechtste Wilco albumquote:Op dinsdag 15 oktober 2013 13:51 schreef Norrage het volgende:
Ja. Art of Almost is volgens mij wel het allerbeste Wilco nummer. de rest van het album is het allerslechtste Wilco album
Geniaal uiteraard, al is het nummertje kaal natuurlijk geen drol aan. Tekst noch melodie zijn interessant. Al die poespas er omheen maakt het geweldigquote:
Tsja, ik rate het album nog steeds een 4...Maar ik vind het absoluut minder dan álle andere Wilco albumsquote:Op dinsdag 15 oktober 2013 14:26 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Echt? Inderdaad is Art of Almost briljant maar vond de rest van het album ook goed (nuja de meeste tracks). Althans zeker niet het slechtste Wilco album
Either Way is mooi jaquote:Op dinsdag 15 oktober 2013 14:36 schreef Moody het volgende:
Vind trouwens de nummers Jesus, Etc, She's A Jar en Either Way de hoogtepunten van Wilco. Art of Almost zou wel in de top-5 komen denk ik
Ik ben de enige van het forum die She's A Jar niets vind geloof ik. Mijn favorieten zijn At Least that's what you said, art of almost, hell is chrome, ashes en Pieholden Suitequote:Op dinsdag 15 oktober 2013 14:36 schreef Moody het volgende:
Vind trouwens de nummers Jesus, Etc, She's A Jar en Either Way de hoogtepunten van Wilco. Art of Almost zou wel in de top-5 komen denk ik
Mijn top 5 zou eigenlijk vooral uit AGIB bestaan, want ook Spiders, Hummingbird, Theologians en Handshake drugs komen hoog. Maar YHF is ook te geniaalquote:Op dinsdag 15 oktober 2013 14:47 schreef DO2 het volgende:
Ik denk dat als ik een top 5 zou moeten maken van Wilco dat er minimaal 3 van YHF komen.
Zo goed is dat album, dus.
quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 14:49 schreef Norrage het volgende:
[..]
Mijn top 5 zou eigenlijk vooral uit AGIB bestaan, want ook Spiders, Hummingbird, Theologians en Handshake drugs komen hoog. Maar YHF is ook te geniaalEn Being There natuurlijk
quote:Op donderdag 22 maart 2012 10:33 schreef Norrage het volgende:
Aah een continu lijstjes topic
Wilco:
1. Ashes of American Flags
2. At Least That's What You Said
3. Art of Almost
4. Hell is Chrome
5. Via Chicago
Met als eervolle vermelding: Monday omdat die live zo fantastisch is
Poor Places stijgt alleen een plekje, en Misunderstood wordt vervangen door At Least That's What You Said.quote:Op donderdag 22 maart 2012 14:57 schreef Maxerazzi het volgende:
Oeh, Wilco!
1. I Am Trying To Break Your Heart
2. Impossible Germany
3. One Sunday Morning
4. Poor Places
5. Misunderstood (en dan met name de versie op Kicking Television)
Wilde 'm net postenquote:
Zij is een potquote:Op dinsdag 15 oktober 2013 14:45 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik ben de enige van het forum die She's A Jar niets vind geloof ik.
quote:Op zondag 4 september 2011 18:45 schreef Norrage het volgende:
Ondertussen nu aan de 3e keer luisteren begonnen, ik vind het een geweldig album. Een mix van Summerteeth en YHF en er zit zoveel textuur in alle nummers...Fantastisch!
quote:Op maandag 5 september 2011 10:25 schreef Norrage het volgende:
Ik ben ondertussen echt vrij onder de indruk. [..] SBS en WTA waren goede albums, maar deden niks nieuws en waren niks speciaals.
quote:Op woensdag 7 september 2011 16:22 schreef Norrage het volgende:
Voor mij al album van het jaar (maar dat was wellicht al duidelijk uit mijn posts)
quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 15:17 schreef Arn0 het volgende:
Als we dan toch bezig zijn met Norrage quotes boven te halen.. Norrage over het laatste album van Wilco
[..]
[..]
[..]
Fijn, zo'n spotify-embed. Ding is ook nergens anders te vinden.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 15:48 schreef Maxerazzi het volgende:
Ik zit die nieuwe single van James Vincent McMorrow te luisteren op Spotify. Ik vind 't echt bizar. Vorige keer had ie overduidelijk gekampeerd bij Bon Iver (beter nog: geslapen in de blokhut van Justin Vernon), en nu heeft-ie schijnbaar eerst met een stethoscoop tegen de muur van James Blake aangehangen, om toch maar op de helft van het nummer te besluiten om de tweede plaat van Bon Iver na te doen. Tering, man.![]()
Cavalier, a song by James Vincent McMorrow on Spotify.
Ga dan snel naar MUZ / Top5 van de dag #46 voor de Beirut Top 5 van de dag!quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 01:28 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Nahh, komt niet in de buurt qua populariteit. Maar verder wel een uitstekende band ja, met name het laatste album is echt geniaal. East Harlem is wel een parel ja
Pas alsjeblieft op voor de stille voortuinquote:Op dinsdag 15 oktober 2013 15:17 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
[..]
Zij is een pot
met een zwaar lid
mijn popquiz kind
Glanzende, glimmende broek en geblondeerde harenquote:Op dinsdag 15 oktober 2013 16:03 schreef methodmich het volgende:
[..]
Pas alsjeblieft op voor de stille voortuin
Ik waarschuwde je
voordat er waterige luchten waren.
Ik waarschuwde je 'rijd nu niet'
Droog je ogen maar jij arme duivel
Je moet Norrage gewoon 2 weken de tijd geven voordat hij tot zijn evenwichtsmening komt.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 15:17 schreef Arn0 het volgende:
Als we dan toch bezig zijn met Norrage quotes boven te halen.. Norrage over het laatste album van Wilco
[..]
[..]
[..]
Ach variatie mag. Meh dat MBV album is een beetje de betekenis van mosterd na de maaltijd. Het is goed maar het hoeft niet te bestaan.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 16:11 schreef methodmich het volgende:
Da's een ander liedje....
Maar ook een leuke
Nou ja, als Loveless de standaard is is bijna alles overbodigquote:Op dinsdag 15 oktober 2013 16:13 schreef brooklyndodger het volgende:
[..]
Ach variatie mag. Meh dat MBV album is een beetje de betekenis van mosterd na de maaltijd. Het is goed maar het hoeft niet te bestaan.
Mwah. Gewoon een goed album, dan heeft het toch bestaansrecht? Denk dat weinig artiesten 20 jaar na hun laatste album nog zoiets kunnen afleveren. En ik vind het hele album net wel consistent, geen mindere song erop.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 16:13 schreef brooklyndodger het volgende:
[..]
Ach variatie mag. Meh dat MBV album is een beetje de betekenis van mosterd na de maaltijd. Het is goed maar het hoeft niet te bestaan.
Precies!quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 16:19 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Mwah. Gewoon een goed album, dan heeft het toch bestaansrecht? Denk dat weinig artiesten 20 jaar na hun laatste album nog zoiets kunnen afleveren.
Klopt. Er zijn na Loveless door anderen zoveel geweldige shoegaze albums gemaakt, zowel in de 90s als in de 00s als in de 10s, aan al die albums kan MBV lang niet tippen.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 16:13 schreef brooklyndodger het volgende:
Heb ik gezegd dat het geen bestaanrecht heeft? Ik zeg alleen dat ik er zelf niet op zat te wachten omdat het toch loveless niet overtreft en er zoveel hype is overgemaakt dat het alleen kan tegen vallen.quote:
Dat is nou eenmaal het voordeel van een wereldberoemde invloedrijke band zijn. Puur op basis van statistiek alleen al zouden we het overgrote deel van de albums in deze reeks nooit gekend hebben al ze niet waren uitgebracht door de artiest die het deed.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 16:31 schreef ranja het volgende:
als MBV van een willekeurige beginnende band zou zijn geweest dan had er geen hond naar gekraaid denk ik, zou die volledige genegeerd zijn geweest zoals 95% van de indiereleases.
Als ze nu weer isn't anything zouden maken zal dat wel een flinke hype zijn. Zeker met de shoegaze revivial nuquote:Op dinsdag 15 oktober 2013 16:31 schreef ranja het volgende:
als MBV van een willekeurige beginnende band zou zijn geweest dan had er geen hond naar gekraaid denk ik, zou die volledige genegeerd zijn geweest zoals 95% van de indiereleases.
Niks loos aan, het album is goed maar steunt toch vooral op de aandacht dat het een MBV album is en zeker met de lange tijd en drama die het heeft gekost om af te krijgen. Als je er neutraal naar luistert hoor ik een goede experimentele rock plaat maar echt niet meer. Ik zou het daarna denk een aantal keer draaien en dan vergeten.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 16:34 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat is nou eenmaal het voordeel van een wereldberoemde invloedrijke band zijn. Puur op basis van statistiek alleen al zouden we het overgrote deel van de albums in deze reeks nooit gekend hebben al ze niet waren uitgebracht door de artiest die het deed.Beetje loos statement.
dat bedoel ik dusquote:Op dinsdag 15 oktober 2013 16:34 schreef brooklyndodger het volgende:
Niks loos aan, het album is goed maar steunt toch vooral op de aandacht dat het een MBV album is en zeker met de lange tijd en drama die het heeft gekost om af te krijgen.
Ik twijfel soms behoorlijk welke ik beter vind. Toch Loveless maar, al scheelt het weinig. Beide zullen tussen ca. plaats 10 en 25 in m'n allertijdenlijst staan.quote:Sommige mensen kunnen ook echt niet tegen kritiek op MBV, toen ik een tijdje op SYG(Sonic youth gossip) zat had ik eens een felle discussie waarom ik Loveless minder vind dan Isn't Anything en toen kreeg ik een mannetje of 10 over mij heen omdat die mening niet kon. Soort fascistisch aanhang krijg je dan. Maar waarom ik isn't anything beter vind dan loveless is een ander punt.
Fanfora zijn nogal apart vaak, maar zelfs op een forum over een andere band zo fanatiek iemand aanvallen? Wowquote:Op dinsdag 15 oktober 2013 16:34 schreef brooklyndodger het volgende:
[..]
Als ze nu weer isn't anything zouden maken zal dat wel een flinke hype zijn. Zeker met de shoegaze revivial nu
[..]
Niks loos aan, het album is goed maar steunt toch vooral op de aandacht dat het een MBV album is en zeker met de lange tijd en drama die het heeft gekost om af te krijgen. Als je er neutraal naar luistert hoor ik een goede experimentele rock plaat maar echt niet meer. Ik zou het daarna denk een aantal keer draaien en dan vergeten.
Sommige mensen kunnen ook echt niet tegen kritiek op MBV, toen ik een tijdje op SYG(Sonic youth gossip) zat had ik eens een felle discussie waarom ik Loveless minder vind dan Isn't Anything en toen kreeg ik een mannetje of 10 over mij heen omdat die mening niet kon. Soort fascistisch aanhang krijg je dan. Maar waarom ik isn't anything beter vind dan loveless is een ander punt.
Jep bij sommige mensen zit het diep, apart ook dat mijn mening over the beatles altijd minder weerstand oproept.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 16:44 schreef BoerBert het volgende:
[..]
Fanfora zijn nogal apart vaak, maar zelfs op een forum over een andere band zo fanatiek iemand aanvallen? Wow.
Laat staan Ecstacy and Strawberry Wine, al betwijfel ik of ze daar wat van gespeeld hebben.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 16:43 schreef brooklyndodger het volgende:
Had nog een discussie met een maat van me tijdens het optreden in de effenaar van hoeveel van de 'jonge honden' in het publiek ooit isn't anything hebben gehoord...
Gaat hier voor het eerst aan nuquote:Op dinsdag 15 oktober 2013 16:43 schreef brooklyndodger het volgende:
Had nog een discussie met een maat van me tijdens het optreden in de effenaar van hoeveel van de 'jonge honden' in het publiek ooit isn't anything hebben gehoord...
U2 maakt ooit dit:quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 16:46 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
maar een goed onderbouwde uitleg waarom ze het een kutband vinden zie je in 95% van de gevallen niet. Gewoon meeloperij.
Jangle pop overal, geweldige verzamelaarquote:Op dinsdag 15 oktober 2013 16:46 schreef ranja het volgende:
[..]
Laat staan Ecstacy and Strawberry Wine, al betwijfel ik of ze daar wat van gespeeld hebben.
Je bevestigd alleen maar mijn puntquote:
Welk punt? Ik ben helemaal geen hardcore MBV-fan. Het enige wat ik zei is dat mbv een prima album is en Loveless briljant.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 16:53 schreef brooklyndodger het volgende:
[..]
Je bevestigd alleen maar mijn punt, maar goed bezig en je zal er zeker geen spijt van krijgen.
quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 16:57 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ik vind de latere U2 ook niet vreselijk. Mist soms wat passie van vroeger, maar degelijke popmuziek.
En de vroege U2 vind ik dan weer iets overgewaardeerd. Vooral de periode '84-'93 is toch wel erg goed. Dan reken ik daar Rattle & Hum toch ook maar even toe. Die is helemaal niet zo slecht.
Hah nog steeds. Ik bedoel dat zo weinig mensen die loveless briljant vinden isn't anything hebben gehoord, verbaas me er altijd erover.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 16:58 schreef Tchock het volgende:
[..]
Welk punt? Ik ben helemaal geen hardcore MBV-fan. Het enige wat ik zei is dat mbv een prima album is en Loveless briljant.Ik was ook niet in de Effenaar.
Tsja. Begin dit jaar 'ontdekt', meteen bergen er van binnengehaald maar uiteindelijk alleen Loveless heel erg veel geluisterd. Meer had ik toen niet nodigquote:Op dinsdag 15 oktober 2013 16:58 schreef brooklyndodger het volgende:
[..]
Hah nog steeds. Ik bedoel dat zo weinig mensen die loveless briljant vinden isn't anything hebben gehoord, verbaas me er altijd erover.
Uitkijken he, je begeef je op gevaarlijke grond.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 17:01 schreef Tchock het volgende:
Overigens klinkt Isn't Anything tot nu toe lang niet zo bijzonder. Het is heel typisch jaren 80-werk allemaal.[/voortijdig statement]
Van alle mensen moet jij toch kritiek op je klassiekers wel kunnen pikken na je statement van netquote:Op dinsdag 15 oktober 2013 17:02 schreef brooklyndodger het volgende:
[..]
Uitkijken he, je begeef je op gevaarlijke grond.
quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 17:03 schreef Tchock het volgende:
en moet jij toch kritiek op je klassiekers wel kunnen pikken na je statement van net
Tja, bij Sonic Youth komen veel mensen ook niet verder dan Daydream Nation, Sister en Dirty. Met wat geluk nog Evol en Goo maar dat is het wel.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 16:58 schreef brooklyndodger het volgende:
Hah nog steeds. Ik bedoel dat zo weinig mensen die loveless briljant vinden isn't anything hebben gehoord, verbaas me er altijd erover.
Ja toegankelijker word het er ook niet opquote:Op dinsdag 15 oktober 2013 17:06 schreef ranja het volgende:
Tja, bij Sonic Youth komen veel mensen ook niet verder dan Daydream Nation, Sister en Dirty.
vergeet ook de You Made Me Realise EP nietquote:Op dinsdag 15 oktober 2013 17:00 schreef Tchock het volgende:
Tsja. Begin dit jaar 'ontdekt', meteen bergen er van binnengehaald maar uiteindelijk alleen Loveless heel erg veel geluisterd. Meer had ik toen niet nodig
Gemeen hè?quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 17:07 schreef BoerBert het volgende:
Waarom moet Darkside in Nederland nou alleen zo'n speciale gig doen?
mwahquote:Op dinsdag 15 oktober 2013 17:07 schreef brooklyndodger het volgende:
Ja toegankelijker word het er ook niet op
Zie je zo'n mooi bericht op p4k over 'blabla announce tour'. Ik excited, doch gereserveerd. En ja hoor, de teleurstelling.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 17:08 schreef Tchock het volgende:
[..]
Gemeen hè?Tweedehands nog steeds ¤80 per kaart
Ik deed hetzelfdequote:Op dinsdag 15 oktober 2013 17:11 schreef BoerBert het volgende:
[..]
Zie je zo'n mooi bericht op p4k over 'blabla announce tour'. Ik excited, doch gereserveerd. En ja hoor, de teleurstelling.
Haha, daar zit wel wat in ja.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 17:16 schreef brooklyndodger het volgende:
[..]
Vulde maar een half topic laatste maand, darkside 5 ofzo
Die is na het debuutalbum trouwens (ook bij mij) een stille dood gestorvenquote:Op dinsdag 15 oktober 2013 17:31 schreef Slobeend het volgende:
De Darkside hype begrijp ik beter dan de Peace hype die hier was.
Eerste helft is idd een stuk beter. Wel leuker dan CHRVCHES tot nu toe vind ik.quote:Op zondag 13 oktober 2013 00:35 schreef Moody het volgende:
Album van HAIM. Eerste helft een dikke 8, tweede helft een dikke 4
Gewoon op tijd afzetten dus.
Het is toch vooral hun EP die populair is?quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 17:34 schreef Tchock het volgende:
[..]
Die is na het debuutalbum trouwens (ook bij mij) een stille dood gestorven![]()
Toch zonde.
Jep. Die was ook perfect. Het album is dat... niet.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 17:37 schreef Felagund het volgende:
[..]
Het is toch vooral hun EP die populair is?
Zo Peace heeft het verneukt zegquote:Op dinsdag 15 oktober 2013 17:31 schreef Slobeend het volgende:
De Darkside hype begrijp ik beter dan de Peace hype die hier was.
De versie die jij bedoelt is van vorig jaar.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 19:45 schreef Moody het volgende:
Peace EP was erg goed, het album ook. Al hadden ze lef moeten tonen en 1998 Delicious gewoon op het album moeten zetten. Dat nummer zit zeker in de top-25 van dit jaar.
Jah, dat was mijn "troetelbandje" 2 maand geleden. Heb ze wel 4x genoemd, maar 0 nul zero reactiesquote:Op dinsdag 15 oktober 2013 19:52 schreef Näsenbar het volgende:
Geen idee of deze al een keer langs is gekomen, gaat allemaal zo snel. Maar ik ga er wel erg lekker op:
Zoals The Guardian schreef: "Think Paul Simon jamming with Prince"
Jij klaagt wel heel erg vaak dat je plugs genegeerd worden.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 19:55 schreef Moody het volgende:
[..]
Jah, dat was mijn "troetelbandje" 2 maand geleden. Heb ze wel 4x genoemd, maar 0 nul zero reacties
Leuk bandje idd
Noem het klagen. Noem het plugs.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 19:56 schreef Tchock het volgende:
[..]
Jij klaagt wel heel erg vaak dat je plugs genegeerd worden.
Pretty surequote:Op dinsdag 15 oktober 2013 20:08 schreef Felagund het volgende:
Dan Croll heb ik nog nooit van gehoord, weet je zeker dat je het in dit topic hebt geplugd? Ik zal het eens luisteren.
Wat een enorm slechte videoclip die bovenste, op het eerste gehoor wat zoetsappig maar oké.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 19:52 schreef Näsenbar het volgende:
Geen idee of deze al een keer langs is gekomen, gaat allemaal zo snel. Maar ik ga er wel erg lekker op:
Zoals The Guardian schreef: "Think Paul Simon jamming with Prince"
Gewoon fijn album idd, niet super, maar zeker wel leuke dingen. Leuke gitaarrifjes, lekker vrolijk en zomers. Hele plezierige muziek gewoon.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 19:45 schreef Moody het volgende:
Peace EP was erg goed, het album ook. Al hadden ze lef moeten tonen en 1998 Delicious gewoon op het album moeten zetten. Dat nummer zit zeker in de top-25 van dit jaar.
Nee. Het album was te lang, alles leek op elkaar, experimentatie-drift was weg...jammer..Maar 1998 is het nummer van het jaar, als het van dit jaar was. Bij verre. Ik zei laatst dat Reflektor dat was, maar ik vergat het bestaan van 1998quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 19:45 schreef Moody het volgende:
Dat is een niet officieel album toch?quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 22:33 schreef Moody het volgende:
Fijne nieuwe van Shearwater.....
Album komt over een maandje uit
Nee, allemaal covers. Maar in een Shearwater-jasje wordt dat wel interessant.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 22:40 schreef Norrage het volgende:
[..]
Dat is een niet officieel album toch?
Gelukkig rijden ze hier wel links, anders zou het niet te doen zijn.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 23:14 schreef Moody het volgende:
[..]
Maar dan moet je ook een uurtje vroeger op
Stel je voor dat ze daar opeens rechts gaan rijden. Wat een gedoe bij stoplichten zou dat gevenquote:Op dinsdag 15 oktober 2013 23:15 schreef Felagund het volgende:
[..]
Gelukkig rijden ze hier wel links, anders zou het niet te doen zijn.
Iedereen reed toch eerst links? Pas later (vanwege Napoleon?) is men omgeschakeld.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 23:16 schreef Moody het volgende:
[..]
Stel je voor dat ze daar opeens rechts gaan rijden. Wat een gedoe bij stoplichten zou dat geven
Even wel interessant. Waarom rijden ze daar (en in de kolonies) eigenlijk links? Gewoon eigenwijs?
Ah, volgens wiki klopt het niet helemaal, er werd vroeger wel meer links gereden (maar niet overal) en het was niet alleen Napoleon maar ook Adolf Hitler die wilde dat er rechts gereden werd:quote:
Tja, als Hitler ergens zijn zinnen op heeft gezet....quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 23:24 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ah, volgens wiki klopt het niet helemaal, er werd vroeger wel meer links gereden (maar niet overal) en het was niet alleen Napoleon maar ook Adolf Hitler die wilde dat er rechts gereden werd:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Links_en_rechts_(richting)#Links_en_rechts_in_het_verkeer
Jazeker. 3xquote:Op dinsdag 15 oktober 2013 23:35 schreef Moody het volgende:
Heeft er hier eigenlijk al iemand een road trip door de VS gedaan? Zo ja, tips en truuks?
Wil het volgend jaar gaan doen met vrouw en zoon
Tofquote:Op dinsdag 15 oktober 2013 23:39 schreef Norrage het volgende:
[..]
Jazeker. 3x
Als ik tips ga geven ben ik wel even bezig haha
Ja duhhh, wat je het leukst/indrukwekkendst vond.quote:
Soms heb je nog wat aan die jongen hequote:Op dinsdag 15 oktober 2013 23:58 schreef Norrage het volgende:
Hey Kerftje. Ik zet nu Tronic op van Black Milk...wow dat begint lekker
Tja heb een enorm brede smaak, dan wil ik in mijn enthousiasme nog wel eens dingen aanraden die anderen niet fijn vinden.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 00:01 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Soms heb je nog wat aan die jongen he
Hmm vind die echt een 70s sound hebben. Is wel echt typisch een Black Milk-beat. Op zijn nieuwe album en op dat Finale album dat ik eerder vandaag luisterde zit ook een beat die op dezelfde manier in elkaar zit.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 00:05 schreef Norrage het volgende:
Dat 2e nummer, Bounce, doet me aan Darkside denken
Kwam het vanmiddag ook al tegen. Ken vele namen niet, maar de paar die aanwezig zijn die ik wel ken, zijn erg lekker ja.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 23:52 schreef Norrage het volgende:
Wie gaan er allemaal naar LGW?
Deze lineup man, godver, die is de shit:
Yo La Tengo, Mark Lanegan, Ólafur Arnalds, THE FALL, Ty Segall, The Black Angels, Wooden Shjips, Braids, Connan Mockasin, Damien Jurado, Oddisee, Metz, Linda Perhacs, Oneohtrix Point Never, The Dodos, Ed Askew, Crystal Stilts, Disappears, Neko Case, Scout Niblett, King Khan & The Shrines, Young Fathers, Forest Swords, Glasser, White Fence, Om, Destroyer, Hailu Mergia, Terakaft, Meridian Brothers, James Pants, Laurel Halo, Mammane Sani, Califone, en het houdt hier niet op.
Ik ken alleen Oddisee van het nummer Paralyzed en Mark Lanegan van QotSAquote:Op dinsdag 15 oktober 2013 23:52 schreef Norrage het volgende:
Wie gaan er allemaal naar LGW?
Deze lineup man, godver, die is de shit:
Yo La Tengo, Mark Lanegan, Ólafur Arnalds, THE FALL, Ty Segall, The Black Angels, Wooden Shjips, Braids, Connan Mockasin, Damien Jurado, Oddisee, Metz, Linda Perhacs, Oneohtrix Point Never, The Dodos, Ed Askew, Crystal Stilts, Disappears, Neko Case, Scout Niblett, King Khan & The Shrines, Young Fathers, Forest Swords, Glasser, White Fence, Om, Destroyer, Hailu Mergia, Terakaft, Meridian Brothers, James Pants, Laurel Halo, Mammane Sani, Califone, en het houdt hier niet op.
Hij gebruikt heel veel live-instrumentatie. Niet gek als je ziet dat hij uit Detroit komt wat muzikaal misschien wel de beste Hip-Hop stad is met ook J Dilla.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 00:06 schreef Norrage het volgende:
Zoveel blazers ook al in die eerste 4 nummers, en beats...Dit kan zo een van mijn favoriete hiphop albums worden in mijn ietwat beperkte hiphop catalogus. En je zegt dat het nog beter wordt
Oddisee is denk ik de rapper.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 00:12 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Ik ken alleen Oddisee van het nummer Paralyzed en Mark Lanegan van QotSA
Wel lekker nummer dit:quote:Op woensdag 16 oktober 2013 00:12 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Oddisee is denk ik de rapper.
Produceerde ook al een nummer op dat Finale album, wereld is echt kleinquote:
*Insert Darkside-cirkelplaatjequote:Op woensdag 16 oktober 2013 00:05 schreef Norrage het volgende:
Dat 2e nummer, Bounce, doet me aan Darkside denken
En Forest Swordsquote:Op woensdag 16 oktober 2013 00:12 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Ik ken alleen Oddisee van het nummer Paralyzed en Mark Lanegan van QotSA
Ja begrijp het ook niet. Ze begrepen niet waarom ik het zo goed vond. Ik kan er echt van genieten. Vooral Dawn Chorus vind ik heerlijk.quote:
Nope, ken ik ook niet.quote:
Nee, ben niet zo indie eigenlijk. Maar dit is een van de weinige MUZ topics waar 'regelmatig' gepost wordt.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 00:35 schreef Felagund het volgende:
Yo La Tengo, THE FALL, Damien Jurado, Neko Case, Ty Segall en Black Angels kennen jullie allemaal niet?
Hier ook. Het is gewoon niet spannend genoeg; ik luister hem af en toe maar er blijft heel weinig hangen. Het is meer muzikaal behang dan wat ik verder van ze ken.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 01:41 schreef DO2 het volgende:
Overigens is Tomorrow's Harvest toch wel 'n kleine teleurstelling geworden, uiteindelijk.
Luister er zelden meer naar. Die plaat is eigenlijk al in de vergetelheid geraakt, hier, om eerlijk te zijn.
.
Mooie beschrijving, zoals we van je gewend zijn.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 01:24 schreef DO2 het volgende:
Ja, er wordt nogal eens beweerd dat Geogaddi gewoon voortborduurd op MHTRTC, maar daar ben ik het niet mee eens.
Het is veel duisterder. De warme klanken van MHTRTC maken nu vaak plaats voor een koude beklemmende sfeer.
De plaat is soms bijna angstaanjagend, zelfs. MHTRTC is als een oude vriend die me met open armen ontvangt.
Geogaddi is eerder een guur uitziende vreemdeling die me van een afstand argwagend beloert.
Moodyquote:Op woensdag 16 oktober 2013 00:47 schreef Maxerazzi het volgende:
Moody heeft Dream River maar drieëneenhalve ster gegeven op MM. Wat een lef.
quote:Op woensdag 16 oktober 2013 00:47 schreef Maxerazzi het volgende:
Moody heeft Dream River maar drieëneenhalve ster gegeven op MM. Wat een lef.
quote:Op woensdag 16 oktober 2013 08:52 schreef Norrage het volgende:
[..]
MoodyGa maar lekker die popplaatjes van je draaien hoor
Jammer dat die laatste plaat zo matig is. Live vond ik het BKS wel weer tof maar ik heb ze zoveel beter gezien(trouw en paradiso klein zaal)quote:Op woensdag 16 oktober 2013 10:46 schreef Z het volgende:
Gister naar No Age in Doka. Optimale combinatie, punk in een donkere kelder.
quote:
Maar wat maakt een artiest indie/mainstream, de bekendheid of het soort muziek?quote:Op woensdag 16 oktober 2013 12:00 schreef Norrage het volgende:
Nee Moody heeft een veels te mainstream smaak hoor. Hij luistert wel naar onbekende artiesten, maar die maken mainstream muziek
quote:Het begrip indie is natuurlijk wat wazig, maar dat mag geen excuus zijn voor enorme zeurpartijen over wat nou wel indie en wat nou niet indie is. Dat is dan ook helemaal NIET de bedoeling. Als je toch per sé een definitie wil, All Music Guide heeft een redelijk uitgebreide op hun site staan.
Muziek hoeft voor mij niet altijd zo zwaar en pretentieus te zijn als wat ik hier soms zie langskomenquote:Op woensdag 16 oktober 2013 12:00 schreef Norrage het volgende:
Nee Moody heeft een veels te mainstream smaak hoor. Hij luistert wel naar onbekende artiesten, maar die maken mainstream muziek
Beetje Moody pestenquote:
Ik ben bang dat ik Jonathan langzaamaan al kapot geluisterd heb...iets van 100 plays in 3 dagen ofzo....quote:
Niet Weeeeeeeeeeeeeeeerquote:Op woensdag 16 oktober 2013 12:02 schreef ranja het volgende:
[..]
Maar wat maakt een artiest indie/mainstream, de bekendheid of het soort muziek?
Voor mij bestaat indie niet als soort muziek eigenlijk
krijgt tot nu toe een 6.7 op Any Decent Music en een 76 op Metacritic, valt me behoorlijk tegenquote:Op woensdag 16 oktober 2013 12:12 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik ben bang dat ik Jonathan langzaamaan al kapot geluisterd heb...iets van 100 plays in 3 dagen ofzo....
Maar ik was me nu aan het verdiepen in Black Milk
En....nog maar een weekje ofzo tot Arcade Fire of niet???![]()
![]()
Fanfare staat nog niet op Metacriticquote:Op woensdag 16 oktober 2013 12:22 schreef Bol_Wan het volgende:
[..]
krijgt tot nu toe een 6.7 op Any Decent Music en een 76 op Metacritic, valt me behoorlijk tegen
Dat is wel heel erg overdreven!quote:Op woensdag 16 oktober 2013 12:24 schreef Moody het volgende:
Iemand mag pas genoemd worden als hij/zij zijn eigen muziek opneemt, produceert, albumcover maakt, cd's brandt, zelf inpakt en opstuurt.
Dus blijft Peter Adams over....
Wow, bekender in NL dan internationaalquote:Op woensdag 16 oktober 2013 12:26 schreef Moody het volgende:
[..]
Fanfare staat nog niet op Metacritic
Album doet het prima op RYM overigens:
http://rateyourmusic.com/release/album/jonathan_wilson/fanfare/
Serieus?quote:Op woensdag 16 oktober 2013 12:22 schreef Bol_Wan het volgende:
[..]
krijgt tot nu toe een 6.7 op Any Decent Music en een 76 op Metacritic, valt me behoorlijk tegen
quote:
Blijft zo briljant nummer, jammer dat ik de plaat op wat briljante nummers na( Oblivion en be a body) toch net wat te veel filler vind. Live was het wel extreem tof toen op london calling. Haar eerdere platen zijn een wat experimenteler/rauwer en beter in mijn mening:quote:
Nieuwe plaat is niet zo spannend inderdaad. Dat optreden in Trouw was fantastisch, en Lowlands (2008?) ook, niet te vergeten.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 12:00 schreef brooklyndodger het volgende:
[..]
Jammer dat die laatste plaat zo matig is. Live vond ik het BKS wel weer tof maar ik heb ze zoveel beter gezien(trouw en paradiso klein zaal)
Trouwens zie net bij het spieken op je last.fm dat je groot tocotronic fan bent, daarvan missen we echt veel in Nederland. Ook de enigste reden dat ik blij ben dat ik 4 jaar Duits heb gehad.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 13:32 schreef Z het volgende:
[..]
Nieuwe plaat is niet zo spannend inderdaad. Dat optreden in Trouw was fantastisch, en Lowlands (2008?) ook, niet te vergeten.
En dit dan?quote:Op woensdag 16 oktober 2013 13:34 schreef brooklyndodger het volgende:
[..]
Trouwens zie net bij het spieken op je last.fm dat je groot tocotronic fan bent, daarvan missen we echt veel in Nederland. Ook de enigste reden dat ik blij ben dat ik 4 jaar Duits heb gehad.
Blumfeld is ook geweldig ja.quote:
Ich bin neu in der Hamburger Schulequote:Op woensdag 16 oktober 2013 13:42 schreef Felagund het volgende:
Komt ook uit Hamburg toch? Tocotronic vind ik leuker, iets minder politiek in hun teksten.
Ik heb ze dit jaar voor het eerst live gezien. In Münster, met bukgeit, een nog grotere fan dan ik.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 13:34 schreef brooklyndodger het volgende:
[..]
Trouwens zie net bij het spieken op je last.fm dat je groot tocotronic fan bent, daarvan missen we echt veel in Nederland. Ook de enigste reden dat ik blij ben dat ik 4 jaar Duits heb gehad.
Doelde dan ook op Arcade Firequote:Op woensdag 16 oktober 2013 12:26 schreef Moody het volgende:
[..]
Fanfare staat nog niet op Metacritic
Album doet het prima op RYM overigens:
http://rateyourmusic.com/release/album/jonathan_wilson/fanfare/
quote:Op woensdag 16 oktober 2013 14:13 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
Moody, bedankt voor je post uit 2009 in deze reeks
* ikbennieuwopfok heeft net Ramona Falls ontdekt
Apart. Maar als je ziet hoeveel kaarten er verkocht waren voor Killer Mike in de 013 (zelfs met een gratis kaartje als je ook naar Nas ging) is het wel te begrijpen dat de clubs niet heel geïnteresseerd zijnquote:Op woensdag 16 oktober 2013 15:47 schreef Aisumasen het volgende:
Run The Jewels eindelijk naar Amsterdam, op een of andere vage conferentie in hogere sferen: http://www.foolsgoldrecs.com/runthejewels/
Unicorn Loves Deer?quote:Op woensdag 16 oktober 2013 18:46 schreef Kerftminister het volgende:
Weet niet wie het aanraadde, maar ben nu aan dat Alamo Race Track album bezig, ben benieuwd.
Black Cat John Brown, maar vind het een beetje saai. Instrumentaal zitten er wat leuke dingen in, maar heeft echt van die typische Indie-vocalen waar je bijna van in slaap valt.quote:
Ik was dat.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 18:46 schreef Kerftminister het volgende:
Weet niet wie het aanraadde, maar ben nu aan dat Alamo Race Track album bezig, ben benieuwd.
Hmm het had wel wat leuke momentjes en rifjes, maar zou het niet echt vaker luisteren als ik eerlijk ben.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 19:34 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik was dat.Het is niet heel erg spannend soms, maar wel heel erg leuk. En sommige nummers zijn
Unicorn Loves Deer is ook leuk trouwens. Hun debuut is een stuk minder, afgezien van:
En
Vooral Short Leave is onmetelijk mooi. Een van de mooiste dingen ooit in Nederland gemaakt naar mijn mening.
Je vroeg om toffe muziek. Niet om de heilige graal der geluidskunsten die alle wereldproblemen zou beëindigenquote:Op woensdag 16 oktober 2013 19:40 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Hmm het had wel wat leuke momentjes en rifjes, maar zou het niet echt vaker luisteren als ik eerlijk ben.
O heb ook zeker geen spijt dat ik het geluisterd heb hoor. Het moet maar net klikken en om daar achter te komen moet je veel dingen proberen, dus ik waardeer alle aanraders, zo kom ik op dingen die ik zelf niet gevonden zou hebben.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 19:41 schreef Tchock het volgende:
[..]
Je vroeg om toffe muziek. Niet om de heilige graal der geluidskunsten die alle wereldproblemen zou beëindigen
Wat vind je er zo kut aan?quote:Op woensdag 16 oktober 2013 19:59 schreef ranja het volgende:
Alamo Race Kak
zo erg dat ik me er zelfs toe verlaag om een naamgrap te maken![]()
Alles, het gaat nergens heen, kabbelt wat voort en gaat nergens over.quote:
Ja, dat dus. De plaat ervoor is wat wisselvallig maar Unicorn Loves Deer is prachtig. Records is mijn favorietquote:Op woensdag 16 oktober 2013 20:12 schreef methodmich het volgende:
Toch vind ik Unicorn Loves Deer een goede plaat. Al kan ik me direct ook voorstellen waarom iemand het níet leuk zou vinden.
Bazenplaatquote:Op woensdag 16 oktober 2013 20:38 schreef Kerftminister het volgende:
MUZ / [MUZ luistersessie #8] Vrijdag 11/10 Pearl Jam - Lightning Bolt
Indieklassieker vandaag, Yoshimi Battles the Pink Robots om 10 uur.
Tja we gaan hem doen omdat iemand meedoet waaraan ik die plaat al maanden aan het aanraden ben, maar hij het telkens vertikt te luisteren. En waarschijnlijk ook omdat er mee mensen mee zullen doen dan bij Boards of Canada gisteren.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 20:39 schreef debeterebob het volgende:
[..]
BazenplaatOok echt een goed geheel
Zijn eerste plaat Save as Milk is nog wel toegankelijk toch? Daarna is het wat experimenteler geworden.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 21:13 schreef Kerftminister het volgende:
Zit nu aan Captain Beefheart, maar dat vind ik echt bijna onluisterbaar, dat heb ik echt niet vaak.
Geen idee, maar zit nu aan Trout Mask Replica, en ik ben dol op psychedelische muziek en experimentele muziek, maar dit klinkt voor mij gewoon als wat gegrom en gepingel op een gitaar.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 21:15 schreef Moody het volgende:
[..]
Zijn eerste plaat Save as Milk is nog wel toegankelijk toch? Daarna is het wat experimenteler geworden.
Vanaf die plaat is-ie los gegaan. Gewoon Save as Milk luisteren, dan heb je het beste meteen gehadquote:Op woensdag 16 oktober 2013 21:19 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Geen idee, maar zit nu aan Trout Mask Replica, en ik ben dol op psychedelische muziek en experimentele muziek, maar dit klinkt voor mij gewoon als wat gegrom en gepingel op een gitaar.
Dat jij nog eens iets ontoegankelijk zou vindenquote:Op woensdag 16 oktober 2013 21:19 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Geen idee, maar zit nu aan Trout Mask Replica, en ik ben dol op psychedelische muziek en experimentele muziek, maar dit klinkt voor mij gewoon als wat gegrom en gepingel op een gitaar.
Ja heb ook even moeite om het te accepteren.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 21:21 schreef Norrage het volgende:
[..]
Dat jij nog eens iets ontoegankelijk zou vindenTrout Mask is wel een klassieker, maar echt supervaag, maar probeer Safe As Milk eens
Ik ben nog 5x toch echt definitief afgehaaktquote:Op woensdag 16 oktober 2013 21:45 schreef Arn0 het volgende:
Matt Groening zei over dat album:
"I thought it was the worst thing I'd ever heard. I said to myself, they're not even trying! It was just a sloppy cacophony. Then I listened to it a couple more times, because I couldn't believe Frank Zappa could do this to me – and because a double album cost a lot of money. About the third time, I realised they were doing it on purpose; they meant it to sound exactly this way. About the sixth or seventh time, it clicked in, and I thought it was the greatest album I'd ever heard"
Wel een goed punt vind ik, na een tijdje waardeer je (of velen toch) het album zeer. Maar in het begin enorm vaag, ja.
Luister er dan nog maar eens 10x naar. Daarna praten we verder.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 21:19 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Dat ben ik de komende jaren iig niet van plan.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 23:14 schreef DO2 het volgende:
[..]
Luister er dan nog maar eens 10x naar. Daarna praten we verder.
Alamo Race Trackquote:Op woensdag 16 oktober 2013 22:49 schreef Norrage het volgende:
Ohja..Alamo Race Trackbrrrrr
En niemand op mijn Stepkids post gereageerd? Dan nog maar een linkje:
Heerlijk albumpje. Mix van soul met electro met krautrock met funk en ...tsjaLeuke originele muziek.
Met dit nummer kan ik weinig. Is niet mainstream genoeg wellichtquote:Op woensdag 16 oktober 2013 22:49 schreef Norrage het volgende:
Ohja..Alamo Race Trackbrrrrr
En niemand op mijn Stepkids post gereageerd? Dan nog maar een linkje:
Heerlijk albumpje. Mix van soul met electro met krautrock met funk en ...tsjaLeuke originele muziek.
Ik weet ook niet direct wat ik ervan moet vinden, maar ze stonden in de EKKO vanavondquote:Op woensdag 16 oktober 2013 23:27 schreef Moody het volgende:
[..]
Met dit nummer kan ik weinig. Is niet mainstream genoeg wellicht
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 16 oktober 2013 23:41 schreef Maxerazzi het volgende:
[ afbeelding ]Ik hoorde het ook, maar heb die recensie nog nergens gezien...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
Ik ben iemand die nog best snel afhaakt als het te experimenteel wordt, maar bij Trout Mask heb ik dat totaal nietquote:Op woensdag 16 oktober 2013 23:41 schreef Moody het volgende:
[..]
Niet eng hoor. Wel knap. Echte muziekliefhebber
Is die nieuwe EP nog wat? Nog niet geluisterd....quote:Op woensdag 16 oktober 2013 23:42 schreef Norrage het volgende:
Ik heb Happy Songs for Happy People weer opstaan, dat was pas lang geleden
De rest van Mogwai vind ik te hard en luister ik eigenlijk zelden. Dus geen idee. Happy Songs vind ik dan net wat rustiger, toegankelijker en genialerquote:Op woensdag 16 oktober 2013 23:43 schreef Moody het volgende:
[..]
Is die nieuwe EP nog wat? Nog niet geluisterd....
Het is zogenaamde chaos, tot in de perfectie uitgevoerd. Heel bijzonder, hoor.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 23:41 schreef Moody het volgende:
[..]
Niet eng hoor. Wel knap. Echte muziekliefhebber
Laatst Young Team gehoord maar die vond ik erg goed hoor.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 23:44 schreef Norrage het volgende:
[..]
De rest van Mogwai vind ik te hard en luister ik eigenlijk zelden. Dus geen idee. Happy Songs vind ik dan net wat rustiger, toegankelijker en genialer
Zeker een inspiratiebron geweest voor 'm, ja.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 23:46 schreef Maxerazzi het volgende:
Zonder Captain Beefheart geen latere Waits, dus alleen al daarom is het voor mij van onschatbare waarde.
Het is gewoon fantastische muziek. Dus ik snap je punt niet helemaal.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 23:55 schreef Moody het volgende:
In het geval van Beefheart vraag ik me altijd af of die albums gemaakt zijn omdat dit het gevoel en smaak van de artiest is of dat ze simpelweg de hipster spelen en hopen dat andere hipsters het geweldig vinden.
Heb je de BBC documentaire over hem (met gesproken stem van de legendarische John Peel) al eens gezien? Echt heel goede documentaire, unieke beelden, prachtige muziek en toch een goed inzicht in een briljante doch aparte man. Hoe Trout Mask Replica werd opgenomen is zo bizar ook.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 23:45 schreef DO2 het volgende:
[..]
Het is zogenaamde chaos, tot in de perfectie uitgevoerd. Heel bijzonder, hoor.
Het doet me denken aan van die ogenschijnlijk wild uitgevoerde abstracte schilderijen, waar, als je er goed naar kijkt,
heel veel orde en rtime in te vinden is.
Kan ik ook geen genoeg van kan krijgen.
Nee, niet gezien. Dank voor de tip! Ga ik opzoeken,quote:Op woensdag 16 oktober 2013 23:57 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Heb je de BBC documentaire over hem (met gesproken stem van de legendarische John Peel) al eens gezien? Echt heel goede documentaire, unieke beelden, prachtige muziek en toch een goed inzicht in een briljante doch aparte man. Hoe Trout Mask Replica werd opgenomen is zo bizar ook.
Dat denk ik bij wel meer acts. Waar je hipster ook kunt vervangen door vrijwel elke andere groep mensen.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 23:55 schreef Moody het volgende:
In het geval van Beefheart vraag ik me altijd af of die albums gemaakt zijn omdat dit het gevoel en smaak van de artiest is of dat ze simpelweg de hipster spelen en hopen dat andere hipsters het geweldig vinden.
Ik vind Beafheart ook niet slecht hoor. Zelfs Trout is goed nu ik 'm weer vluchtig draaiquote:Op woensdag 16 oktober 2013 23:57 schreef DO2 het volgende:
[..]
Het is gewoon fantastische muziek. Dus ik snap je punt niet helemaal.
Ja, jezus... Tuurlijk zijn er miljoenen mensen die er niks mee kunnen aanvangen.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 23:59 schreef Moody het volgende:
[..]
Ik vind Beafheart ook niet slecht hoor. Zelfs Trout is goed nu ik 'm weer vluchtig draai
Maar je snapt niet dat er miljoenen mensen zijn die 'm niet geweldig vinden?
Dat is een ander verhaal.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 00:00 schreef DO2 het volgende:
[..]
Ja, jezus... Tuurlijk zijn er miljoenen mensen die er niks mee kunnen aanvangen.
Maar dat zal mij toch verder worst wezen. Dat hoeft ook helemaal niet.
Ik begrijp op mijn beurt de muziek van Frans Bauer weer niet. Da's pas hipster, denk ik dan.
Ik vind Sun Ra - Atlantis wel geweldig. Is dat niet vreemd dan?quote:Op donderdag 17 oktober 2013 00:04 schreef DO2 het volgende:
Het scheelt denk ik wel als je de nodige ( neurotische ) Jazz hebt beluisterd in je leven.
Dat maakt deze plaat al aardig wat toegankelijker.
Ik denk dat de naam wel vrij goed aangeeft wat er mis is met dat genrequote:Op donderdag 17 oktober 2013 00:04 schreef DO2 het volgende:
Het scheelt denk ik wel als je de nodige ( neurotische ) Jazz hebt beluisterd in je leven.
Misschien is dat waarom ik hem op zich nog wel aankanquote:Op donderdag 17 oktober 2013 00:04 schreef DO2 het volgende:
Die valt nog mee, er is Sun Ra werk dat heel wat abstracter isquote:Op donderdag 17 oktober 2013 00:05 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Ik vind Sun Ra - Atlantis wel geweldig. Is dat niet vreemd dan?
Heb je met jazz nooit dat je het eigenlijk live moet luisteren? Dat maakt voor mij studioplaten zo overbodig. Ik ken de meesters (Coltrane, Armstrong, Davies, Mingus etc.) maar het blijft een lastig gebied, omdat je zo ver van de artiest af staat. Zo is jazz niet bedoeld.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 00:04 schreef DO2 het volgende:
Neurotische jazz? Ik geloof niet dat dat een werkelijk genre is,quote:Op donderdag 17 oktober 2013 00:06 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik denk dat de naam wel vrij goed aangeeft wat er mis is met dat genre
Daar denk ik anders over.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 00:08 schreef Moody het volgende:
[..]
Heb je met jazz nooit dat je het eigenlijk live moet luisteren? Dat maakt voor mij studioplaten zo overbodig. Ik ken de meesters (Coltrane, Armstrong, Davies, Mingus etc.) maar het blijft een lastig gebied, omdat je zo ver van de artiest af staat. Zo is jazz niet bedoeld.
Of denk je hier anders over?
quote:
Mwah, dat vind ik eigenlijk alleen enigszins gelden voor bebop.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 00:08 schreef Moody het volgende:
[..]
Heb je met jazz nooit dat je het eigenlijk live moet luisteren? Dat maakt voor mij studioplaten zo overbodig. Ik ken de meesters (Coltrane, Armstrong, Davies, Mingus etc.) maar het blijft een lastig gebied, omdat je zo ver van de artiest af staat. Zo is jazz niet bedoeld.
Of denk je hier anders over?
Ik leg wel even ongevraagd mijn opmerking uit. Bebop draait om virtuositeit; muzikanten die elkaar uitdagen op het podium. Dat idee heb jij, denk ik. Bij artiesten als Davis, Mingus, Coltrane etc. worden het juist steeds meer conceptalbums, die niet zozeer om die live-ervaring vragen.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 00:11 schreef Moody het volgende:
[..]
Leg uit dan. Misschien snap ik het niet.
Jazz is improvisatie, een cafe vol rook.
Die improvisatie hoor je toch ook terug op de studioplaten?quote:Op donderdag 17 oktober 2013 00:11 schreef Moody het volgende:
[..]
Leg uit dan. Misschien snap ik het niet.
Jazz is improvisatie, een cafe vol rook.
Snap ik. Maar ook daarover zijn de meningen sterk verdeeldquote:Op donderdag 17 oktober 2013 00:13 schreef Maxerazzi het volgende:
[..]
Ik leg wel even ongevraagd mijn opmerking uit. Bebop draait om virtuositeit; muzikanten die elkaar uitdagen op het podium. Dat idee heb jij, denk ik. Bij artiesten als Davis, Mingus, Coltrane etc. worden het juist steeds meer conceptalbums, die niet zozeer om die live-ervaring vragen.
Heb een zender op mijn tv waar ze de hele dag concerten uitzenden. Had ik laatst Hendrix live gezien, die versie van Voodoo Chile was echt genieten.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 00:16 schreef Tchock het volgende:
Ik kies voor Kamp Moody. Sommige muziek is bedoeld voor live. Op een album is het 'gevangen'. Wat het juist zo bijzonder maakt is de onvoorspelbaarheid, de dynamiek, de moeite. Dat verdwijnt allemaal op een CD.
Hetzelfde heb ik met Jimi Hendrix. Zijn solo's zijn wereldbekend en niemand lijkt zich te beseffen dat dat helemaal niet de solo's zijn. Die waren elke keer totaal anders, want dat is wat hij het beste deed. De muziek is als het ware niet bedoeld om uit te geven.
Precies! Je gaat (ging) niet naar Hendrix of Davis om de liedjes van de LP te horen. Je ging om je te verbazen over wat ze in godsnaam aan het doen zijn.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 00:17 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Heb een zender op mijn tv waar ze de hele dag concerten uitzenden. Had ik laatst Hendrix live gezien, die versie van Voodoo Chile was echt genieten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |