Wat vind je de beste albums en/of singles en/of concerten en/of (bedenk zelf iets) van 2003 tot nu toe?
dan het concert van Iron Maiden op Waldrock 21-6 jongsleden.
Albums waarvan ik nu al zeker weet dat die in mijn 2003 eindlijstje terecht komen.
1) Fever To Tell - Yeah Yeah Yeahs
2) The Smell Of Our Own - The Hidden Cameras
3) Nuit Blanche - Vive La Fete
4) We Love The Industry - Flemming
Liggen op het randje van ja of nee.
1) Black Cherry - Goldfrapp
2) Elephant - White Stripes
3) Think Tank - Blur
4) Unrest - Erlend Oye
5) Ether Song - Turin Brakes
Hebben nog iets meer (air)play nodig in huize Blommers.
1) You Can Feel Me - Har Mar Superstar
2) Z - Gonzales
3) The Decline Of.... - British Sea Power
4) Statues - Moloko
5) DJ Kicks - Tiga
6) Give Up - The Postal Service
7) Us - Mull Historical Society
8) The Best Of Barbara Brockhaus - Angie Reed
Nog niet in mijn bezit of nog niet officieel uitgebracht maar misschien wel kans maken.
1) So Much For The City - The Thrills
2) North Atlantic Drift - Ocean Colour Scene
-------------------------------
De 9 waanzinnigste concerten van het afgelopen half jaar
1) Eighties Matchbox B-line Disaster @ Ekko (4 mei)
2) Paul McCartney @ Gelredome (25 april)
3) Hidden Cameras @ Ekko (30 mei)
4) Ladytron @ Tivoli (4 april)
5) Superheroes @ Ekko (17 april)
6) The Faint @ Ekko (29 maart)
7) Yeah Yeah Yeahs @ The Forum (7 juni)
8) Gotan Project @ Tivoli (14 mei)
9) Radio 4 @ Ekko (23 februari)
1. Raveonettes - Whip it on
2. Throwing muses - Throwing muses
3. Seedling - Let's play boys & girls
4. Bettie serveert - Log 22
5. Adult. - Anxiety always
6. April March - Triggers
7. White stripes - Elephant
8. Gathering - Souvernirs
9. Bangles - Doll revolution
10. Cardigans - Long gone before daylight
en qua (top40)singles:
1. Avril Lavigne - Skater boy
2. Tatu - Not gonna get us
3. Sophie Ellis Bextor - Music gets the best of me
4. White stripes - 7 nation army
5. Tatu - How soon is now?
6. Dannii Minogue - I begin to wonder
7. Cardigans - For what it's worth
8. Bad candy - Spin around
9. Pink - Family portrait
10. Delta Goodrem - Born to try
Concerten (volgorde blijft lastig)
1. Ladytron (tivoli)
2. Throwing muses (tivoli)
3. Bangles (melkweg)
4. Gathering (nighttown)
5. Bettie serveert (tivoli)
6. Riplets (waterfront)
7. Motörhead (schwung festival)
8. Levellers (nighttown)
9. Girlschool (schwung festival)
10. De straaljagers (waterfront)
quote:ruim
Op woensdag 2 juli 2003 09:39 schreef ranja het volgende:
Het is alweer ruim juli, dus de helft van het jaar is alweer om.
2 dagen
quote:ik verbaasde me al dat er niet op 1 juli zo'n topic geopend was
Op woensdag 2 juli 2003 10:14 schreef mat_herben het volgende:[..]
ruim
2 dagen
- Stratovarius, Symphony X, Thunderstone
- Paul McCartney
- Autumn, Paul Di'anno & Bad Candy op Borstrock
- Saxon in de 013
CD's
- Lacrimosa - Echos
- Blind Guardian Live
- Blaze - As Live as it gets
Verder weet ik even niet wat ik allemaal gedaan en gekocht heb.
1. Beyoncé ft. Jay-Z - Crazy In Love (265)
2. O-Town - I Showed Her (236)
3. Within Temptation - Running Up That Hill (212)
4. Evanescence - Bring Me To Life (195)
5. Tatu - Ne Ver', Ne Boisya, Ne Prosi (170)
6. Merche - Como Pude (139)
7. Las Ketchup - The Ketchup Song (Asereje) (133)
8. Sugababes - Shape (126)
9. Mariah Carey - Bringin' On The Heartbreak (121)
10. The Cardigans - For What It's Worth (102)
11. Sonata Arctica - Victoria's Secret (98)
12. Blue ft. Elton John - Sorry Seems To Be The Hardest Word (96)
13. Tatu - Not Gonna Get Us (86)
14. Tatu - How Soon Is Now? (81)
15. Shakira - Ojos Asi (76)
16. Christina Aguilera - Fighter (74)
17. O-Town - These Are The Days (72)
18. Good Charlotte - Girls & Boys (69)
19. O-Town - We Fit Together (67)
20. Peaches - Dynamit Nitroglycerin Baby (62)
Sommige singles zijn uit 2002 of eerder, maar heb ik nog steeds veel geluisterd dit jaar.
1. placebo - sleeping with ghosts
2. Tom Mcrae - just like blood
3. Nick Cave and the bad seeds - nocturama
4. The white stripes - elephant
5. grandaddy - sumday
quote:verrassend
Op donderdag 3 juli 2003 10:41 schreef placebeau het volgende:
cd's1. placebo - sleeping with ghosts
Autechre - Draft 7:30
Boozoo Bajou presents Juke Joint
Prefuse73 - One Word Extinguisher
Dopplereffekt - Linear Accelerator
Jagga Jazzist - A Living Room Hush
Alex Cortex - Inwards
Radiohead - Hail To The Thief
Qebo - Flopper
King Of Woolworth's - L'Illustration Musicale
beste albums:
1) RAdiohead - Hail to the Thief
2) White Stripes - Elephant
Concert:
- Paul McCartney, Back in the World tour, in Gelredome, Arnhem, 25 April 2003...!!
* cult of luna - the beyond
* the gathering - souvenirs
* caliban - shadow hearts
* hell is for heroes - neon handshake
* further seems forever - how to start a fire
* poison the well - you come before you
* cave-in - antenna
* afi - sing the sorrow
deftones cd vind ik wel goed, maar is niet een jaarlijst notering waard denk ik....is een twijfelgeval
6.The White Stripes - Elephant
7.The Dandy Warhols - Welcome To The Monkeyhouse
8.Moe - Wormwood
9.Zwan - Mary Star Of The Sea
10.Nick Cave & The Bad Seeds - Nocturama
Zeker goed
Kweet het origineel, maar die Jim kan gewoon niet zingen , mijn wekker maakt nog interessanter geluid
1. The Jayhawks - Rainy Day Music
2. Dayna Kurtz - Postcards From Downtown
3. Lilium - Short Stories
4. Admiral Freebee - Self Titled
5. Ed Harcourt - From Every Sphere
6. Sukilove - Self Titled
7. Caesar - Self Titled
8. The White Stripes - Elephant
9. Blur - Think Tank
10. Kaizers Orchestra - Ompa Til Du Dör
bubbling under:
11. The Thrills - So Much For The City
12. John Cunningham - Happy-go-unlucky
13. Bonnie "Prince" Billy - Master And Everyone
14. Calexico - Feast Of Wire
15. Eastern Lane - Shades Of Black
16. Meindert Talma - Kriebelvisje
17. The Kills - Keep On Your Mean Side
18. Turin Brakes - Ether Song
19. Sister Sonny - The Bandit Lab
20. Tom McRae - Just Like Blood
21. Lou Reed - The Raven
22. The White Birch - Star Is Just A Sun
23. Radiohead - Hail To The Thief
24. Mull Historical Society - Us
25. Lucinda Williams - World Without Tears
SLECHTSTE PLAAT:
The Thermals - More Parts Per Million
1.NOFX - The War On Errorism
2. AFI - Sing The Sorrow
3. Lagwagon - Blaze
Beste concert 2003: NOFX op Deconstruction
cd's
1. Cult of Luna - The Beyond
2. Placebo -Sleeping with Ghosts
3. Mars Volta - Deloused in the Comatorium
4. Skinless - From Sacrifice to Survival
5. Deftones - Deftones
6. Nasum - Helvete
7. Devin Townsend - Accelerated Evolution
8. Mogwai - Happy Songs for Happy People
9. Isis - Oceanic
10. Solefald - In Harmoni Universali
11. Aborted - Goremageddon
12. Septic Flesh - Sumerian Daemons
13. Die Apokalyptischer Reiter - Have a Nice Trip
14. Impaled - Mondo Medicale
15. Boy Sets Fire - Tomorrow Come Today
Concerten:
1. Spinvis - Nighttown, R'dam
2. Ministry - Paradiso, A'dam
3. Mogwai - Melkweg, A'dam
4. Strapping Young Lad - Fields of Rock, Nijmegen
5. Today is the Day - 013, Tilburg
6. The Crown - Baroeg, Rotterdam
7. Mastodon - Waterfront, Rotterdam
1. Avril Lavigne - I'm with you
2. Justin Timberlake - Rock your body
3. Busted - You said no
4. K-otic - Tears won't dry
5. One True Voice - Shakespeare's way with words
6. Romeo - Is it me
7. Jon Nørgaard - Right here next to you
8. Triple Eight - Give me a reason
9. Westlife - Tonight (+ Metro mix & Where we belong)
10. Di-rect - She
Net de top 10 niet gehaald (was nog erg moeilijk om de nummer 10 te kiezen):
Jim - Tell her | Atomic Kitten - Be with you | Big Brovaz - OK | A-Teens - A perfect match & Floorfiller | Delta Goodrem - Lost without you | Ace of Base - Beautiful morning (groove mix) | Bad Candy - Spin around | Girls Aloud - No good advice
En dan nog wat eervolle vermeldingen (in willekeurige volgorde):
Robyn - Don't stop the music | Darius Danesh - Colourblind (Almighty mix) | Chicane - Love on the run | Gareth Gates - Spirit in the sky | Jennifer Love Hewitt - Can I go now | Kane - My best wasn't good enough | Nick Carter - I'm with you | Kelly Rowland - Stole | One True Voice - After you're gone | Busted - What I go to school for & Sleeping with the light on | Celine Dion - I drove all night | Twarres - Tell me | Robbie Williams - Come undone | Triple Eight - Knockout | Sinead Quinn - I can't break down & What you need is | The Black Eyed Peas & Justin Timberlake - Where is the love | Christina Aguilera - Fighter | Mariah Carey - Bringin' on the heartbreak | Snoop Dogg & Pharell - Beautiful | S Club - Say goodbye | Good Charlotte - Boys & girls | Alles van Kelly Clarkson | En dan waren er natuurlijk ook nog de nummers die iederéén wel goed vindt zoals Clocks, Beautiful, Cry me a river, Year 3000, If you're not the one, Sunrise, Summerjam, No letting go, Feel good time, enz.
De eerste helft van 2003 was erg goed, vandaar al zo veel nummers. Maar daar zijn we alvast vanaf, laat de tweede helft nu maar komen. .
[Dit bericht is gewijzigd door SmashBro op 05-07-2003 23:42]
Albums:
Nothingface - Skeletons
Chimaira - The impossibility of reason
Metallica - St. Anger
Deftones - Deftones
Staind - 14 Shades of grey
AFI - Sing the sorrow (volgens mij istie van 2003)
Nrs:
Ill Nino - When it cuts
KoRn - Did my time
Thicke - When I get you alone
quote:Hmm, vond je? Ik vond het op zich wel een charmant rammelende lo-fi indieplaat, eigenlijk... Maar goed, smaken verschillen; om maar even een cliché aan te halen. Ed Harcourt kan ik bijvoorbeeld weer totaal niet hebben; veel te voorspelbaar en glad naar mijn smaak.
Op donderdag 3 juli 2003 16:37 schreef methodmich het volgende:
SLECHTSTE PLAAT:The Thermals - More Parts Per Million
Momenteel is mijn eigen boekhouding nogal een puinhoop, en het kan zijn dat ik een aantal albums/EP's vergeet, maar dit zijn een paar van de interessantere tot dusver:
Bob Drake - 13 Songs and a Thing
Broken Social Scene - You Forgot it in People
Decemberists - Castaways and Cutouts
Giddy Motors - Make it Pop!
Incense - On Tips of Wings We Walk
Jaga Jazzist - A livingroom Hush
John Guilt - The Mirrors and Uncle Sam
Stephen Malkmus & The Jicks - Pig Lib
Manitoba - Up in Flames
The Minus 5 - Down with Wilco
Pinback - Offcell
The Postal Service - Give Up
Prefuse 73 - One Word Extinguisher
Supersilent - 6
And you will know us by the trail of dead - The Secret of Elena's Tomb
[Dit bericht is gewijzigd door Grobbel op 04-07-2003 15:07]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |