Het is nog steeds geen album zoals je vorige keer gevraagd is maar het is een stap in de goede richtingquote:Op zondag 14 juli 2013 18:14 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Even dichtgooien. Alleen toen wist ik geen TT__
quote:Op donderdag 11 juli 2013 23:46 schreef Bol_Wan het volgende:
[..]
Haha, ja oké, al staat het tot in de eeuwigheid in de lijst. Het zou alleen wel leuk zijn als iedereen zich een beetje aan de ongeschreven regel houdt dat het een woordspeling moet zijn op indie en een recent/bekend indie-album. Ik ga er niet van PMS-en ofzo, maar zo kunnen we ons steeds minder verheven voelen boven de rest van het Fok!-grut
Hoeft ook niet per se een album te zijnquote:Op zondag 14 juli 2013 18:14 schreef Tchock het volgende:
Het is nog steeds geen album zoals je vorige keer gevraagd is maar het is een stap in de goede richting
Ooit was dat wel de bedoeling maar dat is ondertussen ook al goed verneukt in dit topicquote:Op zondag 14 juli 2013 18:16 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Hoeft ook niet per se een album te zijn
Ik dacht laat ik me een keer inhouden, is het weer niet goedquote:Op zondag 14 juli 2013 18:17 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ooit was dat wel de bedoeling maar dat is ondertussen ook al goed verneukt in dit topic
Maar jij spant de kroon
Om hier nog even op terug te komen. Als ik een kritiekpuntje mag aandragen. Voor mij voelt de recensie niet als af. Je omschrijft alleen wat je ziet, maar niet wat je er van vindt.quote:Op zondag 14 juli 2013 16:54 schreef MaJo het volgende:
Zie dat ik een Arcade Fire discussie heb gemist. Opvallend dat jullie the Suburbs zo goed vindenVoor mij blijft Funeral ultiem, snel gevolgd door Neon Bible en the Suburbs een stuk verder daar achter. Er staan goede nummers op maar in het geheel vind ik het geen fantastische plaat.
Hier trouwens nog mijn Edward Sharpe recensie zoals beloofd: http://www.podiuminfo.nl/review/2801/Edward_Sharpe_-_97_-_Tivoli/
De nieuwe White Lies is veelbelovend trouwens
Goed dat iemand zich zo uitspreekt. En Nigel is misschien geen enorme naam, maar met Yorke aan zijn zijde wel groot genoeg om gehoord te worden. Ben benieuwd of er nog iets met de Radiohead-catalogus gaat gebeuren, volgens mij zijn alleen van In Rainbows en The King of Limbs de rechten in de handen van York en co.quote:The music industry is being taken over by the back door.. and if we don’t try and make it fair for new music producers and artists… then the art will suffer. Make no mistake. These are all the same old industry bods trying to get a stranglehold on the delivery system..
The numbers don’t even add up for spotify yet.. But it’s not about that.. It’s about establishing the model which will be extremely valuable. Meanwhile small labels and new artists can't even keep their lights on. It's just not right. Plus people are scared to speak up or not take part as they are told they will lose invaluable exposure if they don't play ball.
"If people had been listening to spotify instead of buying records in 1973... I doubt very much if [Pink Floyd's Dark Side of the Moon] would have been made.. It would just be too expensive.
Dat kan ook via talloze andere manieren. Waarvan de beste natuurlijk is de cd kopen.quote:Op maandag 15 juli 2013 00:51 schreef debeterebob het volgende:
Eikels![]()
Ik wilde gisteren net AMOK gaan luisteren
Anno 2013 zijn voor álle artiesten optredens het belangrijkste inkomen. En ik weet niet waar het shareholder verhaal vandaan komt, misschien heb ik iets gemist, maar aan Spotify maakt voor zover ik weet niémand winst. Het is enorm verliesgevend, zonder kapitaalsinjecties was het al lang over geweest.quote:Op maandag 15 juli 2013 01:03 schreef Tchock het volgende:
Spotify chanteert artiesten. Je krijgt de keuze tussen een groot publiek missen of als artiest je muziek afstaan, terwijl de enigen die er rijk van worden de shareholders zijn. An sich is het idee niet verkeerd, maar het verdienmodel klopt niet. En voor nieuwe artiesten zijn verkoopopbrengsten de grootste inkomsten, niet optredens.
Dit...quote:Op maandag 15 juli 2013 01:13 schreef Arn0 het volgende:
[..]
Anno 2013 zijn voor álle artiesten optredens het belangrijkste inkomen. En ik weet niet waar het shareholder verhaal vandaan komt, misschien heb ik iets gemist, maar aan Spotify maakt voor zover ik weet niémand winst. Het is enorm verliesgevend, zonder kapitaalsinjecties was het al lang over geweest.
Het is inderdaad zo dat het verdienmodel niet klopt, maar vooralsnog niet qua artiesten-uitbetaling. Hetgeen ze moeten veranderen is de gratis accounts wegdoen, ik geloof dat maar 25% van de gebruikers betaalt, wat véél te weinig is. Spotify moet eerst winst maken, en dan kan er gekeken worden naar grotere uitbetalingen naar artiesten.
Ja, artiesten verdienen énorm weinig aan Spotify. Maar dat is ook niet anders mogelijk, en vooralsnog moeten we vooral blij zijn dat we een prachtig medium hebben om gemakkelijk muziek uit te wisselen, nieuwe dingen te ontdekken etc zonder daarvoor naar de piratenbaai te surfen (wat iedereen die AMOK nu wil luisteren gaat doen met andere woorden).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |