abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 24 januari 2007 @ 19:23:55 #1
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_45639551
Of 'The Slacker Take-Over Plot' deel XXVII

Omdat veel topics over indie bandjes nauwelijks lopen, en dus na 7 posts stilvallen, leek het ons een goed idee om een topic te maken waarin 'Indie' centraal staat. Als je een vraag hebt over een side-project van Modest Mouse of het soort bier wat Robert Pollard drinkt (Miller Light tegenwoordig) dan zou je daar een topic over kunnen openen maar dat is vaak de moeite niet en dit topic is dan een mooie oplossing. En dit is alweer het 27e deel in deze reeks!

Het begrip indie is natuurlijk wat wazig, maar dat mag geen excuus zijn voor enorme zeurpartijen over wat nou wel indie en wat nou niet indie is. Dat is dan ook helemaal NIET de bedoeling. Als je toch per sé een definitie wil, All Music Guide heeft een redelijk uitgebreide op hun site staan.

Dus praat hier wel over obscure bandjes, nieuwe platen, geziene optredens, geef tips en commentaar, als het maar met 'indie' te maken heeft!

Lijst met indie-gerelateerde links:

Pitchfork
All Music Guide
Think Small
Tiny Mix Tapes
Stylus Magazine
Delusions of Adequacy
Liability
Popmatters
Metacritic
Brooklyn Vegan
Stereogum

Voor specifieke vragen over indie-uitgaansgelegenheden kun je terecht in ons zustertopic:
I Bet Indie Sounds Good On The Dancefloor #5

Jaarlijstjes:
Jaarlijstjes 2004
Jaarlijstjes 2005!
Jaarlijstjes 2006!

Andere interessante topics:
De Hypes van 2006
CD Releases 2007

En deze topics wisten we al vol te neuzelen:

The Slacker Take-Over Plot (Centraal Indie Topic)
The Slacker Take-Over Plot (Indie Central II)
Indie Rockers Talk Acid! (Indie Central III)
The State Of Indiependence (Indie Central IV)
Lift Your Indie Fists (Indie Central V)
In the kingdom of indie (Indie Central VI)
Indie has the Right to Children (Indie Central VII)
Clap Your Hands Say Indie (Indie Central VIII)
No Indie No Beep Beep (Indie Central IX)
This Forum's Saving Grace (Indie Central X)
Ik wil in die rok (Indie Central XI)
Indie Ah Um (Indie Central XII)
It's Indie, Dad. (Indie Central XIII)
Come On! Feel the Indie Noise! (Indie Central XIV)
Indie Aeroplane Over The Sea (Indie Central XV)
Le Slackre du Printemps (Indie Central XVI)
Kill Pop Stars (Indie Central XVII)
We have the facts and we're voting Indie! (Indie XVIII)
I Love You But I've Chosen Indie (Indie Central XIX)
Indie For The Painfully Alone (Indie Central XX)
At War With The Critics (Indie Central XXI)
How I Learned To Write Indie (Indie Central XXII)
Indiefans please try harder (Indie Central XXIII)
Return to Indie Mountain (Indie Central XXIV)
Indie Rarities (Indie Central XXV)
Songs for Indie singalong (Indie Central XXVI)
  woensdag 24 januari 2007 @ 19:31:50 #2
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_45639861
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 19:29 schreef Zyggie het volgende:
De nieuwe OP is een parel, maar doe ook een plaatje van waar de TT op gebasseerd is in de OP. Of niet. Kan ook.
De plaat waar de titel op gebaseerd is komt pas in maart uit, en het hoesje is zodoende ook nog niet beschikbaar.
pi_45640811
Ha.
Aldus.
  woensdag 24 januari 2007 @ 20:05:49 #4
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_45641387
heb 'm ook al even, iemand al albumcover gevonden?
pi_45647398
En off we go

Z: jij bent toch lid van de podcast van Pitchfork? Ben je gewoon lid via iTunes en wat is de link om je te abboneren?
pi_45647868
Ik ben geen lid meer maar toen ik het was gebruikte ik een podcastprogrammaatje, maar dat is minimaal een jaar geleden. Ik weet niet eens of het nog bestaat ... (het programma en de podcast)
Aldus.
pi_45648472
* cafca komt ook weer ff meelurken.
Veel te weinig tijd de laatste tijd. Vertel eens, wat heb ik gemist?
pi_45648508
Thanx
Ja forkcast bestaat nog wel, maar op de één of andere manier kan ik niet aanmelden via iTunes. Ach never mind

Vandaag trouwens een interessant artikel op Pitchfork: The month in techno.
pi_45656055
TVP
pi_45669380
The Good, The Bad & The Queen klinkt toch wel leuk hoor. Doet me ook wel aardig aan Blur denken, vooral door de zang natuurlijk (logisch). Maar ook muzikaal zitten ze meer in die richting dan in de richting van Gorillaz of andere vrolijke hobbyprojectjes van Damon.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  donderdag 25 januari 2007 @ 19:28:43 #12
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_45670694
quote:
Op woensdag 24 januari 2007 23:16 schreef cafca het volgende:
* peaceman komt ook weer ff meelurken.
Veel te weinig tijd de laatste tijd. Vertel eens, wat heb ik gemist?
  vrijdag 26 januari 2007 @ 09:45:01 #13
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_45687632
quote:
Op donderdag 25 januari 2007 18:54 schreef methodmich het volgende:
The Good, The Bad & The Queen klinkt toch wel leuk hoor. Doet me ook wel aardig aan Blur denken, vooral door de zang natuurlijk (logisch). Maar ook muzikaal zitten ze meer in die richting dan in de richting van Gorillaz of andere vrolijke hobbyprojectjes van Damon.
Ik vind het soms nog spannender dan blur, vooral de titelsong is een briljantje!

Sandy Dillon is ook verrassend leuk, vrouwlijke Tom Waits.
pi_45689157
Ik vind het maar een gemiddeld plaatje hoor, en het leukste nummer (Green Fields) is nog een cover ook, Marianne Faithfull zingt het beter vind ik persoonlijk.
Aldus.
  vrijdag 26 januari 2007 @ 11:50:52 #15
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_45690776
Op 29 januari komt trouwens de nieuwe plaat van Shining uit, Grindstone geheten. Ben benieuwd!
pi_45691264
Ik ook wel.

Ik vind trouwens de nieuwe van Rob Crow ook niet echt spannend, wat jij Grobbel?
Aldus.
  vrijdag 26 januari 2007 @ 13:00:43 #17
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_45692820
Larsson klinkt goed, heel erg Belgisch, mix tussen Millionaire en Soulwax. Zelfs de vormgeving lijkt 'gejat' van die laatste.
  vrijdag 26 januari 2007 @ 13:43:02 #18
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_45694159
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 12:08 schreef Z het volgende:
Ik ook wel.

Ik vind trouwens de nieuwe van Rob Crow ook niet echt spannend, wat jij Grobbel?
Vind 'm iets te grungy, inderdaad. Maar dat solowerk van Rob Crow is nooit echt geweldig geweest. Vorige plaat My Room is a Mess had ook een paar geweldige tracks erop staan, en toen gooide hij er een paar trashmetalachtige tracks over Jedis doorheen en zo; beetje jammer. Z'n beste werk maakt ie nog steeds met Pinback, in elk geval.
pi_45694365
De nieuwe Bright Eyes EP zwerft al over het internet trouwens.
pi_45699290
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 09:45 schreef pfaf het volgende:

[..]

Ik vind het soms nog spannender dan blur, vooral de titelsong is een briljantje!

Sandy Dillon is ook verrassend leuk, vrouwlijke Tom Waits.
Ah, heb je Sandy's laatste geluisterd / aangeschaft? Zitten geniale songs op, die soms letterlijk te betitelen zijn als een cri de coeur.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  zaterdag 27 januari 2007 @ 12:40:33 #21
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_45722650
quote:
Op vrijdag 26 januari 2007 16:16 schreef methodmich het volgende:

[..]

Ah, heb je Sandy's laatste geluisterd / aangeschaft? Zitten geniale songs op, die soms letterlijk te betitelen zijn als een cri de coeur.
Beluisterd ja. Moet nog even bij komen van de schrik, maar de eerste luisterbeurt was erg interessant, totaal niet wat ik verwacht had.

Rob Crow's nieuwste solo-album Living Well is ook super trouwens! De typische Pinback-loopjes en ritmes, de heerlijke rock, ze doen het weer geweldig!
  zaterdag 27 januari 2007 @ 13:04:51 #22
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_45723202
Voor degenen die de Forkcast van Pitchfork niet zo in de gaten houden, ik ben me er een beetje doorheen aan het worstelen nu. Een paar goede tips die gratis en voor niks te downloaden zijn:

Ted Leo and the Pharmacists - The Sons of Cain
Marnie Stern - Every Single Line Means Something
Rosie Thomas & Sufjan Stevens - Much Farther To Go
Malajube - M. Pupille
Andrew Bird - Heretics

[ Bericht 7% gewijzigd door Grobbel op 27-01-2007 13:10:07 ]
  zaterdag 27 januari 2007 @ 13:53:48 #23
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_45724308
Ted Leo and the Pharmacists is altijd leuk!

Gister naar Sukilove en Coparck geweest. Klein zaaltje in Gouda, was haast niemand, en in het begin bij Sukilove waren maar ongeveer 10 mensen echt actief aan het luisteren. Ze hadden er dan ook niet echt zin in leek het, ook al blijft de muziek natuurlijk geweldig. Coparck was een stuk enthousiaster, het publiek ook (40 man ofzo), maar die zijn het misschien ook wel meer dan Sukilove gewend om in kleine kutzaaltjes te spelen.

De charme van een klein zaaltje is wel dat je er dichter opstaat. Na afloop nog een praatje met Pascal Deweze gemaakt.
  zaterdag 27 januari 2007 @ 14:10:13 #24
63598 bigshadow
Fan van iedereen
pi_45724705
Bird, sufjan, ted, fijn grobbel!
pi_45732072
Ik zag dat Rosie Thomas door Kindamuzik zelfs getipt wordt als artieste om in de gaten te houden dit jaar. Dat lijkt me wel iets overdreven. De vorige plaat was leuk, fijne nummers, maar niet buitengewoon.

@Pfaf: Kan me wel voorstellen dat je wellicht een beetje schrikt als je Sandy Dillon voor het eerst hoort. Op de hoes zie je een topless dame, dan verwacht je iets anders. Vooral Broken Promises vind ik een geweldig nummer. Laatst een keer gedraaid in het halfdonker, dan is ie extra angstaanjagend.

De oogst van woensdag bevalt me trouwens prima. Binnenkort maar eens bedenken of ik er een paar ga reviewen in het aloude topic.

Henny Vrienten ook echt een leuke, interessante plaat. Ook met DVD. Dat nummer met Tom Barman is super!
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')