quote:Op zondag 16 juli 2006 19:10 schreef methodmich het volgende:
Door Yorick Buwalda - ja die ja - nu al uitgeroepen tot grootste plaat van 2006, waarmee ze aansluiten bij de Groten der Aarde pfaf.
Die staat er al tijden bij hoor. Even geduld betrachten Grob, da's een schone zaak.quote:Op zondag 16 juli 2006 19:14 schreef Grobbel het volgende:
Deze mag er ook nog bij: How I Learned To Write Indie (Indie Central XXII)
Matig noemen is misschien ook wat voorbarig, maar ik heb de nieuwe plaat nog niet gehoord en weet wel dat die veel beter moet zijn dan de vorige om in de buurt te komen van het predikaat: zeer goede plaat.quote:Op zondag 16 juli 2006 19:27 schreef Grobbel het volgende:
Razorlight is dan ook een uitermate matig bandje, kan me amper voorstellen dat die nieuwe plaat van ze zoveel beter is dan de vorige.
De soloplaat van Thom Yorke is interessant en wellicht ook spannend. Of ie ook goed is? Hmm, het is geen wereldplaat, maar slecht is ie ook zeker niet...quote:Op zondag 16 juli 2006 19:29 schreef pfaf het volgende:
Maargoed, allemaal leuk en aardig die Razorlight en Panic! a.t.d. bandjes, maar er zal toch ook wel iets interessants/spannends uitgekomen zijn.
quote:Razorlight deed er wel erg lang over om met een tweede plaat te komen. Twee jaar! Dat is Chinese Democracy-tijd in het indiewereldje.
Van de Libertines-light-nummers van debuut Up All Night is in elk geval niet veel meer over. Tenminste, het scherpe randje is er af. Frontman Johnny Borrell ontpopt zich als een groot songschrijver. Elk, en ik bedoel dan ook elk nummer van deze plaat kan een hitsingle worden. Elk gitaarloopje klopt, elk refrein is een meezinger. Het is een ambitieuze plaat van iemand die de wereld wil en gaat veroveren. Hier is gewoon gigantisch goed over nagedacht. Vreemd voor een jongen die op zijn zestiende elke dag doodleuk een naald in zijn arm zette. Tja, dat krijg je als je beste vrienden Pete Doherty en Carl Barât heten. Maar terwijl hún bandje na twee albums implodeerde, sloeg Borrell een andere weg in. En clean zijn werpt echt zijn vruchten af. Want Razorlight mag dan wel niet die urgentie en dat jeugdige enthousiasme hebben van Whatever People Say I Am, That’s What I’m Not, het vakmanschap en de professionaliteit die erachter schuil gaan, zijn overweldigend. Nee, Razorlight speelt in een hele andere en tegelijkertijd in dezelfde divisie als Arctic Monkeys en Franz Ferdinand. Waar die bands alleen bekend zijn onder ‘muziekliefhebbers’ (jij, de OOR-lezer, kent ze maar je buurvrouw niet), gaan Borrell en zijn mannen gewoon de strijd aan met de Groten der Aarde. Dit hoeft niet alleen op Kink FM gedraaid te worden, dit kan zo op Sky. En da’s geen belediging. Ik kan hier wel een paar nummers opnoemen, waarna ik heel krampachtig ga uitleggen waarom dát liedje (ja, ik heb het over liedjes) nou precies zo mooi en puur is. Maar da’s onzin (oké, Hold On is van fuckin’ goud). Verwijzingen naar vroeger? Tuurlijk, maar terugkijken naar het verleden is niet van deze tijd. Of je nou Arctic Monkeys of U2 in je kast hebt staan, dit is de plaat voor jou én je moeder. Meesterwerk. YORICK BUWALDA
Kimya Dawsonquote:Op zondag 16 juli 2006 19:29 schreef pfaf het volgende:
Maargoed, allemaal leuk en aardig die Razorlight en Panic! a.t.d. bandjes, maar er zal toch ook wel iets interessants/spannends uitgekomen zijn.
Die eerste en laatste ken ik niet. Zal ze checken!quote:Op zondag 16 juli 2006 19:35 schreef methodmich het volgende:
[..]
Kimya Dawson
Camera Obscura
Ed Harcourt
Re-release van The Triffids
Stuart A. Staples
Allemaal mooie platen.
Zo'n review verhoogt het verwachtingspatroon natuurlijk gigantisch.... en Razorlight op Sky?quote:
Kimya Dawson is de Andere Helft van the Moldy Peaches, tegenhanger van Adam Green. Geen idee of haar solowerk echt de moeite is, eigenlijk. Mich, is ze vooral heel melig of juist behoorlijk zwaarmoedig? Ik heb toch gemixte signalen gelezen in (overwegend negatieve) recensies van haar albums.quote:Op zondag 16 juli 2006 19:35 schreef pfaf het volgende:![]()
Nu wil ik 'm helemaal niet meer horen.
[..]
Die eerste en laatste ken ik niet. Zal ze checken!
Ik begin me bijna af te vragen of de review niet sarcastisch bedoeld is. Én een cd de hemel in prijzen, én de Arctic Monkeys noemen, ik begin alweer te lachen!quote:Op zondag 16 juli 2006 19:36 schreef peaceman het volgende:
[..]
Zo'n review verhoogt het verwachtingspatroon natuurlijk gigantisch.... en Razorlight op Sky?![]()
Vorige albums waren meer melig, maar deze is serieuzer. Ze durft nu echt liedjes te maken, zullen we maar zeggen, waar ze op eerder werk nogal eens "grapjes" de song liet verpesten. Kan je verlegenheid noemen.quote:Op zondag 16 juli 2006 19:39 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Kimya Dawson is de Andere Helft van the Moldy Peaches, tegenhanger van Adam Green. Geen idee of haar solowerk echt de moeite is, eigenlijk. Mich, is ze vooral heel melig of juist behoorlijk zwaarmoedig? Ik heb toch gemixte signalen gelezen in (overwegend negatieve) recensies van haar albums.
Schrijft voor OOR, maar ook voor KM. Volgens mij een stagiair of inmiddels officieel redacteur, weet ik niet zeker.quote:Op zondag 16 juli 2006 19:40 schreef Grobbel het volgende:
Waar moeten we die Buwalda eigenlijk van kennen?![]()
Stuart A. Staples is de frontman van Tindersticks, maar dat wist je wellicht al. Staan ook prachtige duetten op deze plaat, met Lhasa de Sela en Maria McKee.quote:Op zondag 16 juli 2006 19:35 schreef pfaf het volgende:
[..]
Die eerste en laatste ken ik niet. Zal ze checken!
quote:Op zondag 16 juli 2006 19:41 schreef methodmich het volgende:
[..]
Vorige albums waren meer melig, maar deze is serieuzer. Ze durft nu echt liedjes te maken, zullen we maar zeggen, waar ze op eerder werk nogal eens "grapjes" de song liet verpesten. Kan je verlegenheid noemen.
Overigens kunnen wij je hulpdienstlijn wel even bellen Grobbel, dan laten we je een liedje horen.
* methodmich heeft nu JAPW weer aangezet.
Jesus. Ik zat te denken aan een makkelijk te imponeren zeventienjarige zondagsrecensent te denken, maar dit is toch wel heel erg.quote:Op zondag 16 juli 2006 19:43 schreef methodmich het volgende:
[..]
Schrijft voor OOR, maar ook voor KM. Volgens mij een stagiair of inmiddels officieel redacteur, weet ik niet zeker.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |