abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 5 december 2006 @ 15:19:03 #1
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_44163859
Of 'The Slacker Take-Over Plot' deel XXVI

Omdat veel topics over indie bandjes nauwelijks lopen, en dus na 7 posts stilvallen, leek het ons een goed idee om een topic te maken waarin \'Indie\' centraal staat. Als je een vraag hebt over een side-project van Modest Mouse of het soort bier wat Robert Pollard drinkt (Miller Light tegenwoordig) dan zou je daar een topic over kunnen openen maar dat is vaak de moeite niet en dit topic is dan een mooie oplossing. En dit is alweer het zevende deel in deze reeks!

Het begrip indie is natuurlijk wat wazig, maar dat mag geen excuus zijn voor enorme zeurpartijen over wat nou wel indie en wat nou niet indie is. Dat is dan ook helemaal NIET de bedoeling. Als je toch per sé een definitie wil, All Music Guide heeft een redelijk uitgebreide op hun site staan.

Dus praat hier wel over obscure bandjes, nieuwe platen, geziene optredens, geef tips en commentaar, als het maar met \'indie\' te maken heeft!

Lijst met indie-gerelateerde links:

Pitchfork
All Music Guide
Think Small
Tiny Mix Tapes
Stylus Magazine
Delusions of Adequacy
Liability
Popmatters
Metacritic
Brooklyn Vegan
Stereogum

Topics om later nog eens op terug te komen:
De Hypes van 2006

En deze topics wisten we al vol te neuzelen:

The Slacker Take-Over Plot (Centraal Indie Topic)
The Slacker Take-Over Plot (Indie Central II)
Indie Rockers Talk Acid! (Indie Central III)
The State Of Indiependence (Indie Central IV)
Lift Your Indie Fists (Indie Central V)
In the kingdom of indie (Indie Central VI)
Indie has the Right to Children (Indie Central VII)
Clap Your Hands Say Indie (Indie Central VIII)
No Indie No Beep Beep (Indie Central IX)
This Forum's Saving Grace (Indie Central X)
Ik wil in die rok (Indie Central XI)
Indie Ah Um (Indie Central XII)
It's Indie, Dad. (Indie Central XIII)
Come On! Feel the Indie Noise! (Indie Central XIV)
Indie Aeroplane Over The Sea (Indie Central XV)
Le Slackre du Printemps (Indie Central XVI)
Kill Pop Stars (Indie Central XVII)
We have the facts and we're voting Indie! (Indie XVIII)
I Love You But I've Chosen Indie (Indie Central XIX)
Indie For The Painfully Alone (Indie Central XX)
At War With The Critics (Indie Central XXI)
How I Learned To Write Indie (Indie Central XXII)
Indiefans please try harder (Indie Central XXIII)
Return to Indie Mountain (Indie Central XXIV)
Indie Rarities (Indie Central XXV)
  dinsdag 5 december 2006 @ 15:24:28 #2
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
  dinsdag 5 december 2006 @ 15:24:43 #3
140724 Zyggie
Geweldenaar.
pi_44164034
Indietopic.

Singalong met Sufjan Stevens. Dat lijkt me fascinerend.
Zyggie.
pi_44164057
tvp weer
  Moderator dinsdag 5 december 2006 @ 15:32:23 #5
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_44164243
Zullen we weer vriendjes worden dan JelleS?
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  dinsdag 5 december 2006 @ 15:52:39 #6
58039 Domai
heeft slaap nodig
pi_44164882
Kent iedereen de maandelijkse Indie Rock Playlisten al?

Tis ammoal wah. En di, da dn dieje en da is, godverdomme!
  Moderator dinsdag 5 december 2006 @ 15:57:28 #7
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_44165023
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 15:52 schreef Domai het volgende:

Vertel ?
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  Moderator dinsdag 5 december 2006 @ 15:59:09 #8
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_44165072
Oh trouwens, hoe heet ook alweer die website waar je je eigen playlist kan samenstellen? Iedereen heeft het er altijd over maar nooit tijd voor gehad om er naar te kijken. Nu voor mijn afstuderen kan ik wel een goede site gebruik met goede achtergrondmuziek Ik dacht dus dat het play.com heet maar dat is gewoon een winkel... Enig idee?
pi_44165530
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 15:32 schreef MaJo het volgende:
Dat is gevaarlijk.
  dinsdag 5 december 2006 @ 18:11:10 #10
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_44169212
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 15:59 schreef MaJo het volgende:
Oh trouwens, hoe heet ook alweer die website waar je je eigen playlist kan samenstellen? Iedereen heeft het er altijd over maar nooit tijd voor gehad om er naar te kijken. Nu voor mijn afstuderen kan ik wel een goede site gebruik met goede achtergrondmuziek Ik dacht dus dat het play.com heet maar dat is gewoon een winkel... Enig idee?
bedoel je www.lastfm.com ?
  Moderator dinsdag 5 december 2006 @ 18:13:28 #11
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_44169262
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 18:11 schreef peaceman het volgende:

[..]

bedoel je www.lastfm.com ?
Ja die bedoel ik!

Had ik al gezegd dat ik Guillemots - Through the Windowpane heb besteld?
  dinsdag 5 december 2006 @ 18:15:28 #12
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_44169308
Tvp dan maar, hoewel ik een hekel aan de benaming Indie
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
  dinsdag 5 december 2006 @ 18:24:37 #13
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_44169531
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 15:32 schreef MaJo het volgende:
Vooruit dan maar
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 16:13 schreef -Dries- het volgende:

[..]

Dat is gevaarlijk.
ssst
  dinsdag 5 december 2006 @ 18:25:11 #14
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_44169547
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 18:13 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ja die bedoel ik!

Werd tijd
  dinsdag 5 december 2006 @ 18:29:48 #15
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_44169689
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 18:13 schreef MaJo het volgende:

Keurig! Die plaat gaat je niet tegenvallen.
pi_44170735
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 10:42 schreef DaisyDuke het volgende:

[..]

Dat nieuwe Elfen-plaatje van Miss Newsom moet ik snel maar eens gaan checken. De meningen lopen er flink over uiteen zo te lezen, en dat is vrijwel altijd een positief gegeven. Sandy Dillon zegt mij zo 1,2,3 even niets. Waar moet ik aan denken?

Albert Hammond Jr. is zonder enige twijfel de meest sympathieke Stroke, maar dit plaatje had hij wat mij betreft enkel in familiekring hoeven uitbrengen. De toegevoegde waarde van dit album op het toch al constant kwalitatief dalende Strokes-materiaal ontgaat me even volledig.

The Mountain Goats vind ik eigenlijk al een paar platen muzikaal zo goed als inwisselbaar, en eigenlijk een stuk minder leuk sinds ze in een echte studio zitten.

Op de soundtrack van I'm Your Man staan een handvol indrukwekkende versies (Thompson, Orton en Rufus Wainwright), maar verder voegen de covers eigenlijk weinig toe aan de Cohen versies. Het probleem zit hem vooral in de weinig inventieve arrangementen en in de begeleidingsband, die degelijk en foutloos, maar ook mat en kleurloos speelt.

De nieuwe Sukilove is anders. Vooral anders... Ik weet nog niet of ik het nou persee 'minder' vind. Het is een nogal donkere plaat, maar kan op termijn zo maar eens 'The Golden Country' van Sukilove zijn. Deweze blijft een van de grote geniale geesten van de Lage Landen. Of Mercelis dat ook is, ben ik nog steeds niet achter. Heb nog een maandje de tijd...
Zie voor mijn mening over Sukilove, Joanna en I'm Your Man het reviewtopic.

Ben het wel met je eens dat Mountain Goats sinds Tallahassee wel minder geworden is, al blijven het altijd sympathieke platen.

De plaat van Albert Hammond, jr. vind ik vele malen frisser dan de laatste Strokes. Veel gevarieerder, leuker, verrassender. Geen Is This It, maar wat mij betreft een betere plaat dan Room On Fire. Leuke songs als Blue Skies, 101, Call An Ambulance en Scared, die hebben The Strokes al jaren niet meer gemaakt.

Sandy Dillon... Da's lastig oordelen. Vrouwelijke Tom Waits, misschien. Invloeden uit jazz, blues, chanson.... Grillige plaat, maar zeer intrigerend.

Mercelis is gewoon geniaal, wat mij betreft. Gaat een hele hoge notering krijgen over 2006, daar is geen twijfel over mogelijk.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_44171417
Mercelis vind ik inderdaad erg cool!
En ja; ik heb sinds gisteren ook het album van The Guillemots. Krijg kippenvel als ik het nummer São Paolo hoor.. Zo mooi

JelleS: heb je die Songs For Christmas dan al beluisterd van Sufjan Stevens? Ik weet nog niet of ik het moet aanschaffen. Heb zelf helemaal niks met kerstliedjes, maar het is wel vet dat het in een box verkrijgbaar is.

Ben nu verliefd op Sol Seppy. Wat een geweldig relaxte stijl heeft zij. Haar album The bells of 1 2 heeft overal wel aardige recensies opgeleverd.
pi_44173475
hey ik zag dat Built to spill naar de paradiso komt... is dat de eerste keer dat ze in NL zijn eigenlijk?
"As soon as the land of any country has all become private property, the landlords, like all other men, love to reap where they never sowed, and demand a rent even for its natural produce."
Das Kapital, Karl Marx Wealth of Nations, Adam Smith
pi_44173649
quote:

Ja nice
pi_44174133
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 18:15 schreef -skippybal- het volgende:
Tvp dan maar, hoewel ik een hekel aan de benaming Indie
Kijk, da's pas Indie!
pi_44174158
Beirut
pi_44174989
quote:

Nee

Wat is het en waar kan ik het vinden?
pi_44175011
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 21:06 schreef LondonCalling het volgende:

[..]

Nee

Wat is het en waar kan ik het vinden?
Torrent sites .
  dinsdag 5 december 2006 @ 21:09:52 #24
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_44175110
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 19:25 schreef hydraulix het volgende:

JelleS: heb je die Songs For Christmas dan al beluisterd van Sufjan Stevens? Ik weet nog niet of ik het moet aanschaffen. Heb zelf helemaal niks met kerstliedjes, maar het is wel vet dat het in een box verkrijgbaar is.

Ben nu verliefd op Sol Seppy. Wat een geweldig relaxte stijl heeft zij. Haar album The bells of 1 2 heeft overal wel aardige recensies opgeleverd.
Alleen nog tijd gehad voor de eerste 2 cd's. Zitten een aantal leuke liedjes tussen, maar niet alles is geweldig. Maar het is dan ook werk uit 2001 en 2002. Het is meer het geheel dat het leuk maakt. Mooie verpakking, allerlei boekjes, stickers enzo, een goede collectors item dus.

The bells of 1 2 heb ik zelf ook 4 sterren gegeven, erg fijn album. Je moet ook zeker een artiest van het zelfde label beluisteren, zelfde stijl en even mooi:
CD: Merz - Loveheart
pi_44175208
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 20:23 schreef MadScientist het volgende:
hey ik zag dat Built to spill naar de paradiso komt... is dat de eerste keer dat ze in NL zijn eigenlijk?
Ze komen ook naar Groningen in mei
Wii-nummer: 3964-8145-1574-4580
Pm me als je me hebt toegevoegd!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')