Vertelquote:Op dinsdag 5 december 2006 15:52 schreef Domai het volgende:
Kent iedereen de maandelijkse Indie Rock Playlisten al?
Dat is gevaarlijk.quote:Op dinsdag 5 december 2006 15:32 schreef MaJo het volgende:
Zullen we weer vriendjes worden dan JelleS?
bedoel je www.lastfm.com ?quote:Op dinsdag 5 december 2006 15:59 schreef MaJo het volgende:
Oh trouwens, hoe heet ook alweer die website waar je je eigen playlist kan samenstellen?Iedereen heeft het er altijd over maar nooit tijd voor gehad om er naar te kijken. Nu voor mijn afstuderen kan ik wel een goede site gebruik met goede achtergrondmuziek
Ik dacht dus dat het play.com heet maar dat is gewoon een winkel... Enig idee?
Ja die bedoel ik!quote:
Vooruit dan maarquote:Op dinsdag 5 december 2006 15:32 schreef MaJo het volgende:
Zullen we weer vriendjes worden dan JelleS?
ssstquote:
Werd tijdquote:Op dinsdag 5 december 2006 18:13 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ja die bedoel ik!
Had ik al gezegd dat ik Guillemots - Through the Windowpane heb besteld?![]()
![]()
![]()
![]()
Keurig! Die plaat gaat je niet tegenvallen.quote:Op dinsdag 5 december 2006 18:13 schreef MaJo het volgende:
Had ik al gezegd dat ik Guillemots - Through the Windowpane heb besteld?![]()
![]()
![]()
![]()
Zie voor mijn mening over Sukilove, Joanna en I'm Your Man het reviewtopic.quote:Op dinsdag 5 december 2006 10:42 schreef DaisyDuke het volgende:
[..]
Dat nieuwe Elfen-plaatje van Miss Newsom moet ik snel maar eens gaan checken. De meningen lopen er flink over uiteen zo te lezen, en dat is vrijwel altijd een positief gegeven. Sandy Dillon zegt mij zo 1,2,3 even niets. Waar moet ik aan denken?
Albert Hammond Jr. is zonder enige twijfel de meest sympathieke Stroke, maar dit plaatje had hij wat mij betreft enkel in familiekring hoeven uitbrengen. De toegevoegde waarde van dit album op het toch al constant kwalitatief dalende Strokes-materiaal ontgaat me even volledig.
The Mountain Goats vind ik eigenlijk al een paar platen muzikaal zo goed als inwisselbaar, en eigenlijk een stuk minder leuk sinds ze in een echte studio zitten.
Op de soundtrack van I'm Your Man staan een handvol indrukwekkende versies (Thompson, Orton en Rufus Wainwright), maar verder voegen de covers eigenlijk weinig toe aan de Cohen versies. Het probleem zit hem vooral in de weinig inventieve arrangementen en in de begeleidingsband, die degelijk en foutloos, maar ook mat en kleurloos speelt.
De nieuwe Sukilove is anders. Vooral anders... Ik weet nog niet of ik het nou persee 'minder' vind. Het is een nogal donkere plaat, maar kan op termijn zo maar eens 'The Golden Country' van Sukilove zijn. Deweze blijft een van de grote geniale geesten van de Lage Landen. Of Mercelis dat ook is, ben ik nog steeds niet achter. Heb nog een maandje de tijd...
Ja nicequote:Op dinsdag 5 december 2006 15:52 schreef Domai het volgende:
Kijk, da's pas Indie!quote:Op dinsdag 5 december 2006 18:15 schreef -skippybal- het volgende:
Tvp dan maar, hoewel ik een hekel aan de benaming Indie![]()
Neequote:Op dinsdag 5 december 2006 15:52 schreef Domai het volgende:
Torrent sitesquote:Op dinsdag 5 december 2006 21:06 schreef LondonCalling het volgende:
[..]
Nee![]()
Wat is het en waar kan ik het vinden?
Alleen nog tijd gehad voor de eerste 2 cd's. Zitten een aantal leuke liedjes tussen, maar niet alles is geweldig. Maar het is dan ook werk uit 2001 en 2002. Het is meer het geheel dat het leuk maakt. Mooie verpakking, allerlei boekjes, stickers enzo, een goede collectors item dus.quote:Op dinsdag 5 december 2006 19:25 schreef hydraulix het volgende:
JelleS: heb je die Songs For Christmas dan al beluisterd van Sufjan Stevens? Ik weet nog niet of ik het moet aanschaffen. Heb zelf helemaal niks met kerstliedjes, maar het is wel vet dat het in een box verkrijgbaar is.
Ben nu verliefd op Sol Seppy. Wat een geweldig relaxte stijl heeft zij. Haar album The bells of 1 2 heeft overal wel aardige recensies opgeleverd.
Ze komen ook naar Groningen in meiquote:Op dinsdag 5 december 2006 20:23 schreef MadScientist het volgende:
hey ik zag dat Built to spill naar de paradiso komt... is dat de eerste keer dat ze in NL zijn eigenlijk?
Zeeeekerquote:Op dinsdag 5 december 2006 21:14 schreef peaceman het volgende:
Ik zal zoals gewoonlijk wel achter de feiten aanlopen, maar dat album van Oh No! Oh My! klinkt best leuk
Toevallig vandaag ook een PF-recensie. http://www.pitchforkmedia(...)eningrad_Sangue_Puroquote:Op dinsdag 5 december 2006 10:02 schreef pfaf het volgende:
Overigens had ik hier nog niet gemeld dat m'n troetelband Les Georges Leningrad een nieuwe plaat heeft, Sangue Puro genaamd. Komt dat horen!!
Van wat ik er tot nu toe van gehoord heb lijkt me dat niet neequote:Op dinsdag 5 december 2006 18:29 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Keurig! Die plaat gaat je niet tegenvallen.![]()
Voorlopig nog niet, vrees ik. Ze hebben natuurlijk anderhalve week geleden nog wat concerten in Nederland afgewerkt, en volgens de tourinfo op hun myspacepagina hebben ze voorlopig alleen maar optredens in Groot-Britannië. Ik verwacht dat ze daarna zullen werken aan hun nieuwe plaat, dus het zal wel medio volgend jaar worden voor ze Nederland weer gaan aandoen.quote:Op dinsdag 5 december 2006 21:44 schreef MaJo het volgende:
[..]
Van wat ik er tot nu toe van gehoord heb lijkt me dat niet neeWanneer komen ze weer naar Nederland? Ik wil ze nog een keer zien
![]()
Ik heb ze twee weken terug op London Calling gezien en wil ze alweer zienquote:Op dinsdag 5 december 2006 22:02 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Voorlopig nog niet, vrees ik. Ze hebben natuurlijk twee weken geleden nog wat concerten in Nederland afgewerkt, en volgens de tourinfo op hun myspacepagina hebben ze voorlopig alleen maar optredens in Groot-Britannië. Ik verwacht dat ze daarna zullen werken aan hun nieuwe plaat, dus het zal wel medio volgend jaar worden voor ze Nederland weer gaan aandoen.![]()
Toch jammer - ik heb ze dit jaar 3 keer gezien, maar het smaakt alleen maar naar meer. Geweldige liveband ook!
Lange lowlands heb je.quote:Op dinsdag 5 december 2006 22:04 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik heb ze twee weken terug op Lowlands gezien en wil ze alweer zien![]()
Dit is hun eerste langspeler, ze hebben wel meerdere EP's uit en een samenstelling daarvan, From the Cliffs. Deze plaat is nog veel sterker dan window pane.quote:Ze zijn inderdaad live echt super! Kan niet wachten tot ik de cd binnen heb, die gaat grijs gedraaid wordenBen wel benieuwd naar hun nieuwe plaat trouwens! Hoeveel platen hebben ze eigenlijk uit? Kan ik die aan sinterklaas vragen
Ik bedoel London Callingquote:Op dinsdag 5 december 2006 22:08 schreef pfaf het volgende:
[..]
Lange lowlands heb je.
[..]
Dit is hun eerste langspeler, ze hebben wel meerdere EP's uit en een samenstelling daarvan, From the Cliffs. Deze plaat is nog veel sterker dan window pane.
Ik vond anders wel dat je maar een matige verbinding had, Biggie.quote:
Volgens mij heb ik ze wel eens gemist, maar ik kan er niks over vinden...quote:Op dinsdag 5 december 2006 20:23 schreef MadScientist het volgende:
hey ik zag dat Built to spill naar de paradiso komt... is dat de eerste keer dat ze in NL zijn eigenlijk?
Heb ik ook, voor DC++ moet ik passive draaien. Je had me moeten mailen, via de msn gaat het wel met 100kb+quote:Op woensdag 6 december 2006 07:26 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Ik vond anders wel dat je maar een matige verbinding had, Biggie.![]()
Maar toch bedankt, inderdaad.
Who Needs Guitars Anyway, zong Alice Deejay ooit. En gelijk dat ze hadden.quote:Op woensdag 6 december 2006 13:57 schreef Z het volgende:
Indie staat (in dit topic) niet voor alleen maar gitaar/pop muziek.
Ah jammer dat ik morgenavond niet kanquote:Op donderdag 7 december 2006 01:30 schreef bigshadow het volgende:
The long blondes live is erg goed!! Morgen staan ze in Paradiso, sla je slag als je kan zou ik zeggen
En ben je er geweest? Heb het ook meegemaakt en vond ze erg goed en had me erg vermaaktquote:Op donderdag 7 december 2006 01:30 schreef bigshadow het volgende:
The long blondes live is erg goed!! Morgen staan ze in Paradiso, sla je slag als je kan zou ik zeggen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |