abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_44143238
quote:
Op maandag 4 december 2006 19:13 schreef -Dries- het volgende:
Vreemd, ik kan gewoonweg geen melodie ontdekken in Joanna.
Jammer, dan mis je een hoop moois!
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  Moderator maandag 4 december 2006 @ 20:19:21 #277
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_44143624
Iemand trouwens bekend met The Cinematics? Gezien in het voorprogramma van Snow Patrol en dat was erg goed Een mix tussen Editors, the Killers en Bloc Party. Van alles wat Totaal niet vernieuwend maar klinkt wel erg lekker. Ze hebben nog geen album uit maar je kunt al wel nummers van ze beluisteren op hun myspace: www.myspace.com/thecinematics
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  maandag 4 december 2006 @ 21:33:03 #278
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_44146444
The Cinematics hadden begin dit jaar een hitje met Break, wat ik een onderhoudend, maar toch wel redelijk schaamteloos aftreksel van Bloc party, Editors en de rest vond.
pi_44148001
Die Albert Hammond, jr. vind ik maar saai. James Holden heeft een nieuwe uit en Villalobos heeft volgens allerlei recensenten iets episch gedaan met 'Fizheuer Zieheuer', maar dat is minimal en hoort hier nauwelijks thuis. WB iig
Aldus.
  Moderator dinsdag 5 december 2006 @ 00:00:48 #280
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_44151226
quote:
Op maandag 4 december 2006 21:33 schreef Grobbel het volgende:
The Cinematics hadden begin dit jaar een hitje met Break, wat ik een onderhoudend, maar toch wel redelijk schaamteloos aftreksel van Bloc party, Editors en de rest vond.
Ik vind het een lekker nummer Ik zat wel goed in mijn beschrijving in ieder geval
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_44151705
Was vandaag in de Concerto en Get Records en werd een beetje gek
Echt verschrikkelijk veel cd's die ik moet hebben

Heb toch een paar albums gevonden die op m'n wishlist stonden:
Death In Vegas (Scorpio Rising, Milk It, Satan's Circus, Dead Elvis, The Contino Sessions)
Phoenix (Alphabetical, United, It's never been like that)
Guillemots (from the cliffs, Through the windowpane)
The Research - Breaking Up (ze stonden verleden jaar op London Calling. Eigenlijk simpele muziek, maar het klinkt erg lieflijk )
Télépopmusik (Genetic World, Angel Music. Moest Genetic World hebben vanwege de geniale track 'Breathe').

Trouwens: had het al genoemd in een vorige deel, maar deze group verdient de credits:
Telemetry Orchestra
  dinsdag 5 december 2006 @ 00:16:50 #282
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_44151748
Weg met al die Britse bandjes in dit topic!!!!
  dinsdag 5 december 2006 @ 00:27:55 #283
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_44152085
quote:
Op maandag 4 december 2006 19:13 schreef -Dries- het volgende:
Vreemd, ik kan gewoonweg geen melodie ontdekken in Joanna.
Als er één plaat melodieus is, dan is deze het wel. Af en toe snap ik niets meer van je Dries. Natuurlijk zit het verborgen achter dat vreemde stemmetje en de duur van de nummers, maar sluit je maar gewoon twee uurtjes op met Ys op je iPod. Als je het dan nog niks vindt dan is het je vergeven.
  Moderator dinsdag 5 december 2006 @ 01:26:35 #284
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_44153106
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 00:16 schreef JelleS het volgende:
Waar staat ergens dat we het over alle bands behalve uit engeland mogen hebben? Dit is nou precies waarom we een eigen indie topic wilden hebben maar dat werd niet nodig gevonden. Dus deal with it...
  Moderator dinsdag 5 december 2006 @ 01:36:53 #285
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_44153225
Ik heb trouwens Through the Windowpane van Guillemots besteld. Zit er zoveel naar te luisteren dat ik hem ook maar eens in het echt wil hebben

Of wacht, het is een engels bandje dus ik mag er eigenlijk niet over praten hier
pi_44153242
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 01:36 schreef MaJo het volgende:
Ik heb trouwens Through the Windowpane van Guillemots besteld. Zit er zoveel naar te luisteren dat ik hem ook maar eens in het echt wil hebben

Of wacht, het is een engels bandje dus ik mag er eigenlijk niet over praten hier
Ssssssssssssst
pi_44154143
pi_44154340
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 00:27 schreef JelleS het volgende:

[..]

Als er één plaat melodieus is, dan is deze het wel. Af en toe snap ik niets meer van je Dries. Natuurlijk zit het verborgen achter dat vreemde stemmetje en de duur van de nummers, maar sluit je maar gewoon twee uurtjes op met Ys op je iPod. Als je het dan nog niks vindt dan is het je vergeven.
Melodieus is-ie wel. Ik blijf nog steeds bij mijn mening over Joanna: het is mooie muziek, maar wat een vreselijk irritante stem heeft dat mens. Ik kan er echt niet naar luisteren
pi_44155019
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 00:16 schreef JelleS het volgende:

Joanna zal ik trouwens nog een kans geven.
  dinsdag 5 december 2006 @ 09:06:28 #290
50458 Mert
___,,,,_(º-º)_,,,,___
pi_44155160
Ik kom er nu pas achter dat er een centraal indie topic is

Kleine tvp
Learn young about hard work and manners - and you'll be through the whole dirty mess and nicely dead again before you know it. ~F. Scott Fitzgerald
XboxLive Gamertag: S2K Mert
  dinsdag 5 december 2006 @ 09:58:29 #291
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_44156052
quote:
Op maandag 4 december 2006 17:48 schreef DaisyDuke het volgende:
Ola!

Tijd niet geweest hier... Nog wat spannends gemist?
Heeey!
  dinsdag 5 december 2006 @ 10:02:38 #292
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_44156111
Overigens had ik hier nog niet gemeld dat m'n troetelband Les Georges Leningrad een nieuwe plaat heeft, Sangue Puro genaamd. Komt dat horen!!
  dinsdag 5 december 2006 @ 10:42:55 #293
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_44156768
quote:
Op maandag 4 december 2006 20:07 schreef methodmich het volgende:

[..]

Joanna Newsom, Sandy Dillon, Albert Hammond, jr. , Xiu Xiu, nieuwe Mountain Goats (hoewel minder dan normaal), nieuwe Sukilove (hoewel minder dan voorheen), OST van I'm Your Man, nieuwe Lucky Jim..... Dan ben je er zo ongeveer wel denk ik. En Mercelis, had je die nu al eens gehoord?
Dat nieuwe Elfen-plaatje van Miss Newsom moet ik snel maar eens gaan checken. De meningen lopen er flink over uiteen zo te lezen, en dat is vrijwel altijd een positief gegeven. Sandy Dillon zegt mij zo 1,2,3 even niets. Waar moet ik aan denken?

Albert Hammond Jr. is zonder enige twijfel de meest sympathieke Stroke, maar dit plaatje had hij wat mij betreft enkel in familiekring hoeven uitbrengen. De toegevoegde waarde van dit album op het toch al constant kwalitatief dalende Strokes-materiaal ontgaat me even volledig.

The Mountain Goats vind ik eigenlijk al een paar platen muzikaal zo goed als inwisselbaar, en eigenlijk een stuk minder leuk sinds ze in een echte studio zitten.

Op de soundtrack van I'm Your Man staan een handvol indrukwekkende versies (Thompson, Orton en Rufus Wainwright), maar verder voegen de covers eigenlijk weinig toe aan de Cohen versies. Het probleem zit hem vooral in de weinig inventieve arrangementen en in de begeleidingsband, die degelijk en foutloos, maar ook mat en kleurloos speelt.

De nieuwe Sukilove is anders. Vooral anders... Ik weet nog niet of ik het nou persee 'minder' vind. Het is een nogal donkere plaat, maar kan op termijn zo maar eens 'The Golden Country' van Sukilove zijn. Deweze blijft een van de grote geniale geesten van de Lage Landen. Of Mercelis dat ook is, ben ik nog steeds niet achter. Heb nog een maandje de tijd...
quote:
Op maandag 4 december 2006 22:28 schreef Z het volgende:
Die Albert Hammond, jr. vind ik maar saai. James Holden heeft een nieuwe uit en Villalobos heeft volgens allerlei recensenten iets episch gedaan met 'Fizheuer Zieheuer', maar dat is minimal en hoort hier nauwelijks thuis. WB iig
Die debuutplaat van Holden moet inderdaad fantastisch zijn, als je de recensenten mag geloven. We gaan er achter aan! En Villalobos is een held, heeft ie de "DE9: Transitions" van 2006 gemaakt?

Kortom, nog genoeg te luisteren....
1,000,000 demons can't be wrong...
pi_44157032
Clipse - Hell Has No Fury moet je zeker ook beluisteren, top plaat.
Aldus.
  dinsdag 5 december 2006 @ 11:05:50 #295
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_44157203
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 10:57 schreef Z het volgende:
Clipse - Hell Has No Fury moet je zeker ook beluisteren, top plaat.
Clipse? Zozo, hebben The Neptunes eindelijk weer eens een fatsoenlijke beat gebouwd... Anyway, ik ga 'm checken! Thanks!
1,000,000 demons can't be wrong...
  dinsdag 5 december 2006 @ 13:43:52 #296
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_44161239
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 01:26 schreef MaJo het volgende:

[..]

Waar staat ergens dat we het over alle bands behalve uit engeland mogen hebben? Dit is nou precies waarom we een eigen indie topic wilden hebben maar dat werd niet nodig gevonden. Dus deal with it...
Welkom op het internet, waar je niet alles serieus moet nemen.
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 07:28 schreef cafca het volgende:

[..]

Melodieus is-ie wel. Ik blijf nog steeds bij mijn mening over Joanna: het is mooie muziek, maar wat een vreselijk irritante stem heeft dat mens. Ik kan er echt niet naar luisteren
Daar kan ik helemaal inkomen. Af en toe is het net alsof je naar liedjes uit Annie aan het luisteren bent. Maar ik heb er gelukkig geen problemen mee, vreemde stemmetjes spreken mij juist wel aan, neem bijv. CocoRosie.
  Moderator dinsdag 5 december 2006 @ 14:57:20 #297
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_44163204
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 13:43 schreef JelleS het volgende:

[..]

Welkom op het internet, waar je niet alles serieus moet nemen.
[..]
Is dit serieus hoe je je eruit gaat lullen? Je maakte maar een grapje? Ach tuurlijk wat dom dat ik dat niet door had

Morgenavond Razorlight je weet wel, zo'n bandje uit engeland
  dinsdag 5 december 2006 @ 15:03:52 #298
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_44163377
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 14:57 schreef MaJo het volgende:

[..]

Is dit serieus hoe je je eruit gaat lullen? Je maakte maar een grapje? Ach tuurlijk wat dom dat ik dat niet door had

Morgenavond Razorlight je weet wel, zo'n bandje uit engeland
Ik hoef me nergens uit te lullen. Dat jij moeite hebt met interpreteren is niet mijn probleem. Maximo Park stond zelfs in mijn top 100, ik was één van de weinige die de Arctic Monkey's hier verdedigde. Het was gewoon een grapje, zal de volgende keer speciaal voor jou een smiley erbij zetten, hopelijk dat je het dan wel begrijpt.

Alhoewel veel van die nieuwe bandjes zoals 747's grotendeels kut, eentonig en alles behalve origineel zijn. Maar als jullie dat leuk vinden, daar heb ik absoluut geen problemen mee hoor.
  Moderator dinsdag 5 december 2006 @ 15:06:55 #299
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_44163464
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 15:03 schreef JelleS het volgende:

[..]

Ik hoef me nergens uit te lullen. Dat jij moeite hebt met interpreteren is niet mijn probleem. Maximo Park stond zelfs in mijn top 100, ik was één van de weinige die de Arctic Monkey's hier verdedigde. Het was gewoon een grapje, zal de volgende keer speciaal voor jou een smiley erbij zetten, hopelijk dat je het dan wel begrijpt.
Vind je het gek dat ik zo reageer hier aangezien we nooit serieus worden genomen in dit topic? Ik probeer eens goed mee te doen door niet alleen maar over de meest populaire indiebandjes te praten (volgens onze definitie dan he ) en dan krijg ik meteen zo'n opmerking. Sorry dat ik dat dan op jou uit, ik weet niet van iedereen zijn historie qua verdediging van engelse bandjes uit mijn hoofd

Ik heb dat nooit zo dat een bandje per se orgineel moet zijn. Tuurlijk is het leuk om naar vernieuwende bands te luisteren maar elk bandje heeft wel weer een eigen stijl, zo ook de 747s
pi_44163599
quote:
Op dinsdag 5 december 2006 10:42 schreef DaisyDuke het volgende:

[..]

Albert Hammond Jr. is zonder enige twijfel de meest sympathieke Stroke, maar dit plaatje had hij wat mij betreft enkel in familiekring hoeven uitbrengen. De toegevoegde waarde van dit album op het toch al constant kwalitatief dalende Strokes-materiaal ontgaat me even volledig.

The Mountain Goats vind ik eigenlijk al een paar platen muzikaal zo goed als inwisselbaar, en eigenlijk een stuk minder leuk sinds ze in een echte studio zitten.
well put.
"how I don't know what I should do with my hands when I talk to you
how you don't know where you should look, so you look at my hands"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')