abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 27 oktober 2007 @ 00:04:14 #1
63598 bigshadow
Fan van iedereen
pi_54193613
Of 'The Slacker Take-Over Plot' deel XXXI

Omdat veel topics over indie bandjes nauwelijks lopen, en dus na 7 posts stilvallen, leek het ons een goed idee om een topic te maken waarin "Indie" centraal staat. Als je een vraag hebt over een side-project van Modest Mouse of het soort bier wat Robert Pollard drinkt (Miller Light tegenwoordig) dan zou je daar een topic over kunnen openen maar dat is vaak de moeite niet en dit topic is dan een mooie oplossing. En dit is alweer het 31e deel in deze reeks!

Het begrip indie is natuurlijk wat wazig, maar dat mag geen excuus zijn voor enorme zeurpartijen over wat nou wel indie en wat nou niet indie is. Dat is dan ook helemaal NIET de bedoeling. Als je toch per sé een definitie wil, All Music Guide heeft een redelijk uitgebreide op hun site staan.

Dus praat hier wel over obscure bandjes, nieuwe platen, geziene optredens, geef tips en commentaar, als het maar met "indie" te maken heeft!

Lijst met indie-gerelateerde links:

Pitchfork
All Music Guide
Think Small
Tiny Mix Tapes
Stylus Magazine
Delusions of Adequacy
Liability
Popmatters
Metacritic
Brooklyn Vegan
Stereogum

Voor specifieke vragen over indie-uitgaansgelegenheden kun je terecht in ons zustertopic, of voor slowchat over populaire Britse indiebands:
I Bet Indie Sounds Good On The Dancefloor #16

Jaarlijstjes:
Jaarlijstjes 2004
Jaarlijstjes 2005!
Jaarlijstjes 2006!

Andere interessante topics:
De Hypes van 2006
CD Releases 2007

En deze topics wisten we al vol te neuzelen:

The Slacker Take-Over Plot (Centraal Indie Topic)
The Slacker Take-Over Plot (Indie Central II)
Indie Rockers Talk Acid! (Indie Central III)
The State Of Indiependence (Indie Central IV)
Lift Your Indie Fists (Indie Central V)
In the kingdom of indie (Indie Central VI)
Indie has the Right to Children (Indie Central VII)
Clap Your Hands Say Indie (Indie Central VIII)
No Indie No Beep Beep (Indie Central IX)
This Forum's Saving Grace (Indie Central X)
Ik wil in die rok (Indie Central XI)
Indie Ah Um (Indie Central XII)
It's Indie, Dad. (Indie Central XIII)
Come On! Feel the Indie Noise! (Indie Central XIV)
Indie Aeroplane Over The Sea (Indie Central XV)
Le Slackre du Printemps (Indie Central XVI)
Kill Pop Stars (Indie Central XVII)
We have the facts and we're voting Indie! (Indie XVIII)
I Love You But I've Chosen Indie (Indie Central XIX)
Indie For The Painfully Alone (Indie Central XX)
At War With The Critics (Indie Central XXI)
How I Learned To Write Indie (Indie Central XXII)
Indiefans please try harder (Indie Central XXIII)
Return to Indie Mountain (Indie Central XXIV)
Indie Rarities (Indie Central XXV)
Songs for Indie singalong (Indie Central XXVI)
We Were Indie Before the Ship Even Sank (IndieCentral XXVII)
Au Revoir Indie (Indie Central XXVIII)
You! Me! Indie! (Indie Central XXIX)
From Here We Go Indie! (Indie Central XXX)

[ Bericht 1% gewijzigd door bigshadow op 27-10-2007 00:09:25 ]
  zaterdag 27 oktober 2007 @ 00:07:25 #2
63598 bigshadow
Fan van iedereen
pi_54193682
Naar het laatste album van The animal collective.

quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 13:33 schreef Grobbel het volgende:

[..]

Briljant inderdaad! Vreselijk intens optreden, echt blij dat ik ze een keer live gezien heb. Een vriend van me kreeg nog water in zijn gezicht gespuugd, wat Bigshadow overigens kan beamen.
Dat beaam ik ten zeerste, net zoals ons meeschreeuwen in de microfoon. Vreselijk intens is waarschijnlijk de beste omschrijving. Wel heb ik tegen grobbel uitgesproken dat ik nooit in een band zal gaan spelen met zo'n frontman. Echt zo eentje die alle XTC van de band stiekem zelf opeet voor een optreden. Daarnaast heb ik ook verschrikkelijk staan te genieten van de Drummer, hoe fout was hij
  zaterdag 27 oktober 2007 @ 01:46:06 #3
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_54195537
Animal Collective was tof dinsdag
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
  zaterdag 27 oktober 2007 @ 09:44:19 #4
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_54197328
Meelurk post
pi_54198469
Strawberry Indie Forever.....

Wat zouden de Beatle-vertalers van deze titel maken? Strabrechtse Indie, die draai ik?
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  zondag 28 oktober 2007 @ 04:07:47 #6
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_54216796
Beatle vertaler?

Eindelijk m'n vorige topic vol, ze gaan niet meer zo snel, de Indietopics. Wat natuurlijk weer uitermate Indie is.

Zelf heb ik niets, heb - op een bezoekje bij de platenboer hier na - geen fatsoenlijke muziek gehoord sinds ik in Australie ben. Wel een lijst van 30 albums die ik bij thuiskomst meteen moet tsjekken.

Zo, dat was nog eens een tvp.
pi_54219817
quote:
Op vrijdag 26 oktober 2007 23:00 schreef thaleia het volgende:

[..]

Ik vind ze erg sympathiek, en lollig, en dus moest ik toch weer even gaan luisteren wat ze nu in godsnaam weer op de plaat hebben gezet. En er past slechts 1 reactie:
Ik denk dat ik het af en toe voor de grap nog wel eens op zal zetten
Je kan zeggen wat je wilt over Ween, maar The Mollusk is wel een verdraaid goed album!
pi_54220180
Oh maar ik vind sowieso best wel wat nummers van ze goed hoor. Die smiley was ook niet omdat het nieuwe album zo superslecht is ofzo, maar eh, nouja, ik vind het hilarisch hoe ze telkens maar weer doodleuk het ene idiote genre aan het andere rijgen.

Daarom lijkt het me ook leuk om het aan te zetten als ik nietsvermoedend bezoek heb. Dat ze dan telkens denken: "wat is DIT?!"
pi_54227532
Dinsdag Liars in de Melkweg, misschien wel een leuke tip.
'Paul McCartney krijgt een award van niemand minder dan Bono' - Beau van Erven Dorens.
http://www.last.fm/user/spacemangraig
  zondag 28 oktober 2007 @ 18:11:16 #11
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_54227749
Ik ben weer verslaafd aan Psapp. Laatste ( CD: Psapp - The Only Thing I Ever Wanted ) was briljant, 5 sterren en op de 4e plek in mijn eindlijst. De nieuwe is niet echt nieuw, want het is een re-release van hun debuutalbum Tiger, My Friend. Net zo raar, met boksballen en speelgoed weer als instrumenten, maar ook net zo mooi. Iets minimalistischer en intiemer. Ook iets minder goed. Maar nog steeds fuckin geniaal. Niet overtuigd? http://www.youtube.com/watch?v=M9js8AgXVJw

11 november dus iedereen de heruitgave halen en meteen ook The Only Thing I Ever Wanted halen natuurlijk als je die nog steeds niet had. Psapp is gewoon één van de leukste indiebands(duo) van de laatste jaren.

@Dries: als je waagt te zeggen dat er geen melodie in zit, dan laat ik je bannen.

[ Bericht 3% gewijzigd door JelleS op 28-10-2007 18:23:36 ]
pi_54228530
Ik vind de nieuwe van Ween anders erg goed. Vooral Friends en Your Party. En Woman and Man is briljant episch.
pi_54230876
quote:
Op zondag 28 oktober 2007 18:11 schreef JelleS het volgende:
@Dries: als je waagt te zeggen dat er geen melodie in zit, dan laat ik je bannen.
  zondag 28 oktober 2007 @ 21:15:37 #14
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_54231325
psapp was in het begin leuk, maar ik was het rap beu.
  maandag 29 oktober 2007 @ 21:29:46 #15
95427 Hephaistos.
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯
pi_54252468
quote:
Stylus will no longer be publishing after October 31.
  maandag 29 oktober 2007 @ 21:36:07 #16
63598 bigshadow
Fan van iedereen
pi_54252603
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 21:29 schreef Hephaistos. het volgende:

[..]

Dat is inderdaad nieuws, ik was daar toch een zeer frequent bezoeker van. Is er nog een bepaalde reden gegeven of kunnen we die weer plaatsen in de financiele hoek. Jammer iig.
pi_54256068
17 November de Great Lake Swimmers in t paard!

Nov 15 Amsterdam NL Paradiso

Nov 16 Zwolle NL Hedon *

Nov 17 Den Haag NL Paard van Troje
pi_54303699
Leuke platen van eigen bodem:

Merry Pierce - The Warm Aquarium (eindelijk uit, goede opvolger voor het debuut)

The Madd - Ongeneeslijk Beat (een bijzonder fijne must voor iedereen die van de sixties houdt)

En uit het buitenland:

Eilen Jewell (Americana met lekkere reis- en drankteksten)

Annuals - Be He Me (late release in Nederland, plaatje met fijn veel invloeden)
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  donderdag 1 november 2007 @ 20:46:03 #19
143274 -skippybal-
Stuiterdestuiter
pi_54305245
-EDIT- verkeerde topic
LastFM
03/06 Maccabees - 10/06 Gaslight Anthem - 18/06 Oi Vai Voi - 20/06 Green Beats - 24/06 Ghinzu - 18/07 Extrema Outdoor
  donderdag 1 november 2007 @ 21:34:36 #20
151621 kookie_monster
En ik houd van koekjes..
pi_54306069
tvp
pi_54308355
Gisteren The [New] Shining en Dragons in Bibelot hier in Dordrecht gezien. The [New] Shining... niet echt mijn muziek. Af en toe een leuk nummer, maar daar blijft het dan ook bij. Het leukste moment was toen de bassist bijna op zijn bek ging over zijn eigen snoer.

Dragons... geniaal! Alle nummers van het album plus een nieuw nummer kwamen voorbij. Voor de mensen die het niet kennen, ze klinken als Joy Division meets Editors meets Depeche Mode met een vleugje Interpol. Dus als je naar London Calling gaat, dit is een aanrader! Ze spelen die dag zelfs 2 keer, geloof ik.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
  vrijdag 2 november 2007 @ 12:37:11 #22
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_54313942
Luister net op de luisterpaal de nieuwe plaat van Les Savy Fav. Echt geweldig vind ik het niet, maar in het nummer Patty Lee zit me toch een geniale riff. Luister al de hele tijd alleen dat nummer.
  vrijdag 2 november 2007 @ 14:10:17 #23
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_54316110
quote:
Op vrijdag 2 november 2007 12:37 schreef JelleS het volgende:
Luister net op de luisterpaal de nieuwe plaat van Les Savy Fav. Echt geweldig vind ik het niet, maar in het nummer Patty Lee zit me toch een geniale riff. Luister al de hele tijd alleen dat nummer.
Les Savy Fav moet je ook gewoon live zien, duh.
pi_54327755
Laatste van The Weakerhans gekocht, vind 'm helaas een beetje vlakjes.
"how I don't know what I should do with my hands when I talk to you
how you don't know where you should look, so you look at my hands"
pi_54334307
Goldspot - Tally of the Yes Men

Is deze al bekend? Zeer goede cd.
Jaarlijstjes: '08 | '09 | '10 | '11 | '12 |
'13 |
'14
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: