Wie gaat er mee naar SXSW 2008?quote:Op vrijdag 8 februari 2008 13:00 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Klopt inderdaad, dat was vorige keer ook al. Ik geloof dat er nog iets van drie 'oerleden' deel uitmaken van de band. Hadden ze weer die vaag geklede kale drummer?
Okiedokie. Ik zie daar dat Annie nog leeft!quote:Op vrijdag 8 februari 2008 13:08 schreef Z het volgende:
En Gorilla vd. Bear is wellicht een goede toevoeging.
Oh.quote:Op vrijdag 8 februari 2008 14:24 schreef pfaf het volgende:
[..]
Dikkerig, mollig.
Wat een slechte tvp.
Super!quote:Op vrijdag 8 februari 2008 15:00 schreef Z het volgende:
Dit, http://www.deezer.com/ , is trouwens wel een toffe site, voor als je snel even iets wil beluisteren, kwaliteit is niet fantastisch.
Laats heb ik op crossing border ook een tijdje met een van de leden staan praten, absoluut erg sympathieke gasten.quote:Op maandag 11 februari 2008 09:17 schreef -Dries- het volgende:
Wat was Okkervil toch weer goed he -skippybal- Keb na afloop ongeveer nog een uur met alle bandleden kunnen praten. Volgens Will lijk ik op zijn jongere broertjeAardige gasten btw.
Ik zit ook al de hele dag met klamme handen op de F5-knop te rammen.quote:Op maandag 11 februari 2008 13:24 schreef Z het volgende:
Pitchfork doet het niet. Blinde paniek!
Misschien in de tussentijd wat pretentieuze schoonheid beluiteren?...quote:Op maandag 11 februari 2008 15:10 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Ik zit ook al de hele dag met klamme handen op de F5-knop te rammen.
quote:Our Brother The Native | Make Amends For We Are Merely Vessels
Beklijvende muzikale epiek.
CD, Fat Cat/PIAS
tekst: Hans van der Linden
Soms is het goed om met de deur in huis te vallen. Make Amends For We Are Merely Vessels is een prachtplaat, die de reeds hoge verwachtingen die Our Brother The Native een tweetal jaren geleden met het debuut Tooth and Claw opwekte, helemaal inlost.
Waar het drietal -waarvan tot nog toe overigens niemand de leeftijd van twintig jaar bereikt heeft- enkele jaren geleden nog eclectisch te werk ging en het gekke muzikale ideeëngoed van Animal Collective combineerde met folkcapriolen in de trant van Coco Rosie en Devendra Banhart, kiest de band op Make Amends For We Are Merely Vessels voor een consistente aanpak die een eigen stijl inluidt.
Our Brother The Native verdiept zich in epische constructies, maar elk nummer is anders aangepakt. De lange instrumentale stukken doen denken aan het brede gamma dat zich uitstrekt van Sigur Rós, over Mogwai, tot A Silver Mt. Zion, weliswaar zonder de climaxen. Temidden van deze continuïteit gaat het trio schreeuwend of gewoon zingend tekeer waardoor de muzikale epiek een bijzonder tintje meekrijgt Het resultaat is imposant.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |