Ik ken alleen Oddisee van het nummer Paralyzed en Mark Lanegan van QotSAquote:Op dinsdag 15 oktober 2013 23:52 schreef Norrage het volgende:
Wie gaan er allemaal naar LGW?
Deze lineup man, godver, die is de shit:
Yo La Tengo, Mark Lanegan, Ólafur Arnalds, THE FALL, Ty Segall, The Black Angels, Wooden Shjips, Braids, Connan Mockasin, Damien Jurado, Oddisee, Metz, Linda Perhacs, Oneohtrix Point Never, The Dodos, Ed Askew, Crystal Stilts, Disappears, Neko Case, Scout Niblett, King Khan & The Shrines, Young Fathers, Forest Swords, Glasser, White Fence, Om, Destroyer, Hailu Mergia, Terakaft, Meridian Brothers, James Pants, Laurel Halo, Mammane Sani, Califone, en het houdt hier niet op.
Hij gebruikt heel veel live-instrumentatie. Niet gek als je ziet dat hij uit Detroit komt wat muzikaal misschien wel de beste Hip-Hop stad is met ook J Dilla.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 00:06 schreef Norrage het volgende:
Zoveel blazers ook al in die eerste 4 nummers, en beats...Dit kan zo een van mijn favoriete hiphop albums worden in mijn ietwat beperkte hiphop catalogus. En je zegt dat het nog beter wordt
Oddisee is denk ik de rapper.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 00:12 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Ik ken alleen Oddisee van het nummer Paralyzed en Mark Lanegan van QotSA
Wel lekker nummer dit:quote:Op woensdag 16 oktober 2013 00:12 schreef Kerftminister het volgende:
[..]
Oddisee is denk ik de rapper.
Produceerde ook al een nummer op dat Finale album, wereld is echt kleinquote:
*Insert Darkside-cirkelplaatjequote:Op woensdag 16 oktober 2013 00:05 schreef Norrage het volgende:
Dat 2e nummer, Bounce, doet me aan Darkside denken
En Forest Swordsquote:Op woensdag 16 oktober 2013 00:12 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Ik ken alleen Oddisee van het nummer Paralyzed en Mark Lanegan van QotSA
Ja begrijp het ook niet. Ze begrepen niet waarom ik het zo goed vond. Ik kan er echt van genieten. Vooral Dawn Chorus vind ik heerlijk.quote:
Nope, ken ik ook niet.quote:
Nee, ben niet zo indie eigenlijk. Maar dit is een van de weinige MUZ topics waar 'regelmatig' gepost wordt.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 00:35 schreef Felagund het volgende:
Yo La Tengo, THE FALL, Damien Jurado, Neko Case, Ty Segall en Black Angels kennen jullie allemaal niet?
Hier ook. Het is gewoon niet spannend genoeg; ik luister hem af en toe maar er blijft heel weinig hangen. Het is meer muzikaal behang dan wat ik verder van ze ken.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 01:41 schreef DO2 het volgende:
Overigens is Tomorrow's Harvest toch wel 'n kleine teleurstelling geworden, uiteindelijk.
Luister er zelden meer naar. Die plaat is eigenlijk al in de vergetelheid geraakt, hier, om eerlijk te zijn.
.
Mooie beschrijving, zoals we van je gewend zijn.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 01:24 schreef DO2 het volgende:
Ja, er wordt nogal eens beweerd dat Geogaddi gewoon voortborduurd op MHTRTC, maar daar ben ik het niet mee eens.
Het is veel duisterder. De warme klanken van MHTRTC maken nu vaak plaats voor een koude beklemmende sfeer.
De plaat is soms bijna angstaanjagend, zelfs. MHTRTC is als een oude vriend die me met open armen ontvangt.
Geogaddi is eerder een guur uitziende vreemdeling die me van een afstand argwagend beloert.
Moodyquote:Op woensdag 16 oktober 2013 00:47 schreef Maxerazzi het volgende:
Moody heeft Dream River maar drieëneenhalve ster gegeven op MM. Wat een lef.
quote:Op woensdag 16 oktober 2013 00:47 schreef Maxerazzi het volgende:
Moody heeft Dream River maar drieëneenhalve ster gegeven op MM. Wat een lef.
quote:Op woensdag 16 oktober 2013 08:52 schreef Norrage het volgende:
[..]
MoodyGa maar lekker die popplaatjes van je draaien hoor
Jammer dat die laatste plaat zo matig is. Live vond ik het BKS wel weer tof maar ik heb ze zoveel beter gezien(trouw en paradiso klein zaal)quote:Op woensdag 16 oktober 2013 10:46 schreef Z het volgende:
Gister naar No Age in Doka. Optimale combinatie, punk in een donkere kelder.
quote:
Maar wat maakt een artiest indie/mainstream, de bekendheid of het soort muziek?quote:Op woensdag 16 oktober 2013 12:00 schreef Norrage het volgende:
Nee Moody heeft een veels te mainstream smaak hoor. Hij luistert wel naar onbekende artiesten, maar die maken mainstream muziek
quote:Het begrip indie is natuurlijk wat wazig, maar dat mag geen excuus zijn voor enorme zeurpartijen over wat nou wel indie en wat nou niet indie is. Dat is dan ook helemaal NIET de bedoeling. Als je toch per sé een definitie wil, All Music Guide heeft een redelijk uitgebreide op hun site staan.
Muziek hoeft voor mij niet altijd zo zwaar en pretentieus te zijn als wat ik hier soms zie langskomenquote:Op woensdag 16 oktober 2013 12:00 schreef Norrage het volgende:
Nee Moody heeft een veels te mainstream smaak hoor. Hij luistert wel naar onbekende artiesten, maar die maken mainstream muziek
Beetje Moody pestenquote:
Ik ben bang dat ik Jonathan langzaamaan al kapot geluisterd heb...iets van 100 plays in 3 dagen ofzo....quote:
Niet Weeeeeeeeeeeeeeeerquote:Op woensdag 16 oktober 2013 12:02 schreef ranja het volgende:
[..]
Maar wat maakt een artiest indie/mainstream, de bekendheid of het soort muziek?
Voor mij bestaat indie niet als soort muziek eigenlijk
krijgt tot nu toe een 6.7 op Any Decent Music en een 76 op Metacritic, valt me behoorlijk tegenquote:Op woensdag 16 oktober 2013 12:12 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik ben bang dat ik Jonathan langzaamaan al kapot geluisterd heb...iets van 100 plays in 3 dagen ofzo....
Maar ik was me nu aan het verdiepen in Black Milk
En....nog maar een weekje ofzo tot Arcade Fire of niet???![]()
![]()
Fanfare staat nog niet op Metacriticquote:Op woensdag 16 oktober 2013 12:22 schreef Bol_Wan het volgende:
[..]
krijgt tot nu toe een 6.7 op Any Decent Music en een 76 op Metacritic, valt me behoorlijk tegen
Dat is wel heel erg overdreven!quote:Op woensdag 16 oktober 2013 12:24 schreef Moody het volgende:
Iemand mag pas genoemd worden als hij/zij zijn eigen muziek opneemt, produceert, albumcover maakt, cd's brandt, zelf inpakt en opstuurt.
Dus blijft Peter Adams over....
Wow, bekender in NL dan internationaalquote:Op woensdag 16 oktober 2013 12:26 schreef Moody het volgende:
[..]
Fanfare staat nog niet op Metacritic
Album doet het prima op RYM overigens:
http://rateyourmusic.com/release/album/jonathan_wilson/fanfare/
Serieus?quote:Op woensdag 16 oktober 2013 12:22 schreef Bol_Wan het volgende:
[..]
krijgt tot nu toe een 6.7 op Any Decent Music en een 76 op Metacritic, valt me behoorlijk tegen
quote:
Blijft zo briljant nummer, jammer dat ik de plaat op wat briljante nummers na( Oblivion en be a body) toch net wat te veel filler vind. Live was het wel extreem tof toen op london calling. Haar eerdere platen zijn een wat experimenteler/rauwer en beter in mijn mening:quote:
Nieuwe plaat is niet zo spannend inderdaad. Dat optreden in Trouw was fantastisch, en Lowlands (2008?) ook, niet te vergeten.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 12:00 schreef brooklyndodger het volgende:
[..]
Jammer dat die laatste plaat zo matig is. Live vond ik het BKS wel weer tof maar ik heb ze zoveel beter gezien(trouw en paradiso klein zaal)
Trouwens zie net bij het spieken op je last.fm dat je groot tocotronic fan bent, daarvan missen we echt veel in Nederland. Ook de enigste reden dat ik blij ben dat ik 4 jaar Duits heb gehad.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 13:32 schreef Z het volgende:
[..]
Nieuwe plaat is niet zo spannend inderdaad. Dat optreden in Trouw was fantastisch, en Lowlands (2008?) ook, niet te vergeten.
En dit dan?quote:Op woensdag 16 oktober 2013 13:34 schreef brooklyndodger het volgende:
[..]
Trouwens zie net bij het spieken op je last.fm dat je groot tocotronic fan bent, daarvan missen we echt veel in Nederland. Ook de enigste reden dat ik blij ben dat ik 4 jaar Duits heb gehad.
Blumfeld is ook geweldig ja.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |