Nog één dingetje over Gunfight at OK corral (1957). Bij het lijstje van acteurs die vooraf op het scherm kwam, verschenen eerst natuurlijk de grote namen (Lancaster en Douglas). Maar daarna, in een lange rij onbekende namen : Dennis Hopper! Een piepjonge Hopper die nog best een serieuze rol had als Billy Clantonquote:Op donderdag 27 januari 2011 23:40 schreef trebremmit het volgende:
@macondo
Kirk Douglas was echt briljant in Gunfight at the Ok Corral, verder vond ik de decors erg mooi, maar dat is een kwestie van smaak. De film zelf is inderdaad niet zo boeiend.
Mischien bevalt Last Train From Gun Hill je wel, van wat ik gezien heb van hem zijn beste western.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 14:07 schreef macondo het volgende:
Ik heb nu twee films van Sturges gezien, en ben over beide niet enthousiast. The Great Escape was ook al een oubollige film, imho.
omdat het een dikke vette 12 uit de 10 waard is!! uber film van 2010quote:Op vrijdag 28 januari 2011 16:45 schreef znarch het volgende:
Gisteren Scott Pilgrim vs The World.
Waarom heeft deze film in godsnaam een 7.8 op imdb? Ik heb me niet verveeld maar daar is ook alles mee gezegd. Zou hem zelf een 6 geven.
Probeer eens onder woorden te brengen waarom dan? Ik snap het echt niet namelijk.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 18:28 schreef Roces18 het volgende:
[..]
omdat het een dikke vette 12 uit de 10 waard is!! uber film van 2010
Het is meer een film die je leuk vind of echt stom vind. Ik vind hem bijv. heel vet door de visuele 8-bit effecten, micheal cera is een van mijn favoriete acteurs en de humor is zeer geslaagdquote:Op vrijdag 28 januari 2011 19:06 schreef znarch het volgende:
[..]
Probeer eens onder woorden te brengen waarom dan? Ik snap het echt niet namelijk.
Ik ben bezig de top 50 van de jaren '30 volgens IMDb te checken (heb hiervoor de jaren '40, '50 en '60 gedaan). Nog 3 te gaanquote:Op zaterdag 29 januari 2011 13:31 schreef CobraVerde het volgende:
Vanwaar die jaren dertig-mood, Gorro?
Coolquote:Op zaterdag 29 januari 2011 15:08 schreef Gorro het volgende:
[..]
Ik ben bezig de top 50 van de jaren '30 volgens IMDb te checken (heb hiervoor de jaren '40, '50 en '60 gedaan). Nog 3 te gaan
http://www.icheckmovies.com/list/1930s/gorro/
Als ik daarmee klaar ben ga ik het huidige Oscar-aanbod maar eens bekijken
Nu alleen Howl nog! Ojah en Laputa en Mononoke Hime natuurlijk!quote:Op zaterdag 29 januari 2011 14:59 schreef vinnypassy het volgende:
17. [ afbeelding ] Amadeus (Milos Forman, 1984) :: 8.7
Prachtige film over Mozart, vanaf het moment dat hij in het leven van hofcomponost Salieri kwam. Waar Mozart in eerste instantie wat vervelend overkomt (dat lachje), past het steeds meer en meer in de hele film en is het uiteindelijk zelfs een uitstekende vertolking van Tom Hulce geworden, met als persoonlijk hoogtepunt het pleidooi dat Mozart voert om zijn nieuw geschreven opera toch van de grond te krijgen. Schitterende muziek, knap geïntegreerde thematiek en een stel uitstekende acteurs maken dit tot een klassiekertje.
18. [ afbeelding ] Tonari no Totoro (Hayao Miyazaki, 1988) :: 7.8
Anime was tijden niet mijn ding, maar door het zien van Spirited Away en Grave of the Fireflies kon ik deze film dit keer wel uitkijken, waar de eerste kijkbeurt na 10 minuten al stopte. Het verhaal is aanzienlijk minder dan de twee tijdloze klassiekers die ik noemde, maar het geheel is zeer aangenaam om aan te zijn: de zusterliefde, de fantasiewereld (of is het toch echt?) en de fantastische muziek leveren een zeer fijne kinderfilm af.
19. [ afbeelding ] Black Swan (Darren Aronofsky, 2010) :: 8.9
Vooraf hooggespannen verwachtingen, achteraf zijn deze absoluut ingelost. De rauwe stijl die Aronofsky zo goed kan verzorgen komt ook hier weer uitstekend tot zijn recht, met dank aan de los geschoten beelden, de donkere settings en het groezelige filter. In combinatie met de immer uitstekend verzorgde muziek van Clint Mansell wordt weer een heerlijk paranoïde sfeer gecreëerd, wat voor een groot deel overigens ook te danken is aan het Oscarwaardige optreden van Portman. De angstige witte zwaan zet ze zo fantastisch neer, dat ik na 20 minuten al traantjes in mijn ogen voelde, maar de transformatie die ze neerzet is van net zulk hoog niveau. Wellicht is de uiteindelijke ontknoping te voorspellen voor de geoefende kijker, maar de weg er naartoe en de uitwerking ervan is werkelijk fenomenaal.
20. [ afbeelding ] 127 Hours (Danny Boyle, 2010) :: 8.5
Vooraf denk je misschien: man komt vast te zitten en we volgen hem in de 127 uur dat hij in die klif zit. Niets is minder waar. Een film over egoïsme en het lot, met prachtige beelden van Utah, sterk camerawerk, bijzonder goede muziek, een zeer sterk script en James Franco in topvorm. Hoewel hij natuurlijk de enige hoofdrol in de film heeft, maar hij draagt de film zoals de film dat nodig heeft. Het was alles wat ik ervan verwachtte. En net iets meer dan dat.
21. [ afbeelding ] The Wizard of Oz (Victor Fleming, 1939) :: 8.0
Zeventig jaar na dato maakt de film bij mijn eerste kijkbeurt toch een uitstekende indruk op me. Ondanks dat het vooral een kinderfilm is, kreeg ik geregeld een glimlach op mijn gezicht door de heerlijke fantasiewereld. De muziek is top met tijdloze klassiekertjes als Over The Rainbow, visueel is het werkelijk fantastisch voor een film van 70 (!) jaar geleden en de karakters zijn ook echt leuk, hoewel ik geen fan was van de zangkunsten van de Laffe Leeuw. De moraal ligt er uiteraard wel dik bovenop, vooral in de slotscène, maar dat kan ik gezien het tijdsperspectief nog wel aardig vergeven. Geen tegenvallertje, maar stiekem houd ik wel van dit soort te romantiseren oudjes.
Geweldige film idd.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 15:26 schreef Toad het volgende:
[ afbeelding ]
Gisteren op het IFFR Blue Valentine gezien.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
Cool, daar kan ik niet aan tippen. De musical films zijn ook niet echt aan mij besteed denk ik. Kom tot 8 films van de jaren 30, ben nu bezig met mijn Western klassiekersquote:Op zaterdag 29 januari 2011 15:08 schreef Gorro het volgende:
[..]
Ik ben bezig de top 50 van de jaren '30 volgens IMDb te checken (heb hiervoor de jaren '40, '50 en '60 gedaan). Nog 3 te gaan
http://www.icheckmovies.com/list/1930s/gorro/
Als ik daarmee klaar ben ga ik het huidige Oscar-aanbod maar eens bekijken
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Little Fockers
Komedie
Pa en ma komen weer op bezoek bij de Fockers. Pa heeft een geheim, de kinderen zijn zogenaamd brutaal, etc.
Wat een stomme film, echt geen bal aan. De eerste vond ik nog wel grappig, maar deze was bagger.
Mononoke en Howl staan al klaar om binnen afzienbare tijd te bekijken. Heb alleen wel een flink kijkverlanglijstje, dus het kan even duren voordat het ook echt gebeurt.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 16:36 schreef JDx het volgende:
[..]
Nu alleen Howl nog! Ojah en Laputa en Mononoke Hime natuurlijk!
klinkt heel tof, wat voor genre is het dan? zit ereen beetje actie in? of puur drama?quote:Op zondag 30 januari 2011 11:53 schreef leukerdje het volgende:
Va, vis et deviens
Ruim 23 eeuwen lang leefden enkele tienduizenden zwarte joden (falasha's) in de bergen van Ethiopië. Door de hongersnood in 1984 worden velen van hun met duizenden andere Afrikanen naar vluchtelingenkampen in Soedan gedreven. Samen met de VS organiseert Israël een luchtbrug om die zwarte geloofsgenoten naar het Beloofde Land te halen. Hongersnood en vervolging waren hun deel in de kampen in Afrika; strenge controle van de afkomst, racisme en integratieproblemen, in Israël.
Een christelijke moeder dwingt haar zoontje van 9, om zich voor te doen als Jood en zich zo te redden van de hongersdood. Officieel aangegeven als wees, komt het kind aan in het Heilige Land waar hij de naam Schlomo krijgt en geadopteerd wordt door een Frans-joods liberaal gezin uit Tel Aviv. Hij groeit op met de angst dat zijn dubbele leugen uitkomt: noch Jood, noch wees, enkel een zwarte Afrikaan. Ook zit hij vol schuld over het achterlaten van zijn moeder. Hij ontdekt de liefde, de westerse cultuur, het judaïsme maar ook het racisme en de oorlog in de bezette gebieden. Hij wordt Joods, Israeli en Frans, maar hij vergeet nooit zijn echte moeder, die achterbleef in het kamp en wie hij ooit weer hoopt terug te vinden op een dag..
De opgroeiende Schlomo wordt gevolgd van zijn 9e tot zijn 26e jaar waarin hij afstudeert als arts. In het beloofde land heerst wantrouwen tegenover die zwarte joden en op school heerst racisme. Het pleeggezin doet hun best om de zogezegde vrome joodse gast terwille te zijn. Vooral de grootvader speelt met zijn humor een grote rol. De jongen blijft in gedachten solidair met zijn moeder en wil niet eten en slaapt op de grond. Langzamerhand wint de pleegmoeder zijn vertrouwen en slaagt hij erin zijn nieuwe identiteit als Jood vol overtuiging aan te nemen. Als hij op latere leeftijd verliefd wordt op een meisje uit een orthodox-Joods milieu komt hij echter in conflict met zichzelf.
Mijn mening:
Prachtige film die het bekijken meer dan waard is, als je van dit genre houdt.
Het was een emotionele achtbaan om deze film te bekijken, grappige momenten, dramatische, spannende en romantische gedeeltes.
Goede acteerprestaties en mooie dialogen.
Een aanrader!
IMDB: 7,8
Ik: 9
Dikke actiefilm, lijkt me duidelijk uit de beschrijving.quote:Op zondag 30 januari 2011 12:16 schreef casper019 het volgende:
[..]
klinkt heel tof, wat voor genre is het dan? zit ereen beetje actie in? of puur drama?
beetje Machete/Expendables achtig zo te lezen jaquote:Op zondag 30 januari 2011 12:18 schreef trebremmit het volgende:
[..]
Dikke actiefilm, lijkt me duidelijk uit de beschrijving.
Ik heb Sturges nog twee kansen gegeven, en warempel - het waren nog goede films ook:quote:Op vrijdag 28 januari 2011 15:55 schreef trebremmit het volgende:
[..]
Mischien bevalt Last Train From Gun Hill je wel, van wat ik gezien heb van hem zijn beste western.
Schande dat je de terminator zo'n laag cijfer geeft.quote:Op zondag 30 januari 2011 18:23 schreef CobraVerde het volgende:
[ afbeelding ]
The Landlord (1970, Hal Ashby)
Politieke getinte film uit roerige Amerikaanse tijden. Een rijkeluiszoon (Beau Bridges) besluit zijn reactionaire ouders op de kast te jagen door een oud pand in een verpauperde zwarte buurt te kopen. Ondanks de zware thema's die worden aangesneden blijft de film lange tijd (iets te) luchtig. Het einde is echter best desillusionerend en dat maakt de film een stuk beter.
7,5
[ afbeelding ]
The Terminator (1984, James Cameron)
Heb me op zich wel vermaakt, maar dit is niet mijn soort film. Typisch jaren '80, van decors tot muziek. De liefdesscene gaf me braakneigingen. Ben echter ook wel weer benieuwd naar deel 2.
6
[ afbeelding ]
The Bad Lieutenant - Port of Call: New Orleans (2009, Werner Herzog)
Tja, een beetje dubbel gevoel over deze film. Nicolas Cage is geweldig als de drugsverslaafde, gokkende, rondneukende politieagent in een amoreel New Orleans, aan de andere kant miste ik de Herzog-touch (het lijkt wel of hij steeds meer Hollywood-mainstream films gaat maken). Ik werd niet verrast door de uitvoering van het verhaal, het deed me allemaal wat clean aan. Vooraf had ik gezien het verhaal, Cage en Herzog meer verwacht.
6,5
[ afbeelding ]
Punishment Park (1971, Peter Watkins)
In de VS rond 1970 krijgen dienstweigeraars, lefties, pacifisten en ander "gespuis" tijdens een proces een keuze: of een lange gevangenisstraf, of proberen om in drie dagen de Amerikaanse vlag te bereiken in een gebied dat Punishment Park heet. Haal je het niet, dan wordt je doodgeschoten.
Op zich een mooi idee, en de uitvoering (een soort semi-reportage voor de Engelse televisie) is ook goed gedaan, maar de manier waarop de boodschap erin werd geslagen beviel me niet erg. Iedereen is een karikatuur en er is totaal geen ruimte voor nuances. Desondanks net als The Landlord interessant vanwege het tijdsbeeld wat eruit naar voren komt.
6
Goed dat je daarvoor even die hele post quoot.quote:Op zondag 30 januari 2011 18:45 schreef YellowBlacks het volgende:
Schande dat je de terminator zo'n laag cijfer geeft.
Ja, nou is internet eerder volquote:Op zondag 30 januari 2011 19:27 schreef Arcee het volgende:
[..]
Goed dat je daarvoor even die hele post quoot.
quote:
Een duidelijk en interessant verhaal, oké.quote:Op zondag 30 januari 2011 01:55 schreef GuitarJJ het volgende:
Children of Men
Duidelijk en interessant verhaal. Echter vond ik de scenes af en toe wat matig, m.u.v. het moment dat hij en de vrouw het, onder vuur liggende, gebouw uit komen lopen.
Ik: 7,5
IMDb: 8,1
2027, in a chaotic world in which humans can no longer procreate, a former activist agrees to help transport a miraculously pregnant woman to a sanctuary at sea, where her child's birth may help scientists save the future of humankind.quote:Op zondag 30 januari 2011 20:21 schreef Robby87 het volgende:
[..]
Een duidelijk en interessant verhaal, oké.
Kun je het verhaal misschien aan me uitleggen, ik snap namelijk niks van deze hele film én de hype eromheen, ik vond hem erg slecht: onsamenhangend vooral.
In de nabije toekomst wordt de wereld geplaagd door een totale onvruchtbaarheid van het menselijk ras. Sinds 2009 zijn er geen kinderen meer geboren. Dan komt het schokkende nieuws dat de jongste persoon op aarde - die achttien jaar is - gestorven is. Er ontstaat complete chaos, en een voormalig revolutionair wordt ingeschakeld om de meestgezochte persoon op aarde te beschermen: de laatste zwangere vrouw.quote:Op zondag 30 januari 2011 20:22 schreef Wepeel2 het volgende:
[..]
2027, in a chaotic world in which humans can no longer procreate, a former activist agrees to help transport a miraculously pregnant woman to a sanctuary at sea, where her child's birth may help scientists save the future of humankind.
Ik vond hem ook wel grappig. Vooral die gast van The Hangoverquote:Op zondag 30 januari 2011 19:14 schreef JDx het volgende:
It's kind of a funny story
Wel leuke film voor de zondagmiddag, gebeurd niet zoveel, maar het is een soort van feel-bad > feel-good movie ofzo. Verder niet bijzonder, wel anders dan anders.
7.
das geen western johquote:Op zondag 30 januari 2011 21:29 schreef jamesstewart het volgende:
Ben weer helemaal van de westerns sinds een tijdje, niet dat ik dat ooit echt geweest was, maar ja... binnen 2.5 maand heb ik er ca. 65 westerns bijgekocht. De afgelopen week heel wat films gekeken, waaronder veel westerns:
Get Him to the Greek (2010) 7.5
Er stond dus:quote:Op zondag 30 januari 2011 22:22 schreef Palomar het volgende:
[..]
das geen western joh(wel coole film overigens
)
Ik vond 'the road' echt een kutfilm, wel vette setting maar het was zoooooo traagquote:Op zondag 30 januari 2011 23:32 schreef Hulkio het volgende:
The Road (John Hillcoat, 2009)
Wel wat minder dan de vorige film van John Hillcoat (The Proposition), maar nog steeds een aardige film. Geen film waar je vrolijk van wordt, qua verhaal maar ook vanwege de keuze om grijstinten de overhand te geven. De post-apocalyptische wereld wordt wel goed neergezet, alleen een beetje jammer van de flashbacks, die hadden in mijn optiek weinig meerwaarde. 7.2
Rock 'n' Roll High School (Allan Arkush, Joe Dante & Jerry Zucker, 1979)
Was eigenlijk van plan om de film te bestempelen als 'lekker foute jaren '80 film", maar toen zag ik dan de film uit 1979 kwam.... Maar goed, neemt niet weg dat het een erg vermakelijke film is. Foute humor, foute kleding, lekkere muziek inclusief slechte playback. Muziek is voornamelijk van The Ramones die zelf ook meespelen in de film. De anderhalf uur is in elk geval zo voorbij. 7.3
Vond hem nog best wel leuk, wel cheezy verhaal ja maar keek wel goed weg, ik geef deze een 6/10quote:Op maandag 31 januari 2011 10:37 schreef jpg97 het volgende:
Jonah Hex 2010 met o.a. Megan Fox, John Malkovich
[ afbeelding ]
Ik had een leuke western met steampunk invloeden verwacht. Helaas faalt deze film jammerlijk door hak-op-de-tak scenes zonder enig aanknopingspunt.
cijfer: 3,5 ( waarbij er 2 sterren naar Megan Fox gaan ).
Jij mazzelquote:Op maandag 31 januari 2011 11:07 schreef planethugo het volgende:
The Green Hornet
[ afbeelding ]
Na de veelal negatieve recensies viel ie me nog mee. Er is niks vernieuwends aan, de actie is niet superspectaculair, de humor is niet hoogstaand en de bad guy niet episch maar ik heb me toch wel vermaakt ondanks het rammelende script. Seth Rogen begon me na een tijdje wel te irriteren, hij is toch meer geschikt voor een rol als in Pineapple Express oid. En de 3D is ronduit waardeloos. Pluspunt was Edward James Olmos in een (dat wel) te kleine rol.6.7
Ook nog I Spit on Your Grave gekeken en tis een combinatie van The Last House on the Left, Eden Lake en een vleugje Saw. Hoewel vermakelijk, wordt het niveau van deze 3 films nooit gehaald. Vreemde beslissingen van de verkrachters, een niet overtuigende hoofdrolspeelster en ongeloofwaardige plotwendingen maken dat de film niet meer dan een 6.2 krijgt.
En aan de poster boven mij, ik heb hem wel met mijn vriendin gekeken. Ze heeft liever een gore horror dan een rom-com, gelukkig
Vond ik absoluut niet. Aardig, maar niet bijzonder.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 18:28 schreef Roces18 het volgende:
[..]
omdat het een dikke vette 12 uit de 10 waard is!! uber film van 2010
Ik vond hem ook niet echt bijzonder, die effecten waren wel cool maar het verhaal was gewoon magertjes, een 7/10quote:Op maandag 31 januari 2011 11:38 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Vond ik absoluut niet. Aardig, maar niet bijzonder.
quote:Op zondag 30 januari 2011 20:21 schreef Robby87 het volgende:
[..]
Een duidelijk en interessant verhaal, oké.
Kun je het verhaal misschien aan me uitleggen, ik snap namelijk niks van deze hele film én de hype eromheen, ik vond hem erg slecht: onsamenhangend vooral.
Sorry, had even geen tijd om te reageren. Maar snap je het zo een beetje?quote:Op zondag 30 januari 2011 20:29 schreef YellowBlacks het volgende:
[..]
In de nabije toekomst wordt de wereld geplaagd door een totale onvruchtbaarheid van het menselijk ras. Sinds 2009 zijn er geen kinderen meer geboren. Dan komt het schokkende nieuws dat de jongste persoon op aarde - die achttien jaar is - gestorven is. Er ontstaat complete chaos, en een voormalig revolutionair wordt ingeschakeld om de meestgezochte persoon op aarde te beschermen: de laatste zwangere vrouw.
quote:Op maandag 31 januari 2011 13:04 schreef GuitarJJ het volgende:
[..]
[..]
Sorry, had even geen tijd om te reageren. Maar snap je het zo een beetje?
Ja ik snap het verhaal, maar ik vond het zoals gezegd niet echt goed overkomen.quote:Op maandag 31 januari 2011 13:04 schreef GuitarJJ het volgende:
[..]
[..]
Sorry, had even geen tijd om te reageren. Maar snap je het zo een beetje?
is Alpha and Omega ook leuk voor de ouderen onder ons??quote:Op maandag 31 januari 2011 18:29 schreef banaantjeEE het volgende:
Mijn lijstje dan maar:
Januari
Films
1. [ afbeelding ] Skyline (Colin Strause, Greg Strause, 2010) :: 6.0
2. [ afbeelding ] Alpha and Omega (Anthony Bell, Ben Gluck, 2010) :: 7.5
3. [ afbeelding ] The Sorcerer's Apprentice (Jon Turteltaub, 2010) :: 8.5
4. [ afbeelding ] Brüno (Larry Charles, 2009) :: 5.5
5. [ afbeelding ] Needle (John V. Soto, 2010) :: 6.0
6. [ afbeelding ] Eclipse (David Slade, 2010) :: 7.0
7. [ afbeelding ] The Switch (Josh Gordon, Will Speck, 2010) :: 7.0
8. [ afbeelding ] And Soon the Darkness (Marcos Efron, 2010) :: 7.0
9. [ afbeelding ] Open Season 3 (Cody Cameron, 2010) :: 6.0
10. [ afbeelding ] F (Johannes Roberts, 2010) :: 5.5
11. [ afbeelding ] The Tree (Julie Bertucelli, 2010) :: 8.0
12. [ afbeelding ] Let Me In (Matt Reeves, 2010) :: 8.5
13. [ afbeelding ] The Reef (Andrew Traucki, 2010) :: 4.5
14. [ afbeelding ] Conviction (Tony Goldwyn, 2010) :: 6.5
15. [ afbeelding ] Jack Goes Boating (Philip Seymour Hoffman, 2010) :: 5.4
16. [ afbeelding ] Exit Through the Gift Shop (Banksy, 2010) :: 6.3
17. [ afbeelding ] From Time to Time (Julian Fellowes, 2009) :: 5.6
18. [ afbeelding ] Takers (John Luessenhop, 2010) :: 6.6
19. [ afbeelding ] 13Hrs (Jonathan Glendening, 2010) :: 7.2
20. [ afbeelding ] Somewhere (Sofia Coppola, 2010) :: 7.1
21. [ afbeelding ] Unstoppable (Tony Scott, 2010) :: 6.2
22. [ afbeelding ] My Soul To Take (Wes Craven, 2010) :: 8.2
23. [ afbeelding ] I Spit on Your Grave (Steven R. Monroe, 2010) :: 8.8
24. [ afbeelding ] Illégal (Olivier Masset-Depasse, 2010) :: 6.9
25. [ afbeelding ] Vanishing on 7th Street (Brad Anderson, 2010) :: 6.1
26. [ afbeelding ] Paranormal Activity 2 (Tod Williams, 2010) :: 6.3
Series
28. [ afbeelding ] Traveler - Seizoen 1 (David DiGilio, 2007): Aflevering 1 t/m 8 :: 8.0
29. [ afbeelding ] Weeds - Seizoen 3 (Jenji Kohan, 2007): Aflevering 1 t/m 15 :: 6.5
Statistieken
Totaal 26 films (maandgemiddelde: 26.0) gekeken:
- Kort (t/m 20 min.): 0.
- Middel (21 t/m 75 min.): 1.
- Lang (meer dan 75 min.): 25.
Totaal 23 afleveringen van series gekeken.
Totale speelduur: 3279 min.
Aantal films / series herzien: 0.
Best beoordeeld: I Spit on Your Grave (8.8, 1ste dit jaar).
Slechtst beoordeeld: The Reef (4.5).
Media-verdeling
[ afbeelding ] 1.
[ afbeelding ] 28.
Hou oud ben je dan?quote:Op maandag 31 januari 2011 19:51 schreef casper019 het volgende:
[..]
is Alpha and Omega ook leuk voor de ouderen onder ons??
ik 22! maar zitten dus wel leuke grappen enzo inquote:Op maandag 31 januari 2011 20:11 schreef banaantjeEE het volgende:
[..]
Hou oud ben je dan?
Ik ben 23 en vond hem wel leuk
Lekker groffe no-nonsense film, heerlijk! Het middenstuk is iets minder en het einde is meer grof en tenenkrommend dan echt spannend.quote:Op zondag 30 januari 2011 22:17 schreef casper019 het volgende:
I spit on your grave
[ afbeelding ]
Horror
97 minuten
geregisseerd door Steven R. Monroe
met Sarah Butler, Daniel Franzese en Chad Lindberg
Een schrijfster trekt zich voor haar nieuwste boek terug in een verlaten huisje in de bossen. Hier wordt ze op brute wijze overvallen en verkracht en voor dood achtergelaten. Weer bijgekomen besluit ze om wraak te nemen op de personen die haar hebben aangevallen. En voor deze wraak gaat ze niets uit de weg.
behoorlijk groffe en spannende film, zeker waard een keer te zien
een 7-
dat vond ik juist de kracht van de film. je moet er van houden he.quote:Op maandag 31 januari 2011 10:58 schreef AciD_Nightmare het volgende:
[..]
Ik vond 'the road' echt een kutfilm, wel vette setting maar het was zoooooo traag
Wat een briljante film, het is niet dat ik de hele tijd dubbel heb gelegen van het lachen, maar het was echt een goede film. Ik kan Robert Downey Jr. eigenlijk altijd wel waarderen, in deze film is het zeker niet minder.quote:Peter Highman (Robert Downey Jr.) staat op het punt vader te worden. Als hij onderweg naar huis is om bij de bevalling te kunnen zijn, loopt hij de acteur Ethan Tremblay (Zach Galifianakis) tegen het lijf, die hem graag een lift wil geven. De beste bedoelingen ten spijt, verschillende auto's en vriendschappen later worden de zenuwen van Peter flink op de proef gesteld.
Bios?quote:Op dinsdag 1 februari 2011 10:57 schreef OVchipkaart het volgende:
[ afbeelding ]
Gisteren in de biosontzettend grappige film (met een misplaatst einde)
The Great Dictator is m'n favoriete Chaplin film. Waarom vond je het einde misplaatst? Het was juist een belangrijke boodschap richting Hitler die op dat moment aan de macht was.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 10:57 schreef OVchipkaart het volgende:
Gisteren in de biosontzettend grappige film (met een misplaatst einde)
Nou ik vond dat laatste stuk een beetje out of character, een wat klunzige kapper die zijn geheugen kwijt is, en dan komt hij bij toeval op een positie waar hij een speech kan geven en dan komt hij ook nog met zo'n speech. Het past gewoon niet zo bij de rest van de film, het is ineens serieus je merkt dat terwijl chaplin de film aan het maken was de situatie verergerde en hij een complete comedy niet meer kon verantwoorden. Het is trouwens wel een geweldige film!quote:Op dinsdag 1 februari 2011 12:59 schreef DeFilmkijker het volgende:
[..]
The Great Dictator is m'n favoriete Chaplin film. Waarom vond je het einde misplaatst? Het was juist een belangrijke boodschap richting Hitler die op dat moment aan de macht was.
Het was ook de eerste film met geluid van Chaplin en hij heeft dat zeer effectief weten te gebruiken.
ja hij draaide in het fraterhuis in zwollequote:
Ik vond het allemaal maar matig. Dit was de tweede film die ik in korte tijd zag waarin een enorme sukkel met een goed hart allerlei ellende veroorzaakte (de andere was Dinner for Schmucks) en ik erger me dan zo ontzettend aan zo'n personage dat ik zelden kan lachen om wat 'm allemaal overkomt.quote:Op maandag 31 januari 2011 22:10 schreef kcidymkcus het volgende:
Due Date
[..]
Wat een briljante film, het is niet dat ik de hele tijd dubbel heb gelegen van het lachen, maar het was echt een goede film. Ik kan Robert Downey Jr. eigenlijk altijd wel waarderen, in deze film is het zeker niet minder.
Ik vond het jammer dat deze film afgelopen was, de chemie tussen Robert Downey Jr. en Zach was echt top, het klopte!
Al die lijstjes geven namelijk alleen cijfers, maar waarom geef je dat cijfer nou? En waarom zouden wij hem juist moeten kijken of juist niet?quote:en daaronder een verhaaltje wat je nu zo gaaf of niet gaaf aan de film vindt. Let op: controversiële meningen worden ten zeerste gewaardeerd!
Een handig overzicht aan het eind van elke maand dat samenvat wat we hier allemaal al in korte stukjes hebben gepost.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 16:37 schreef Roces18 het volgende:
Ik zie hier heel veel lijstjes en opsommingen voorbij komen maar naar mijn mening voegen ze niet bijster veel toe. En zie ik liever wat ook in de TS staat:
[..]
Al die lijstjes geven namelijk alleen cijfers, maar waarom geef je dat cijfer nou? En waarom zouden wij hem juist moeten kijken of juist niet?
Welke film heb jij pas nog gezien?quote:
Zo handig vind ik het niet, eerder een steriele, doelloze dump van gegevens waaruit eigenlijk niets blijkt.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 16:59 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Een handig overzicht aan het eind van elke maand dat samenvat wat we hier allemaal al in korte stukjes hebben gepost.
Ik denk hetzelfde erover. Whatiwatch is gewoon zwaar kutte datavervuiling. Een top vijf of top tien van de afgelopen maand is wel oke.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 17:40 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Zo handig vind ik het niet, eerder een steriele, doelloze dump van gegevens waaruit eigenlijk niets blijkt.
Een toplijst (zoals bij Gorro) vind ik wel interessant, maar die whatiwatch copy/paste dingen sla ik gewoon altijd over.
Ik moet die laatste ook nog 'ns zien, ik heb er fragmenten van gezien en ook veel over nagelezen.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 17:56 schreef Falco het volgende:
[..]
Ik denk hetzelfde erover. Whatiwatch is gewoon zwaar kutte datavervuiling. Een top vijf of top tien van de afgelopen maand is wel oke.
Moonraker
Bwehehee, dit moet wel het lachertje van de Bond-reeks zijn. De special effects zijn oke, maar het verhaal, duidelijk gesteund door de toenmalige Star Wars-hype, wordt alsmaar ridiculer. Een opblaasbare gondel die alle Venetianen in paniek brengt is nog wel oke, maar als James Bond in de ruimte gaat (lees die laatste bijzin nog eens een keer) gaan echt alle remmen los qua idioterie. Ik heb me wel vermaakt desalniettemin en kon het wel hebben. Jammer van de routineuze gemakkelijke dialogen. Daartegenover staan de special effects die echter super waren. Cijfer: 6,5
Grizzly Man
[ afbeelding ]
Wat een schitterende docu! Werner Herzog heeft een aanpak van filmen die me wel aanstaat. Af en toe doet hij aan dom geneuzel, maar het is zeker heel oprecht. Ook zijn onderwerpskeuze is vrijwel altijd geslaagd en interessant. In deze documentaire geeft hij ruimte beren-enthousiasteling Timothy Treadwell, wiens liefde voor dieren richting gestoord gaat. Al vrij vlot wordt verteld dat het ook zijn dood wordt: een beer valt hem en zijn reisgenote aan.
Wat opvalt, is dat deze film nauwelijks loftrompet opsteekt voor Treadwell. Zijn
eigen beelden (zien er vaak goed uit trouwens) laten hem als een miskende idioot zien, die ontzettend overdreven beren en vossen benadert. Het neigt zelfs naar komedie! Steve Irwin had deze docu overigens moeten zien voordat ie ging duiken met pijlstaartroggen. Cijfer: 8
Op een gegeven moment zie je Herzog inderdaad luisteren naar die laatste geluidsopname, die je als filmkijker zelf niet hoort. Hij zegt dat het verschrikkelijk is en vindt dat de tape vernietigd moet worden. Daarom vind ik Herzog zo ontzettend oprecht in het maken van films. Menig regisseur had die geluidsopname laten horen om de docu extra smeuïg te maken.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 18:04 schreef Iemand91 het volgende:
[..]
Ik moet die laatste ook nog 'ns zien, ik heb er fragmenten van gezien en ook veel over nagelezen.
Herzog is geloof ik een van de weinigen die de opnames heeft gehoord van dat ze aangevallen werden (gehoord; er is geen beeld opgenomen). Lijkt me niet echt geweldig om te horen, want dan is het geen film dat je hoort...
Ik denk dat ik iemand ben die zich heel snel vermaakt met films, ik snap wel wat je bedoelt wat betreft die 'enorme sukkel'quote:Op dinsdag 1 februari 2011 13:51 schreef Mike het volgende:
[..]
Ik vond het allemaal maar matig. Dit was de tweede film die ik in korte tijd zag waarin een enorme sukkel met een goed hart allerlei ellende veroorzaakte (de andere was Dinner for Schmucks) en ik erger me dan zo ontzettend aan zo'n personage dat ik zelden kan lachen om wat 'm allemaal overkomt.
Precies!quote:Op dinsdag 1 februari 2011 17:40 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Zo handig vind ik het niet, eerder een steriele, doelloze dump van gegevens waaruit eigenlijk niets blijkt.
Een toplijst (zoals bij Gorro) vind ik wel interessant, maar die whatiwatch copy/paste dingen sla ik gewoon altijd over.
1 | [url=http://www.imdb.com/title/tt0804497/]It's Kind of a Funny Story[/url] |
Toffe film inderdaad, absoluut, maar ik vond het nogal een overdaad aan symboliek voor een eerste kijkbeurt (gaf hem een 7.6). Hierdoor had ik toch wat moeite e.e.a. voor mezelf te verklaren, maar ik denk dat een tweede kijkbeurt persoonlijk veel zal ophelderen. Visueel wel overduidelijk fantastisch, met name de openingsscène staat vanwege de schoonheid ervan in mijn geheugen gegrift.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 23:27 schreef El_Matador het volgende:
Antichrist (2009)
Wat een pareltje levert Lars von Trier met Antichrist af! Super acteerwerk, ruige scenes, magisch verhaal met ongelooflijk mooie beelden in een romantisch drama thriller horror jasje met sauzen van Lost Highway en The Fountain (mijn nummer 3 en 1 allertijden)... Wauw, wat een verjaardagscadeau.
9.4/10 (IMDB: 6.7/10????)
Jaaa, die beginscene! Magistraal!quote:Op woensdag 2 februari 2011 18:54 schreef vinnypassy het volgende:
[..]
Toffe film inderdaad, absoluut, maar ik vond het nogal een overdaad aan symboliek voor een eerste kijkbeurt (gaf hem een 7.6). Hierdoor had ik toch wat moeite e.e.a. voor mezelf te verklaren, maar ik denk dat een tweede kijkbeurt persoonlijk veel zal ophelderen. Visueel wel overduidelijk fantastisch, met name de openingsscène staat vanwege de schoonheid ervan in mijn geheugen gegrift.
Dat de film op iMDB een 6.7 krijgt heeft ongetwijfeld te maken met het feit dat dit beslist geen film 'voor iedereen' is.
Deze. Spannend en een mooi (en terecht) einde! Hij is wel een 7 waard!quote:Op zondag 30 januari 2011 22:17 schreef casper019 het volgende:
I spit on your grave
[ afbeelding ]
Horror
97 minuten
geregisseerd door Steven R. Monroe
met Sarah Butler, Daniel Franzese en Chad Lindberg
Een schrijfster trekt zich voor haar nieuwste boek terug in een verlaten huisje in de bossen. Hier wordt ze op brute wijze overvallen en verkracht en voor dood achtergelaten. Weer bijgekomen besluit ze om wraak te nemen op de personen die haar hebben aangevallen. En voor deze wraak gaat ze niets uit de weg.
behoorlijk groffe en spannende film, zeker waard een keer te zien
een 7-
Daarom sorteer ik mijn wiw lijstje ook altijd wel op cijfer, zodat het een top is. Gewone opsommingen van wie wat gezien heeft sla ik ook over.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 17:40 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ah nee, die film was geniaal! No nonsense, lekkere wijven, lekkere actie... Jum.quote:Op donderdag 3 februari 2011 11:08 schreef Darkzell het volgende:
[ afbeelding ]
3. [ afbeelding ] Bitch Slap (Rick Jacobson, 2009) :: 4.0
Hier kan ik vrij kort over zijn. Als je de trailer kijkt heb je ook alles gezien wat goed is aan de film. Dus 3 punten voor de vrouwen en 1 voor de actie, rest v/d film stelt niet veel voor.
Dead Snow gezien? Soortgelijke film, ook Noors. Die is minstens net zo leukquote:Op donderdag 3 februari 2011 22:15 schreef casper019 het volgende:
Fritt Vilt (cold prey)
[ afbeelding ]
Noorwegen
Horror
97 minuten
geregisseerd door Roar Uthaug
met Ingrid Bolsø Berdal, Rolf Kristian Larsen en Tomas Alf Larsen
Weinig sneeuwpret voor vijf snowboarders, die zich hadden verheugd op een spectaculaire afdaling in de bergen van Noorwegen. Wanneer één van de vrienden een been breekt, is het afgelopen met de halsbrekende manoeuvres. De auto staat te ver weg en de avond valt. In een verlaten ski-resort vindt de vriendengroep onderdak om de nacht door te komen. Misschien was doodvriezen een betere optie geweest, want in de kelder van het hotel huist een duistere figuur met een pikhouweel, die niet van vreemdelingen houdt.
hele gave film, zeker 1 van de betere in zn soort. Het verhaal is misschien wel een beetje standaard. Maar het is gewoon heel goed gedaan, ook goed acteerwerk. Goeie spanning, en lekkere kills.. zeker een aanrader om te zien!!
dikke 7+
ik hoop dat ik de vervolgdelen ergens kan kopen, iemand een tip waar ik die kan kopen??
ja alleen vond ik dead snow juist helemaal niksquote:Op donderdag 3 februari 2011 22:39 schreef Tware het volgende:
[..]
Dead Snow gezien? Soortgelijke film, ook Noors. Die is minstens net zo leuk
Jaaa. dat is een echte kaasfilm.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 00:08 schreef haakon het volgende:
Black Dynamite
Haha wat een film !
Echt lekker fout, echt van die jaren 80 film dingen.
Heb om bepaalde dingen echt goed gelachen!
geef hem een 7,2
Ah, moet ik dat ook maar eens gaan doen.quote:Op woensdag 2 februari 2011 23:27 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Daarom sorteer ik mijn wiw lijstje ook altijd wel op cijfer, zodat het een top is. Gewone opsommingen van wie wat gezien heeft sla ik ook over.
Ik vond een 7,0 al laag.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 13:34 schreef Roces18 het volgende:
[ afbeelding ]
Net Takers gezien, een zeer vermakelijke film vond ik het.
7,5
op jouw aanraden net the tripper voor 5 euries bij FRS gekocht.. hij kan het maar beter waard zijn!quote:Op vrijdag 4 februari 2011 01:05 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Jaaa. dat is een echte kaasfilm.![]()
Net gezien![]()
![]()
:
The Tripper (2006)
Iedereen die houdt van seks, alle soorten drugs, festivals, freedom, fantasy, hippiemeisjes, comedy, slashhorror, foute grappen, geniale quotes en een beetje inhoud, MOET deze film zien. Ongelooflijk laag gewaardeerd op IMDB, maar dat boeit niet. Heel sterk gedaan, deze combinatie en elk punt is mooi uitgewerkt. Echt een aanrader.
9.4/10 (IMDB: 5.2/10?????)
Koop ik hem van je over voor 4 euro.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 16:49 schreef casper019 het volgende:
[..]
op jouw aanraden net the tripper voor 5 euries bij FRS gekocht.. hij kan het maar beter waard zijn!
Ik was niet zo negatief, maar ik snap wel goed wat je bedoelt.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 19:06 schreef TLC het volgende:
Ik had vele goede verhalen gehoord en het staat hoog in de imdb lijst ;
Inception
Zelden was ik zo opgelucht dat een film was afgelopen...
de film wordt onnodig ingewikkeld gemaakt, je hebt geen binding met de karakters, als ze dromen waarom moeten ze dan nog ergens met een auto naar toe ? ipv er meteen zijn, het onbeschaamd overnemen van een idee van Escher en dit niet eens vermelden, en gewoon het matige matige acteerwerk.
Alleen de s.e. waren wel mooi, mja die zie je tegenwoordig wel in meerdere films.
Ik snap de hele Inception hype niet.
142 minuten van mijn leven weggegooid
dat is ie nietquote:Op vrijdag 4 februari 2011 16:49 schreef casper019 het volgende:
[..]
op jouw aanraden net the tripper voor 5 euries bij FRS gekocht.. hij kan het maar beter waard zijn!
Ik was ook mwoh na de film, maar dat ie zo'n wow factor heeft bij het grote publiek komt omdat films die wat verder gaan (zoals waar El zo gek op is: Lost Highway, The Fountain e.d. de bios niet halen). Dit was imo een soort toegankelijke vage film. Waarvan veel denken, wow, keer wat anders, terwijl er genoeg beters te vinden is.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 19:07 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik was niet zo negatief, maar ik snap wel goed wat je bedoelt.
Maar als je dit zegt lijkt het wel een beetje alsof je ook niet echt hebt op zit te letten (of het boeide je echt nietquote:Op vrijdag 4 februari 2011 19:06 schreef TLC het volgende:
Ik had vele goede verhalen gehoord en het staat hoog in de imdb lijst ;
Inception
als ze dromen waarom moeten ze dan nog ergens met een auto naar toe ? ipv er meteen zijn,
ben benieuwd hoe je the tripper vind..quote:Op vrijdag 4 februari 2011 20:34 schreef JDx het volgende:
[..]
Ik was ook mwoh na de film, maar dat ie zo'n wow factor heeft bij het grote publiek komt omdat films die wat verder gaan (zoals waar El zo gek op is: Lost Highway, The Fountain e.d. de bios niet halen). Dit was imo een soort toegankelijke vage film. Waarvan veel denken, wow, keer wat anders, terwijl er genoeg beters te vinden is.
Dit was een aparte film voor de massa, en dat scoort
Net trouwens Gumball 3000: Coast to Coast gekeken, niet echt een film, meer een docu over de Gumball Rally van 2009, maar ik vind auto's cool, ouwehoeren gaaf en chicks lekker, dus kon er wel van genieten!
7,5!
Straks The Tripper.
told u so! ik als liefhebber kon hem al niet waarderen...quote:Op vrijdag 4 februari 2011 22:14 schreef casper019 het volgende:
The tripper
[ afbeelding ]
Verenigde Staten
Horror / Komedie
93 minuten
geregisseerd door David Arquette
met Lukas Haas, Jaime King en Balthazar Getty
Een groep vrienden bezoekt een Woodstock-achtig muziekfestival in de jaren tachtig. Een obsessieve Ronald Reagan- fan heeft zo zijn bedenkingen tegen dit fenomeen en begint een zoektocht naar drugs bij de aldaar samengestroomde hippies, hetgeen uitmondt in stalking van al diegenen die hem niet bevallen. Hij hoopt zo uiteindelijk te volbrengen waar hij jaren eerder als moordenaar ooit eens mee was begonnen...
deze film op aanraden gaan kijken, en heb ook op het internet wat gezocht over deze film en vond allemaal positieve recensies.
maar vond de film helemaal niks, het is een saaie film.. zonder ook maar iets van verhaal erin. Er zit totaal geen humor in en ook de moorden stellen niks voor.
echt een crapfilm, een 3
Nee sorry, het verhaal kon me totaal niet boeien.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 20:58 schreef Cheiron het volgende:
[..]
Maar als je dit zegt lijkt het wel een beetje alsof je ook niet echt hebt op zit te letten (of het boeide je echt niet).
haha bedankt voor de tip! ga ik zeker even kijkenquote:Op zaterdag 5 februari 2011 14:13 schreef MaxC het volgende:
Iemand hier Tucker & Dale vs evil al gezien? Trailer is echt briljant en ook op IMDB scoort hij goed
Bud Spencer en Terence Hill films zijn ook alleen leuk als je 12 bent.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 15:46 schreef Klipnap het volgende:
They Call me Trinity (1970)
[ afbeelding ]
Verhaal: In het Wilde Westen leven twee broers, Bambino en Trinity (Bud Spencer en Terence Hill). Hun wegen zijn gescheiden. Bambino is paardendief die zich voordoet als sheriff in een rustig stadje. Daar woont een majoor die een groep christenen wil verdrijven zodat ie weiland kan krijgen voor zijn paarden. Trinity komt daar en helpt de christenen om de majoor te verslaan.
Beoordeling: De slechtste film die ik ooit had gezien was The Fifth Element. Gisteren is daar verandering in gekomen. Flauwe grapjes, slechte muziek en de gevechten zijn prut (hoewel grappig bedoeld). Ik ga nooit meer naar spaghetti-westerns kijken.
Cijfer: 1/10
IMDB: 7,2/10![]()
Dat zoek ik in een film!quote:Op zaterdag 5 februari 2011 18:40 schreef Falco het volgende:
Black Swan
[ afbeelding ]
Het wordt net als andere Aranofsky-films een intense trip die nooit meer loslaat. Het einde is ook weer perfect gekozen. Kortom, ik heb genoten. Cijfer: 9
maar het is toch mooi uitgewerkt. Emile Hirsch als main character speelt z'n rol overtuigend en Elisha Cuthbert is ook aangenaam om naar te kijken (op meerdere manieren). Matt's vrienden zijn vrij typische figuren: Klitz (ja...quote:De dromen van Matthew worden opeens werkelijkheid, wanneer hij een pornoster als buurvrouw krijgt en ze verliefd worden op elkaar. Haar werk komt hun relatie echter in de weg te staan en Matthew moet er alles aan doen om zijn ware liefde te tonen en eindelijk eens keuzes in zijn leven te maken.
ook een trailer gezien daarvan maar de humor was echt zo simpel dat ik deze bewaar tot ik een keertje katjelam ben. anders gaat die niet werken denk ik.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 14:13 schreef MaxC het volgende:
Iemand hier Tucker & Dale vs evil al gezien? Trailer is echt briljant en ook op IMDB scoort hij goed
Damn, dat hij niet zo speciaal was als zijn hoge cijfer ok, maar een onvoldoende is wel heel lamequote:Op zaterdag 5 februari 2011 20:52 schreef Roces18 het volgende:
Net Inception gezien voor het grootste deel van de bijna 2,5 uur. Maar ik vond het niet zo bijzonder. Het verhaal staat losjes op enkele dromen in elkaar en herinneringen, but who fucking cares. Eromheen zit niks. Geen emotie, en slechte acteerprestaties. Special Effects zijn wel vet maar daar is ook alles mee gezegd. Ze proberen om het publiek een zogenaamd complexe film aan te smeren maar ik vind het allemaal wel erg makkelijk om zo je geld te verdienen. Het verdient zeker geen goed cijfer.
5 voor de special effects....
Vind je? Leek mij niet echt namelijk. Maar anywho:quote:Op zaterdag 5 februari 2011 22:17 schreef JDx het volgende:
Over The Girl Next Door, zeker een leuke film, heb hem nadat ik hem zag zelfs gekocht op DVD! Leuke film als je wat vrienden op bezoek hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Later nog maar weer 'ns Stand by me kijken.
[ Bericht 2% gewijzigd door Iemand91 op 06-02-2011 01:37:33 ]
Nouja, het is echt het begin van de film, en daar bouwt de rest van de film op verder. Dus dan vind ik het inderdaad geen spoiler. In de synopsis op imdb staat het ook gewoon.quote:Op zondag 6 februari 2011 17:21 schreef arucard het volgende:
Als het aan het begin gebeurt is het geen spoiler?
Idd, anders was het bij Afterlife ook een spoiler om te zeggen dat ze doodgaatquote:Op zondag 6 februari 2011 17:24 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
Nouja, het is echt het begin van de film, en daar bouwt de rest van de film op verder. Dus dan vind ik het inderdaad geen spoiler. In de synopsis op imdb staat het ook gewoon.
Damn, hoe kan je films zo snel achter elkaar kijken?quote:Op zondag 6 februari 2011 18:21 schreef El_Matador het volgende:
The Dark Knight (2008)
Voor de 2e keer binnen 1 maand gezien (kenmerk van goeie films, dat je ze keer op keer kan kijken) en weer heerlijk. Fenomenale rol van Heath Ledger als The Joker, gewoon goed verhaal, grappen en een meesterlijke cast..Bale is altijd goed natuurlijk.
8.9/10 (IMDB: 8.9/10)
Ik heb nog 225 films liggen idd, maar ik heb voor elk moment ongeveer een film. En ik kijk films alleen, met mijn Duitse maat of met knuffelmeisje en dan wil ik een goeie film die ik met de een heb gezien, weer met de ander zien etc.quote:Op zondag 6 februari 2011 18:22 schreef Roces18 het volgende:
[..]
Damn, hoe kan je films zo snel achter elkaar kijken?
Dan weet ik alles al wat er gebeurt en ik heb nog een stuk of 60 films om af te werken dat ik geen tijd heb om ze te herhalen
Ik heb Machete na 20 min afgezet. Ik kon het gewoon niet aanzien.quote:Op zondag 6 februari 2011 18:26 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Ik heb nog 225 films liggen idd, maar ik heb voor elk moment ongeveer een film. En ik kijk films alleen, met mijn Duitse maat of met knuffelmeisje en dan wil ik een goeie film die ik met de een heb gezien, weer met de ander zien etc.
En Machete kan ik 10x per dag zien.
Een kaasje erbij helpt ook om het verhaal wat "te vergeten"...![]()
De beste film van 2010. Alles was geweldig aan die film. Rodriguez is sowieso een held. Heb Machete op 4 en Sin City op 5 in mijn toplijst staan...quote:Op zondag 6 februari 2011 18:28 schreef Pro_Shifty het volgende:
[..]
Ik heb Machete na 20 min afgezet. Ik kon het gewoon niet aanzien.
Nou, alles...quote:Op zondag 6 februari 2011 18:40 schreef El_Matador het volgende:
[..]
De beste film van 2010. Alles was geweldig aan die film. Rodriguez is sowieso een held. Heb Machete op 4 en Sin City op 5 in mijn toplijst staan...
Deze film lijkt me zo'n verschrikking... echt zo'n verplichte film die je vriendin perse wil kijkenquote:Op zondag 6 februari 2011 17:45 schreef Butterfly91 het volgende:
Black Swan
A ballet dancer wins the lead in "Swan Lake" and is perfect for the role of the delicate White Swan - Princess Odette - but slowly loses her mind as she becomes more and more like Odette's evil sister, Odile, the Black Swan.
[ afbeelding ]
In één woord, wauw! De hele sfeer in de film is zo intens, net als de rol van Nathalie Portman, die fenomenaal is als de Swan Queen. Het streven naar ultieme perfectie, de uitwerking daarvan en hoe dat in beeld is gebracht is ook geweldig gedaan. Toewerkend naar het einde werd het steeds intenser, begeleid door prachtige muziek.
IMDb: 8,6
Mijn cijfer: 9,5
quote:Op zondag 6 februari 2011 20:46 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Deze film lijkt me zo'n verschrikking... echt zo'n verplichte film die je vriendin perse wil kijken
Dat de film over ballet gaat wil niet zeggen dat het een vrouwenfilm is hoor, integendeel.quote:Op zondag 6 februari 2011 20:46 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Deze film lijkt me zo'n verschrikking... echt zo'n verplichte film die je vriendin perse wil kijken
Hij lijkt mij zo goed dat ik graag wacht tot hij uit is in HD.quote:Op zondag 6 februari 2011 20:46 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Vandaag gekeken.quote:Op zaterdag 5 februari 2011 22:41 schreef Robby87 het volgende:
The King's Speech (2010)
The story of King George VI of Britain, his impromptu ascension to the throne and the speech therapist who helped the unsure monarch become worthy of it.
Erg sterk geacteerd van Colin Firth, maar het verhaal an sich heeft mij niet zo kunnen boeien.
Cijfer: 7.5
IMDb: 8.5
[..]
Ja, de spanning wordt goed opgebouwd. In het begin voel je al dat onbehagen als hij zijn speech moet voordragen en het is ook heel goed verwikkeld in de verdere totstandkoming van de film.quote:Op zondag 6 februari 2011 21:48 schreef SIRA het volgende:
[..]
Vandaag gekeken.
Ik vond het echt een briljante film. Heel goed geacteerd van Colin Firth.
Hij mag voor mij zo met de oscar naar huis. De spanning/angst die hij neerzet als ie weer een stuk moet voorlezen...zo goed.. en ik kan 't weten![]()
van mij krijgt de film een 9.0
"Black Swan" wat heerlijk pretentieus en gotisch weer zeg. Alleen al door deze vreselijke naam durf ik niet te kijkenquote:Op zondag 6 februari 2011 21:43 schreef DanielleM het volgende:
Black Swan
[ afbeelding ]
Wat een geweldige, intense film is dit zeg! Ik wilde hem eerst in de bios zien, maar aangezien hij hier nergens in de buurt draait (JT bioscopen moet zich dood schamen) heb ik hem van internet 'geleend'
Die Oscar kan Natalie Portman bijna niet meer ontgaan. Ik vond die moeder van Nina ook geweldig acteren trouwens!
9
`quote:Op zondag 6 februari 2011 22:14 schreef casper019 het volgende:
Pour elle
[ afbeelding ]
Frankrijk
Drama / Thriller
96 minuten
geregisseerd door Fred Cavayé
met Vincent Lindon, Diane Kruger en Lancelot Roch
Lisa en Julien zijn een gelukkig getrouwd koppel die een zorgeloos leventje leiden samen met hun zoon Oscar. Hun geluk slaat om wanneer op een ochtend plots de politie voor de deur staat om Lisa te arresteren voor moord. Ze wordt veroordeeld en moet naar de gevangenis voor een celstraf van 20 jaar. Overtuigd van de onschuld van zijn vrouw wil Julien alles doen om haar te helpen ontsnappen. Maar hoever kan hij gaan voor haar?
coole film, die erg lekker wegkijkt en geen seconde verveeld. Spanning word goed opgebouwd en goed geacteerd. een 7.5
aanrader!
Wist niet eens dat daar een remake van was gemaakt.quote:Op zondag 6 februari 2011 21:43 schreef DanielleM het volgende:
I spit on your grave
[ afbeelding ]
Een wraakfilm. Meisje wordt verkracht en neemt daarna wraak op haar daders. Ik heb ze beter gezien.
6
Eens. De volstrekt idiote woorden 'kaasfilm' en 'knuffelmeisje' (wie?) hoef ik in een volgend topic ook niet tegen te komen.quote:Op zondag 6 februari 2011 23:34 schreef Mainport het volgende:
He El_Matador, kap eens met die stompzinnige slowchat
quote:Op maandag 7 februari 2011 07:22 schreef Falco het volgende:
[..]
Eens. De volstrekt idiote woorden 'kaasfilm' en 'knuffelmeisje' (wie?) hoef ik in een volgend topic ook niet tegen te komen.
overdrijven is ook een vak. The Town is toch gewoon een aardige actie/thriller, geen uitzonderlijk origineel verhaal nee maar verder prima gemaakt.quote:Op maandag 7 februari 2011 06:04 schreef Mainport het volgende:
The Town
Het hele concept waar deze film om draait is onlogisch en irritant - dus gewoon een kutidee, Ben Affleck. De uitwerking is ook niet best met die karikaturale karakters: Ben Affleck als boef met een geweten, zijn simpele agressieve vriendje en de spanning die dat meebrengt. Op een gegeven moment is Ben Affleck een verhaal aan het vertellen en je ziet gewoon dat hij aan het acteren is met dat beroerde accent en gekunsteld geschreven gepruts. Het is allemaal ook zo ontzettend voorspelbaar, en het raamwerk - alle muren komen dichterbij voor Ben Affleck - vooral ook zo ontzettend kut. Nou vind ik zelf Ben Affleck een ondergewaardeerde coole kerel die ten onrechte ten onder is gegaan aan zijn eigen succes, maar deze shit stinkt harder dan mijn ondergoed
[..]
Ik vind de reacties van Matador over het algemeen een stuk intelligenter dan het gemiddelde, dan neem ik de smallchat wel voor lief. De stompzinnigheid van die pcp knakker is bijvoorbeeld moeilijk te overtreffen.quote:Op maandag 7 februari 2011 07:22 schreef Falco het volgende:
[..]
Eens. De volstrekt idiote woorden 'kaasfilm' en 'knuffelmeisje' (wie?) hoef ik in een volgend topic ook niet tegen te komen.
Inderdaad erg goede film! Wel jammer dat je hem niet in de bios hebt gezien. Op een groot scherm is het echtr één grote hallucinerende trip.quote:Op zondag 6 februari 2011 21:43 schreef DanielleM het volgende:
Black Swan
[ afbeelding ]
Wat een geweldige, intense film is dit zeg! Ik wilde hem eerst in de bios zien, maar aangezien hij hier nergens in de buurt draait (JT bioscopen moet zich dood schamen) heb ik hem van internet 'geleend'
Die Oscar kan Natalie Portman bijna niet meer ontgaan. Ik vond die moeder van Nina ook geweldig acteren trouwens!
[
3 studenten die een trollenjager volgen. Vond het echt een toffe mockumentaryquote:Anonymously received at "Filmkameratene AS"
A package with two hard drives containing 283 minutes of footage. This film is a rough cut version
of that material. Everything is displayed in chronological order. The images are not manipulated.
For over a year a team of investigators, tried to find out if the material is true or not.
The conclusion was that it is genuine.
was er ook al naar op zoek. 1 gevonden maar daar heb je een wachtwoord voor nodig en die is nergens te vinden. hij staat gewoon nog niet op internet denk ik dan.quote:Op zondag 6 februari 2011 18:18 schreef JDx het volgende:
[..]
Idd, anders was het bij Afterlife ook een spoiler om te zeggen dat ze doodgaatiemand trouwens al Tucker & Dale vs Evil ergens gevonden? Zie hem niet op de reguliere sites, maar ook niet in de bios bijv.
Kom wel steeds The Resident tegen, die maar eens proberen vanavond.
Erg benieuwd, zal mijn mening over een aantal uur posten.quote:Op maandag 7 februari 2011 11:34 schreef El_Matador het volgende:
The Quiet Earth (1985)
Hoewel technisch wat gedateerd, een sterke film met een later veel gekopieerd thema (Matrix, 28 days/weeks later, etc.); alleen op Aarde. Maar de flow van de film is goed, de grappen leuk, de acteurs volslagen onbekend, maar dat geeft niet.
8.2/10 (IMDB: 7.1/10)
Ja ik heb er al een aantal gehad. Ook met Duits wat nog wel kijkbaar is. Maar die lipsync danquote:Op maandag 7 februari 2011 18:55 schreef Tim86 het volgende:
Tucker &Dale is er alleen nog met Russische audio geloof ik
Ik vond 'm juist wel wereldschokkend en veel informatiever dan de docu's van Moore. Het geeft een ontluisterend beeld van de Amerikaanse voedselindustrie en ik zou iedereen aanbevelen om 'm vooral te kijken.quote:Op maandag 7 februari 2011 20:41 schreef El_Matador het volgende:
Food, Inc. (2008)
Erg Amerikaans-moralistische documentaire, lang niet zo sterk als het werk van Michael Moore maar wel met wat heftige verrassingen, vooral aan het einde.
Niet wereldschokkend, redelijk te kijken.
7.0/10 (IMDB: 7.9/10)
Tijd geleden dat ik die gezien heb, kan me wel herinneren dat het ontzettend mooi gefilmd was.quote:Op maandag 7 februari 2011 20:41 schreef El_Matador het volgende:
Food, Inc. (2008)
Erg Amerikaans-moralistische documentaire, lang niet zo sterk als het werk van Michael Moore maar wel met wat heftige verrassingen, vooral aan het einde.
Niet wereldschokkend, redelijk te kijken.
7.0/10 (IMDB: 7.9/10)
Het meeste wist ik wel min of meer. Alleen die aantastingen van de vrijheid van meningsuiting vond ik heel ernstig. Ik kan trouwens slecht tegen die Amerikaans-gebaseerde verhalen. Het lijkt in dat soort films alsof er geen wereld verder bestaat. Bij een soortgelijke docu als Sicko was dat heel anders.quote:Op maandag 7 februari 2011 21:07 schreef Mike het volgende:
[..]
Ik vond 'm juist wel wereldschokkend en veel informatiever dan de docu's van Moore. Het geeft een ontluisterend beeld van de Amerikaanse voedselindustrie en ik zou iedereen aanbevelen om 'm vooral te kijken.
Vrij aparte film was dat ja, vond hem nog best wel iets hebben, maar was allang weer vergeten dat ik die gezien had en hoe hij precies gaat.quote:Op maandag 7 februari 2011 21:44 schreef Guppi het volgende:
Gentlemen Broncos (2009)
[ afbeelding ]
Ik hoorde over deze film met Jemaine Clement, van de regisseur van Napoleon Dynamite en Nacho Libre, en na het kijken van de trailer wist ik al dat ik dit een leuke film zou vinden. Hoewel Taika Waititi deze keer niets met de film te maken heeft (als ik het goed heb gezien), is de humor te vergelijken met die van Eagle vs Shark en Boy.
Benjamin woont met zijn moeder (Jennifer Coolidge, hoera!) in een supergaaf huis, en schrijft al zijn hele leven. Hij gaat op een schrijverskamp voor home-schoolers waar hij de legendarische en excentrieke fantasy/sci-fi schrijver Ronald Chevalier (Clement) ontmoet. Benjamin neemt deel aan een wedstrijd door één van zijn boeken in te leveren, in de hoop op publicatie. Maar dan geeft Chevalier zijn verhaal uit alsof het het zijne is, en wordt er tegelijk een rampzalige film gemaakt door een héle rare filmmaker (Pedro uit Napoleon Dynamite).
Het toffe in deze film is dat ze de scenes in deze wereld afwisselen met scenes uit het boek dat Benjamin geschreven heeft. Het is een absurd sci-fi verhaal en de beelden zien eruit alsof het deleted scenes zijn uit 2001: A Space Odyssey.
De film is leuk, absurd en grappig en ik ben blij dat ik hem gezien heb, maar hij haalt het niet bij Napoleon Dynamite en zeker niet bij Eagle vs Shark of Boy.
Eigenlijk denk ik dat de trailer een goede graadmeter is, vind je de trailer niks dan zou ik niet aan deze film beginnen.
7
(IMDB: 5,7)
Klopt Requiem for a Dream is inderdaad beter maar echt niet vele malen.quote:Op maandag 7 februari 2011 22:55 schreef Nober het volgende:
Ik heb twee genomineerde films gezien voor de Oscars.
Black Swan, een film die ik gruwelijk tegen vond vallen, Requiem for a Dream was vele malen beter.
oeh La science des rêves lijkt me een mooie film ga ik ook es kijken!quote:Op dinsdag 8 februari 2011 03:08 schreef ChickenMan het volgende:
A History of Violence
Toch een typisch Cronenberg filmpje met grafische geweldsuitbarstingen. De constante onderhuidse spanningen zijn goed voelbaar. Lekkere film. 7.8
La science des rêves (The Science of Sleep)
Bijzonder film waarin ik eigenlijk nooit 100% wist of er nou gedroomd werd of niet. Knappe prestatie, komt voornamelijk door de soundtrack en het camerawerk denk ik. Gael García Bernal en Charlotte Gainsbourg zijn een leuke love-interest. 8
quote:Op dinsdag 8 februari 2011 10:58 schreef AciD_Nightmare het volgende:
Catfish
Idee was leuk maar als ze er een horror van hadden gemaakt was ie vele malen vetter geweest!!! Beetje slap einde.
Ga je geen spijt van krijgen.quote:Op dinsdag 8 februari 2011 10:56 schreef casper019 het volgende:
[..]
oeh La science des rêves lijkt me een mooie film ga ik ook es kijken!
Is gewoon nep joh. Is gewoon verzonnen verhaalquote:Op dinsdag 8 februari 2011 11:24 schreef N-E-R-D het volgende:
[..]je weet dat het een echte documentaire was?
[ afbeelding ]
Het was een iets andere film dan ik verwacht had, hoewel ik niet echt wist wat ik moest verwachten. Ik ging er wel van uit dat hij goed zou zijn en dat was hij zeker. Alleen dat gedoe met die nagels enzo, daar kan ik zo slecht tegen
quote:Op dinsdag 8 februari 2011 11:50 schreef AciD_Nightmare het volgende:
[..]
Is gewoon nep joh. Is gewoon verzonnen verhaalStaat op IMDB.
Ja dat wel, maar ik had die trailer gezien en daarin leek het net of er iets heeeeeel erg gruwelijks ging gebeuren. En toen liep het zo...... beetje slapquote:
Die is idd wel cool jaquote:Op maandag 7 februari 2011 23:30 schreef Iemand91 het volgende:
Een grote aanrader voor morgenavond op tv: Office Space (1999).![]()
Misschien doe ik er een review over maar het feit dat ik deze film 'aanprijs' zegt ook wat.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. viel me helemaal tegen.
cijfer: 5.5
Passuggun (Bleak Night) (2011, ZK, Yoon Sung-Hyun)
De vriendschap van drie hartsvrienden valt langzaam steeds verder uit elkaar met een uiteindelijk een fatale afloop voor één van hen. De film toont de duistere complexiteiten van macht, pikorde, vriendschap, loyaliteit en fysieke drift. Het is zeer aangrijpend. Door de flashback structuur van een vader die uitzoekt wat er gebeurd is met z'n zoon weet de film ook constant de aandacht vast te houden.
Dat de jongens bijna niet te onderscheiden zijn van elkaar met hetzelfde uniform en kapsel zorgt dat ik veel tijd kwijt was om te bedenken wie wie was en niet vanaf het begin totaal kon worden opgezogen door de film.
Met zo'n sterk debuut is Yoon Sung-Hyun een regisseur om in de gaten te houden komende jaren.
cijfer: 8
Gesher (2010, Iran, Vahid Vakilifar)
Hele mooie sfeer beelden in semi-documentaire stijl van het leven van drie immigranten die proberen te leven van hun lage loon in Zuid Iran. De film weet de sfeer heel mooi neer te zetten. Maar er gebeurt net iets te weinig om te onderhouden voor de kleine anderhalf uur dat de film duurt.
cijfer: 7
Kantai (Hospitalité) (2010, Jap, Koji Fukada)
Film die tegelijkertijd een satirisch kritiek is op de Japanse over beleefdheid, over gastvrijheid en onmogelijkheid om nee te zeggen als op de kleinburgerlijke xenofobe geslotenheid.
cijfer: 6
[ Bericht 0% gewijzigd door Lonewolf2003 op 08-02-2011 15:19:40 ]
Wat dacht je van IMDB reviews?quote:Op maandag 7 februari 2011 10:30 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Don't judge a book by it's cover.
quote:Op maandag 7 februari 2011 11:13 schreef macondo het volgende:
[..]
Ik vind de reacties van Matador over het algemeen een stuk intelligenter dan het gemiddelde, dan neem ik de smallchat wel voor lief. De stompzinnigheid van die pcp knakker is bijvoorbeeld moeilijk te overtreffen.
Ik moet hier toch even op reageren omdat de film nogal mixed reviews heeft. Ik houd op zich wel van trage films, maar dit was wel uitzonderlijk traag. En toch is het best een interessante filmquote:Op dinsdag 8 februari 2011 20:21 schreef Hulkio het volgende:
Afgelopen zondag naar het PAC filmfestival geweest.
Somewhere (Sofia Coppola, 2010)
Johnny Marco is een bad boy en acteur, die leeft in het hotel Chateau Marmont in Hollywood. Zijn dagen zijn een waas van drank, vrouwen en snelle auto's. Johnny heeft de grip op zijn ware zelf verloren in de nepwereld van beroemdheden. Maar dan staat zijn elfjarige dochter Cleo ineens op de stoep. Tempo van deze film ligt erg laag, dat wordt in de eerste scene al wel duidelijk, in dit geval is dat echter geen minpunt. Ben normaal geen groot fan van Stephen Dorff, maar hier is hij ijzersterk. Dit gaat ook op voor Elle Fanning, die gelukkig stukken minder irritant is dan haar zus. En grappig om Chris Pontius in een dergelijke film te zien. Verder heeft Coppola een goede balans gevonden tussen drama en humor. Somewhere is iets minder dan Lost in Translation, maar alsnog een heerlijke film. 8.0
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |