Nog één dingetje over Gunfight at OK corral (1957). Bij het lijstje van acteurs die vooraf op het scherm kwam, verschenen eerst natuurlijk de grote namen (Lancaster en Douglas). Maar daarna, in een lange rij onbekende namen : Dennis Hopper! Een piepjonge Hopper die nog best een serieuze rol had als Billy Clantonquote:Op donderdag 27 januari 2011 23:40 schreef trebremmit het volgende:
@macondo
Kirk Douglas was echt briljant in Gunfight at the Ok Corral, verder vond ik de decors erg mooi, maar dat is een kwestie van smaak. De film zelf is inderdaad niet zo boeiend.
Mischien bevalt Last Train From Gun Hill je wel, van wat ik gezien heb van hem zijn beste western.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 14:07 schreef macondo het volgende:
Ik heb nu twee films van Sturges gezien, en ben over beide niet enthousiast. The Great Escape was ook al een oubollige film, imho.
omdat het een dikke vette 12 uit de 10 waard is!! uber film van 2010quote:Op vrijdag 28 januari 2011 16:45 schreef znarch het volgende:
Gisteren Scott Pilgrim vs The World.
Waarom heeft deze film in godsnaam een 7.8 op imdb? Ik heb me niet verveeld maar daar is ook alles mee gezegd. Zou hem zelf een 6 geven.
Probeer eens onder woorden te brengen waarom dan? Ik snap het echt niet namelijk.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 18:28 schreef Roces18 het volgende:
[..]
omdat het een dikke vette 12 uit de 10 waard is!! uber film van 2010
Het is meer een film die je leuk vind of echt stom vind. Ik vind hem bijv. heel vet door de visuele 8-bit effecten, micheal cera is een van mijn favoriete acteurs en de humor is zeer geslaagdquote:Op vrijdag 28 januari 2011 19:06 schreef znarch het volgende:
[..]
Probeer eens onder woorden te brengen waarom dan? Ik snap het echt niet namelijk.
Ik ben bezig de top 50 van de jaren '30 volgens IMDb te checken (heb hiervoor de jaren '40, '50 en '60 gedaan). Nog 3 te gaanquote:Op zaterdag 29 januari 2011 13:31 schreef CobraVerde het volgende:
Vanwaar die jaren dertig-mood, Gorro?
Coolquote:Op zaterdag 29 januari 2011 15:08 schreef Gorro het volgende:
[..]
Ik ben bezig de top 50 van de jaren '30 volgens IMDb te checken (heb hiervoor de jaren '40, '50 en '60 gedaan). Nog 3 te gaan
http://www.icheckmovies.com/list/1930s/gorro/
Als ik daarmee klaar ben ga ik het huidige Oscar-aanbod maar eens bekijken
Nu alleen Howl nog! Ojah en Laputa en Mononoke Hime natuurlijk!quote:Op zaterdag 29 januari 2011 14:59 schreef vinnypassy het volgende:
17. [ afbeelding ] Amadeus (Milos Forman, 1984) :: 8.7
Prachtige film over Mozart, vanaf het moment dat hij in het leven van hofcomponost Salieri kwam. Waar Mozart in eerste instantie wat vervelend overkomt (dat lachje), past het steeds meer en meer in de hele film en is het uiteindelijk zelfs een uitstekende vertolking van Tom Hulce geworden, met als persoonlijk hoogtepunt het pleidooi dat Mozart voert om zijn nieuw geschreven opera toch van de grond te krijgen. Schitterende muziek, knap geïntegreerde thematiek en een stel uitstekende acteurs maken dit tot een klassiekertje.
18. [ afbeelding ] Tonari no Totoro (Hayao Miyazaki, 1988) :: 7.8
Anime was tijden niet mijn ding, maar door het zien van Spirited Away en Grave of the Fireflies kon ik deze film dit keer wel uitkijken, waar de eerste kijkbeurt na 10 minuten al stopte. Het verhaal is aanzienlijk minder dan de twee tijdloze klassiekers die ik noemde, maar het geheel is zeer aangenaam om aan te zijn: de zusterliefde, de fantasiewereld (of is het toch echt?) en de fantastische muziek leveren een zeer fijne kinderfilm af.
19. [ afbeelding ] Black Swan (Darren Aronofsky, 2010) :: 8.9
Vooraf hooggespannen verwachtingen, achteraf zijn deze absoluut ingelost. De rauwe stijl die Aronofsky zo goed kan verzorgen komt ook hier weer uitstekend tot zijn recht, met dank aan de los geschoten beelden, de donkere settings en het groezelige filter. In combinatie met de immer uitstekend verzorgde muziek van Clint Mansell wordt weer een heerlijk paranoïde sfeer gecreëerd, wat voor een groot deel overigens ook te danken is aan het Oscarwaardige optreden van Portman. De angstige witte zwaan zet ze zo fantastisch neer, dat ik na 20 minuten al traantjes in mijn ogen voelde, maar de transformatie die ze neerzet is van net zulk hoog niveau. Wellicht is de uiteindelijke ontknoping te voorspellen voor de geoefende kijker, maar de weg er naartoe en de uitwerking ervan is werkelijk fenomenaal.
20. [ afbeelding ] 127 Hours (Danny Boyle, 2010) :: 8.5
Vooraf denk je misschien: man komt vast te zitten en we volgen hem in de 127 uur dat hij in die klif zit. Niets is minder waar. Een film over egoïsme en het lot, met prachtige beelden van Utah, sterk camerawerk, bijzonder goede muziek, een zeer sterk script en James Franco in topvorm. Hoewel hij natuurlijk de enige hoofdrol in de film heeft, maar hij draagt de film zoals de film dat nodig heeft. Het was alles wat ik ervan verwachtte. En net iets meer dan dat.
21. [ afbeelding ] The Wizard of Oz (Victor Fleming, 1939) :: 8.0
Zeventig jaar na dato maakt de film bij mijn eerste kijkbeurt toch een uitstekende indruk op me. Ondanks dat het vooral een kinderfilm is, kreeg ik geregeld een glimlach op mijn gezicht door de heerlijke fantasiewereld. De muziek is top met tijdloze klassiekertjes als Over The Rainbow, visueel is het werkelijk fantastisch voor een film van 70 (!) jaar geleden en de karakters zijn ook echt leuk, hoewel ik geen fan was van de zangkunsten van de Laffe Leeuw. De moraal ligt er uiteraard wel dik bovenop, vooral in de slotscène, maar dat kan ik gezien het tijdsperspectief nog wel aardig vergeven. Geen tegenvallertje, maar stiekem houd ik wel van dit soort te romantiseren oudjes.
Geweldige film idd.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 15:26 schreef Toad het volgende:
[ afbeelding ]
Gisteren op het IFFR Blue Valentine gezien.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
Cool, daar kan ik niet aan tippen. De musical films zijn ook niet echt aan mij besteed denk ik. Kom tot 8 films van de jaren 30, ben nu bezig met mijn Western klassiekersquote:Op zaterdag 29 januari 2011 15:08 schreef Gorro het volgende:
[..]
Ik ben bezig de top 50 van de jaren '30 volgens IMDb te checken (heb hiervoor de jaren '40, '50 en '60 gedaan). Nog 3 te gaan
http://www.icheckmovies.com/list/1930s/gorro/
Als ik daarmee klaar ben ga ik het huidige Oscar-aanbod maar eens bekijken
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Little Fockers
Komedie
Pa en ma komen weer op bezoek bij de Fockers. Pa heeft een geheim, de kinderen zijn zogenaamd brutaal, etc.
Wat een stomme film, echt geen bal aan. De eerste vond ik nog wel grappig, maar deze was bagger.
Mononoke en Howl staan al klaar om binnen afzienbare tijd te bekijken. Heb alleen wel een flink kijkverlanglijstje, dus het kan even duren voordat het ook echt gebeurt.quote:Op zaterdag 29 januari 2011 16:36 schreef JDx het volgende:
[..]
Nu alleen Howl nog! Ojah en Laputa en Mononoke Hime natuurlijk!
klinkt heel tof, wat voor genre is het dan? zit ereen beetje actie in? of puur drama?quote:Op zondag 30 januari 2011 11:53 schreef leukerdje het volgende:
Va, vis et deviens
Ruim 23 eeuwen lang leefden enkele tienduizenden zwarte joden (falasha's) in de bergen van Ethiopië. Door de hongersnood in 1984 worden velen van hun met duizenden andere Afrikanen naar vluchtelingenkampen in Soedan gedreven. Samen met de VS organiseert Israël een luchtbrug om die zwarte geloofsgenoten naar het Beloofde Land te halen. Hongersnood en vervolging waren hun deel in de kampen in Afrika; strenge controle van de afkomst, racisme en integratieproblemen, in Israël.
Een christelijke moeder dwingt haar zoontje van 9, om zich voor te doen als Jood en zich zo te redden van de hongersdood. Officieel aangegeven als wees, komt het kind aan in het Heilige Land waar hij de naam Schlomo krijgt en geadopteerd wordt door een Frans-joods liberaal gezin uit Tel Aviv. Hij groeit op met de angst dat zijn dubbele leugen uitkomt: noch Jood, noch wees, enkel een zwarte Afrikaan. Ook zit hij vol schuld over het achterlaten van zijn moeder. Hij ontdekt de liefde, de westerse cultuur, het judaïsme maar ook het racisme en de oorlog in de bezette gebieden. Hij wordt Joods, Israeli en Frans, maar hij vergeet nooit zijn echte moeder, die achterbleef in het kamp en wie hij ooit weer hoopt terug te vinden op een dag..
De opgroeiende Schlomo wordt gevolgd van zijn 9e tot zijn 26e jaar waarin hij afstudeert als arts. In het beloofde land heerst wantrouwen tegenover die zwarte joden en op school heerst racisme. Het pleeggezin doet hun best om de zogezegde vrome joodse gast terwille te zijn. Vooral de grootvader speelt met zijn humor een grote rol. De jongen blijft in gedachten solidair met zijn moeder en wil niet eten en slaapt op de grond. Langzamerhand wint de pleegmoeder zijn vertrouwen en slaagt hij erin zijn nieuwe identiteit als Jood vol overtuiging aan te nemen. Als hij op latere leeftijd verliefd wordt op een meisje uit een orthodox-Joods milieu komt hij echter in conflict met zichzelf.
Mijn mening:
Prachtige film die het bekijken meer dan waard is, als je van dit genre houdt.
Het was een emotionele achtbaan om deze film te bekijken, grappige momenten, dramatische, spannende en romantische gedeeltes.
Goede acteerprestaties en mooie dialogen.
Een aanrader!
IMDB: 7,8
Ik: 9
Dikke actiefilm, lijkt me duidelijk uit de beschrijving.quote:Op zondag 30 januari 2011 12:16 schreef casper019 het volgende:
[..]
klinkt heel tof, wat voor genre is het dan? zit ereen beetje actie in? of puur drama?
beetje Machete/Expendables achtig zo te lezen jaquote:Op zondag 30 januari 2011 12:18 schreef trebremmit het volgende:
[..]
Dikke actiefilm, lijkt me duidelijk uit de beschrijving.
Ik heb Sturges nog twee kansen gegeven, en warempel - het waren nog goede films ook:quote:Op vrijdag 28 januari 2011 15:55 schreef trebremmit het volgende:
[..]
Mischien bevalt Last Train From Gun Hill je wel, van wat ik gezien heb van hem zijn beste western.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |