abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 8 november 2010 @ 11:38:04 #1
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_88466899

Hoe te posten in dit topic :?
Simpel! Zet de titel van de zojuist gekeken film neer, al dan niet bold plus IMDb-linkje. Vervolgens een mooie filmposter of frappant screenshot (geen gele kikkers of Moviemeterplaatjes!) en daaronder een verhaaltje wat je nu zo gaaf of niet gaaf aan de film vindt. Let op: controversiële meningen worden ten zeerste gewaardeerd! Ter afsluiting geef je de film nog de waardering in of sterren of een cijfer van 1 tot en met 10. Of je doet toch iets heel anders, dat mag ook.

Meningen en vragen over het plot dienen gemarkeerd te worden met de spoiler-tag zodat je voor anderen de film niet verpest, als men ooit besluit de film nog eens te kijken :).

Dat we elkaar mogen aansteken tot het kijken van elkaars filmkeuze ^O^

Vorige topics:
CLXIII | CLXII | CLXI
CLX | CLIX | CLVIII | CLVII | CLVI | CLV | CLIV | CLIII | CLII | CLI
CL | CXLIX | CXLVIII | CXLVII | CXLVI | CXLV | CXLIV | CXLIII | CXLII | CXLI
CXL | CXXXIX | CXXXVIII | CXXXVII | CXXXVI | CXXXV | CXXXIV | CXXXIII | CXXXII | CXXXI
CXXX | CXXIX | CXXVIII | CXXVII | CXXVI | CXXV | CXXIV | CXXIII | CXXII | CXXI
CXX | CXVIX | CXVIII | CXVII | CXVI | CXV | CXIV | CXIII | CXII | CXI
CX | CIX | CVIII | CVII | CVI | CV | CIV | CIII | CII | CI
C | XCIX | XCVIII | XCVII | XCVI | XCV | XCIV | XCIII | XCII | XCI
XC | LXXXIX | LXXXVIII | LXXXVII | LXXXVI | LXXXV | LXXXIV | LXXXIII | LXXXII | LXXXI
LXXX | LXXIX | LXXVIII | LXXVII | LXXVI | LXXV | LXXIV | LXXIII | LXXII | LXXI
LXX | LXIX | LXVIII | LXVII | LXVI | LXV | LXIV | LXIII | LXII | LXI
LX | LIX | LVIII | LVII | LVI | LV | LIV | LIII | LII | LI
L | IL | XLVIII | XLVII | XLVI | XLV | XLIV | XLIII | XLII | XLI
XL | XXXIX | XXXVIII | XXXVII | XXXVI | XXXV | XXXIV | XXXIII | XXXII | XXXI
XXX | XXIX | XXVIII | XXVII | XXVI | XXV | XXIV | XXIII | XXII | XXI
XX | XIX | XVIII | XVII | XVI | XV | XIV | XIII | XII | XI
X | IX | VIII | VII | VI | V | IV | III | II | I

Wijzigingen/toevoegingen aan deze OP zijn welkom! Omdat ik dit topic niet elke dag lees kan je het beste een PM doen naar donroyco
Categorie: OP
Overal verstand van.
  maandag 8 november 2010 @ 11:42:11 #2
118585 Crutch
Filantroop || Taalzwengel
pi_88467022
Ik heb Zeitgeist 1 en 2 gekeken.

Leuke eye-opener, maar uiteindelijk wijden ze veel uit op een praktisch onhaalbaar doel.
Je moeder is een hamster
  maandag 8 november 2010 @ 11:44:32 #3
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_88467092

Patton (1970)
Best een onderhoudende film over de avonturen van Patton in de WO II. Helaas schiet de film wat door in de militaire parades en marsmuziek, en zou meer focus fijn zijn geweest. Nu duurt de film wat aan de lange kant. Daarnaast komt de generaal over als een gestoorde idioot, waarvan de gevolgen voor zijn troepen maar zeer mondjesmaat in beeld komen. Militaire keuzes zijn ook al niet duidelijk. De Duitse legertop komt in beeld als karikatuur.

Begin van de film, met de beroemde speech is natuurlijk briljant.
7/10
Overal verstand van.
pi_88467129
Martyrs

Franse horror over een meisje dat als kind ontvoert is en zwaar mishandelt wordt, vervolgens weet te ontsnappen en 15 jaar later een dader per toeval herkent in de krant en wraak gaat nemen.

Aparte film die na 45 minuten al afgelopen lijk maar dan gaat het een hele andere kant op. Hoewel het allemaal gruwelijk is krijg je wel een inzicht in het waarom en dat is best intrigerend. Prima film voor de horrorliefhebber 7.5

Daarnaast Inception & The Hangover voor de 2de keer bekeken en beide zijn ook de 2de keer heel goed te doen :)
pi_88467479
Planet Terror

Leuke zombiefilm met mooie dames, veel geweld en mooie humor. Ik denk wel dat je er van moet houden. Niet iedereen zal het een goede film vinden.

Zelf heb ik er van genoten.
  maandag 8 november 2010 @ 11:57:44 #6
299418 Creeg
Creeg iz zeeg
pi_88467506
Sint :)
AJAX PAKT 30e LANDSTITEL ✯✯✯
Op woensdag 30 maart 2011 00:16 schreef Flippiee het volgende:
CREEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEG :*
pi_88467518
Gisteren met mijn schat dvdtje van "the picasso killer" gekeken.

Best goede film, geen imdb link wel deze:

klik
pi_88467542
The Town
Actiefilm over een groepje misdadigers uit een Ierse buurt in New York(?). Hoofdrolspeler wordt verliefd op de vrouw die ze na een bankoverval ontvoerd hebben, met alle gevolgen van dien.
Redelijk sterke film. Goed verhaal en acteerwerk is ook prima, al verbaast de 8.0 op IMDB me een beetje. Geen topper, maar ook geen tijdverspilling.
http://www.imdb.com/title/tt0840361/

Machete
Ex-federal hakt alles en iedereen in elkaar. Deze film is (bewust) gigantisch over the top en zo moet je hem ook bekijken. Grote namen als Jessica Alba, Michelle Rodriguez en Robert de Niro en ja, zelfs Lindsay Lohan doet mee. Ik vraag me af waarom ze hebben meegewerkt aan deze productie.
Trefwoorden: Actie, Hakken, Over The Top, Mooie Vrouwen
http://www.imdb.com/title/tt0985694/

[ Bericht 31% gewijzigd door #ANONIEM op 08-11-2010 12:09:18 ]
pi_88467567
Pas gezien:

Whip It
Leuke film over Roller Derby, een nieuwe sport uit de VS die mijn zusje beoefent.
7.5/10

Death at a Funeral
Heerlijke kaasfilm, grappig.
7.6/10

Into the Blue
Op zich niet zo heel spannend verhaal, maar wat een adembenemende vrouw is die Jessica Alba toch... O+
7.4/10
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_88467862
Scott Pilgrim vs The World

Scott is een gastje van 22 die samen met een stel andere gasten (en een chick) in een of andere emo-band zit. Scott gaat met een meisje van 17 die helemaal idolaat van hem is, maar hij is helemaal hotel-de-botel van een andere meid. Deze meid heeft alleen een klein geheim, als je haar vriendje wil zijn moet je 7 slechte exen verslaan.

Al met al had ik geen idee waar de film over zou gaan, maar dankzij de vele 'old-school' gaming referenties vond ik het om te beginnen erg leuk gedaan. Veel wtf momentjes, maar al met al een leuke film, ook dankzij de visuele effecten. Het verhaal was wat mij betreft ondergeschikt aan de karakters, dialogen, actie en visuele smullerij. Leuke film. :)

Imdb: 8.1
Ik: 8
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
  maandag 8 november 2010 @ 16:49:34 #11
30719 keesjeislief
NextGenerationHippie
pi_88477712
Dogville

Boeiende film, door de bijzondere, 'kale' setting (zie plaatje) is het net een verfilmd toneelstuk, daardoor alle nadruk op het verhaal en de acteurs. Behoorlijk in de traditie van Lars von Trier gaat het vooral om de verhoudingen tussen verschillende mensen en om de ontwikkeling van de karakters in reactie op een bijzonder incident. (En het ligt misschien aan mij, maar ik heb bij zijn films nogal eens de wat verwarrende sensatie enerzijds naar een wat surrealistisch tafereel te kijken terwijl het anderzijds toch indrukwekkend goed 'echte mensen' beschrijft.) Het schrijnt behoorlijk bij vlagen en laat zien tot welk duivels sadisme mensen in staat zijn als de omstandigheden er maar geschikt voor zijn. Dikke aanrader wat mij betreft!
heeft de hoop dat het allemaal stiekum toch nog goed komt...
Fotoboek
  maandag 8 november 2010 @ 17:21:21 #12
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_88479040
It's Complicated

Een vrouw van middelbare leeftijd begint een romance met haar ex-man, maar ondertussen komt ook een andere man om de hoek kijken. Keuzes, keuzes...
Gemiddelde, maar niet vervelende film die vooral omhoog gehouden wordt door het acteerwerk van Meryl Streep en in mindere mate Alec Baldwin en Steve Martin. Vermaak voor een vrije avond, maar er is ook genoeg te zien dat meer de moeite is.

Een 6,5.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  maandag 8 november 2010 @ 21:44:53 #13
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_88492054
Hausu (House)
Nobuhiko Obayashi`s Hausu is waarschijnlijk één van de meest vreemde, extreme films die je ooit zult zien. Het verhaal over een groep Japanse schoolmeisjes die vakantie gaat vieren bij de tante van één van de meisjes wordt vormgegeven door een arsenaal aan visuele trucks: matte paintings, tekeningen, wisselingen van kleur gebruik etc. etc. etc.
Al dat komt in de vorige maand uitgebrachte blu-ray van Criterion uitermate goed tot z`n recht, de kleuren spatten van het scherm maar de sfeer van de film wordt wel behouden.
Een erg sterke transfer van een uiterst unieke film.

IMDB Cijfer: 7,5/10
Mijn Cijfer: 8,5/10
pi_88499410
Carriers

Road movie over een groep jonge mensen die op zoek is naar een plek waar ze veilig zijn voor een ziekte die zo'n beetje de hele wereldbevolking om zeep helpt. Ze hebben een paar simpele regels waar ze zich aan houden om te kunnen overleven. Maar ja hoe simpel is het eigenlijk...

Het verhaal is al veel keer meer verteld op veel verschillende manieren maar deze uitvoering is zeker niet slecht. Karakters zijn geloofwaardig en hun keuzes en problemen ook. Gelukkig voor de film worden de zieken geen zombies zoals in sommige films, ze worden gewoon ziek en gaan dood. Ok het ziet er niet fris uit maar het wordt nooit zombie goor. Die kerel van Law & Order SVU speelt trouwens ook een rolletje mee, hij hoeft niet eens een heel andere rol als normaal te spelen.

Een 7,5 mag wel denk ik, de 6,2 van IMDB is mij toch echt te laag.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_88506066
The Naked Lunch
Vage, David Lynch-achtige film over een LSD-trip. Bijzonder. Ga hem nog es kijken, want zonder subs is het lastig.

Voor nu: 7.8/10
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_88509259
Eindelijk Inception gezien, een dikke 9! Wat een topfilm, ik besefte hoe lang het geleden was dat ik zo'n goede, bijzondere en fijne film heb gezien. Behalve het mooie en ingewikkelde verhaal een supercombinatie van sprookjesachtigheid en actie.

Verder Knight and Day gekeken.

De film viel me alles mee, maar mijn verwachtingen lagen ook erg laag. Diaz ontmoet Cruise op een vliegveld en hij blijkt al snel een verwarrende actieheld dan wel -schurk te zijn die haar leven volledig op z'n kop zet.
In het begin is de film wat traag en lijkt het een hele cheesy romcom, maar als de actie er eenmaal in komt is het erg vermakelijk. Mooie locaties (eilanden, Sevilla, dat soort), eindelijk een vrouw die oude wagens opknapt en spannende scenes in een rijdende trein, het verhaal mag dan wat gaten vertonen, ik vond het best een lekkere film.
Maar toen ik daarna Inception keek was ik deze alweer bijna vergeten.

6,8 (IMDB: 6,5)

En mocht je twijfelen tussen Knight and Day en Killers, dan zou ik voor Knight and Day gaan. En ik vind Tom Cruise niet eens leuk.
  dinsdag 9 november 2010 @ 16:30:02 #17
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_88520177
quote:
6s.gif Op maandag 8 november 2010 11:59 schreef El_Matador het volgende:
Pas gezien:

Death at a Funeral
Heerlijke kaasfilm, grappig.
7.6/10

De Engelse versie of de Amerikaanse uit dit jaar?

Yangguang Canlan de Rizi (In the Heat of the Sun) (1994, China, Wen Jiang)
De verteller, Ma Xiaojun (alias Monkey), in de film kijkt terug op z'n jeugd in Peking in de jaren '70. Toen hij vooral rondhing met z'n vrienden op straat. Omdat na de Culturele Revolutie er zo goed als geen volwassenen zijn in Peking in de zomers. Hij raakte geobsedeerd door een meisje Mi Lan. Doordat hij in gebroken had bij haar. Z'n hobby was namelijk het inbreken bij mensen met zelf gemaakte sleutels.
Mooie coming of age film. De film gaat veel meer over volwassen worden, kameraadschap, ontluikende liefdes, jaloezie en alle andere emoties die gepaard gaan met opgroeien dan over de politieke achtergrond van die tijd.
De film speelt ook goed met de problemen van het geheugen. De verteller vervaagt steeds de lijn tussen wat echt gebeurd is en wat hij verzint. Maar weet zelf soms ook niet goed wat echt en verzonnen is. De film begint dan ook met de zin: "Peking has changed so fast. In 20 years, it's become a modern city. Almost nothing is as I remembered. Change has wiped out my memories. I can't tell what's imagined from what's real."
cijfer: 7.5

(Untitled) (2009, VS, Jonathan Parker)
Adrian (gespeeld door de altijd sympathieke Adam Goldberg) is een muzikant die avantgardistische muziek (lees: onzinnige herrie) maakt waar geen hond op afkomt. Zijn broer is een succesvol kunstenaar. Nou succesvol, hij verkoopt goed aan hotels en ziekenhuizen, maar een tentoonstelling kan hij niet krijgen. Via z'n broer komt Adrien in contact met Madeleine. Die een galerie heeft waar de befaamde moderne kunstenaar (gespeeld door Vinnie Jones in een schoolboekvoorbeeld van een atypische rol ) Tussen Adrien en Madeleine bloeit iets op.
De film wil naast een indie romantische komedie te zijn ook de kunstwereld op de hak nemen. Hierin slaat de film te ver in door. De film zit zo vol met moderne kunst clichés en karikaturen, dat het er te dik bovenop ligt dat we moeten lachen om de belachelijkheid van de kunst en de onzin die de personages uitkramen. Gelukkig zijn de hoofdkarakters wel iets meer dan de karikaturen die ze op het eerste gezicht leken. Waardoor de film nog een beetje gered wordt.
cijfer: 5

The Trotsky (2009, Can, Jacob Tierney)
De 17 jarige Canadese scholier Leon Bronstein heeft dezelfde naam als... hoe verrassend... Leon Bronstein, beter bekend als Leon Trotsky. Daarom wil hij z'n leven precies zo leven als Trotsky dat deed. Zijn doelen zijn dan ook o.a. het starten van de revolutie, het bevrienden van Vladimir Ulianov (aka Lenin), trouwen met een ouder meisje dat Alexandra heet en verbannen worden. Maar iedereen moet ergens beginnnen, dus begint Leon met het organiseren van stakingen op z'n school om een scholierenvakbond op te kunnen richten. Zijn tegenstander is naast de directie van de school ook de apathie onder z'n mede-leerlingen. Waarmee de film ook nog iets zegt over de huidige generatie.
Het is een leuke feelgood film. Vooral de manier waarop in het begin bijna niemand Leon serieus neemt en hij maar blijft door strijden zorgt voor een komische tegenstelling. Dat de film werkt is voor een groot deel te danken aan de charismatische Jay Baruchel. Hij probeert nooit echt grappig te zijn, maar neemt de zaak even serieus als z'n karakter dat doet. Door die serieusheid wordt het karakter juist absurder en grappiger. Voor de filmkenners zit er ook nog een mooie parodie op Battleship Potemkin in.
cijfer: 7.5

'Tamara Drewe' (2010, VK, Stephen Frears)
Gemma Arterton is ongelofelijk lekker in deze film. Maar voor de rest is het een aardige, maar niet heel bijzondere film. De film heeft te veel karakters, waardoor het vooral in het begin nogal een onsamenhangend en onduidelijk zooitje is. De karakters zijn allemaal heel erg ééndimensionaal zijn. Ik snap dat deze grote clichégehalte bedoeld is als een ironische knipoog. Maar dat is leuk voor eventjes en niet een hele film lang. Bovendien zorgt het ervoor dat de meeste karakters weinig emoties opriepen bij me. Vooral titelheld Tamara Drewe zelf wekte weinig sympathie op. De leukste karakters waar ik het meest met meeleefde waren dan nog Amerikaanse schrijver en Beth, de vrouw .
cijfer: 6.5

Dung che sai duk (Ashes of Time Redux) (1994, HK, Kar Wai Wong)
Een martial arts film van Kar Wai Wong dat kan niet misgaan zou je denken. Kennelijk dus wel. Want die kenmerkende stijl van hem die werkt in z'n andere film werkt voor mij niet in deze film. De grootste kracht van de film is dan ook meteen z'n ondergang; de overstyling. De film zit vol met mooie shots. Dus voor het oog valt er genoeg te genieten. Maar het maakt de film ook heel afstandelijk, kil en uiteindelijk saai. Het hielp niet dat het begin de film ook nog erg verwarrend is. Later vielen de puzzelstukjes gelukkig wel meer op hun plaats. Toen begreep ik beter wie wie was. Maar nog steeds lieten de karakters me koud. De weinige actiescene's zijn heel vaag en snel gefilmd, waardoor niet te volgen is wat er gebeurd. Dus dat weet de film ook niet te redden.
cijfer: 4.5
  dinsdag 9 november 2010 @ 17:21:29 #18
203493 Haarklip
ágætis byrjun
pi_88522214
Modern Times

Prachtige sfeer in deze Charles Chaplin film over het leven als arbeider, met een mooie afwisseling tussen komedie en drama. Mijn vierde Chaplin film ondertussen (The Kid, The Gold Rush, The Circus), maar ik vind dit samen met The Gold Rush toch de sterkste van de vier.

iMDB Top 250: 155/250 gezien
Cijfer: 8.4/10
ég gaf ykkur von sem varð að vonbrigðum.. þetta er ágætis byrjun
pi_88524118
Dr. Strangelove or: How I Learned to Stop Worrying and Love the Bomb

Briljante koude oorlog komedie over "De Bom". Er zitten een paar fantastische karakters in, 2 Amerikaanse generaals, een Britse Kolonel, een true yankee piloot en een geschifte ex-nazi professor. De humor en de af en toe absurde scènes maken het leuk om naar te kijken. En ik denk dat het een aardig beeld geeft over de angst die men in de koude oorlog had over de bom.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_88530762
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 november 2010 16:30 schreef Lonewolf2003 het volgende:

[..]

De Engelse versie of de Amerikaanse uit dit jaar?

De Amerikaanse. Wist niet dat er 2 waren. Maat van me vond de Engelse beter, dus die moet er ook nog komen. ;)

pi_88535219
Van god los

Nederland
Misdaad / Drama
85 minuten

geregisseerd door Pieter Kuijpers
met Egbert Jan Weeber, Tygo Gernandt en Angela Schijf

De 17-jarige scholier Stan sluit vriendschap met de 3 jaar oudere, kleine crimineel Maikel. Als de jongens bij een overval in paniek hun slachtoffer doden, maken ze onbedoeld indruk op het hoofd van de plaatselijke drugsmaffia. Deze ziet wel wat in de jongens en ze maken snel carrière als zijn doodseskader. Hun vriendschap wordt door de gebeurtenissen steeds hechter. Alleen Anna, Maikels vriendin, vormt een probleem. Stan is meer voor haar gaan voelen dan hij zou willen, maar slaagt er toch in haar op afstand te houden. Dan komt Anna erachter waar Maikel zo veel geld mee verdient. Bang geworden, doet ze een beroep op Stan om haar te helpen weg te komen. Stan moet kiezen tussen Maikel en de doodsbange Anna. Een onmogelijke keuze.

Goeie film, zeker 1 van debetere films van nederlandse bodem. Maar toch viel hij mij een tikkie tegen. Omdat het werd verteld als een soort 'vertel'' lijn en minder een film was viel de spanning nogal tegen dat vond ik jammer... er had meer ingezeten.
Daarom geef ik em een 6.5
pi_88535336
Das Leben der Anderen (2006)

Dat ik deze nog niet gezien had! Prachtfilm!

Cijfer: 9 (IMDB 8,5)

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 09-11-2010 22:14:44 ]
pi_88537230
Vanavond weer Hidalgo gekeken. Niet echt nieuw meer, maar steengoede film!

http://www.moviemeter.nl/film/9349

8/10 zeker!
  dinsdag 9 november 2010 @ 23:39:19 #24
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_88539965
Breaking Upwards (2009, VS, Daryl Wein)
Een stelletje, dat altijd alles met elkaar doet, vindt dat er te veel sleur in hun relatie is gekomen. Daarom komen ze met het briljante plan om een aantal dagen in de week vrij te nemen van hun relatie en elkaar.
Aardig typische lowbudget indie filmpje, denk: New York, hij aankomend schrijver zij aankomend actrice, hipsters, yoga, enz. Jammer dat de film net iets te vaak inzakt om echt memorabel te worden. Maar schrijversduo Daryl Wein en Zoe Lister Jones, die ook de hoofdrollen spelen en Wein regisseert daarnaast ook, tonen met deze film aan dat ze zeker potentie hebben. Aangezien Daryl en Zoe in het echt ook een koppel waren komen ze als filmkoppel heel naturel over.
cijfer: 7

Dai si gin (Breaking News) (2004, HK, Johnnie To)
Na een shoot-out tussen politie en dieven verschuilen de dieven zich in een groot appartementencomplex. De politie omsingelt het complex om ze met een groot offensief te pakken te krijgen. Vandaag de dag wordt de strijd niet alleen op het slagveld maar ook in de media gevoerd en gewonnen.
Er is genoeg om van te genieten, zoals o.a. een goed gebruik van splitscreens, een goede hele lange take in de openings actie scene. De film krijgt op het einde nog wat hart door dee typische kameraadschap onder slechterikken, die dit soort films kenmerkt. Maar de muziek geeft de film soms een te kitscherig pulp toon. En niet op de goede manier.
cijfer: 7
pi_88547667
Orange County
Lekker kaasfilmpje
7.0/10

The Acid House
Bizarre film over een LSD-trip. Nogal warrig en niet echt heel goed uitgewerkt (The Naked Lunch is veel beter).
6.8/10

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')