abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 26 januari 2011 @ 21:52:08 #251
862 Arcee
Look closer
pi_91916096
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 21:10 schreef JDx het volgende:
Nooit geweten dat het Nathalie Portman was, thanks trouwens, was deze helemaal vergeten in mijn top10 films allertijden, geweldige film! :D

3 uit 4 sterren neem ik aan?

Ik geef hem sowieso een 8,5!

Edit: nu zie ik het ja, Miss Portman, maar toen ik die film altijd keek, vroeger keer opgenomen op videoband en heel vaak bekeken, wist ik dat nog niet.
Hoewel Miss Portman toen pas 13 was is ze fysiek niet eens veel veranderd sinds toen. :+
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_91917079
Paranormal Activity 2.

Typische manier van makkelijk scoren. 1 was by no means een hoogstandje maar was in ieder geval een stuk vermakelijker dan dit wanproduct. Het lijkt op het eind ook wel of ze niet meer zo goed wisten hoe ze het moesten afronden dus toen hebben ze maar wat gedaan :')

2/10.

quote:
DiCaprio is gewoon een van de beste acteurs van zijn generatie
rofl

[ Bericht 16% gewijzigd door ems. op 26-01-2011 22:20:49 ]
Conscience do cost.
pi_91917830
quote:
14s.gif Op woensdag 26 januari 2011 00:09 schreef Lonewolf2003 het volgende:
DiCaprio is gewoon een van de beste acteurs van zijn generatie. Maar alleen omdat hij één "misstap" heeft gedaan met Titanic, ziet de halve wereld hem alleen nog maar steeds als een pretty boy.
Hoezo "misstap". Ik vond zijn rol in Titanic echt super. Geweldige film..

Gisteren The Wrestler gezien. Ik vond het niet zo geweldig. Een zesje voor de moeite.
What can be seen from the outside is only a portion of the truth.
pi_91918082
Mou gaan Dou

Hongkong
Misdaad / Drama
97 minuten

geregisseerd door Wai-keung Lau en Siu Fai Mak
met Andy Lau, Tony Leung Chiu Wai en Anthony Wong Chau-Sang

Yan (Tony Leung) is een undercover-agent bij de triades, de Hongkongse mafia. Na tien jaar hard werken zit hij diep in de machtigste bende van Hong Kong. Ming (Andy Lau) is een criminele infiltrant in de politie, die daar op zijn achttiende werd geplaatst. Met zijn exclusieve contacten in de triades klimt hij al snel op tot hoofd van het Criminal Intelligence Bureau. Beide mannen voelen zich steeds meer opgesloten en ingeklemd tussen goed en kwaad en zijn nog maar schaduwen van zichzelf. Op een avond krijgt Ming de opdracht om de baas van zijn eigen triade te arresteren, terwijl de essentiële informatie afkomstig is van Yan, de grootste vertrouweling van diezelfde baas. Naarmate de operatie vordert, wordt het beide zijden duidelijk dat er een verrader in hun gelederen zit.

hele sterke spannende film! echt een aanrader om te kijken. Goed acteerwerk, lekkere vaart in de film en spannned tot het einde toe.
1 van de beste chinese films die ik gezien heb.
een dikke 8!!

ik zag btw dat er ook een deel 2 en 3 van deze film is, heeft iemand die gezien/zijn dat ook aanraders??
  woensdag 26 januari 2011 @ 22:24:27 #255
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_91918399
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 22:15 schreef D_tjuh het volgende:

[..]

Hoezo "misstap". Ik vond zijn rol in Titanic echt super. Geweldige film..

Gisteren The Wrestler gezien. Ik vond het niet zo geweldig. Een zesje voor de moeite.
Vandaar ook de aanhalingstekens, omdat het natuurlijk geen echte misstap is. Maar veel mensen zien hem nog steeds als de pretty boy daarin.Waardoor het mensen elkaar weer verbaast als ze hem zien dat hij goed acteert, terwijl dat geen verrassing meer hoeft te zijn.
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 22:19 schreef casper019 het volgende:
Mou gaan Dou

[ afbeelding ]

ik zag btw dat er ook een deel 2 en 3 van deze film is, heeft iemand die gezien/zijn dat ook aanraders??
Deel 2 is minder. Deel 3 is bijna even goed.Deel 2 is een prequel en gaat vooral over de politiechef en maffiabaas en hun carrières. Deel 3 is een vervolg op hoe het verder gaat na deel 1. Beiden zijn zeker wel de moeite waard.
pi_91918428
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 22:19 schreef casper019 het volgende:
Mou gaan Dou

2 is nog best aardig, 3 stuk matiger.
This is the way the world ends
Not with a bang but a whimper
Mijn reviews
  woensdag 26 januari 2011 @ 22:31:36 #257
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_91918869
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 22:24 schreef SamuelofSEK het volgende:

[..]

2 is nog best aardig, 3 stuk matiger.
Niet naar Samuel luistern caper ;) Die heeft duidelijk geen verstand van film :P
pi_91918941
Kijk ze gewoon allebei Casper :)
This is the way the world ends
Not with a bang but a whimper
Mijn reviews
pi_91926078
ik heb the tourist gezien.

leuk bedacht, 'geniaal' doch erg cliche einde
voor de rest: dit is wat 2 top acteurs voor elkaar krijgen? :')
6,9/10
pi_91926908
TRON: Legacy (2010)
Gezien :7 op IMAX 3D in Eindhoven (ff rijden, maar dan heb je ook wat) en wat een schitterend visueel en auditief spektakel! Heerlijk! Het verhaal is wat dun en de cast niet wereldschokkend, op Jeff Bridges na, maar prima uitgewerkt. Supervette scenes die je echt in 3D en zo groot mogelijk scherm moet zien.
8.5/10 (IMDB:7.3/10)
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_91928485
Verreweg de beste docu die ik ooit heb gezien:

10/10 ^O^

Ik kan op dit moment niet eens onder woorden brengen wat ik denk en voel.. Deze docu opent onze ogen en laat zien hoe erg we er aan toe zijn met zn allen en tegelijkertijd biedt de docu ook de oplossingen voor bijna al onze problemen. Het is echt een achtbaan-rit waarbij je op en neer gaat tussen hoop en vrees...

http://www.imdb.com/title/tt1781069/

[ Bericht 15% gewijzigd door Probably_on_pcp op 27-01-2011 05:34:19 ]
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_91928497
quote:
14s.gif Op donderdag 27 januari 2011 05:20 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Verreweg de beste docu die ik ooit heb gezien:

[ afbeelding ]

10/10 ^O^

Ik kan op dit moment niet eens onder woorden brengen wat ik denk en voel.. Deze docu opent onze ogen en laat zien hoe erg we er aan toe zijn met zn allen en tegelijkertijd biedt de docu ook de oplossingen voor bijna al onze problemen. Het is echt een achtbaan-rit waarbij je op en neer gaat tussen hoop en vrees...

http://www.imdb.com/title/tt1781069/
Oh ja die moet ik ook zien :) Deel 1 en 2 waren ook super :)
Leftist Vegan Long Haired Witch
Revolutionary Anarchist
No material girl, No extremist, Critical Thinker.
XXX Straight Edge XXX
  donderdag 27 januari 2011 @ 09:29:39 #263
286575 Roces18
Chef de party
pi_91930404
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 21:10 schreef JDx het volgende:

[..]

3 uit 4 sterren neem ik aan?

Haha grapjas. 3 uit 10 sterren bedoel ik wel ja.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  donderdag 27 januari 2011 @ 11:38:04 #264
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_91933983

Love Me Tonight (Rouben Mamoulian, 1932)
Net als The Smiling Lieutenant weer een musical met Maurice Chevalier, die hier een vergelijkbare rol speelt in een vergelijkbaar plot. Dat doet hij weer erg leuk. Het resultaat is ietsje minder, omdat de liedjes iets minder leuk zijn en de film minder ontdeugend. Desalniettemin zijn deze musicals prima te pruimen, een stuk beter dan de latere musicals waar de liedjes eeuwen duren met uitgebreide choreografie. ****
pi_91934094
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 05:33 schreef Aphrodyte het volgende:

[..]

Oh ja die moet ik ook zien :) Deel 1 en 2 waren ook super :)
Ik ook! Hoewel ik het begin van deel 1 en het einde van deel 2 een beetje onzin vond. Erg interessant voor de rest.
Conscience do cost.
pi_91934658
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 22:05 schreef ems. het volgende:
Paranormal Activity 2.

Typische manier van makkelijk scoren. 1 was by no means een hoogstandje maar was in ieder geval een stuk vermakelijker dan dit wanproduct. Het lijkt op het eind ook wel of ze niet meer zo goed wisten hoe ze het moesten afronden dus toen hebben ze maar wat gedaan :')

2/10.
Ik heb PA 2 gisteren ook gezien. Deel 1 was erg vermakelijk en daar zat een vrij goede spanningsopbouw in vond ik, maar dit was in PA 2 absoluut niet terug te vinden. Het duurt ongeveer een uur voordat er echt wat gebeurt en dan gaat het ineens allemaal zo van de hak op de tak dat je spijt krijgt dat je niet gewoon deel 1 nog eens hebt gekeken. Duidelijk een geval van nog een sequel uitbrengen om zo nog wat mee te liften op het succes van PA 1.
  donderdag 27 januari 2011 @ 12:19:19 #267
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_91935361
Grown Ups

Vijf goede vrienden en teammaten hebben elkaar sinds hun middelbare school niet meer gezien. Om hun overleden basketbalcoach te herdenken besluiten ze, 35 jaar later tijdens het '4th of July' weekend, allemaal nog eens bij elkaar te komen. Ze ontdekken al snel dat ze allemaal erg veranderd zijn in die 35 jaar.

Aaneenschakeling van flauwe grappen, sommige wel aardig maar niet meer dan dat. Het verhaal, voor zover aanwezig, is ver te zoeken en Adam Sandlers is 100kg aangekomen maar acteert nog steeds als een natte dweil.

een 3 voor de moeite
Op dinsdag 28 februari 2006 13:50 schreef Avery het volgende:
ik ben dan nieuw ik zie zo dat jij irritant ben jpg
PieAir
Ik denk altijd heel goed na voor ik iets stoms zeg...
pi_91935394
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 20:48 schreef Soury het volgende:
http://www.imdb.com/title/tt1242432/
I spit on your grave.

Wat een ongelovelijke domme film eigenlijk.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
IMDB 6.4
Ikke 2.4
Deze film heb ik afgezet. Had wat mijn idee wel wat meer om wraak mogen draaien ipv een verkrachtingscene die te lang duurt.
[b] Unstable. Volatile. Dangerous. [/b]
YES! The rhythm, the rebel.
  donderdag 27 januari 2011 @ 14:11:28 #269
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_91940291
F

Wat een klotefilm :'). Na schooltijd vinden er moorden plaats op een school, whoopie. Acteerwerk is bijzonder matig, geen karakterontwikkeling en de cinematografie is ook belabberd.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Een 3.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_91942834
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 12:20 schreef Kluts het volgende:

[..]

Deze film heb ik afgezet. Had wat mijn idee wel wat meer om wraak mogen draaien ipv een verkrachtingscene die te lang duurt.
De wraak op het einde is anders heerlijk hoor :P
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
pi_91950331

Ik vind 'm iets te experimenteel naar mijn smaak, en daar bedoel ik mee: te veel scènes waar je niets mee kunt, met te veel slecht geschreven en nietszeggende dialoog. De stukken zonder tekst zijn dan ook significant beter. Daarnaast werkten de drie centrale karakters op mijn zenuwen.
Graag op anoniem
pi_91952628
Winters Bone

Aardig drama over een 17-jarige meid die op zoek moet naar haar criminele vader, die haar huis vergokt heeft. Puike acteerprestaties van de hoofdrolspeelster en haar om die ik vooral ken uit Deadwood. Hoewel er niet zo heel veel gebeurd blijf je wel kijken, en medelijden hebben met de hoofdrolspeelster. Begrijp wel waarom deze genomineerd is voor beste oscar-film maar eigenlijk heb je alles wel gezien na drie kwartier en blijft vooral het constante 'oh wat zielig' gevoel hangen wat de film aangrijpend maakt. Daarna werd het toch wel wat eentonig.

7.0

Paranormal Activity 2

Ach, na deel 1 was het kunstje hier aanvankelijk beter in beeld gebracht maar als het echt los gaat slaat het na een spannend 'begin van het einde' om naar een 'was dit het?' gevoel. 6.0
  donderdag 27 januari 2011 @ 19:44:21 #273
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_91954902
Vanmiddag The Tourist gekeken

Matige film die niet het etiket thriller verdient. Wel goed verhaal maar clou zag je natuurlijk al aankomen.

Mooi gefilmd ook in Venetie, kwamen een paar "he daar ben ik geweest" momenten voor..

Maar Angelina Jolie.....man,man wat blijft het een schoonheid :9~:9~
Zelfs met een juten zak aan is ze nog oogverblindend ~O>
  donderdag 27 januari 2011 @ 19:49:20 #274
134533 donroyco
dus niet Donroyco
pi_91955150
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 19:44 schreef penny-wise het volgende:
Vanmiddag The Tourist gekeken
[ afbeelding ]

Matige film die niet het etiket thriller verdient. Wel goed verhaal maar clou zag je natuurlijk al aankomen.

Mooi gefilmd ook in Venetie, kwamen een paar "he daar ben ik geweest" momenten voor..

Maar Angelina Jolie.....man,man wat blijft het een schoonheid :9~:9~
Zelfs met een juten zak aan is ze nog oogverblindend ~O>
Ik dacht steeds, oh, dat zit ook in Assassin's Creed II :@
Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(
pi_91955980
Die poster :')_!

Depp z'n kop is echt zwaar gephotoshopped. En de namen staan eh, verkeerd om.

Snap niet waarom die film zoveel genomineerd is.
pi_91956399

Love and Other Drugs

Dit jaar heeft Hollywood drie films met het thema friends with benefits in de aanbieding: No Strings Attached (Portman/Kutcher), Friends with Benefits (Kunis/Timberlake) en Love and Other Drugs met in de hoofdrollen Jake Gyllenhaal en Anne Hathaway (straks Selina Kyle in The Dark Knight Rises). Niet erg creatief dus, dit onderwerp.

Op zich zijn de hoofdrollen wel oke. Ik heb me de eerste drie kwartier wel vermaakt met het spel van Gyllenhaal en Hathaway. Maar daarna begint het toch wel een beetje saai te worden. Het is allemaal wel duidelijk hoe het gaat verlopen; de plot heeft wat dat betreft weinig verrassingen. Ik vind de cynische blik op de medische wereld op zich wel oké, maar het misstaat met de rest van de film. Volgende keer misschien een film die zich daar meer op focust. **

Aftershock

Een bijzonder mooie en ontroerende film over een verscheurde familie na een aardbeving in Tangshan in 1976. De film geeft een aardige blik op het leven van de Chinezen de afgelopen dertig jaar. De aardbevingsscenes zijn erg indrukwekkend. De film was de Chinese inzending voor de Oscars, maar heeft het uiteindelijk niet gehaald. ****

[ Bericht 0% gewijzigd door Toad op 27-01-2011 20:28:55 ]
pi_91957935
Den Siste Revejakta (2008)
Noorse kaasfilm a la Lammbock (maar dan niet zo goed). Leuk verhaal, aardige humor, heerlijke muziek. Prima.
7.7/10 (IMDB:6.5/10)
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

donderdag 27 januari 2011 @ 21:08:11 #278
313219 vinnypassy
Everything is in our mind.
pi_91959242
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 18:59 schreef planethugo het volgende:
Winters Bone
Aardig drama over een 17-jarige meid die op zoek moet naar haar criminele vader, die haar huis vergokt heeft. Puike acteerprestaties van de hoofdrolspeelster en haar om die ik vooral ken uit Deadwood. Hoewel er niet zo heel veel gebeurd blijf je wel kijken, en medelijden hebben met de hoofdrolspeelster. Begrijp wel waarom deze genomineerd is voor beste oscar-film maar eigenlijk heb je alles wel gezien na drie kwartier en blijft vooral het constante 'oh wat zielig' gevoel hangen wat de film aangrijpend maakt. Daarna werd het toch wel wat eentonig.
Wat de film aangrijpend maakt? Dit is een schoolvoorbeeld van hoe een realistische sfeer gecreëerd dient te worden. Ik had af en toe het idee dat ik naar een documentaire zat te kijken, zo echt kwam alles op mij over. Qua verhaal is het misschien niet heel vernieuwend, maar een gedegen verhaal met prima acteurs (stuk voor stuk goed ingevulde rollen) en een sfeer waar menig filmmaker jaloers op hoort te zijn... Tegenwoordig kun je bijna niet meer zo vernieuwend zijn qua plot en verhaal, maar qua uitvoering zonder meer wel. En daar scoort deze film punten mee. Veel punten.
pi_91959481
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 21:08 schreef vinnypassy het volgende:

[..]

Wat de film aangrijpend maakt? Dit is een schoolvoorbeeld van hoe een realistische sfeer gecreëerd dient te worden. Ik had af en toe het idee dat ik naar een documentaire zat te kijken, zo echt kwam alles op mij over. Qua verhaal is het misschien niet heel vernieuwend, maar een gedegen verhaal met prima acteurs (stuk voor stuk goed ingevulde rollen) en een sfeer waar menig filmmaker jaloers op hoort te zijn... Tegenwoordig kun je bijna niet meer zo vernieuwend zijn qua plot en verhaal, maar qua uitvoering zonder meer wel. En daar scoort deze film punten mee. Veel punten.
Ik vind het een saaie verhaalloze boutfilm. :)

donderdag 27 januari 2011 @ 21:13:03 #280
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_91959567
quote:
Tegenwoordig kun je bijna niet meer zo vernieuwend zijn qua plot en verhaal, maar qua uitvoering zonder meer wel. En daar scoort deze film punten mee. Veel punten.
Qua uitvoering is die film absoluut niet vernieuwend, hoor.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_91960820
quote:

[..]
Tegenwoordig kun je bijna niet meer zo vernieuwend zijn qua plot en verhaal, maar qua uitvoering zonder meer wel.
Wat een onzin...
pi_91961962
quote:
6s.gif Op donderdag 27 januari 2011 20:44 schreef El_Matador het volgende:
Den Siste Revejakta (2008)
Noorse kaasfilm a la Lammbock (maar dan niet zo goed). Leuk verhaal, aardige humor, heerlijke muziek. Prima.
7.7/10 (IMDB:6.5/10)
Binnenkort maar checken, Lammbock is awesome.
pi_91962040
quote:
14s.gif Op donderdag 27 januari 2011 21:48 schreef ChickenMan het volgende:

[..]

Binnenkort maar checken, Lammbock is awesome.
Ja he? O+

Kreeg hem getipt van mijn Duitse maat die soortgelijke ideetjes had... :D

pi_91963695
quote:

[..]

de sfeer was idd heel goed gedaan, vond het ook zeker geen slechte film. Maar tis niet iets wat ik denk ik ooit nogeens terug ga kijken, daarvoor gebeurde er uiteindelijk toch te weinig
pi_91963933
Mean machine

Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten
Komedie / Drama
98 minuten

geregisseerd door Barry Skolnick
met Vinnie Jones, David Kelly en Jason Statham

De succesvolle voetballer Danny Meehan verspeelt zijn carrière na opgepakt te zijn voor een gewelddadige uitval in een dronken bui. De bewaarders van de gevangenis waar Danny terecht komt proberen hem te dwingen om het voetbalteam van de gevangenen te trainen. Danny verzint een beter plan: hij biedt aan om het team te trainen voor een wedstrijd tegen de bewaarders.

geen uitzonderlijke film, of met heel veel diepgang. Maar gewoon een film die lekker wegkijkt en geen moment verveeld. Paar grappige momenten, wat leuke acties. Gewoon lekkere wegkijk film
een 6.5
  donderdag 27 januari 2011 @ 22:33:49 #286
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_91965064
The Social Network
Yeah, hij is goedgekeurd hoor, deze film. Wat een geniale idioot is die Mark Zuckerberg, lag vaak genoeg om zijn fratsen in een deuk. Eisenberg vertolkt hem goed met zijn verveelde lichaamshouding en onzin die die uitkraamt. Maar het tofste is natuurlijk om te zien hoe hij Facebook van een klein frustatie-afreageer-projectje weet te veranderen in een miljardenbusiness.
Anyway ik heb me flink vermaakt. De film verloopt wel lekker vlot met gevatte dialogen en quotes (paar gemaakte missertjes uitgezonderd), die net als de film zelf hip zijn. Van mij mag ie wel de Oscar voor beste film krijgen :Y. Cijfer: 8,5

The Insider
Onbegrijpelijk hoe Michael Mann het telkens weet te presteren om zo'n saaie film te maken. Met The Insider is het hem weer gelukt. Het onderwerp (het aanklagen van de tabaksindustrie in een TV-programma) leent zich voor een boeiende film, maar dit was maar bijzonder matig. Bij een film als dit verwacht je een spannende paranoïde sfeer, maar daar is maar weinig van te bekennen. Het duurt allemaal te lang, heeft een vervelende soundtrack en suf camerawerk. Evenzo suf is het grijze kapsel van Russell Crowe. Alleen onze grote vriend Al Pacino vond ik sterk spelen. Cijfer: 5,5
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  donderdag 27 januari 2011 @ 22:56:04 #287
313219 vinnypassy
pi_91966405
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 21:32 schreef Robby87 het volgende:

[..]

Wat een onzin...
Want? Zoveel films lijken zoveel op elkaar, echt innoverende films zijn nauwelijks meer te maken. Films die inspelen op actualiteiten, historische gebeurtenissen of bewerkte verhalen tellen niet mee.
quote:
2s.gif Op donderdag 27 januari 2011 21:13 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Qua uitvoering is die film absoluut niet vernieuwend, hoor.
Nee, dat klopt, dat heb ik verkeerd verwoord: de film maakt door de uitstekende uitvoering van een niet heel vernieuwend verhaal wel net een bovengemiddelde film.
pi_91967030
quote:
1s.gif Op donderdag 27 januari 2011 22:56 schreef vinnypassy het volgende:

[..]

Want? Zoveel films lijken zoveel op elkaar, echt innoverende films zijn nauwelijks meer te maken. Films die inspelen op actualiteiten, historische gebeurtenissen of bewerkte verhalen tellen niet mee.

[..]

Nee, dat klopt, dat heb ik verkeerd verwoord: de film maakt door de uitstekende uitvoering van een niet heel vernieuwend verhaal wel net een bovengemiddelde film.
Vernieuwende (nieuwere) films:
- The Matrix
- Blair Witch Project
- Nolans werk
- David Lynch' werk
- Aronofsky vernieuwt aardig
- Pulp Fiction was vernieuwend, zoals wel meer van Tarantino
en zo nog een hele zooi films

pi_91967451
Ik heb net paranormal activity 2 gezien. Ik vond deel 1 wel beter, maar vond deze wel spannender. Ik kijk veel films, maar dit soort films creepen mij echt.

6.5
pi_91967701
The King's Speech

Colin speelt de stotterende koning George VI, die in de aanloop naar WO II over zijn stotteren heen probeert te komen, met hulp van Lionell Logue, een exentrieke spraaktherapeut. Helena Bonham Carter speelt Queen Elisabeth.

First off, Bonham Carter is en blijft fantastisch. Hoewel ze na het begin van de film, waarin ze Logue opzoekt, nog maar weinig te zien is, is ze een geweldige supporting actress. Colin Firth is meer dan prima gecast. Z'n rol in TKS doet me denken aan z'n rol in Bridget Jones ( :').) omdat hij ook hier een (logischerwijs) stijve man speelt, die om de zoveel tijd menselijkheid laat zien door er bijvoorbeeld een scheldkannonade uit te gooien. De film kent dan ook voldoende lichtere momenten om 'm interessant te houden. Deze zijn voornamelijk te danken aan Geoffrey Rush, die de Oscar waar hij voor genomineerd is meer dan verdient. Niet de beste film van het jaar, ook niet de tweede, maar toch een aanradertje.

IMDB: 8.5
Ik: 7.5
  donderdag 27 januari 2011 @ 23:16:44 #291
313219 vinnypassy
pi_91967776
quote:
6s.gif Op donderdag 27 januari 2011 23:06 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Vernieuwende (nieuwere) films:
- The Matrix
- Blair Witch Project
- Nolans werk
- David Lynch' werk
- Aronofsky vernieuwt aardig
- Pulp Fiction was vernieuwend, zoals wel meer van Tarantino
en zo nog een hele zooi films
Mjah, ik heb het vooral over de laatste 5/10 jaar, want de grens van echt vernieuwend trek ik toch wel bij The Matrix. Aronofsky en Nolan vind ik (zonder verder al te diep nadenken) de enige twee die ik zo op kan noemen die ik wel vernieuwend kan noemen, maar zij maken ook niet ieder jaar een film. QT was destijds ook absoluut vernieuwend, nu maakt hij 'gewoon' overwegend steengoede films.

Misschien moet ik het uitleggen. Onder vernieuwend versta ik nog niet eerder toegepaste technieken (bv. The Matrix, dus met name sci-fi) of nieuwe vormen van verhalen door elkaar/langs elkaar vertellen (Ritchie/QT). Qua verhaal kan ik verder niet echt iets heel vernieuwends en volledig origineels dat recentelijk is verzinnen, hoewel TSN en Inception afgelopen jaar wel twee enorme lichtpunten waren wat dat betreft.
  donderdag 27 januari 2011 @ 23:29:31 #292
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_91968679

Gunfight at OK corral (1957)
Alweer mijn derde film met Wyatt Earp in twee weken tijd. Wat mij betreft is dit wel de minste, hoewel er lieden zijn die zweren bij Kirk Douglas als Doc Holliday. Deze film vond ik wel de minste, doe mij maar My Darling Clementine of Winchester '73. Deze film was dan wel in kleur, maar het is vooral in de studio opgenomen. De decors die natuur moeten voorstellen zijn werkelijk lachwekkend, en ook de straat in het stadje Tombstone is hilarisch. Duidelijk bordkartonnen geverfde achtergrond, en zet u daar maar een strobaaltje neer op de voorgrond voor wat suggestie van diepte. Burt Lancaster is ook al zo'n saaie brave borst trouwens in deze film, hoogst irritant. Deed hij een stuk beter in Vera Cruz. Het acteerwerk is tenenkrommend, dankzij deze film zie je het verschil tussen verschillende stijlen. Vaak staan de acteurs maar wat onbeholpen op de set. Duurde nog twee uur lang ook. Gunfight at OK corral is zwaar gedateerd, terwijl andere films uit dezelfde periode (ook westerns) en vooral uit de jaren vijftig de tand des tijds goed hebben doorstaan.
5,5/10
IMDB 7,2/10
Overal verstand van.
  donderdag 27 januari 2011 @ 23:33:18 #293
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_91968944
Love at First Bite (1979)

Niet afgekeken, werd zo moe en viel half in slaap. Weet niet of ik em nog af ga kijken.

verhaal: iets met lelijke vampier verleidt mooie deerne

oordeel: tot nu toe een 5
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_91969459
@macondo
Kirk Douglas was echt briljant in Gunfight at the Ok Corral, verder vond ik de decors erg mooi, maar dat is een kwestie van smaak. De film zelf is inderdaad niet zo boeiend.
pi_91971480
quote:
14s.gif Op donderdag 27 januari 2011 23:15 schreef clumsy_clown het volgende:
The King's Speech

Colin speelt de stotterende koning George VI, die in de aanloop naar WO II over zijn stotteren heen probeert te komen, met hulp van Lionell Logue, een exentrieke spraaktherapeut. Helena Bonham Carter speelt Queen Elisabeth.

First off, Bonham Carter is en blijft fantastisch. Hoewel ze na het begin van de film, waarin ze Logue opzoekt, nog maar weinig te zien is, is ze een geweldige supporting actress. Colin Firth is meer dan prima gecast. Z'n rol in TKS doet me denken aan z'n rol in Bridget Jones ( :').) omdat hij ook hier een (logischerwijs) stijve man speelt, die om de zoveel tijd menselijkheid laat zien door er bijvoorbeeld een scheldkannonade uit te gooien. De film kent dan ook voldoende lichtere momenten om 'm interessant te houden. Deze zijn voornamelijk te danken aan Geoffrey Rush, die de Oscar waar hij voor genomineerd is meer dan verdient. Niet de beste film van het jaar, ook niet de tweede, maar toch een aanradertje.

IMDB: 8.5
Ik: 7.5
wat voor soort film moet ik me er bij voorstellen? spannend? actie? drama??
pi_91971630
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 00:11 schreef casper019 het volgende:

[..]

wat voor soort film moet ik me er bij voorstellen? spannend? actie? drama??
Nou ja, een Brits koningshuis-historie-drama film is het.
pi_91973986
Tomorrow When The War Began (IMDB)

Vet.

Ik wilde het vervolg weten, dus ben ik voor het eerst sinds HP7 weer boeken gaan lezen! :')
pi_91974042
SAW 7. Vond de effecten erg slecht. Verhaal was wel weer grappig.
pi_91974355
quote:
4s.gif Op vrijdag 28 januari 2011 01:10 schreef Markster het volgende:
SAW 7. Vond de effecten erg slecht. Verhaal was wel weer grappig.
Dat. En ik heb hem na een kwartier uitgezet. Terwijl ik op zich wel echt gecharmeerd was van deel 1t/m3.
[b] Unstable. Volatile. Dangerous. [/b]
YES! The rhythm, the rebel.
pi_91976887
ferris bueler day off: blijft een geweldige film, echt een feelgood filmpie _O_
Nieuw is niet altijd beter.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')