abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91878441
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 22:29 schreef Tim86 het volgende:
Mooi dat je hem tof vond casper :)
ja heb gister layer cake op aanraden van hier gekeken was een hele toffe film en vandaag deze dus 2 dagn topfilms dankzij hier :D

dus als er nog meer tips zijn voor coole films ala deze of andere coole films zijn welkom!!!
pi_91878825
quote:
14s.gif Op woensdag 26 januari 2011 00:09 schreef Lonewolf2003 het volgende:
DiCaprio is gewoon een van de beste acteurs van zijn generatie. Maar alleen omdat hij één "misstap" heeft gedaan met Titanic, ziet de halve wereld hem alleen nog maar steeds als een pretty boy.
Titanic was geen misstap. Het is gewoon een film dat uit den treure herhaald/besproken etc. is en daardoor zo bekritiseerd word.
Maar misschien bedoel je dat ook wel met je aanhalingstekens. ;)

Redelijk on-topic: Vanavond weer 'ns Murder at 1600 gezien, enorm vaak herhaald, niet het beste van het best en er zijn ontelbare films in het betreffende genre maar ik bleef toch geïnteresseerd kijken; daarom toch een 7+.
  woensdag 26 januari 2011 @ 00:38:43 #228
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_91879384
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 00:22 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Titanic was geen misstap. Het is gewoon een film dat uit den treure herhaald/besproken etc. is en daardoor zo bekritiseerd word.
Maar misschien bedoel je dat ook wel met je aanhalingstekens. ;)

Redelijk on-topic: Vanavond weer 'ns Murder at 1600 gezien, enorm vaak herhaald, niet het beste van het best en er zijn ontelbare films in het betreffende genre maar ik bleef toch geïnteresseerd kijken; daarom toch een 7+.
Dat bedoelde ik idd met de aanhalingstekens. Natuurlijk is het geen echte misstap.
  woensdag 26 januari 2011 @ 00:41:38 #229
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_91879484
Titanic is een prima film.
Bedankt Hans.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 26 januari 2011 @ 00:55:24 #230
862 Arcee
Look closer
pi_91879852
Blue Valentine (2010)

Sterk romantisch drama met twee sterke hoofdrollen. De film laat in 2 verschillende tijdslijnen zien hoe een relatie door diepe dalen kan gaan. Door tegelijk de ontluikende liefde en de neergaande relatie te laten zien komt het verhaal extra confronterend over.

Michelle Williams werd vandaag voor een Oscar genomineerd voor haar rol.

Cijfer: 8.0
IMDb: 8.1
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  woensdag 26 januari 2011 @ 01:36:15 #231
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_91880531
The Tourist

verhaal: Elize is op weg naar Alexander pierce, die wordt gezocht door Interpol en de russische maffia. Onderweg krijgt Elise instructies en ontmoet zij een toerist "Frank" die nu ook wordt gezocht omdat iedereen denkt dat hij Alexander is.

oordeel: het verhaal is op zich niet heel slecht afgezien van de verfilming. Ik krijg steeds het idee dat de film beter zou zijn geweest als het een jaren 80 film was. Dit soort verhalen doen het em niet meer tegenwoordig. Of ze worden gewoon slecht verfilmd. De magie is verdwenen. Of dat nou komt door de acteurs, het gmis van de jaren 80 'grain', of het luie filmen van de regieurs nu. Het is niet meer spannend. De film is niet slecht maar ook niet boeiend. Eigenlijk saai en vlak.
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_91880567

Het is me niet helemaal duidelijk geworden waarom er zo'n heisa over was. Aardige film en leuk vermaak maar daar bleef het ook bij. :{
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_91881631
Pale Rider
Ik heb The Tourist niet gezien, maar het zou goed kunnen dat dat verhaal beter is dan dit, want hier zijn werkelijk alle westernclichés uit de kast getrokken. Desondanks heeft het wel magie; je hebt niet het gevoel alsof je een broodje bapao hebt gegeten als diner. Direct toen ik dat plaatje van Macondo zag, wist ik dat ik deze film gaaf zou vinden. Of dat nou komt door de jaren 80-grain, Clint Eastwood, of de sentimentele neiging alles wat oud is op te hemelen, het is me om het even. Doe mij er nog maar zo een.
Graag op anoniem
pi_91881652
Love and Other Drugs
Best een fijne rom(com) waar eindelijk eens wat naakt in te zien is. Jammer dat Zwick het dan soms weer te sentimenteel maakt, want met deze cast had er meer ingezeten. Jake Gyllenhaal en Anne Hathaway zijn namelijk twee hele fijne acteurs. 7
  woensdag 26 januari 2011 @ 08:52:40 #235
286575 Roces18
Chef de party
pi_91882873
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 22:19 schreef casper019 het volgende:
Severance

Ze kunnen het net zo goed Doghouse 2 noemen. Neem wat andere mensen en de bus reis die eindigt in een verlaten bos ...
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  woensdag 26 januari 2011 @ 09:30:26 #236
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_91883592

The Smiling Lieutenant (Ernst Lubitsch, 1931)
Leuke, ontdeugende, pre-code musical van Ernst Lubitsch. Een beetje de voorloper van het screwball comedy genre wat een jaar later in Lubtisch' Trouble in Paradise echt ontstond. De film is regelmatig grappig, de liedjes best schattig en heeft een fantastische laatste 10 minuten. Toen ze een paar jaar later een re-release wilden uitbrengen moest de film op 27 plekken gewijzigd worden. ****

Queen Kelly (Erich von Stroheim, 1929)
De bedoeling was een 5 uur durend epos, maar uiteindelijk is er maar een dikke anderhalf uur opgenomen. Vanwege geldproblemen en verwachtte problemen met de censuur is de productie stilgezet. Zonde want de eerste anderhalf uur is sterk, met als hoogtepunt de zweepscene. Dit is overigens ook de film waardoor de casting van Sunset Blvd. zo pikant is. ****

Als je hem kijkt, kijk dan ook vooral deze oprechte introductie van Gloria Swanson uit de jaren '60. .
  woensdag 26 januari 2011 @ 10:16:11 #237
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_91884772

High Plains Drifter (1975)
Het verhaal gaat dat na het maken van deze film Clint Eastwoord informeerde bij John Wayne of hij interesse had om samen een western te maken. Good 'ld Wayne vertelde dat hij op moest rotten met zijn geweldadige films. Hij had wel een puntje. Clint Eastwood schiet de eerste drie irritante bazen dood. En daar blijft het niet bij, de held verkracht en passant ook alle vrouwen van het dorpje Lago (hé, wat doet-ie-nou?). Het verhaal is een stuk beter dan Pale Rider, dat wel. Veel subtiliteiten zitten er niet in verwerkt. Benieuwd wat Mainport er van vindt.

6/10
IMDB 7.6/10
Overal verstand van.
  woensdag 26 januari 2011 @ 11:39:46 #238
286575 Roces18
Chef de party
pi_91887400

Een klein dorpje wordt getroffen door een vreemd virus. Hoe het verspreidt is niet duidelijk, maar de mensen van Ogden Marsh worden langzaam gekDavid en Judy lijken het virus niet te hebben opgelopen en moeten zien te overleven terwijl militairen het stadje overnemen. Zij schieten alles neer wat beweegt, maar tegelijkertijd worden de dorpelingen steeds bloeddorstiger.

Het begint allemaal met heerlijke fotografische shots met een heerlijke soundtrack eronder, maar naar gelang de film vordert wordt het steeds minder. Het is vooral voorspelbaar en een cliché. Ook zitten er een paar plotholes in zoals in het einde.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het is wel een zeer vermakelijke film maar zoals veel films had het veel beter kunnen zijn. Ik geef hem een 6,7
  woensdag 26 januari 2011 @ 12:28:55 #239
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_91889181
quote:
6s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 18:56 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Eens! _O_

Bekijk ook Body of Lies, een soortgelijke sterke rol van Di Caprio, die echt gegroeid is als acteur.
Di Caprio is nooit slecht geweest, heeft in dat opzicht zijn looks en Titanic tegen.

[edit] Spuit 85 zie ik nu.
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
pi_91890657
Pirates of the Caribbean 1 - The Curse of the Black Pearl (2003)
Bekend natuurlijk, een heerlijke film, geweldige rol van Depp, mooie Keira Knightley, strakke muziek en leuk verhaal. Prima film.
8.6/10 (IMDB: 8.0/10)
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  woensdag 26 januari 2011 @ 14:50:47 #241
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_91895091
Enter the Void (2009, Fr, Gaspar Noé)
Dit is één van de meest inventiefste stukje filmmakerij die ik in tijden heb gezien. De film begint met een POV vanuit de hoofdpersoon, Oscar. Het is hiermee niet de eerste film die dat doet, maar ik kan me zo snel niet een film bedenken waarbij het zo goed werkt voor zo'n lange tijd. Daarna is er de zwevende camera, die echt lijkt te zweven door de lucht. Meestal is zo'n zwevende camera veel statischer, merk je duidelijk dat die aan een lijn zit. Maar in deze film beweegt die heel soepel heen en weer. Dat gevoel van zweven wordt extra versterkt door de muziek en achtergrondgeluiden. Dit had op mij een heel lekker hypnotiserend effect. Hierdoor lijkt het ook net of de film bestaat uit hele lange onafgebroken takes. Op een ander moment in de film is er weer sprake van third person pov (we volgen we personen half van achter de schouder (als een third person shooter)). Maar niet alleen de camerastandpunten zijn inventief, ook de vertelstructuur; het volgen van familie/vrienden vanuit het oogpunt van de overleden Oscar, de snelheid waarmee z'n jeugd wordt getoond in het tweede deel om de band met z'n zus en z'n jeugdtrauma duidelijk te maken, de flashbacks die er later af en toe tussendoor schieten, enz.
Het verhaal zelf is niet zo heel boeiend, maar de onderliggende emoties zorgde er voor dat ik toch geïntrigeerd bleef. De film duurt met 161 minuten wel heel lang. Op het einde ging de film wat vervelen, omdat die in herhaling begon te vervallen. Dezelfde flashback nog een keer vanuit een ander standpunt.
Tijdens het kijken irriteerde ik me in het begin aan de monotone stem van vooral Oscar. Echter toen ik erover ging nadenken, vond ik dat dat monotone juist past bij de uitgevlakte emoties van junkies.
cijfer: 8
  woensdag 26 januari 2011 @ 14:55:43 #242
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_91895335
Vage film ja, Enter the Void. Ik heb de eerste anderhalf uur gezien, maar viel toen in slaap. Heel vaag en zonder echt duidelijk verhaal. Ik moet hem nog afkijken.
  woensdag 26 januari 2011 @ 15:27:11 #243
286575 Roces18
Chef de party
pi_91896684
Leon the Professional

Ik begrijp echt niet waarom iedereen hem zo goed vind. Jean Reno is sowieso niet mijn favoriete acteur maar wat een zeikfilm vind ik het. Het begin is al irritant wanneer hij de zorg van het kleine meisje op zich neemt. Ik erger me altijd kapot aan kinderen in een film want meestal verpesten ze de actie. Ook vind ik de film zo traag en oogt het zo "heet". En wat een onrealistisch verhaal, hij maait even 100 zwaar bewapende gasten in zijn eentje neer sure. Zonder Rambo ben je nergens :r
En twee uur van dit saaie gelul levert een prachtige 3 op.
  woensdag 26 januari 2011 @ 15:46:05 #244
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_91897584
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 15:27 schreef Roces18 het volgende:
Leon the Professional

Ik begrijp echt niet waarom iedereen hem zo goed vind. Jean Reno is sowieso niet mijn favoriete acteur maar wat een zeikfilm vind ik het. Het begin is al irritant wanneer hij de zorg van het kleine meisje op zich neemt. Ik erger me altijd kapot aan kinderen in een film want meestal verpesten ze de actie. Ook vind ik de film zo traag en oogt het zo "heet". En wat een onrealistisch verhaal, hij maait even 100 zwaar bewapende gasten in zijn eentje neer sure. Zonder Rambo ben je nergens :r
Juist omdat deze zo over the top was, in combinatie met een onschuldig kind ( Nathalie Portman nogwel :9 ) vond ik dit echt een hele goeie film.

Ik geef hem een 8 :6
Op dinsdag 28 februari 2006 13:50 schreef Avery het volgende:
ik ben dan nieuw ik zie zo dat jij irritant ben jpg
PieAir
Ik denk altijd heel goed na voor ik iets stoms zeg...
pi_91897872
quote:
Leon the Professional

In welke andere films vind je Jean Reno nog meer tegenvallen?

Je zegt dat je je ergert aan kinderen in een film, omdat ze de actie verpesten. Wellicht is dit hetgeen waarvoor je je ogen sluit, wat juist de spil is van de film: de 'magie' tussen deze twee personen en de ambiance die zij hiermee creeren in een spijkerharde setting.

Lang geleden zag ik deze film op tv, en ik viel er midden in, maar ik werd onmiddelijk gegrepen door de sfeer. Daarna heb ik hem nog een keer van het begin tot eind gezien en het is een van mijn favorieten.

Misschien moet je de film nog een keer kijken en wat minder negatief naar het kindaspect te kijken, probeer de ambiance van de film te waarderen, die is echt heel bijzonder en mooi. Probeer de actie te relateren aan het meisje en niet zonder het meisje.
pi_91911120
Hot Tub Time Machine

Een stel vrienden op leeftijd zuipt op een avondje flink door. Als ze beschonken in een bubbelbad gaan zitten, blijkt dit tot hun schrik een 'Hot Tub Time Machine' te zijn die hen terugstuurt naar het jaar 1986. Dankzij deze tijdmachine vinden ze hun jeugd terug, wat voor de nodige bizarre ontmoetingen en gebeurtenissen zorgt...

IMDB: 6,7
Mijn cijfer: 7,5
  woensdag 26 januari 2011 @ 20:40:41 #247
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_91911217
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 20:39 schreef YellowBlacks het volgende:
Hot Tub Time Machine

[ afbeelding ]

Een stel vrienden op leeftijd zuipt op een avondje flink door. Als ze beschonken in een bubbelbad gaan zitten, blijkt dit tot hun schrik een 'Hot Tub Time Machine' te zijn die hen terugstuurt naar het jaar 1986. Dankzij deze tijdmachine vinden ze hun jeugd terug, wat voor de nodige bizarre ontmoetingen en gebeurtenissen zorgt...

IMDB: 6,7
Mijn cijfer: 7,5
Oh ja, die vond ik ook heel leuk. :Y
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_91911510
quote:
1s.gif Op woensdag 26 januari 2011 01:36 schreef Schenkstroop het volgende:
The Tourist

verhaal: Elize is op weg naar Alexander pierce, die wordt gezocht door Interpol en de russische maffia. Onderweg krijgt Elise instructies en ontmoet zij een toerist "Frank" die nu ook wordt gezocht omdat iedereen denkt dat hij Alexander is.

oordeel: het verhaal is op zich niet heel slecht afgezien van de verfilming. Ik krijg steeds het idee dat de film beter zou zijn geweest als het een jaren 80 film was. Dit soort verhalen doen het em niet meer tegenwoordig. Of ze worden gewoon slecht verfilmd. De magie is verdwenen. Of dat nou komt door de acteurs, het gmis van de jaren 80 'grain', of het luie filmen van de regieurs nu. Het is niet meer spannend. De film is niet slecht maar ook niet boeiend. Eigenlijk saai en vlak.
Ik heb deze ook pas gezien, was wel te doen maar het einde was vet dom :')
pi_91911831
http://www.imdb.com/title/tt1242432/
I spit on your grave.

Wat een ongelovelijke domme film eigenlijk.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
IMDB 6.4
Ikke 2.4
Iedereen is een kutlultrut
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
pi_91913394
quote:
Leon the Professional

Nooit geweten dat het Nathalie Portman was, thanks trouwens, was deze helemaal vergeten in mijn top10 films allertijden, geweldige film! :D

3 uit 4 sterren neem ik aan?

Ik geef hem sowieso een 8,5!

Edit: nu zie ik het ja, Miss Portman, maar toen ik die film altijd keek, vroeger keer opgenomen op videoband en heel vaak bekeken, wist ik dat nog niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')