abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91830048
127 Hours
Op de schitterende beelden van de Grand Canyon na, een enorme tegenvaller. Lekker gemaakt door hoge scores hier en elders tot zelfs vergelijkingen met het geniale Into the Wild (IMDB: 8.2/10 ???), kom je in een film met een aardig begin, een oersaai middenstuk en een redelijk einde. Voor de eerste keer ging ik iets anders doen tijdens de film... :N
5.5/10 (IMDB: 8.2/10 ???)
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_91833006
Shaun of the Dead
Film is alweer een paar jaar oud, maar had hem nog niet gezien. Wel vermakelijke zombiefilm met Britse humor :P
Een 7,5
pi_91833313
quote:
13s.gif Op maandag 24 januari 2011 23:59 schreef El_Matador het volgende:
127 Hours
Op de schitterende beelden van de Grand Canyon na, een enorme tegenvaller. Lekker gemaakt door hoge scores hier en elders tot zelfs vergelijkingen met het geniale Into the Wild (IMDB: 8.2/10 ???), kom je in een film met een aardig begin, een oersaai middenstuk en een redelijk einde. Voor de eerste keer ging ik iets anders doen tijdens de film... :N
Helemaal mee eens. Ik vond dat Franco de film ook niet kon dragen.
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_91833703
Extract (2009)
Grappige kaasfilm met een heerlijke Mila Kunis en een zowaar grappige Ben Affleck. Wordt veel drugs in gebruikt. :9
7.6/10 (IMDB: 6.4/10)
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_91835436

Dit is zo'n film waarbij iemand in de penarie komt en er steeds dieper in gaat zitten. Dat levert dan allerlei spannende momenten op - op zo'n moment denk je: Nu is hij erbij! Maar dan blijk je op het verkeerde been te zijn gezet. Nouja, dat is wat deze film doet en dat doet de film wel goed. Negentig minuten spanning om vier uur 's nachts; nu kan ik dus niet slapen.
Graag op anoniem
  dinsdag 25 januari 2011 @ 08:32:25 #206
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_91836236
quote:
1s.gif Op maandag 24 januari 2011 17:37 schreef Darkzell het volgende:

[..]

Mou Gaan Dou aka Internal Affairs :)
En volgens mij gaat het alleen om deze film, al zijn er wel sequels van Internal Affairs.
Klopt, maar ze halen het niet bij het origineel. Heb hem net na release in Hong Kong zelf gezien, hele publiek klappen en enthousiast.
pi_91839644
"Buried"

Wat een irritante film.. vooral omdat de hoofdpersoon echt idiote beslissingen maakt. Moeilijk mee te identificeren..

Een 5.5
pi_91840783
quote:
13s.gif Op maandag 24 januari 2011 23:59 schreef El_Matador het volgende:
127 Hours
In grote lijnen kan ik me zeker in jouw beschrijving vinden. Ik heb hem dan wel helemaal gezien (zonder iets anders te doen), maar aan het einde had ik een 'is dit het nou'-gevoel -O- . Wel interessant dat het waargebeurd is.

Mijn cijfer: 6,5
pi_91843379
La vita è bella (Roberto Benigni, 1997)
Film over levensgenieter Guido, de man staat vrolijk in het leven samen met zijn vrouw en zoontje. Maar dan wordt hij met zijn gezin afgevoerd naar een duits werkkamp. Het begint allemaal misschien met wat erg flauwe humor, maar later is het juist de combinatie van drama en humor wat de film zo speciaal maakt. Guido blijft ondanks alles positief en probeert er het beste van te maken, wat af en toe erg aandoenlijke en emotionele situaties oplevert. Prima film met sterke rollen van Roberto Benigni en het jeugdige acteurtje dat als zijn zoon te zien is. 8.0

Ong-bak (Prachya Pinkaew, 2003)
Film die het eigenlijk enkel en alleen van de aktiescenes moet hebben, het verhaaltje dient enkel om de aktiescenes die elkaar in hoog tempo opvolgen met elkaar te verbinden. De aktie is wel van hoog niveau en origineel gebracht. Veelal krijg je bepaalde fragmenten vanuit diverse camerapunten te zien als een soort van "replay", een leuke vondst die ook na meerder malen niet gaat vervelen. Tony Jaa is een waardige aktieheld die nauwelijks onder doet voor Bruce Lee. 6.8
  dinsdag 25 januari 2011 @ 13:55:40 #210
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_91845980

You Can't Take It With You (Frank Capra, 1938) & Five and Ten (Robert Z. Leonard, 1931)
Twee films uit de jaren '30, die beide hetzelfde thema hebben: "Liefde is belangrijker in het leven dan geld. Geld maakt niet gelukkig". De ene is voor de Hayes' code gemaakt, de ander er na en dat is duidelijk te merken. Bij FaT is het de dochter van een rijke zakenman die achter de (verloofde) man aan gaat, terwijl in YCTIWY de zoon van een rijke zakenman een vrouw het hof maakt. De film van Capra is duidelijk de beste van de twee. De leuke familie van de vrouw zorgt voor grappige momenten en de instelling is aanstekelijk. Bij FaT is het grootste kritiekpunt dat de film niet echt loopt. Het lijken meer losse scenes, dan één geheel. YCTIWY: **** FaT: ***
  dinsdag 25 januari 2011 @ 14:21:11 #211
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_91847250
Celda 211 (2009, Sp, Daniel Monzón)
Aardige gevangenis film. Maar vond hem nou ook weer niet zo goed als veel anderen gezien de positieve reviews en hoge imdb cijfer. Daarvoor irriteerde ik me te veel soms aan het gedrag van sommige personen, zoals
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
cijfer: 7
  dinsdag 25 januari 2011 @ 16:12:11 #212
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_91852120
The Green Hornet

Britt Reid (Seth Rogen) is de zoon van de bekendste en meest gerespecteerde mediamagnaat van L.A. Zijn zorgeloze leventje bestaat voornamelijk uit feestvieren, totdat zijn vader op mysterieuze wijze sterft en aan Britt zijn omvangrijke imperium nalaat. Britt sluit daarop vriendschap met één van zijn vaders werknemers, de toegewijde en inventieve Kato (Jay Chou). Ze besluiten om voor het eerst in hun leven iets zinvols te doen: de misdaad bestrijden. En de beste manier om dit te doen is... door zelf crimineel te worden. Zo wordt Britt 'The Green Hornet' en samen met Kato gaat hij de straat op, om de wet te beschermen door deze te overtreden... De vindingrijke Kato bouwt het ultieme retro-wapen: The Black Beauty, een snelle en onverwoestbare auto met de meest geavanceerde wapens aan boord. Met dit rijdende fort en de slimme gadgets van Kato worden ze als snel de schrik van iedere crimineel. Met behulp van Britts nieuwe secretaresse, Lenore Case (Cameron Diaz), openen ze de jacht op de man die de onderwereld van L.A. beheerst: Benjamin Chudnofsky (Christoph Waltz). Maar Chudnofsky heeft zijn eigen plan

Ik vond het begin veelbelovend, met de scene met Christoph Waltz die de baas van de georganiseerde misdaad speelt tegenover een nieuwe speler in het criminele circuit.

Helaas vervalt de film daarna in clichés,om over het zeer matige acteerwerk maar te zwijgen. Cameron Diaz is er slechts als eyecandy en Seth Rogen doet een hele slechte imitatie van Will Ferrel.

Het tweede gedeelte was wel vermakelijk als je van aktie houdt, maar het script en het slechte acteerwerk doen deze film helaas de das om. Zelfs Chistoph Waltz die ik in Inglorious Basterds echt super vond kon mij in deze film niet boeien, en dat is jammer, want hij stond hoog op mijn favo-acteurs lijstje.

IMDB geeft deze film een 6.6 ik een 5

http://www.imdb.com/title/tt0990407/

[ Bericht 3% gewijzigd door jpg97 op 25-01-2011 16:36:44 ]
Op dinsdag 28 februari 2006 13:50 schreef Avery het volgende:
ik ben dan nieuw ik zie zo dat jij irritant ben jpg
PieAir
Ik denk altijd heel goed na voor ik iets stoms zeg...
  dinsdag 25 januari 2011 @ 17:12:10 #213
286575 Roces18
Chef de party
pi_91855046
Monsters 2010

Aliens in Mexico.

Ik denk dat het genoeg zegt, als ik zeg dat ik hem na een half uur heb uitgezet. Wat een kut-film!
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_91857774
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 17:12 schreef Roces18 het volgende:
Monsters 2010

Aliens in Mexico.

Ik denk dat het genoeg zegt, als ik zeg dat ik hem na een half uur heb uitgezet. Wat een kut-film!
helemaal mee eens (ik snap niet dat mensen positiefover deze film kunnen zijn)
ik geef hem een 2
Heb hem erggenoeg nog afgekkene ook.. hoopte dat ie ergens een beetje goed zou worden..
pi_91858245
Blood Diamond (2006)

Had em nog niet eerder gezien. Spannend, actie, vond er bijna alles vet aan. 1 van de beste rollen die Di Caprio heeft gespeeld.

Cijfer: 9.0
pi_91859441
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 18:30 schreef Esmee1204 het volgende:
Blood Diamond (2006)

[ afbeelding ]

Had em nog niet eerder gezien. Spannend, actie, vond er bijna alles vet aan. 1 van de beste rollen die Di Caprio heeft gespeeld.

Cijfer: 9.0
Eens! _O_

Bekijk ook Body of Lies, een soortgelijke sterke rol van Di Caprio, die echt gegroeid is als acteur.

dinsdag 25 januari 2011 @ 19:18:48 #217
286575 Roces18
Chef de party
pi_91860574
quote:
6s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 18:56 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Eens! _O_

Bekijk ook Body of Lies, een soortgelijke sterke rol van Di Caprio, die echt gegroeid is als acteur.
Gangs of New Yorks is ook een masterlijke film met hem

ennuh

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 25 januari 2011 @ 19:19:48 #218
286575 Roces18
Chef de party
pi_91860625
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 18:19 schreef casper019 het volgende:

[..]

helemaal mee eens (ik snap niet dat mensen positiefover deze film kunnen zijn)
ik geef hem een 2
Heb hem erggenoeg nog afgekkene ook.. hoopte dat ie ergens een beetje goed zou worden..
Hahah, er was maar een klein stukje met een alien en voor de rest niet veel bijzonders. Maar ik had gelezen dat ze de film met 4 man gemaakt hadden ofzo, en een heel klein budget hadden. Maar maak dan gewoon geen film ipv een slechte film :7
pi_91861595
Into The Wild

Laat ik maar met iets positiefs beginnen: het acteren was in orde.

Zelf vond ik de film veel te lang duren, wat ik toeschrijf aan een overdaad aan beelden die niks, maar dan ook niks toevoegen aan het verhaal.

Verder begreep ik ook niet de keuzes die de hoofdpersoon maakte, ik kon moeilijk daar sympathie voor opbrengen. Hij deed ook geen moeite om het probleem op te lossen, door de confrontatie met zijn familie aan te gaan. Waarom grijpt de film telkens terug naar de thuissituatie waar enorm veel pijn en verdriet is, om vervolgens het rigoureuze leven van de hoofdpersoon te laten zien? Dit maakt dat je de levensstijl niet kunt begrijpen van de hoofdpersoon: hier wordt nooit antwoord op gegeven.

Mijn Cijfer: 6
IMDb: 8.2
pi_91861806
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 19:18 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Gangs of New Yorks is ook een masterlijke film met hem

ennuh

SPOILER
Ik vond What's eating Gilbert Grape anders ook wel een goeie.
pi_91871868
Severance

Verenigd Koninkrijk / Duitsland
Horror / Komedie
95 minuten

geregisseerd door Christopher Smith
met Danny Dyer, Laura Harris en Tim McInnerny

Wanneer een internationaal vuurwapenconcern hun Europese verkoopafdeling beloont met een team-building weekend in de bergen in Oost-Europa, lijkt het een plezierige reis te worden. Eenmaal op de bestemming aangekomen blijken de zaken anders te lopen. Er ontstaan eerst problemen binnen de groep, maar de echte problemen beginnen pas als de groep moet vechten om te overleven. De tegenstanders bestaan uit een stel gestoorde moordenaars die op hun levens uit zijn.

Hele toffe film, echt een aanrader. Ik zou het zelf omschrijven als een actie/horror/komedie film. De stukjes komedie en acite/horror wisselen elkaar af en dat maakt het een hele grappige en coole film. Film kijkt heerlijk weg en verveeld geen seconde. En met een lach eindigd de film!
geef em een dikke 7 tot 7.5!
pi_91872501
Mooi dat je hem tof vond casper :)
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_91873555
Di Caprio is wat mij betreft inderdaad een meesterljke acteur. Vond hem ook briljant in Whats eating Gilbert Grape. Speelde Juliet Lewis ook in, ben ik ook dol op.

OT: Monsters ook gezien op aanraden van dit topic. Wat mij betreft heerlijke film met een rustig tempo. Ik heb van elke minuut genoten ook al gebeurde er misschien weinig wat actie betreft. Je ziet de hoofdrolspelers ook langzaam heel natuurlijk dichter naar elkaar toe groeien. Gewoon weer eens wat anders dan hollywood blockbusters waarbij de helft van de actiescenes je tegenwoordig ontgaat door de snelheid waarmee alles op het beeld wordt gebracht.
pi_91876348
quote:
6s.gif Op dinsdag 25 januari 2011 18:56 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Eens! _O_

Is nooit een slechte acteur geweest, kijk maar naar Basketball Diaries toendertijd.

Hij ging alleen in van die kutfilms spelen. :')
[b] Unstable. Volatile. Dangerous. [/b]
YES! The rhythm, the rebel.
  woensdag 26 januari 2011 @ 00:09:46 #225
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_91878381
DiCaprio is gewoon een van de beste acteurs van zijn generatie. Maar alleen omdat hij één "misstap" heeft gedaan met Titanic, ziet de halve wereld hem alleen nog maar steeds als een pretty boy.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')