abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 6 februari 2011 @ 22:48:02 #241
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_92436855
Black Swan
Eerdere films van Aronofsky zoals de Wrestler en Requiem for a Dream (drugs inspuiten) hadden altijd een scherp randje. Beelden waar ik niet altijd graag naar kijk, omdat het wat expliciet nare dingen laat zien zoals het weapon worstelen in de Wrestler met bossen prikkeldraad en nietpistolen in de ring. Dat maakt het niet altijd een even comfortabele zit en houdt je goed bij de les. Dat vond ik in Black Swan niet anders, de focus op de tere tenen en gescheurde nagels hebben altijd een "gevaarlijk" randje in mijn beleving. Maar dat is dus persoonlijk, en weet niet of het positief of negatief uitpakt voor mij.
7,5/10

Zahrada (1995)
Fijne Slowaakse cinema, het is een soort romantisch sprookje. Zag de film in 1995 al, en nu voor de tweede keer. Het verhaal en de spanning zijn niet zo relevant, het gaat in deze film over het gevoel dat overgebracht wordt. Fijne film, absolute aanrader wat mij betreft.
8/10
Overal verstand van.
pi_92437496
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 20:46 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Deze film lijkt me zo'n verschrikking... echt zo'n verplichte film die je vriendin perse wil kijken :r
_O-

Ik sleep knuffelmeisje (die zelf al 27 jaar ballet doet :9 ) juist mee naar deze film van Darren "The Fountain" Aronofsky... :D
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_92437838
quote:
7s.gif Op zondag 6 februari 2011 21:48 schreef SIRA het volgende:

[..]

Vandaag gekeken.
Ik vond het echt een briljante film. Heel goed geacteerd van Colin Firth.
Hij mag voor mij zo met de oscar naar huis. De spanning/angst die hij neerzet als ie weer een stuk moet voorlezen...zo goed.. en ik kan 't weten :)
van mij krijgt de film een 9.0 :)
Ja, de spanning wordt goed opgebouwd. In het begin voel je al dat onbehagen als hij zijn speech moet voordragen en het is ook heel goed verwikkeld in de verdere totstandkoming van de film.
pi_92439405
He El_Matador, kap eens met die stompzinnige slowchat
Graag op anoniem
  maandag 7 februari 2011 @ 00:04:19 #245
244521 Schenkstroop
De Echte! sinds 1985
pi_92440681
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 21:43 schreef DanielleM het volgende:
Black Swan

[ afbeelding ]

Wat een geweldige, intense film is dit zeg! Ik wilde hem eerst in de bios zien, maar aangezien hij hier nergens in de buurt draait (JT bioscopen moet zich dood schamen :( ) heb ik hem van internet 'geleend' :P Die Oscar kan Natalie Portman bijna niet meer ontgaan. Ik vond die moeder van Nina ook geweldig acteren trouwens!

9

"Black Swan" wat heerlijk pretentieus en gotisch weer zeg. Alleen al door deze vreselijke naam durf ik niet te kijken :N

Harry Potter and the Deadly Hello's.

Kinderachtige troep.

mijn cijfer: 2
heksehiel: Je hebt gelijk. Het gaat wel degelijk ook om het uiterlijk! Een mooi innerlijk word ik niet geil van namelijk.
P.F: Als ik 50+ ben doe ik het ook wel voor het innerlijk, maar nu het nog kan, ga ik ook voor uiterlijk
pi_92441121
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 22:14 schreef casper019 het volgende:
Pour elle

[ afbeelding ]

Frankrijk
Drama / Thriller
96 minuten

geregisseerd door Fred Cavayé
met Vincent Lindon, Diane Kruger en Lancelot Roch

Lisa en Julien zijn een gelukkig getrouwd koppel die een zorgeloos leventje leiden samen met hun zoon Oscar. Hun geluk slaat om wanneer op een ochtend plots de politie voor de deur staat om Lisa te arresteren voor moord. Ze wordt veroordeeld en moet naar de gevangenis voor een celstraf van 20 jaar. Overtuigd van de onschuld van zijn vrouw wil Julien alles doen om haar te helpen ontsnappen. Maar hoever kan hij gaan voor haar?

coole film, die erg lekker wegkijkt en geen seconde verveeld. Spanning word goed opgebouwd en goed geacteerd. een 7.5
aanrader!
`
Precies hetzelfde verhaal als 'the next three days'.. Ik wist niet dat dat een remake was O-)
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
  maandag 7 februari 2011 @ 00:24:24 #247
333787 WitteRidder
saving ladies since 1011
pi_92441597
quote:
I spit on your grave

[ afbeelding ]

Een wraakfilm. Meisje wordt verkracht en neemt daarna wraak op haar daders. Ik heb ze beter gezien.

6
Wist niet eens dat daar een remake van was gemaakt.

Vandaag Shelter en Splice gezien
Beiden flutfilms :'(
I don't patronize bunny rabbits
pi_92446776
The Town
Het hele concept waar deze film om draait is onlogisch en irritant - dus gewoon een kutidee, Ben Affleck. De uitwerking is ook niet best met die karikaturale karakters: Ben Affleck als boef met een geweten, zijn simpele agressieve vriendje en de spanning die dat meebrengt. Op een gegeven moment is Ben Affleck een verhaal aan het vertellen en je ziet gewoon dat hij aan het acteren is met dat beroerde accent en gekunsteld geschreven gepruts. Het is allemaal ook zo ontzettend voorspelbaar, en het raamwerk - alle muren komen dichterbij voor Ben Affleck - vooral ook zo ontzettend kut. Nou vind ik zelf Ben Affleck een ondergewaardeerde coole kerel die ten onrechte ten onder is gegaan aan zijn eigen succes, maar deze shit stinkt harder dan mijn ondergoed
Graag op anoniem
  maandag 7 februari 2011 @ 07:22:12 #249
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_92447127
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 23:34 schreef Mainport het volgende:
He El_Matador, kap eens met die stompzinnige slowchat
Eens. De volstrekt idiote woorden 'kaasfilm' en 'knuffelmeisje' (wie?) hoef ik in een volgend topic ook niet tegen te komen.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_92447406
quote:
2s.gif Op maandag 7 februari 2011 07:22 schreef Falco het volgende:

[..]

Eens. De volstrekt idiote woorden 'kaasfilm' en 'knuffelmeisje' (wie?) hoef ik in een volgend topic ook niet tegen te komen.
_O-
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_92450319
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 06:04 schreef Mainport het volgende:
The Town
Het hele concept waar deze film om draait is onlogisch en irritant - dus gewoon een kutidee, Ben Affleck. De uitwerking is ook niet best met die karikaturale karakters: Ben Affleck als boef met een geweten, zijn simpele agressieve vriendje en de spanning die dat meebrengt. Op een gegeven moment is Ben Affleck een verhaal aan het vertellen en je ziet gewoon dat hij aan het acteren is met dat beroerde accent en gekunsteld geschreven gepruts. Het is allemaal ook zo ontzettend voorspelbaar, en het raamwerk - alle muren komen dichterbij voor Ben Affleck - vooral ook zo ontzettend kut. Nou vind ik zelf Ben Affleck een ondergewaardeerde coole kerel die ten onrechte ten onder is gegaan aan zijn eigen succes, maar deze shit stinkt harder dan mijn ondergoed
overdrijven is ook een vak. The Town is toch gewoon een aardige actie/thriller, geen uitzonderlijk origineel verhaal nee maar verder prima gemaakt.

Zoolander

Na jaren deze onnozele komedie weereens gekeken en opnieuw was het gewoon dikke pret. Dit is (volgens mij) ook de inspiratie geweest voor vele Stiller en Ferell films die dezelfde formule hanteren in steeds weer een andere setting en met een vreemd onderwerp. Vele hilarische bijrollen en een hoge grapdichtheid maken dit een heerlijke komedie. Het moet uiteraard wel je humor zijn ;) 8.0
pi_92450350
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 20:46 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Deze film lijkt me zo'n verschrikking... echt zo'n verplichte film die je vriendin perse wil kijken :r
:')

Don't judge a book by it's cover.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
  maandag 7 februari 2011 @ 11:13:26 #253
57047 macondo
pi_92451597
quote:
2s.gif Op maandag 7 februari 2011 07:22 schreef Falco het volgende:

[..]

Ik vind de reacties van Matador over het algemeen een stuk intelligenter dan het gemiddelde, dan neem ik de smallchat wel voor lief. De stompzinnigheid van die pcp knakker is bijvoorbeeld moeilijk te overtreffen.
Overal verstand van.
pi_92452338
The Quiet Earth (1985)
Hoewel technisch wat gedateerd, een sterke film met een later veel gekopieerd thema (Matrix, 28 days/weeks later, etc.); alleen op Aarde. Maar de flow van de film is goed, de grappen leuk, de acteurs volslagen onbekend, maar dat geeft niet.
8.2/10 (IMDB: 7.1/10)
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

maandag 7 februari 2011 @ 11:54:30 #255
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_92453063
quote:
Black Swan

[ afbeelding ]

Wat een geweldige, intense film is dit zeg! Ik wilde hem eerst in de bios zien, maar aangezien hij hier nergens in de buurt draait (JT bioscopen moet zich dood schamen :( ) heb ik hem van internet 'geleend' :P Die Oscar kan Natalie Portman bijna niet meer ontgaan. Ik vond die moeder van Nina ook geweldig acteren trouwens!

[
Inderdaad erg goede film! Wel jammer dat je hem niet in de bios hebt gezien. Op een groot scherm is het echtr één grote hallucinerende trip.

Ik heb hem zelf zondag gezien. Een 8,5 verdient deze film zeker.
xenofoob, misantroop, antiloop, limonadesiroop.
pi_92454619
It's Kind Of A Funny Story
A clinically depressed teenager gets a new start after he checks himself into an adult psychiatric ward.

Niks speciaals, gewoon een fijne, lieve dramedy. Die juist door de simpelheid juist heel erg leuk is.

IMDb: 7,2
Mijn cijfer: 7,8
  maandag 7 februari 2011 @ 15:11:33 #257
62679 N-E-R-D
No-one*Ever*Really*Dies
pi_92460496

quote:
Anonymously received at "Filmkameratene AS"

A package with two hard drives containing 283 minutes of footage. This film is a rough cut version
of that material. Everything is displayed in chronological order. The images are not manipulated.
For over a year a team of investigators, tried to find out if the material is true or not.

The conclusion was that it is genuine.
3 studenten die een trollenjager volgen. Vond het echt een toffe mockumentary :D
Life is a waste of time. Time is a waste of life.
So let's get wasted and have the time of our lives.
pi_92461206
klinkt als een toffe film :)
Mits voldoende gebruikt niet te traceren en volledig privacy ongevoelig.
pi_92465557
Faster

Een ex-gevangene komt uit de bak en gaat wraak nemen op een crew die ervoor zorgde dat een bankoverval 10 jaar eerder een naar staartje kreeg.

Om de een of andere reden ben ik altijd best wel gecharmeerd van de rollen die Dwayne "The Rock" Johnson speelt. Ik mag hem wel. En in deze film is het geen uitzondering. Verdomd lekker sfeertje (mede mogelijk gemaakt door de killer soundtrack en muzikale skills van Clint Mansell (Moon, Requiem for a Dream, The Fountain)) aardig acteerwerk en een zo-zo verhaal. Uiteindelijk net iets te cliché om echt heel goed te zijn, maar wel een lekkere film.

Imdb: 6.9
Ik: 7.2
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
  maandag 7 februari 2011 @ 18:47:55 #260
286575 Roces18
Chef de party
pi_92469459
Die wou ik ook nog zien @hierboven maar ik wist nog niet dat hij al uit was :P
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_92469556
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 18:18 schreef JDx het volgende:

[..]

Idd, anders was het bij Afterlife ook een spoiler om te zeggen dat ze doodgaat :P iemand trouwens al Tucker & Dale vs Evil ergens gevonden? Zie hem niet op de reguliere sites, maar ook niet in de bios bijv.

Kom wel steeds The Resident tegen, die maar eens proberen vanavond.
was er ook al naar op zoek. 1 gevonden maar daar heb je een wachtwoord voor nodig en die is nergens te vinden. hij staat gewoon nog niet op internet denk ik dan.
pi_92469681
Tucker &Dale is er alleen nog met Russische audio geloof ik :(
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_92469762
quote:
7s.gif Op maandag 7 februari 2011 11:34 schreef El_Matador het volgende:
The Quiet Earth (1985)
Hoewel technisch wat gedateerd, een sterke film met een later veel gekopieerd thema (Matrix, 28 days/weeks later, etc.); alleen op Aarde. Maar de flow van de film is goed, de grappen leuk, de acteurs volslagen onbekend, maar dat geeft niet.
8.2/10 (IMDB: 7.1/10)
Erg benieuwd, zal mijn mening over een aantal uur posten.
pi_92470854
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 18:55 schreef Tim86 het volgende:
Tucker &Dale is er alleen nog met Russische audio geloof ik :(
Ja ik heb er al een aantal gehad. Ook met Duits wat nog wel kijkbaar is. Maar die lipsync dan :'( Na de eerste 5 minuten heb ik besloten toch maar ff te wachten :s)
#winning
pi_92475190
Food, Inc. (2008)
Erg Amerikaans-moralistische documentaire, lang niet zo sterk als het werk van Michael Moore maar wel met wat heftige verrassingen, vooral aan het einde.
Niet wereldschokkend, redelijk te kijken.
7.0/10 (IMDB: 7.9/10)

Moderator maandag 7 februari 2011 @ 21:07:35 #266
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_92476679
quote:
15s.gif Op maandag 7 februari 2011 20:41 schreef El_Matador het volgende:
Food, Inc. (2008)
Erg Amerikaans-moralistische documentaire, lang niet zo sterk als het werk van Michael Moore maar wel met wat heftige verrassingen, vooral aan het einde.
Ik vond 'm juist wel wereldschokkend en veel informatiever dan de docu's van Moore. Het geeft een ontluisterend beeld van de Amerikaanse voedselindustrie en ik zou iedereen aanbevelen om 'm vooral te kijken.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_92476800
quote:
15s.gif Op maandag 7 februari 2011 20:41 schreef El_Matador het volgende:
Food, Inc. (2008)
Tijd geleden dat ik die gezien heb, kan me wel herinneren dat het ontzettend mooi gefilmd was.
pi_92476917
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 21:07 schreef Mike het volgende:

[..]

Ik vond 'm juist wel wereldschokkend en veel informatiever dan de docu's van Moore. Het geeft een ontluisterend beeld van de Amerikaanse voedselindustrie en ik zou iedereen aanbevelen om 'm vooral te kijken.
Het meeste wist ik wel min of meer. Alleen die aantastingen van de vrijheid van meningsuiting vond ik heel ernstig. Ik kan trouwens slecht tegen die Amerikaans-gebaseerde verhalen. Het lijkt in dat soort films alsof er geen wereld verder bestaat. Bij een soortgelijke docu als Sicko was dat heel anders.

pi_92479359
Gentlemen Broncos (2009)

Ik hoorde over deze film met Jemaine Clement, van de regisseur van Napoleon Dynamite en Nacho Libre, en na het kijken van de trailer wist ik al dat ik dit een leuke film zou vinden. Hoewel Taika Waititi deze keer niets met de film te maken heeft (als ik het goed heb gezien), is de humor te vergelijken met die van Eagle vs Shark en Boy.

Benjamin woont met zijn moeder (Jennifer Coolidge, hoera!) in een supergaaf huis, en schrijft al zijn hele leven. Hij gaat op een schrijverskamp voor home-schoolers waar hij de legendarische en excentrieke fantasy/sci-fi schrijver Ronald Chevalier (Clement) ontmoet. Benjamin neemt deel aan een wedstrijd door één van zijn boeken in te leveren, in de hoop op publicatie. Maar dan geeft Chevalier zijn verhaal uit alsof het het zijne is, en wordt er tegelijk een rampzalige film gemaakt door een héle rare filmmaker (Pedro uit Napoleon Dynamite).

Het toffe in deze film is dat ze de scenes in deze wereld afwisselen met scenes uit het boek dat Benjamin geschreven heeft. Het is een absurd sci-fi verhaal en de beelden zien eruit alsof het deleted scenes zijn uit 2001: A Space Odyssey.

De film is leuk, absurd en grappig en ik ben blij dat ik hem gezien heb, maar hij haalt het niet bij Napoleon Dynamite en zeker niet bij Eagle vs Shark of Boy.

Eigenlijk denk ik dat de trailer een goede graadmeter is, vind je de trailer niks dan zou ik niet aan deze film beginnen.

7
(IMDB: 5,7)
pi_92481041
Dance of the dead

Verenigde Staten
Horror / Komedie
87 minuten

geregisseerd door Gregg Bishop
met Jared Kusnitz, Greyson Chadwick en Chandler Darby

Op de avond van het afscheidsfeest ontwaken de doden. Ze willen maar één ding: het vlees van de levenden. Dat komt mooi uit, want op weinig plekken is zoveel levendigheid als op het afscheidsbal van de middelbare school. De enige mensen die het zombieleger nog kunnen stoppen zijn de scholieren die geen date wisten te scoren. Gelukkig hoef je niet populair te zijn om spijkers met koppen te slaan.

aardige horror komedie met zombies, film word nergens echt heel spannend of heel grappig... maar kijkt wel lekker weg en heb me er wel mee vermaakt. Prima om een keer te zien.

een 6
pi_92481802
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 21:44 schreef Guppi het volgende:
Gentlemen Broncos (2009)

[ afbeelding ]

Ik hoorde over deze film met Jemaine Clement, van de regisseur van Napoleon Dynamite en Nacho Libre, en na het kijken van de trailer wist ik al dat ik dit een leuke film zou vinden. Hoewel Taika Waititi deze keer niets met de film te maken heeft (als ik het goed heb gezien), is de humor te vergelijken met die van Eagle vs Shark en Boy.

Benjamin woont met zijn moeder (Jennifer Coolidge, hoera!) in een supergaaf huis, en schrijft al zijn hele leven. Hij gaat op een schrijverskamp voor home-schoolers waar hij de legendarische en excentrieke fantasy/sci-fi schrijver Ronald Chevalier (Clement) ontmoet. Benjamin neemt deel aan een wedstrijd door één van zijn boeken in te leveren, in de hoop op publicatie. Maar dan geeft Chevalier zijn verhaal uit alsof het het zijne is, en wordt er tegelijk een rampzalige film gemaakt door een héle rare filmmaker (Pedro uit Napoleon Dynamite).

Het toffe in deze film is dat ze de scenes in deze wereld afwisselen met scenes uit het boek dat Benjamin geschreven heeft. Het is een absurd sci-fi verhaal en de beelden zien eruit alsof het deleted scenes zijn uit 2001: A Space Odyssey.

De film is leuk, absurd en grappig en ik ben blij dat ik hem gezien heb, maar hij haalt het niet bij Napoleon Dynamite en zeker niet bij Eagle vs Shark of Boy.

Eigenlijk denk ik dat de trailer een goede graadmeter is, vind je de trailer niks dan zou ik niet aan deze film beginnen.

7
(IMDB: 5,7)
Vrij aparte film was dat ja, vond hem nog best wel iets hebben, maar was allang weer vergeten dat ik die gezien had en hoe hij precies gaat.

Net gezien:

The Quiet Earth

Best wel leuk, maar meer ook niet, moest soms echt wel ff doorbijten om hem af te kijken.

7. (7,5 als ik hem in die tijd had gekeken denk ik)
pi_92482412
Fantastic Mr. Fox

Stop motion animatie over hoe een vos wel zijn haren maar niet zijn streken verliest. Op zich best knap gemaakt naar het verhaal van Roald Dahl maar het kon mij niet echt boeien. Weet niet precies waarom niet, kan zijn dat ik en Wes Anderson elkaar niet goed liggen, ik had na Steve Zizou een beetje hetzelfde gevoel. Een 6 veel meer kan ik er niet van maken.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_92482467
Ik heb twee genomineerde films gezien voor de Oscars.

Black Swan, een film die ik gruwelijk tegen vond vallen, Requiem for a Dream was vele malen beter.

True Grit, weer eens Coen Brothers die mij wel beviel, na de irritante A Serious Man over een man die volledig overzich heen liet lopen! Nu hadden ze een re-make over een Western uit 1969 gebasseerd op een eerder verschenen boek.
pi_92483224
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 22:55 schreef Nober het volgende:
Ik heb twee genomineerde films gezien voor de Oscars.

Black Swan, een film die ik gruwelijk tegen vond vallen, Requiem for a Dream was vele malen beter.

Klopt Requiem for a Dream is inderdaad beter maar echt niet vele malen.
  maandag 7 februari 2011 @ 23:21:28 #275
57047 macondo
pi_92483788

Cross of Iron (1977)
Sam Peckinpah is geen regisseur van gevoelige romantische films. Deze film over Duitse troepen van de wehrmacht in Rusland is een fraai voorbeeld van de rauwe stijl van Peckinpah. Een grootse James Coburn in de hoofdrol, en aan genade wordt niet echt gedaan in deze film. Met machinegeweer er overheen, en als de foute officier half doorzeefd op de grond ligt er gewoon nóg een keertje overheen met een lading lood. Na eerder de harde western The Wild Bunch gezien te hebben, viel Cross of Iron bepaald niet tegen. Sommige scene's ben ik nauwelijks nog ergens anders tegengekomen. Bijvoorbeeld de mannen van Coburn veroveren een basis van vrouwelijke Sovjet soldates. Subtiel, nee - dat niet. Als je een rauwe oorlogsfilm wilt, kun je het krijgen bij Peckinpah.
7/10
IMDB 7,5/10
Overal verstand van.
pi_92484176
Een grote aanrader voor morgenavond op tv: Office Space (1999). ^O^
Misschien doe ik er een review over maar het feit dat ik deze film 'aanprijs' zegt ook wat.
pi_92488793
A History of Violence
Toch een typisch Cronenberg filmpje met grafische geweldsuitbarstingen. De constante onderhuidse spanningen zijn goed voelbaar. Lekkere film. 7.8

La science des rêves (The Science of Sleep)
Bijzonder film waarin ik eigenlijk nooit 100% wist of er nou gedroomd werd of niet. Knappe prestatie, komt voornamelijk door de soundtrack en het camerawerk denk ik. Gael García Bernal en Charlotte Gainsbourg zijn een leuke love-interest. 8
  dinsdag 8 februari 2011 @ 10:13:50 #278
327009 jamesstewart
Go ahead. Make my day.
pi_92492466
Gisteren ''The Pertified Forest'' gezien. Een oude misdaadfilm met Humphrey Bogart, maar vond hem erg goed. Goed geacteerd, goed en een sterk verhaal en vooral zeer goed gefilmd voor die tijd. De film is namelijk meer dan 70 jaar oud.

Nog meer mensen die wel eens oudere misdaadfilms kijken?

En vraag: waar kan ik de warner gangster collection kopen, liefst nog in Nederland?
Op zaterdag 12 maart 2011 om 01:05:55 zei Redskillz:
*plaatje van een net wat te dikke neger*
OMG HE SAID THE N WORD! OMG HE SAID THE N WORD!
pi_92493863
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 03:08 schreef ChickenMan het volgende:
A History of Violence
Toch een typisch Cronenberg filmpje met grafische geweldsuitbarstingen. De constante onderhuidse spanningen zijn goed voelbaar. Lekkere film. 7.8

La science des rêves (The Science of Sleep)
Bijzonder film waarin ik eigenlijk nooit 100% wist of er nou gedroomd werd of niet. Knappe prestatie, komt voornamelijk door de soundtrack en het camerawerk denk ik. Gael García Bernal en Charlotte Gainsbourg zijn een leuke love-interest. 8
oeh La science des rêves lijkt me een mooie film ga ik ook es kijken!
pi_92493940
Paar films bekeken

Faster
Vette actiefilm met de Rock, had het idee gewoon een doorsnee actiefilm te zijn maar deze was echt hard en classic. Een 8.

The troll hunter
Noorse film over trollen in de bossen van noorwegen! Beetje blair witch gefilmt, heel vet!! Vooral het einde. Een 8.5

Catfish
Idee was leuk maar als ze er een horror van hadden gemaakt was ie vele malen vetter geweest!!! Beetje slap einde.

A funny story
Film over een jongen die zelfmoord wil plegen. Half uurtje gekeken en toen afgezet. Wat een kutfilm. Kon me totaal niet boeien. Een 2.
  dinsdag 8 februari 2011 @ 11:24:54 #281
62679 N-E-R-D
No-one*Ever*Really*Dies
pi_92494869
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 10:58 schreef AciD_Nightmare het volgende:
Catfish
Idee was leuk maar als ze er een horror van hadden gemaakt was ie vele malen vetter geweest!!! Beetje slap einde.
:D je weet dat het een echte documentaire was?

Het was een iets andere film dan ik verwacht had, hoewel ik niet echt wist wat ik moest verwachten. Ik ging er wel van uit dat hij goed zou zijn en dat was hij zeker. Alleen dat gedoe met die nagels enzo, daar kan ik zo slecht tegen :')
pi_92494941
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 10:56 schreef casper019 het volgende:

[..]

oeh La science des rêves lijkt me een mooie film ga ik ook es kijken!
Ga je geen spijt van krijgen. ;)

pi_92495758
quote:
7s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 11:24 schreef N-E-R-D het volgende:

[..]

:D je weet dat het een echte documentaire was?

[ afbeelding ]

Het was een iets andere film dan ik verwacht had, hoewel ik niet echt wist wat ik moest verwachten. Ik ging er wel van uit dat hij goed zou zijn en dat was hij zeker. Alleen dat gedoe met die nagels enzo, daar kan ik zo slecht tegen :')
Is gewoon nep joh. Is gewoon verzonnen verhaal :) Staat op IMDB.
  dinsdag 8 februari 2011 @ 11:57:15 #284
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_92496009

Black Swan (Darren Aronofsky, 2010)
De beste film van Aronofsky sinds Requiem for a Dream. Voornamelijk dankzij een fantastische acteerprestatie van Natalie Portman die van frigide en naïef, naar angstaanwekkend transformeert. De opbouw is voortreffelijk gedaan, de muziek erg mooi en de cinematografie prachtig. Geweldig om de siddering door de bioscoopzaal gevuld met het voornamelijk vrouwelijke publiek te voelen op de momenten dat de film omslaat. ****½
  dinsdag 8 februari 2011 @ 12:41:49 #285
62679 N-E-R-D
No-one*Ever*Really*Dies
pi_92497407
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 11:50 schreef AciD_Nightmare het volgende:

[..]

Is gewoon nep joh. Is gewoon verzonnen verhaal :) Staat op IMDB.
:o naja ik vond hem iig vermakelijk :)
pi_92497767
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 12:41 schreef N-E-R-D het volgende:

[..]

:o naja ik vond hem iig vermakelijk :)
Ja dat wel, maar ik had die trailer gezien en daarin leek het net of er iets heeeeeel erg gruwelijks ging gebeuren. En toen liep het zo...... beetje slap :P
pi_92500348
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 23:30 schreef Iemand91 het volgende:
Een grote aanrader voor morgenavond op tv: Office Space (1999). ^O^
Misschien doe ik er een review over maar het feit dat ik deze film 'aanprijs' zegt ook wat.
Die is idd wel cool ja :)
pi_92501202
Never Let Me Go

Een lange zit. Het idee is interessant genoeg voor een mooi dramatisch verhaal over verlies, de dood, en de pijn van een ondragelijk lot maar de uitwerking blijft achter. Traag verloop en karakters die weinig gevoel overbrengen. De karakters raken de gevoelige snaar niet waardoor je niet geraakt wordt. Carey Mulligan loopt de hele film met een bedroefde zombie blik rond en Keira Knightley speelt op een scene na zichzelf. Alleen tijdens de aftakeling van haar karakter weet ze haar rol wat ontroerends mee te geven. Hier had meer in gezeten met betere en rijpere acteurs, en een minder afstandelijk verhaal. Tegenvaller, vanwege de aanstormende talenten die duidelijk (nog) wat kracht missen om een verhaal emotie mee te geven. Naar het boek van Kazuo Ishiguro, ook schrijver van The Remains of the Day. Een film die wél goed uitpakte. De onderhuidse emoties in die film waren wel heel goed voelbaar. Maar goed, dan heb je ook te maken met veel betere acteurs. Dat merk je pas goed bij deze film. Want daar draaien dit soort films grotendeels op.
imdb cijfer: 7,4
mijn cijfer: 5

[ Bericht 0% gewijzigd door Jeanne_Darc op 08-02-2011 14:39:37 ]
  dinsdag 8 februari 2011 @ 15:04:06 #289
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_92502636
Nog wat IFFR films van afgelopen week:

Jûsan-nin no shikaku (13 Assassins) (2010, Jap, Takashi Miike)
Een vergelijking met de samurai klassieker Seven Samurai is snel gemaakt. De titels lijken op elkaar, het plot is min of meer gelijk; een kleine groep die het opneemt in een afgesloten dorp tegen een overmacht en er is zelfs een Mifune-achtig karakter. De hoogte van dat meesterwerk haalt de film natuurlijk niet. (Dat is dan ook één van mijn favoriete films allertijden) Maar het is wel een ontzettend goede samurai film geworden. De beste samurai film sinds Kitano's Zatoichi. De 40 minuten lange eindstrijd is puur genieten.
Voor Miike's begrippen is de film tamelijk braaf. Natuurlijk vloeit het nodige bloed en rollen er hoofden over straat, maar het is niet zo extreem en bizar als soms bij Miike. Daardoor laat Miike met deze film zien toch gewoon een erg goede regisseur te zijn en meer te kunnen dan te leunen op gore en shock effecten.
cijfer: 8.5

Zeburâman: Zebura Shiti no gyakushû (Zebraman 2: Attack on Zebra City) (2010, Jap, Takashi Miike)
Matig vervolg op het goede en leuke eerste deel. Omdat het plot te onsamenhangend. De film haalt het vooral niet bij z'n voorganger omdat het hart, de ziel, de warmte ervan weg is. Ook de tongue-in-cheek humor en de subtekst ontbreken.
Het is nog steeds soms grappig door de bizarheid. Waardoor het naast een superheldenfilm ook een parodie is daarop.
Deze review zegt eigenlijk precies wat ik ook vind: http://goninmovieblog.wordpress.com/2010/12/18/zebraman-2/
cijfer: 6.5

Le Grand'Tour (2011, Bel, Jérôme le Maire)
Een film over een groepje mannen van een carnavalsband, die na het carnavalsfeest in hun dorp nog niet genoeg hebben en besluiten door te trekken naar het volgende feest. Dat bevalt zo goed dat ze weken, zelfs maanden lang laveloos door de bossen wandelen van het ene feest naar het andere. Na een tijd zweert de leider echter alle drank en drugs af en verandert de wandeltocht van een feest in een zoektocht naar hunzelf.
De film is ontzettend grappig, vooral het eerste deel als ze constant bezopen zijn levert veel leuke momenten op. Daarnaast is de film ook erg herkenbaar voor elke man die wel eens met vrienden op een zuipvakantie is geweest.
Zo'n film die het midden houdt tussen docu en fictie. De amateur acteur spelen zichzelf, het is gebaseerd op echte ervaring, maar ook voor een groot gedeelte gescript.
cijfer: 8

Fleurs du mal (2010, Fr, David Dusa)
Een jongen in Parijs wordt verliefd op een Iraans meisje, Anahita, tijdens de opstand in 2009. Het is een leuk liefdesverhaal. Wat de film echter echt de moeite waard maakt is de manier waarop het de effecten van nieuwe sociale media toont. Anahita probeert namelijk constant op de hoogte te blijven van wat er gebeurd via twitter, facebook, youtube enz. Dit levert bijvoorbeeld een pracht scene op waarin ze haastig afwezig loopt door de Parijse straten terwijl ze op haar iphone youtubes film kijkt, die er voor de kijker doorheen worden geëdit. Je krijgt hierdoor echt het gevoel van hoe het is om erbij horen, maar toch ergens anders te zijn. Ergens te zijn, maar toch ergens anders te zijn met je hart. Hoe verslavend die nieuwe media kan zijn.
cijfer: 7.5

Black Swan (2010, VS, Darren Aronofsky)
Eerlijkheid geliefd me te zeggen dat ik in het begin de film wat vond tegenvallen. Vond hem toen wel goed, maar niet heel bijzonder. Maar na de befaamde sexscene tussen Portman en Kunis en de steeds verder gaande verandering, waaronder de rode ogen, werd ik steeds meer gegrepen door de film. Na de overdonderdende finale zat ik bevend van emoties in mijn bioscoopstoel. En kon ik alleen maar concluderen naar een pracht film te hebben gekeken. Terugdenkend aan de film besef ik pas hoe goed de film al vanaf het begin was, hoe goed Aronfsky de film heeft opgebouwd. Hoe de kijker wordt meegenomen in waanwereld van iemand die de greep op de realiteit verliest/verloren heeft door de gigantische prestatiedrang waaronder ze lijdt. Want volgens mij lijdt Nina al vanaf het begin aan realiteitzinsverlies. Door in het begin veelvuldig Nina te volgen van achter haar schouders stelt Aronofsky vast dat de kijker haar en haar beleveniswereld volgt
Natalie Portman is sowieso al een favoriete actrice van me, maar hier is ze nog beter dan ze ooit is geweest. Laat die oscar maar komen. De grote verrassing was Mila Kunis, die hierin bewijst veel meer aan te kunnen dan simpele komedie series en romcomtjes.
cijfer: 8.5

Rabbit Hole (2010, VS, John Cameron Mitchell)
Degelijk drama in het "ouders verwerken dood van kind" genre. Niet de beste in z'n soort, maar nog steeds erg goed. Het grootste probleem met de film dat de film in het begin te onduidelijk is over wat er is gebeurd (ik ging zonder enige kennis de film in. Het was de surprise film) en bijvoorbeeld wie die jongen is die Kidman volgt. Waarschijnlijk om arthouse achtig intrigerend over te komen. Maar de film imo juist door wat meer duidelijkheid in het begin een grote emotionele lading zou kunnen hebben. Kidman en Eckhart overacteren soms te veel naar mening. Eckharts rol vond ik sowieso te klein vergeleken met Kidman. Grootste pluspunt van de film vond ik Diane Wiest als de moeder van Kidman. Mede door een mooi einde, waarin goed wordt uitgelegd hoe je na groot verdriet als dit stapje voor stapje je leven weer oppakt, verliet ik toch emotioneel en voldaan de bioscoopzaal.
cijfer: 7.5

Wasted Youth (2011, Gr, Argyris Papadimitropoulos & Jan Vogel)
Op 6 december 2008 werd in Griekenland een jongen doodgeschoten door de politie waarna er grote rellen ontstonden. Deze film probeert volgens mij te tonen dat die politieke gebeurtenis ook een persoonlijk heeft, door het verzonnen verhaal te vertellen van die jongen en de politieman op die dag.
De film was jammer genoeg alleen weinig boeiend. Het verhaallijn over de jongen is verrassend weinig plezierig om naar te kijken voor een verhaaltje over skaters. In het verhaallijn over de politieman komen zijn depressiviteit en angsten maar matigjes over op de kijker. Dat
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
viel me helemaal tegen.
cijfer: 5.5

Passuggun (Bleak Night) (2011, ZK, Yoon Sung-Hyun)
De vriendschap van drie hartsvrienden valt langzaam steeds verder uit elkaar met een uiteindelijk een fatale afloop voor één van hen. De film toont de duistere complexiteiten van macht, pikorde, vriendschap, loyaliteit en fysieke drift. Het is zeer aangrijpend. Door de flashback structuur van een vader die uitzoekt wat er gebeurd is met z'n zoon weet de film ook constant de aandacht vast te houden.
Dat de jongens bijna niet te onderscheiden zijn van elkaar met hetzelfde uniform en kapsel zorgt dat ik veel tijd kwijt was om te bedenken wie wie was en niet vanaf het begin totaal kon worden opgezogen door de film.
Met zo'n sterk debuut is Yoon Sung-Hyun een regisseur om in de gaten te houden komende jaren.

Gesher (2010, Iran, Vahid Vakilifar)
Hele mooie sfeer beelden in semi-documentaire stijl van het leven van drie immigranten die proberen te leven van hun lage loon in Zuid Iran. De film weet de sfeer heel mooi neer te zetten. Maar er gebeurt net iets te weinig om te onderhouden voor de kleine anderhalf uur dat de film duurt.
cijfer: 7

Kantai (Hospitalité) (2010, Jap, Koji Fukada)
Film die tegelijkertijd een satirisch kritiek is op de Japanse over beleefdheid, over gastvrijheid en onmogelijkheid om nee te zeggen als op de kleinburgerlijke xenofobe geslotenheid.
cijfer: 6

[ Bericht 0% gewijzigd door Lonewolf2003 op 08-02-2011 15:19:40 ]
pi_92506469
The Kings of Mykonos

Echt een hele leuke film, niet veel over te vertellen verder, ik vond hem gewoon,
leuk, leuk, leuk :P

maar misschien moet je ''iets'' met Griekenland hebben om hem echt zo leuk
te vinden, anders is het gewoon misschien een grappige komedie.

pi_92517347
Afgelopen zondag naar het PAC filmfestival geweest.

Somewhere (Sofia Coppola, 2010)
Johnny Marco is een bad boy en acteur, die leeft in het hotel Chateau Marmont in Hollywood. Zijn dagen zijn een waas van drank, vrouwen en snelle auto's. Johnny heeft de grip op zijn ware zelf verloren in de nepwereld van beroemdheden. Maar dan staat zijn elfjarige dochter Cleo ineens op de stoep. Tempo van deze film ligt erg laag, dat wordt in de eerste scene al wel duidelijk, in dit geval is dat echter geen minpunt. Ben normaal geen groot fan van Stephen Dorff, maar hier is hij ijzersterk. Dit gaat ook op voor Elle Fanning, die gelukkig stukken minder irritant is dan haar zus. En grappig om Chris Pontius in een dergelijke film te zien. Verder heeft Coppola een goede balans gevonden tussen drama en humor. Somewhere is iets minder dan Lost in Translation, maar alsnog een heerlijke film. 8.0

Incendies (Denis Villeneuve, 2010)
Na het lezen van het testament van hun moeder Nawal verneemt de tweeling Simon en Jeanne voor het eerst dat ze een broer hebben en dat hun vader, van wie ze dachten dat hij dood was, in werkelijkheid nog leeft. Hun moeders laatste wil is dat ze hun broer en vader opzoeken en hen een aantal verzegelde brieven bezorgen. Daarvoor zullen ze een reis naar het Midden-Oosten moeten maken. Had zelf voor aanvang eigenlijk geen idee waar ik naar ging kijken, het bleek een ijzersterke en indrukwekkende film te worden. De film heeft een wat ingewikkelde flashback structuur, maar dit is ook de kracht van de film, de ruim twee uur vliegen voorbij. Enkele zeer aangrijpende scenes en acteerwerk van de bovenste plank. De "twist" op het einde is voor de oplettende kijker geen grote verrassing, maar het einde van de film is wel erg sterk. 8.3

The King's Speech (Tom Hooper, 2010)
De grote Oscar kandidaat dit jaar. Op zich geen verrassing want de film lijkt wel speciaal gemaakt voor de Oscars. Neemt niet weg dat het een prima film is die het van het acteerwerk moet hebben. Colin Firth en Geoffrey Rush in de hoofdrollen vormen een prima duo en ook de bijrollen krijgen een goede invulling door o.a. Helena Bonham Carter en Guy Pearce. 8.0

Black Butterflies (Paula van der Oest, 2011)
Wat een enorme tegenvaller was dit zeg en ik had al totaal geen hoge verwachtingen.... De Engelstalige Nederlandse productie is eigenlijk op geen enkel gebied goed. Het script is rommelig en weet niet te boeien, terwijl het onderwerp daar toch wel aanleiding voor geeft. De personages zijn plat en het acteerwerk van Carice van Houten en Rutger Hauer is zeer matig. Hauer gaf aan het een moelijke rol te vinden, dat blijkt want hij komt niet geloofwaardig over. Maar het absolute dieptepun is toch wel Carice van Houten en dan specifiek haar Engelse uitspraak. Toch nog twee kleine positieve puntjes kunnen vinden; het acteerwerk van Liam Cunningham en enkele mooie shot van het Zuid-Afrikaanse landschap. 4.0

127 Hours (Danny Boyle, 2010)
'127 Hours' vertelt het waargebeurde verhaal van bergbeklimmer Aron Ralston (James Franco). Tijdens een tocht in de bergen komt zijn arm onder een grote rots terecht waardoor hij klem komt te zitten in een diepe kloof. Zeker geen slechte film, maar viel toch iets tegen. Met name de keuze van Boyle om weer helemaal los te gaan met de splitscreens en flitsende montage vond ik in dit geval niet gepast. Op zich weet de film de aandacht er wel bij te houden en Franco vertolkt de rol van avonturier goed. 7.5
pi_92523614
Its kind of a funny story

Verenigde Staten
Drama / Komedie
91 minuten

geregisseerd door Anna Boden en Ryan Fleck
met Keir Gilchrist, Emma Roberts en Zach Galifianakis

De zestien jaar oude Craig (Keir Gilchrist) is overspannen door de stress die de problemen van een tiener zijn met zich meebrengen. Hij laat zich opnemen in een inrichting waar hij door het sluiten van de jeugdafdeling in de volwassenenafdeling terechtkomt. Hij wordt daar snel vrienden met Bobby (Zach Galifianakis), die zijn mentor en beschermer wordt. Craig voelt zich daar aangetrokken tot zijn leeftijdgenoot Noelle (Emma Roberts). Wanneer hem een minimale verblijftijd van vijf dagen wordt opgelegd, wordt Craig ondersteund door vriendschappen binnen en buiten de inrichting en leert hij meer over leven, liefde en de druk die opgroeien met zich meebrengt

ik vond dit een hele apart film, die ook nog een beetje iets realisitsch heeft ook! film kijkt heel lekker weg en is heel leuk om te zien. Als de film is afgelopen blijf je echt even zitten met een heel apart goed gevoel. Een film die je ook een beetje aan het denken zet!
echt een aanrader om te zien
dikke 7,5!
pi_92524723
Tja, zoals gezegd: Office Space (1999)

hmm, ik dacht dat ik 'm wel eens leuker heb gevonden. Maar goed, vooral het begin is wel leuk. Gewoon de fuck-it-all instelling en dan nog vooruit komen in je baan ook. Op een of andere manier is me eigenlijk helemaal geen muziek bijgebleven die erin voorkwam. Vreemd.
Verder vind ik het einde wel een beetje erg 'saai', de film had wel een mooi einde verdiend.
Maar goed, het is op zich best een leuke film, niet hoogdravend verder.

Deze goochem
blijft natuurlijk wel hilarisch:

IMDB geeft het een 7.9, ik iets minder; een 7.5.

[ Bericht 2% gewijzigd door Iemand91 op 08-02-2011 22:35:59 ]
pi_92524958

Het is tegenwoordig een beetje alles of niets bij mij. Icendies pakt slecht uit. Ik zit twee uur lang naar vervelende personages te kijken die niets anders doen dan zwijgend en/of huilend voor zich uit te kijken. Het verhaal kan me totaal niet boeien. En je kunt ook je vraagtekens zetten bij de manier waarop de moeder haar kinderen laat kennismaken met haar dubbelleven. Het is allemaal erg lelijk.
pi_92527109
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 10:30 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

:')

Don't judge a book by it's cover.
Wat dacht je van IMDB reviews?
pi_92527155
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 11:13 schreef macondo het volgende:

[..]

Ik vind de reacties van Matador over het algemeen een stuk intelligenter dan het gemiddelde, dan neem ik de smallchat wel voor lief. De stompzinnigheid van die pcp knakker is bijvoorbeeld moeilijk te overtreffen.
O+
  dinsdag 8 februari 2011 @ 23:39:39 #297
213010 haakon
Bier moet. Bier doet je goed.
pi_92528362
Faster

Gekeken omdat iedereen er hier zo enthousiast over is...
Ik vond hem ook beter dan een gemiddelde actiefilm van tegenwoordig ^O^
Lekker tempo, goeie actie en het verhaal steekt zelfs redelijk in elkaar :o

7tje
The Outside Agency
pi_92528692
quote:
1s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 20:21 schreef Hulkio het volgende:
Afgelopen zondag naar het PAC filmfestival geweest.

Somewhere (Sofia Coppola, 2010)
Johnny Marco is een bad boy en acteur, die leeft in het hotel Chateau Marmont in Hollywood. Zijn dagen zijn een waas van drank, vrouwen en snelle auto's. Johnny heeft de grip op zijn ware zelf verloren in de nepwereld van beroemdheden. Maar dan staat zijn elfjarige dochter Cleo ineens op de stoep. Tempo van deze film ligt erg laag, dat wordt in de eerste scene al wel duidelijk, in dit geval is dat echter geen minpunt. Ben normaal geen groot fan van Stephen Dorff, maar hier is hij ijzersterk. Dit gaat ook op voor Elle Fanning, die gelukkig stukken minder irritant is dan haar zus. En grappig om Chris Pontius in een dergelijke film te zien. Verder heeft Coppola een goede balans gevonden tussen drama en humor. Somewhere is iets minder dan Lost in Translation, maar alsnog een heerlijke film. 8.0

Ik moet hier toch even op reageren omdat de film nogal mixed reviews heeft. Ik houd op zich wel van trage films, maar dit was wel uitzonderlijk traag. En toch is het best een interessante film ^O^ . Grootste verrassing was om een jackass acteur in die film te zien. Ik verwachtte continu dat hij iets geks zou doen :')

(einde had wat beter mogen zijn.. )

7.5
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_92530917
[quote]4s.gif Op dinsdag 8 februari 2011 15:04 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Nog wat IFFR films van afgelopen week:

Jûsan-nin no shikaku (13 Assassins) (2010, Jap, Takashi Miike)

Le Grand'Tour (2011, Bel, Jérôme le Maire)
Een film over een groepje mannen van een carnavalsband, die na het carnavalsfeest in hun dorp nog niet genoeg hebben en besluiten door te trekken naar het volgende feest. Dat bevalt zo goed dat ze weken, zelfs maanden lang laveloos door de bossen wandelen van het ene feest naar het andere. Na een tijd zweert de leider echter alle drank en drugs af en verandert de wandeltocht van een feest in een zoektocht naar hunzelf.
De film is ontzettend grappig, vooral het eerste deel als ze constant bezopen zijn levert veel leuke momenten op. Daarnaast is de film ook erg herkenbaar voor elke man die wel eens met vrienden op een zuipvakantie is geweest.
Zo'n film die het midden houdt tussen docu en fictie. De amateur acteur spelen zichzelf, het is gebaseerd op echte ervaring, maar ook voor een groot gedeelte gescript.

Geweldige film lijkt me dit. Is ie nog ergens te zien?
pi_92532911
Un prophète
Lange zit, maar toch zeker de moeite waard. Lastig verhaal maar het klopt wel allemaal. Geweldig acteerwerk van Malik. En dat einde... heel vet. Alleen waarschijnlijk wel de laatste keer dat ik 'm zie. 8
pi_92536745
Black Swan (2010)
Natuurlijk vol spanning voor deze film, als groot fan van Aronofsky (The Fountain #1, Requiem for a Dream #15, The Wrestler en Pi waren ook heel mooi gemaakte films) en ik wilde niets van tevoren weten. Geen trailers gezien en het Black Swan topic hier zo goed als vermeden.
Gisteren in een vol filmhuis in Maastricht gekeken en wat een prachtig geheel aan dansfilm, drama, psychologische thriller, supererotiek en een scheutje humor. Alles klopt aan de film, de diepere verhaallijnen en de karakters (met name Natalie Portman natuurlijk) worden heel mooi gevolgd. Heftige beelden, schitterende muziek (zowel klassiek als electronisch) en bijzonder camerawerk. Het verhaal komt wat traag op gang, maar daarna is het volop genieten (zoals velen dat met The Fountain ook hadden, daar vond ik het niet zo traag persoonlijk). Toch blijft The Fountain Aronofsky's beste. _O_
Gewoon een film die je gezien moet hebben! *O*
9.4/10 (IMDB: 8.6/10)

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')