abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_92450319
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 06:04 schreef Mainport het volgende:
The Town
Het hele concept waar deze film om draait is onlogisch en irritant - dus gewoon een kutidee, Ben Affleck. De uitwerking is ook niet best met die karikaturale karakters: Ben Affleck als boef met een geweten, zijn simpele agressieve vriendje en de spanning die dat meebrengt. Op een gegeven moment is Ben Affleck een verhaal aan het vertellen en je ziet gewoon dat hij aan het acteren is met dat beroerde accent en gekunsteld geschreven gepruts. Het is allemaal ook zo ontzettend voorspelbaar, en het raamwerk - alle muren komen dichterbij voor Ben Affleck - vooral ook zo ontzettend kut. Nou vind ik zelf Ben Affleck een ondergewaardeerde coole kerel die ten onrechte ten onder is gegaan aan zijn eigen succes, maar deze shit stinkt harder dan mijn ondergoed
overdrijven is ook een vak. The Town is toch gewoon een aardige actie/thriller, geen uitzonderlijk origineel verhaal nee maar verder prima gemaakt.

Zoolander

Na jaren deze onnozele komedie weereens gekeken en opnieuw was het gewoon dikke pret. Dit is (volgens mij) ook de inspiratie geweest voor vele Stiller en Ferell films die dezelfde formule hanteren in steeds weer een andere setting en met een vreemd onderwerp. Vele hilarische bijrollen en een hoge grapdichtheid maken dit een heerlijke komedie. Het moet uiteraard wel je humor zijn ;) 8.0
pi_92450350
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 20:46 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Deze film lijkt me zo'n verschrikking... echt zo'n verplichte film die je vriendin perse wil kijken :r
:')

Don't judge a book by it's cover.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
  maandag 7 februari 2011 @ 11:13:26 #253
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_92451597
quote:
2s.gif Op maandag 7 februari 2011 07:22 schreef Falco het volgende:

[..]

Eens. De volstrekt idiote woorden 'kaasfilm' en 'knuffelmeisje' (wie?) hoef ik in een volgend topic ook niet tegen te komen.
Ik vind de reacties van Matador over het algemeen een stuk intelligenter dan het gemiddelde, dan neem ik de smallchat wel voor lief. De stompzinnigheid van die pcp knakker is bijvoorbeeld moeilijk te overtreffen.
Overal verstand van.
pi_92452338
The Quiet Earth (1985)
Hoewel technisch wat gedateerd, een sterke film met een later veel gekopieerd thema (Matrix, 28 days/weeks later, etc.); alleen op Aarde. Maar de flow van de film is goed, de grappen leuk, de acteurs volslagen onbekend, maar dat geeft niet.
8.2/10 (IMDB: 7.1/10)
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  maandag 7 februari 2011 @ 11:54:30 #255
3527 Wepeel2
zoals het is
pi_92453063
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 21:43 schreef DanielleM het volgende:
Black Swan

[ afbeelding ]

Wat een geweldige, intense film is dit zeg! Ik wilde hem eerst in de bios zien, maar aangezien hij hier nergens in de buurt draait (JT bioscopen moet zich dood schamen :( ) heb ik hem van internet 'geleend' :P Die Oscar kan Natalie Portman bijna niet meer ontgaan. Ik vond die moeder van Nina ook geweldig acteren trouwens!

[
Inderdaad erg goede film! Wel jammer dat je hem niet in de bios hebt gezien. Op een groot scherm is het echtr één grote hallucinerende trip.

Ik heb hem zelf zondag gezien. Een 8,5 verdient deze film zeker.
xenofoob, misantroop, antiloop, limonadesiroop.
pi_92454619
It's Kind Of A Funny Story
A clinically depressed teenager gets a new start after he checks himself into an adult psychiatric ward.

Niks speciaals, gewoon een fijne, lieve dramedy. Die juist door de simpelheid juist heel erg leuk is.

IMDb: 7,2
Mijn cijfer: 7,8
  maandag 7 februari 2011 @ 15:11:33 #257
62679 N-E-R-D
No-one*Ever*Really*Dies
pi_92460496

quote:
Anonymously received at "Filmkameratene AS"

A package with two hard drives containing 283 minutes of footage. This film is a rough cut version
of that material. Everything is displayed in chronological order. The images are not manipulated.
For over a year a team of investigators, tried to find out if the material is true or not.

The conclusion was that it is genuine.
3 studenten die een trollenjager volgen. Vond het echt een toffe mockumentary :D
Life is a waste of time. Time is a waste of life.
So let's get wasted and have the time of our lives.
pi_92461206
klinkt als een toffe film :)
Mits voldoende gebruikt niet te traceren en volledig privacy ongevoelig.
pi_92465557
Faster

Een ex-gevangene komt uit de bak en gaat wraak nemen op een crew die ervoor zorgde dat een bankoverval 10 jaar eerder een naar staartje kreeg.

Om de een of andere reden ben ik altijd best wel gecharmeerd van de rollen die Dwayne "The Rock" Johnson speelt. Ik mag hem wel. En in deze film is het geen uitzondering. Verdomd lekker sfeertje (mede mogelijk gemaakt door de killer soundtrack en muzikale skills van Clint Mansell (Moon, Requiem for a Dream, The Fountain)) aardig acteerwerk en een zo-zo verhaal. Uiteindelijk net iets te cliché om echt heel goed te zijn, maar wel een lekkere film.

Imdb: 6.9
Ik: 7.2
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
  maandag 7 februari 2011 @ 18:47:55 #260
286575 Roces18
Chef de party
pi_92469459
Die wou ik ook nog zien @hierboven maar ik wist nog niet dat hij al uit was :P
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_92469556
quote:
1s.gif Op zondag 6 februari 2011 18:18 schreef JDx het volgende:

[..]

Idd, anders was het bij Afterlife ook een spoiler om te zeggen dat ze doodgaat :P iemand trouwens al Tucker & Dale vs Evil ergens gevonden? Zie hem niet op de reguliere sites, maar ook niet in de bios bijv.

Kom wel steeds The Resident tegen, die maar eens proberen vanavond.
was er ook al naar op zoek. 1 gevonden maar daar heb je een wachtwoord voor nodig en die is nergens te vinden. hij staat gewoon nog niet op internet denk ik dan.
pi_92469681
Tucker &Dale is er alleen nog met Russische audio geloof ik :(
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_92469762
quote:
7s.gif Op maandag 7 februari 2011 11:34 schreef El_Matador het volgende:
The Quiet Earth (1985)
Hoewel technisch wat gedateerd, een sterke film met een later veel gekopieerd thema (Matrix, 28 days/weeks later, etc.); alleen op Aarde. Maar de flow van de film is goed, de grappen leuk, de acteurs volslagen onbekend, maar dat geeft niet.
8.2/10 (IMDB: 7.1/10)
Erg benieuwd, zal mijn mening over een aantal uur posten.
pi_92470854
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 18:55 schreef Tim86 het volgende:
Tucker &Dale is er alleen nog met Russische audio geloof ik :(
Ja ik heb er al een aantal gehad. Ook met Duits wat nog wel kijkbaar is. Maar die lipsync dan :'( Na de eerste 5 minuten heb ik besloten toch maar ff te wachten :s)
#winning
pi_92475190
Food, Inc. (2008)
Erg Amerikaans-moralistische documentaire, lang niet zo sterk als het werk van Michael Moore maar wel met wat heftige verrassingen, vooral aan het einde.
Niet wereldschokkend, redelijk te kijken.
7.0/10 (IMDB: 7.9/10)
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Moderator maandag 7 februari 2011 @ 21:07:35 #266
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_92476679
quote:
15s.gif Op maandag 7 februari 2011 20:41 schreef El_Matador het volgende:
Food, Inc. (2008)
Erg Amerikaans-moralistische documentaire, lang niet zo sterk als het werk van Michael Moore maar wel met wat heftige verrassingen, vooral aan het einde.
Ik vond 'm juist wel wereldschokkend en veel informatiever dan de docu's van Moore. Het geeft een ontluisterend beeld van de Amerikaanse voedselindustrie en ik zou iedereen aanbevelen om 'm vooral te kijken.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_92476800
quote:
15s.gif Op maandag 7 februari 2011 20:41 schreef El_Matador het volgende:
Food, Inc. (2008)
Tijd geleden dat ik die gezien heb, kan me wel herinneren dat het ontzettend mooi gefilmd was.
pi_92476917
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 21:07 schreef Mike het volgende:

[..]

Ik vond 'm juist wel wereldschokkend en veel informatiever dan de docu's van Moore. Het geeft een ontluisterend beeld van de Amerikaanse voedselindustrie en ik zou iedereen aanbevelen om 'm vooral te kijken.
Het meeste wist ik wel min of meer. Alleen die aantastingen van de vrijheid van meningsuiting vond ik heel ernstig. Ik kan trouwens slecht tegen die Amerikaans-gebaseerde verhalen. Het lijkt in dat soort films alsof er geen wereld verder bestaat. Bij een soortgelijke docu als Sicko was dat heel anders.

pi_92479359
Gentlemen Broncos (2009)

Ik hoorde over deze film met Jemaine Clement, van de regisseur van Napoleon Dynamite en Nacho Libre, en na het kijken van de trailer wist ik al dat ik dit een leuke film zou vinden. Hoewel Taika Waititi deze keer niets met de film te maken heeft (als ik het goed heb gezien), is de humor te vergelijken met die van Eagle vs Shark en Boy.

Benjamin woont met zijn moeder (Jennifer Coolidge, hoera!) in een supergaaf huis, en schrijft al zijn hele leven. Hij gaat op een schrijverskamp voor home-schoolers waar hij de legendarische en excentrieke fantasy/sci-fi schrijver Ronald Chevalier (Clement) ontmoet. Benjamin neemt deel aan een wedstrijd door één van zijn boeken in te leveren, in de hoop op publicatie. Maar dan geeft Chevalier zijn verhaal uit alsof het het zijne is, en wordt er tegelijk een rampzalige film gemaakt door een héle rare filmmaker (Pedro uit Napoleon Dynamite).

Het toffe in deze film is dat ze de scenes in deze wereld afwisselen met scenes uit het boek dat Benjamin geschreven heeft. Het is een absurd sci-fi verhaal en de beelden zien eruit alsof het deleted scenes zijn uit 2001: A Space Odyssey.

De film is leuk, absurd en grappig en ik ben blij dat ik hem gezien heb, maar hij haalt het niet bij Napoleon Dynamite en zeker niet bij Eagle vs Shark of Boy.

Eigenlijk denk ik dat de trailer een goede graadmeter is, vind je de trailer niks dan zou ik niet aan deze film beginnen.

7
(IMDB: 5,7)
pi_92481041
Dance of the dead

Verenigde Staten
Horror / Komedie
87 minuten

geregisseerd door Gregg Bishop
met Jared Kusnitz, Greyson Chadwick en Chandler Darby

Op de avond van het afscheidsfeest ontwaken de doden. Ze willen maar één ding: het vlees van de levenden. Dat komt mooi uit, want op weinig plekken is zoveel levendigheid als op het afscheidsbal van de middelbare school. De enige mensen die het zombieleger nog kunnen stoppen zijn de scholieren die geen date wisten te scoren. Gelukkig hoef je niet populair te zijn om spijkers met koppen te slaan.

aardige horror komedie met zombies, film word nergens echt heel spannend of heel grappig... maar kijkt wel lekker weg en heb me er wel mee vermaakt. Prima om een keer te zien.

een 6
pi_92481802
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 21:44 schreef Guppi het volgende:
Gentlemen Broncos (2009)

[ afbeelding ]

Ik hoorde over deze film met Jemaine Clement, van de regisseur van Napoleon Dynamite en Nacho Libre, en na het kijken van de trailer wist ik al dat ik dit een leuke film zou vinden. Hoewel Taika Waititi deze keer niets met de film te maken heeft (als ik het goed heb gezien), is de humor te vergelijken met die van Eagle vs Shark en Boy.

Benjamin woont met zijn moeder (Jennifer Coolidge, hoera!) in een supergaaf huis, en schrijft al zijn hele leven. Hij gaat op een schrijverskamp voor home-schoolers waar hij de legendarische en excentrieke fantasy/sci-fi schrijver Ronald Chevalier (Clement) ontmoet. Benjamin neemt deel aan een wedstrijd door één van zijn boeken in te leveren, in de hoop op publicatie. Maar dan geeft Chevalier zijn verhaal uit alsof het het zijne is, en wordt er tegelijk een rampzalige film gemaakt door een héle rare filmmaker (Pedro uit Napoleon Dynamite).

Het toffe in deze film is dat ze de scenes in deze wereld afwisselen met scenes uit het boek dat Benjamin geschreven heeft. Het is een absurd sci-fi verhaal en de beelden zien eruit alsof het deleted scenes zijn uit 2001: A Space Odyssey.

De film is leuk, absurd en grappig en ik ben blij dat ik hem gezien heb, maar hij haalt het niet bij Napoleon Dynamite en zeker niet bij Eagle vs Shark of Boy.

Eigenlijk denk ik dat de trailer een goede graadmeter is, vind je de trailer niks dan zou ik niet aan deze film beginnen.

7
(IMDB: 5,7)
Vrij aparte film was dat ja, vond hem nog best wel iets hebben, maar was allang weer vergeten dat ik die gezien had en hoe hij precies gaat.

Net gezien:

The Quiet Earth

Best wel leuk, maar meer ook niet, moest soms echt wel ff doorbijten om hem af te kijken.

7. (7,5 als ik hem in die tijd had gekeken denk ik)
pi_92482412
Fantastic Mr. Fox

Stop motion animatie over hoe een vos wel zijn haren maar niet zijn streken verliest. Op zich best knap gemaakt naar het verhaal van Roald Dahl maar het kon mij niet echt boeien. Weet niet precies waarom niet, kan zijn dat ik en Wes Anderson elkaar niet goed liggen, ik had na Steve Zizou een beetje hetzelfde gevoel. Een 6 veel meer kan ik er niet van maken.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_92482467
Ik heb twee genomineerde films gezien voor de Oscars.

Black Swan, een film die ik gruwelijk tegen vond vallen, Requiem for a Dream was vele malen beter.

True Grit, weer eens Coen Brothers die mij wel beviel, na de irritante A Serious Man over een man die volledig overzich heen liet lopen! Nu hadden ze een re-make over een Western uit 1969 gebasseerd op een eerder verschenen boek.
pi_92483224
quote:
1s.gif Op maandag 7 februari 2011 22:55 schreef Nober het volgende:
Ik heb twee genomineerde films gezien voor de Oscars.

Black Swan, een film die ik gruwelijk tegen vond vallen, Requiem for a Dream was vele malen beter.

Klopt Requiem for a Dream is inderdaad beter maar echt niet vele malen.
  maandag 7 februari 2011 @ 23:21:28 #275
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_92483788

Cross of Iron (1977)
Sam Peckinpah is geen regisseur van gevoelige romantische films. Deze film over Duitse troepen van de wehrmacht in Rusland is een fraai voorbeeld van de rauwe stijl van Peckinpah. Een grootse James Coburn in de hoofdrol, en aan genade wordt niet echt gedaan in deze film. Met machinegeweer er overheen, en als de foute officier half doorzeefd op de grond ligt er gewoon nóg een keertje overheen met een lading lood. Na eerder de harde western The Wild Bunch gezien te hebben, viel Cross of Iron bepaald niet tegen. Sommige scene's ben ik nauwelijks nog ergens anders tegengekomen. Bijvoorbeeld de mannen van Coburn veroveren een basis van vrouwelijke Sovjet soldates. Subtiel, nee - dat niet. Als je een rauwe oorlogsfilm wilt, kun je het krijgen bij Peckinpah.
7/10
IMDB 7,5/10
Overal verstand van.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')