abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 1 februari 2011 @ 20:29:13 #126
247667 zbbrox
zarkin frood
pi_92190743

It's Kind of a Funny Story

hoe werkt een imdb link?

bedankt!

[ Bericht 19% gewijzigd door zbbrox op 01-02-2011 21:00:51 ]
Today we lived a thousand years
All we have is now
  dinsdag 1 februari 2011 @ 20:36:21 #127
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_92191226
1[url=http://www.imdb.com/title/tt0804497/]It's Kind of a Funny Story[/url]
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  dinsdag 1 februari 2011 @ 21:53:04 #128
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_92196387
@Roces, Matador heeft wel een punt. Jouw beschrijvingen blinken regelmatig niet uit qua inhoud. Bovendien vind ik het fijn om te zien welke films gewaardeerd werden door iemand in relatie tot andere vermelde films.

In mijn serie "westerns" van icheckmovies wederom een Wyatt Earp.

Tombstone (1993)
Met alle nieuwe technieken, fijne camera's en mooie beelden blijkt het nog lastig te zijn klassiekers als My Darling Clementine te overtreffen. Het is dan ook faliekant mislukt. Het Wyatt Earp verhaal is nu een onzinnig verhaaltje geworden over een grote bende "cowboys" met rode sjaaltjes. De bad guys zien er regelmatig meer uit als personages uit Pirates of the Caribbean. Het was evengoed een onderhoudende film, de actie scenes sleepten zich gelukkig niet eindeloos voort. De romantische angle in de film werd er met de haren bijgesleept, maar bederft het allemaal gelukkig niet.
7/10
IMDB 7,7/10

Wyatt Earp ranking van hoog naar laag
* My Darling Clementine (Henry Fonda briljant als Wyatt)
* Winchester '73 (ok, Wyatt was hier een bijrol)
* Tombstone (Val Kilmer als Doc)
* Gunfight at the OK Corral (gedateerde film, met oubollige Burt Lancaster)
Overal verstand van.
pi_92198608
My soul to take

Verenigde Staten
Horror / Thriller
107 minuten

geregisseerd door Wes Craven
met Max Thieriot, Shareeka Epps en Denzel Whitaker

Een groep jongeren krijgt te maken met een seriemoordenaar die 15 jaar eerder is gestorven en dan uitgerekend precies op de dag dat zij werden geboren. De seriemoordenaar duikt vijftien jaar na zijn vermeende dood weer op om de zeven kinderen te vermoorden.

ik ben deze film zonder verwachtingen gaan kijken. Ik hoopte gewoon een lekkere slasher te zien, en dacht wel goed te zitten met een film van wes craven. Maar dit is echt 1 van de slechtste films die ik ooit gezien heb. Ik vind het helemaal niet erg ''standaard verhaal films'' te kijken maar deze film was gewoon 1 grote ramp. er zat geen verhaal in, er zat geen mogelikheid in hoe je kon bedenken wie de moordenaar zou zijn. De moorden zagen er totaal nepperig uit, totaal geen spanning. Het acteerwerk was rampzalig slecht. Eigenlijk was er gewoon niks goed aan de ze film, ik snap niet dat ik em zelf heb afgekeken. Kan er geeneens een half puntje voor geven. daarom hierbij de 1e film ooit dat ik een dikke 1 geefkijk em niet!
pi_92201737
Unstoppable
Tsjaaa. Suffe actiefilm over een trein die overduidelijk met 30km/u over de rails 'dendert'. Geen uitblinkende personages, of wat dan ook. Middelmaat. 5.5
pi_92201956

Black Swan van Darren Aronofsky

Wat een rit. Sterke acteerprestatie van Portman. Niet alleen zet ze de worsteling van haar personage goed neer, maar ook de dansscènes zijn prachtig. Met als hoogtepunt het slotstuk. *****
pi_92202921
Antichrist (2009)
Wat een pareltje levert Lars von Trier met Antichrist af! Super acteerwerk, ruige scenes, magisch verhaal met ongelooflijk mooie beelden in een romantisch drama thriller horror jasje met sauzen van Lost Highway en The Fountain (mijn nummer 3 en 1 allertijden)... Wauw, wat een verjaardagscadeau. _O_
9.4/10 (IMDB: 6.7/10???? :o )
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_92204677
The Tourist

Vooraf weinig van verwacht maar hij viel me nog mee. Zo een beetje alles was middelmatig dus niets om te onthouden maar hij keek wel lekker weg. De relatie tussen Depp en Jolie was wel een lachertje overigens. 6.3
  woensdag 2 februari 2011 @ 01:59:00 #134
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_92208315
Vandaag Death Race 2 gezien.

In het begin leek hij heel slecht te worden. Hetzelfde als 1, maar dan gewoon vechten met powerups ipv racen.
Later bleek dat het een soort prequel is en op deze manier dus het racen bedacht wordt. Helemaal niets van te voren over de film gelezen of gezien, dus was mij nog niet ter oren gekomen.

Uiteindelijk best aardig om te zien en best wat bekende stukjes die terug komen in deel 1.

Cijfer: 6.0
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  woensdag 2 februari 2011 @ 18:54:15 #135
313219 vinnypassy
Everything is in our mind.
pi_92236794
quote:
17s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 23:27 schreef El_Matador het volgende:
Antichrist (2009)
Wat een pareltje levert Lars von Trier met Antichrist af! Super acteerwerk, ruige scenes, magisch verhaal met ongelooflijk mooie beelden in een romantisch drama thriller horror jasje met sauzen van Lost Highway en The Fountain (mijn nummer 3 en 1 allertijden)... Wauw, wat een verjaardagscadeau. _O_
9.4/10 (IMDB: 6.7/10???? :o )
Toffe film inderdaad, absoluut, maar ik vond het nogal een overdaad aan symboliek voor een eerste kijkbeurt (gaf hem een 7.6). Hierdoor had ik toch wat moeite e.e.a. voor mezelf te verklaren, maar ik denk dat een tweede kijkbeurt persoonlijk veel zal ophelderen. Visueel wel overduidelijk fantastisch, met name de openingsscène staat vanwege de schoonheid ervan in mijn geheugen gegrift.

Dat de film op iMDB een 6.7 krijgt heeft ongetwijfeld te maken met het feit dat dit beslist geen film 'voor iedereen' is. :)

31. Somewhere (Sofia Coppola, 2010) :: 7.7

Afkomstig van Sofia Coppola, de maker van Lost in Translation. Qua stijl en verhaal heeft de film enorm veel weg van deze prachtige film, maar het niveau ligt een stuk lager. Gelukkig blijft er nog wel een zeer aangename film over.

Het geheel is beslist niet vernieuwend: we volgen een volledig uitgebluste acteur die het even niet meer weet. De leegte in zijn leven wordt veelvuldig gesymboliseerd in de film. Het levert prachtige en serene beelden op die zo nu en dan wat aan schoonheid winnen als de soundtrack ondersteuning biedt. Wellicht dat deze leegte net iets te nadrukkelijk wordt getoond, want de film mist mede hierdoor overtuiging.

Stephen Dorff zet een geloofwaardig personage neer, Elle Fanning (zusje van) laat zien ook over acteertalent te beschikken. De vader-dochterrelatie die zij in de film hebben vult het belangrijkste deel van de film. Het zorgt ervoor dat Dorff weer emoties gaat voelen, iets wat hij lang niet heeft gehad. Vaak gebeurt het dat zon dochter te wijs overkomt, maar in deze film is dat vrijwel niet het geval. Het geheel komt realistisch over en de momenten dat ze wijs overkomt, zijn eigenlijk volstrekt logisch.

Gezien de regisseur en het concept (een depressieve fase in het leven) van de film, is de vergelijking met Lost In Translation onvermijdelijk. Er wordt overduidelijk uit hetzelfde vaatje getapt, zij het op een lager niveau. Gelukkig is het niveau wel acceptabel als je LiT al goed kon waarderen: de prachtige beelden leveren dankzij de goede acteurs intieme en oprechte momenten op en daar scoort de film mee.
pi_92239423
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 18:54 schreef vinnypassy het volgende:

[..]

Toffe film inderdaad, absoluut, maar ik vond het nogal een overdaad aan symboliek voor een eerste kijkbeurt (gaf hem een 7.6). Hierdoor had ik toch wat moeite e.e.a. voor mezelf te verklaren, maar ik denk dat een tweede kijkbeurt persoonlijk veel zal ophelderen. Visueel wel overduidelijk fantastisch, met name de openingsscène staat vanwege de schoonheid ervan in mijn geheugen gegrift.

Dat de film op iMDB een 6.7 krijgt heeft ongetwijfeld te maken met het feit dat dit beslist geen film 'voor iedereen' is. :)
Jaaa, die beginscene! Magistraal!

Lars von Trier is geen beginnersregisseur inderdaad, maar dat zijn Lynch en Aronofsky in iets mindere mate ook niet. Wel helemaal mijn ding, dat surrealistische, mooie, sinistere. Daarom vond ik The Fountain O+ en Lost Highway O+ goed vergelijkbaar met elementen van deze film.

Verder gezien gisteren, 2 korte:

In Absentia (2000)
Verreweg de vaagste film (nou ja film, filmpje; hij duurt 19 minuten) die ik ooit heb gezien. TE vaag, geen echt verhaal en te vage "muziek"/"vervormde stemmen". Had meer in gezeten. Absoluut niet voor beginners trouwens.
5.0/10 (IMDB: 7.4/10)

Signs (2008)
Heel mooi gevoelig sfeervol filmpje zonder gesproken tekst die ik al 2 keer eerder zag. Herkenbaar, zeker voor nogal wat FOK!kers ;) En hij duurt maar 12 minuten... [url=http://www.youtube.com/watch?v=uy0HNWto0UY]Hier[url] kan je hem vinden.
8.2/10 (IMDB: 8.3/10)
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_92243076
Die Signs geef ik een 7,5, was erg voorspelbaar en het kon een stuk beter met de juiste muziek, dit werd na een paar minuten wel een akelig deuntje. Verder wel leuk hoor.

Verder net klaar met The Tourist, volledig zonder verwachtingen gekeken, omdat hij tegenviel volgens velen, nouja hij zal wel tegenvallen als je denkt Jolie, Depp, moet top worden, maar verder was ie best leuk.

Niet meer dan dat, Salt was bijvoorbeeld leuker. Deze krijgt van mij een 7.
  Moderator woensdag 2 februari 2011 @ 20:51:05 #138
9859 crew  Karina
Woman
pi_92243470
The Green Hornet
Aktie

Verwend rijkeluisventje wordt na het overlijden van zijn rijke, machtige, pa superheld, samen met zijn maatje Kato. Helaas voor hen vindt een gangster dit niet zo een goed idee en komt achter ze aan.

Leuke film, beetje aktie, beetje humor.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_92249469
Due Date

Verenigde Staten
Komedie / Roadmovie
95 minuten

geregisseerd door Todd Phillips
met Robert Downey Jr., Zach Galifianakis en Michelle Monaghan

Peter Highman (Robert Downey Jr.) staat op het punt voor de eerste keer vader te worden. Zijn vrouw is al over vijf dagen uitgerekend. Terwijl Peter zich haast om een vlucht naar huis te halen zodat hij bij de bevalling kan zijn, gaan zijn beste bedoelingen volledig de mist in wanneer hij per toeval acteur in spé Ethan Tremblay (Zach Galifianakis) tegenkomt. Ethan dringt Peter een lift op en zo begint hun rit door het land. Verschillende autos, talloze vriendschappen en Peters zenuwen delven tijdens deze rit het onderspit.

vond het een gave film die erg lekker wegkeek, geen seconde verveeld en paar keer lekker gelachen
een 7,5
pi_92253479
quote:
1s.gif Op zondag 30 januari 2011 22:17 schreef casper019 het volgende:
I spit on your grave

[ afbeelding ]

Horror
97 minuten

geregisseerd door Steven R. Monroe
met Sarah Butler, Daniel Franzese en Chad Lindberg

Een schrijfster trekt zich voor haar nieuwste boek terug in een verlaten huisje in de bossen. Hier wordt ze op brute wijze overvallen en verkracht en voor dood achtergelaten. Weer bijgekomen besluit ze om wraak te nemen op de personen die haar hebben aangevallen. En voor deze wraak gaat ze niets uit de weg.

behoorlijk groffe en spannende film, zeker waard een keer te zien
een 7-
Deze. Spannend en een mooi (en terecht) einde! Hij is wel een 7 waard! :)
  woensdag 2 februari 2011 @ 23:21:02 #141
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_92253735
-edit-
  woensdag 2 februari 2011 @ 23:27:23 #142
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_92254059
quote:
2s.gif Op dinsdag 1 februari 2011 17:40 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Zo handig vind ik het niet, eerder een steriele, doelloze dump van gegevens waaruit eigenlijk niets blijkt.

Een toplijst (zoals bij Gorro) vind ik wel interessant, maar die whatiwatch copy/paste dingen sla ik gewoon altijd over.
Daarom sorteer ik mijn wiw lijstje ook altijd wel op cijfer, zodat het een top is. Gewone opsommingen van wie wat gezien heeft sla ik ook over.

Never Let Me Go (2010, VK, Mark Romanek)
Het boek was beter. Maar het boek was dan ook wel onmetelijk goed. De film is gelukkig ook nog steeds ontzettend goed. De regisseur en scenarist zijn erin geslaagd om de complexiteit van het boek begrijpelijk over te brengen in een film van een kleine uur en driekwartier zonder dat de emotionele lading daar onder lijdt. De film weet de juiste sfeer van de hulpeloosheid en machteloosheid te pakken. Verfrissend om eens een film te zien met een alternatieve realiteit waarin de protagonisten niet de helden zijn die het systeem omver werpen, maar gewone mensen die niks anders kunnen dan hun eigen leven zo goed mogelijk leven in dat systeem.
Keira Knightley is vergeleken met de uitstekende Carey Mulligan en Andrew Garfield de iets mindere actrice, maar ook nog steeds een plezier om naar te kijken.
cijfer: 8.5

[ Bericht 38% gewijzigd door Lonewolf2003 op 02-02-2011 23:44:53 ]
  donderdag 3 februari 2011 @ 03:15:09 #143
62679 N-E-R-D
No-one*Ever*Really*Dies
pi_92260639
Tron: Legacy
Slap en simpel verhaal die net zo voorspelbaar is als de gemiddelde romantische komedie in een mooi visueel jasje gestoken met een aardige soundtrack maar dat heeft de film voor mij niet kunnen redden. Matige film. Schaf dat 3D maar af en Daft Punk kom maar weer eens met een echt album.

Vandaag of morgen maar eens naar Black Swan, hoge verwachtingen!
Life is a waste of time. Time is a waste of life.
So let's get wasted and have the time of our lives.
pi_92262309
Legacy (2010)

Idris Elba is Malcom Gray, die deel uitmaakt van een geheim team dat wordt ingezet op diverse missies. Bij één van die missies in Oost Europa gaat het echter mis en Gray houdt daar de nodige littekens (zowel fysiek al mentaal) aan over. Wanneer hij terug in Amerika is sluit hij zich op in een apartement, om vervolgens uit te zoeken waarom het mis is gegaan en wie daarvoor verantwoordelijk is.

Legacy speelt zich voornamelijk in één locatie af, iets wat het afgelopen jaar al vaker gebeurde in films als Buried, 127 Hours en Skyline. Om zo'n soort film te laten werken moet je een sterk script hebben, maar helaas lukt dat niet altijd, ook bij Legacy niet. Idris Elba doet z'n best om een gebroken man weer te geven, maar is niet altijd even overtuigend, had een paar het gevoel dat hij flink aan het "over-acteren" was en dat haalde me uit de film. Daarnaast is de film af en toe redelijk desoriënterend ge-edit, wat voor mij niet werkte. Het tempo lag daarnaast regelmatig te laag, waardoor m'n interesse voor het karakter langzaam verdween. Het einde daarentegen was wel sterk en redelijk onverwacht.

Als je op zoek bent naar een psychologische thriller dan kan ik Legacy niet echt aanraden. Alhoewel Idris Elba de film kan dragen, boeide het geheel me te weinig om echt in de film op te gaan. M'n verwachtingen waren van te voren niet hoog en helaas wist de film aan die verwachtingen te voldoen.

Score: 4
  donderdag 3 februari 2011 @ 11:05:25 #145
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_92265410
Gisteren True Grit gekeken. Remake van origineel, dirmaal geregisseerd door de gebroeders Coen.
Heerlijk geacteerd door alle acteurs. Prima wraak-western :Y
pi_92265504
wel een hoog The Wire gehalte hierboven zo te zien, dat moet ik maareens gaan bekijken :P

Tron: Legacy

Extra van zuid-limburg naar eindhoven gereden om voor de eerste keer een imax film te bekijken. Prachtig scherm en beeldkwaliteit, absoluut. Toch denk ik dat het voor een 3d voorstelling weinig uitmaakt of je nu in imax kijkt of niet aangezien je door zo een donkere bril de grootte van het scherm opvalt. De trailers, zonder bril zagen er iig supermooi uit. De film zelf was ook prachtig in beeld gebracht, maar het 3d vond ik teleurstellend. Dat vond ik bij Avatar toch stukken beter. Hier waren er af en toe wat dingetjes die in horizon verdwenen of een gordijn waar men doorheen liep. In de actiescene's ging het allemaal net wat te snel om er 3d in te kunnen opmerken.

Hoe dan ook, visueel was het behoorlijk genieten, met name de laatste actiescene was geweldig. Toch miste er iets. Het verhaal kon niet heel erg boeien en van de tron wereld hadden ze best wat meer mogen laten zien. Pluspunt was Jeff Bridges die erg op The Dude leek en de fantastische soundtrack van Daft Punk. Niet de topper die ik (ruim een jaar geleden) verwacht had, maar desondanks wel een fijne actiefilm. 8.1

overigens slaan die prijzen nergens meer op voor een biosbezoekje. incl 3d toeslag en imax toeslag plus nog een toeslag voor een brilletje zit je op 14 euro voor een film. Daar kan je over een paar maanden bijna de originele blu-ray voor kopen

[ Bericht 4% gewijzigd door planethugo op 03-02-2011 11:15:48 ]
pi_92265513

3. Bitch Slap (Rick Jacobson, 2009) :: 4.0
Hier kan ik vrij kort over zijn. Als je de trailer kijkt heb je ook alles gezien wat goed is aan de film. Dus 3 punten voor de vrouwen en 1 voor de actie, rest v/d film stelt niet veel voor.

4. Welcome to the Rileys (Jake Scott, 2010) :: 7.2
Doug heeft het een beetje moeilijk in het leven. De vrouw waarmee hij vreemd ging is overleden, zijn vrouw durft het huis niet uit, en hij mist zijn overleden dochter stiekem enorm. Op een zakentripje ontmoet hij de 16-jarige stripper Mallory. Vanaf dat moment neemt Doug het meisje een beetje onder zijn hoede om zo ook zelf de kans te krijgen om over zijn leven na te denken.
Ik wist vantevoren niet goed wat ik er van moest verwachten maar ik was toch best verrast over deze film. De aparte relatie tussen Mallory en Doug is voornamelijk in het begin erg interessant en aandoenlijk op sommige momenten. Ik vond het alleen een beetje minder worden op het moment dat Doug's vrouw Lois wat meer de overhand begon te krijgen in de film. Vanaf dat moment werd het toch wel een beetje voorspelbaar. Verder een prima film maar nergens echt enorm goed.

[ Bericht 8% gewijzigd door Darkzell op 03-02-2011 11:15:08 ]
pi_92266103
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 11:08 schreef Darkzell het volgende:
[ afbeelding ]
3. [ afbeelding ] Bitch Slap (Rick Jacobson, 2009) :: 4.0
Hier kan ik vrij kort over zijn. Als je de trailer kijkt heb je ook alles gezien wat goed is aan de film. Dus 3 punten voor de vrouwen en 1 voor de actie, rest v/d film stelt niet veel voor.
Ah nee, die film was geniaal! No nonsense, lekkere wijven, lekkere actie... Jum.

Maar het kan ook aan de koekjes gelegen hebben dat ik hem zo goed vond... :7

Gisteren gezien:

Death Race (2008)
Wat een heerlijk VETTE film is dit! Statham is natuurlijk altijd goed, maar de actie, stunts en flow van de film zijn heel dik in orde. Jammer van de nogal grove fouten in de film, maar heb me uitstekend vermaakt.
8.5/10 (IMDB: 6.6/10)

pi_92276446
The King's Speech
The story of King George VI of Britain, his impromptu ascension to the throne and the speech therapist who helped the unsure monarch become worthy of it.

Mooi drama over koning George VI, die worstelt met zijn stotter-probleem. De bijrol van Geoffrey Rush als zijn spraakcoach is zeer sterk, net als de rol Colin Firth (George VI) zelf. Beide Oscar-nominaties zijn daarom ook terecht imo. Ook Helena Bonham-Carter heeft een sterke rol als de vrouw van, jammer dat ze alleen in het begin van de film frequent voorkwam. De sfeer en issues die toentertijd speelden komen goed over. Serieuze momenten worden afgewisseld met wat humor en af en toe een flink scheldkanon van de koning himself maken van deze film een topper.

IMDb: 8,5
Mijn cijfer: 8,3
  donderdag 3 februari 2011 @ 16:58:24 #150
286575 Roces18
Chef de party
pi_92280678
Killer Clans 1 - 1976

Verplicht moeten zien van school op het filmfestival. Maar man oh man, wat een rot film is het. Er lopen 50 verschillende verhaallijnen door elkaar die je allemaal maar moet kunnen volgen wat niemand eigenlijk kan. Daarboven op is de muziek verre van in orde bijv. 2 Zwaarden tegen elkaar slaan ze gewoon op een pan ofzo :') . En het verhaal is onzinning gewoon.

Dikke 1 ( Ik viel zelfs bijna in slaap )
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')