Schande dat je de terminator zo'n laag cijfer geeft.quote:Op zondag 30 januari 2011 18:23 schreef CobraVerde het volgende:
[ afbeelding ]
The Landlord (1970, Hal Ashby)
Politieke getinte film uit roerige Amerikaanse tijden. Een rijkeluiszoon (Beau Bridges) besluit zijn reactionaire ouders op de kast te jagen door een oud pand in een verpauperde zwarte buurt te kopen. Ondanks de zware thema's die worden aangesneden blijft de film lange tijd (iets te) luchtig. Het einde is echter best desillusionerend en dat maakt de film een stuk beter.
7,5
[ afbeelding ]
The Terminator (1984, James Cameron)
Heb me op zich wel vermaakt, maar dit is niet mijn soort film. Typisch jaren '80, van decors tot muziek. De liefdesscene gaf me braakneigingen. Ben echter ook wel weer benieuwd naar deel 2.
6
[ afbeelding ]
The Bad Lieutenant - Port of Call: New Orleans (2009, Werner Herzog)
Tja, een beetje dubbel gevoel over deze film. Nicolas Cage is geweldig als de drugsverslaafde, gokkende, rondneukende politieagent in een amoreel New Orleans, aan de andere kant miste ik de Herzog-touch (het lijkt wel of hij steeds meer Hollywood-mainstream films gaat maken). Ik werd niet verrast door de uitvoering van het verhaal, het deed me allemaal wat clean aan. Vooraf had ik gezien het verhaal, Cage en Herzog meer verwacht.
6,5
[ afbeelding ]
Punishment Park (1971, Peter Watkins)
In de VS rond 1970 krijgen dienstweigeraars, lefties, pacifisten en ander "gespuis" tijdens een proces een keuze: of een lange gevangenisstraf, of proberen om in drie dagen de Amerikaanse vlag te bereiken in een gebied dat Punishment Park heet. Haal je het niet, dan wordt je doodgeschoten.
Op zich een mooi idee, en de uitvoering (een soort semi-reportage voor de Engelse televisie) is ook goed gedaan, maar de manier waarop de boodschap erin werd geslagen beviel me niet erg. Iedereen is een karikatuur en er is totaal geen ruimte voor nuances. Desondanks net als The Landlord interessant vanwege het tijdsbeeld wat eruit naar voren komt.
6
Goed dat je daarvoor even die hele post quoot.quote:Op zondag 30 januari 2011 18:45 schreef YellowBlacks het volgende:
Schande dat je de terminator zo'n laag cijfer geeft.
Ja, nou is internet eerder volquote:Op zondag 30 januari 2011 19:27 schreef Arcee het volgende:
[..]
Goed dat je daarvoor even die hele post quoot.
quote:
Een duidelijk en interessant verhaal, oké.quote:Op zondag 30 januari 2011 01:55 schreef GuitarJJ het volgende:
Children of Men
Duidelijk en interessant verhaal. Echter vond ik de scenes af en toe wat matig, m.u.v. het moment dat hij en de vrouw het, onder vuur liggende, gebouw uit komen lopen.
Ik: 7,5
IMDb: 8,1
2027, in a chaotic world in which humans can no longer procreate, a former activist agrees to help transport a miraculously pregnant woman to a sanctuary at sea, where her child's birth may help scientists save the future of humankind.quote:Op zondag 30 januari 2011 20:21 schreef Robby87 het volgende:
[..]
Een duidelijk en interessant verhaal, oké.
Kun je het verhaal misschien aan me uitleggen, ik snap namelijk niks van deze hele film én de hype eromheen, ik vond hem erg slecht: onsamenhangend vooral.
In de nabije toekomst wordt de wereld geplaagd door een totale onvruchtbaarheid van het menselijk ras. Sinds 2009 zijn er geen kinderen meer geboren. Dan komt het schokkende nieuws dat de jongste persoon op aarde - die achttien jaar is - gestorven is. Er ontstaat complete chaos, en een voormalig revolutionair wordt ingeschakeld om de meestgezochte persoon op aarde te beschermen: de laatste zwangere vrouw.quote:Op zondag 30 januari 2011 20:22 schreef Wepeel2 het volgende:
[..]
2027, in a chaotic world in which humans can no longer procreate, a former activist agrees to help transport a miraculously pregnant woman to a sanctuary at sea, where her child's birth may help scientists save the future of humankind.
Ik vond hem ook wel grappig. Vooral die gast van The Hangoverquote:Op zondag 30 januari 2011 19:14 schreef JDx het volgende:
It's kind of a funny story
Wel leuke film voor de zondagmiddag, gebeurd niet zoveel, maar het is een soort van feel-bad > feel-good movie ofzo. Verder niet bijzonder, wel anders dan anders.
7.
das geen western johquote:Op zondag 30 januari 2011 21:29 schreef jamesstewart het volgende:
Ben weer helemaal van de westerns sinds een tijdje, niet dat ik dat ooit echt geweest was, maar ja... binnen 2.5 maand heb ik er ca. 65 westerns bijgekocht. De afgelopen week heel wat films gekeken, waaronder veel westerns:
Get Him to the Greek (2010) 7.5
Er stond dus:quote:Op zondag 30 januari 2011 22:22 schreef Palomar het volgende:
[..]
das geen western joh(wel coole film overigens
)
Ik vond 'the road' echt een kutfilm, wel vette setting maar het was zoooooo traagquote:Op zondag 30 januari 2011 23:32 schreef Hulkio het volgende:
The Road (John Hillcoat, 2009)
Wel wat minder dan de vorige film van John Hillcoat (The Proposition), maar nog steeds een aardige film. Geen film waar je vrolijk van wordt, qua verhaal maar ook vanwege de keuze om grijstinten de overhand te geven. De post-apocalyptische wereld wordt wel goed neergezet, alleen een beetje jammer van de flashbacks, die hadden in mijn optiek weinig meerwaarde. 7.2
Rock 'n' Roll High School (Allan Arkush, Joe Dante & Jerry Zucker, 1979)
Was eigenlijk van plan om de film te bestempelen als 'lekker foute jaren '80 film", maar toen zag ik dan de film uit 1979 kwam.... Maar goed, neemt niet weg dat het een erg vermakelijke film is. Foute humor, foute kleding, lekkere muziek inclusief slechte playback. Muziek is voornamelijk van The Ramones die zelf ook meespelen in de film. De anderhalf uur is in elk geval zo voorbij. 7.3
Vond hem nog best wel leuk, wel cheezy verhaal ja maar keek wel goed weg, ik geef deze een 6/10quote:Op maandag 31 januari 2011 10:37 schreef jpg97 het volgende:
Jonah Hex 2010 met o.a. Megan Fox, John Malkovich
[ afbeelding ]
Ik had een leuke western met steampunk invloeden verwacht. Helaas faalt deze film jammerlijk door hak-op-de-tak scenes zonder enig aanknopingspunt.
cijfer: 3,5 ( waarbij er 2 sterren naar Megan Fox gaan ).
Jij mazzelquote:Op maandag 31 januari 2011 11:07 schreef planethugo het volgende:
The Green Hornet
[ afbeelding ]
Na de veelal negatieve recensies viel ie me nog mee. Er is niks vernieuwends aan, de actie is niet superspectaculair, de humor is niet hoogstaand en de bad guy niet episch maar ik heb me toch wel vermaakt ondanks het rammelende script. Seth Rogen begon me na een tijdje wel te irriteren, hij is toch meer geschikt voor een rol als in Pineapple Express oid. En de 3D is ronduit waardeloos. Pluspunt was Edward James Olmos in een (dat wel) te kleine rol.6.7
Ook nog I Spit on Your Grave gekeken en tis een combinatie van The Last House on the Left, Eden Lake en een vleugje Saw. Hoewel vermakelijk, wordt het niveau van deze 3 films nooit gehaald. Vreemde beslissingen van de verkrachters, een niet overtuigende hoofdrolspeelster en ongeloofwaardige plotwendingen maken dat de film niet meer dan een 6.2 krijgt.
En aan de poster boven mij, ik heb hem wel met mijn vriendin gekeken. Ze heeft liever een gore horror dan een rom-com, gelukkig
Vond ik absoluut niet. Aardig, maar niet bijzonder.quote:Op vrijdag 28 januari 2011 18:28 schreef Roces18 het volgende:
[..]
omdat het een dikke vette 12 uit de 10 waard is!! uber film van 2010
Ik vond hem ook niet echt bijzonder, die effecten waren wel cool maar het verhaal was gewoon magertjes, een 7/10quote:Op maandag 31 januari 2011 11:38 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Vond ik absoluut niet. Aardig, maar niet bijzonder.
quote:Op zondag 30 januari 2011 20:21 schreef Robby87 het volgende:
[..]
Een duidelijk en interessant verhaal, oké.
Kun je het verhaal misschien aan me uitleggen, ik snap namelijk niks van deze hele film én de hype eromheen, ik vond hem erg slecht: onsamenhangend vooral.
Sorry, had even geen tijd om te reageren. Maar snap je het zo een beetje?quote:Op zondag 30 januari 2011 20:29 schreef YellowBlacks het volgende:
[..]
In de nabije toekomst wordt de wereld geplaagd door een totale onvruchtbaarheid van het menselijk ras. Sinds 2009 zijn er geen kinderen meer geboren. Dan komt het schokkende nieuws dat de jongste persoon op aarde - die achttien jaar is - gestorven is. Er ontstaat complete chaos, en een voormalig revolutionair wordt ingeschakeld om de meestgezochte persoon op aarde te beschermen: de laatste zwangere vrouw.
quote:Op maandag 31 januari 2011 13:04 schreef GuitarJJ het volgende:
[..]
[..]
Sorry, had even geen tijd om te reageren. Maar snap je het zo een beetje?
Ja ik snap het verhaal, maar ik vond het zoals gezegd niet echt goed overkomen.quote:Op maandag 31 januari 2011 13:04 schreef GuitarJJ het volgende:
[..]
[..]
Sorry, had even geen tijd om te reageren. Maar snap je het zo een beetje?
is Alpha and Omega ook leuk voor de ouderen onder ons??quote:Op maandag 31 januari 2011 18:29 schreef banaantjeEE het volgende:
Mijn lijstje dan maar:
Januari
Films
1. [ afbeelding ] Skyline (Colin Strause, Greg Strause, 2010) :: 6.0
2. [ afbeelding ] Alpha and Omega (Anthony Bell, Ben Gluck, 2010) :: 7.5
3. [ afbeelding ] The Sorcerer's Apprentice (Jon Turteltaub, 2010) :: 8.5
4. [ afbeelding ] Brüno (Larry Charles, 2009) :: 5.5
5. [ afbeelding ] Needle (John V. Soto, 2010) :: 6.0
6. [ afbeelding ] Eclipse (David Slade, 2010) :: 7.0
7. [ afbeelding ] The Switch (Josh Gordon, Will Speck, 2010) :: 7.0
8. [ afbeelding ] And Soon the Darkness (Marcos Efron, 2010) :: 7.0
9. [ afbeelding ] Open Season 3 (Cody Cameron, 2010) :: 6.0
10. [ afbeelding ] F (Johannes Roberts, 2010) :: 5.5
11. [ afbeelding ] The Tree (Julie Bertucelli, 2010) :: 8.0
12. [ afbeelding ] Let Me In (Matt Reeves, 2010) :: 8.5
13. [ afbeelding ] The Reef (Andrew Traucki, 2010) :: 4.5
14. [ afbeelding ] Conviction (Tony Goldwyn, 2010) :: 6.5
15. [ afbeelding ] Jack Goes Boating (Philip Seymour Hoffman, 2010) :: 5.4
16. [ afbeelding ] Exit Through the Gift Shop (Banksy, 2010) :: 6.3
17. [ afbeelding ] From Time to Time (Julian Fellowes, 2009) :: 5.6
18. [ afbeelding ] Takers (John Luessenhop, 2010) :: 6.6
19. [ afbeelding ] 13Hrs (Jonathan Glendening, 2010) :: 7.2
20. [ afbeelding ] Somewhere (Sofia Coppola, 2010) :: 7.1
21. [ afbeelding ] Unstoppable (Tony Scott, 2010) :: 6.2
22. [ afbeelding ] My Soul To Take (Wes Craven, 2010) :: 8.2
23. [ afbeelding ] I Spit on Your Grave (Steven R. Monroe, 2010) :: 8.8
24. [ afbeelding ] Illégal (Olivier Masset-Depasse, 2010) :: 6.9
25. [ afbeelding ] Vanishing on 7th Street (Brad Anderson, 2010) :: 6.1
26. [ afbeelding ] Paranormal Activity 2 (Tod Williams, 2010) :: 6.3
Series
28. [ afbeelding ] Traveler - Seizoen 1 (David DiGilio, 2007): Aflevering 1 t/m 8 :: 8.0
29. [ afbeelding ] Weeds - Seizoen 3 (Jenji Kohan, 2007): Aflevering 1 t/m 15 :: 6.5
Statistieken
Totaal 26 films (maandgemiddelde: 26.0) gekeken:
- Kort (t/m 20 min.): 0.
- Middel (21 t/m 75 min.): 1.
- Lang (meer dan 75 min.): 25.
Totaal 23 afleveringen van series gekeken.
Totale speelduur: 3279 min.
Aantal films / series herzien: 0.
Best beoordeeld: I Spit on Your Grave (8.8, 1ste dit jaar).
Slechtst beoordeeld: The Reef (4.5).
Media-verdeling
[ afbeelding ] 1.
[ afbeelding ] 28.
Hou oud ben je dan?quote:Op maandag 31 januari 2011 19:51 schreef casper019 het volgende:
[..]
is Alpha and Omega ook leuk voor de ouderen onder ons??
ik 22! maar zitten dus wel leuke grappen enzo inquote:Op maandag 31 januari 2011 20:11 schreef banaantjeEE het volgende:
[..]
Hou oud ben je dan?
Ik ben 23 en vond hem wel leuk
Lekker groffe no-nonsense film, heerlijk! Het middenstuk is iets minder en het einde is meer grof en tenenkrommend dan echt spannend.quote:Op zondag 30 januari 2011 22:17 schreef casper019 het volgende:
I spit on your grave
[ afbeelding ]
Horror
97 minuten
geregisseerd door Steven R. Monroe
met Sarah Butler, Daniel Franzese en Chad Lindberg
Een schrijfster trekt zich voor haar nieuwste boek terug in een verlaten huisje in de bossen. Hier wordt ze op brute wijze overvallen en verkracht en voor dood achtergelaten. Weer bijgekomen besluit ze om wraak te nemen op de personen die haar hebben aangevallen. En voor deze wraak gaat ze niets uit de weg.
behoorlijk groffe en spannende film, zeker waard een keer te zien
een 7-
dat vond ik juist de kracht van de film. je moet er van houden he.quote:Op maandag 31 januari 2011 10:58 schreef AciD_Nightmare het volgende:
[..]
Ik vond 'the road' echt een kutfilm, wel vette setting maar het was zoooooo traag
Wat een briljante film, het is niet dat ik de hele tijd dubbel heb gelegen van het lachen, maar het was echt een goede film. Ik kan Robert Downey Jr. eigenlijk altijd wel waarderen, in deze film is het zeker niet minder.quote:Peter Highman (Robert Downey Jr.) staat op het punt vader te worden. Als hij onderweg naar huis is om bij de bevalling te kunnen zijn, loopt hij de acteur Ethan Tremblay (Zach Galifianakis) tegen het lijf, die hem graag een lift wil geven. De beste bedoelingen ten spijt, verschillende auto's en vriendschappen later worden de zenuwen van Peter flink op de proef gesteld.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |