abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 3 februari 2011 @ 17:04:09 #151
57047 macondo
Macondo weet wel beter, heus
pi_92280947

The Westerner (1940)
Een western zonder Wyatt Earp voor de verandering. Ditmaal is Gary Cooper de cowboy, en van een heldendom is niet echt sprake in deze film. Het verhaal draait om de strijd tussen de cowboys (koeien, vee) die van het vrije land zonder hekken houden - en de homesteaders die hun boerderijtje in het nieuw ontgonnen westen beginnen. Bij vlagen een harde film (de eerste ophanging komt best goed over), en af en toe grappig. De strijd is fijn in beeld gebracht, en Gary Cooper speelt tussen beide partijen in. Goede film.

7,5/10
IMDB 7,6/10
Overal verstand van.
pi_92281480
The Jack Bull 1999

Myrl Redding(John Cusack) is een paardenhandelaar, als twee van zijn paarden moeten worden achtergelaten bij de rancher Henry Ballard, omdat deze ze als onderpand wil, raakt hij met hem in conflict. Als blijkt dat Ballard de paarden ook nog heeft mishandeld, na terugkomst van Redding, is een wraakactie onontkomelijk. Redding zet alles op alles om te zorgen dat Ballard zijn paarden weer in goede staat terugbrengt, met alle gevolgen van dien.

Een heel fijne western van HBO met een uitstekende Cusack, de shots hadden van mij wel wat langer mogen duren zodat het niet zo'n flitsende film werd, maar al met al toch behoorlijk sfeervol en spannend. 7/10

[ Bericht 0% gewijzigd door trebremmit op 03-02-2011 17:29:30 ]
pi_92290132

Finisterrae
Als je de omschrijving leest en de poster ziet, vermoed je een fris filmpje met veel droge humor. Ik zou tenminste een boel droogkomische situaties met dit gegeven kunnen bedenken. Maar de regisseur vindt het leuker de spoken minuten lang zwijgend langs elkaar heen te laten drentelen en af en toe iets saais te zeggen. Slordig geveinsde diepzinnigheid en bovendien een gemiste kans.

Podslon
Het centrale moment is de maaltijd die de ouders delen met de punkers die hun zoontje van straat heeft geplukt. Op zich wel geestig, maar ik weet niet of de makers me alleen willen laten lachen of ook laten voelen. Na het diner probeert de scriptschrijver een dramatisch keerpunt te maken, wat echt niet werkt omdat er de hele film geen ontwikkeling in de karakters zit. De opbouw voor de punkers überhaupt ten tonele verschijnen duurt erg lang en is saai. Erg ongebalanceerd.

Daca Bobul Nu Moare
De maker is lekker ambitieus te werk gegaan; het gros van de Oost-Europese films betreft klein, persoonlijk leed rond een paar karakters, terwijl deze dramatische queeste een epische omvang heeft. De valkuil van twee verhalen die langs elkaar lopen - oude man zoekt het lijk van zijn zoon en oude man zoekt zijn in de prostitutie verzeilde dochter - is dat je de ene leuker vindt dan de ander. Het verhaal van de dode zoon is zo'n typische zoektocht waarbij je telkens achter de feiten aanloopt en alles wat mis kan gaan, misgaat. Het andere verhaal is dus veel leuker.

Hoewel ambitieus, vond ik het vaak ook erg chaotisch en kon ik al die oude mannetjes niet uit elkaar houden. Misschien heeft de maker wel te veel hooi op zijn vork genomen. Erg goed zijn de twee vrouwelijke bijrollen; de een voor de komische noot, de ander voor de tragiek. Zij hebben de film voor mij gedragen.
Graag op anoniem
  Moderator donderdag 3 februari 2011 @ 21:34:31 #154
9859 crew  Karina
Woman
pi_92295129
The King's Speech
Historisch drama

Verhaal van Koning George VI van Engeland. Bertie (zoals hij door vrienden wordt genoemd), stottert en dat is als zoon van, later broer van en daarna zelf koning, een groot probleem.

Hij komt terecht bij een Australische spraakcoach, die hem met zelf ontwikkelde technieken gaat helpen. Eerst staat hij er sceptisch tegenover, maar daarna begint hij erin te geloven en de spraaktraining begint zijn vruchten af te werpen.

Als zijn vader, koning George V dood gaat, wordt deze opgevolgd door de oudste broer, King Edwards, deze moet afstand doen van de troon vanwege de Wallis Simpson affaire en "Bertie" volgt hem op.

Ik weet niet of het geheel waarheidsgetrouw is (ik weet niet zoveel van het Engels koningshuis, alleen de Wallis Simpson affaire zegt me wel wat), maar ik vond het een ontroerend verhaal. De gesprekken tussen de spraakcoach en Bertie, de vriendschap die ontstaat en de steun die Bertie van Elizabeth krijgt, heel mooi gefilmd. Ik had af en toe zo een medelijden met hem, maar goed hoe hij toch doorzette.

Goede film.

Leuk detail: Derek Jacobi, die de aartsbischop speelt, speelde zelf ook een stotteraar, namelijk Claudius, in I Claudius.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_92297947
Fritt Vilt (cold prey)

Noorwegen
Horror
97 minuten

geregisseerd door Roar Uthaug
met Ingrid Bolsø Berdal, Rolf Kristian Larsen en Tomas Alf Larsen

Weinig sneeuwpret voor vijf snowboarders, die zich hadden verheugd op een spectaculaire afdaling in de bergen van Noorwegen. Wanneer één van de vrienden een been breekt, is het afgelopen met de halsbrekende manoeuvres. De auto staat te ver weg en de avond valt. In een verlaten ski-resort vindt de vriendengroep onderdak om de nacht door te komen. Misschien was doodvriezen een betere optie geweest, want in de kelder van het hotel huist een duistere figuur met een pikhouweel, die niet van vreemdelingen houdt.

hele gave film, zeker 1 van de betere in zn soort. Het verhaal is misschien wel een beetje standaard. Maar het is gewoon heel goed gedaan, ook goed acteerwerk. Goeie spanning, en lekkere kills.. zeker een aanrader om te zien!!
dikke 7+

ik hoop dat ik de vervolgdelen ergens kan kopen, iemand een tip waar ik die kan kopen??
pi_92299512
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 22:15 schreef casper019 het volgende:
Fritt Vilt (cold prey)

[ afbeelding ]

Noorwegen
Horror
97 minuten

geregisseerd door Roar Uthaug
met Ingrid Bolsø Berdal, Rolf Kristian Larsen en Tomas Alf Larsen

Weinig sneeuwpret voor vijf snowboarders, die zich hadden verheugd op een spectaculaire afdaling in de bergen van Noorwegen. Wanneer één van de vrienden een been breekt, is het afgelopen met de halsbrekende manoeuvres. De auto staat te ver weg en de avond valt. In een verlaten ski-resort vindt de vriendengroep onderdak om de nacht door te komen. Misschien was doodvriezen een betere optie geweest, want in de kelder van het hotel huist een duistere figuur met een pikhouweel, die niet van vreemdelingen houdt.

hele gave film, zeker 1 van de betere in zn soort. Het verhaal is misschien wel een beetje standaard. Maar het is gewoon heel goed gedaan, ook goed acteerwerk. Goeie spanning, en lekkere kills.. zeker een aanrader om te zien!!
dikke 7+

ik hoop dat ik de vervolgdelen ergens kan kopen, iemand een tip waar ik die kan kopen??
Dead Snow gezien? Soortgelijke film, ook Noors. Die is minstens net zo leuk :Y
#winning
pi_92303607
quote:
1s.gif Op donderdag 3 februari 2011 22:39 schreef Tware het volgende:

[..]

Dead Snow gezien? Soortgelijke film, ook Noors. Die is minstens net zo leuk :Y
ja alleen vond ik dead snow juist helemaal niks
  vrijdag 4 februari 2011 @ 00:08:52 #158
213010 haakon
Bier moet. Bier doet je goed.
pi_92304386
Black Dynamite

Haha wat een film !
Echt lekker fout, echt van die jaren 80 film dingen.
Heb om bepaalde dingen echt goed gelachen!
geef hem een 7,2
The Outside Agency
pi_92306771
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 00:08 schreef haakon het volgende:
Black Dynamite

Haha wat een film !
Echt lekker fout, echt van die jaren 80 film dingen.
Heb om bepaalde dingen echt goed gelachen!
geef hem een 7,2
Jaaa. dat is een echte kaasfilm. :7 _O-

Net gezien O+ O+ O+ :

The Tripper (2006)
Iedereen die houdt van seks, alle soorten drugs, festivals, freedom, fantasy, hippiemeisjes, comedy, slashhorror, foute grappen, geniale quotes en een beetje inhoud, MOET deze film zien. Ongelooflijk laag gewaardeerd op IMDB, maar dat boeit niet. Heel sterk gedaan, deze combinatie en elk punt is mooi uitgewerkt. Echt een aanrader.
9.4/10 (IMDB: 5.2/10?????)
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  vrijdag 4 februari 2011 @ 08:47:47 #160
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_92310447
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 23:27 schreef Lonewolf2003 het volgende:

Daarom sorteer ik mijn wiw lijstje ook altijd wel op cijfer, zodat het een top is. Gewone opsommingen van wie wat gezien heeft sla ik ook over.
Ah, moet ik dat ook maar eens gaan doen.

Gisteren begonnen aan The Killer Inside Me maar ik viel er bij in slaap zo ongeveer. Vanavond nog maar eens proberen.
pi_92313664
The Town
As he plans his next job, a longtime thief tries to balance his feelings for a bank manager connected to one of his earlier heists, as well as the FBI agent looking to bring him and his crew down.

Wat een heerlijke drama/thriller door en met Ben Affleck. Met name Jeremy Renner vond ik erg goed. Het verhaal is goed en verloopt lekker vlot en de lekkere muziek op de achtergrond maken van deze film een prima film met een donkere sfeer.

IMDb: 7,8
Mijn cijfer: 8,0
  vrijdag 4 februari 2011 @ 12:32:59 #162
213010 haakon
Bier moet. Bier doet je goed.
pi_92318532
Buried

Dit vond ik echt, ECHT een mooie film!
Er is helemaal niets te zien, maar Reynolds zet me toch een portie goed acteerwerk neer!
Echt een heel apart soort film, maar absoluut de moeite waard!
Mensen die alleen maar van actiefilms houden met piewpiew moeten deze niet kijken.

Ik vind hem zeker een 8,5 waard!
The Outside Agency
  vrijdag 4 februari 2011 @ 12:38:36 #163
122155 arucard
Amplifier Worship
pi_92318798
Sarcasme hoop ik
O)))
  vrijdag 4 februari 2011 @ 13:34:33 #164
286575 Roces18
Chef de party
pi_92321284

Net Takers gezien, een zeer vermakelijke film vond ik het. Buiten actie scenes etc. om dat elke film wel zo'n beetje heeft toont deze film ook emotie op sommige momenten. Het einde vind ik echt meesterlijk goed onder het genot van vioolmuziek breekt de pleuris uit heerlijk gewoon. Het begin vond ik best tegen vallen maar naarmate de film vordert word het een stuk beter. Ik snap al die recensies ook echt niet die deze film twee sterren geven maximaal. Ik heb me er prima mee vermaakt en ik zou hem ook zeker aanraden (verwacht alleen niet veel van het begin en de dialogen).

7,5

[ Bericht 0% gewijzigd door Roces18 op 04-02-2011 16:39:19 ]
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  vrijdag 4 februari 2011 @ 16:39:06 #165
286575 Roces18
Chef de party
pi_92330394

Matige actiefilm over een man die wraak neemt nadat zijn hele familie is uitgeroeid. De actie scenes zijn erg matig, karakters zijn oppervlakkig. Totaal geen goede muziek aanwezig. En het is zo'n voorspelbaar verhaal bah. Ik geef hem een 5
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 4 februari 2011 @ 16:46:08 #166
862 Arcee
Look closer
pi_92330692
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 13:34 schreef Roces18 het volgende:
[ afbeelding ]

Net Takers gezien, een zeer vermakelijke film vond ik het.

7,5
Ik vond een 7,0 al laag. ;)
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_92330847
quote:
17s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 01:05 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Jaaa. dat is een echte kaasfilm. :7 _O-

Net gezien O+ O+ O+ :

The Tripper (2006)
Iedereen die houdt van seks, alle soorten drugs, festivals, freedom, fantasy, hippiemeisjes, comedy, slashhorror, foute grappen, geniale quotes en een beetje inhoud, MOET deze film zien. Ongelooflijk laag gewaardeerd op IMDB, maar dat boeit niet. Heel sterk gedaan, deze combinatie en elk punt is mooi uitgewerkt. Echt een aanrader.
9.4/10 (IMDB: 5.2/10?????)
op jouw aanraden net the tripper voor 5 euries bij FRS gekocht.. hij kan het maar beter waard zijn! :P
  vrijdag 4 februari 2011 @ 17:04:34 #168
286575 Roces18
Chef de party
pi_92331540
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 16:46 schreef Arcee het volgende:

[..]

Ik vond een 7,0 al laag. ;)
Haha :D
pi_92334518

Ji jie hao (2007)
Ik had vandaag zin om eens een oorlogsfilm te kijken dus deze film maar opgezet zonder verder enige voorkennis. De film gaat over een compagnie van het chinese leger dat een stuk van een rivier oever moet verdedigen ten koste van alles. Pas wanneer zij een teken krijgen van de hoornblazer kunnen zij zich terugtrekken, gebeurt dit niet dan vechten ze desnoods tot de dood door. Het eerste uur voldeed helemaal aan mijn wensen en was rijkelijk gevuld met intense oorlogsgevechten, ontploffingen, en geschreeuw. In het 2e uur van de film zien we de kapitein van de compagnie een aantal jaren na de veldslag. Hij is in de war en op zoek naar erkenning voor zijn overleden broeders. Hier wordt de film wat meer drama en gaat het over de nasleep van de oorlog. Ik vond het wel jammer want dit deel kwam wat rommelig over en ik had wat moeite om me echt in te leven. Al met al een briljant eerste uur wat wordt afgesloten met een toch wat mindere tweede helft.
Cijfer: 7,5
pi_92335574
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 16:49 schreef casper019 het volgende:

[..]

op jouw aanraden net the tripper voor 5 euries bij FRS gekocht.. hij kan het maar beter waard zijn! :P
Koop ik hem van je over voor 4 euro. 8-)
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_92336995
Ik had vele goede verhalen gehoord en het staat hoog in de imdb lijst ;

Inception

Zelden was ik zo opgelucht dat een film was afgelopen...

de film wordt onnodig ingewikkeld gemaakt, je hebt geen binding met de karakters, als ze dromen waarom moeten ze dan nog ergens met een auto naar toe ? ipv er meteen zijn, het onbeschaamd overnemen van een idee van Escher en dit niet eens vermelden, en gewoon het matige matige acteerwerk.

Alleen de s.e. waren wel mooi, mja die zie je tegenwoordig wel in meerdere films.

Ik snap de hele Inception hype niet.

142 minuten van mijn leven weggegooid :'(
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_92337083
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 19:06 schreef TLC het volgende:
Ik had vele goede verhalen gehoord en het staat hoog in de imdb lijst ;

Inception

Zelden was ik zo opgelucht dat een film was afgelopen...

de film wordt onnodig ingewikkeld gemaakt, je hebt geen binding met de karakters, als ze dromen waarom moeten ze dan nog ergens met een auto naar toe ? ipv er meteen zijn, het onbeschaamd overnemen van een idee van Escher en dit niet eens vermelden, en gewoon het matige matige acteerwerk.

Alleen de s.e. waren wel mooi, mja die zie je tegenwoordig wel in meerdere films.

Ik snap de hele Inception hype niet.

142 minuten van mijn leven weggegooid :'(
Ik was niet zo negatief, maar ik snap wel goed wat je bedoelt.

vrijdag 4 februari 2011 @ 19:19:34 #173
16803 AntiChrist
Primitive Screwheads!!
pi_92337687
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 16:49 schreef casper019 het volgende:

[..]

dat is ie niet ;) kan ik je verzekeren. ik hou echt van b-horror maar dat is gewoon een kak film.
kan je beter hatchet gaan kijken als je van flauwe b-horror comedy's houdt ;)
pi_92339390
Due Date
High-strung father-to-be Peter Highman is forced to hitch a ride with aspiring actor Ethan Tremblay on a road trip in order to make it to his child's birth on time.

Wel een oké komedie. De humor is af en toe flauw, maar ik heb me toch prima vermaakt met de hachelijke situaties waar deze twee keer op keer in verzeild raakten.

IMDb: 6,9
Mijn cijfer: 7,0
pi_92341638
quote:
12s.gif Op vrijdag 4 februari 2011 19:07 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik was niet zo negatief, maar ik snap wel goed wat je bedoelt.
Ik was ook mwoh na de film, maar dat ie zo'n wow factor heeft bij het grote publiek komt omdat films die wat verder gaan (zoals waar El zo gek op is: Lost Highway, The Fountain e.d. de bios niet halen). Dit was imo een soort toegankelijke vage film. Waarvan veel denken, wow, keer wat anders, terwijl er genoeg beters te vinden is.

Dit was een aparte film voor de massa, en dat scoort :P

Net trouwens Gumball 3000: Coast to Coast gekeken, niet echt een film, meer een docu over de Gumball Rally van 2009, maar ik vind auto's cool, ouwehoeren gaaf en chicks lekker, dus kon er wel van genieten!

7,5!

Straks The Tripper.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')