Ja misschien moet WALL-E hem wel krijgen.quote:Op woensdag 30 juli 2008 12:44 schreef Gillingham het volgende:
[..]
We zijn net pas over de helft van het jaar, hoe kun je zoiets nu al zeggen?
Die staat ook al bijzonder hoog in de top 250. En films als Toy story enzo...quote:Op woensdag 30 juli 2008 19:03 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Ja misschien moet WALL-E hem wel krijgen.
Een 10 of 9,5 maakt ook verder niet veel uitquote:Op woensdag 30 juli 2008 19:11 schreef Tinuzzz_Talpa het volgende:
Ik ben meegesleurd in de hype van Batman.![]()
Ik sta nog steeds achter mijn 'review', alleen het cijfer moet ik omlaaghalen naar een 9,5.
Een 10 betekent dat er niks verkeerd is aan de film, maar achteraf (quote:Op woensdag 30 juli 2008 19:34 schreef Topspin het volgende:
[..]
Een 10 of 9,5 maakt ook verder niet veel uit
Volgens mij is er altijd wel wat mis aan een film, al is het net die ene bijrol die niet goed geacteerd wordt. Een 10 geef ik dus echt nooit. Een 9,5 vind ik zelfs te overdreven omdat er altijd stukken in een film zijn waarbij de film ff inzakt. Niet 1 moment dat een film ff inzakt maar vaak 2, 3 ,4 of 5 of nog meer. Een film constant op hoog nivo op het witte doek laten zien, volgens mij is zo'n film vanzelf ook weer overdreven omdat het teveel kunstzinnig gebracht wilt worden wat de kwaliteit naar beneden haalt. Persoonlijke mening dus. Een film van 2 uur met constant dialogen op hoog nivo, zo'n film is vanzelf niet helemaal geloofwaardig.quote:Op woensdag 30 juli 2008 19:36 schreef Tinuzzz_Talpa het volgende:
[..]
Een 10 betekent dat er niks verkeerd is aan de film, maar achteraf () vond ik dat er toch een paar plotgaten in de film zaten, dus leek me een 9,5 beter.
Tom hanks is altijd wel goed ... maar met Da Vinci code kon echt niets anders concluderen dan dat het jammerlijk is.quote:Op woensdag 30 juli 2008 19:44 schreef Topspin het volgende:
[..]
De een geeft een 8 aan forrest gump, de ander een 9 en de weer een kan Tom Hanks niet uitstaan en geeft dus een 5.
Mierenneuk modus waarschijnlijk
boek gelezen?quote:Op woensdag 30 juli 2008 20:03 schreef trebremmit het volgende:
Ik vind als een van de weinigen de da vinci code wel goed.
Yep. Die was goed, Poqaqqatsi viel me weer tegen.quote:Op woensdag 30 juli 2008 18:57 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Neem aan dat je Koyaanisqatsi al wel kent?
Ik zat gewoon nog een beetje in de spanning van de film en gaf door de 'opwinding' een 10.quote:Op woensdag 30 juli 2008 19:44 schreef Topspin het volgende:
[..]
Volgens mij is er altijd wel wat mis aan een film, al is het net die ene bijrol die niet goed geacteerd wordt. Een 10 geef ik dus echt nooit. Een 9,5 vind ik zelfs te overdreven omdat er altijd stukken in een film zijn waarbij de film ff inzakt. Niet 1 moment dat een film ff inzakt maar vaak 2, 3 ,4 of 5 of nog meer. Een film constant op hoog nivo op het witte doek laten zien, volgens mij is zo'n film vanzelf ook weer overdreven omdat het teveel kunstzinnig gebracht wilt worden wat de kwaliteit naar beneden haalt. Persoonlijke mening dus. Een film van 2 uur met constant dialogen op hoog nivo, zo'n film is vanzelf niet helemaal geloofwaardig.
Een 8 of 8,5 is wat anders. Een 9 in geval van een meesterwerk.
Ben dan niet compleet iemand die alle films gezien heeft maar dan nog is het mijn persoonlijke opvatting over hoe een film op me afkomt.
risicos durven nemen .... en niet een 3e aflevering van Shrek produceren bijvoorbeeld, zo als de concurrent doet.quote:Op donderdag 31 juli 2008 07:38 schreef Morrigun99 het volgende:
Ik sta overal voor open en ben een enorme Disney fan. maar met Wall-E had ik in het begin een beetje moeite. M'n inlevingsvermogen moest klaarblijkelijk even op gang komen. De scene waarin Wall-E en EVE echter voor het eerst met elkaar communiceren bracht daar onmiddelijk verandering in. Met Wall-E wordt een nieuwe stap op het gebied van animatie genomen; met name in het eerste, non-verbale gedeelte van de film. Een nieuwe stap zegt u? Of wellicht een grote stap terug naar eenvoud van stomme films? Zeg het maar. Het resultaat is in elk geval verbluffend.
Daarom is Pixar nu bezig met Toy Story 3.quote:Op donderdag 31 juli 2008 09:04 schreef Lambiekje het volgende:
risicos durven nemen .... en niet een 3e aflevering van Shrek produceren bijvoorbeeld, zo als de concurrent doet.
Dat maakt Pixar ook een klasse apart in tegenstelling tot Dreamworks en Fox. Maar dat neemt niet weg dat het af en toe even wennen is. Ook voor mij: iemand die er een collectie van Charlie Chaplins én Pixar films op nahoudt.quote:Op donderdag 31 juli 2008 09:04 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
risicos durven nemen .... en niet een 3e aflevering van Shrek produceren bijvoorbeeld, zo als de concurrent doet.
in 3D dus toch weer wat niews....quote:Op donderdag 31 juli 2008 09:08 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Daarom is Pixar nu bezig met Toy Story 3.
deel 1 was risico , deel 2 was teren en 3 had nooit gemaakt mogen worden.quote:Op donderdag 31 juli 2008 10:07 schreef SaintOfKillers het volgende:
Alsof de Shrek-reeks geen risico was, een zwaar cynische/sarcastische film in de door Disney gedomineerde wereld.
De meerwaarde voor mij is toch altijd in zo'n geval dat ik de dialogen gewoon kan volgen zonder subs te moeten lezen.quote:Op donderdag 31 juli 2008 12:21 schreef joep.t het volgende:
The ring
Zwakke remake van de Japanse topper met goede vertolkingen van O.A Naomi Watts maar verder nauwelijkse spanning of een meerwaarde die het toevoegd aan de Japanse versie.
Het grappige is dat volwassen films om diezelfde reden geheel worden afgebrand, maar als het om een animatiefilm gaat schijnt het opeens helemaal prima te zijn. Als alleen kinderen de film zouden kijken, zou ik dat begrijpen, maar er gaan ook weer volwassenen met deze film dwepen. Daar kun je op wachten.quote:Op donderdag 31 juli 2008 13:14 schreef Timo20 het volgende:
De film is zowel interessant voor volwassenen als voor kinderen. Voor kinderen (en vast ook wel voor een deel van de volwassenen) is er een leuk liefdesverhaaltje, maar voor volwassenen zit er (als je die er uit wilt halen) een diepere laag in. Eén die er trouwens wel dik wordt opgelegd.
Daar heb je gelijk in,Maar de film was vergeleken met de Japanse versie ook echt minder spannend en veel meer iets wat je veel vaker hebt gezien dus in dat opzicht had het weinig meerwaarde.quote:De meerwaarde voor mij is toch altijd in zo'n geval dat ik de dialogen gewoon kan volgen zonder subs te moeten lezen.
Laat me raden het eindigt goed?quote:[b]Op donderdag 31 juli 2008 13:14
Met WALL·E heeft Pixar opnieuw de grenzen van de animatie film verlegd door middel van 2 robotjes. Een pareltje.
Wat vind je zo goed aan Paprika dan?quote:Op donderdag 31 juli 2008 15:32 schreef Wooldoor het volgende:
[..]
Laat me raden het eindigt goed?
Amerikaanse animatie is zo verschrikkelijk bagger en niet origineel, kijk de japanse animatie Paprika maar eens dan zie je wat echte goede animatie is
quote:Op donderdag 31 juli 2008 13:32 schreef scanman01 het volgende:
[..]
De meerwaarde voor mij is toch altijd in zo'n geval dat ik de dialogen gewoon kan volgen zonder subs te moeten lezen.
Ja, hoezo zit je me nu de gek aan te steken? ik hou er niet van als er Japans wordt gesproken en ik dus de subs moet lezen om de film te kunnen begrijpen. Daar hoef je echt geen huil smiley voor te plaatsen hoor. Het is een persoonlijke mening, voor zover dat hier nog mag.quote:
Tuurlijk mag je persoonlijke mening, dat betekent nog niet dat ik je mening niet lachwekkend kan vinden. Ik had zelfs van jou wel iets meer verwacht. Neem aan dat je snel genoeg kan lezen om subs niet je kijkplezier te hoeven te verderven.quote:Op donderdag 31 juli 2008 16:18 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Ja, hoezo zit je me nu de gek aan te steken? ik hou er niet van als er Chinees wordt gesproken en ik dus de subs moet lezen om de film te kunnen begrijpen. Daar hoef je echt geen huil smiley voor te plaatsen hoor. Het is een persoonlijke mening, voor zover dat hier nog mag.
Oh, je had 'zelfs' van mij meer verwachtquote:Op donderdag 31 juli 2008 16:25 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Tuurlijk mag je persoonlijke mening, dat betekent nog niet dat ik je mening niet lachwekkend kan vinden. Ik had zelfs van jou wel iets meer verwacht. Neem aan dat je snel genoeg kan lezen om subs niet je kijkplezier te hoeven te verderven.
Het was bedoeld als sarcastisch plagerijtje.quote:Op donderdag 31 juli 2008 16:33 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Oh, je had 'zelfs' van mij meer verwacht
Oké. Heb daar zelf nooit zo last van. Films hebben imo zo veel te bieden, dat die meerwaarde compleet insignificant is.quote:Mar laat ik nog even reageren ook. Ja, ik kan wel snel genoeg subs lezen, maar ik vind het dus een meerwaarde als ik GEEN subs hoef te lezen. Feit is namelijk wel dat je redelijk wat mist als je subs moet lezen. Zeker als je dus geen enkel woord verstaat van wat er gezegd wordt en je dus echt afhankelijk bent van de ondertitels.
Het geweldige diepgaande verhaal in combinatie met de originele soms verbluffende animaties.quote:Op donderdag 31 juli 2008 15:52 schreef Morrigun99 het volgende:
[..]
Wat vind je zo goed aan Paprika dan?
Waarin onderscheidt de diepgang van Paprika zich dan van andere "volwassen" animatiefilms? En de animatie an sich is toch niet verbluffend?quote:Op donderdag 31 juli 2008 17:09 schreef Wooldoor het volgende:
[..]
Het geweldige diepgaande verhaal in combinatie met de originele soms verbluffende animaties.
Tja films als cars en wall-e zijn nou niet echt volwassen animatiefilms.quote:Op donderdag 31 juli 2008 17:11 schreef Morrigun99 het volgende:
[..]
Waarin onderscheidt de diepgang van Paprika zich dan van andere "volwassen" animatiefilms? En de animatie an sich is toch niet verbluffend?
Vandaar dat ik die in de vergelijking die ik trek met andere volwassen films, ook buiten beschouwing laat. Ik vind Paprika niet diepgaand; eerder een rommelig allegaartje met een pretentieuze filosofische invalshoek. Films als Ghost in the Shell en Akira gaat dat gelukkig stukken beter af. Bovendien is de animatie van Paprika verouderd en kan zich op geen enkel wijze meten met vergelijkbaar animatiemateriaal (qua uiterlijk) van de Ghibli studio's.quote:Op donderdag 31 juli 2008 17:38 schreef Wooldoor het volgende:
[..]
Tja films als cars en wall-e zijn nou niet echt volwassen animatiefilms.
Oh, maar dat ben ik ook helemaal met je eens (het is Timo's "recensietje"). De superlatieven tref je dan ook voornamelijk in zijn stukje aan. Ik vind alleen dat Pixar het wel degelijk stuk-ken beter aanpakt dan de concurrentie. Al is het maar door die kleine experimenten binnen betreden paden. En om dan terug te komen op deze reactie:quote:Op donderdag 31 juli 2008 18:22 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ze experimenteren gewoon binnen de bestaande conventies, maar ze volgen ze uiteindelijk nog steeds braafjes. Niet meteen baanbrekend.
Met Shrek hebben zij inderdaad een dankbaar risico durven nemen, maar dat is eenmalig. Shrek wordt dan ook dankbaar uitgemolken (denk ook aan films als Shark Tale en Madagascar. Die hebben exact dezelfde cynische ondertoon als Shrek en de hoofdpersonages en verhaallijnen zullen ook zeker wel wat parallellen vertonen. Zelfs met die films stappen ze niet uit het bootje wat "Shrek" heet). Al met het eerste vervolg zakten zij mijns inziens af naar het bedenkelijke niveau op animatiegebied, waar de overige Dreamworks releases vaak mee te kampen hebben. En nogmaals, dan vind ik Pixar dat beter aanpakken. Toy Story 2 vond ik net zo goed - zo niet, beter - dan het origineel.quote:Op donderdag 31 juli 2008 10:07 schreef SaintOfKillers het volgende:
Alsof de Shrek-reeks geen risico was, een zwaar cynische/sarcastische film in de door Disney gedomineerde wereld.
En jij maakt ze nog een post langerquote:Op donderdag 31 juli 2008 18:28 schreef Atreidez het volgende:
Zeg, loopt de discussie niet teveel uit de hand voor dit topic?
En daarom is het gelijk bagger? of vindt je het bagger omdat het animatie is? of omdat het uit Hollywood komt?quote:Op donderdag 31 juli 2008 15:32 schreef Wooldoor het volgende:
[..]
Laat me raden het eindigt goed?
Amerikaanse animatie is zo verschrikkelijk bagger en niet origineel, kijk de japanse animatie Paprika maar eens dan zie je wat echte goede animatie is
Dat beweer ik dan ook niet. Het zijn qua verhaal zeker geen baanbrekende films, maar qua animatie technieken zeker wel.quote:Op donderdag 31 juli 2008 18:22 schreef SaintOfKillers het volgende:
Het gaat er mij niet zozeer over of Pixar-films er mooier uit zien of beter zijn. Het is mij gewoon een raadsel waarom Pixar bij sommigen de reputatie heeft dat ze gewaagde, risicovolle of baanbrekende films maken (inhoudelijk dan, niet het technische aspect). Ze experimenteren gewoon binnen de bestaande conventies, maar ze volgen ze uiteindelijk nog steeds braafjes. Niet meteen baanbrekend.
En dan te bedenken dat men in eerste instantie niets satirisch kon verzinnen voor Matt Damon in die film en hem daarom maar telkens zijn eigen naam liet herhalen.quote:Op donderdag 31 juli 2008 18:52 schreef joep.t het volgende:
[...] Matt Damon die ik voor het eerst sinds het zien van Team America weer serieus kon nemen.
Dat was voor mij samen met de aids song idd het hoogtepunt van de film.quote:En dan te bedenken dat men in eerste instantie niets satirisch kon verzinnen voor Matt Damon in die film en hem daarom maar telkens zijn eigen naam liet herhalen.
Onbedoeld een schot in de roos die bij veel mensen is blijven hangen.
2, 3 en 5 voor het eerst ?quote:Op donderdag 31 juli 2008 22:59 schreef Falco het volgende:
Weinig films gezien deze maand, 13 stuks maar
Top vijf:
1. Mississippi Burning
2. Rain Man
3. De Lift
4. The Dark Knight
5. Close Encounters of the Third Kind
hoezo?quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 12:50 schreef Gillingham het volgende:
In juli heb ik 37 films gezien, waarvan 36 voor de eerste keer en 4 in de bioscoop. Dit zal voorlopig de laatste maand zijn waarin ik zo veel films zie.
Deze maand ga ik een week of twee op vakantie en heb een hoop dingen te doen en vanaf september ga ik vijf maanden in Taiwan studeren.quote:
Oh, dat moet **½ zijn. En die 9 films in een maand is wel een record denk ik ja.quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 13:25 schreef Atreidez het volgende:
Gorro, Harold en Kumar geen score?Zoiezo, 9 films.. een nieuw negatief record?
Is dat CGI ?quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 13:25 schreef Atreidez het volgende:
Gorro, Harold en Kumar geen score?Zoiezo, 9 films.. een nieuw negatief record?
Taking Lives
Beetje standaard serialkiller verhaaltje uitgevoerd in Hollywoodstyle, inclusief plottwisten, daderverwisselingen, een achtervolging en een heftige sexscene met Jolie. Film kwam een beetje over als een knap meisje wat veels te dikke make up op doet. Verder wel vermakelijk..
[ afbeelding ]
Oké. Cool. Veel plezier in Taiwan alvast.quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 13:16 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Deze maand ga ik een week of twee op vakantie en heb een hoop dingen te doen en vanaf september ga ik vijf maanden in Taiwan studeren.![]()
Ik hoop daar ook wat films te zien, maar verwacht dat dat er nog zeker geen tien per maand zijn.
Allemaal voor het eerst. Ik herkijk wel eens films, maar die review ik vrijwel nooit en komen ook niet in die toplijstjes terecht.quote:
Maar maakt De Lift nog wel impact dan?quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 18:38 schreef Falco het volgende:
[..]
Allemaal voor het eerst. Ik herkijk wel eens films, maar die review ik vrijwel nooit en komen ook niet in die toplijstjes terecht.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.cijfer 5 / imdb 6.2Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
uhh toen ik de trailer zag dacht ik dat kan vast niet veel worden. Maar mčn wat is Ratatouille subliem. Beter dan Cars naar mijn idee dat was te gezapig. Ik ben zeer beniewd naar Wall E.quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 21:10 schreef Roi het volgende:
WALL-E
Ratatouille was leuk, maar niet zo geweldig als iedereen deed vermoeden.
Zelfde hier. Ben een groot liefhebber van de Pixars en ik beschouw Ratatouille als een van de beste. Wall-E is erg goed, maar weet het niveau uit de eerste akte helaas niet vast te houden. Een gemiddelde Pixar is echter altijd nog een goede film.quote:Op vrijdag 1 augustus 2008 23:19 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
uhh toen ik de trailer zag dacht ik dat kan vast niet veel worden. Maar mčn wat is Ratatouille subliem. Beter dan Cars naar mijn idee dat was te gezapig. Ik ben zeer beniewd naar Wall E.
quote:Op zaterdag 2 augustus 2008 12:08 schreef Morrigun99 het volgende:
Wanted
Exact hetzelfde genre als Crank en Shoot 'm Up. Wanted was voor mij de meest vermakelijke van de drie. Perfect hersenloos actiegeweld, waarbij ik bij vlagen heb zitten kraaien van plezier.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Crank is by far de coolste van de 3.Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Toch een 7.
Leukste scčne:
Erg leuk hondje ook en Cameron Diaz op haar mooist.quote:Op zaterdag 2 augustus 2008 22:12 schreef Tinuzzz_Talpa het volgende:
The Mask
Een echte Jim Carrey film. Gewoon gekke bekken en gekke dansjes, zeer vermakelijk. The Mask zelf is goed uitgewerkt en de effecten zien er goed uit. Alleen jammer van dat eind.
nee dat is ze in Being John Malcovichquote:Op zondag 3 augustus 2008 00:30 schreef Arcee het volgende:
[..]
Erg leuk hondje ook en Cameron Diaz op haar mooist.
Maar is dat dan niet de fout van de regisseur? Die moet dat zien en de scene toch over laten spelen? Volgens mij is daar juist een regisseur voor.quote:Op zondag 3 augustus 2008 09:39 schreef Atreidez het volgende:
.... een belachelijk slechte prestatie neerzet wat betreft het dronken zijn (ene moment 'passed out' en het andere moment met die heldere blauwe ogen wijd open een zin correct uitspreken).
Ga eerst de film maar kijkenquote:Op zondag 3 augustus 2008 10:45 schreef scanman01 het volgende:
Maar is dat dan niet de fout van de regisseur? Die moet dat zien en de scene toch over laten spelen? Volgens mij is daar juist een regisseur voor.
Ga ik doen. Ik wist niet dat de film al te 'vinden' was. Staat inmiddels al op de HDquote:
Ik vond dit een slechte film , het leek niet meer op het orginele verhaal. Verder vond ik het gebruik van CGI teveel. Had het liever wat minder gehad.quote:Op zondag 3 augustus 2008 11:19 schreef Gorro het volgende:
En eerder:
15-3-2008
Beowulf (Robert Zemeckis, 2007)
Is dit de toekomst van de cinema? Ik hoop het niet. Hoewel de CGI er erg goed uitziet heeft het omzetten echte performances naar lijkende computer geanimeerde personages verder weinig toegevoegde waarde. Het leidt zelfs af, want je blijft op één of andere manier focussen op het zoeken naar imperfecties en komt dus niet echt lekker in het verhaal. Dit mythische verhaal heeft weinig meer met het bronmateriaal te maken, maar de sfeer kon ik wel waarderen en heb me zeker vermaakt ermee. ***½
Ken je de Koreaanse verie ?quote:Op zondag 3 augustus 2008 11:03 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Ga ik doen. Ik wist niet dat de film al te 'vinden' was. Staat inmiddels al op de HD
Nee, dus da kan ik deze versie gewoon beoordelen zonder te vergelijken met het orgineel.quote:
wel die gaan kijken nog dan hč?. Als romcom -kijker is het een must.quote:Op zondag 3 augustus 2008 12:14 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Nee, dus da kan ik deze versie gewoon beoordelen zonder te vergelijken met het orgineel.
Clickquote:Op zondag 3 augustus 2008 12:17 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
wel die gaan kijken nog dan hč?. Als romcom -kijker is het een must.
ja ik weet ... maar zo als je ziet heeft de film niet voor niets een 8.quote:
Dit keer erg mee eens ja. Niet dat je een bepaald rijtje films 'koste wat kost' gezien moet hebben, maar iets als subtitles horen niet het struikelblok te zijn om de orginele My Sassy Girl niet te willen zien.quote:Op zondag 3 augustus 2008 13:18 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
ja ik weet ... maar zo als je ziet heeft de film niet voor niets een 8.
Ik heb maar een paar itiliaanse films. Waaronder Cinema Paradiso. Dat is zonder enige twijfel in mijn top 10 van beste films. Ik hoop dat je wel Amelie kent. Sommige films moeten gewoon ook al is er een taalbarričre.
Uitzonderingen moet gemaakt worden toch? Het zou zonde zijn als je die parels van films daardoor mist ...
Echt, je doet jezelf een gunst door die films te kijken.
En ik denk dat sommige hier wel eens zijn met mij.
Naar mijn bescheiden mening is Manhattan de beste Allen-film. Wat zeg ik? De beste komedie is hetquote:Op zondag 3 augustus 2008 13:22 schreef Hulkio het volgende:
Annie Hall (Woody Allen, 1977)
Annie Hall is wederom een leuke film van de grote kleine man Allen. De humor moet je liggen, maar als dat het geval is dan heb je ook een zeer vermakelijke film voor de boeg. Crimes and Misdemeanors vind ik nog steeds zijn beste film, maar Annie Hall is een goede tweede. Binnenkort Manhattan ook maar eens aanschaffen en Interiors eens kijken (die staat al een tijdje in de kast). 7.8
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.O ja, Renee Zellweger
Mijn cijfer:
IMDb: 6.2
Mijn cijfer: 8
'Annie Hall' is briljant inderdaad. Wat mij betreft verreweg zijn beste. Diane Keaton is ook geweldig in die film.quote:Op zondag 3 augustus 2008 13:22 schreef Hulkio het volgende:
Annie Hall (Woody Allen, 1977)
Annie Hall is wederom een leuke film van de grote kleine man Allen. De humor moet je liggen, maar als dat het geval is dan heb je ook een zeer vermakelijke film voor de boeg. Crimes and Misdemeanors vind ik nog steeds zijn beste film, maar Annie Hall is een goede tweede. Binnenkort Manhattan ook maar eens aanschaffen en Interiors eens kijken (die staat al een tijdje in de kast). 7.8
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
quote:Op zondag 3 augustus 2008 18:45 schreef Roi het volgende:
Het grootste pluspunt van Hancock is natuurlijkHeel veel meer plus punten schieten me ook gelijk even niet meer te binnen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
Heb je Crimes and Misdemeanors ook al gezien? Mede door Martin Landau vind ik die persoonlijk nog net wat beter.quote:Op zondag 3 augustus 2008 18:39 schreef scanman01 het volgende:
[..]
'Annie Hall' is briljant inderdaad. Wat mij betreft verreweg zijn beste. Diane Keaton is ook geweldig in die film.
Ik heb volgens mij echt alle Allen films gezien en mijn favoriet is echt Annie Hall.quote:Op zondag 3 augustus 2008 23:38 schreef Hulkio het volgende:
[..]
Heb je Crimes and Misdemeanors ook al gezien? Mede door Martin Landau vind ik die persoonlijk nog net wat beter.
Kan niet wachten op het tweede deelquote:With an estimated budget of US$80 million, Red Cliff is the most expensive Asian-financed film to date. Directed by John Woo and stars Tony Leung Chiu Wai, Takeshi Kaneshiro, Zhang Fengyi, Chang Chen, Hu Jun, Lin Chi-ling and Zhao Wei. This is a two-episode Chinese epic film based on the Battle of Red Cliffs and events during the Three Kingdoms period in Ancient China.
Volgens mij deed deze film je echt helemaal niets.quote:Op maandag 4 augustus 2008 12:22 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Eraserhead (1977, VS, David Lynch)
Tja hmmmmet deze Lynch kon ik helemaal niks. Maar het deed mij gewoon niets. Maar bij deze voelde ik helemaal niets.
ik ga hem gerust kijken ... maar eigenlijk is elke Japanse/Koreaanse remake slechter.quote:Op maandag 4 augustus 2008 03:23 schreef scanman01 het volgende:
[ afbeelding ]
My sassy girl (2008)
Tja, iedereen op fok zal het wel weer met me oneens zijn, maar ik vond dit dus een mooie film met mooie rollen van de twee hoofdrolspelers. Ik heb het orgineel nooit gezien, dus daar heb ik geen 'last' van bij mijn beoordeling van deze remake. Ik vind Elisha Cuthbert erg leuk, dus dat scheelt waarschijnlijk ook. 'My sassy girl' is een mooi en aangrijpend verhaal dat echter pas in de laaste 10 minuten ofzo duidelijk wordt. In de tijd daarvoor is het personage van Elisha Cuthbert wat mij betreft vooral vrij storend. Maar daardoor wordt het einde misschien juist sterker. Het orgineel zal best volgens velen veel beter zijn, maar het blijft wat mij betreft veel minder direct omdat je dus de dialogen enkel kunt volgen via de subs. Bij mij komt het veel beter aan als ik de gesproken woorden meteen begrijp, maar dat verschilt dus enorm per persoon blijkbaar.
Hoe dan ook, deze film is absoluut niet zo slecht als veel mensen hem zullen proberen af te schilderen. Als je houdt van het genre moet je deze film gewoon ook gaan kijken.
Inland Empire is Trįįįg en duurt ook nog eens drie uur....quote:Op maandag 4 augustus 2008 01:09 schreef Mainport het volgende:
Als Inland Empire net zo gaaf als Eraserhead is ben ik er klaar voor!
quote:Op maandag 4 augustus 2008 19:37 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
ik ga hem gerust kijken ... maar eigenlijk is elke Japanse/Koreaanse remake slechter.
Dark Water, The ring, Grudge, Preminition, Sassy Girl, The Eye.
De enige uitzondering is The Departed.
...
dat is wel heel bar en boos...quote:
Het gebeurt niet vaak, maar Lambiekje zegt dit keer zowaar iets zinnigs.quote:Op maandag 4 augustus 2008 19:37 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
ik ga hem gerust kijken ... maar eigenlijk is elke Japanse/Koreaanse remake slechter.
Dark Water, The ring, Grudge, Preminition, Sassy Girl, The Eye.
De enige uitzondering is The Departed.
Toch vind ik dat je het orgineel een kans moet geven .... een film is zoveel meer dan alleen conversatie. Zeker van de remake zijn de conversatie is nog al sneu, onecht en gemaakt. Locatie, cameragebruik, muziek, feeling, vonk tussen de spelers.
Maar volgens mij heb jy gewoon een crush voor Kim Bauer !?![]()
quote:Op zondag 3 augustus 2008 12:10 schreef Lambiekje het volgende:
Inland Empire (2006)
Na 3 keer in slaap gevallen te zijn tijdens 3 eerdere pogingen toch dan maar weer geporbeerd. Maar godallejezus wat is dit traag en er gebeurd geen ene snars.
Ik dacht een Lost Highway trip te herhalen maar voor mij was dit niks.quote:Op maandag 4 augustus 2008 20:51 schreef Timo20 het volgende:
[..]zo dacht m`n broer er ook over. INLAND EMPIRE is echt briljant
![]()
![]()
wat een trip was dat
Dus je hebt de film nog niet gezien, maar je weet al wel dat hij slechter is dan het orgineel en dat de conversaties sneu en onecht zijn?quote:Op maandag 4 augustus 2008 19:37 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
ik ga hem gerust kijken ... .. - knip -
Toch vind ik dat je het orgineel een kans moet geven .... een film is zoveel meer dan alleen conversatie. Zeker van de remake zijn de conversatie is nog al sneu, onecht en gemaakt. Locatie, cameragebruik, muziek, feeling, vonk tussen de spelers.
Die heb ik nog steeds niet gezien, Lost Highway. Staat hier wel al een hele tijd in de kast. Toch eens kijkenquote:Op maandag 4 augustus 2008 21:02 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Ik dacht een Lost Highway trip te herhalen maar voor mij was dit niks.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.cijfer 7 / imdb 7Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
Als je de laatste scené heel goed bekijkt kom je tot een schokkende ontdekking.quote:Op maandag 4 augustus 2008 23:30 schreef Falco het volgende:
Caché
Daniel Auteuil, een vooraanstaand TV-presentator van een boekenprogramma, wordt plots gestalkt door videobanden waar alleen maar zijn huis op te zien en simplistische tekeningen waar bloed uit gezichten stroomt. Niet prettig natuurlijk en hij gaat op onderzoek uit! Iemand uit het verleden lijkt een rol te spelen in dit onheilspellende scenario.
Op zich heel leuk en aardig allemaal op het wat onafgeronde einde na dan. Toch had ik uiteindelijk ietwat moeite met de film. Allereerst was ik meer benieuwd naar wie toch die gare shit naar Auteuil stuurde en verwachtte ik nog een prettige plottwist, maar ja niet iedere regisseur is Hitchcock. Regisseur Michael Haneke gaat het hier meer om het waarom en de boodschap. Daar kon ik niet zo veel mee eerlijk gezegd. En passant wordt het koloniale verleden van Frankrijk (200 dode Arabieren in 1962 tijdens een Parijse demonstratie!) erbij gehaald en wordt een link gelegd tussen dat en het verhaal. Gelukkig deed het niet heel geforceerd aan, maar duidelijk was wel dat Haneke even zijn ei kwijt moest. Cijfer: 7
Welke laatste scene? Aan de schoolpoort of die anderequote:Op dinsdag 5 augustus 2008 00:01 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Als je de laatste scené heel goed bekijkt kom je tot een schokkende ontdekking.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 00:04 schreef Falco het volgende:
[..]
Welke laatste scene? Aan de schoolpoort of die andereAan de schoolpoort.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 00:04 schreef Falco het volgende:
[..]
Welke laatste scene? Aan de schoolpoort of die andereDe schoolpoort.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 00:11 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
De schoolpoort.Bij aftitelingen zet ik al gauw de film uitSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
niet meer doen dusquote:Op dinsdag 5 augustus 2008 18:24 schreef Falco het volgende:
[..]
Bij aftitelingen zet ik al gauw de film uit.
Dat ze zo'n toch redelijk groot project direct op dvd uitbrengen zegt natuurlijk ook genoeg over de kwaliteiten van de film.quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 22:12 schreef Lambiekje het volgende:
My Sassy Girl (2008)
Woesh weg was de magic...Er was helemaal geen click tussen Charlie en Jordan (Elisha Cuthbert). Zoveel zaken voelt geforceerd aan omdat het in de original zit en er in verwerkt moet worden. De subkarakters zijn leger dan een kartonboard. Niet dat Elisha nu slecht acteert, maar het was het gewoon niet.
Het imdbcijfer zegt wel genoeg over de kwaliteiten van de remake...
cijfer 5.5 / imdb 4.4
Wat raar toch dat 9 van de 10 mensen die ik persoonlijk ken (en nee, dat zijn echt geen domme mensen) en die de film hebben gezien zonder ook het orgineel te hebben gezien, het een prachtige film vinden.quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 22:12 schreef Lambiekje het volgende:
My Sassy Girl (2008)
Woesh weg was de magic...Er was helemaal geen click tussen Charlie en Jordan (Elisha Cuthbert). Zoveel zaken voelt geforceerd aan omdat het in de original zit en er in verwerkt moet worden. De subkarakters zijn leger dan een kartonboard. Niet dat Elisha nu slecht acteert, maar het was het gewoon niet.
cijfer 5.5 / imdb 4.4
Je probeert iig het orgineel. dat is al heel wat.quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 22:50 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Wat raar toch dat 9 van de 10 mensen die ik persoonlijk ken (en nee, dat zijn echt geen domme mensen) en die de film hebben gezien zonder ook het orgineel te hebben gezien, het een prachtige film vinden.
En een IMDB cijfer zegt me niets trouwens. Het komt veel vaker voor dat een film die ik geweldig vindt een laag cijfer op IMDB krijgt. Ik denk dat veel mensen op een totaal andere manier een film bekijken.
Het is wel heel goed mogelijk dat deze film tegenvalt als je als eerste het orgineel hebt gezien. Daar kan ik dus niet over oordelen.
Ik las vandaag trouwens pas dat het allemaal op waarheid is gebaseerd, maar dat alleen het einde van beide films afwijkt van hoe het werkelijk ging.
Ik denk dat ik vanavond of morgen het orgineel ga kijken trouwens. Ik heb al wat stukjes gezien, maar die kan mij wel eens gaan tegenvallen omdat ik dus eerst de remake heb gezien. Maar we zullen zien.
und...quote:
quote:Op woensdag 6 augustus 2008 09:15 schreef Atreidez het volgende:
scanman01, niet gaan kijken deze. Er komt een engelse remake aan
Geweldig, briljant en bloedstollend en dan als cijfer een 7? Waarom dat?quote:Op woensdag 6 augustus 2008 08:02 schreef joep.t het volgende:
The departed (2006)
Briljante misdaadfilm van grootmeester Scorsese met geweldige hoofdrollen van Damon en Dicaprio.
De film gaat over Damon die bij de politie zit maar stiekem banden heeft met baas van de onderwereld Nicholson(Een van zijn beste rollen) terwijl politieagent Dicaprio daar een geheime missie moet voltooien als een van de bende.Het wordt echter bloedstollend spannend wanneer Nicholson er achter komt dat er
een mol in de organisatie zit.Het is echt een geweldige film met briljante acteerprestatie en een van de weinige films die het origineel overstijgd( In dit geval Internal affairs).
Cijfer: 7,0
Hij kreeg die straf niet daarom, maar omdat hij die grote gast met de snor niet wilde verlinken en die skinhead tegen hem getuigde in die zaak aan het begin van de film in de bus richting het gevang, waar ze die 'shiv' in zijn zak vinden.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 00:08 schreef Lambiekje het volgende:
Felon (2008)
Wade (Stephen Dorff) achtervolgt inbreker en haalt uit met de honkbalknuppel. Opslag dood. Politie komt. Moord. 3 jaar. In de gevangenis leert hij hoe het leven daar gaat. The Yard een speelmomentje van de guards is waarbij de inmates elkaar mogen afranzelen en als de guards zin hebben blazen ze het af. Soms schieten ze met dummies soms met scherp. Zijn vrijlating wordt vertraagd met nog eens 3 jaar doordat hij heeft deelgenomen aan The Yard. Zijn vrouw kan het niet langer meer handelen thuis met geld en kind en breekt met Wade. Zijn celmate John Smith (Val Kilmer) worden vrienden. Samen met hem bedenken ze een plannetje om Wade vervroegd vrij te krijgen.
Lekker is dat, guards forceren tot deelname Yard en je krijgt nog maal je straf ...
Ze beslissen dan ook altijd om successen te gaan remaken omdat het easy money is. Helaas is de originele interpretatie van het basismateriaal vrijwel altijd één van de best mogelijke interpretaties (daarom was 't ook een succes) en is de kans erg groot dat een nieuwe versie zwakker is.quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 22:12 schreef Lambiekje het volgende:
"Wicker Park' schiet me te binnen. Daarna L'apartement gezien. Vond 'Wicker Park' vele malen beter.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 00:00 schreef Lambiekje het volgende:
Vraag welke remakes heb je eerst gezien en vervolgens het orgineel?
Infernal Affairs. En dat is natuurlijk zelf geen remake.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 12:59 schreef Roi het volgende:
Vanavond trouwens INTERNAL AFFAIRS op tv, nu we het toch over remakes hebben.
Mensen die allemaal denken dat het Internal Affairs is..quote:Op woensdag 6 augustus 2008 12:59 schreef Roi het volgende:
Vanavond trouwens INTERNAL AFFAIRS op tv, nu we het toch over remakes hebben.
quote:Infernal is an adjective meaning "pertaining to hell"
Het trieste daaraan vind ik dat het ook gewoon keer op keer verkeerd in de kranten en tv gidsen staatquote:Op woensdag 6 augustus 2008 13:10 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Mensen die allemaal denken dat het Internal Affairs is..snap het wel hoor. Maar goed, het zal wel een aziaat geweest zijn die niet kan spellen die de titel heeft verzonnen..
quote:Op woensdag 6 augustus 2008 23:16 schreef Timo20 het volgende:
Ik blijf me nog steeds afvragen waarom mensen dat einde (en de rest van de film, maar dat is een ander verhaal) zo goed vinden
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Edit ; misschien wil niet iedereen gelijk het plot lezen. Spoiler van gemaakt.
[ Bericht 8% gewijzigd door EggsTC op 07-08-2008 00:39:19 ]Lambo of Rekt
En dat met overdreven acteerwerk, slechte beeldkwaliteit en een zware bruine filter en opzichtelijke, surrealistische decors. 99% zal er niet ana moeten denken, maar ik vond het geweldig. Dat zal de filmhistoricus in mij ook wel zijn, kennis van het type film waar Maddin keer op keer naar refereert is wel noodzakelijk om de humor te begrijpen. Na een tijdje werd het toch iets te veel van het goede, het verhaal is iets te gestoord om daadwerkelijk te boeien. Maar dat maakt het ook wel weer grappig en een onvergetelijke filmervaring. Kan niet wachten tot ik Maddin's nieuwste, My Winnipeg, kan gaan bekijken.quote:n the remote Alpine village of Tolzbad at the turn of the century, people talk quietly and restrain their movements lest avalanches come and kill them. This atmosphere lends itself to repressed emotions - shown through the parallel stories of butler student Johann lusting after his mother (an old flame of the mysterious Count Knotkers) and Klara's attraction to her father (who lusts after his other daughter), leading to duels and suicidal plunges galore.
Oudje uit 2007, maar zeker het kijken waard.quote:Het is Earl Brooks (Kevin Costner) altijd gelukt een gespleten leven te leiden: aan de ene kant is hij de onkreukbare zakenman en perfecte huisvader, maar daarnaast heeft hij het bloeddorstige alter ego Marshall (William Hurt) die hem tot gruwelijke moorden aanzet. Hij komt echter in de problemen wanneer er foto's worden genomen van zijn laatste moordpartij. Naast de opportunistische fotograaf, wordt hij ook op de hielen gezeten door de doortastende rechercheur Tracy Atwood (Demi Moore). Is Mr. Brooks slimmer dan zijn tegenstanders en kan hij voorkomen dat zijn vrouw en dochter achter zijn schokkende dubbelleven komen? Of wordt hij voor eens en voor altijd ontmaskerd?
Oudje uit 2007???quote:Op donderdag 7 augustus 2008 01:44 schreef dacreator het volgende:
Mr Brooks
[ afbeelding ]
[..]
Oudje uit 2007, maar zeker het kijken waard.
Waarom hitchcock tegenvallen .... Rope is juist intrigerend.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 07:03 schreef Morrigun99 het volgende:
Qua maandlijstje heb ik geen flauw idee hoevéél ik gezien heb deze maand. Drie échte hoogtepunten waren The Dark Knight, Wall-E en In Bruges. Dieptepunten waren The Children of Huang Shi, The Wizard en Batman: Gotham Knight.
Overigens vond ik Rope, The Birds en Flags of our Fathers tegenvallen.
wereldvreemd dus.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 01:34 schreef scanman01 het volgende:
My sassy girl (Yeopgijeogin geunyeo)
De orginele dus, uit Korea. Nee, dit was helaas niet aan mij besteed. Ik heb gewoon veel te veel moeite met de taal en ik vond de film ook veel te lang duren (heb de directors cut gezien van 2 uur en 17 minuten). Maar ik denk dus toch dat het vooral het absoluut niet verstaan van de hoofdrospelers de hoofdreden was dat het me niet kon raken.
Hitchcock beschouw ik als een goed regisseur: zijn films zijn over het algemeen sterk, maar dat wil niet zeggen dat ik er persoonlijk altijd iets mee kan. In Rope vond ik het moeilijk om mee te leven met de personages, ondanks de aanwezigheid van James Stewart (toch wel één van mijn favoriete acteurs). En bij The Birds vond ik de constante dreiging niet echt overkomen.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 09:07 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Waarom hitchcock tegenvallen .... Rope is juist intrigerend.
Franse liefdesfilms? Ik dacht dat we het hier over My Sassy Girl hadden? Heb je mijn redenen wel begrepen?quote:Op donderdag 7 augustus 2008 09:15 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
wereldvreemd dus.
Franse liefdesfilms zijn zo intenser dan wat voor Amerikaans-werk dan ook. Vaak vind ik Amerikaanse romcoms oppervlakkig, leeg, afstandelijk en preuts. En moet het hebben van banale grapjes en idiote situaties. Uitzonderingen daar gelaten natuurlijk. Zo als de ontmoeting met Elisha in Sassy Girl zo scriptgeforceerd als je het mij vraagt.
En je wilt toch niet zeggen dat je liever The Vanishing hebt dan Spoorloos ?!! Dat zou wel heel ernstig zijn.
Spoorloos is een groot deel frans.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 10:56 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Franse liefdesfilms? Ik dacht dat we het hier over My Sassy Girl hadden? Heb je mijn redenen wel begrepen?
Bij zowel 'Spoorloos' als 'The Vanishing' spreek ik beide talen. Ik heb dus geen flauw idee waarom je die erbij haalt. Of ben je nog niet helemaal wakker?
Hoe dan ook, ik ben het gewoon met je oneens. Een film is voor mij véél directer als ik de dialogen versta in plaats van ze te moeten lezen in de hoop dat de vertaling goed is.
Geen moeite mee. Ook niet met Engels of Duits. Ik dacht dat de discussie ging over films in het chinees, japans of koreaans. Het ging toch over 'My sassy girl'?? Ik begrijp niet hoe jij opeens op 'franse liefdesfilms' kwam.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 13:48 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Spoorloos is een groot deel frans.
Misschien is Lambiekjes Frans even goed als jouw Koreaans?quote:Op donderdag 7 augustus 2008 13:51 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Geen moeite mee. Ook niet met Engels of Duits. Ik dacht dat de discussie ging over films in het chinees, japans of koreaans. Het ging toch over 'My sassy girl'?? Ik begrijp niet hoe jij opeens op 'franse liefdesfilms' kwam.
Omdat ik een 8,7 bedoelde!quote:Geweldig, briljant en bloedstollend en dan als cijfer een 7? Waarom dat?
Die Fälscher gewoon neem ik aan ...quote:Op donderdag 7 augustus 2008 21:36 schreef El_Matador het volgende:
Laatste maand meer dan 30 films gezien.
Hoogtepunt was wel Counterfeiters. Oscar voor beste buitenlandse film vorige keer, en zeker goed. 8,3 voor deze oorlogsfilm met een origineel thema en allemaal onbekende acteurs.
Tame the Cunt!quote:Op donderdag 7 augustus 2008 21:31 schreef Timo20 het volgende:
Magnolia
Vanmiddag dan eindelijk deze door velen als meesterwerk bestempelde film gezien. M`n verwachtingen waar ontzettend hoog gespannen maar ze werden helaas niet compleet waar gemaakt.
Laten we met de positieve punten beginnen. Het acteerwerk van zo ongeveer iedereen is ronduit briljant. Vooral Philip Seymour Hoffman en Tom Cruise waren erg sterk. Maar de show werd gestolen door de fenomenale Julianne Moore, die (ondanks dat ze maar in een relatief klein aantal scenes zit) een wereldprestatie neerzet. Eentje die je niet snel zult vergeten en die echt onder je huid kruipt. Prachtig!
De montage is erg sterk, vooral de scene waarin Jason Robards` karakter Earl Partridge op z`n sterfbed ligt en z`n levensverhaal vertelt.
Dan de minpunten: de film duurt eigenlijk een minuut of 20-30 te lang waardoor (vooral) het middenstuk nogal langdradig en onsamenhangend aanvoelt. Ook vond ik tegen het einde de film iets te "prekerig" overkomen.
Eerlijk is eerlijk: het is een zeer sterke film maar ik vond het zeker niet het meesterwerk dat velen er in zien. Wil je een écht sterke mozaik film dan zou ik aanraden Altman`s Short Cuts te gaan zien.
Daarmee is There Will Be Blood nog steeds veruit PTA`s beste film.
IMDB Cijfer: 8,0/10
Mijn Cijfer: 8,0/10
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar wat wil je, Day Lewis is gewoon een klasse apart in There WIll be Blood. Ik twijfel nog wat de beste PTA is. TWBB is nog al rauw. Magnolia is emotioneel sterk.Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
Yep.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 23:13 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Die Fälscher gewoon neem ik aan ...
Nou gewoon omdat je nog al stellig voorkeur geeft voor Engelstalig. Frans is dus geen echte issue. Maar daar voor moet je toch ook wel wat ondertitels lezen ... of niet ?! Franzen wil nog wel eens snel en binnensmonds praten.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 13:51 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Geen moeite mee. Ook niet met Engels of Duits. Ik dacht dat de discussie ging over films in het chinees, japans of koreaans. Het ging toch over 'My sassy girl'?? Ik begrijp niet hoe jij opeens op 'franse liefdesfilms' kwam.
met counterfeiter lijkt het net of je de de engels nagesynced hebt gekekenquote:
In het vliegtuig gezien. Duits gesproken, Engels ondertiteld.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 23:26 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
met counterfeiter lijkt het net of je de de engels nagesynced hebt gekeken
Nu moet ik zelf ook voorbeelden geven.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 12:34 schreef scanman01 het volgende:
[..]
"Wicker Park' schiet me te binnen. Daarna L'apartement gezien. Vond 'Wicker Park' vele malen beter.
(maar nu begeef ik me opnieuw op zeer glad ijs).
"The postman always rings twice" schiet me te binnen.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 00:00 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Misschien zou iemand eens een tournament moeten houden over wat de beste remake ooit is.
- Casino Royale (2006)quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 00:00 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Misschien zou iemand eens een tournament moeten houden over wat de beste remake ooit is.
The Fly of The Thing. 1 van die 2 natuurlijk.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 00:00 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Wat vind je er niet goed aan? Vind je hem saai? Is het het feit dat het over criminelen gaat?quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 02:30 schreef scanman01 het volgende:
Ik heb ook weer een poging gedaan om Godfather te kijken, maar na een uur van ellende maar weer weggezapt. De films die de massa als geweldige films ziet, blijken het bij mij niet zo goed te doen.![]()
Ik vind deze tien nog debieler dan een tien voor The Dark Knight.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 16:00 schreef JelleS het volgende:
Openingsceremonie OS 2008 (Zhang Yimou, 2008)
Briljant, ongekend, wat een groot kunstenaar is Yimou toch. Nog nooit zon mooie show gezien, vooral de projecties aan de rand van het stadion waren subliem 10
quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 16:26 schreef Mainport het volgende:
[..]
Ik vind deze tien nog debieler dan een tien voor The Dark Knight.
Are you Scared?quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 16:56 schreef DrDentz het volgende:
Iemand nog aanraders voor me? Meer matige horror?
Die eerste 2 uit de lijst zijn matig genoeg, waarschijnlijk heb je het daarna wel gehadquote:Op vrijdag 8 augustus 2008 16:56 schreef DrDentz het volgende:
Iemand nog aanraders voor me? Meer matige horror?
Shutter was pas matig, maar wel een lekker wijfquote:Op vrijdag 8 augustus 2008 17:02 schreef Wooldoor het volgende:
[..]
Die eerste 2 uit de lijst zijn matig genoeg, waarschijnlijk heb je het daarna wel gehad
Hoort eigenlijk in dit topic: Ik zoek de titel van een serie/film/programma deel 23quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 19:16 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik weet de naam van een film die ik heb gezien niet meer en het irriteert me, denk dat ik dat hier ook wel kan vragen?
In die film is alles het gevolg van het een of ander, de titel is een tijdstip.
Ehm, de piemel van zo'n gozer wordt eraf gehakt als ze met vrienden in een busje rijden en hij uit het raam plast, dan rijden ze een meisje aan en slaat het raampje dicht.
Wel het meest opvallende stukje in de film vond ik zo.
JUIST! Dank jequote:Op vrijdag 8 augustus 2008 19:19 schreef Mike het volgende:
[..]
Hoort eigenlijk in dit topic: Ik zoek de titel van een serie/film/programma deel 23
Maar het is 11:14.
quote:Op donderdag 7 augustus 2008 00:27 schreef EggsTC het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Edit ; misschien wil niet iedereen gelijk het plot lezen. Spoiler van gemaakt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 23:20 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Tame the Cunt!
Die openings scene is idd. briljant. Magnolia is idd. emotioneel sterker, die scenes van Moore zijn prachtig, brachten me echt bijna aan `t huilenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar wat wil je, Day Lewis is gewoon een klasse apart in There WIll be Blood. Ik twijfel nog wat de beste PTA is. TWBB is nog al rauw. Magnolia is emotioneel sterk.
![]()
quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 02:30 schreef scanman01 het volgende:
Ik heb ook weer een poging gedaan om Godfather te kijken, maar na een uur van ellende maar weer weggezapt. De films die de massa als geweldige films ziet, blijken het bij mij niet zo goed te doen.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
[ Bericht 54% gewijzigd door Timo20 op 08-08-2008 21:15:24 ]How can you know what things are worth if your hands don`t move `till you do a day`s work?
Ich veul mich net enne klok, want ich tik neet richtig![]()
-edit-
How can you know what things are worth if your hands don`t move `till you do a day`s work?
Ich veul mich net enne klok, want ich tik neet richtig![]()
fireflies in the garden (2008)
net van terug.
intressante film, niet slecht maar vond het ook geen meesterwerk; gewoon een goede tussendoor film met een verhaal waar jeje hoofd wel een beetje bij moet houden..![]()
Quid Pro Quo (2008)
Regisseur: Carlos Brooks
Acteurs: Nick Stahl, Vera Farmiga
Genre: Drama/Thriller
Tijd: 82 min.
IMDB-score: 6,5/10
Plot: Isaac, een semi-verlamde radioverslaggever in New York, volgt een gerucht wat in het medisch circuit in NY circuleert over een persoon die graag invalide wil zijn en daartoe bereidt is om een dokter om te kopen om zijn benen te laten amputeren. Tijdens de zoektocht naar dit gerucht, komt Isaac, de vrouw tegen die de anonieme tip gegeven heeft over het fenomeen en samen gaan ze op zoek naar het antwoord op de vraag waarom een valide persoon graag verlamd willen geraken....
Eerlijk gezegd ben ik deze film gaan kijken omdat ik het wel een intrigerende poster vond. Verder geen trailers, plot of dergelijke van gekeken/lezen. Zo van, we zien wel wat voor film dit wordt...
Na de eerste 15 minuten, was m'n gedachte: Wat voor een F*cked Up film is dit nou weer. Ik wist niet of ik moestof
, uiteindelijk was het meer hmmkaayy eens kijken wat dit verder gaat worden
Ondanks dat het verhaal misschien een beetje gestoord is voor mij als kijker, blijft de film intrigerend genoeg om te bekijken mede door de hoofdvraag van het verhaal. Hele tijd speelt het door je hoofd, wat beweegt iemand om zoiets te doen? Fascineert het mensen, is het misschien erotisch (fetish), is het misschien omdat ze er een bepaald verband mee voelen? maar voornamelijk WTF? waarom zou je zoiets willen?![]()
De hoofdrol speler Isaac belandt zelf op een gegeven zo diep in het verhaal dat ie zelf ook een beetje de draad kwijt raakt en op een gegeven moment op zijn eigen invalide zijn gaat reflecteren. Fiona gespeeld door Vera Farmiga (van o.a. The Departed) speelt een sexy wat oudere dame rond eind 30 die interesse toont in Isaac. Ik kan eerlijk gezegd niet al te veel over haar personage vertellen want dat verpest het verhaal. Maar ze speelt haar rol laat ik het zeggen overtuigend. Het einde verraste me uiteindelijk toch een beetje met de plottwist, maar je krijgt ergens een hint in de film, waardoor je wat argwaan krijgt over de manier van afloop van de film.
Origineel en intrigerend verhaal wel, had misschien wat rare momenten waar van je denkt, dit slaat kant nog wal, maar goed aanrader voor mensen die een beetje van rare films houden...
7.0/10How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...![]()
Vandaag heb ik 2 films uit de kast gehaald, beide van Kevin Smith
De eerste was Chasing Amy
Deze film heb ik al zovaak gezien en hij verveelt geen enkel moment, heerlijke dialogen.
En de tweede is de Q&A dvd van Kevin Smith An evening with Kevin Smith 2
Tja wat kan je hierover zeggen, het is een soort standup maar dan met vragen uit het publiekJason Mewes (Jay) komt ook nog even langs
Snootchie-Bootchies
![]()
(alleen jammer dat niet veel van mijn vrienden van Kevin smith films houden, ach ja ik lach me helemaal suf)
[ Bericht 39% gewijzigd door Valkire op 09-08-2008 03:57:10 ]"Waarom zit je achter een computer terwijl je er eigenlijk voor zit?"![]()
clerks 1 EN 2 heb ik vorige week nog gekekenen ik moet zeggen dat ik deel 1 toch iets leuker vond ondanks dat die in zwart wit is gefilmd
Van Clerk 2 zou ik wel een t-shirt willen hebben met daarop "pillow-pants".
"Waarom zit je achter een computer terwijl je er eigenlijk voor zit?"![]()
same here actually: LOTR, Harry Snotter, en idd Godfather. Zulke films kunnen mij ook niet boeien.quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 02:30 schreef scanman01 het volgende:
Ik heb ook weer een poging gedaan om Godfather te kijken, maar na een uur van ellende maar weer weggezapt. De films die de massa als geweldige films ziet, blijken het bij mij niet zo goed te doen.
just give a second thought
what if we don't get caught...![]()
Random Harvest (Mervyn LeRoy, 1942)
Mooie tranentrekker in de melodrama traditie van het klassieke Hollywood. De film houdt de aandacht goed vast en speelt prima in op de emoties. Ik vond de personages echter niet allemaal evengoed uitgewerkt. Met name hoe de twee vrouwen op Ronald Colman vallen vond ik nogal kort door de bocht. Beide vrouwen liggen meteen bij de eerste seconde dat ze in beeld zijn aan zijn voeten. ***½
En eerder:
2-3-2008
Earth (Alastair Fothergill & Mark Linfield, 2007)
Prachtige natuurdocumentaire samengesteld uit de 11-delige televisie documentaire van de BBC. Het overliggende thema is de gesteldheid van het milieu. Aan de hand van prachtige beelden krijgen we een indruk wat de opwarming van de aarde aanricht. De gevolgen die het heeft op de leefomgeving van dieren. ***½![]()
The Apartment
Zelf ben ik niet echt een fan van de oude doos, maar soms moet je je er toch aan wagen. Dit is natuurlijk een Wilder klassieker, en over het verhaal hoef ik niet veel te vertellen. De film ervaarde ik als een speerwerper die een aanloop neemt van 2 km, maar de gooi daarna is dan een nieuw record. Jack Lemmon is sterk in zijn rol, maar de gezichtsuitdrukkingen bij tijden maakten geen indruk, en McLaine straalt van het scherm zonder daar eigenlijk veel bijzonders voor te doen. Het is jammer van de lange aanloop, omdat die volgens mij niet echt nodig was, maar aan het eind blijft de film zonder problemen b(l)oeien.
Where facts are few, experts are many.![]()
Wat wel is met Godfather, als je er niet goed voor gaat zitten, of toch met een soort van tijdsdruk zit. Kan je die film voor eeuwig verpesten.quote:
Ik heb ook al ettelijk pogingen geprobeerd om de 20jaar-op-IMDB-TOP250#1, die onlangs dan ontroont is, te bekijken.
Op een of andere manier kan het me niet boeien.Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.![]()
Eigenlijk zou je ook de 6DVD-delig serie moeten bekijken. Voor de film zijn alle hoofdstukken tot 1 film geproptquote:Op zaterdag 9 augustus 2008 09:54 schreef Gorro het volgende:
En eerder:
2-3-2008
Earth (Alastair Fothergill & Mark Linfield, 2007)
[ afbeelding ]
Prachtige natuurdocumentaire samengesteld uit de 11-delige televisie documentaire van de BBC. Het overliggende thema is de gesteldheid van het milieu. Aan de hand van prachtige beelden krijgen we een indruk wat de opwarming van de aarde aanricht. De gevolgen die het heeft op de leefomgeving van dieren. ***½
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.![]()
is ie volEverything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.![]()
nu danEverything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |