Gisteren in de spirit van movieweek samen met mijn huisgenoten de volgende films gekeken:
Felon![]()
Een vader waarvoor het allemaal niet lekker loopt met zijn zaak wordt wegens moord veroordeelt omdat hij een inbreker per ongeluk doodt. Hij wordt meteen in het gevang gegooid, waarop hij meteen een paar rake klappen en een doodsbedreiging vangt van een Crip. Na de rechtzaak ziet het er na uit dat hij 1,5 jaar moet zitten mits hij zich gedraagt. In de busrit na het gevang wordt een gedetineerde geshanked en komt de het wapen via via bij hem terecht waardoor hij uiteindelijk dankzij een hardass prison guard een medeplichtige wordt in die moordzaak en nog een 3 jaar hoort eisen. Uiteindelijk heeft hij samen met zijn bunkbuddy een plan opgezet om de corrupte praktijken van de guards aan het licht te brengen.
Harde film, weinig op aan te merken. Elke rol in de film werd geloofwaardig neergezet.
ik: 8
imdb: 8
Wanted![]()
Wesley is een saaie kantoorkneus die een vriendin heeft die zijn beste vriend neukt als ie er niet is. Tot dat een lekker chick hem ogenschijnlijk redt van een aanslag op zijn leven. Zo wordt hij in het broederschap der moordenaars opgenomen en opgeleid om zijn vader te wreken. Aan de hand van een weefgetouw (

) krijgt dit broederschap van het lot te horen wie ze koud moeten maken.
Een over the top actie film met een matig verhaal. De film is van de Russische regisseur Timur Bekmambetov die bekend is van oa Night Watch and Day Watch. Dat wetende en het feit dat Angelina Jolie er in meespeelde (ondanks de kutnijd van mijn huisgenootje

) vertelde me dat de film bol stond van de visuele hoogstandjes, en daar werd ik dan ook niet in teleurgesteld. Maar het verhaal was nogal cliché en verder ook niets bijzonders.
ik: 7
imdb: 7.3
There will be blood![]()
Vader-zoon film over de rise and fall van een oliemagnaat omstreeks 1900.
Film komt langzaam op gang en het duurde ff voordat ik hem boeiend begon te vinden. Zodra het religieuze element in de film komt ben ik sowieso een beetje aan het uitzoomen. Maar door de manier waarop Daniel Day Lewis de gladde olie zoeker Plainview neerzet wordt je als kijker toch geboeid. Het gaat uiteindelijk van kwaad naar erger met Plainview en Lewis zet dit heel sterk neer. Met een prachtig hoogtepunt op het einde.
Ik: 8
Imdb: 8.4
Forgetting Sarah Marshall![]()
Actrice Sarah Marshall is een ster in een CSI achtige show waarvoor Peter de muziek doet. Beide zijn zielsgelukkig met elkaar de afgelopen 5 jaar totdat Sarah er een einde achter zet. Peter wordt helemaal depressief en besluit onder dwang van zijn stiefbroer om naar hawaï te gaan. Daar aangekomen blijkt dat Sarah met d'r nieuwe vlam (Onuitstaanbare nep rockster Aldous) ook in hetzelfde hotel zit. De hotel receptioniste (Milla Kunis) krijgt medelijden met Peter en geeft hem een suite.
Een ongelooflijk grappige romcom van de gasten die ook te maken hadden met Knocked-Up en Superbad. Heel veel leuke rollen, veel ongemakkelijke en herkenbare situaties. Mooie afsluiter van de avond.

ik: 8
imdb: 7.7