Heb je Crimes and Misdemeanors ook al gezien? Mede door Martin Landau vind ik die persoonlijk nog net wat beter.quote:Op zondag 3 augustus 2008 18:39 schreef scanman01 het volgende:
[..]
'Annie Hall' is briljant inderdaad. Wat mij betreft verreweg zijn beste. Diane Keaton is ook geweldig in die film.
Ik heb volgens mij echt alle Allen films gezien en mijn favoriet is echt Annie Hall.quote:Op zondag 3 augustus 2008 23:38 schreef Hulkio het volgende:
[..]
Heb je Crimes and Misdemeanors ook al gezien? Mede door Martin Landau vind ik die persoonlijk nog net wat beter.
Kan niet wachten op het tweede deelquote:With an estimated budget of US$80 million, Red Cliff is the most expensive Asian-financed film to date. Directed by John Woo and stars Tony Leung Chiu Wai, Takeshi Kaneshiro, Zhang Fengyi, Chang Chen, Hu Jun, Lin Chi-ling and Zhao Wei. This is a two-episode Chinese epic film based on the Battle of Red Cliffs and events during the Three Kingdoms period in Ancient China.
Volgens mij deed deze film je echt helemaal niets.quote:Op maandag 4 augustus 2008 12:22 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Eraserhead (1977, VS, David Lynch)
Tja hmmmmet deze Lynch kon ik helemaal niks. Maar het deed mij gewoon niets. Maar bij deze voelde ik helemaal niets.
ik ga hem gerust kijken ... maar eigenlijk is elke Japanse/Koreaanse remake slechter.quote:Op maandag 4 augustus 2008 03:23 schreef scanman01 het volgende:
[ afbeelding ]
My sassy girl (2008)
Tja, iedereen op fok zal het wel weer met me oneens zijn, maar ik vond dit dus een mooie film met mooie rollen van de twee hoofdrolspelers. Ik heb het orgineel nooit gezien, dus daar heb ik geen 'last' van bij mijn beoordeling van deze remake. Ik vind Elisha Cuthbert erg leuk, dus dat scheelt waarschijnlijk ook. 'My sassy girl' is een mooi en aangrijpend verhaal dat echter pas in de laaste 10 minuten ofzo duidelijk wordt. In de tijd daarvoor is het personage van Elisha Cuthbert wat mij betreft vooral vrij storend. Maar daardoor wordt het einde misschien juist sterker. Het orgineel zal best volgens velen veel beter zijn, maar het blijft wat mij betreft veel minder direct omdat je dus de dialogen enkel kunt volgen via de subs. Bij mij komt het veel beter aan als ik de gesproken woorden meteen begrijp, maar dat verschilt dus enorm per persoon blijkbaar.
Hoe dan ook, deze film is absoluut niet zo slecht als veel mensen hem zullen proberen af te schilderen. Als je houdt van het genre moet je deze film gewoon ook gaan kijken.
Inland Empire is Trááág en duurt ook nog eens drie uur....quote:Op maandag 4 augustus 2008 01:09 schreef Mainport het volgende:
Als Inland Empire net zo gaaf als Eraserhead is ben ik er klaar voor!
quote:Op maandag 4 augustus 2008 19:37 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
ik ga hem gerust kijken ... maar eigenlijk is elke Japanse/Koreaanse remake slechter.
Dark Water, The ring, Grudge, Preminition, Sassy Girl, The Eye.
De enige uitzondering is The Departed.
...
dat is wel heel bar en boos...quote:
Het gebeurt niet vaak, maar Lambiekje zegt dit keer zowaar iets zinnigs.quote:Op maandag 4 augustus 2008 19:37 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
ik ga hem gerust kijken ... maar eigenlijk is elke Japanse/Koreaanse remake slechter.
Dark Water, The ring, Grudge, Preminition, Sassy Girl, The Eye.
De enige uitzondering is The Departed.
Toch vind ik dat je het orgineel een kans moet geven .... een film is zoveel meer dan alleen conversatie. Zeker van de remake zijn de conversatie is nog al sneu, onecht en gemaakt. Locatie, cameragebruik, muziek, feeling, vonk tussen de spelers.
Maar volgens mij heb jy gewoon een crush voor Kim Bauer !?![]()
quote:Op zondag 3 augustus 2008 12:10 schreef Lambiekje het volgende:
Inland Empire (2006)
Na 3 keer in slaap gevallen te zijn tijdens 3 eerdere pogingen toch dan maar weer geporbeerd. Maar godallejezus wat is dit traag en er gebeurd geen ene snars.
Ik dacht een Lost Highway trip te herhalen maar voor mij was dit niks.quote:Op maandag 4 augustus 2008 20:51 schreef Timo20 het volgende:
[..]zo dacht m`n broer er ook over. INLAND EMPIRE is echt briljant
![]()
![]()
wat een trip was dat
Dus je hebt de film nog niet gezien, maar je weet al wel dat hij slechter is dan het orgineel en dat de conversaties sneu en onecht zijn?quote:Op maandag 4 augustus 2008 19:37 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
ik ga hem gerust kijken ... .. - knip -
Toch vind ik dat je het orgineel een kans moet geven .... een film is zoveel meer dan alleen conversatie. Zeker van de remake zijn de conversatie is nog al sneu, onecht en gemaakt. Locatie, cameragebruik, muziek, feeling, vonk tussen de spelers.
Die heb ik nog steeds niet gezien, Lost Highway. Staat hier wel al een hele tijd in de kast. Toch eens kijkenquote:Op maandag 4 augustus 2008 21:02 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Ik dacht een Lost Highway trip te herhalen maar voor mij was dit niks.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.cijfer 7 / imdb 7Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
Als je de laatste scené heel goed bekijkt kom je tot een schokkende ontdekking.quote:Op maandag 4 augustus 2008 23:30 schreef Falco het volgende:
Caché
Daniel Auteuil, een vooraanstaand TV-presentator van een boekenprogramma, wordt plots gestalkt door videobanden waar alleen maar zijn huis op te zien en simplistische tekeningen waar bloed uit gezichten stroomt. Niet prettig natuurlijk en hij gaat op onderzoek uit! Iemand uit het verleden lijkt een rol te spelen in dit onheilspellende scenario.
Op zich heel leuk en aardig allemaal op het wat onafgeronde einde na dan. Toch had ik uiteindelijk ietwat moeite met de film. Allereerst was ik meer benieuwd naar wie toch die gare shit naar Auteuil stuurde en verwachtte ik nog een prettige plottwist, maar ja niet iedere regisseur is Hitchcock. Regisseur Michael Haneke gaat het hier meer om het waarom en de boodschap. Daar kon ik niet zo veel mee eerlijk gezegd. En passant wordt het koloniale verleden van Frankrijk (200 dode Arabieren in 1962 tijdens een Parijse demonstratie!) erbij gehaald en wordt een link gelegd tussen dat en het verhaal. Gelukkig deed het niet heel geforceerd aan, maar duidelijk was wel dat Haneke even zijn ei kwijt moest. Cijfer: 7
Welke laatste scene? Aan de schoolpoort of die anderequote:Op dinsdag 5 augustus 2008 00:01 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Als je de laatste scené heel goed bekijkt kom je tot een schokkende ontdekking.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 00:04 schreef Falco het volgende:
[..]
Welke laatste scene? Aan de schoolpoort of die andereAan de schoolpoort.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 00:04 schreef Falco het volgende:
[..]
Welke laatste scene? Aan de schoolpoort of die andereDe schoolpoort.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 00:11 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
De schoolpoort.Bij aftitelingen zet ik al gauw de film uitSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
niet meer doen dusquote:Op dinsdag 5 augustus 2008 18:24 schreef Falco het volgende:
[..]
Bij aftitelingen zet ik al gauw de film uit.
Dat ze zo'n toch redelijk groot project direct op dvd uitbrengen zegt natuurlijk ook genoeg over de kwaliteiten van de film.quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 22:12 schreef Lambiekje het volgende:
My Sassy Girl (2008)
Woesh weg was de magic...Er was helemaal geen click tussen Charlie en Jordan (Elisha Cuthbert). Zoveel zaken voelt geforceerd aan omdat het in de original zit en er in verwerkt moet worden. De subkarakters zijn leger dan een kartonboard. Niet dat Elisha nu slecht acteert, maar het was het gewoon niet.
Het imdbcijfer zegt wel genoeg over de kwaliteiten van de remake...
cijfer 5.5 / imdb 4.4
Wat raar toch dat 9 van de 10 mensen die ik persoonlijk ken (en nee, dat zijn echt geen domme mensen) en die de film hebben gezien zonder ook het orgineel te hebben gezien, het een prachtige film vinden.quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 22:12 schreef Lambiekje het volgende:
My Sassy Girl (2008)
Woesh weg was de magic...Er was helemaal geen click tussen Charlie en Jordan (Elisha Cuthbert). Zoveel zaken voelt geforceerd aan omdat het in de original zit en er in verwerkt moet worden. De subkarakters zijn leger dan een kartonboard. Niet dat Elisha nu slecht acteert, maar het was het gewoon niet.
Het imdbcijfer zegt wel genoeg over de kwaliteiten van de remake...
cijfer 5.5 / imdb 4.4
Je probeert iig het orgineel. dat is al heel wat.quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 22:50 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Wat raar toch dat 9 van de 10 mensen die ik persoonlijk ken (en nee, dat zijn echt geen domme mensen) en die de film hebben gezien zonder ook het orgineel te hebben gezien, het een prachtige film vinden.
En een IMDB cijfer zegt me niets trouwens. Het komt veel vaker voor dat een film die ik geweldig vindt een laag cijfer op IMDB krijgt. Ik denk dat veel mensen op een totaal andere manier een film bekijken.
Het is wel heel goed mogelijk dat deze film tegenvalt als je als eerste het orgineel hebt gezien. Daar kan ik dus niet over oordelen.
Ik las vandaag trouwens pas dat het allemaal op waarheid is gebaseerd, maar dat alleen het einde van beide films afwijkt van hoe het werkelijk ging.
Ik denk dat ik vanavond of morgen het orgineel ga kijken trouwens. Ik heb al wat stukjes gezien, maar die kan mij wel eens gaan tegenvallen omdat ik dus eerst de remake heb gezien. Maar we zullen zien.
und...quote:
quote:Op woensdag 6 augustus 2008 09:15 schreef Atreidez het volgende:
scanman01, niet gaan kijken deze. Er komt een engelse remake aan
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |