Die heb ik nog steeds niet gezien, Lost Highway. Staat hier wel al een hele tijd in de kast. Toch eens kijkenquote:Op maandag 4 augustus 2008 21:02 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Ik dacht een Lost Highway trip te herhalen maar voor mij was dit niks.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.cijfer 7 / imdb 7Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
Als je de laatste scené heel goed bekijkt kom je tot een schokkende ontdekking.quote:Op maandag 4 augustus 2008 23:30 schreef Falco het volgende:
Caché
Daniel Auteuil, een vooraanstaand TV-presentator van een boekenprogramma, wordt plots gestalkt door videobanden waar alleen maar zijn huis op te zien en simplistische tekeningen waar bloed uit gezichten stroomt. Niet prettig natuurlijk en hij gaat op onderzoek uit! Iemand uit het verleden lijkt een rol te spelen in dit onheilspellende scenario.
Op zich heel leuk en aardig allemaal op het wat onafgeronde einde na dan. Toch had ik uiteindelijk ietwat moeite met de film. Allereerst was ik meer benieuwd naar wie toch die gare shit naar Auteuil stuurde en verwachtte ik nog een prettige plottwist, maar ja niet iedere regisseur is Hitchcock. Regisseur Michael Haneke gaat het hier meer om het waarom en de boodschap. Daar kon ik niet zo veel mee eerlijk gezegd. En passant wordt het koloniale verleden van Frankrijk (200 dode Arabieren in 1962 tijdens een Parijse demonstratie!) erbij gehaald en wordt een link gelegd tussen dat en het verhaal. Gelukkig deed het niet heel geforceerd aan, maar duidelijk was wel dat Haneke even zijn ei kwijt moest. Cijfer: 7
Welke laatste scene? Aan de schoolpoort of die anderequote:Op dinsdag 5 augustus 2008 00:01 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Als je de laatste scené heel goed bekijkt kom je tot een schokkende ontdekking.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 00:04 schreef Falco het volgende:
[..]
Welke laatste scene? Aan de schoolpoort of die andereAan de schoolpoort.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 00:04 schreef Falco het volgende:
[..]
Welke laatste scene? Aan de schoolpoort of die andereDe schoolpoort.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 00:11 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
De schoolpoort.Bij aftitelingen zet ik al gauw de film uitSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
niet meer doen dusquote:Op dinsdag 5 augustus 2008 18:24 schreef Falco het volgende:
[..]
Bij aftitelingen zet ik al gauw de film uit.
Dat ze zo'n toch redelijk groot project direct op dvd uitbrengen zegt natuurlijk ook genoeg over de kwaliteiten van de film.quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 22:12 schreef Lambiekje het volgende:
My Sassy Girl (2008)
Woesh weg was de magic...Er was helemaal geen click tussen Charlie en Jordan (Elisha Cuthbert). Zoveel zaken voelt geforceerd aan omdat het in de original zit en er in verwerkt moet worden. De subkarakters zijn leger dan een kartonboard. Niet dat Elisha nu slecht acteert, maar het was het gewoon niet.
Het imdbcijfer zegt wel genoeg over de kwaliteiten van de remake...
cijfer 5.5 / imdb 4.4
Wat raar toch dat 9 van de 10 mensen die ik persoonlijk ken (en nee, dat zijn echt geen domme mensen) en die de film hebben gezien zonder ook het orgineel te hebben gezien, het een prachtige film vinden.quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 22:12 schreef Lambiekje het volgende:
My Sassy Girl (2008)
Woesh weg was de magic...Er was helemaal geen click tussen Charlie en Jordan (Elisha Cuthbert). Zoveel zaken voelt geforceerd aan omdat het in de original zit en er in verwerkt moet worden. De subkarakters zijn leger dan een kartonboard. Niet dat Elisha nu slecht acteert, maar het was het gewoon niet.
cijfer 5.5 / imdb 4.4
Je probeert iig het orgineel. dat is al heel wat.quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 22:50 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Wat raar toch dat 9 van de 10 mensen die ik persoonlijk ken (en nee, dat zijn echt geen domme mensen) en die de film hebben gezien zonder ook het orgineel te hebben gezien, het een prachtige film vinden.
En een IMDB cijfer zegt me niets trouwens. Het komt veel vaker voor dat een film die ik geweldig vindt een laag cijfer op IMDB krijgt. Ik denk dat veel mensen op een totaal andere manier een film bekijken.
Het is wel heel goed mogelijk dat deze film tegenvalt als je als eerste het orgineel hebt gezien. Daar kan ik dus niet over oordelen.
Ik las vandaag trouwens pas dat het allemaal op waarheid is gebaseerd, maar dat alleen het einde van beide films afwijkt van hoe het werkelijk ging.
Ik denk dat ik vanavond of morgen het orgineel ga kijken trouwens. Ik heb al wat stukjes gezien, maar die kan mij wel eens gaan tegenvallen omdat ik dus eerst de remake heb gezien. Maar we zullen zien.
und...quote:
quote:Op woensdag 6 augustus 2008 09:15 schreef Atreidez het volgende:
scanman01, niet gaan kijken deze. Er komt een engelse remake aan
Geweldig, briljant en bloedstollend en dan als cijfer een 7? Waarom dat?quote:Op woensdag 6 augustus 2008 08:02 schreef joep.t het volgende:
The departed (2006)
Briljante misdaadfilm van grootmeester Scorsese met geweldige hoofdrollen van Damon en Dicaprio.
De film gaat over Damon die bij de politie zit maar stiekem banden heeft met baas van de onderwereld Nicholson(Een van zijn beste rollen) terwijl politieagent Dicaprio daar een geheime missie moet voltooien als een van de bende.Het wordt echter bloedstollend spannend wanneer Nicholson er achter komt dat er
een mol in de organisatie zit.Het is echt een geweldige film met briljante acteerprestatie en een van de weinige films die het origineel overstijgd( In dit geval Internal affairs).
Cijfer: 7,0
Hij kreeg die straf niet daarom, maar omdat hij die grote gast met de snor niet wilde verlinken en die skinhead tegen hem getuigde in die zaak aan het begin van de film in de bus richting het gevang, waar ze die 'shiv' in zijn zak vinden.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 00:08 schreef Lambiekje het volgende:
Felon (2008)
Wade (Stephen Dorff) achtervolgt inbreker en haalt uit met de honkbalknuppel. Opslag dood. Politie komt. Moord. 3 jaar. In de gevangenis leert hij hoe het leven daar gaat. The Yard een speelmomentje van de guards is waarbij de inmates elkaar mogen afranzelen en als de guards zin hebben blazen ze het af. Soms schieten ze met dummies soms met scherp. Zijn vrijlating wordt vertraagd met nog eens 3 jaar doordat hij heeft deelgenomen aan The Yard. Zijn vrouw kan het niet langer meer handelen thuis met geld en kind en breekt met Wade. Zijn celmate John Smith (Val Kilmer) worden vrienden. Samen met hem bedenken ze een plannetje om Wade vervroegd vrij te krijgen.
Lekker is dat, guards forceren tot deelname Yard en je krijgt nog maal je straf ...
Ze beslissen dan ook altijd om successen te gaan remaken omdat het easy money is. Helaas is de originele interpretatie van het basismateriaal vrijwel altijd één van de best mogelijke interpretaties (daarom was 't ook een succes) en is de kans erg groot dat een nieuwe versie zwakker is.quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 22:12 schreef Lambiekje het volgende:
"Wicker Park' schiet me te binnen. Daarna L'apartement gezien. Vond 'Wicker Park' vele malen beter.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 00:00 schreef Lambiekje het volgende:
Vraag welke remakes heb je eerst gezien en vervolgens het orgineel?
Infernal Affairs. En dat is natuurlijk zelf geen remake.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 12:59 schreef Roi het volgende:
Vanavond trouwens INTERNAL AFFAIRS op tv, nu we het toch over remakes hebben.
Mensen die allemaal denken dat het Internal Affairs is..quote:Op woensdag 6 augustus 2008 12:59 schreef Roi het volgende:
Vanavond trouwens INTERNAL AFFAIRS op tv, nu we het toch over remakes hebben.
quote:Infernal is an adjective meaning "pertaining to hell"
Het trieste daaraan vind ik dat het ook gewoon keer op keer verkeerd in de kranten en tv gidsen staatquote:Op woensdag 6 augustus 2008 13:10 schreef Mr.Noodle het volgende:
[..]
Mensen die allemaal denken dat het Internal Affairs is..snap het wel hoor. Maar goed, het zal wel een aziaat geweest zijn die niet kan spellen die de titel heeft verzonnen..
quote:Op woensdag 6 augustus 2008 23:16 schreef Timo20 het volgende:
Ik blijf me nog steeds afvragen waarom mensen dat einde (en de rest van de film, maar dat is een ander verhaal) zo goed vinden
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Edit ; misschien wil niet iedereen gelijk het plot lezen. Spoiler van gemaakt.
[ Bericht 8% gewijzigd door EggsTC op 07-08-2008 00:39:19 ]Lambo of Rekt
En dat met overdreven acteerwerk, slechte beeldkwaliteit en een zware bruine filter en opzichtelijke, surrealistische decors. 99% zal er niet ana moeten denken, maar ik vond het geweldig. Dat zal de filmhistoricus in mij ook wel zijn, kennis van het type film waar Maddin keer op keer naar refereert is wel noodzakelijk om de humor te begrijpen. Na een tijdje werd het toch iets te veel van het goede, het verhaal is iets te gestoord om daadwerkelijk te boeien. Maar dat maakt het ook wel weer grappig en een onvergetelijke filmervaring. Kan niet wachten tot ik Maddin's nieuwste, My Winnipeg, kan gaan bekijken.quote:n the remote Alpine village of Tolzbad at the turn of the century, people talk quietly and restrain their movements lest avalanches come and kill them. This atmosphere lends itself to repressed emotions - shown through the parallel stories of butler student Johann lusting after his mother (an old flame of the mysterious Count Knotkers) and Klara's attraction to her father (who lusts after his other daughter), leading to duels and suicidal plunges galore.
Oudje uit 2007, maar zeker het kijken waard.quote:Het is Earl Brooks (Kevin Costner) altijd gelukt een gespleten leven te leiden: aan de ene kant is hij de onkreukbare zakenman en perfecte huisvader, maar daarnaast heeft hij het bloeddorstige alter ego Marshall (William Hurt) die hem tot gruwelijke moorden aanzet. Hij komt echter in de problemen wanneer er foto's worden genomen van zijn laatste moordpartij. Naast de opportunistische fotograaf, wordt hij ook op de hielen gezeten door de doortastende rechercheur Tracy Atwood (Demi Moore). Is Mr. Brooks slimmer dan zijn tegenstanders en kan hij voorkomen dat zijn vrouw en dochter achter zijn schokkende dubbelleven komen? Of wordt hij voor eens en voor altijd ontmaskerd?
Oudje uit 2007???quote:Op donderdag 7 augustus 2008 01:44 schreef dacreator het volgende:
Mr Brooks
[ afbeelding ]
[..]
Oudje uit 2007, maar zeker het kijken waard.
Waarom hitchcock tegenvallen .... Rope is juist intrigerend.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 07:03 schreef Morrigun99 het volgende:
Qua maandlijstje heb ik geen flauw idee hoevéél ik gezien heb deze maand. Drie échte hoogtepunten waren The Dark Knight, Wall-E en In Bruges. Dieptepunten waren The Children of Huang Shi, The Wizard en Batman: Gotham Knight.
Overigens vond ik Rope, The Birds en Flags of our Fathers tegenvallen.
wereldvreemd dus.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 01:34 schreef scanman01 het volgende:
My sassy girl (Yeopgijeogin geunyeo)
De orginele dus, uit Korea. Nee, dit was helaas niet aan mij besteed. Ik heb gewoon veel te veel moeite met de taal en ik vond de film ook veel te lang duren (heb de directors cut gezien van 2 uur en 17 minuten). Maar ik denk dus toch dat het vooral het absoluut niet verstaan van de hoofdrospelers de hoofdreden was dat het me niet kon raken.
Hitchcock beschouw ik als een goed regisseur: zijn films zijn over het algemeen sterk, maar dat wil niet zeggen dat ik er persoonlijk altijd iets mee kan. In Rope vond ik het moeilijk om mee te leven met de personages, ondanks de aanwezigheid van James Stewart (toch wel één van mijn favoriete acteurs). En bij The Birds vond ik de constante dreiging niet echt overkomen.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 09:07 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Waarom hitchcock tegenvallen .... Rope is juist intrigerend.
Franse liefdesfilms? Ik dacht dat we het hier over My Sassy Girl hadden? Heb je mijn redenen wel begrepen?quote:Op donderdag 7 augustus 2008 09:15 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
wereldvreemd dus.
Franse liefdesfilms zijn zo intenser dan wat voor Amerikaans-werk dan ook. Vaak vind ik Amerikaanse romcoms oppervlakkig, leeg, afstandelijk en preuts. En moet het hebben van banale grapjes en idiote situaties. Uitzonderingen daar gelaten natuurlijk. Zo als de ontmoeting met Elisha in Sassy Girl zo scriptgeforceerd als je het mij vraagt.
En je wilt toch niet zeggen dat je liever The Vanishing hebt dan Spoorloos ?!! Dat zou wel heel ernstig zijn.
Spoorloos is een groot deel frans.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 10:56 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Franse liefdesfilms? Ik dacht dat we het hier over My Sassy Girl hadden? Heb je mijn redenen wel begrepen?
Bij zowel 'Spoorloos' als 'The Vanishing' spreek ik beide talen. Ik heb dus geen flauw idee waarom je die erbij haalt. Of ben je nog niet helemaal wakker?
Hoe dan ook, ik ben het gewoon met je oneens. Een film is voor mij véél directer als ik de dialogen versta in plaats van ze te moeten lezen in de hoop dat de vertaling goed is.
Geen moeite mee. Ook niet met Engels of Duits. Ik dacht dat de discussie ging over films in het chinees, japans of koreaans. Het ging toch over 'My sassy girl'?? Ik begrijp niet hoe jij opeens op 'franse liefdesfilms' kwam.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 13:48 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Spoorloos is een groot deel frans.
Misschien is Lambiekjes Frans even goed als jouw Koreaans?quote:Op donderdag 7 augustus 2008 13:51 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Geen moeite mee. Ook niet met Engels of Duits. Ik dacht dat de discussie ging over films in het chinees, japans of koreaans. Het ging toch over 'My sassy girl'?? Ik begrijp niet hoe jij opeens op 'franse liefdesfilms' kwam.
Omdat ik een 8,7 bedoelde!quote:Geweldig, briljant en bloedstollend en dan als cijfer een 7? Waarom dat?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |