abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 4 augustus 2008 @ 21:12:02 #161
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_60559660
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 21:02 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Ik dacht een Lost Highway trip te herhalen maar voor mij was dit niks.
Die heb ik nog steeds niet gezien, Lost Highway. Staat hier wel al een hele tijd in de kast. Toch eens kijken
  maandag 4 augustus 2008 @ 21:41:42 #162
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_60560493
The Sopranos - seizoen 6.1
Nog steeds m`n favoriete serie aller tijden. Geweldig acteerwerk, heerlijke personages, wederom genoten. Nu nog het laatste deel van seizoen 6. Ben ontzettend benieuwd...

Mijn Cijfer: 9,5/10

Umarete wa mita keredo (I Was Born, But...)
Eén van Ozu`s populairste films en ook de eerste die ik van `m heb gezien. Het is niet moeilijk te zien waarom deze film zo populair is: het eerste gezicht leuke verhaaltje (waar zeker een boodschap in zit) met herkenbare gebeurtenissen dat erg vermakelijk is en waarin goed wordt geacteerd. Het feit dat je de hele film ziet en verteld wordt vanuit het perspectief van de kleine jongetjes zorgt ervoor dat je je nog wordt meer inleeft in het verhaal en kunt verplaatsen in hun schoenen.
M`n eerste kennismaking met het werk van Yasujiro Ozu is een erg prettige geweest en ik ben dan ook erg benieuwd naar de rest van z`n werk en z`n eigen remake van deze film, Good Morning.
Alleen al vanwege deze film is de 3 disc Eclipse box een aanrader!

IMDB Cijfer: 7,8/10
Mijn Cijfer: 7,5/10
  maandag 4 augustus 2008 @ 23:30:07 #163
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_60563777
Caché
Daniel Auteuil, een vooraanstaand TV-presentator van een boekenprogramma, wordt plots gestalkt door videobanden waar alleen maar zijn huis op te zien en simplistische tekeningen waar bloed uit gezichten stroomt. Niet prettig natuurlijk en hij gaat op onderzoek uit! Iemand uit het verleden lijkt een rol te spelen in dit onheilspellende scenario.
Op zich heel leuk en aardig allemaal op het wat onafgeronde einde na dan. Toch had ik uiteindelijk ietwat moeite met de film. Allereerst was ik meer benieuwd naar wie toch die gare shit naar Auteuil stuurde en verwachtte ik nog een prettige plottwist, maar ja niet iedere regisseur is Hitchcock. Regisseur Michael Haneke gaat het hier meer om het waarom en de boodschap. Daar kon ik niet zo veel mee eerlijk gezegd. En passant wordt het koloniale verleden van Frankrijk (200 dode Arabieren in 1962 tijdens een Parijse demonstratie!) erbij gehaald en wordt een link gelegd tussen dat en het verhaal. Gelukkig deed het niet heel geforceerd aan, maar duidelijk was wel dat Haneke even zijn ei kwijt moest. Cijfer: 7

The Wild World of Batwoman
Het begon heel lollig met goofy karakters en een redelijk duidelijk plot wat zich leek te ontvouwen, maar na een tijdje snapte ik er geen jota van. Wat een rommeltje, wat ontzettend ging vervelen! Het enige jolige van de film is een gifpil, waardoor iedereen plots als een malle gaat dansen! Punt aftrek ook nog voor de misleidende titel! Cijfer: 2
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  maandag 4 augustus 2008 @ 23:40:39 #164
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_60564041
Harold & Kumar Escape from Guantanamo Bay (2008)
Deze film is leuker dan deel 1. De stonerdudes bleven weer een nieuw debiel avontuur.
Ze zijn onderweg naar Amsterdam dat Kumar zijn Bong een eigen gemaakt waterpijpding zodat hij wiet kan roken in het vliegtuig. Uiteraard worden ze op gepakt en naar Guantanamo Bay gestuurd. Ze ontsnappen en dan begint het ontvluchten voor een rascistische oliedom govt-mannetje.

De grappen blijven maar komen, debieler en nog idioter dan de ander, maar de film ontspoort niet.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
cijfer 7 / imdb 7
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  dinsdag 5 augustus 2008 @ 00:01:25 #165
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_60564539
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 23:30 schreef Falco het volgende:
Caché
Daniel Auteuil, een vooraanstaand TV-presentator van een boekenprogramma, wordt plots gestalkt door videobanden waar alleen maar zijn huis op te zien en simplistische tekeningen waar bloed uit gezichten stroomt. Niet prettig natuurlijk en hij gaat op onderzoek uit! Iemand uit het verleden lijkt een rol te spelen in dit onheilspellende scenario.
Op zich heel leuk en aardig allemaal op het wat onafgeronde einde na dan. Toch had ik uiteindelijk ietwat moeite met de film. Allereerst was ik meer benieuwd naar wie toch die gare shit naar Auteuil stuurde en verwachtte ik nog een prettige plottwist, maar ja niet iedere regisseur is Hitchcock. Regisseur Michael Haneke gaat het hier meer om het waarom en de boodschap. Daar kon ik niet zo veel mee eerlijk gezegd. En passant wordt het koloniale verleden van Frankrijk (200 dode Arabieren in 1962 tijdens een Parijse demonstratie!) erbij gehaald en wordt een link gelegd tussen dat en het verhaal. Gelukkig deed het niet heel geforceerd aan, maar duidelijk was wel dat Haneke even zijn ei kwijt moest. Cijfer: 7

Als je de laatste scené heel goed bekijkt kom je tot een schokkende ontdekking. Het koloniale verleden van Frankrijk wordt natuurlijk niet passant erbij gehaald. Heel de film staat symbool voor de relatie tussen Frankrijk en Algerije.

The Thin Blue Line (1988, VS, Errol Morris)
Als je niks wil weten over de inhoud van deze film houdt dan nu op met lezen.
Een documentaire over Randall Adams, een man die ten onrechte voor levenslang werd veroordeeld voor de moord op een politieagent.
Tegen het eind van deze documentaire horen we deze zin, uitgesproken door de echte moordenaar:
"There's probably been... thousands of.. innocent people convicted and probably be thousands more. Wy? Who knows."
Dat is dan ook de reden waarom ik zelf tegen de doodstraf ben. Randall Adams is maar een enkel voorbeeld van zo'n verhaal, dat toevallig verfilmd is in deze documentaire.
Wat de docu onderscheidt van het dozijn soortgelijke docu's, is vooral door de geweldige muziek van Philip Glass, waardoor een erg spannende sfeer wordt gcreeërd, zodat het soms bijna een thriller is, waar je naar kijkt. Wat ook komt doordat Morris tot op het eind open houdt wat er echt is gebeurd, door de gebeurtenis vanuit verschillende oogpunten en interpretaties weer te geven.
cijfer: 8

[ Bericht 2% gewijzigd door Lonewolf2003 op 05-08-2008 00:09:14 ]
  dinsdag 5 augustus 2008 @ 00:04:41 #166
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_60564624
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 00:01 schreef Lonewolf2003 het volgende:

[..]

Als je de laatste scené heel goed bekijkt kom je tot een schokkende ontdekking.
Welke laatste scene? Aan de schoolpoort of die andere
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  Moderator dinsdag 5 augustus 2008 @ 00:07:51 #167
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_60564691
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 00:04 schreef Falco het volgende:

[..]

SPOILER
Aan de schoolpoort.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  dinsdag 5 augustus 2008 @ 00:11:06 #168
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_60564775
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 00:04 schreef Falco het volgende:

[..]

SPOILER
De schoolpoort.
SPOILER
pi_60565743
Verbazingwekkend slaapverwekkend voor zo'n interessant gegeven. Er zat totaal geen spanningsboog in die film.
Graag op anoniem
  dinsdag 5 augustus 2008 @ 09:54:52 #170
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_60569342
The Glass Key (Stuart Heisler, 1942)

Toffe film-noir naar een boek van Dashiell Hammett, die ook The Maltese Falcon schreef. Het verhaal is soms een beetje lastig te volgen, maar uiteindelijk wordt alles toch duidelijk. Het sterkste punt van de film is echter de wisselwerking tussen Alan Ladd en Veronica Lake. Een samenwerking die eerder dat jaar in This Gun for Hire en later in The Blue Dahlia werkte. Uiteindelijk zijn het ook oubollig, maar gevatte uitspraken zoals "I just met the swellest dame... She smacked me in the kisser" die film-noirs zo tof maken. ****

Street Kings (David Ayer, 2008)

Best aardige politie-thriller met Keanu Reeves en Forest Whitaker in de hoofdrollen. We duiken in de harde onderwereld van LA aan de hand van Keanu na de moord op een politie-agent. Niets is echter wat het lijkt. Helaas worden de bochten waarin de film zich wringt als maar onoverzichtelijker. Alle stukjes vallen uiteindelijk wel op hun plaats in een climax waar Forest Whitaker zich wat vertild aan over-acting. ***

En eerder:
9-3-2008
The Barefoot Contessa (Joseph L. Mankiewicz, 1954)

De film is wat aan de lange kant en kan niet voorkomen af en toe langdradig over te komen. Dat de film voor het grootste gedeelte toch leeft is te danken aan Ava Gardner. Wat een mooie vrouw en een prima rol. Het is vooral de mooie vertrouwensrelatie tussen haar en Humphrey Bogart die de moeite waard is. Italië vormt een mooi decor voor deze film en geeft de film toch net wat extra's. ***½

A Star Is Born (George Cukor, 1954)

Ik zal niet dezelfde fout maken als de film en het lekker kort houden. Na twee uur was de film mijn aandacht volledig verloren en toen had ik nog een uur te gaan. Het verhaal waarin een de rise van Esther gespiegeld wordt aan de fall van Norman is best een goede manier deze twee aspecten van een carriëre te belichten, maar uiteindelijk doen ze er gewoon te lang over. ***

[ Bericht 9% gewijzigd door Gorro op 08-08-2008 10:43:05 ]
pi_60571031
The Dark Knight (2008)(IMAX)
Spannende actie/misdaad-film die zijn verwachting niet helemaal waar kon maken.
Er zijn teveel dingen die te ongeloofwaardig zijn die de film niet goed doen, natuurlijk wel als actiefilm maar niet voor het iets kritischer publiek.
Maar dan het grootste pluspunt, Heath Ledger als The Joker. Hij acteert echt geniaal en verdient zeker een Oscar voor zijn film. Al zijn scenes zijn genieten geblazen en ook met de nodige humor.
Een leuke film als je niet helemaal hersenloos vermaak wil, maar het ook weer niet te ingewikkeld moet zijn.
8/10 (dankzij Heath!)
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
  Redactie Games dinsdag 5 augustus 2008 @ 15:27:07 #172
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_60577389
In Bruges (2008)

Regisseur: Martin McDonagh
Acteurs: Colin Farrell, Brendan Gleeson, Ralph Fiennes en Clémence Poésy
Genre: Misdaad / Komedie
Tijd: 107 minuten

Twee huurmoordenaars krijgen na een serieus fout gelopen klus de opdracht in Brugge onder te duiken en daar te wachten op een telefoontje van hun chef. De ene maakt van de gelegenheid gebruik om wat kunst en cultuur op te snuiven, zijn compaan vindt Brugge maar een achterlijk gat. Zijn wroeging over wat hij fout gedaan heeft lijkt hem naar een depressie te leiden, tot hij een meisje ontmoet dat zijn stuntelige avances lijkt te beantwoorden. Als na enkele dagen het telefoontje eindelijk arriveert, blijkt dat ze toch niet enkel voor de rustige omgeving naar Brugge zijn gestuurd.

Persoonlijk voor mij de verassing van dit jaar, wist niet echt wat ik van deze film moest verwachten, geen enkele poster/trailer gezien. Beetje een mix van comedy, drama en geweld. Humor met een Engels/Iers sausje. En het geeft een heel mooi beeld van het stadje Brugge in België. Colin Farrel en Brendan Gleeson speelden sterk in deze film, gaf af en toe komische momenten. Zag verder nog dat dat Frans meisje van Harry Potter erin meespeelde (Goblet of Fire als Fleur Delacour) ook schattig

En zelfs een stukje Nederlandse inbreng van Thekla Reuten als Hotel-eigenaresse Marie. Leuk niet teveel overdreven camera-effecten erin en een spletterend einde...

7,8/10

[ Bericht 1% gewijzigd door Mr.Noodle op 05-08-2008 15:32:37 ]
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_60579319
Hancock

Deze film had ik al eerder gezien alleen ben ik toen sort of in slaap gevallen waardoor ik er niets van meekreeg. Ik had gehoord dat de film een leuk begin had en daarna helemaal inkakte, maar daar ben ik het totaal niet mee eens. Het was een vermakelijke film met een tof hoofdpersonage en het verhaal was ook niet eens zo slecht. Al met al een leuke en vermakelijke film.
Ik: 7.0
Imdb: 6.8

Walk Hard: The Dewey Cox Story

Toevallig laatst voor het eerst walk the line gezien, samen met het publiek waar ik deze film mee keek. Dit scheelde een hoop aangezien deze film de voorgenoemde parodieert en dat maakte de film in mijn ogen een grote hit. Veel absurde stukken samen met leuke flauwe muziek. Heel erg tof. Alhoewel ik het niet zo op de hoofdrolspeler heb kon ik er heel goed na kijken.
Ik: 7.5
Imdb: 6.8
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
  dinsdag 5 augustus 2008 @ 16:58:28 #174
223428 Countess
De kater komt later. Prrrrt!
pi_60579431
Natural born killers, hilarisch!

http://www.imdb.com/title/tt0110632/
Kom ook gezellig meekotsen in mijn pukeboek!
  dinsdag 5 augustus 2008 @ 17:06:36 #175
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_60579612
The Lady from Shanghai (1947, VS, Orson Welles (uncredited))
Geen van de karakters was imo boeiend, noch Orson Welles als de fall guy, noch Rita Hayworth asl the femme fatale, noch de rest. Daardoor bevatte de film heel weinig spanning imo. Het was een erg standaar noir imo. Bovendien ging het accent van Welles me na een tijd irriteren. De film had nog wel een paar pluspuntjes, zoals de schietscené in het spiegelpaleis.
cijfer: 6
  dinsdag 5 augustus 2008 @ 18:24:12 #176
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_60581239
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 00:11 schreef Lonewolf2003 het volgende:

[..]

De schoolpoort.
SPOILER
Bij aftitelingen zet ik al gauw de film uit .
pi_60581246
High school musical 2 ( 2007)

De vrolijke bende uit Hsm komt weer bij elkaar voor een zang en dansfestijn dat net iets te veel over de top gaat.En dan met name Ashley tisdale als sharpay( Een soort Paris Hilton zonder sekstape) die ervoor zorgt dat de film geen moment rust kent en in versnelling doorraast.Aardig en vermakelijk maar niet meer dan dat.

Cijfer:5,7
  dinsdag 5 augustus 2008 @ 18:46:19 #178
52357 Lambiekje
pi_60581636
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 18:24 schreef Falco het volgende:

[..]

Bij aftitelingen zet ik al gauw de film uit .
niet meer doen dus
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_60583653
Flushed away (2006)

Vrolijke animatiefilm uit de koker van dreamworks over rat Roddy die een lekker lui leventje leidt tot hij door de wc gespoeld wordt en in het riool terechtkomt waar het krioelt van de ratten.Hij ontmoet daar een meisje waar de dieven achter zitten en samen beleven ze dolle avonturen.
De originaliteitspreis zal flushed away niet gauw winnen ,Maar het blijft een vermakelijk weinig diepgaand verhaaltje met een aantal sterke grappen.

Cijfer:7,0
pi_60585838
Na deze topicreeks jarenlang gevolgd te hebben ga ik zelf een bijdrage leveren:

El Método
Er is slechts werk voor één van de zes (of zeven?) kandidaten. Via de methode Grönholm vallen er telkens kandidaten af. Erg interessante film over een kandidatenselectie vol intriges. Goed uitgewerkte karakters. Voor liefhebbers van psycholgische manipulatie, vernederingen of andere management tactieken.
Doet bij vlagen denken aan 12 angry men of Conspiracy
Ik waardeer de film met een 9

Spellbound
Leuke "whodunnit" van Hitchcock met een jonge Gregory Peck en als klapstuk nog een droomscène ontworpen door Salvador Dalí. Met de vrouwelijke spelers zit het zoals altijd bij Hitch ook wel goed: Ingrid Bergman mag er zijn!

Niet Hitchcocks beste maar Spellbound mag er zijn, een 7.

[ Bericht 83% gewijzigd door Der_Jupp op 05-08-2008 22:10:29 ]
pi_60586007
Maandlijstje juli
35 films gezien waarvan 9 in de herkijk. Veel ~7's, relatief veel onvoldoendes en Roeg die het gemiddelde nog een beetje hoog houdt. Alles tezamen goed voor een tegenvallend gemiddelde van 6,63

01. Performance (1970, Nicolas Roeg & Donald Cammell) 9,0
Gangster moet vluchten voor zijn ex-baas die hem een kopje kleiner wil maken. Hij wil het land uit, maar moet een tijdje onderduiken. Hij komt terecht in het huis van een bizar figuur gespeeld door Mick Jagger. Mick Jagger heb ik altijd al te vaag gevonden, en dat is in deze film niet anders. Roeg en Cammell weten er een indrukwekkende psychedelische trip van te maken.

02. Bad Timing (1980, Nicolas Roeg) 8,5
Vrouw wordt in coma naar een ziekenhuis gebracht en gedurende de film komen we erachter hoe het allemaal zo ver is gekomen. Op zich niet zo heel speciaal gegeven, maar als Roeg aan het roer staat wordt het allemaal een heel stuk interessanter. Een sterk geheel dat wat meer normaal dramagericht is dan die halve lsd trip die hierboven staat.

03. Reconstruction (2003, Christoffer Boe) 7,5
Ook Denen blijken aardig geschoold te zijn in het wat vagere werk. Hoofdrolspeler laat zijn vriendinnetje in de steek om een relatie aan te gaan met een getrouwde vrouw. Na een wilde nacht blijkt opeens niemand hem meer te kennen. Alleen zijn nieuwe vlam kent hem nog en is zijn houvast op enige vorm van werkelijkheid.

04. Speed (1994, Jan de Bont) 7,5
Blijft na al die jaren nog opvallend vermakelijk, jammer van het teleurstellende laatste stuk.

05. Top Gun (1986, Tony Scott) 7,5
06. My Blueberry Nights (2007, Kar Wai Wong) 7,5
07. Atonement (2007, Joe Wright) 7,5
08. Marathon Man (1976, John Schlesinger) 7,5
09. The Killers (1946, Robert Siodmak) 7,5
10. Huozhe (1994, Yimou Zhang) 7,0
11. Bad Boys II (2003, Michael Bay) 7,0
Een Michael Bay film eens in de zoveel tijd gaat er bij mij best in. Veel onzinnig geweld met in het midden de immer kibbelende cop buddies. Lekker clichematig en Bay houdt zich netjes aan de onploffing per minuut.

12. Flash Point (2007, Wilson Yip) 7,0
Verhaal stelt bar weinig voor, maar het is dan ook vooral knokken geblazen met Donnie Yen in de hoofdrol. En dat gebeurt erg vermakelijk. Lekker agressief en weinig nonsens met wirework, slowmotions en dergelijke.

13. Superman (1978, Richard Donner) 7,0
14. Cellular (2004, David R. Ellis) 7,0
15. Deja Vu (2006, Tony Scott) 7,0

16. Step Into Liquid (2003, Dana Brown) 7,0
Surfdocu met hier en daar wonderschone en indrukwekkende opnames van al het watergeweld. Van absolute monstergolven tot prachtige beelden vanuit de tube.

17. Vexille (2007, Fumihiko Sori) 7,0
18. I, Robot (2004, Alex Proyas) 7,0
19. Flakes (2007, Michael Lehmann) 6,5
Zooey en haar vriendje ruziën twee concurrende cornflakes barren de vernieling in. Het middenstuk is wat slapjes, maar het is zo nu en dan best grappig en anderhalf uur Zooey vind ik nooit een straf.

20. The Forbidden Kingdom (2008, Rob Minkoff) 6,5
Jet en Jackie tien minuten tegen elkaar Verhaal is erg clichematig, maar er zijn genoeg vermakelijke battles om dat te vergeven. Gelukkig worden de meeste gevechten uitgevoerd door Jet en Jackie. Alleen op het einde mag de eigenlijke hoofdrolspeler een beetje meespelen.

21. Journey to the Far Side of the Sun (1969, Robert Parrish) 6,5
22. WarGames (1983, John Badham) 6,5
23. The Mummy (1999, Stephen Sommers) 6,5
24. Salem's Lot (1979, Tobe Hooper) 6,5
25. Dracula (1931, Tod Browning) 6,0
Zwaar tegenvallende klassieker ondanks Lugosi's Dracula. Vreemde opbouw, lijkt wel alsof het verhaal soms even op fast forward gezet wordt.

26. Hancock (2008, Peter Berg) 6,0
27. Be Kind Rewind(2008, Michel Gondry) 6,0
28. Live Free or Die (2006, Gregg Kavet & Andy Robin) 6,0
29. Octopussy (1983, John Glen) 6,0
30. Sweeney Todd (2007, Tim Burton) 5,0
31. Superman II: The Richard Donner Cut (1980, Richard Donner/Lester) 5,0
32. Dni Zatmeniya (1988, Aleksandr Sokurov) 5,0
33. Teeth (2007, Mitchell Lichtenstein) 5,0
34. 21 (2008, Robert Luketic) 5,0
35. Harry Potter and the Order of the Phoenix (2007, David Yates) 5,0
This is the way the world ends
Not with a bang but a whimper
Mijn reviews
  dinsdag 5 augustus 2008 @ 22:12:31 #182
52357 Lambiekje
pi_60586300
My Sassy Girl (2008)
Woesh weg was de magic...Er was helemaal geen click tussen Charlie en Jordan (Elisha Cuthbert). Zoveel zaken voelt geforceerd aan omdat het in de original zit en er in verwerkt moet worden. De subkarakters zijn leger dan een kartonboard. Niet dat Elisha nu slecht acteert, maar het was het gewoon niet.

Het imdbcijfer zegt wel genoeg over de kwaliteiten van de remake...

cijfer 5.5 / imdb 4.4
  dinsdag 5 augustus 2008 @ 22:17:20 #183
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_60586442
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 22:12 schreef Lambiekje het volgende:
My Sassy Girl (2008)
Woesh weg was de magic...Er was helemaal geen click tussen Charlie en Jordan (Elisha Cuthbert). Zoveel zaken voelt geforceerd aan omdat het in de original zit en er in verwerkt moet worden. De subkarakters zijn leger dan een kartonboard. Niet dat Elisha nu slecht acteert, maar het was het gewoon niet.

cijfer 5.5 / imdb 4.4
Dat ze zo'n toch redelijk groot project direct op dvd uitbrengen zegt natuurlijk ook genoeg over de kwaliteiten van de film. Kennelijk hadden ze zelfs zelf er geen vertrouwen in.
  Moderator dinsdag 5 augustus 2008 @ 22:20:12 #184
9859 crew  Karina
Woman
pi_60586515
Supergirl (1984)
Supergirl Kara komt naar de aarde om een bol terug te vinden die nodig is op haar planeet. Natuurlijk is deze bol gevonden door een boze heks, die de aarde wil veroveren. Alles komt weer op zijn pootjes terecht.

Leuke film, meer sprookje/fantasie dan science fiction. Wel leuk dat er een stukje in voorkomt dat ik in Smallville terug heb gezien: Kara wordt gevangen in een glazen kubus, de ruimte ingeschoten en komt terecht in de Phantom Zone.

[ Bericht 1% gewijzigd door Karina op 06-08-2008 08:04:31 ]
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  dinsdag 5 augustus 2008 @ 22:23:57 #185
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_60586621
Caos Calmo De nieuwe Nanni Moretti film, ook al staat de regie niet op zijn naam. Het script is van zijn hand, de productie heeft hij voor zijn rekening genomen en hij speelt de hoofdpersoon. Ik vond 'm erg mooi. Waarom weet ik niet echt. Ik voelde me op een of andere reden verbonden met Pietro. Dat is voldoende.
  dinsdag 5 augustus 2008 @ 22:50:10 #186
16701 scanman01
Today's a good day
pi_60587321
quote:
My Sassy Girl (2008)

cijfer 5.5 / imdb 4.4
Wat raar toch dat 9 van de 10 mensen die ik persoonlijk ken (en nee, dat zijn echt geen domme mensen) en die de film hebben gezien zonder ook het orgineel te hebben gezien, het een prachtige film vinden.
En een IMDB cijfer zegt me niets trouwens. Het komt veel vaker voor dat een film die ik geweldig vindt een laag cijfer op IMDB krijgt. Ik denk dat veel mensen op een totaal andere manier een film bekijken.
Het is wel heel goed mogelijk dat deze film tegenvalt als je als eerste het orgineel hebt gezien. Daar kan ik dus niet over oordelen.
Ik las vandaag trouwens pas dat het allemaal op waarheid is gebaseerd, maar dat alleen het einde van beide films afwijkt van hoe het werkelijk ging.
Ik denk dat ik vanavond of morgen het orgineel ga kijken trouwens. Ik heb al wat stukjes gezien, maar die kan mij wel eens gaan tegenvallen omdat ik dus eerst de remake heb gezien. Maar we zullen zien.
My soul is painted like the wings of butterflies
  woensdag 6 augustus 2008 @ 00:00:16 #187
52357 Lambiekje
pi_60589168
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 22:50 schreef scanman01 het volgende:

[..]

Wat raar toch dat 9 van de 10 mensen die ik persoonlijk ken (en nee, dat zijn echt geen domme mensen) en die de film hebben gezien zonder ook het orgineel te hebben gezien, het een prachtige film vinden.
En een IMDB cijfer zegt me niets trouwens. Het komt veel vaker voor dat een film die ik geweldig vindt een laag cijfer op IMDB krijgt. Ik denk dat veel mensen op een totaal andere manier een film bekijken.
Het is wel heel goed mogelijk dat deze film tegenvalt als je als eerste het orgineel hebt gezien. Daar kan ik dus niet over oordelen.
Ik las vandaag trouwens pas dat het allemaal op waarheid is gebaseerd, maar dat alleen het einde van beide films afwijkt van hoe het werkelijk ging.
Ik denk dat ik vanavond of morgen het orgineel ga kijken trouwens. Ik heb al wat stukjes gezien, maar die kan mij wel eens gaan tegenvallen omdat ik dus eerst de remake heb gezien. Maar we zullen zien.
Je probeert iig het orgineel. dat is al heel wat.

Vraag welke remakes heb je eerst gezien en vervolgens het orgineel?
  woensdag 6 augustus 2008 @ 00:08:54 #188
52357 Lambiekje
pi_60589410
Felon (2008)
Wade (Stephen Dorff) achtervolgt inbreker en haalt uit met de honkbalknuppel. Opslag dood. Politie komt. Moord. 3 jaar. In de gevangenis leert hij hoe het leven daar gaat. The Yard een speelmomentje van de guards is waarbij de inmates elkaar mogen afranzelen en als de guards zin hebben blazen ze het af. Soms schieten ze met dummies soms met scherp. Zijn vrijlating wordt vertraagd met nog eens 3 jaar doordat hij heeft deelgenomen aan The Yard. Zijn vrouw kan het niet langer meer handelen thuis met geld en kind en breekt met Wade. Zijn celmate John Smith (Val Kilmer) worden vrienden. Samen met hem bedenken ze een plannetje om Wade vervroegd vrij te krijgen.

Lekker is dat, guards forceren tot deelname Yard en je krijgt nog maal je straf ...
  woensdag 6 augustus 2008 @ 00:19:27 #189
179534 Waaghals
she appeared like an angel
pi_60589702
Felon en In Bruges net gekeken
Don't try to wake me in the morning, cause i will be gone
pi_60590011
net terug van Get Smart (2008)
erg leuke film, niet bijster origineel maar carel en hathaway spelen hun rollen leuk en imho goed.
iig een film waar ik geen spijt van heb
  woensdag 6 augustus 2008 @ 03:13:50 #191
94218 Zeitgeist
Es lebe die Freiheit!
pi_60591985
Lust Caution

Mooie film die ietwat traag begint maar gaande weg mooi broeierig wordt. Mede door het fantastische spel van Tony Leung en Wei Tang

Lang bleef ie voor mijn gevoel hangen rond een 7.8 maar uiteindelijk wist ie dankzij het einde toch net die 8 te halen.
The Light Is Leaving Us All
pi_60593094
The departed (2006)

Briljante misdaadfilm van grootmeester Scorsese met geweldige hoofdrollen van Damon en Dicaprio.
De film gaat over Damon die bij de politie zit maar stiekem banden heeft met baas van de onderwereld Nicholson(Een van zijn beste rollen) terwijl politieagent Dicaprio daar een geheime missie moet voltooien als een van de bende.Het wordt echter bloedstollend spannend wanneer Nicholson er achter komt dat er
een mol in de organisatie zit.Het is echt een geweldige film met briljante acteerprestatie en een van de weinige films die het origineel overstijgd( In dit geval Internal affairs).

Cijfer: 7,0
  woensdag 6 augustus 2008 @ 08:43:47 #193
52357 Lambiekje
pi_60593322
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 00:19 schreef Waaghals het volgende:
Felon en In Bruges net gekeken
und...
pi_60593684
[REC]
Best goeie film opgenomen als docu. Een lowbudget televisieprogramma reist een avondje mee met de brandweer, die naar een huis worden gestuurd waar een vrouw vast zit in haar apartement. Vanaf dat moment loopt het anders als gepland. De docu sfeer wordt de hele film goed vastgehouden, al heb ik me twijfels of iedereen door zou filmen in bepaalde situaties. Dichter naar t einde wordt de film wat slordiger, al zal de popcorn en amusement kijker daar geen oog voor hebben, en de meeste durven misschien toch de helft van de tijd helemaal niet te kijken

scanman01, niet gaan kijken deze. Er komt een engelse remake aan
Where facts are few, experts are many.
  woensdag 6 augustus 2008 @ 10:57:35 #195
16701 scanman01
Today's a good day
pi_60595598
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 09:15 schreef Atreidez het volgende:

scanman01, niet gaan kijken deze. Er komt een engelse remake aan
Wist ik idd al. Ik heb [rec] al wel op m'n hd gehad, maar weer gedelete. Ben benieuwd naar de remake.
pi_60596052
Metal: A Headbanger's Journey (2005)

Hoewel metal nooit echt mijn favoriete muziekstijl is geweest, heb ik me goed vermaakt met deze documentaire. Er wordt een beetje verteld over de achtergrond en het ontstaan van metal. Daarnaast wat interviews met metalartiesten en -fans. Ik vond het stukje over die kerkbranden in Noorwegen wel indrukwekkend, had er eigenlijk nog nooit van gehoord. De documentaire loopt lekker vlot en wist me de volle 1.5 uur te boeien.

Een 7.5
Last.FM. The Funk Might Fracture Your Nose
Summer 2008: Pinkpop (Landgraaf), Hard Rock Calling (London), Sziget (Budapest)
pi_60596105
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 08:02 schreef joep.t het volgende:
The departed (2006)

Briljante misdaadfilm van grootmeester Scorsese met geweldige hoofdrollen van Damon en Dicaprio.
De film gaat over Damon die bij de politie zit maar stiekem banden heeft met baas van de onderwereld Nicholson(Een van zijn beste rollen) terwijl politieagent Dicaprio daar een geheime missie moet voltooien als een van de bende.Het wordt echter bloedstollend spannend wanneer Nicholson er achter komt dat er
een mol in de organisatie zit.Het is echt een geweldige film met briljante acteerprestatie en een van de weinige films die het origineel overstijgd( In dit geval Internal affairs).

Cijfer: 7,0
Geweldig, briljant en bloedstollend en dan als cijfer een 7? Waarom dat?
pi_60597146
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 00:08 schreef Lambiekje het volgende:
Felon (2008)
Wade (Stephen Dorff) achtervolgt inbreker en haalt uit met de honkbalknuppel. Opslag dood. Politie komt. Moord. 3 jaar. In de gevangenis leert hij hoe het leven daar gaat. The Yard een speelmomentje van de guards is waarbij de inmates elkaar mogen afranzelen en als de guards zin hebben blazen ze het af. Soms schieten ze met dummies soms met scherp. Zijn vrijlating wordt vertraagd met nog eens 3 jaar doordat hij heeft deelgenomen aan The Yard. Zijn vrouw kan het niet langer meer handelen thuis met geld en kind en breekt met Wade. Zijn celmate John Smith (Val Kilmer) worden vrienden. Samen met hem bedenken ze een plannetje om Wade vervroegd vrij te krijgen.

Lekker is dat, guards forceren tot deelname Yard en je krijgt nog maal je straf ...
Hij kreeg die straf niet daarom, maar omdat hij die grote gast met de snor niet wilde verlinken en die skinhead tegen hem getuigde in die zaak aan het begin van de film in de bus richting het gevang, waar ze die 'shiv' in zijn zak vinden.
  woensdag 6 augustus 2008 @ 12:07:10 #199
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_60597369
quote:
Ze beslissen dan ook altijd om successen te gaan remaken omdat het easy money is. Helaas is de originele interpretatie van het basismateriaal vrijwel altijd één van de best mogelijke interpretaties (daarom was 't ook een succes) en is de kans erg groot dat een nieuwe versie zwakker is.

De beste remakes zijn meestal die films waarbij het origineel potentie had, maar waarvan de uitwerking wat minder was. Daar waar er nog vaagjes sprake is van een artistieke uitdaging i.p.v. puur winstbejag.

Zolang die films winst blijven maken, blijven ze dat gewoon uitbuiten ongeacht de kwaliteit, want dat is quasi irrelevant.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_60597759
DIt weekend "The Third Man" maar weer eens in mijn DVD speler gestopt.
En gisteravond kwam ik toevallig "Road of Perdition" tegen op tv, en aangezien er niks anders op was heb ik die maar gekeken. Is alleen al de moeite waard voor de scene vlak na de moord op de vrouw en het kind als Daniel Craig in de deur verschijnt terwijl het oudere kind aan de andere kant ervan staat. Meesterlijk geregiseerd, dat stuk!
  Redactie Games woensdag 6 augustus 2008 @ 12:31:29 #201
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_60597932
Street Kings (2008)

Regisseur: David Ayer
Acteurs: Keanu Reeves, Hugh Laurie, Chris Evans en Forest Whitaker
Genre: Misdaad / Drama
Tijd: 109 minuten

Tom Ludlow is een politieagent die het na de dood van zijn vrouw niet zo nauw neemt met de wet en altijd volgens zijn eigen regeltjes opereert. Wanneer er bewijsmateriaal opduikt waarmee hij schuldig lijkt aan de dood van een collega, moet hij het opnemen tegen de politiecultuur waar hij al z'n hele carrière onderdeel van uitmaakt.

Aardige Harde Politie film, maar eigenlijk wel weer een beetje bekend verhaal, duidelijk te zien dat de producer van Training Day er een dik aandeel in had. Ik vind het er veel op lijken en eigenlijk wel weer genoeg van dit soort films gezien..

Casting had ook iets beter gekund. Ik bedoel Chris Evans, Forest Whitaker en The Game (die normaal rapper is en absoluut niet als bad-guy in deze film kon overtuigen). Nee dit zijn niet bepaald de figuren, die ik verwacht in zo'n film. Wat dat betreft was Training Day beter gecast, Keanu Reeves en Hugh Laurie zetten dan wel een leuke prestatie neer. Tevens ook leuk om die Sucre-gast van Prison Break terug te zien..

6,5/10
  woensdag 6 augustus 2008 @ 12:34:48 #202
16701 scanman01
Today's a good day
pi_60598004
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 00:00 schreef Lambiekje het volgende:

Vraag welke remakes heb je eerst gezien en vervolgens het orgineel?
"Wicker Park' schiet me te binnen. Daarna L'apartement gezien. Vond 'Wicker Park' vele malen beter.
(maar nu begeef ik me opnieuw op zeer glad ijs).
pi_60598322
Bah, ik wist niet eens dat ie geremaked was Ben groot fan van L'Apartement..
pi_60598582
Vanavond trouwens INTERNAL AFFAIRS op tv, nu we het toch over remakes hebben.
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
  woensdag 6 augustus 2008 @ 13:01:26 #205
67089 Gillingham
The horror...
pi_60598620
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 12:59 schreef Roi het volgende:
Infernal Affairs. En dat is natuurlijk zelf geen remake.
What's it going to be then, eh?
pi_60598757
Hancock

Beetje gemengde gevoelens bij deze film.. Het is absoluut een prima te kijken film, maar ik vond toch enkele dingen storend: De cgi viel enorm tegen, vanaf de eerste minuut is het al goed te zien dat dat de hoofdpersoon voor een scherm aan het acteren is, jammer voor een film van dit jaar . Ook het verhaal vond ik een beetje over the top m.b.t. de inleiding van de film..

Kortom: Leuk om naar te kijken met het verstand op nul, maar niet iets wat ik direct in mijn dvd-collectie ga plaatsen

Imdb: 6.8.Ben ik het wel mee eens
Op dinsdag 22 november 2011 @ 18:21 schreef Jigzoz het volgende:
Vrije mensen dien je te redden van beestachtige regimes.
  Redactie Games woensdag 6 augustus 2008 @ 13:10:42 #207
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_60598834
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 12:59 schreef Roi het volgende:
Mensen die allemaal denken dat het Internal Affairs is.. snap het wel hoor. Maar goed, het zal wel een aziaat geweest zijn die niet kan spellen die de titel heeft verzonnen..

Film blijf ik beter vinden t.o.v The Departed.. alleen maar omdat die stomme Marky Mark erin meespeelt...
pi_60598891
Of hij kon juist heel goed spellen
quote:
Infernal is an adjective meaning "pertaining to hell"
pi_60598929
Gisteren in de spirit van movieweek samen met mijn huisgenoten de volgende films gekeken:

Felon

Een vader waarvoor het allemaal niet lekker loopt met zijn zaak wordt wegens moord veroordeelt omdat hij een inbreker per ongeluk doodt. Hij wordt meteen in het gevang gegooid, waarop hij meteen een paar rake klappen en een doodsbedreiging vangt van een Crip. Na de rechtzaak ziet het er na uit dat hij 1,5 jaar moet zitten mits hij zich gedraagt. In de busrit na het gevang wordt een gedetineerde geshanked en komt de het wapen via via bij hem terecht waardoor hij uiteindelijk dankzij een hardass prison guard een medeplichtige wordt in die moordzaak en nog een 3 jaar hoort eisen. Uiteindelijk heeft hij samen met zijn bunkbuddy een plan opgezet om de corrupte praktijken van de guards aan het licht te brengen.

Harde film, weinig op aan te merken. Elke rol in de film werd geloofwaardig neergezet.

ik: 8
imdb: 8

Wanted

Wesley is een saaie kantoorkneus die een vriendin heeft die zijn beste vriend neukt als ie er niet is. Tot dat een lekker chick hem ogenschijnlijk redt van een aanslag op zijn leven. Zo wordt hij in het broederschap der moordenaars opgenomen en opgeleid om zijn vader te wreken. Aan de hand van een weefgetouw ( ) krijgt dit broederschap van het lot te horen wie ze koud moeten maken.

Een over the top actie film met een matig verhaal. De film is van de Russische regisseur Timur Bekmambetov die bekend is van oa Night Watch and Day Watch. Dat wetende en het feit dat Angelina Jolie er in meespeelde (ondanks de kutnijd van mijn huisgenootje ) vertelde me dat de film bol stond van de visuele hoogstandjes, en daar werd ik dan ook niet in teleurgesteld. Maar het verhaal was nogal cliché en verder ook niets bijzonders.

ik: 7
imdb: 7.3

There will be blood

Vader-zoon film over de rise and fall van een oliemagnaat omstreeks 1900.

Film komt langzaam op gang en het duurde ff voordat ik hem boeiend begon te vinden. Zodra het religieuze element in de film komt ben ik sowieso een beetje aan het uitzoomen. Maar door de manier waarop Daniel Day Lewis de gladde olie zoeker Plainview neerzet wordt je als kijker toch geboeid. Het gaat uiteindelijk van kwaad naar erger met Plainview en Lewis zet dit heel sterk neer. Met een prachtig hoogtepunt op het einde.

Ik: 8
Imdb: 8.4

Forgetting Sarah Marshall

Actrice Sarah Marshall is een ster in een CSI achtige show waarvoor Peter de muziek doet. Beide zijn zielsgelukkig met elkaar de afgelopen 5 jaar totdat Sarah er een einde achter zet. Peter wordt helemaal depressief en besluit onder dwang van zijn stiefbroer om naar hawaï te gaan. Daar aangekomen blijkt dat Sarah met d'r nieuwe vlam (Onuitstaanbare nep rockster Aldous) ook in hetzelfde hotel zit. De hotel receptioniste (Milla Kunis) krijgt medelijden met Peter en geeft hem een suite.

Een ongelooflijk grappige romcom van de gasten die ook te maken hadden met Knocked-Up en Superbad. Heel veel leuke rollen, veel ongemakkelijke en herkenbare situaties. Mooie afsluiter van de avond.

ik: 8
imdb: 7.7
  woensdag 6 augustus 2008 @ 21:19:16 #210
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_60609740
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 13:10 schreef Mr.Noodle het volgende:

[..]

Mensen die allemaal denken dat het Internal Affairs is.. snap het wel hoor. Maar goed, het zal wel een aziaat geweest zijn die niet kan spellen die de titel heeft verzonnen..

Het trieste daaraan vind ik dat het ook gewoon keer op keer verkeerd in de kranten en tv gidsen staat
  Moderator woensdag 6 augustus 2008 @ 21:33:27 #211
9859 crew  Karina
Woman
pi_60610108
The Scorpion King 2: Rise of a Warrior
Mathayus zoekt wraak op de wrede koning Sargon die zijn vader en broer heeft vermoord. Omdat Sargon duistere krachten heeft, kan hij alleen worden gedood met het Zwaard van Damocles. Mathayus maakt een reis naar de onderwereld, samen met een dichter en (natuurlijk) een mooi meisje om dit zwaard te halen.

Leuke avonturenfilm, special effects waren af en toe wat minder (schorpioen op het eind zag er nogal nep uit), maar ik heb me prima vermaakt. En bonus: Mathayus is een lekker ding.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  Moderator woensdag 6 augustus 2008 @ 23:09:18 #212
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_60612792
The Mist

7.4 rating imdb

”De dag des oordeels is gearriveerd!” De manische kreten van Mrs. Carmody veroorzaken terechte paniek onder de aanwezigen die zich verschanst hebben in de lokale supermarkt. Naar buiten kunnen ze niet, want een dikke mist is over hun stadje getrokken en de naargeestige geluiden en spookverhalen doen weinig goeds vermoeden. The Mist is in opzet een zeer doorsnee Stephen King horrorverhaal, maar zoals altijd zit er veel meer achter de lugubere gruwel van de schrijver. Frank Darabont kent de geest van de gelauwerde schrijver als geen ander en keert voor de derde keer terug naar de wereld van King.

Ik vond het al met al een goede film met een sterk einde
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  woensdag 6 augustus 2008 @ 23:16:56 #213
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_60613022
Ik blijf me nog steeds afvragen waarom mensen dat einde (en de rest van de film, maar dat is een ander verhaal ) zo goed vinden
  woensdag 6 augustus 2008 @ 23:17:13 #214
179534 Waaghals
she appeared like an angel
pi_60613034
Rec
Don't try to wake me in the morning, cause i will be gone
  woensdag 6 augustus 2008 @ 23:41:17 #215
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_60613728
Huo shao hong lian si zhi jiang hu qi xia (Temple of the Red Lotus) (1965, HK, Teng Hung Hsu)

Dit was de eerste kleuren martial arts film uit de Shaw Brothers stal. Ondanks dat de decors er soms heel nep uitzien, ziet het er cool uit. De film heeft een goede regie. En natuurlijk belangrijkst lekkere actie. Hoewel nog niet zo spectaculair als later, zijn er al duidelijk kenmerken van de latere Shaw films herkenbaar.
cijfer: 7
pi_60614743
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 23:16 schreef Timo20 het volgende:
Ik blijf me nog steeds afvragen waarom mensen dat einde (en de rest van de film, maar dat is een ander verhaal ) zo goed vinden
SPOILER
Edit ; misschien wil niet iedereen gelijk het plot lezen. Spoiler van gemaakt.

[ Bericht 8% gewijzigd door EggsTC op 07-08-2008 00:39:19 ]
Lambo of Rekt
  donderdag 7 augustus 2008 @ 00:28:55 #217
117680 JelleS
film- en muziekreviewer
pi_60614781
Boel gezien de laatste tijd, na een maand geen film gezien te hebben (behalve duits nasynchroniseerd) heb ik maar even een inhaalslag gemaakt, met als hoogtepunten:

Yeopgijeogin geunyeo (My Sassy Girl)
Les Quatre cents coups
A Bout de souffle
Ningen no Joken 1
Natural Born Killers

In die volgorde. Maar omdat het allemaal bekende films zijn heb ik het liever over een iets minder goede, maar wel zeer bijzondere film; Careful van Guy Maddin.

Maddin is een nogal experimentele filmmaker, al doet hij eigenlijk wat velen voor hem hebben gedaan, maar dan een jaartje of 70 jaar later. Door er zijn eigen visiei aan te geven en het ontbreken van de morele barrieres die de films uit de eerste decennia zo kenmerken (al gaan veel films veel verder dan je zou denken, bijv. Metropolis), ontstaat ontstaat een vervreemdende mix van oud en nieuw, plagiaat en creativiteit. Eerder zag ik al een korte film van hem, The Heart of the World (2000), een overduidelijke ode aan de sovjet-montage. Maar die korte film was toch vooral een kunstwerk en een ode, terwijl Careful maar liefst 100 minuten duurt en een duidelijk plot bevat. Het valt het best samen te vatten als een surrealistische film met veel elementen (gejat) uit de Duitse expressionisme van de 20e eeuw (maar vooral ook eigenlijk de gehele Weimar-cinema, bergfilms etc.) Het verhaal is zo bizar dat ik het zelf niet normaal kan verwoorden:
quote:
n the remote Alpine village of Tolzbad at the turn of the century, people talk quietly and restrain their movements lest avalanches come and kill them. This atmosphere lends itself to repressed emotions - shown through the parallel stories of butler student Johann lusting after his mother (an old flame of the mysterious Count Knotkers) and Klara's attraction to her father (who lusts after his other daughter), leading to duels and suicidal plunges galore.
En dat met overdreven acteerwerk, slechte beeldkwaliteit en een zware bruine filter en opzichtelijke, surrealistische decors. 99% zal er niet ana moeten denken, maar ik vond het geweldig. Dat zal de filmhistoricus in mij ook wel zijn, kennis van het type film waar Maddin keer op keer naar refereert is wel noodzakelijk om de humor te begrijpen. Na een tijdje werd het toch iets te veel van het goede, het verhaal is iets te gestoord om daadwerkelijk te boeien. Maar dat maakt het ook wel weer grappig en een onvergetelijke filmervaring. Kan niet wachten tot ik Maddin's nieuwste, My Winnipeg, kan gaan bekijken.

[ Bericht 3% gewijzigd door JelleS op 07-08-2008 00:34:43 ]
  Redactie Games donderdag 7 augustus 2008 @ 00:31:39 #218
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_60614827
Wall-E (2008)

Regisseur: Andrew Stanton
Stemmen: Ben Burtt, Elissa Knight en Jeff Garlin
Genre: Animatie / Science-Fiction
Tijd: 98 minuten

2700. Wegens oververvuiling heeft de mensheid de planeet Aarde moeten verlaten. Aan boord van het gigantische ruimteschip 'Axiom', waar de mensheid het leven verder zet, zijn er ook bedrijven. Buynlarge Corporation, een bedrijf dat robots maakt die gespecialiseerd zijn in reiniging, stuurt robot WALL-E naar de verlaten planeet aarde. Hij krijgt de taak de Aarde schoon te maken.

Beetje zoetzappig. Niet teveel bij nadenken. Leuk voor de familie. Oké allemaal een beetje de standaard dingen die je over een Disney-film kan zeggen. Maar ik vind dit toch wel een van de betere Disney/Pixar-producties moet ik zeggen. Leuker dan Cars, The Incredibles en Finding Nemo, visueel weer een stuk oogverblindender en ik vond het geweldig om te zien dat ze nog steeds zoveel humor en chemie tussen de karakters konden krijgen met echt miniem aan spraak, maar puur mimiek.
Wall-E en E.V.E waren gewoon erg

Ik heb het idee dat ze heel veel inspiratie hebben gehaald uit vroegere slap-stick films van Charlie Chaplin, Laurel en Hardy, Buster Keaton, Looney Toones. Veel uitdrukkingen en handelingen uit die jaren '20 zwart wit films. En dat allemaal gemixt met invloeden van R2D2 en E.T. Dat zag je er duidelijk in terug. Heel goed uitgevoerd, eigenlijk geen negatief puntje wat ik kan geven, behalve dat het misschien weer een typisch voorspelbare Disney-film is.

Kortom erg leuk en vermakelijke film voor alle leeftijden...

Voorfilmpje Presto was ook erg hilarisch

8,5/10
  donderdag 7 augustus 2008 @ 01:34:56 #219
16701 scanman01
Today's a good day
pi_60615938
My sassy girl (Yeopgijeogin geunyeo)
De orginele dus, uit Korea. Nee, dit was helaas niet aan mij besteed. Ik heb gewoon veel te veel moeite met de taal en ik vond de film ook veel te lang duren (heb de directors cut gezien van 2 uur en 17 minuten). Maar ik denk dus toch dat het vooral het absoluut niet verstaan van de hoofdrospelers de hoofdreden was dat het me niet kon raken.
  Redactie Games donderdag 7 augustus 2008 @ 01:36:13 #220
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_60615951
Tja pijnlijk kleine ondertitels die vervolgens 3 a 4 regels van het scherm vullen in Buitenlandse films is absoluut ondoenlijk...
pi_60616056
Mr Brooks

quote:
Het is Earl Brooks (Kevin Costner) altijd gelukt een gespleten leven te leiden: aan de ene kant is hij de onkreukbare zakenman en perfecte huisvader, maar daarnaast heeft hij het bloeddorstige alter ego Marshall (William Hurt) die hem tot gruwelijke moorden aanzet. Hij komt echter in de problemen wanneer er foto's worden genomen van zijn laatste moordpartij. Naast de opportunistische fotograaf, wordt hij ook op de hielen gezeten door de doortastende rechercheur Tracy Atwood (Demi Moore). Is Mr. Brooks slimmer dan zijn tegenstanders en kan hij voorkomen dat zijn vrouw en dochter achter zijn schokkende dubbelleven komen? Of wordt hij voor eens en voor altijd ontmaskerd?
Oudje uit 2007, maar zeker het kijken waard.

[ Bericht 2% gewijzigd door dacreator op 08-08-2008 01:28:28 ]
  donderdag 7 augustus 2008 @ 01:52:33 #222
16701 scanman01
Today's a good day
pi_60616167
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 01:44 schreef dacreator het volgende:
Mr Brooks

[ afbeelding ]
[..]

Oudje uit 2007, maar zeker het kijken waard.
Oudje uit 2007???
  Redactie Games donderdag 7 augustus 2008 @ 01:53:49 #223
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_60616186
Zie je wel, ik ben niet de enige die Mr.Brooks een oudje vond. Het is maar net hoe je het bekijkt, het is geen bejaarde klassieke jaren '60 film ofzo..
  donderdag 7 augustus 2008 @ 02:18:46 #224
94218 Zeitgeist
Es lebe die Freiheit!
pi_60616502
Kekko Kamen Returns.

http://www.imdb.com/title/tt0459430/

Me verlekkerd aan Aki Hoshino die eigenlijk niets anders deed dan schattig zijn en de idioot uithangen.

Verder heeft de film erg weinig om het lijf. (net als Kekko Kamen zelf lol) Gewoon vermakelijke low-budget Camp.
The Light Is Leaving Us All
  donderdag 7 augustus 2008 @ 03:28:46 #225
16701 scanman01
Today's a good day
pi_60617605

Just married
Brittany Murphy is erg leuk, dus het is al vrij lastig om met haar een slechte film te maken. Deze film gaat over het huwelijk tussen Brittany Murphy en Ashton Kutcher. Alles gaat perfect, tot dat ze op huwelijksreis gaan en alles misgaat. Leuke romcom die meer dan de moeite waard is.
pi_60618450
Qua maandlijstje heb ik geen flauw idee hoevéél ik gezien heb deze maand. Drie échte hoogtepunten waren The Dark Knight, Wall-E en In Bruges. Dieptepunten waren The Children of Huang Shi, The Wizard en Batman: Gotham Knight.

Overigens vond ik Rope, The Birds en Flags of our Fathers tegenvallen.
  donderdag 7 augustus 2008 @ 09:07:49 #227
52357 Lambiekje
pi_60619398
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 07:03 schreef Morrigun99 het volgende:
Qua maandlijstje heb ik geen flauw idee hoevéél ik gezien heb deze maand. Drie échte hoogtepunten waren The Dark Knight, Wall-E en In Bruges. Dieptepunten waren The Children of Huang Shi, The Wizard en Batman: Gotham Knight.

Overigens vond ik Rope, The Birds en Flags of our Fathers tegenvallen.
Waarom hitchcock tegenvallen .... Rope is juist intrigerend.
  donderdag 7 augustus 2008 @ 09:15:44 #228
52357 Lambiekje
pi_60619540
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 01:34 schreef scanman01 het volgende:
My sassy girl (Yeopgijeogin geunyeo)
De orginele dus, uit Korea. Nee, dit was helaas niet aan mij besteed. Ik heb gewoon veel te veel moeite met de taal en ik vond de film ook veel te lang duren (heb de directors cut gezien van 2 uur en 17 minuten). Maar ik denk dus toch dat het vooral het absoluut niet verstaan van de hoofdrospelers de hoofdreden was dat het me niet kon raken.
wereldvreemd dus.

Franse liefdesfilms zijn zo intenser dan wat voor Amerikaans-werk dan ook. Vaak vind ik Amerikaanse romcoms oppervlakkig, leeg, afstandelijk en preuts. En moet het hebben van banale grapjes en idiote situaties. Uitzonderingen daar gelaten natuurlijk. Zo als de ontmoeting met Elisha in Sassy Girl zo scriptgeforceerd als je het mij vraagt.

En je wilt toch niet zeggen dat je liever The Vanishing hebt dan Spoorloos ?!! Dat zou wel heel ernstig zijn.
pi_60620145
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 09:07 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Waarom hitchcock tegenvallen .... Rope is juist intrigerend.
Hitchcock beschouw ik als een goed regisseur: zijn films zijn over het algemeen sterk, maar dat wil niet zeggen dat ik er persoonlijk altijd iets mee kan. In Rope vond ik het moeilijk om mee te leven met de personages, ondanks de aanwezigheid van James Stewart (toch wel één van mijn favoriete acteurs). En bij The Birds vond ik de constante dreiging niet echt overkomen.

Bij Psycho en Vertigo vond ik dat bijvoorbeeld stuk-ken beter. En Notorious - mijn favoriete Hitchcock - deed dat mijns inziens het beste; die constante dreiging voel je voortdurend aanwezig zijn. De combinatie met het schrijnende liefdesverhaal vond ik vrijwel perfect werken.

Het nadeel aan Hitchcock als zijnde de "meester van de suspense" vind ik dat die "suspense" een erg subjectieve ervaring is. En in lang niet al zijn films, werkt dat klaarblijkelijk bij mij.

Capisce?
  donderdag 7 augustus 2008 @ 10:56:14 #230
16701 scanman01
Today's a good day
pi_60621618
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 09:15 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

wereldvreemd dus.

Franse liefdesfilms zijn zo intenser dan wat voor Amerikaans-werk dan ook. Vaak vind ik Amerikaanse romcoms oppervlakkig, leeg, afstandelijk en preuts. En moet het hebben van banale grapjes en idiote situaties. Uitzonderingen daar gelaten natuurlijk. Zo als de ontmoeting met Elisha in Sassy Girl zo scriptgeforceerd als je het mij vraagt.

En je wilt toch niet zeggen dat je liever The Vanishing hebt dan Spoorloos ?!! Dat zou wel heel ernstig zijn.
Franse liefdesfilms? Ik dacht dat we het hier over My Sassy Girl hadden? Heb je mijn redenen wel begrepen?
Bij zowel 'Spoorloos' als 'The Vanishing' spreek ik beide talen. Ik heb dus geen flauw idee waarom je die erbij haalt. Of ben je nog niet helemaal wakker?
Hoe dan ook, ik ben het gewoon met je oneens. Een film is voor mij véél directer als ik de dialogen versta in plaats van ze te moeten lezen in de hoop dat de vertaling goed is.
  donderdag 7 augustus 2008 @ 11:50:00 #231
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_60622951
(#164) The Palm Beach Story (Preston Sturges, 1942)

Leuke klassieke comedy van genre specialist Preston Sturges. Het niveau van zijn beste films, The Lady Eve en Sullivan's Travels wordt in mijn ogen niet gehaald, maar toch valt er veel te genieten. Neem bijvoorbeeld de uit de hand gelopen feestje in de trein en de droge manier waarmee daar afgerekend wordt. Veel leuke slapstick en gevatte dialogen zorgen voor constant vermaak. ****

Flawless (Michael Radford, 2007)

Veel ervaring maakt van deze film een aangename heistfilm, die niet echt excelleert, maar constant boeit. Met Demi Moore en Michael Caine hebben ze ervaren hoofdrolspelers en met Michael Radford aan het roer een ervaren regisseur. De plot wringt zich in een paar leuke bochten zonder echt te verrassen. ***

En eerder:
8-3-2008
Them! (Gordon Douglas, 1954)

Typische jaren '50 pulp. Erg vermakelijk dus met geinige special effects en op zich een aardige verhaallijn. Vrij eenvoudig natuurlijk, maar de quasi wetenschap is wel grappig en het einde in de tunnels van Los Angeles is tof. De mieren zelf zijn niet eens zo heel veel in beeld, maar over het geheel blijft het tempo er goed in. Het acteerwerk is nog alleraardigst voor zo'n film. ***½

8-3-2008
Gojira (Godzilla) (Ishirô Honda, 1954)

Toffe film die een hele serie vervolgen en remakes tot gevolg zou hebben. Dit Japanse equivalent van King Kong bevat nogal wat anti-nucleaire sympathiën en dat maakt de film toch wat dieper dan een simpele monster film. De haast genre-verplichte quasi-wetenschap wordt verwoord door Takashi Shimura in een tof bijrolletje. ***½

[ Bericht 9% gewijzigd door Gorro op 08-08-2008 10:38:15 ]
pi_60624848
Big Stan

Weer zo'n gevangenis film, een komedie dit keer maar het is wat uitgekauwd allemaal die standaard gevangenis-grapjes vind ik. Alsnog een paar keer mezelf kunnen betrappen op een glimlach maar verder niet echt veel soeps.
Genieten is toegestaan!!!
  donderdag 7 augustus 2008 @ 13:48:50 #233
52357 Lambiekje
pi_60626061
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 10:56 schreef scanman01 het volgende:

[..]

Franse liefdesfilms? Ik dacht dat we het hier over My Sassy Girl hadden? Heb je mijn redenen wel begrepen?
Bij zowel 'Spoorloos' als 'The Vanishing' spreek ik beide talen. Ik heb dus geen flauw idee waarom je die erbij haalt. Of ben je nog niet helemaal wakker?
Hoe dan ook, ik ben het gewoon met je oneens. Een film is voor mij véél directer als ik de dialogen versta in plaats van ze te moeten lezen in de hoop dat de vertaling goed is.
Spoorloos is een groot deel frans.
  donderdag 7 augustus 2008 @ 13:51:02 #234
16701 scanman01
Today's a good day
pi_60626125
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 13:48 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Spoorloos is een groot deel frans.
Geen moeite mee. Ook niet met Engels of Duits. Ik dacht dat de discussie ging over films in het chinees, japans of koreaans. Het ging toch over 'My sassy girl'?? Ik begrijp niet hoe jij opeens op 'franse liefdesfilms' kwam.
  donderdag 7 augustus 2008 @ 15:42:07 #235
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_60629822
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 13:51 schreef scanman01 het volgende:

[..]

Geen moeite mee. Ook niet met Engels of Duits. Ik dacht dat de discussie ging over films in het chinees, japans of koreaans. Het ging toch over 'My sassy girl'?? Ik begrijp niet hoe jij opeens op 'franse liefdesfilms' kwam.
Misschien is Lambiekjes Frans even goed als jouw Koreaans?
pi_60629926
Haute Tension

Geweldige Franse slasher met een verhaal die niet helemaal klopt en een plottwist die veel vraagtekens oproept, maar wat maakt het uit als het zo'n sfeervolle, spannende film is met lekker veel gore. Philppe Nahon is fantastisch als ouwe beul.
pi_60630221
quote:
Geweldig, briljant en bloedstollend en dan als cijfer een 7? Waarom dat?
Omdat ik een 8,7 bedoelde!
pi_60631099
Gister Dont mess with the Zohan gezien met Adam Sandler

Ik verwachte er helemaal niets van maar hij viel zeker mee, vooral het begin was af en toe best grappig alleen het tweede deel van de film wordt een beetje te zoetsappig.

7.0
pi_60633088
Mama mia. alweer. blijft vermakelijk.
"Sans toi, les émotions d'aujourd'hui ne seraient que la peau morte des émotions d'autrefois.."
  donderdag 7 augustus 2008 @ 21:31:20 #240
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_60637581
Magnolia
Vanmiddag dan eindelijk deze door velen als meesterwerk bestempelde film gezien. M`n verwachtingen waar ontzettend hoog gespannen maar ze werden helaas niet compleet waar gemaakt.
Laten we met de positieve punten beginnen. Het acteerwerk van zo ongeveer iedereen is ronduit briljant. Vooral Philip Seymour Hoffman en Tom Cruise waren erg sterk. Maar de show werd gestolen door de fenomenale Julianne Moore, die (ondanks dat ze maar in een relatief klein aantal scenes zit) een wereldprestatie neerzet. Eentje die je niet snel zult vergeten en die echt onder je huid kruipt. Prachtig!
De montage is erg sterk, vooral de scene waarin Jason Robards` karakter Earl Partridge op z`n sterfbed ligt en z`n levensverhaal vertelt.

Dan de minpunten: de film duurt eigenlijk een minuut of 20-30 te lang waardoor (vooral) het middenstuk nogal langdradig en onsamenhangend aanvoelt. Ook vond ik tegen het einde de film iets te "prekerig" overkomen.

Eerlijk is eerlijk: het is een zeer sterke film maar ik vond het zeker niet het meesterwerk dat velen er in zien. Wil je een écht sterke mozaik film dan zou ik aanraden Altman`s Short Cuts te gaan zien.
Daarmee is There Will Be Blood nog steeds veruit PTA`s beste film.

IMDB Cijfer: 8,0/10
Mijn Cijfer: 8,0/10

[ Bericht 0% gewijzigd door Timo20 op 07-08-2008 22:08:13 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')