abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 4 augustus 2008 @ 21:12:02 #161
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_60559660
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 21:02 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Ik dacht een Lost Highway trip te herhalen maar voor mij was dit niks.
Die heb ik nog steeds niet gezien, Lost Highway. Staat hier wel al een hele tijd in de kast. Toch eens kijken
  maandag 4 augustus 2008 @ 21:41:42 #162
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_60560493
The Sopranos - seizoen 6.1
Nog steeds m`n favoriete serie aller tijden. Geweldig acteerwerk, heerlijke personages, wederom genoten. Nu nog het laatste deel van seizoen 6. Ben ontzettend benieuwd...

Mijn Cijfer: 9,5/10

Umarete wa mita keredo (I Was Born, But...)
Eén van Ozu`s populairste films en ook de eerste die ik van `m heb gezien. Het is niet moeilijk te zien waarom deze film zo populair is: het eerste gezicht leuke verhaaltje (waar zeker een boodschap in zit) met herkenbare gebeurtenissen dat erg vermakelijk is en waarin goed wordt geacteerd. Het feit dat je de hele film ziet en verteld wordt vanuit het perspectief van de kleine jongetjes zorgt ervoor dat je je nog wordt meer inleeft in het verhaal en kunt verplaatsen in hun schoenen.
M`n eerste kennismaking met het werk van Yasujiro Ozu is een erg prettige geweest en ik ben dan ook erg benieuwd naar de rest van z`n werk en z`n eigen remake van deze film, Good Morning.
Alleen al vanwege deze film is de 3 disc Eclipse box een aanrader!

IMDB Cijfer: 7,8/10
Mijn Cijfer: 7,5/10
  maandag 4 augustus 2008 @ 23:30:07 #163
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_60563777
Caché
Daniel Auteuil, een vooraanstaand TV-presentator van een boekenprogramma, wordt plots gestalkt door videobanden waar alleen maar zijn huis op te zien en simplistische tekeningen waar bloed uit gezichten stroomt. Niet prettig natuurlijk en hij gaat op onderzoek uit! Iemand uit het verleden lijkt een rol te spelen in dit onheilspellende scenario.
Op zich heel leuk en aardig allemaal op het wat onafgeronde einde na dan. Toch had ik uiteindelijk ietwat moeite met de film. Allereerst was ik meer benieuwd naar wie toch die gare shit naar Auteuil stuurde en verwachtte ik nog een prettige plottwist, maar ja niet iedere regisseur is Hitchcock. Regisseur Michael Haneke gaat het hier meer om het waarom en de boodschap. Daar kon ik niet zo veel mee eerlijk gezegd. En passant wordt het koloniale verleden van Frankrijk (200 dode Arabieren in 1962 tijdens een Parijse demonstratie!) erbij gehaald en wordt een link gelegd tussen dat en het verhaal. Gelukkig deed het niet heel geforceerd aan, maar duidelijk was wel dat Haneke even zijn ei kwijt moest. Cijfer: 7

The Wild World of Batwoman
Het begon heel lollig met goofy karakters en een redelijk duidelijk plot wat zich leek te ontvouwen, maar na een tijdje snapte ik er geen jota van. Wat een rommeltje, wat ontzettend ging vervelen! Het enige jolige van de film is een gifpil, waardoor iedereen plots als een malle gaat dansen! Punt aftrek ook nog voor de misleidende titel! Cijfer: 2
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  maandag 4 augustus 2008 @ 23:40:39 #164
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_60564041
Harold & Kumar Escape from Guantanamo Bay (2008)
Deze film is leuker dan deel 1. De stonerdudes bleven weer een nieuw debiel avontuur.
Ze zijn onderweg naar Amsterdam dat Kumar zijn Bong een eigen gemaakt waterpijpding zodat hij wiet kan roken in het vliegtuig. Uiteraard worden ze op gepakt en naar Guantanamo Bay gestuurd. Ze ontsnappen en dan begint het ontvluchten voor een rascistische oliedom govt-mannetje.

De grappen blijven maar komen, debieler en nog idioter dan de ander, maar de film ontspoort niet.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
cijfer 7 / imdb 7
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  dinsdag 5 augustus 2008 @ 00:01:25 #165
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_60564539
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 23:30 schreef Falco het volgende:
Caché
Daniel Auteuil, een vooraanstaand TV-presentator van een boekenprogramma, wordt plots gestalkt door videobanden waar alleen maar zijn huis op te zien en simplistische tekeningen waar bloed uit gezichten stroomt. Niet prettig natuurlijk en hij gaat op onderzoek uit! Iemand uit het verleden lijkt een rol te spelen in dit onheilspellende scenario.
Op zich heel leuk en aardig allemaal op het wat onafgeronde einde na dan. Toch had ik uiteindelijk ietwat moeite met de film. Allereerst was ik meer benieuwd naar wie toch die gare shit naar Auteuil stuurde en verwachtte ik nog een prettige plottwist, maar ja niet iedere regisseur is Hitchcock. Regisseur Michael Haneke gaat het hier meer om het waarom en de boodschap. Daar kon ik niet zo veel mee eerlijk gezegd. En passant wordt het koloniale verleden van Frankrijk (200 dode Arabieren in 1962 tijdens een Parijse demonstratie!) erbij gehaald en wordt een link gelegd tussen dat en het verhaal. Gelukkig deed het niet heel geforceerd aan, maar duidelijk was wel dat Haneke even zijn ei kwijt moest. Cijfer: 7

Als je de laatste scené heel goed bekijkt kom je tot een schokkende ontdekking. Het koloniale verleden van Frankrijk wordt natuurlijk niet passant erbij gehaald. Heel de film staat symbool voor de relatie tussen Frankrijk en Algerije.

The Thin Blue Line (1988, VS, Errol Morris)
Als je niks wil weten over de inhoud van deze film houdt dan nu op met lezen.
Een documentaire over Randall Adams, een man die ten onrechte voor levenslang werd veroordeeld voor de moord op een politieagent.
Tegen het eind van deze documentaire horen we deze zin, uitgesproken door de echte moordenaar:
"There's probably been... thousands of.. innocent people convicted and probably be thousands more. Wy? Who knows."
Dat is dan ook de reden waarom ik zelf tegen de doodstraf ben. Randall Adams is maar een enkel voorbeeld van zo'n verhaal, dat toevallig verfilmd is in deze documentaire.
Wat de docu onderscheidt van het dozijn soortgelijke docu's, is vooral door de geweldige muziek van Philip Glass, waardoor een erg spannende sfeer wordt gcreeërd, zodat het soms bijna een thriller is, waar je naar kijkt. Wat ook komt doordat Morris tot op het eind open houdt wat er echt is gebeurd, door de gebeurtenis vanuit verschillende oogpunten en interpretaties weer te geven.
cijfer: 8

[ Bericht 2% gewijzigd door Lonewolf2003 op 05-08-2008 00:09:14 ]
  dinsdag 5 augustus 2008 @ 00:04:41 #166
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_60564624
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 00:01 schreef Lonewolf2003 het volgende:

[..]

Als je de laatste scené heel goed bekijkt kom je tot een schokkende ontdekking.
Welke laatste scene? Aan de schoolpoort of die andere
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  Moderator dinsdag 5 augustus 2008 @ 00:07:51 #167
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_60564691
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 00:04 schreef Falco het volgende:

[..]

SPOILER
Aan de schoolpoort.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
  dinsdag 5 augustus 2008 @ 00:11:06 #168
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_60564775
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 00:04 schreef Falco het volgende:

[..]

SPOILER
De schoolpoort.
SPOILER
pi_60565743
Verbazingwekkend slaapverwekkend voor zo'n interessant gegeven. Er zat totaal geen spanningsboog in die film.
Graag op anoniem
  dinsdag 5 augustus 2008 @ 09:54:52 #170
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_60569342
The Glass Key (Stuart Heisler, 1942)

Toffe film-noir naar een boek van Dashiell Hammett, die ook The Maltese Falcon schreef. Het verhaal is soms een beetje lastig te volgen, maar uiteindelijk wordt alles toch duidelijk. Het sterkste punt van de film is echter de wisselwerking tussen Alan Ladd en Veronica Lake. Een samenwerking die eerder dat jaar in This Gun for Hire en later in The Blue Dahlia werkte. Uiteindelijk zijn het ook oubollig, maar gevatte uitspraken zoals "I just met the swellest dame... She smacked me in the kisser" die film-noirs zo tof maken. ****

Street Kings (David Ayer, 2008)

Best aardige politie-thriller met Keanu Reeves en Forest Whitaker in de hoofdrollen. We duiken in de harde onderwereld van LA aan de hand van Keanu na de moord op een politie-agent. Niets is echter wat het lijkt. Helaas worden de bochten waarin de film zich wringt als maar onoverzichtelijker. Alle stukjes vallen uiteindelijk wel op hun plaats in een climax waar Forest Whitaker zich wat vertild aan over-acting. ***

En eerder:
9-3-2008
The Barefoot Contessa (Joseph L. Mankiewicz, 1954)

De film is wat aan de lange kant en kan niet voorkomen af en toe langdradig over te komen. Dat de film voor het grootste gedeelte toch leeft is te danken aan Ava Gardner. Wat een mooie vrouw en een prima rol. Het is vooral de mooie vertrouwensrelatie tussen haar en Humphrey Bogart die de moeite waard is. Italië vormt een mooi decor voor deze film en geeft de film toch net wat extra's. ***½

A Star Is Born (George Cukor, 1954)

Ik zal niet dezelfde fout maken als de film en het lekker kort houden. Na twee uur was de film mijn aandacht volledig verloren en toen had ik nog een uur te gaan. Het verhaal waarin een de rise van Esther gespiegeld wordt aan de fall van Norman is best een goede manier deze twee aspecten van een carriëre te belichten, maar uiteindelijk doen ze er gewoon te lang over. ***

[ Bericht 9% gewijzigd door Gorro op 08-08-2008 10:43:05 ]
pi_60571031
The Dark Knight (2008)(IMAX)
Spannende actie/misdaad-film die zijn verwachting niet helemaal waar kon maken.
Er zijn teveel dingen die te ongeloofwaardig zijn die de film niet goed doen, natuurlijk wel als actiefilm maar niet voor het iets kritischer publiek.
Maar dan het grootste pluspunt, Heath Ledger als The Joker. Hij acteert echt geniaal en verdient zeker een Oscar voor zijn film. Al zijn scenes zijn genieten geblazen en ook met de nodige humor.
Een leuke film als je niet helemaal hersenloos vermaak wil, maar het ook weer niet te ingewikkeld moet zijn.
8/10 (dankzij Heath!)
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
  Redactie Games dinsdag 5 augustus 2008 @ 15:27:07 #172
52557 crew  Mr.Noodle
Offtopic in geleuter...
pi_60577389
In Bruges (2008)

Regisseur: Martin McDonagh
Acteurs: Colin Farrell, Brendan Gleeson, Ralph Fiennes en Clémence Poésy
Genre: Misdaad / Komedie
Tijd: 107 minuten

Twee huurmoordenaars krijgen na een serieus fout gelopen klus de opdracht in Brugge onder te duiken en daar te wachten op een telefoontje van hun chef. De ene maakt van de gelegenheid gebruik om wat kunst en cultuur op te snuiven, zijn compaan vindt Brugge maar een achterlijk gat. Zijn wroeging over wat hij fout gedaan heeft lijkt hem naar een depressie te leiden, tot hij een meisje ontmoet dat zijn stuntelige avances lijkt te beantwoorden. Als na enkele dagen het telefoontje eindelijk arriveert, blijkt dat ze toch niet enkel voor de rustige omgeving naar Brugge zijn gestuurd.

Persoonlijk voor mij de verassing van dit jaar, wist niet echt wat ik van deze film moest verwachten, geen enkele poster/trailer gezien. Beetje een mix van comedy, drama en geweld. Humor met een Engels/Iers sausje. En het geeft een heel mooi beeld van het stadje Brugge in België. Colin Farrel en Brendan Gleeson speelden sterk in deze film, gaf af en toe komische momenten. Zag verder nog dat dat Frans meisje van Harry Potter erin meespeelde (Goblet of Fire als Fleur Delacour) ook schattig

En zelfs een stukje Nederlandse inbreng van Thekla Reuten als Hotel-eigenaresse Marie. Leuk niet teveel overdreven camera-effecten erin en een spletterend einde...

7,8/10

[ Bericht 1% gewijzigd door Mr.Noodle op 05-08-2008 15:32:37 ]
How do you get precisely 4 Gallons of water with a 3 Gallon and 5 Gallon Can...
pi_60579319
Hancock

Deze film had ik al eerder gezien alleen ben ik toen sort of in slaap gevallen waardoor ik er niets van meekreeg. Ik had gehoord dat de film een leuk begin had en daarna helemaal inkakte, maar daar ben ik het totaal niet mee eens. Het was een vermakelijke film met een tof hoofdpersonage en het verhaal was ook niet eens zo slecht. Al met al een leuke en vermakelijke film.
Ik: 7.0
Imdb: 6.8

Walk Hard: The Dewey Cox Story

Toevallig laatst voor het eerst walk the line gezien, samen met het publiek waar ik deze film mee keek. Dit scheelde een hoop aangezien deze film de voorgenoemde parodieert en dat maakte de film in mijn ogen een grote hit. Veel absurde stukken samen met leuke flauwe muziek. Heel erg tof. Alhoewel ik het niet zo op de hoofdrolspeler heb kon ik er heel goed na kijken.
Ik: 7.5
Imdb: 6.8
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
  dinsdag 5 augustus 2008 @ 16:58:28 #174
223428 Countess
De kater komt later. Prrrrt!
pi_60579431
Natural born killers, hilarisch!

http://www.imdb.com/title/tt0110632/
Kom ook gezellig meekotsen in mijn pukeboek!
  dinsdag 5 augustus 2008 @ 17:06:36 #175
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_60579612
The Lady from Shanghai (1947, VS, Orson Welles (uncredited))
Geen van de karakters was imo boeiend, noch Orson Welles als de fall guy, noch Rita Hayworth asl the femme fatale, noch de rest. Daardoor bevatte de film heel weinig spanning imo. Het was een erg standaar noir imo. Bovendien ging het accent van Welles me na een tijd irriteren. De film had nog wel een paar pluspuntjes, zoals de schietscené in het spiegelpaleis.
cijfer: 6
  dinsdag 5 augustus 2008 @ 18:24:12 #176
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_60581239
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 00:11 schreef Lonewolf2003 het volgende:

[..]

De schoolpoort.
SPOILER
Bij aftitelingen zet ik al gauw de film uit .
pi_60581246
High school musical 2 ( 2007)

De vrolijke bende uit Hsm komt weer bij elkaar voor een zang en dansfestijn dat net iets te veel over de top gaat.En dan met name Ashley tisdale als sharpay( Een soort Paris Hilton zonder sekstape) die ervoor zorgt dat de film geen moment rust kent en in versnelling doorraast.Aardig en vermakelijk maar niet meer dan dat.

Cijfer:5,7
  dinsdag 5 augustus 2008 @ 18:46:19 #178
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_60581636
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 18:24 schreef Falco het volgende:

[..]

Bij aftitelingen zet ik al gauw de film uit .
niet meer doen dus
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_60583653
Flushed away (2006)

Vrolijke animatiefilm uit de koker van dreamworks over rat Roddy die een lekker lui leventje leidt tot hij door de wc gespoeld wordt en in het riool terechtkomt waar het krioelt van de ratten.Hij ontmoet daar een meisje waar de dieven achter zitten en samen beleven ze dolle avonturen.
De originaliteitspreis zal flushed away niet gauw winnen ,Maar het blijft een vermakelijk weinig diepgaand verhaaltje met een aantal sterke grappen.

Cijfer:7,0
pi_60585838
Na deze topicreeks jarenlang gevolgd te hebben ga ik zelf een bijdrage leveren:

El Método
Er is slechts werk voor één van de zes (of zeven?) kandidaten. Via de methode Grönholm vallen er telkens kandidaten af. Erg interessante film over een kandidatenselectie vol intriges. Goed uitgewerkte karakters. Voor liefhebbers van psycholgische manipulatie, vernederingen of andere management tactieken.
Doet bij vlagen denken aan 12 angry men of Conspiracy
Ik waardeer de film met een 9

Spellbound
Leuke "whodunnit" van Hitchcock met een jonge Gregory Peck en als klapstuk nog een droomscène ontworpen door Salvador Dalí. Met de vrouwelijke spelers zit het zoals altijd bij Hitch ook wel goed: Ingrid Bergman mag er zijn!

Niet Hitchcocks beste maar Spellbound mag er zijn, een 7.

[ Bericht 83% gewijzigd door Der_Jupp op 05-08-2008 22:10:29 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')