Oudje uit 2007, maar zeker het kijken waard.quote:Het is Earl Brooks (Kevin Costner) altijd gelukt een gespleten leven te leiden: aan de ene kant is hij de onkreukbare zakenman en perfecte huisvader, maar daarnaast heeft hij het bloeddorstige alter ego Marshall (William Hurt) die hem tot gruwelijke moorden aanzet. Hij komt echter in de problemen wanneer er foto's worden genomen van zijn laatste moordpartij. Naast de opportunistische fotograaf, wordt hij ook op de hielen gezeten door de doortastende rechercheur Tracy Atwood (Demi Moore). Is Mr. Brooks slimmer dan zijn tegenstanders en kan hij voorkomen dat zijn vrouw en dochter achter zijn schokkende dubbelleven komen? Of wordt hij voor eens en voor altijd ontmaskerd?
Oudje uit 2007???quote:Op donderdag 7 augustus 2008 01:44 schreef dacreator het volgende:
Mr Brooks
[ afbeelding ]
[..]
Oudje uit 2007, maar zeker het kijken waard.
Waarom hitchcock tegenvallen .... Rope is juist intrigerend.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 07:03 schreef Morrigun99 het volgende:
Qua maandlijstje heb ik geen flauw idee hoevéél ik gezien heb deze maand. Drie échte hoogtepunten waren The Dark Knight, Wall-E en In Bruges. Dieptepunten waren The Children of Huang Shi, The Wizard en Batman: Gotham Knight.
Overigens vond ik Rope, The Birds en Flags of our Fathers tegenvallen.
wereldvreemd dus.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 01:34 schreef scanman01 het volgende:
My sassy girl (Yeopgijeogin geunyeo)
De orginele dus, uit Korea. Nee, dit was helaas niet aan mij besteed. Ik heb gewoon veel te veel moeite met de taal en ik vond de film ook veel te lang duren (heb de directors cut gezien van 2 uur en 17 minuten). Maar ik denk dus toch dat het vooral het absoluut niet verstaan van de hoofdrospelers de hoofdreden was dat het me niet kon raken.
Hitchcock beschouw ik als een goed regisseur: zijn films zijn over het algemeen sterk, maar dat wil niet zeggen dat ik er persoonlijk altijd iets mee kan. In Rope vond ik het moeilijk om mee te leven met de personages, ondanks de aanwezigheid van James Stewart (toch wel één van mijn favoriete acteurs). En bij The Birds vond ik de constante dreiging niet echt overkomen.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 09:07 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Waarom hitchcock tegenvallen .... Rope is juist intrigerend.
Franse liefdesfilms? Ik dacht dat we het hier over My Sassy Girl hadden? Heb je mijn redenen wel begrepen?quote:Op donderdag 7 augustus 2008 09:15 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
wereldvreemd dus.
Franse liefdesfilms zijn zo intenser dan wat voor Amerikaans-werk dan ook. Vaak vind ik Amerikaanse romcoms oppervlakkig, leeg, afstandelijk en preuts. En moet het hebben van banale grapjes en idiote situaties. Uitzonderingen daar gelaten natuurlijk. Zo als de ontmoeting met Elisha in Sassy Girl zo scriptgeforceerd als je het mij vraagt.
En je wilt toch niet zeggen dat je liever The Vanishing hebt dan Spoorloos ?!! Dat zou wel heel ernstig zijn.
Spoorloos is een groot deel frans.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 10:56 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Franse liefdesfilms? Ik dacht dat we het hier over My Sassy Girl hadden? Heb je mijn redenen wel begrepen?
Bij zowel 'Spoorloos' als 'The Vanishing' spreek ik beide talen. Ik heb dus geen flauw idee waarom je die erbij haalt. Of ben je nog niet helemaal wakker?
Hoe dan ook, ik ben het gewoon met je oneens. Een film is voor mij véél directer als ik de dialogen versta in plaats van ze te moeten lezen in de hoop dat de vertaling goed is.
Geen moeite mee. Ook niet met Engels of Duits. Ik dacht dat de discussie ging over films in het chinees, japans of koreaans. Het ging toch over 'My sassy girl'?? Ik begrijp niet hoe jij opeens op 'franse liefdesfilms' kwam.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 13:48 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Spoorloos is een groot deel frans.
Misschien is Lambiekjes Frans even goed als jouw Koreaans?quote:Op donderdag 7 augustus 2008 13:51 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Geen moeite mee. Ook niet met Engels of Duits. Ik dacht dat de discussie ging over films in het chinees, japans of koreaans. Het ging toch over 'My sassy girl'?? Ik begrijp niet hoe jij opeens op 'franse liefdesfilms' kwam.
Omdat ik een 8,7 bedoelde!quote:Geweldig, briljant en bloedstollend en dan als cijfer een 7? Waarom dat?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |