abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60586007
Maandlijstje juli
35 films gezien waarvan 9 in de herkijk. Veel ~7's, relatief veel onvoldoendes en Roeg die het gemiddelde nog een beetje hoog houdt. Alles tezamen goed voor een tegenvallend gemiddelde van 6,63

01. Performance (1970, Nicolas Roeg & Donald Cammell) 9,0
Gangster moet vluchten voor zijn ex-baas die hem een kopje kleiner wil maken. Hij wil het land uit, maar moet een tijdje onderduiken. Hij komt terecht in het huis van een bizar figuur gespeeld door Mick Jagger. Mick Jagger heb ik altijd al te vaag gevonden, en dat is in deze film niet anders. Roeg en Cammell weten er een indrukwekkende psychedelische trip van te maken.

02. Bad Timing (1980, Nicolas Roeg) 8,5
Vrouw wordt in coma naar een ziekenhuis gebracht en gedurende de film komen we erachter hoe het allemaal zo ver is gekomen. Op zich niet zo heel speciaal gegeven, maar als Roeg aan het roer staat wordt het allemaal een heel stuk interessanter. Een sterk geheel dat wat meer normaal dramagericht is dan die halve lsd trip die hierboven staat.

03. Reconstruction (2003, Christoffer Boe) 7,5
Ook Denen blijken aardig geschoold te zijn in het wat vagere werk. Hoofdrolspeler laat zijn vriendinnetje in de steek om een relatie aan te gaan met een getrouwde vrouw. Na een wilde nacht blijkt opeens niemand hem meer te kennen. Alleen zijn nieuwe vlam kent hem nog en is zijn houvast op enige vorm van werkelijkheid.

04. Speed (1994, Jan de Bont) 7,5
Blijft na al die jaren nog opvallend vermakelijk, jammer van het teleurstellende laatste stuk.

05. Top Gun (1986, Tony Scott) 7,5
06. My Blueberry Nights (2007, Kar Wai Wong) 7,5
07. Atonement (2007, Joe Wright) 7,5
08. Marathon Man (1976, John Schlesinger) 7,5
09. The Killers (1946, Robert Siodmak) 7,5
10. Huozhe (1994, Yimou Zhang) 7,0
11. Bad Boys II (2003, Michael Bay) 7,0
Een Michael Bay film eens in de zoveel tijd gaat er bij mij best in. Veel onzinnig geweld met in het midden de immer kibbelende cop buddies. Lekker clichematig en Bay houdt zich netjes aan de onploffing per minuut.

12. Flash Point (2007, Wilson Yip) 7,0
Verhaal stelt bar weinig voor, maar het is dan ook vooral knokken geblazen met Donnie Yen in de hoofdrol. En dat gebeurt erg vermakelijk. Lekker agressief en weinig nonsens met wirework, slowmotions en dergelijke.

13. Superman (1978, Richard Donner) 7,0
14. Cellular (2004, David R. Ellis) 7,0
15. Deja Vu (2006, Tony Scott) 7,0

16. Step Into Liquid (2003, Dana Brown) 7,0
Surfdocu met hier en daar wonderschone en indrukwekkende opnames van al het watergeweld. Van absolute monstergolven tot prachtige beelden vanuit de tube.

17. Vexille (2007, Fumihiko Sori) 7,0
18. I, Robot (2004, Alex Proyas) 7,0
19. Flakes (2007, Michael Lehmann) 6,5
Zooey en haar vriendje ruziën twee concurrende cornflakes barren de vernieling in. Het middenstuk is wat slapjes, maar het is zo nu en dan best grappig en anderhalf uur Zooey vind ik nooit een straf.

20. The Forbidden Kingdom (2008, Rob Minkoff) 6,5
Jet en Jackie tien minuten tegen elkaar Verhaal is erg clichematig, maar er zijn genoeg vermakelijke battles om dat te vergeven. Gelukkig worden de meeste gevechten uitgevoerd door Jet en Jackie. Alleen op het einde mag de eigenlijke hoofdrolspeler een beetje meespelen.

21. Journey to the Far Side of the Sun (1969, Robert Parrish) 6,5
22. WarGames (1983, John Badham) 6,5
23. The Mummy (1999, Stephen Sommers) 6,5
24. Salem's Lot (1979, Tobe Hooper) 6,5
25. Dracula (1931, Tod Browning) 6,0
Zwaar tegenvallende klassieker ondanks Lugosi's Dracula. Vreemde opbouw, lijkt wel alsof het verhaal soms even op fast forward gezet wordt.

26. Hancock (2008, Peter Berg) 6,0
27. Be Kind Rewind(2008, Michel Gondry) 6,0
28. Live Free or Die (2006, Gregg Kavet & Andy Robin) 6,0
29. Octopussy (1983, John Glen) 6,0
30. Sweeney Todd (2007, Tim Burton) 5,0
31. Superman II: The Richard Donner Cut (1980, Richard Donner/Lester) 5,0
32. Dni Zatmeniya (1988, Aleksandr Sokurov) 5,0
33. Teeth (2007, Mitchell Lichtenstein) 5,0
34. 21 (2008, Robert Luketic) 5,0
35. Harry Potter and the Order of the Phoenix (2007, David Yates) 5,0
This is the way the world ends
Not with a bang but a whimper
Mijn reviews
  dinsdag 5 augustus 2008 @ 22:12:31 #182
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_60586300
My Sassy Girl (2008)
Woesh weg was de magic...Er was helemaal geen click tussen Charlie en Jordan (Elisha Cuthbert). Zoveel zaken voelt geforceerd aan omdat het in de original zit en er in verwerkt moet worden. De subkarakters zijn leger dan een kartonboard. Niet dat Elisha nu slecht acteert, maar het was het gewoon niet.

Het imdbcijfer zegt wel genoeg over de kwaliteiten van de remake...

cijfer 5.5 / imdb 4.4
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  dinsdag 5 augustus 2008 @ 22:17:20 #183
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_60586442
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 22:12 schreef Lambiekje het volgende:
My Sassy Girl (2008)
Woesh weg was de magic...Er was helemaal geen click tussen Charlie en Jordan (Elisha Cuthbert). Zoveel zaken voelt geforceerd aan omdat het in de original zit en er in verwerkt moet worden. De subkarakters zijn leger dan een kartonboard. Niet dat Elisha nu slecht acteert, maar het was het gewoon niet.

cijfer 5.5 / imdb 4.4
Dat ze zo'n toch redelijk groot project direct op dvd uitbrengen zegt natuurlijk ook genoeg over de kwaliteiten van de film. Kennelijk hadden ze zelfs zelf er geen vertrouwen in.
  Moderator dinsdag 5 augustus 2008 @ 22:20:12 #184
9859 crew  Karina
Woman
pi_60586515
Supergirl (1984)
Supergirl Kara komt naar de aarde om een bol terug te vinden die nodig is op haar planeet. Natuurlijk is deze bol gevonden door een boze heks, die de aarde wil veroveren. Alles komt weer op zijn pootjes terecht.

Leuke film, meer sprookje/fantasie dan science fiction. Wel leuk dat er een stukje in voorkomt dat ik in Smallville terug heb gezien: Kara wordt gevangen in een glazen kubus, de ruimte ingeschoten en komt terecht in de Phantom Zone.

[ Bericht 1% gewijzigd door Karina op 06-08-2008 08:04:31 ]
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  dinsdag 5 augustus 2008 @ 22:23:57 #185
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_60586621
Caos Calmo De nieuwe Nanni Moretti film, ook al staat de regie niet op zijn naam. Het script is van zijn hand, de productie heeft hij voor zijn rekening genomen en hij speelt de hoofdpersoon. Ik vond 'm erg mooi. Waarom weet ik niet echt. Ik voelde me op een of andere reden verbonden met Pietro. Dat is voldoende.
  dinsdag 5 augustus 2008 @ 22:50:10 #186
16701 scanman01
Today's a good day
pi_60587321
quote:
My Sassy Girl (2008)

cijfer 5.5 / imdb 4.4
Wat raar toch dat 9 van de 10 mensen die ik persoonlijk ken (en nee, dat zijn echt geen domme mensen) en die de film hebben gezien zonder ook het orgineel te hebben gezien, het een prachtige film vinden.
En een IMDB cijfer zegt me niets trouwens. Het komt veel vaker voor dat een film die ik geweldig vindt een laag cijfer op IMDB krijgt. Ik denk dat veel mensen op een totaal andere manier een film bekijken.
Het is wel heel goed mogelijk dat deze film tegenvalt als je als eerste het orgineel hebt gezien. Daar kan ik dus niet over oordelen.
Ik las vandaag trouwens pas dat het allemaal op waarheid is gebaseerd, maar dat alleen het einde van beide films afwijkt van hoe het werkelijk ging.
Ik denk dat ik vanavond of morgen het orgineel ga kijken trouwens. Ik heb al wat stukjes gezien, maar die kan mij wel eens gaan tegenvallen omdat ik dus eerst de remake heb gezien. Maar we zullen zien.
My soul is painted like the wings of butterflies
  woensdag 6 augustus 2008 @ 00:00:16 #187
52357 Lambiekje
pi_60589168
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 22:50 schreef scanman01 het volgende:

[..]

Wat raar toch dat 9 van de 10 mensen die ik persoonlijk ken (en nee, dat zijn echt geen domme mensen) en die de film hebben gezien zonder ook het orgineel te hebben gezien, het een prachtige film vinden.
En een IMDB cijfer zegt me niets trouwens. Het komt veel vaker voor dat een film die ik geweldig vindt een laag cijfer op IMDB krijgt. Ik denk dat veel mensen op een totaal andere manier een film bekijken.
Het is wel heel goed mogelijk dat deze film tegenvalt als je als eerste het orgineel hebt gezien. Daar kan ik dus niet over oordelen.
Ik las vandaag trouwens pas dat het allemaal op waarheid is gebaseerd, maar dat alleen het einde van beide films afwijkt van hoe het werkelijk ging.
Ik denk dat ik vanavond of morgen het orgineel ga kijken trouwens. Ik heb al wat stukjes gezien, maar die kan mij wel eens gaan tegenvallen omdat ik dus eerst de remake heb gezien. Maar we zullen zien.
Je probeert iig het orgineel. dat is al heel wat.

Vraag welke remakes heb je eerst gezien en vervolgens het orgineel?
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  woensdag 6 augustus 2008 @ 00:08:54 #188
52357 Lambiekje
pi_60589410
Felon (2008)
Wade (Stephen Dorff) achtervolgt inbreker en haalt uit met de honkbalknuppel. Opslag dood. Politie komt. Moord. 3 jaar. In de gevangenis leert hij hoe het leven daar gaat. The Yard een speelmomentje van de guards is waarbij de inmates elkaar mogen afranzelen en als de guards zin hebben blazen ze het af. Soms schieten ze met dummies soms met scherp. Zijn vrijlating wordt vertraagd met nog eens 3 jaar doordat hij heeft deelgenomen aan The Yard. Zijn vrouw kan het niet langer meer handelen thuis met geld en kind en breekt met Wade. Zijn celmate John Smith (Val Kilmer) worden vrienden. Samen met hem bedenken ze een plannetje om Wade vervroegd vrij te krijgen.

Lekker is dat, guards forceren tot deelname Yard en je krijgt nog maal je straf ...
  woensdag 6 augustus 2008 @ 00:19:27 #189
179534 Waaghals
she appeared like an angel
pi_60589702
Felon en In Bruges net gekeken
Don't try to wake me in the morning, cause i will be gone
pi_60590011
net terug van Get Smart (2008)
erg leuke film, niet bijster origineel maar carel en hathaway spelen hun rollen leuk en imho goed.
iig een film waar ik geen spijt van heb
  woensdag 6 augustus 2008 @ 03:13:50 #191
94218 Zeitgeist
Es lebe die Freiheit!
pi_60591985
Lust Caution

Mooie film die ietwat traag begint maar gaande weg mooi broeierig wordt. Mede door het fantastische spel van Tony Leung en Wei Tang

Lang bleef ie voor mijn gevoel hangen rond een 7.8 maar uiteindelijk wist ie dankzij het einde toch net die 8 te halen.
The Light Is Leaving Us All
pi_60593094
The departed (2006)

Briljante misdaadfilm van grootmeester Scorsese met geweldige hoofdrollen van Damon en Dicaprio.
De film gaat over Damon die bij de politie zit maar stiekem banden heeft met baas van de onderwereld Nicholson(Een van zijn beste rollen) terwijl politieagent Dicaprio daar een geheime missie moet voltooien als een van de bende.Het wordt echter bloedstollend spannend wanneer Nicholson er achter komt dat er
een mol in de organisatie zit.Het is echt een geweldige film met briljante acteerprestatie en een van de weinige films die het origineel overstijgd( In dit geval Internal affairs).

Cijfer: 7,0
  woensdag 6 augustus 2008 @ 08:43:47 #193
52357 Lambiekje
pi_60593322
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 00:19 schreef Waaghals het volgende:
Felon en In Bruges net gekeken
und...
pi_60593684
[REC]
Best goeie film opgenomen als docu. Een lowbudget televisieprogramma reist een avondje mee met de brandweer, die naar een huis worden gestuurd waar een vrouw vast zit in haar apartement. Vanaf dat moment loopt het anders als gepland. De docu sfeer wordt de hele film goed vastgehouden, al heb ik me twijfels of iedereen door zou filmen in bepaalde situaties. Dichter naar t einde wordt de film wat slordiger, al zal de popcorn en amusement kijker daar geen oog voor hebben, en de meeste durven misschien toch de helft van de tijd helemaal niet te kijken

scanman01, niet gaan kijken deze. Er komt een engelse remake aan
Where facts are few, experts are many.
  woensdag 6 augustus 2008 @ 10:57:35 #195
16701 scanman01
Today's a good day
pi_60595598
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 09:15 schreef Atreidez het volgende:

scanman01, niet gaan kijken deze. Er komt een engelse remake aan
Wist ik idd al. Ik heb [rec] al wel op m'n hd gehad, maar weer gedelete. Ben benieuwd naar de remake.
My soul is painted like the wings of butterflies
pi_60596052
Metal: A Headbanger's Journey (2005)

Hoewel metal nooit echt mijn favoriete muziekstijl is geweest, heb ik me goed vermaakt met deze documentaire. Er wordt een beetje verteld over de achtergrond en het ontstaan van metal. Daarnaast wat interviews met metalartiesten en -fans. Ik vond het stukje over die kerkbranden in Noorwegen wel indrukwekkend, had er eigenlijk nog nooit van gehoord. De documentaire loopt lekker vlot en wist me de volle 1.5 uur te boeien.

Een 7.5
Last.FM. The Funk Might Fracture Your Nose
Summer 2008: Pinkpop (Landgraaf), Hard Rock Calling (London), Sziget (Budapest)
pi_60596105
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 08:02 schreef joep.t het volgende:
The departed (2006)

Briljante misdaadfilm van grootmeester Scorsese met geweldige hoofdrollen van Damon en Dicaprio.
De film gaat over Damon die bij de politie zit maar stiekem banden heeft met baas van de onderwereld Nicholson(Een van zijn beste rollen) terwijl politieagent Dicaprio daar een geheime missie moet voltooien als een van de bende.Het wordt echter bloedstollend spannend wanneer Nicholson er achter komt dat er
een mol in de organisatie zit.Het is echt een geweldige film met briljante acteerprestatie en een van de weinige films die het origineel overstijgd( In dit geval Internal affairs).

Cijfer: 7,0
Geweldig, briljant en bloedstollend en dan als cijfer een 7? Waarom dat?
pi_60597146
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 00:08 schreef Lambiekje het volgende:
Felon (2008)
Wade (Stephen Dorff) achtervolgt inbreker en haalt uit met de honkbalknuppel. Opslag dood. Politie komt. Moord. 3 jaar. In de gevangenis leert hij hoe het leven daar gaat. The Yard een speelmomentje van de guards is waarbij de inmates elkaar mogen afranzelen en als de guards zin hebben blazen ze het af. Soms schieten ze met dummies soms met scherp. Zijn vrijlating wordt vertraagd met nog eens 3 jaar doordat hij heeft deelgenomen aan The Yard. Zijn vrouw kan het niet langer meer handelen thuis met geld en kind en breekt met Wade. Zijn celmate John Smith (Val Kilmer) worden vrienden. Samen met hem bedenken ze een plannetje om Wade vervroegd vrij te krijgen.

Lekker is dat, guards forceren tot deelname Yard en je krijgt nog maal je straf ...
Hij kreeg die straf niet daarom, maar omdat hij die grote gast met de snor niet wilde verlinken en die skinhead tegen hem getuigde in die zaak aan het begin van de film in de bus richting het gevang, waar ze die 'shiv' in zijn zak vinden.
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
  woensdag 6 augustus 2008 @ 12:07:10 #199
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_60597369
quote:
Ze beslissen dan ook altijd om successen te gaan remaken omdat het easy money is. Helaas is de originele interpretatie van het basismateriaal vrijwel altijd één van de best mogelijke interpretaties (daarom was 't ook een succes) en is de kans erg groot dat een nieuwe versie zwakker is.

De beste remakes zijn meestal die films waarbij het origineel potentie had, maar waarvan de uitwerking wat minder was. Daar waar er nog vaagjes sprake is van een artistieke uitdaging i.p.v. puur winstbejag.

Zolang die films winst blijven maken, blijven ze dat gewoon uitbuiten ongeacht de kwaliteit, want dat is quasi irrelevant.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_60597759
DIt weekend "The Third Man" maar weer eens in mijn DVD speler gestopt.
En gisteravond kwam ik toevallig "Road of Perdition" tegen op tv, en aangezien er niks anders op was heb ik die maar gekeken. Is alleen al de moeite waard voor de scene vlak na de moord op de vrouw en het kind als Daniel Craig in de deur verschijnt terwijl het oudere kind aan de andere kant ervan staat. Meesterlijk geregiseerd, dat stuk!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')