abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60528769

The Love Guru (2008)
Ik had al veel slechte verhalen over deze film gehoord, maar ik durfde het toch aan om deze film te gaan kijken op deze regenachtige zondag. En ik ben blij dat ik deze film toch een kans heb gegeven!

De humor is niet hoogstaand, erg zitten veel flauwe grappen tussen maar toch moest ik zeker om de paar minuten ergens om lachen.
De melige liedjes, hoe de guru met z'n tapijtje door de kamers zweeft. Je moet niet een serieuze film met een diepgaand verhaal verwachten maar gewoon melige humor.

De nodige sterren hebben ook weer een rol in deze film, maar het voelt niet misplaatst aan.
Ook zie je dat de acteurs het naar hun zin hadden tijdens het filmen, en ze het niet gedaan hebben om simpel the cashen.

Het niveau is gelijk aan die van de Austin Power serie, en de gemiddelde film van Ben Stiller.
Als je die films niks vindt dan zal je deze film ook wel niks vinden. Maar als je om die films ook hebt kunnen lachen dan zal deze film niet tegenvallen.
7/10
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
pi_60528805
The mummy 3
Ik vond het acteerwerk niet echt goed, film was mooi gemaakt, camerawerk was te snel, jammer dat het als sequel voor mummy 2 moest doorgaan. Niet eens een mummy gezien, misschien beter geweest als stand-alone zodat ook de 'leuke' vorige mummy grappen konden worden weggelaten.
6,5

Kung Fu Panda
Echt grappig, heb gewoon een paar keer goed hard gelachen. Erg vermakelijk leuk verhaal, wel wat kinderlijk maar er is echt veel werk ingestoken.
7,8
  zondag 3 augustus 2008 @ 16:36:50 #123
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_60529011
quote:
Op zondag 3 augustus 2008 13:18 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

ja ik weet ... maar zo als je ziet heeft de film niet voor niets een 8.

Ik heb maar een paar itiliaanse films. Waaronder Cinema Paradiso. Dat is zonder enige twijfel in mijn top 10 van beste films. Ik hoop dat je wel Amelie kent. Sommige films moeten gewoon ook al is er een taalbarrière.

Uitzonderingen moet gemaakt worden toch? Het zou zonde zijn als je die parels van films daardoor mist ...

Echt, je doet jezelf een gunst door die films te kijken.
En ik denk dat sommige hier wel eens zijn met mij.
Dit keer erg mee eens ja. Niet dat je een bepaald rijtje films 'koste wat kost' gezien moet hebben, maar iets als subtitles horen niet het struikelblok te zijn om de orginele My Sassy Girl niet te willen zien.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zondag 3 augustus 2008 @ 16:38:25 #124
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_60529042
quote:
Op zondag 3 augustus 2008 13:22 schreef Hulkio het volgende:
Annie Hall (Woody Allen, 1977)
Annie Hall is wederom een leuke film van de grote kleine man Allen. De humor moet je liggen, maar als dat het geval is dan heb je ook een zeer vermakelijke film voor de boeg. Crimes and Misdemeanors vind ik nog steeds zijn beste film, maar Annie Hall is een goede tweede. Binnenkort Manhattan ook maar eens aanschaffen en Interiors eens kijken (die staat al een tijdje in de kast). 7.8
Naar mijn bescheiden mening is Manhattan de beste Allen-film. Wat zeg ik? De beste komedie is het !
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_60529969

Me, Myself & Irene

Erg leuke film over een schizofreen persoon bij de politie. Soms is hij Charlie, de zachte en lieve persoon, en soms is hij Hank, de brutalere en onbeleefde persoon. Naarmate de film vordert blijkt dat ze beide wat overlappingen hebben in hun karakter. Het personage is geweldig neergezet door Jim Carrey, waarschijnlijk zal niemand dit beter kunnen dan hem.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
O ja, Renee Zellweger

Mijn cijfer:
IMDb: 6.2
Mijn cijfer: 8
  zondag 3 augustus 2008 @ 18:39:35 #126
16701 scanman01
Today's a good day
pi_60531398
quote:
Op zondag 3 augustus 2008 13:22 schreef Hulkio het volgende:

Annie Hall (Woody Allen, 1977)
Annie Hall is wederom een leuke film van de grote kleine man Allen. De humor moet je liggen, maar als dat het geval is dan heb je ook een zeer vermakelijke film voor de boeg. Crimes and Misdemeanors vind ik nog steeds zijn beste film, maar Annie Hall is een goede tweede. Binnenkort Manhattan ook maar eens aanschaffen en Interiors eens kijken (die staat al een tijdje in de kast). 7.8
'Annie Hall' is briljant inderdaad. Wat mij betreft verreweg zijn beste. Diane Keaton is ook geweldig in die film.
My soul is painted like the wings of butterflies
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 3 augustus 2008 @ 18:43:52 #127
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_60531481
The Dark Knight
- Ik denk dat het meeste over deze film inmiddels wel gezegd is, de Joker zet een knap acteerstaaltje neer en de film raced in een noodgang door het uitgebreide verhaal. Aan het einde worden alle losse eindjes nog aan elkaar geknoopt en nu is het wachten totdat ze de volgende aankondigen.

Hancock
- Op een regenachtige zondagmiddag besloot ik me maar te storten op deze film. En wat ik al meerdere malen gelezen heb, het eerste half uur is best goed te doen maar daarna stort het als een kaartenhuis in elkaar. Erg jammer want er had veel meer in gezeten.

Vanavond Harold & Kumar Escape from Guantanamo Bay
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_60531516
Het grootste pluspunt van Hancock is natuurlijk
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 3 augustus 2008 @ 18:47:20 #129
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_60531546
quote:
Op zondag 3 augustus 2008 18:45 schreef Roi het volgende:
Het grootste pluspunt van Hancock is natuurlijk
SPOILER
Heel veel meer plus punten schieten me ook gelijk even niet meer te binnen.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_60535675
Thieves' Highway 1949
Nadat Nick Garcos terugkomt uit de 2de wereldoorlog blijkt zijn vader verlamd te zijn geraakt aan beide benen.
Nick gaat op onderzoek uit en al gauw blijkt Mike een fruithandelaar de schuldige te zijn.
Toffe film noir van Jules Dassin, lekker tempo, een heerlijke femme fatale en flink wat plotwendingen.
Erg van genoten een dikke 8 dus!
pi_60536004
The mummy and the tomb of the dragon emperor net gezien...

leuke actie, te slecht camera werk (snel, sneller, snelst) en eve is geen eve...

voor de rest een leuke tussendoorfilm
alleen ging bij mij de zaal klappen..

bij de 2x dat ik nu bij wall-e ben geweest heb ik dat niet gehad
  zondag 3 augustus 2008 @ 22:44:52 #132
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_60537216
Chugyeogja (The Chaser)
Eindelijk nog eens een toppertje van die Zuid-Koreanen. 3 à 5 jaar geleden leken ze de ene na de andere topfilm uit te brengen, maar de laatste jaren vond ik het toch allemaal net iets minder, de inspiratie leek op en alles wat uitkwam, waren flauwe imitaties van vorige successen.

Nu is deze film ook niet buitengewoon origineel, maar de kwaliteit is wel aanwezig. De film lijkt vaagjes wat op Memories of Murder en het niveau van deze film vond ik even hoog. Het gaat over een pooier (voormalige agent) die vaststelt dat de laatste tijd wel erg veel van zijn meisjes verdwijnen. Na wat zoekwerk blijken ze allemaal te zijn verdwenen na een bezoek aan dezelfde kerel, een klant waarnaar hij net een ander meisje heeft gestuurd.

Dit mondt uit in een kat- en muisspel en een toffe thriller, die af en toe vrij hard en cynisch is. Goed acteerwerk, een script met twists die gelukkig niet te vergezocht zijn en vooral meeslepend en spannend. De film volgt niet de conventionele paden, de held is niet altijd even sympathiek, zo hoort dat.

Oh ja, de remake zit er natuurlijk ook al aan te komen ! Die trieste trend begint echt walgelijke vormen aan te nemen.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 3 augustus 2008 @ 23:24:50 #133
862 Arcee
Look closer
pi_60538286
Arven (2003) (The Inheritance)

Sterk drama, zoals we van de Denen gewend zijn. Relatie- en familieproblemen tegen de achtergrond van een multinational. Slaat de juiste toon aan voor een meeslepend verhaal, zonder franje.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_60538517
Meet Dave

Ik ging met erg lage verwachtingen kijken, met films als Daddy Day Care en Pluto Nash in m'n achterhoofd maar het viel me alleszins mee.

Het verhaal heeft weinig om het lijf. Een ruimteschip in de vorm van Murphy landt op aarde bestuurd door mini-aliens waar Murphy de kapitein van is. De aliens in Murphy moeten op zoek naar iets dat hun planeet zal redden, maar het gaat mis als ze een vrouw ontmoeten. Meet Dave is een echte familiefilm en slaagt uitstekend in z'n doel om luchtig vermaak te zijn. Ik heb met plezier gekeken en begrijp niet waarom de film zo afgekraakt wordt door recensenten.

Cifjer: 7, IMDB: 3,5
pi_60538706
quote:
Op zondag 3 augustus 2008 18:39 schreef scanman01 het volgende:

[..]

'Annie Hall' is briljant inderdaad. Wat mij betreft verreweg zijn beste. Diane Keaton is ook geweldig in die film.
Heb je Crimes and Misdemeanors ook al gezien? Mede door Martin Landau vind ik die persoonlijk nog net wat beter.
  maandag 4 augustus 2008 @ 00:20:58 #136
16701 scanman01
Today's a good day
pi_60539952
quote:
Op zondag 3 augustus 2008 23:38 schreef Hulkio het volgende:

[..]

Heb je Crimes and Misdemeanors ook al gezien? Mede door Martin Landau vind ik die persoonlijk nog net wat beter.
Ik heb volgens mij echt alle Allen films gezien en mijn favoriet is echt Annie Hall.
My soul is painted like the wings of butterflies
  maandag 4 augustus 2008 @ 00:21:54 #137
179534 Waaghals
she appeared like an angel
pi_60539974
vandaag nergens zin in dus maar films gekeken

hancock
kung fu panda
fools gold
Don't try to wake me in the morning, cause i will be gone
  maandag 4 augustus 2008 @ 00:39:18 #138
67978 HenryHill
Fake it 'till you make it
pi_60540295
Allereerst: ik dacht dat mijn romeinse cijfers een beetje roestig werden toen ik de TT las, maar ik ben er uitgekomen: na CXXVIII (128) komt CXXIX (129).

Dan: ik heb Taken (2008)* gezien, met Liam Neeson (en Holly Valance in een piepklein rolletje!): Een overbezorgde vader ziet zijn 17-jarige dochter naar Frankrijk vertrekken, en moet haar zien te redden als ze wordt ontvoerd door vrouwenhandelaren uit Albanie. Gelukkig is Neeson ex-CIA ("I'm retired, not dead"), dus bereid je voor op veel onnodig geweld.

Neeson is imo overtuigend als bezorgde en wraaklustige vader en de (vele) actiescenes zijn strak uitgevoerd - qua effectiviteit en bruutheid zitten deze redelijk op niveau met de Bourne-triologie. Het enige wat een beetje afbreuk doet aan de film is dat Neeson heel af en toe net een beetje te geweldig is om realistisch te lijken (daar waar Jason Bourne wel binnen die marge viel, wat mij betreft), maar voor de rest: aanrader als je van een goede, degelijke actiefilm houdt.

* Niet te verwarren met de Sci-Fi serie Taken (2002), die overigens ook zeer de moeite waard is!
So this is how liberty dies... with thunderous applause.
Truth? What's so great about the truth? Try lying for a change, it's the currency of the world
pi_60540472
Net de nieuwste film van John Woo gezien: Red Cliff.

quote:
With an estimated budget of US$80 million, Red Cliff is the most expensive Asian-financed film to date. Directed by John Woo and stars Tony Leung Chiu Wai, Takeshi Kaneshiro, Zhang Fengyi, Chang Chen, Hu Jun, Lin Chi-ling and Zhao Wei. This is a two-episode Chinese epic film based on the Battle of Red Cliffs and events during the Three Kingdoms period in Ancient China.
Kan niet wachten op het tweede deel .
pi_60540919
Als Inland Empire net zo gaaf als Eraserhead is ben ik er klaar voor!
Graag op anoniem
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')