abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Donald Duck held maandag 4 augustus 2008 @ 01:13:16 #141
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_60540985
Pas Shrek 3 gezien. Wat een teleurstelling zeg, geen enkel daadwerkelijk grappig moment. Het verhaal boeide ook totaal niet.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  maandag 4 augustus 2008 @ 03:23:22 #142
16701 scanman01
Today's a good day
pi_60542205

My sassy girl (2008)

Tja, iedereen op fok zal het wel weer met me oneens zijn, maar ik vond dit dus een mooie film met mooie rollen van de twee hoofdrolspelers. Ik heb het orgineel nooit gezien, dus daar heb ik geen 'last' van bij mijn beoordeling van deze remake. Ik vind Elisha Cuthbert erg leuk, dus dat scheelt waarschijnlijk ook. 'My sassy girl' is een mooi en aangrijpend verhaal dat echter pas in de laaste 10 minuten ofzo duidelijk wordt. In de tijd daarvoor is het personage van Elisha Cuthbert wat mij betreft vooral vrij storend. Maar daardoor wordt het einde misschien juist sterker. Het orgineel zal best volgens velen veel beter zijn, maar het blijft wat mij betreft veel minder direct omdat je dus de dialogen enkel kunt volgen via de subs. Bij mij komt het veel beter aan als ik de gesproken woorden meteen begrijp, maar dat verschilt dus enorm per persoon blijkbaar.
Hoe dan ook, deze film is absoluut niet zo slecht als veel mensen hem zullen proberen af te schilderen. Als je houdt van het genre moet je deze film gewoon ook gaan kijken.
My soul is painted like the wings of butterflies
  maandag 4 augustus 2008 @ 04:11:23 #143
94218 Zeitgeist
Es lebe die Freiheit!
pi_60542366
Lynch avondje:

-Eraserhead
Was op TV en het was weer heerlijk genieten

-Blue Velvet
Een Lynch film die ik pas na een aantal kijk beurten kon waarderen maar hij bekoort me steeds beter.
The Light Is Leaving Us All
pi_60543250
Presto (Doug Sweetland, 2008) / Wall-E (Andrew Stanton, 2008)
Na alle erg positieve reacties over deze film viel hij mij persoonlijk toch een beetje tegen. Het filmpje vooraf (Presto) was wel weer erg grappig, ditmaal over een chochelaar en een konijn. Dan de hoofdfilm Wall-E. Hij begint erg sterk, zonder dat er in het eerste deel wordt gesproken weet de film te boeien. Wall-E is wederom een erg leuk personage van Pixar, erg knap hoe ze dit weer voor elkaar krijgen. Toch knap dat iedereen gaat meeleven met zo'n klein wezentje die het door zijn uitdrukkingen toch heel menselijk overkomt. Helaas is het tweede deel van de film heel wat minder, heel wat minder grappige situaties en het verhaal is ook niet al te sterk (wel heel erg voorspelbaar). Wat ik verder erg merkwaardig vond was de keuze om de mensen in de film deels te animeren en deels "echte acteurs" te gebruiken. Ik zag de meerwaarde daar niet van in en het kwam op mij nogal ongepast over. Al met al een prima animatiefilm, maar zeker niet de beste van Pixar. 7.8
pi_60543855
Trainwreck: my life as an idiot
De film gaat over Stifler die zn beetje alle afwijkingen heeft die je kan hebben (ADHD, Dislectie, Tourette etc) Hierdoor is zijn leven niet echt een succes. Hij vertelt zijn leven aan AA-praatgroepen en ik moet zeggen dat deze behoorlijk komisch zijn. Ik heb zeker kunnen lachen om deze film. Het einde was echter was slordig en kwam wel heel plots. Cijfer: 7/10

The last king of Scotland
De film vertelt het verhaal over de rise and fall van Idi Amin, de dictator die in de jaren 70 Oeganda onveilig maakte. Het verhaal wordt vertelt vanuit de pov van een jonge dokter die naar Oeganda komt om zich af te zetten tegen zijn vader. Via via komt hij met Amin in aanraking en al snel is hij de persoonlijke docter en adviseur van hem geworden. Alles lijkt koek en ei, maar is dat ook zo?
Erg goede acteerprestatie van Forest Whitaker, die van James McAvoy vond ik beduidend minder. De uitwerking van zijn keuzes in de film vond ik ook niet altijd even helder. Neemt niet weg dat dit een goede film is die op waargebeurde feiten gebasseerd is. Daardoor was ik extra geboeid door het verhaal.
Cijfer 7,8/10

[ Bericht 0% gewijzigd door Keffo op 04-08-2008 12:06:46 ]
http://www.scrumzelfstudie.nl voor snelle en goedkope Scrum Master Certificering dmv zelfstudie
  maandag 4 augustus 2008 @ 10:37:18 #146
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_60544599
TBS (Pieter Kuijpers, 2008)
Theo Maassen is erg goed in zijn rol als TBS-er. De grootste verdienste van de film is de genuanceerdheid van zijn personage. Hij vindt precies de balans tussen de normale Johan en de onberekenbare meedogenloze uitspattingen. De film weet ook goed een sluier te hangen over zijn personage en beetje bij beetje deze op te lichten en zijn ware aard te tonen. Door de wisselwerking tussen hem en Tessa ga je haast aan zijn kant staan. ***½

Forgetting Sarah Marshall (Nicholas Stoller, 2008)
Alweer een leuke film uit de Apatow stal. Het blijft een verdienste dat, hoewel de film ook weer een flinke dosis platte humor bevat, toch overeind blijven. De platte humor is dan ook een stuk creatiever dan die in de gemiddelde film van dit soort. De verhaal, hoe cheesy hij hier ook is, werkt toch dankzij een verzameling leuke acteurs, zowel in de hoofdrollen alswel in de bijrollen. ***½

[REC] (Jaume Balagueró & Paco Plaza, 2007)
Terror zoals terror bedoelt is. De stijpen op je lijf jagen is het enige doel van dit Spaanse low-budget filmpje en dat is ook precies wat hij doet. Hij neemt je mee een nacht in die niet snel vergeten zal worden. Dankzij een sterke toepassing van handy-cam filmwerk, wat we dit jaar ook in Diary of the Dead en Cloverfield zagen. Nergens werkt het echter zo goed als hier. Het is de combinatie van de panische camerabeelden, het snelle tempo en overtuigende acteerwerk dat de film je naar het puntje van je stoel brengt en je adrenaline pijl flink doet stijgen. ****½

En eerder:
12-3-2008
Animal Farm (Joy Batchelor & John Halas, 1954)
De tekenstijl van deze geanimeerde versie van Orwell's beroemde boek is helaas nogal lelijk. Ik kwam hierdoor niet echt lekker in het verhaal, wat mij bekend was van het boek. De allegorie op het Russische dictatorschap aan het begin van de vorige eeuw werkt toch beter op papier dan op het witte doek. In elk geval in deze versie. ***

13-3-2008
Suddenly (Lewis Allen, 1954)
Sympathieke thriller met onder andere Frank Sinatra en Sterling Hayden. De plot is eenvoudig en veel tijd wordt er ook niet verspeeld voordat we er middenin zitten. Hoewel deze vaak ook onder de film-noirs gerekend wordt is dit toch echt meer een standaard thriller. Hij is wat minder sfeervol en een stuk minder grimmig dan de gemiddelde film uit die categorie. Er doet zelfs een klein jochie mee, wat er voor zorgt dat alles redelijk braaf blijft. ***½

14-3-2008
All the King's Men (Steven Zaillan, 2006)
Alle ingredienten voor een prima film zijn aanwezig. Een prima art-direction department, een regisseur die het geheel mooi in beeld weet te brengen en bovenal een scala aan top acteurs. Toch weet de film zijn belofte niet waar te maken en dat is vooral te wijten aan het verhaal. Het is nogal droog. De politieke spelletjes werden niet geweldig uitgewerkt evenals de personages en hun relaties. De echte diepgang ontbreekt helaas. ***

[ Bericht 0% gewijzigd door Gorro op 04-08-2008 10:43:09 ]
pi_60544664
Eraserhead
Gisteren gekeken op NL2 nav de keus van Zomergast Junkie XL. Interessante debuutfilm van David Lynch, vol met nachtmerrie-achtige beelden en donkere industriele geluiden. Verhaal is duidelijk ondergeschikt aan de beelden, aangezien er geen touw aan vast te knopen is. Die Lynch weet ze wel te verzinnen. Het zag er allemaal erg low budget uit, maar dat mocht de pret zeker niet drukken. Die anderhalf uur is voorbij gevlogen.
pi_60544742
Even een tvp, deze week een filmweek geplanned staan met mijn huisgenoot, dus ben benieuwd wat ik jullie kan gaan vertellen
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
  maandag 4 augustus 2008 @ 12:22:02 #149
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_60546649
Eraserhead (1977, VS, David Lynch)
Tja hmmm met deze Lynch kon ik helemaal niks. Meer dan een "oké, dit is bizar"-gevoel deed het niet opwekken bij mij. Het was nog niet zo belachelijk bizar als zijn korte films. Maar het deed mij gewoon niets. Andere Lynch films trekken me altijd helemaal erin. Vind ik eng en spannend. Maar bij deze voelde ik helemaal niets. Dat ik niet compleet begrijp waar het over gaat (al heb ik zo mijn eigen interpretatie: Man heeft nachtmerrie over de (mogelijke) zwangerschap van zijn vriendin), mag dat geen rol spelen, want dat is bij andere Lynch films ook zo.
cijfer: 5

Krótki film o milosci (A Short Film About Love) (1988, Pol, Krzysztof Kieslowski)
Een jongeman, Tomek, is volslagen verliefd op zijn overbuurvrouw Magda, die hij elke dag begluurt, maar geen contact mee durft te maken. Zij houdt er verschillende minnaars op na. Als hij haar eindelijk benadert, is zij natuurlijk in eerste instantie verafschuwt. Ze gelooft niet dat hij haar lief kan hebben en wil hem de lelijke waarheid van de wereld duidelijk maken: "Er is geen liefde, alleen sex." Na een ontmoeting, waarbij Tomek vroegtijdig klaarkomt, doet hij een zelfmoordpoging, omdat die kan leven met die lelijke waarheid. Maar nu worden de rollen om gedraaid en wordt Magda compleet geobsedeerd en verliefd op de afwezige Tomek.
Het was een zeer degelijke film. De regie van Kieslowski was even prachtig als altijd. Het acteerwerk was goed. Het verhaal heeft de diepere, complexere kijk op een simpel begrip, zoals gewend van Kieslowski. De karakters zijn even gelaagd als altijd. Maar de film miste de echte emotionele impact, die andere Kieslowski films wel hadden bij mij.
cijfer: 7.5
  maandag 4 augustus 2008 @ 14:52:13 #150
221431 servus_universitas
Profeta Pluriforma
pi_60550198
The Neverending Story (Wolfgang Petersen, 1984)
(Duitse titel: Die Unendliche Geschichte)

Dit is een jaren 80 fantasyfilm die ik gisteren sinds jaren weer eens heb gezien. Ik vind het een geweldige film. Goed, de special effects zijn redelijk gedateerd (volgens mij zelfs voor die tijd al), maar dat maakt de film juist ook weer sprookjesachtiger. Het acteerwerk vind ik goed, vooral dat van Tami Stronach (Childlike Empress) en Noah Hathaway (Atreyu). En hoe fout dit misschien ook mag overkomen, hoewel absoluut niet op zo'n manier bedoeld, Noah Hathaway is in deze film toch erg fijn om naar te kijken.

Mijn cijfer: 8
  maandag 4 augustus 2008 @ 16:22:49 #151
13148 Shogo
Psycho...
pi_60552239
The Dark Knight (2008)
Verwacht geen superheldenfilm maar een pure misdaadfilm. Allereerst het acteerwerk Christian Bale zet weer een geweldige Bruce Wayne/Batman neer, hij valt niet bijzonder op maar ja als hij over the top zou gaan zou dat niet passen en dan kom je aan bij Heath Ledger want er is veel over gezegd en geschreven maar hij maakt alle verwachtingen waar Ledger begreep de essentie van The Joker het liegen over zijn verleden, het lak aan alles inclusief zichzelf hebben, etc. Aaron Eckhart is ook ontzettend goed als Harvey Dent en zijn verhaal is toch de ruggengraat van de film. Maggie Gyllenhaal's Rachel Dawes is tevens een enorme verbetering.

De film vliegt voorbij in die 2,5 uur, de vaart blijft er goed in zitten en het verhaal vloeide lekker mee. Alhoewel sommige ondertonen wat dik erop liggen geeft de film voldoende mee om je te laten nadenken maar forceerd dit niet. Visueel is het allemaal dik in orde en al had ik nooit moeite met de vechtscenes in Begins ziet het er allemaal net wat gelikter uit in TDK. Ontzettend goed uitgevoerde film en de constante dreiging van The Joker houd je van begin tot eind op het puntje van je stoel. Cijfer 9,5
  maandag 4 augustus 2008 @ 17:08:19 #152
92823 RuneRose
Tony, de zieke pony!
pi_60553283
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 12:22 schreef Lonewolf2003 het volgende:
Eraserhead (1977, VS, David Lynch)
Tja hmmm met deze Lynch kon ik helemaal niks. Maar het deed mij gewoon niets. Maar bij deze voelde ik helemaal niets.
Volgens mij deed deze film je echt helemaal niets.
  maandag 4 augustus 2008 @ 19:37:06 #153
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_60556795
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 03:23 schreef scanman01 het volgende:
[ afbeelding ]

My sassy girl (2008)

Tja, iedereen op fok zal het wel weer met me oneens zijn, maar ik vond dit dus een mooie film met mooie rollen van de twee hoofdrolspelers. Ik heb het orgineel nooit gezien, dus daar heb ik geen 'last' van bij mijn beoordeling van deze remake. Ik vind Elisha Cuthbert erg leuk, dus dat scheelt waarschijnlijk ook. 'My sassy girl' is een mooi en aangrijpend verhaal dat echter pas in de laaste 10 minuten ofzo duidelijk wordt. In de tijd daarvoor is het personage van Elisha Cuthbert wat mij betreft vooral vrij storend. Maar daardoor wordt het einde misschien juist sterker. Het orgineel zal best volgens velen veel beter zijn, maar het blijft wat mij betreft veel minder direct omdat je dus de dialogen enkel kunt volgen via de subs. Bij mij komt het veel beter aan als ik de gesproken woorden meteen begrijp, maar dat verschilt dus enorm per persoon blijkbaar.
Hoe dan ook, deze film is absoluut niet zo slecht als veel mensen hem zullen proberen af te schilderen. Als je houdt van het genre moet je deze film gewoon ook gaan kijken.
ik ga hem gerust kijken ... maar eigenlijk is elke Japanse/Koreaanse remake slechter.
Dark Water, The ring, Grudge, Preminition, Sassy Girl, The Eye.
De enige uitzondering is The Departed.

Toch vind ik dat je het orgineel een kans moet geven .... een film is zoveel meer dan alleen conversatie. Zeker van de remake zijn de conversatie is nog al sneu, onecht en gemaakt. Locatie, cameragebruik, muziek, feeling, vonk tussen de spelers.

Maar volgens mij heb jy gewoon een crush voor Kim Bauer !?

[ Bericht 2% gewijzigd door Lambiekje op 04-08-2008 20:00:28 ]
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  maandag 4 augustus 2008 @ 19:41:42 #154
52357 Lambiekje
pi_60556935
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 01:09 schreef Mainport het volgende:
Als Inland Empire net zo gaaf als Eraserhead is ben ik er klaar voor!
Inland Empire is Trááág en duurt ook nog eens drie uur....
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_60557426
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 19:37 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

ik ga hem gerust kijken ... maar eigenlijk is elke Japanse/Koreaanse remake slechter.

...

er is gewoon geen uitzondering
  maandag 4 augustus 2008 @ 19:59:21 #156
52357 Lambiekje
pi_60557541
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 19:56 schreef catfish het volgende:

[..]

er is gewoon geen uitzondering
dat is wel heel bar en boos...
  maandag 4 augustus 2008 @ 20:03:21 #157
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_60557678
quote:

[..]

Toch vind ik dat je het orgineel een kans moet geven .... een film is zoveel meer dan alleen conversatie. Zeker van de remake zijn de conversatie is nog al sneu, onecht en gemaakt. Locatie, cameragebruik, muziek, feeling, vonk tussen de spelers.

Maar volgens mij heb jy gewoon een crush voor Kim Bauer !?
Het gebeurt niet vaak, maar Lambiekje zegt dit keer zowaar iets zinnigs.
Zelfs over The Departed heeft hij gelijk, dat die niet slechter was dan het orgineel.
  maandag 4 augustus 2008 @ 20:51:51 #158
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_60559071
quote:
Op zondag 3 augustus 2008 12:10 schreef Lambiekje het volgende:
Inland Empire (2006)
Na 3 keer in slaap gevallen te zijn tijdens 3 eerdere pogingen toch dan maar weer geporbeerd. Maar godallejezus wat is dit traag en er gebeurd geen ene snars.

zo dacht m`n broer er ook over. INLAND EMPIRE is echt briljant wat een trip was dat
  maandag 4 augustus 2008 @ 21:02:15 #159
52357 Lambiekje
pi_60559399
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 20:51 schreef Timo20 het volgende:

[..]

zo dacht m`n broer er ook over. INLAND EMPIRE is echt briljant wat een trip was dat
Ik dacht een Lost Highway trip te herhalen maar voor mij was dit niks.
  maandag 4 augustus 2008 @ 21:04:43 #160
16701 scanman01
Today's a good day
pi_60559458
quote:

[..]

ik ga hem gerust kijken ... .. - knip -

Dus je hebt de film nog niet gezien, maar je weet al wel dat hij slechter is dan het orgineel en dat de conversaties sneu en onecht zijn?
Maar goed, hopen dan maar dat de subs van het orgineel een beetje kloppen, want anders weet je ook niet of die conversaties wel echt zijn
My soul is painted like the wings of butterflies
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')