abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 3 augustus 2008 @ 00:30:15 #101
862 Arcee
Look closer
pi_60519312
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2008 22:12 schreef Tinuzzz_Talpa het volgende:
The Mask

Een echte Jim Carrey film. Gewoon gekke bekken en gekke dansjes, zeer vermakelijk. The Mask zelf is goed uitgewerkt en de effecten zien er goed uit. Alleen jammer van dat eind.
Erg leuk hondje ook en Cameron Diaz op haar mooist.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  zondag 3 augustus 2008 @ 00:31:28 #102
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_60519333
quote:
Op zondag 3 augustus 2008 00:30 schreef Arcee het volgende:

[..]

Erg leuk hondje ook en Cameron Diaz op haar mooist.
nee dat is ze in Being John Malcovich
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_60522172
My Sassy Girl (2008)
Dit was natuurlijk een disaster waiting to happen, een iconische koreaanse film en een van de beste romantische plaatjes gaan hermaken in een Amerikaanse versie. Al meteen in het begin wordt duidelijk dat de regisseur dik door t ijs zakt met het overhaaste weergeven van een zo lijkt geforceerde ontmoeting dus Charlie en Jordan gespeelt door Jesse Bradford en Elisha Cuthbert, alsook het toevoegen van allerhande bijpersonen die verder weinig aan t verhaal toevoegen. De chemie tussen Charlie en Jordan is dichtbij nihil, waar Elisha gewoon niet het nivo kan halen van Gianna en zoiezo een belachelijk slechte prestatie neerzet wat betreft het dronken zijn (ene moment 'passed out' en het andere moment met die heldere blauwe ogen wijd open een zin correct uitspreken). En laat nou de film ook nog in de winter opgenomen, dus Elisha in leuke outfitjes kunnen de film ook niet meer redden
Where facts are few, experts are many.
  zondag 3 augustus 2008 @ 10:42:21 #104
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_60522714
The Mothman Prophecies
Een degelijke thriller met een bovennatuurlijk tintje. Het zit goed in elkaar en de film is redelijk spannend, vooral in de donkere scenes. Richard Gere zet zowaar een goede rol en overtuigd, net als de altijd sterke Laura Linney.
Het verhaal is wel wat ver gezocht en het komt soms (vooral tegen het einde) wat geforceerd over. Erg jammer dat het einde nogal een anti-climax is en bijna de film verpest. Zover komt het niet, mede dus door het sterke eerste gedeelte.
Degelijke thriller maar niet meer dan dat.

IMDB Cijfer: 6,4/10
Mijn Cijfer: 7,3/10
  zondag 3 augustus 2008 @ 10:45:17 #105
16701 scanman01
Today's a good day
pi_60522740
quote:
Op zondag 3 augustus 2008 09:39 schreef Atreidez het volgende:
.... een belachelijk slechte prestatie neerzet wat betreft het dronken zijn (ene moment 'passed out' en het andere moment met die heldere blauwe ogen wijd open een zin correct uitspreken).
Maar is dat dan niet de fout van de regisseur? Die moet dat zien en de scene toch over laten spelen? Volgens mij is daar juist een regisseur voor.
My soul is painted like the wings of butterflies
pi_60522924
quote:
Op zondag 3 augustus 2008 10:45 schreef scanman01 het volgende:
Maar is dat dan niet de fout van de regisseur? Die moet dat zien en de scene toch over laten spelen? Volgens mij is daar juist een regisseur voor.
Ga eerst de film maar kijken
  zondag 3 augustus 2008 @ 11:03:03 #107
16701 scanman01
Today's a good day
pi_60522950
quote:
Op zondag 3 augustus 2008 11:00 schreef Atreidez het volgende:

[..]

Ga eerst de film maar kijken
Ga ik doen. Ik wist niet dat de film al te 'vinden' was. Staat inmiddels al op de HD
  zondag 3 augustus 2008 @ 11:19:33 #108
25301 Gorro
Reject False Icons
pi_60523180
Son of Rambow (Garth Jennings, 2007)
Leuke Britse jeugdfilm over broederschap, jeugdige fantasie en de magie van cinema. Het tomeloze enthousiasme waarmee de jochies aan de slag gaan met het remaken van First Blood werkt net wat beter dan dat in Be Kind Rewind; ook van dit jaar. De film is hier en daar wat ongepolijst en tempo loopt niet altijd even lekker, maar dat kan de pret nauwelijks drukken. Erg sympathieke film. ***½

En eerder:
15-3-2008
Beowulf (Robert Zemeckis, 2007)
Is dit de toekomst van de cinema? Ik hoop het niet. Hoewel de CGI er erg goed uitziet heeft het omzetten echte performances naar lijkende computer geanimeerde personages verder weinig toegevoegde waarde. Het leidt zelfs af, want je blijft op één of andere manier focussen op het zoeken naar imperfecties en komt dus niet echt lekker in het verhaal. Dit mythische verhaal heeft weinig meer met het bronmateriaal te maken, maar de sfeer kon ik wel waarderen en heb me zeker vermaakt ermee. ***½
pi_60523465
quote:
Op zondag 3 augustus 2008 11:19 schreef Gorro het volgende:

En eerder:
15-3-2008
Beowulf (Robert Zemeckis, 2007)
Is dit de toekomst van de cinema? Ik hoop het niet. Hoewel de CGI er erg goed uitziet heeft het omzetten echte performances naar lijkende computer geanimeerde personages verder weinig toegevoegde waarde. Het leidt zelfs af, want je blijft op één of andere manier focussen op het zoeken naar imperfecties en komt dus niet echt lekker in het verhaal. Dit mythische verhaal heeft weinig meer met het bronmateriaal te maken, maar de sfeer kon ik wel waarderen en heb me zeker vermaakt ermee. ***½
Ik vond dit een slechte film , het leek niet meer op het orginele verhaal. Verder vond ik het gebruik van CGI teveel. Had het liever wat minder gehad.
I pwn nVidia.
HD4850 pwndz 9800GTX/8800GTX/8800GTS/8800GT.
HD4870 pwndz GTX260.
  zondag 3 augustus 2008 @ 12:03:34 #110
52357 Lambiekje
pi_60523841
quote:
Op zondag 3 augustus 2008 11:03 schreef scanman01 het volgende:

[..]

Ga ik doen. Ik wist niet dat de film al te 'vinden' was. Staat inmiddels al op de HD
Ken je de Koreaanse verie ?
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
  zondag 3 augustus 2008 @ 12:10:21 #111
52357 Lambiekje
pi_60523954
Inland Empire (2006)
Na 3 keer in slaap gevallen te zijn tijdens 3 eerdere pogingen toch dan maar weer geporbeerd. Maar godallejezus wat is dit traag en er gebeurd geen ene snars.

Actrice (Laura Dern) krijgt een rol in een poolse remake waarbij een vloek op het script berust. Script een reality vermengen met elkaar.

Geef my maar Straight Story, Lost Highway, Dune, Blue Velvet of the Elephant Man.

cijfer 5 / imdb 7.3
pi_60524013
High school musical(2006)

Makkelijke musical die een enorm succes is bij de jongeren en ik begrijp het ook nog!
Leuke makkelijke meezingnummers een leuke cast en een coming of age verhaaltje doet het hem gewoon voor tieners en voor mij!

Cijfer:6,8
  zondag 3 augustus 2008 @ 12:14:21 #113
16701 scanman01
Today's a good day
pi_60524029
quote:
Op zondag 3 augustus 2008 12:03 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

Ken je de Koreaanse verie ?
Nee, dus da kan ik deze versie gewoon beoordelen zonder te vergelijken met het orgineel.
  zondag 3 augustus 2008 @ 12:17:37 #114
52357 Lambiekje
pi_60524082
quote:
Op zondag 3 augustus 2008 12:14 schreef scanman01 het volgende:

[..]

Nee, dus da kan ik deze versie gewoon beoordelen zonder te vergelijken met het orgineel.
wel die gaan kijken nog dan hè?. Als romcom -kijker is het een must.
  zondag 3 augustus 2008 @ 12:29:26 #115
19902 Hymn
CG Artist
pi_60524308
My Sassy Girl ( 2008 )

Hoe neem je een van de mooiste romcoms en verkracht je hem compleet.
Verschrikkelijk.
pi_60524380
Wall-E
knap staaltje film werk weer van Disney/Pixar..

The Strangers
mja.. goeie film voor z'n genre.. al was het soms te voorspelbaar...
  zondag 3 augustus 2008 @ 12:44:54 #117
16701 scanman01
Today's a good day
pi_60524562
quote:
Op zondag 3 augustus 2008 12:17 schreef Lambiekje het volgende:

[..]

wel die gaan kijken nog dan hè?. Als romcom -kijker is het een must.
Click
pi_60524794
Een film is zoveel meer dan alleen wat ze zeggen.. Zoiezo bij t origineel van My Sassy Girl, waar de situaties, bodylanguage en muziek de boventoon voeren, zeker in het begin waar "the girl" grotendeels passed out is. Dit verschilt per film ook wel natuurlijk, maar jou reden kan bij deze koreaanse film echt niet gelden.
  zondag 3 augustus 2008 @ 13:18:48 #119
52357 Lambiekje
pi_60525174
quote:
Op zondag 3 augustus 2008 12:44 schreef scanman01 het volgende:

[..]

Click
ja ik weet ... maar zo als je ziet heeft de film niet voor niets een 8.

Ik heb maar een paar itiliaanse films. Waaronder Cinema Paradiso. Dat is zonder enige twijfel in mijn top 10 van beste films. Ik hoop dat je wel Amelie kent. Sommige films moeten gewoon ook al is er een taalbarrière.

Uitzonderingen moet gemaakt worden toch? Het zou zonde zijn als je die parels van films daardoor mist ...

Echt, je doet jezelf een gunst door die films te kijken.
En ik denk dat sommige hier wel eens zijn met mij.

[ Bericht 1% gewijzigd door Lambiekje op 03-08-2008 13:25:09 ]
pi_60525236
Anatomy of a Murder (Otto Preminger, 1959)
Sterke film die ondanks zijn speelduur van 2,5 uur je aandacht vast weet te houden, alleen voor de opbouw vooraf aan de rechtzaak neemt men misschien iets te veel tijd. Een van de sterke punten van de film is dat men de kijker laat oordelen over de zaak en de film valt dus ook op meerdere manieren te interpreteren. Verder sterk acteerwerk (James Stewart zet wederom een prachtige rol neer) en een lekker jazzy soundtrack. 8.0

Annie Hall (Woody Allen, 1977)
Annie Hall is wederom een leuke film van de grote kleine man Allen. De humor moet je liggen, maar als dat het geval is dan heb je ook een zeer vermakelijke film voor de boeg. Crimes and Misdemeanors vind ik nog steeds zijn beste film, maar Annie Hall is een goede tweede. Binnenkort Manhattan ook maar eens aanschaffen en Interiors eens kijken (die staat al een tijdje in de kast). 7.8

Mighty Aphrodite (Woody Allen, 1995)
Leuke film met een originele manier van vertellen en natuurlijk veel typische Woody Allen humor. Het acteerwerk is prima, al vind ik persoonlijk de Oscar voor Mira Sorvino wat te veel van het goede. Het verhaal zelf is ook weer prima en vooral het einde is leuk gevonden. Zeker niet de beste film van Allen maar nog steeds zeer vermakelijk. 7.2
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')