Vond je elkaar de hersens inslaan met knuffels dan geen uitdaging?quote:Op donderdag 16 juni 2005 22:35 schreef Bensel het volgende:
ja, moeten weer een nieuwe uitdaging hebben
Hey van mijn knuffels blijf je af!quote:Op donderdag 16 juni 2005 22:36 schreef Alicey het volgende:
Vond je elkaar de hersens inslaan met knuffels dan geen uitdaging?
Moet ik preventieve banaanvragen doen?quote:Op donderdag 16 juni 2005 22:37 schreef Schorpioen het volgende:
Zullen we een wedstrijdje doen wie het eerste geband is?
quote:Op donderdag 16 juni 2005 22:37 schreef Schorpioen het volgende:
Zullen we een wedstrijdje doen wie het eerste geband is?
quote:Op donderdag 16 juni 2005 22:37 schreef Alicey het volgende:
[..]
Moet ik preventieve banaanvragen doen?
quote:Op donderdag 16 juni 2005 22:41 schreef Reya het volgende:
Nog één gedicht, omdat ik gelezen wil worden...
Links
[..]
En ik ga maar eens slapen
Deal. Morgen begin ikquote:Op donderdag 16 juni 2005 22:41 schreef Bensel het volgende:
Ik ben nog nooit gebanned?![]()
Okee, wie kan de meeste notes in 1 uur krijgen, en dan Alicey die de score bijhoudt
Dank. Morgen ga ik ze direct halen. Filmen voor op de weblog?quote:
Het kopen van scheermesjes? Very interestingquote:Op donderdag 16 juni 2005 22:58 schreef livEliveD het volgende:
[..]
Dank. Morgen ga ik ze direct halen. Filmen voor op de weblog?![]()
![]()
Waarom denk je dat ik morgen niet kan voor de orakelsessiequote:Op donderdag 16 juni 2005 22:59 schreef miss_sly het volgende:
Het kopen van scheermesjes? Very interesting
Omdat je om 8 uur scheermesjes moet kopen?quote:Op donderdag 16 juni 2005 23:01 schreef livEliveD het volgende:
[..]
Waarom denk je dat ik morgen niet kan voor de orakelsessie![]()
quote:Op donderdag 16 juni 2005 23:04 schreef miss_sly het volgende:
Omdat je om 8 uur scheermesjes moet kopen?
quote:
Oh my goodness... En ik ben natuurlijk vele malen bedorvener dan die arme non.quote:Op donderdag 16 juni 2005 23:41 schreef qu63 het volgende:
Lupa, ik zou toch maar ff gaan nadenken over kruisigen.. Roemeense non overlijdt na kruisiging
Goed voorbeeld doet goed volgen.quote:Op donderdag 16 juni 2005 23:53 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Ik ga slapies doen! Truste!
Slaap lekkerquote:
Hoi Bennie.quote:Op donderdag 16 juni 2005 22:42 schreef Bensel het volgende:
truste alicey, en voor morgen alvast: goedemorgen, alicey
Hee, fun!quote:Op vrijdag 17 juni 2005 08:39 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Ik ga straks ook weg, spullen uitzoeken voor mijn badkamer.
Nietes!quote:
Niet waar!quote:Op vrijdag 17 juni 2005 09:34 schreef Doffy het volgende:
[..]
Nietes!Ik ben niet lief, ik ben gemeen.
Vrouwonvriendelijk. Bot. Ongeduldig. Fel. Maar zeker niet lief
Gedreven, zo kun je het ook noemen.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 10:05 schreef FuifDuif het volgende:
Ik mag die Tiesemans wel, hij steekt veel tijd en moeite in zijn bijdragen. Het is een gedreven man!
Je vergeet er wel bij te zeggen dat hij ook veel tijd en moeite steekt in het verzinnen van persoonlijke beledigingen. Ad hominem is zijn favoriete 'argument'.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 10:05 schreef FuifDuif het volgende:
Ik mag die Tiesemans wel, hij steekt veel tijd en moeite in zijn bijdragen. Het is een gedreven man!
Er is ook een perceptie-verschil.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 10:07 schreef Bensel het volgende:
ikvind vooral de manier waarop hij discussieert nogal vreemd te noemen..
Maar de rest is wegquote:
Tsskquote:
Kom allemaal langsquote:Op vrijdag 17 juni 2005 11:37 schreef Alicey het volgende:
Ziekte zou inderdaad een verschijnsel zijn waarbij je groepsgedrag verwacht.
Ziek in je hoofd bedoel je hopelijk want dan mag ik ook komenquote:
Das mooi want dan is de kans groter dat jij boven het gemiddelde zit. Of weet je het gemiddelde niet?quote:Op vrijdag 17 juni 2005 11:41 schreef Reya het volgende:
Eén van mijn beste vrienden is in ieder geval gezakt...
Volgens mij is dat niet geheel juist. De kans om te zakken daalt niet naarmate er meer gezakten zijn volgens mij..quote:Op vrijdag 17 juni 2005 11:45 schreef livEliveD het volgende:
[..]
Das mooi want dan is de kans groter dat jij boven het gemiddelde zit. Of weet je het gemiddelde niet?
Kom maar langsquote:Op vrijdag 17 juni 2005 11:44 schreef livEliveD het volgende:
[..]
Ziek in je hoofd bedoel je hopelijk want dan mag ik ook komen![]()
Het zal ook weer eens niet.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 11:46 schreef Reya het volgende:
Ik heb al van MutZ gehoord dat de normeringen voor natuurkunde en wiskunde heel soepel zijn
quote:Op vrijdag 17 juni 2005 12:30 schreef qu63 het volgende:
ziek zijn zuigt
en ik verveel me en voel me nu echt k*t
quote:
gewoon erg brak, koppijn, niet lekker enzo.. blaquote:Op vrijdag 17 juni 2005 12:39 schreef miss_sly het volgende:
Ziek zijn is niet leuk![]()
Ik verveel me ook altijd al erg snel.
Wat heb je qu?
Nou ja kan ook. Of je weet het gemiddelde cijfer en als die kerel eronder zit stijgen jouw kansen. Of je weet het aantal mensen dat geslaagd/gezakt is en dan stijgen je kansen ook.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 11:46 schreef Alicey het volgende:
Volgens mij is dat niet geheel juist. De kans om te zakken daalt niet naarmate er meer gezakten zijn volgens mij..
* Doffy draait Herbie Hancock - Cantaloop Islandquote:Op vrijdag 17 juni 2005 12:34 schreef qu63 het volgende:
* qu63 draait nu: Veldhuis en Kemper - mis de kleine dingen van een vrouw![]()
![]()
Gefeliquote:
Het ging meer om de tekst van dat nummer, dat het nogal persoonlijk is nuquote:Op vrijdag 17 juni 2005 12:41 schreef Doffy het volgende:
[..]
* Doffy draait Herbie Hancock - Cantaloop Island![]()
Nee, je kansen veranderen niet. Hooguit de verwachting dat je zal slagen, stijgt.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 12:41 schreef livEliveD het volgende:
Nou ja kan ook. Of je weet het gemiddelde cijfer en als die kerel eronder zit stijgen jouw kansen. Of je weet het aantal mensen dat geslaagd/gezakt is en dan stijgen je kansen ook.
Awww...quote:Op vrijdag 17 juni 2005 12:43 schreef qu63 het volgende:
Het ging meer om de tekst van dat nummer, dat het nogal persoonlijk is nu
kijk mee op http://status.websspace.com en dan bij dorado.. de een na onderste..quote:Op vrijdag 17 juni 2005 12:46 schreef qu63 het volgende:
De httpserver van mijn site ligt er uit
kan ik daar ook weer niks aan doen
Klinkt erg goed!quote:Op vrijdag 17 juni 2005 13:31 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Zo, alles uitgezocht.Tegels in mediterranee-stijl. De vloertegels zijn 'vlekkerig' met o.a. grijs- en rozetinten (beetje natuursteenachtig), de muur wordt crèmekleurig. Tegels met een beetje bobbelige structuur. Sanitair ook uitgezocht, redelijk standaard, maar met ouderwetse kranen. Er komt geen douchecabine in, maar een wandje gemaakt van van die glazen bouwblokken, in dit geval exemplaren met een druppelreliëf in het glas. Denk dat het heel mooi wordt! En we blijven binnen het budget!
Welke week is het nu dan?quote:Op vrijdag 17 juni 2005 13:35 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
JaIn week 34 gaat het gebeuren, dus nog in de vakantie.
bij mij zijn ze nu begonnen met tegelen. ik wilde eerst ook zo'n glazen bouwblokken wandje, maar toch voor een douchebak gegaan omdat het risico voor lekkage zonder douchebak wat groot is en ik heb geen zin in lekkage bij m'n onderburen...quote:Op vrijdag 17 juni 2005 13:31 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Zo, alles uitgezocht.Tegels in mediterranee-stijl. De vloertegels zijn 'vlekkerig' met o.a. grijs- en rozetinten (beetje natuursteenachtig), de muur wordt crèmekleurig. Tegels met een beetje bobbelige structuur. Sanitair ook uitgezocht, redelijk standaard, maar met ouderwetse kranen. Er komt geen douchecabine in, maar een wandje gemaakt van van die glazen bouwblokken, in dit geval exemplaren met een druppelreliëf in het glas. Denk dat het heel mooi wordt! En we blijven binnen het budget!
Hoe bedoel je dat...? Ik zit hier al 4 jaar zonder douchebak, en de nieuwe tegels komen bovenop de oude geloof ik.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 13:48 schreef het_fokschaap het volgende:
bij mij zijn ze nu begonnen met tegelen. ik wilde eerst ook zo'n glazen bouwblokken wandje, maar toch voor een douchebak gegaan omdat het risico voor lekkage zonder douchebak wat groot is en ik heb geen zin in lekkage bij m'n onderburen...
idd.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 14:03 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Je bedoelt in dat verkrachtingstopic? Ik had het nog niet gezien.
De kans dat je geslaagd bent neemt sowieso toe als je weet welk percentage er geslaagd is (en je dus van iemand hoort dat ie bij de groep zakkers zit). Is het echter ook niet zo dat je, als het gemiddelde een 5,5 is en iemand hoort dat ie een 2 heeft dat de kans groter is dat je bij de groep tegenhangers (dus boven de 5.5) zit? Als je namelijk van steeds meer mensen zou horen dat ze onvoldoende hebben kom je op een punt uit dat je zelf wel een voldoende moet hebben om het gemiddelde kloppend te krijgen en dus "hoe meer onder de 5.5 uitslagen" hoe meer je naar een voldoende toewerkt.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 12:43 schreef Doffy het volgende:
Nee, je kansen veranderen niet. Hooguit de verwachting dat je zal slagen, stijgt.
Interessant topic wel.quote:
volgens de klusjesman heb je zonder douchebak altijd meer risico op lekkage. ik loop dat risico niet graag met onderburen. als je op de begane grond woont of alleen een eigen verdieping eronder dan is het misschien nog te overwegen.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 14:04 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Hoe bedoel je dat...? Ik zit hier al 4 jaar zonder douchebak, en de nieuwe tegels komen bovenop de oude geloof ik.
Ja, absoluut.quote:
Ik heb dat zelf ook wel min of meer. Het komt volgens mij juist door wat in de topic ook aangegeven wordt, dat een vrouw het lekker kan vinden, en zich vervolgens voor die gevoelens gaat schamen, omdat het nou eenmaal hoort om een verkrachting als een van de ergste dingen die je kan overkomen te beschouwen..quote:Weet je wat ik wel altijd heb, maar ga dat niet in dat topic zetten omdat ik geen rel wil... Ik kan me totáál niet voorstellen dat ik door een (echte) verkrachting geestelijk helemaal kapot zou zijn. Het feminisme heeft altijd geroepen dat verkrachting 'het ergste is dat een vrouw kan overkomen', maar ik kan veel ergere dingen bedenken. Het hangt er natuurlijk wel van af welke mate van geweld er gebruikt wordt, maar ik kan me niet voorstellen dat ik daar zo van ondersteboven zou zijn als sommige vrouwen dat zijn. Een vriendin van me is ook verkracht, heel vaak zelfs, en behoorlijk geweldadig, door haar toenmalige 'vriend', en hoewel dat natuurlijk wel problemen heeft opgeleverd, heeft ze er zeker geen trauma aan overgehouden.
Ik heb wel onderburen. Ik houd het op zonder douchebak. Denk dat het zo'n vaart niet zal lopen.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 14:16 schreef het_fokschaap het volgende:
volgens de klusjesman heb je zonder douchebak altijd meer risico op lekkage. ik loop dat risico niet graag met onderburen. als je op de begane grond woont of alleen een eigen verdieping eronder dan is het misschien nog te overwegen.
quote:Op vrijdag 17 juni 2005 14:17 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Misschien heeft het ook te maken met je houding t.o.v. van seks. Ik ben nogal 'makkelijk' (okee, dat ga ik terughoren) en zie seks niet als een soort heilig iets.
Dat soort verhalen ken ik ook van incestslachtoffers. Dat ze het lichamelijk lekker vonden en zich daar enorm voor schaamden. Met dank aan het feminisme, nog een extra trauma erbij.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 14:18 schreef Alicey het volgende:
Ik heb dat zelf ook wel min of meer. Het komt volgens mij juist door wat in de topic ook aangegeven wordt, dat een vrouw het lekker kan vinden, en zich vervolgens voor die gevoelens gaat schamen, omdat het nou eenmaal hoort om een verkrachting als een van de ergste dingen die je kan overkomen te beschouwen..
Ik denk ook niet dat ik er gelukkiger van word en ik wens het niemand toe, aangezien het wel een inbreuk is op je lichamelijke integriteit.quote:Ik denk niet dat ik gelukkiger zou worden door een verkrachting, en de kans is aanwezig dat het mij angstig maakt. Er kapot aan gaan verwacht ik echter niet, en als ik er van geniet dan neem ik het er van.
Dan heb je inderdaad een geweldig kortzichtig inbeeldingsvermogen. Verder schijn je dat ene geval van een vriendin te willen spiegelen op iedereen. Generaliseren en aannemen dat mensen hetzelfde reageren in dezelfde omstandigheden is wel zo extreem simplistisch. Tuuwk zijn er ergere dingen en dat zorgt er volgens jou voor dat je geen trauma aan een verkrachting kunt overhouden?quote:Op vrijdag 17 juni 2005 14:15 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Weet je wat ik wel altijd heb, maar ga dat niet in dat topic zetten omdat ik geen rel wil... Ik kan me totáál niet voorstellen dat ik door een (echte) verkrachting geestelijk helemaal kapot zou zijn. Het feminisme heeft altijd geroepen dat verkrachting 'het ergste is dat een vrouw kan overkomen', maar ik kan veel ergere dingen bedenken. Het hangt er natuurlijk wel van af welke mate van geweld er gebruikt wordt, maar ik kan me niet voorstellen dat ik daar zo van ondersteboven zou zijn als sommige vrouwen dat zijn. Een vriendin van me is ook verkracht, heel vaak zelfs, en behoorlijk geweldadig, door haar toenmalige 'vriend', en hoewel dat natuurlijk wel problemen heeft opgeleverd, heeft ze er zeker geen trauma aan overgehouden.
don't say i didn't warn you !quote:Op vrijdag 17 juni 2005 14:19 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Ik heb wel onderburen. Ik houd het op zonder douchebak. Denk dat het zo'n vaart niet zal lopen.
Als degene je vagina opblaast met een fietspomp wordt het anders lieverd (ja dat komt voor ja)quote:Op vrijdag 17 juni 2005 14:21 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Maar goed, ik raak dus ook niet over de zeik van een kerel die in een disco naar mijn tieten, kont of kruis grijpt, terwijl sommige vrouwen daar dus al door in paniek raken. Ik vind die kerel wel een schoft, maar ik heb er zelf niet echt last van.
Jezus, kerel, kun je ook lezen? Ik heb het alleen maar over mijzelf, en over niemand anders.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 14:24 schreef livEliveD het volgende:
Dan heb je inderdaad een geweldig kortzichtig inbeeldingsvermogen. Verder schijn je dat ene geval van een vriendin te willen spiegelen op iedereen. Generaliseren en aannemen dat mensen hetzelfde reageren in dezelfde omstandigheden is wel zo extreem simplistisch. Tuuwk zijn er ergere dingen en dat zorgt er volgens jou voor dat je geen trauma aan een verkrachting kunt overhouden?![]()
Je moet beter lezen, jongen.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 14:26 schreef livEliveD het volgende:
Als degene je vagina opblaast met een fietspomp wordt het anders lieverd (ja dat komt voor ja)![]()
nu trek je een overhaaste conclusie. dat zorgt er inderdaad niet voor, want bljkbaar zijn er mensen die ondanks dat er ergere dingen zijn een trauma overhouden aan een verkrachting.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 14:24 schreef livEliveD het volgende:
Tuuwk zijn er ergere dingen en dat zorgt er volgens jou voor dat je geen trauma aan een verkrachting kunt overhouden?![]()
mja, dat is niet fijn inderdaad. natuurljik zijn er gradaties in te vinden. maar hoe dan ook. Live goes on, hoe naar dat soms ook isquote:Op vrijdag 17 juni 2005 14:26 schreef livEliveD het volgende:
[..]
Als degene je vagina opblaast met een fietspomp wordt het anders lieverd (ja dat komt voor ja)![]()
Ok klopt. Verkeerd gelezen. Echter, jij stelt dat je het niet voor kunt stellen. Dat blijf ik een gebrek aan inbeeldingsvermogen vindenquote:Op vrijdag 17 juni 2005 14:27 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Jezus, erel, kun je ook lezen? Ik heb het alleen maar over mijzelf, en over niemand anders.
Ja komt wel voor ja. Toch kun je er volgens mij heel moeilijk over oordelen als je niet zelf in die situatie hebt gezeten.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 14:29 schreef het_fokschaap het volgende:
dit neemt niet weg dat het wel zo is dat veel mensen hun eigen situatie als "heel erg" weergeven. dit is m.i. vooral een schreeuw om aandacht bij een subjectief gebrek hier aan.
Een situatie die je nooit hebt meegemaakt is altijd lastig om je voor te stellen. Ik weet dus ook niet hoe ik in werkelijkheid zou reageren. Ik kan me echter niet voorstellen dat ik volkomen gebroken zou zijn (nogmaals, het hangt ook af van de manier waarop), al was het maar omdat ik die kerel het niet gun om mij kapot te maken.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 14:32 schreef livEliveD het volgende:
Ok klopt. Verkeerd gelezen. Echter, jij stelt dat je het niet voor kunt stellen. Dat blijf ik een gebrek aan inbeeldingsvermogen vinden
uiteraard, maar feit blijft dat zelfbeklag je vaak niet verder helpt...quote:Op vrijdag 17 juni 2005 14:33 schreef livEliveD het volgende:
[..]
Ja komt wel voor ja. Toch kun je er volgens mij heel moeilijk over oordelen als je niet zelf in die situatie hebt gezeten.
Dat kan idd zo zijn maar dat kun je echt niet op voorhand zeggen (tenzij je er veel onderzoek naar hebt gedaan)quote:Op vrijdag 17 juni 2005 14:31 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Wat ik zeg is niet dat het niet mogelijk is om er een trauma aan over te houden, wat ik zeg is dat het mogelijk is om er geen trauma aan over te houden.
Natuurlijk niet. Ik ken in mijn omgeving drie vrouwen die verkracht zijn. Twee ervan stelsematig gedurende langere tijd. Van die drie heeft er eentje geen ernstig trauma aan overgehouden. Maar dat is dan ook een meid die zich niet zo gauw laat kisten. Natuurlijk heeft ze het er wel moeilijk mee gehad, maar ze was niet 'kapot'.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 14:34 schreef livEliveD het volgende:
Dat kan idd zo zijn maar dat kun je echt niet op voorhand zeggen (tenzij je er veel onderzoek naar hebt gedaan)![]()
iddquote:Op vrijdag 17 juni 2005 14:38 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Zet ik het hierneer omdat ik geen rel wil...
Inderdaad. Dan gaan mensen als een kip zonder kop reageren zonder te lezen wat ik eigenlijk zeg.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 14:38 schreef Alicey het volgende:
Het is trouwens wel een mooi voorproefje voor wanneer je het in dat topic neer zou zetten.
Ik vind het heel logisch dat mensen hun eigen situatie als 'heel erg' weergeven , als zij zoiets hebben ervaren. Dat is namelijk ook 'heel erg', ongeacht of er ergere dingen zijn voor andere mensen.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 14:29 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
dit neemt niet weg dat het wel zo is dat veel mensen hun eigen situatie als "heel erg" weergeven. dit is m.i. vooral een schreeuw om aandacht bij een subjectief gebrek hier aan.
Wanneer is het zelfbeklag?quote:Op vrijdag 17 juni 2005 14:34 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
uiteraard, maar feit blijft dat zelfbeklag je vaak niet verder helpt...
Wat er bedoeld wordt (vermoed ik), is dat sommige mensen hun situatie erger maken door zich te wentelen in zelfbeklag...quote:Op vrijdag 17 juni 2005 14:39 schreef miss_sly het volgende:
Ik vind het heel logisch dat mensen hun eigen situatie als 'heel erg' weergeven , als zij zoiets hebben ervaren. Dat is namelijk ook 'heel erg', ongeacht of er ergere dingen zijn voor andere mensen.
Als je je beklag gebruikt als een excuus om niet verder te gaan. Als je blijft hangen in ach en wee.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 14:40 schreef miss_sly het volgende:
Wanneer is het zelfbeklag?
Kun je je er wel iets bij voorstellen dat je tijdens de seks een herinnering krijgt aan die kerel? Een geur, standje, woordje, geluid? Kun je je ook voorstellen dat dit je kwaad maakt op die kerel omdat hij ervoor gezorgt heeft dat jij die nare herinnering uberhaupt hebt zonder dat je er iets tegen kon doen? Kun je je dan ook voorstellen dat je de seks maar even afblaast en gaat vermijden? Dat je relatie onder druk komt te staan door iemand die gewoon ff zin had en je dwong? Dat zo'n ervaring op je 80ste nog steeds opgeroept kan worden en dus je hele leven er last van hebt? Ook al wil je het hem niet gunnen dat je leven een deuk heeft, je kop zorgt er wel voor. Althans dat is vaak zat gebeurd bij mensen die ook dachten "dat het wel mee zal vallen"quote:Op vrijdag 17 juni 2005 14:34 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Een situatie die je nooit hebt meegemaakt is altijd lastig om je voor te stellen. Ik weet dus ook niet hoe ik in werkelijkheid zou reageren. Ik kan me echter niet voorstellen dat ik volkomen gebroken zou zijn (nogmaals, het hangt ook af van de manier waarop), al was het maar omdat ik die kerel het niet gun om mij kapot te maken.
Ja, hoor, ik kan me dat allemaal levendig voorstellen.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 14:41 schreef livEliveD het volgende:
Kun je je er wel iets bij voorstellen dat je tijdens de seks een herinnering krijgt aan die kerel? Een geur, standje, woordje, geluid? Kun je je ook voorstellen dat dit je kwaad maakt op die kerel omdat hij ervoor gezorgt heeft dat jij die nare herinnering uberhaupt hebt zonder dat je er iets tegen kon doen? Kun je je dan ook voorstellen dat je de seks maar even afblaast en gaat vermijden? Dat je relatie onder druk komt te staan door iemand die gewoon ff zin had en je dwong? Dat zo'n ervaring op je 80ste nog steeds opgeroept kan worden en dus je hele leven er last van hebt? Ook al wil je het hem niet gunnen dat je leven een deuk heeft, je kop zorgt er wel voor. Althans dat is vaak zat gebeurd bij mensen die ook dachten "dat het wel mee zal vallen"
het lijkt me ook heel erg. ik gun het niemand dat voorop gesteld, maar hoe ermee om te gaan...het zal voor een ieder verschillen...feit blijft denk ik dat het niet helpt om erin te bljven hangen.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 14:39 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik vind het heel logisch dat mensen hun eigen situatie als 'heel erg' weergeven , als zij zoiets hebben ervaren. Dat is namelijk ook 'heel erg', ongeacht of er ergere dingen zijn voor andere mensen.
Dat geldt trouwens voor elke trieste, nare of erge gebeurtenis. En er is natuurlijk een verschil tussen klagen en iets van je af praten.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 14:42 schreef het_fokschaap het volgende:
het lijkt me ook heel erg. ik gun het niemand dat voorop gesteld, maar hoe ermee om te gaan...het zal voor een ieder verschillen...feit blijft denk ik dat het niet helpt om erin te bljven hangen.
Sommige vrouwen kunnen dat. De meeste niet.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 14:44 schreef miss_sly het volgende:
ik denk dat er maar erg weinig vrouwen echt in blijven hangen en zich wentelen in zelfbeklag. Maar het zal wel even duren voor ze verder kunnen.
Ik vind echt dat hier nu gedaan wordt alsof je na een verkrachting maa rop moet kunnen staan en denken: kutvent, en verder gaan met je leven.
Erg simpel.
Zelf heb ik zelden de drang gehad om iets wat mij overkomt als 'heel erg' weer te geven.. Het schijnt inderdaad niet gebruikelijk te zijn afgaande op reacties van mijn omgeving.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 14:39 schreef miss_sly het volgende:
[..]
En ze is er nu ook helemaal 'vanaf'? Lijkt me niet. Bij de ene heeft het minder impact dan de ander maar echt het afsluiten als hoofdstuk kun je het volgens mij nooit.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 14:37 schreef Lupa_Solitaria het volgende:Natuurlijk heeft ze het er wel moeilijk mee gehad, maar ze was niet 'kapot'.
zeker. en ik denk dat het ook vaak heel normaal is om zo te reageren. ook mensen die de oorlog hebben meegemaakt blijven daar hun leven op terug komen en willen erover praten.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 14:44 schreef miss_sly het volgende:
ik denk dat er maar erg weinig vrouwen echt in blijven hangen en zich wentelen in zelfbeklag. Maar het zal wel even duren voor ze verder kunnen.
misschien is het simpel. het is ook lastig om er over te oordelen als je het niet zelf hebt meegemaakt, maar uiteindelijk moet je hoe dan ook verder met je leven.quote:Ik vind echt dat hier nu gedaan wordt alsof je na een verkrachting maa rop moet kunnen staan en denken: kutvent, en verder gaan met je leven.
Erg simpel.
Eerder heel veel. In de tijd van de vrouwenbeweging was er een soort 'verkrachtingscultus'. Dat was echt meest afschuwelijke denkbaar.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 14:45 schreef miss_sly het volgende:
En volgens mij heeft het ook weinig met feminisme te maken,
Er bestaat dus een verschil in beleving. Ik ervaar het niet als aantasting van mijn persoon als een kerel in een kroeg in mijn tieten knijpt. Andere vrouwen wel. Natuurlijk is een verkrachting altijd een aantasting van je persoon, maar ook daar zal verschil in beleving zijn.quote:maar alles met de aantasting van je persoon.
Uiteraard kan dat.quote:Een man die verkracht wordt, kan dat ook al traumatisch ervaren.
Ja, ze is er helemaal vanaf. Natuurlijk kun je dat afsluiten, ik zou niet weten waarom niet...? Ze haat hem zelfs niet, heeft vooral medelijden met hem. En ze is dol op seks.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 14:48 schreef livEliveD het volgende:
En ze is er nu ook helemaal 'vanaf'? Lijkt me niet. Bij de ene heeft het minder impact dan de ander maar echt het afsluiten als hoofdstuk kun je het volgens mij nooit.
Andere mensen hebben de neiging om de meest onbenullig bullshit al als 'heel erg' te beschrijven.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 14:46 schreef Alicey het volgende:
Zelf heb ik zelden de drang gehad om iets wat mij overkomt als 'heel erg' weer te geven.. Het schijnt inderdaad niet gebruikelijk te zijn afgaande op reacties van mijn omgeving.
En ik denk dat die veerkracht iets is wat voor een behoorlijk deel een keuze is. Daarnaast heeft het ook voordelen om 'kapot' te zijn. Het levert aandacht op, en medelijden.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 14:50 schreef miss_sly het volgende:
Wat is 'kapot'?
voor iedereen is dat anders, en dat heeft te maken met de veerkracht die je als persoon hebt, denk ik.
Maar ze hebben het recht toch om wat in jouw ogen onbenullig is er te vinden?quote:Op vrijdag 17 juni 2005 14:51 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Andere mensen hebben de neiging om de meest onbenullig bullshit al als 'heel erg' te beschrijven.
Ja, inderdaad.. Er lijkt echter toch een soort middenweg te zijn. Sommige dingen moet je 'heel erg' vinden, en zo niet wordt op zijn minst gevraagd of je niet toevallig autistisch bent.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 14:51 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Andere mensen hebben de neiging om de meest onbenullig bullshit al als 'heel erg' te beschrijven.
En ook hier kan ik me weer prima in vinden.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 14:53 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Maar ze hebben het recht toch om wat in jouw ogen onbenullig is er te vinden?
Wie ben jij om te bepalen dat het onbenullig is?
Tja, andermans ellende is heilig. Daar ben ik het dus niet mee eens. Ze mogen die dingen die ik als onbenullig beschouw best 'erg' vinden, maar daar hebben ze vooral zichzelf mee te pakken. Maar lijden is nu eenmaal hip.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 14:53 schreef miss_sly het volgende:
Ik vind het vooral erg als ze zichzelf meer lijden aandoen dan strikt noodzakelijk is. En dat komt nogal veel voor. Je weet wat ik bedoel denk ik.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 14:56 schreef Alicey het volgende:
Ik ben overigens zelf wel zo hypocriet dat als ik anderen zie lijden ik dat heel erg kan vinden, waarbij het niet eens echt uitmaakt waarom...
Ik weet waar je het over hebt. Triest indeed.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 14:57 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Ik vind het vooral erg als ze zichzelf meer lijden aandoen dan strikt noodzakelijk is. En dat komt nogal veel voor. Je weet wat ik bedoel denk ik.
Dat is een "probleem" dat ik ook heb. Hoewel ik soms wel eens slechte buien heb waarin ik een overvloed aan zelfmedelijden heb.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 15:00 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Ik heb doorgaans ook meer medelijden met anderen dan met mezelf trouwens.
natuurlijk heeft men dat recht, maar of het constructief is van dat recht gebruik te maken vraag ik me af. dat denk ik niet. al is de volgende vraag of iets constructief dient te zijnquote:Op vrijdag 17 juni 2005 14:53 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ja, maar da's tijdelijk. Daar heb ik zo eens per maand ook wel eens last van gedurende enkele uren.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 15:04 schreef Alicey het volgende:
Dat is een "probleem" dat ik ook heb. Hoewel ik soms wel eens slechte buien heb waarin ik een overvloed aan zelfmedelijden heb.
Als je graag gelukkig en succesvol (op welk vlak dan ook) wilt zijn wel ja.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 15:04 schreef het_fokschaap het volgende:
natuurlijk heeft men dat recht, maar of het constructief is van dat recht gebruik te maken vraag ik me af. dat denk ik niet. al is de volgende vraag of iets constructief dient te zijn
Zoiets is de frequentie bij mij ook ja.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 15:05 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Ja, maar da's tijdelijk. Daar heb ik zo eens per maand ook wel eens last van gedurende enkele uren.
Je gaat gewoon in een hoekje medelijden met jezelf zitten hebben? Ik vind het nog wel eens lekker om dat af te reageren op iemand anders. Raymond is een dankbaar object daarvoor.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 15:09 schreef Alicey het volgende:
Zoiets is de frequentie bij mij ook ja.Overigens val ik zo weinig mogelijk anderen er mee lastig, dat dan weer wel.
Zoiets ja.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 15:10 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Je gaat gewoon in een hoekje medelijden met jezelf zitten hebben?
Misschien komt het ook wel omdat er geen gekwalificeerde slachtoffers daarvoor in mijn buurt zijn normaal gesproken.quote:Ik vind het nog wel eens lekker om dat af te reageren op iemand anders. Raymond is een dankbaar object daarvoor.![]()
Ik weet het wel zekerquote:Op vrijdag 17 juni 2005 15:14 schreef miss_sly het volgende:
Ik denk dat iemand laten weten dat zijn/haar verdriet onbenullig is, bepaald niet zal meehelpen aan de verwerking. Eerder integendeel.
klopt. het omgekeerde is ook niet goed lijkt me. zoals altijd moet er een gulden middenweg worden gevonden...quote:Op vrijdag 17 juni 2005 15:14 schreef miss_sly het volgende:
Ik denk dat iemand laten weten dat zijn/haar verdriet onbenullig is, bepaald niet zal meehelpen aan de verwerking. Eerder integendeel.
Nee, absoluut. Verdriet is een emotie die voor jezelf erg levendig en serieus is. Het gaat echter ook niet zo zeer om de vraag of iemand verdriet heeft, maar meer om de manier hoe iemand er mee omgaat, en relativeert zeg maar..quote:Op vrijdag 17 juni 2005 15:14 schreef miss_sly het volgende:
Was het een bekende van haar? Kun je de situatie schetsen? En waarom denk je dat hetzelfde voor jou zou opgaan?quote:Op vrijdag 17 juni 2005 14:50 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Ja, ze is er helemaal vanaf. Natuurlijk kun je dat afsluiten, ik zou niet weten waarom niet...? Ze haat hem zelfs niet, heeft vooral medelijden met hem. En ze is dol op seks.
Dat is ook iets wat ik nooit zal zeggen, dan begrijp je me volkomen verkeerd. Maar mensen die in mijn ogen te veel klagen of blijven hangen in hun ellende, mijd ik als de pest.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 15:14 schreef miss_sly het volgende:
Ik vind het niet kies om dat hele verhaal hier te vertellen. Er zijn mensen die weten wie ik ben op dit forum en ze zouden het kunnen herleiden. Ik ga dus geen situatie schetsen. De reden dat ik denk dat het voor mij ook zou opgaan is tweeledig. Ten eerste lijken we erg op elkaar. Ten tweede de manier waarop ik reageer op iets dat sommigen aanranding zouden noemen; het grijpen van tieten of kont e.d. Ik schat mezelf in, maar hoe ik zou reageren kan ik natuurlijk nooit met zekerheid zeggen.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 15:17 schreef livEliveD het volgende:
Was het een bekende van haar? Kun je de situatie schetsen? En waarom denk je dat hetzelfde voor jou zou opgaan?
Idd, het mee gaan huilen en roepen dat het zo verschrikkelijk is allemaal, is ook niet bepaald constructief. Toch doen veel mensen dat.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 15:16 schreef het_fokschaap het volgende:
klopt. het omgekeerde is ook niet goed lijkt me. zoals altijd moet er een gulden middenweg worden gevonden...
Das makkelijker gezegd dan gedaanquote:Op vrijdag 17 juni 2005 15:17 schreef Alicey het volgende:
Op een keer zul je je er overheen moeten zetten en verder leven. Ikzelf doe dat liever vandaag dan morgen als het even kan. Dat anderen er langer tijd voor nodig hebben is zeer begrijpelijk, maar je doet jezelf tekort wanneer je vergeet op te staan nadat je bent gevallen.
Die mensen over wie ik op die manier oordeel hebben daar geen last van. Ik blijf namelijk uit hun buurt. De mensen op wie ik doel zijn ook het soort mensen die in R&P een topic openen om de huilie uit te hangen. Als je werkelijk advies geeft over hoe iemand verder zou kunnen gaan, ben je een botterik, want je wordt geacht ook ach en wee te roepen en iemand te bevestigen in zijn ellende. En daar pas ik voor.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 15:20 schreef miss_sly het volgende:
er in blijven hangen is ook niet goed, en je moet verder. Maar ik krijg hier de indruk dat de tijd vooral kort moet zijn, omdat je anders verkeerd bezig bent. Ik vind dat sommige er gewoon te gemakkelijk over oordelen en woorden als zelfbeklag, wentelen, enz te gemakkelijk in de mond nemen.
De grens ligt voor mij op het punt waar iemand klaagt, maar excuses verzint om geen praktische adviezen uit te voeren of anderszins iets te doen wat de klachten kan doen wegnemen..quote:Op vrijdag 17 juni 2005 15:20 schreef miss_sly het volgende:
er in blijven hangen is ook niet goed, en je moet verder. Maar ik krijg hier de indruk dat de tijd vooral kort moet zijn, omdat je anders verkeerd bezig bent. Ik vind dat sommige er gewoon te gemakkelijk over oordelen en woorden als zelfbeklag, wentelen, enz te gemakkelijk in de mond nemen.
Dit kun je nog zien als "Hej ik ben gewild". Ego strelen. Totaal niet te vergelijken of door te trekken met verkrachting imho. Overigens is er een groot verschil tussen in je reet worden geknepen en in je kruis.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 15:20 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Ten tweede de manier waarop ik reageer op iets dat sommigen aanranding zouden noemen; het grijpen van tieten of kont e.d. Ik schat mezelf in, maar hoe ik zou reageren kan ik natuurlijk nooit met zekerheid zeggen.
ik denk dat er een periode is waarin je wel mee moet huilen. Dat kan helpen, je erkent het verdriet en dat kan erg belangrijk zijn.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 15:21 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Idd, het mee gaan huilen en roepen dat het zo verschrikkelijk is allemaal, is ook niet bepaald constructief. Toch doen veel mensen dat.
Dit sluit aan bij waar ik de grens leg.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 15:23 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Die mensen over wie ik op die manier oordeel hebben daar geen last van. Ik blijf namelijk uit hun buurt. De mensen op wie ik doel zijn ook het soort mensen die in R&P een topic openen om de huilie uit te hangen. Als je werkelijk advies geeft over hoe iemand verder zou kunnen gaan, ben je een botterik, want je wordt geacht ook ach en wee te roepen en iemand te bevestigen in zijn ellende. En daar pas ik voor.
begrijp me niet verkeerd. men moet wat mij betreft niets. of iemand verkeerd bezig is is voor mij lastig te beoordelen. ik kan me hoogstens afvragen of het bijdraagt aan een oplossing als zoiets lang zou duren.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 15:20 schreef miss_sly het volgende:
Maar ik krijg hier de indruk dat de tijd vooral kort moet zijn, omdat je anders verkeerd bezig bent.
misschien wel...quote:Ik vind dat sommige er gewoon te gemakkelijk over oordelen en woorden als zelfbeklag, wentelen, enz te gemakkelijk in de mond nemen.
Ik zie dat bepaald niet als egostrelen.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 15:24 schreef livEliveD het volgende:
Dit kun je nog zien als "Hej ik ben gewild". Ego strelen. Totaal niet te vergelijken of door te trekken met verkrachting imho. Overigens is er een groot verschil tussen in je reet worden geknepen en in je kruis.
Wanneer je bereid bent iets te doen, zul je uiteindelijk slagen. Ik heb veel begrip voor mensen die hun problemen proberen op te lossen, en daarbij het nodige klagen of van zich af praten. Dit is volgens mij niet geheel duidelijk voor jou, dus bij deze.quote:
Verdriet erkennen en meehuilen zijn twee heel verschillende dingen. Meehuilen is imo altijd volstrekt zinloos.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 15:24 schreef miss_sly het volgende:
ik denk dat er een periode is waarin je wel mee moet huilen. Dat kan helpen, je erkent het verdriet en dat kan erg belangrijk zijn.
eens ! alleen is het heel lastig om te zien waar de grens ligt. moet die aangegeven worden door het lijdend voorwerp of moet die grens van buitenaf opgelegd worden...lastig lastig...quote:Op vrijdag 17 juni 2005 15:24 schreef miss_sly het volgende:
[..]
ik denk dat er een periode is waarin je wel mee moet huilen. Dat kan helpen, je erkent het verdriet en dat kan erg belangrijk zijn.
Na verloop van tijd mag je best iemand een schop onder zijnhaar kont geven, maar in eerste instantie is erkenning en troost toch waar men naar op zoek is.
Ik denk dat wij helemaal neit zo verschillend denken, hoor Lupa, alleen dat ik vind dat je iemand behoorlijk de tijd moet geven om op te krabbelen en het leven weer op te pakken.
Goed dat je het zegt. Ik schrijf het op voor de volgende meet. Win-win situatie blijkbaar. Ik heb lol en jouw boeit het niet.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 15:25 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Ja, er is een verschil tussen in je reet of in je kruis geknepen worden, maar met geen van beiden kan ik echt zitten.
Ik denk ook niet dat er echt een groot verschil is. Ik kom misschien ook nu over als iemand die erg hard en over-rationeel is, maar dat is eerder het tegenovergestelde. Ik vind alleen dat iemand verantwoordelijk is voor zijn eigen leven. Wanneer iemand niet bereid is zelf iets aan zijn of haar leven te doen, dan heeft het geen zin om mee te gaan met het beklag van iemand..quote:Op vrijdag 17 juni 2005 15:24 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Na verloop van tijd mag je best iemand een schop onder zijnhaar kont geven, maar in eerste instantie is erkenning en troost toch waar men naar op zoek is.
Ik denk dat wij helemaal neit zo verschillend denken, hoor Lupa, alleen dat ik vind dat je iemand behoorlijk de tijd moet geven om op te krabbelen en het leven weer op te pakken.
Natuurlijk mag dat, maar ik walg ervan wanneer iemand dat doet puur om medelijden te scoren. Zal er dus ook niet op reageren, want ik reageer in R&P bij voorkeur met contructieve adviezen en die worden in dergelijke topics niet op prijs gesteld. Ik vind het al vreemd dat iemand zo'n topic opent eigenlijk.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 15:27 schreef miss_sly het volgende:
Als iemand in R&P een topic opent over het verlies van de eerste liefde enzo, denk ik ook: joh, dat gaat wel over, de wereld vergaat neit, stel je niet aan...
maar voor die persoon vergaat de wereld wel...en dat mag
Ik vraag mij af of dat zinloos is. Het schept een bepaald gevoel. In de letterlijke zin meehuilen is verder iets wat ik erg snel doe, ik kan niet tegen huilende mensen.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 15:26 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Verdriet erkennen en meehuilen zijn twee heel verschillende dingen. Meehuilen is imo altijd volstrekt zinloos.
Ik zeg niet dat het me niet boeit, ik vind een kerel die dat doet een lul. Maar ik ondervind er persoonlijk (op dat moment zelf na) geen hinder van.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 15:29 schreef livEliveD het volgende:
Goed dat je het zegt. Ik schrijf het op voor de volgende meet. Win-win situatie blijkbaar. Ik heb lol en jouw boeit het niet.
Mee eens. Zolang er maar niet verwacht wordt dat je het eenzelfde kwalificatie geeft.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 15:27 schreef miss_sly het volgende:
Als iemand in R&P een topic opent over het verlies van de eerste liefde enzo, denk ik ook: joh, dat gaat wel over, de wereld vergaat neit, stel je niet aan...
maar voor die persoon vergaat de wereld wel...en dat mag
Daar heb ik ook last van, ik raak gauw geroerd door het verdriet van een ander.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 15:30 schreef Alicey het volgende:
Ik vraag mij af of dat zinloos is. Het schept een bepaald gevoel. In de letterlijke zin meehuilen is verder iets wat ik erg snel doe, ik kan niet tegen huilende mensen.
Ik vind oordelen te gemakkelijk en niet goed. Of je nu christen bent of niet.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 15:29 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Natuurlijk mag dat, maar ik walg ervan wanneer iemand dat doet puur om medelijden te scoren. Zal er dus ook niet op reageren, want ik reageer in R&P bij voorkeur met contructieve adviezen en die worden in dergelijke topics niet op prijs gesteld. Ik vind het al vreemd dat iemand zo'n topic opent eigenlijk.
En ja, dat is een oordeel, in jouw ogen misschien wel een hard oordeel. Maar ik behoud mij het recht voor om over mensen te oordelen, ik ben namelijk geen christen.
het is pas een win-win situatie als Lupa opgewonden raakt van jouw aanrakingen !quote:Op vrijdag 17 juni 2005 15:29 schreef livEliveD het volgende:
[..]
Goed dat je het zegt. Ik schrijf het op voor de volgende meet. Win-win situatie blijkbaar. Ik heb lol en jouw boeit het niet.
Ik schat in dat dat niet gaat gebeuren. En dát weet ik wel vrij zeker.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 15:34 schreef het_fokschaap het volgende:
het is pas een win-win situatie als Lupa opgewonden raakt van jouw aanrakingen !
Als je me beter zou kennen zou je weten dat dat nogal meevalt.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 15:34 schreef miss_sly het volgende:
Ik vind oordelen te gemakkelijk en niet goed. Of je nu christen bent of niet.
En ja, ik vind dat jij nogal snel klaar staat met je oordeel.
Ik ben het met Lupa eens dat een dergelijke insteek niet direct constructief is om iets aan een probleem te doen, vooral wanneer er bij praktische oplossingen echt boos wordt gereageerd.. Aan de andere kant weet ik van mezelf ook dat ik soms gewoon zin heb om te zeuren over iets, vooral als ik zelf al het praktische deel heb uitgestippeld...quote:Op vrijdag 17 juni 2005 15:34 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik vind oordelen te gemakkelijk en niet goed. Of je nu christen bent of niet.
En ja, ik vind dat jij nogal snel klaar staat met je oordeel.
Ik heb mij een mening gevormd nav van je posts hier, dat is vrij simpel. Ik hang er geen waardeeloordeel aan op, ik constateer dat ik dat vind.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 15:37 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Als je me beter zou kennen zou je weten dat dat nogal meevalt.Maar je bent volkomen vrij om over mij te denken (en te oordelen, want wat jij nu zegt is net zo goed een oordeel) wat je wilt.
quote:
nou ja, op zich ben je redelijk uitgesproken in je meningen. voor een discussie is dat op zich goedquote:Op vrijdag 17 juni 2005 15:37 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Als je me beter zou kennen zou je weten dat dat nogal meevalt.Maar je bent volkomen vrij om over mij te denken (en te oordelen, want wat jij nu zegt is net zo goed een oordeel) wat je wilt.
Natuurlijk hang je er wel een waardeoordeel aan, je vindt oordelen namelijk te gemakkelijk en verkeerd.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 15:43 schreef miss_sly het volgende:
Ik heb mij een mening gevormd nav van je posts hier, dat is vrij simpel. Ik hang er geen waardeeloordeel aan op, ik constateer dat ik dat vind.
Ik VIND dat. Wat jij doet moet jij weten.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 15:51 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Natuurlijk hang je er wel een waardeoordeel aan, je vindt oordelen namelijk te gemakkelijk en verkeerd.Ik heb daar verder geen problemen mee hoor.
Ik ben erg uitgesproken in mijn meningen vaak (hoewel dat wel aan het veranderen is), maar meningen zijn niet hetzelfde als oordelen over mensen. Soms oordeel ik snel over iemand, maar ik kan ook heel gemakkelijk weer van dat oordeel terugkomen.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 15:50 schreef het_fokschaap het volgende:
nou ja, op zich ben je redelijk uitgesproken in je meningen. voor een discussie is dat op zich goed
Mjah.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 15:51 schreef het_fokschaap het volgende:
overigens...waar is de beloofde zon die vanuit het westen zou doorbreken...ik zit hier verdomme in het westen...
Ooit gehoord van "Van je af schrijven"?quote:Op vrijdag 17 juni 2005 15:29 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Ik vind het al vreemd dat iemand zo'n topic opent eigenlijk.
Dat IS dan toch een waardeoordeel?quote:Op vrijdag 17 juni 2005 15:52 schreef miss_sly het volgende:
Ik VIND dat. Wat jij doet moet jij weten.
de vraag is of oordelen te gemakkelijk en verkeerd is. ik denk dat meevoelen in sommige situaties ook te gemakkelijk en verkeerd is.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 15:51 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Natuurlijk hang je er wel een waardeoordeel aan, je vindt oordelen namelijk te gemakkelijk en verkeerd.Ik heb daar verder geen problemen mee hoor.
In jouw geval zou ik het simplistisch willen noemen.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 15:52 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Ik ben erg uitgesproken in mijn meningen vaak.
Dat kan ook in een dagboek of op een stuk papier. Ik snap het gedeelte van het vissen naar medelijden niet.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 15:53 schreef livEliveD het volgende:
Ooit gehoord van "Van je af schrijven"?
dan verander je dus je mening in dat specifieke geval en oordeel je andersquote:Op vrijdag 17 juni 2005 15:52 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Ik ben erg uitgesproken in mijn meningen vaak (hoewel dat wel aan het veranderen is), maar meningen zijn niet hetzelfde als oordelen over mensen. Soms oordeel ik snel over iemand, maar ik kan ook heel gemakkelijk weer van dat oordeel terugkomen.
Is het hakken wat je nu doet op reeele gronden gebaseerd, of is het een emotionele reactie?quote:Op vrijdag 17 juni 2005 15:55 schreef livEliveD het volgende:
[..]
In jouw geval zou ik het simplistisch willen noemen.![]()
Dat moet jij nodig zeggenquote:Op vrijdag 17 juni 2005 15:55 schreef livEliveD het volgende:
In jouw geval zou ik het simplistisch willen noemen.![]()
misschien is het een experiment ?quote:Op vrijdag 17 juni 2005 15:56 schreef Alicey het volgende:
[..]
Is het hakken wat je nu doet op reeele gronden gebaseerd, of is het een emotionele reactie?
Tja, oordelen doe je altijd lijkt mij, alleen de een spreekt iets eerder uit dan de ander.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 15:56 schreef het_fokschaap het volgende:
dan verander je dus je mening in dat specifieke geval en oordeel je anders
nou ja, ze zijn in ieder geval sterk gerelateerd dan.
volgens mij had ik langer moeten blijvenquote:Op vrijdag 17 juni 2005 15:57 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Dat moet jij nodig zeggenJouw meningen op de meet waren echt enorm genuanceerd en goed onderbouwd.
Gaat niet werken tussen ons, livE.
Soms heh, en ja das heel gek maar zo zijn mensen, heb je gewoon ff een goed woordje nodig. Ff uitwaaien om weer op de rails te komen. Ooit gehoord dat praten helpt om een trauma te verwerken? Waarom denk dat er iemand was in Engeland die een boek schreef over jarenlange verkrachting enzo door de ouders? Ooit wel eens stil gestaan bij hoe moeilijk het is om sommige dingen te verwerken? Of ben je de hele dag met je eigen leven bezig en iedereen moet zoals jou denken? Zo van: "Ik word geknepen en kan er niet mee zitten dus verwacht vooral niet dat ik het van een ander begrijp"? Het zal wel medelijden zijn want ik zou geen andere reden kunnen bedenken met mijn simplistische kijk op de wereldquote:Op vrijdag 17 juni 2005 15:55 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Dat kan ook in een dagboek of op een stuk papier. Ik snap het gedeelte van het vissen naar medelijden niet.
Het eerste. Ik raak niet zo snel emotioneel. Zie vorige reactiequote:Op vrijdag 17 juni 2005 15:56 schreef Alicey het volgende:
Is het hakken wat je nu doet op reeele gronden gebaseerd, of is het een emotionele reactie?
Ik heb al eerder gezegd dat er een verschil is tussen klagen en iets van je afpraten. Ik heb geen zin om dingen drie keer uit te leggen, want je bent toch vastberaden om mijn woorden te misinterpreteren, zo is mijn indruk.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 16:00 schreef livEliveD het volgende:
Soms heh, en ja das heel gek maar zo zijn mensen, heb je gewoon ff een goed woordje nodig. Ff uitwaaien om weer op de rails te komen. Ooit gehoord dat praten helpt om een trauma te verwerken? Waarom denk dat er iemand was in Engeland die een boek schreef over jarenlange verkrachting enzo door de ouders? Ooit wel eens stil gestaan bij hoe moeilijk het is om sommige dingen te verwerken? Of ben je de hele dag met je eigen leven bezig en iedereen moet zoals jou denken? Zo van: "Ik word geknepen en kan er niet mee zitten dus verwacht vooral niet dat ik het van een ander begrijp"? Het zal wel medelijden zijn want ik zou geen andere reden kunnen bedenken met mijn simplistische kijk op de wereld![]()
Overigens is een rouwkaart sturen ook een slecht plan want "Jah dan geef ik toe aan het vissen naar medelijden hetgeen het wel moet wezen". Psychologen moeten we ook afschaffen want er zijn immers dagboeken te koop en dan "heeft niemand er last van"quote:Op vrijdag 17 juni 2005 15:55 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Dat kan ook in een dagboek of op een stuk papier. Ik snap het gedeelte van het vissen naar medelijden niet.
En dat verschil kun jij zien aan een OP?quote:Op vrijdag 17 juni 2005 16:02 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Ik heb al eerder gezegd dat er een verschil is tussen klagen en iets van je afpraten.
De ene drogreden na de andere en mijn woorden in het belachelijke trekken.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 16:02 schreef livEliveD het volgende:
Overigens is een rouwkaart sturen ook een slecht plan want "Jah dan geef ik toe aan het vissen naar medelijden hetgeen het wel moet wezen". Psychologen moeten we ook afschaffen want er zijn immers dagboeken te koop en dan "heeft niemand er last van"
Je vorige reactie is trouwens een beetje tegenstrijdig.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 16:00 schreef livEliveD het volgende:
[..]
Het eerste. Ik raak niet zo snel emotioneel. Zie vorige reactie
Heb je het nu over het gedeelte waarbij je me een Nazi noemde?quote:Op vrijdag 17 juni 2005 15:57 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Dat moet jij nodig zeggenJouw meningen op de meet waren echt enorm genuanceerd en goed onderbouwd.
Je zoekt naar medelijden nu? Pak een dagboekquote:Op vrijdag 17 juni 2005 16:03 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Einde discussie, livE. De lol is eraf wat mij betreft.
maar je moet het ook niet moeilijker maken dan het is...quote:Op vrijdag 17 juni 2005 16:00 schreef livEliveD het volgende:
Het zal wel medelijden zijn want ik zou geen andere reden kunnen bedenken met mijn simplistische kijk op de wereld![]()
Ja, hoor, schat, wat jij wil.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 16:05 schreef livEliveD het volgende:
Heb je het nu over het gedeelte waarbij je me een Nazi noemde?![]()
Zou goed kunnen jaquote:Op vrijdag 17 juni 2005 16:05 schreef Alicey het volgende:
Algeheel denk ik echter dat het probleem is dat "jullie" elkaar niet helemaal begrijpen, en de uitspraken van een ander veel te zwart/wit zien.. Dat idee heb ik tenminste, omdat ik me in de meeste uitspraken van "beide partijen" wel kan vinden.
Is dat niet het hele punt? Dat je nooit kunt bepalen of iets medelijden is of niet. Althans niet via Fok?quote:Op vrijdag 17 juni 2005 16:06 schreef het_fokschaap het volgende:Al heb ik hem natuurlijk alleen in de media meegemaakt en weet ik niet hoe hij zich daarbuiten opstelt.
Je ontkent dat je het gezegd hebt?quote:Op vrijdag 17 juni 2005 16:06 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Ja, hoor, schat, wat jij wil.
Er is echter maar een partij die het leuk schijnt te vinden om de woorden van de ander zo idioot mogelijk te verdraaien en om, als die ander de discussie wil beëindigen, te gaan flamen in de hoop nog een reactie te krijgen.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 16:05 schreef Alicey het volgende:
Algeheel denk ik echter dat het probleem is dat "jullie" elkaar niet helemaal begrijpen, en de uitspraken van een ander veel te zwart/wit zien.. Dat idee heb ik tenminste, omdat ik me in de meeste uitspraken van "beide partijen" wel kan vinden.
mja, via Fok zijn zaken lastig te bepalen. Ik denk dan ook zeker niet dat het zinvol is om een emotioneel verhaal hier te plaatsen.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 16:07 schreef livEliveD het volgende:
[..]
Is dat niet het hele punt? Dat je nooit kunt bepalen of iets medelijden is of niet. Althans niet via Fok?
Ja was jammer dat je er niet wasquote:Op vrijdag 17 juni 2005 15:59 schreef het_fokschaap het volgende:
volgens mij had ik langer moeten blijven
Ik heb je aangezet tot nadenken dus me doel is al bereiktquote:Op vrijdag 17 juni 2005 16:08 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Er is echter maar een partij die het leuk schijnt te vinden om de woorden van de ander zo idioot mogelijk te verdraaien en om, als die ander de discussie wil beëindigen, te gaan flamen in de hoop nog een reactie te krijgen.
Ik denk dat het in veel gevallen keihard op je eigen bord terugkomt. Echter kan ik me wel voorstellen dat je de drang hebt en het eruit gooit zonder de consequenties te overzien op dat moment.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 16:08 schreef het_fokschaap het volgende:
Ik denk dan ook zeker niet dat het zinvol is om een emotioneel verhaal hier te plaatsen.
uiteraard...als je verder nergens terechtkunt...maar goed, daar gaat het mij verder niet om. ik heb al eerder gezegd, dat iedereen het zo op z'n eigen manier aanpakt...het discussiepunt blijft dat ik me afvraag of het constructief is....quote:Op vrijdag 17 juni 2005 16:10 schreef livEliveD het volgende:
[..]
Ik denk dat het in veel gevallen keihard op je eigen bord terugkomt. Echter kan ik me wel voorstellen dat je de drang hebt en het eruit gooit zonder de consequenties te overzien op dat moment.
Ik denk inderdaad niet dat het ooit mogelijk is om jou te laten nadenkenquote:Op vrijdag 17 juni 2005 16:09 schreef livEliveD het volgende:
Ik heb je aangezet tot nadenken dus me doel is al bereikt![]()
ik denk dat het beter is WFL preventief te sluiten...quote:Op vrijdag 17 juni 2005 16:14 schreef Alicey het volgende:
Ik ben zometeen een paar uurtjes off-line.. Doen jullie wel een beetje lief tegen elkaar?
Doffel.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 16:15 schreef Doffy het volgende:
Ik denk inderdaad niet dat het ooit mogelijk is om jou te laten nadenken
Leuke discussie btw![]()
Dan gaan we naar R&Pquote:Op vrijdag 17 juni 2005 16:15 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
ik denk dat het beter is WFL preventief te sluiten...
Tja op zich een prima mening van je lijkt me. Waarom heb je trouwens nog steeds niet gereageerd in het WFL-Truth meet topic?quote:Op vrijdag 17 juni 2005 16:15 schreef Doffy het volgende:
Ik denk inderdaad niet dat het ooit mogelijk is om jou te laten nadenken
quote:Op vrijdag 17 juni 2005 16:19 schreef Doffy het volgende:
Een schop onder je dikke huilerige hol kan je krijgen!
Tuuwk. Ik hou van iedereenquote:Op vrijdag 17 juni 2005 16:14 schreef Alicey het volgende:
Ik ben zometeen een paar uurtjes off-line.. Doen jullie wel een beetje lief tegen elkaar?
Geen zin in. Dat gaat een stropige, lange discussie worden voor feitelijk niemand.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 16:20 schreef livEliveD het volgende:
Waarom heb je trouwens nog steeds niet gereageerd in het WFL-Truth meet topic?
Wel een goed planquote:
Als ik het interpreteer als de handdoek in de ring gooien, dat je je mening niet kunt staven zeg maar (net als bij de meet ja), dan zie ik het zeker fout? En ja deze had ik al klaarstaan omdat ik je reactie hier al kon raden.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 16:24 schreef Doffy het volgende:
Geen zin in. Dat gaat een stropige, lange discussie worden voor feitelijk niemand.
Schaapje!quote:
quote:moet ik eerst de begroeting doen voordat ik in bovenstaand lijstje kom staan...
ik mis alles vanwege mijn vroege vertrek. om welke mening ging het hier ?quote:Op vrijdag 17 juni 2005 16:27 schreef livEliveD het volgende:
[..]
Als ik het interpreteer als de handdoek in de ring gooien, dat je je mening niet kunt staven zeg maar (net als bij de meet ja), dan zie ik het zeker fout? En ja deze had ik al klaarstaan omdat ik je reactie hier al kon raden.
ik vraag me dan weer af of jij het niet wat te persoonlijk neemt ?quote:Overigens vraag ik me nog wel serieus af of LS ontkent dat ze me een Nazi heeft genoemd of niet
quote:Ik lees het later wel. Wees gerust ik ben boodschappen doen![]()
En ik kan jouw reacties al raden, en daarom ga ik dus niet in "discussie" met jou.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 16:27 schreef livEliveD het volgende:
Als ik het interpreteer als de handdoek in de ring gooien, dat je je mening niet kunt staven zeg maar (net als bij de meet ja), dan zie ik het zeker fout? En ja deze had ik al klaarstaan omdat ik je reactie hier al kon raden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |