kijk mee op http://status.websspace.com en dan bij dorado.. de een na onderste..quote:Op vrijdag 17 juni 2005 12:46 schreef qu63 het volgende:
De httpserver van mijn site ligt er uit
kan ik daar ook weer niks aan doen
Klinkt erg goed!quote:Op vrijdag 17 juni 2005 13:31 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Zo, alles uitgezocht.Tegels in mediterranee-stijl. De vloertegels zijn 'vlekkerig' met o.a. grijs- en rozetinten (beetje natuursteenachtig), de muur wordt crèmekleurig. Tegels met een beetje bobbelige structuur. Sanitair ook uitgezocht, redelijk standaard, maar met ouderwetse kranen. Er komt geen douchecabine in, maar een wandje gemaakt van van die glazen bouwblokken, in dit geval exemplaren met een druppelreliëf in het glas. Denk dat het heel mooi wordt! En we blijven binnen het budget!
Welke week is het nu dan?quote:Op vrijdag 17 juni 2005 13:35 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
JaIn week 34 gaat het gebeuren, dus nog in de vakantie.
bij mij zijn ze nu begonnen met tegelen. ik wilde eerst ook zo'n glazen bouwblokken wandje, maar toch voor een douchebak gegaan omdat het risico voor lekkage zonder douchebak wat groot is en ik heb geen zin in lekkage bij m'n onderburen...quote:Op vrijdag 17 juni 2005 13:31 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Zo, alles uitgezocht.Tegels in mediterranee-stijl. De vloertegels zijn 'vlekkerig' met o.a. grijs- en rozetinten (beetje natuursteenachtig), de muur wordt crèmekleurig. Tegels met een beetje bobbelige structuur. Sanitair ook uitgezocht, redelijk standaard, maar met ouderwetse kranen. Er komt geen douchecabine in, maar een wandje gemaakt van van die glazen bouwblokken, in dit geval exemplaren met een druppelreliëf in het glas. Denk dat het heel mooi wordt! En we blijven binnen het budget!
Hoe bedoel je dat...? Ik zit hier al 4 jaar zonder douchebak, en de nieuwe tegels komen bovenop de oude geloof ik.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 13:48 schreef het_fokschaap het volgende:
bij mij zijn ze nu begonnen met tegelen. ik wilde eerst ook zo'n glazen bouwblokken wandje, maar toch voor een douchebak gegaan omdat het risico voor lekkage zonder douchebak wat groot is en ik heb geen zin in lekkage bij m'n onderburen...
idd.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 14:03 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Je bedoelt in dat verkrachtingstopic? Ik had het nog niet gezien.
De kans dat je geslaagd bent neemt sowieso toe als je weet welk percentage er geslaagd is (en je dus van iemand hoort dat ie bij de groep zakkers zit). Is het echter ook niet zo dat je, als het gemiddelde een 5,5 is en iemand hoort dat ie een 2 heeft dat de kans groter is dat je bij de groep tegenhangers (dus boven de 5.5) zit? Als je namelijk van steeds meer mensen zou horen dat ze onvoldoende hebben kom je op een punt uit dat je zelf wel een voldoende moet hebben om het gemiddelde kloppend te krijgen en dus "hoe meer onder de 5.5 uitslagen" hoe meer je naar een voldoende toewerkt.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 12:43 schreef Doffy het volgende:
Nee, je kansen veranderen niet. Hooguit de verwachting dat je zal slagen, stijgt.
Interessant topic wel.quote:
volgens de klusjesman heb je zonder douchebak altijd meer risico op lekkage. ik loop dat risico niet graag met onderburen. als je op de begane grond woont of alleen een eigen verdieping eronder dan is het misschien nog te overwegen.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 14:04 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Hoe bedoel je dat...? Ik zit hier al 4 jaar zonder douchebak, en de nieuwe tegels komen bovenop de oude geloof ik.
Ja, absoluut.quote:
Ik heb dat zelf ook wel min of meer. Het komt volgens mij juist door wat in de topic ook aangegeven wordt, dat een vrouw het lekker kan vinden, en zich vervolgens voor die gevoelens gaat schamen, omdat het nou eenmaal hoort om een verkrachting als een van de ergste dingen die je kan overkomen te beschouwen..quote:Weet je wat ik wel altijd heb, maar ga dat niet in dat topic zetten omdat ik geen rel wil... Ik kan me totáál niet voorstellen dat ik door een (echte) verkrachting geestelijk helemaal kapot zou zijn. Het feminisme heeft altijd geroepen dat verkrachting 'het ergste is dat een vrouw kan overkomen', maar ik kan veel ergere dingen bedenken. Het hangt er natuurlijk wel van af welke mate van geweld er gebruikt wordt, maar ik kan me niet voorstellen dat ik daar zo van ondersteboven zou zijn als sommige vrouwen dat zijn. Een vriendin van me is ook verkracht, heel vaak zelfs, en behoorlijk geweldadig, door haar toenmalige 'vriend', en hoewel dat natuurlijk wel problemen heeft opgeleverd, heeft ze er zeker geen trauma aan overgehouden.
Ik heb wel onderburen. Ik houd het op zonder douchebak. Denk dat het zo'n vaart niet zal lopen.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 14:16 schreef het_fokschaap het volgende:
volgens de klusjesman heb je zonder douchebak altijd meer risico op lekkage. ik loop dat risico niet graag met onderburen. als je op de begane grond woont of alleen een eigen verdieping eronder dan is het misschien nog te overwegen.
quote:Op vrijdag 17 juni 2005 14:17 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Misschien heeft het ook te maken met je houding t.o.v. van seks. Ik ben nogal 'makkelijk' (okee, dat ga ik terughoren) en zie seks niet als een soort heilig iets.
Dat soort verhalen ken ik ook van incestslachtoffers. Dat ze het lichamelijk lekker vonden en zich daar enorm voor schaamden. Met dank aan het feminisme, nog een extra trauma erbij.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 14:18 schreef Alicey het volgende:
Ik heb dat zelf ook wel min of meer. Het komt volgens mij juist door wat in de topic ook aangegeven wordt, dat een vrouw het lekker kan vinden, en zich vervolgens voor die gevoelens gaat schamen, omdat het nou eenmaal hoort om een verkrachting als een van de ergste dingen die je kan overkomen te beschouwen..
Ik denk ook niet dat ik er gelukkiger van word en ik wens het niemand toe, aangezien het wel een inbreuk is op je lichamelijke integriteit.quote:Ik denk niet dat ik gelukkiger zou worden door een verkrachting, en de kans is aanwezig dat het mij angstig maakt. Er kapot aan gaan verwacht ik echter niet, en als ik er van geniet dan neem ik het er van.
Dan heb je inderdaad een geweldig kortzichtig inbeeldingsvermogen. Verder schijn je dat ene geval van een vriendin te willen spiegelen op iedereen. Generaliseren en aannemen dat mensen hetzelfde reageren in dezelfde omstandigheden is wel zo extreem simplistisch. Tuuwk zijn er ergere dingen en dat zorgt er volgens jou voor dat je geen trauma aan een verkrachting kunt overhouden?quote:Op vrijdag 17 juni 2005 14:15 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Weet je wat ik wel altijd heb, maar ga dat niet in dat topic zetten omdat ik geen rel wil... Ik kan me totáál niet voorstellen dat ik door een (echte) verkrachting geestelijk helemaal kapot zou zijn. Het feminisme heeft altijd geroepen dat verkrachting 'het ergste is dat een vrouw kan overkomen', maar ik kan veel ergere dingen bedenken. Het hangt er natuurlijk wel van af welke mate van geweld er gebruikt wordt, maar ik kan me niet voorstellen dat ik daar zo van ondersteboven zou zijn als sommige vrouwen dat zijn. Een vriendin van me is ook verkracht, heel vaak zelfs, en behoorlijk geweldadig, door haar toenmalige 'vriend', en hoewel dat natuurlijk wel problemen heeft opgeleverd, heeft ze er zeker geen trauma aan overgehouden.
don't say i didn't warn you !quote:Op vrijdag 17 juni 2005 14:19 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Ik heb wel onderburen. Ik houd het op zonder douchebak. Denk dat het zo'n vaart niet zal lopen.
Als degene je vagina opblaast met een fietspomp wordt het anders lieverd (ja dat komt voor ja)quote:Op vrijdag 17 juni 2005 14:21 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Maar goed, ik raak dus ook niet over de zeik van een kerel die in een disco naar mijn tieten, kont of kruis grijpt, terwijl sommige vrouwen daar dus al door in paniek raken. Ik vind die kerel wel een schoft, maar ik heb er zelf niet echt last van.
Jezus, kerel, kun je ook lezen? Ik heb het alleen maar over mijzelf, en over niemand anders.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 14:24 schreef livEliveD het volgende:
Dan heb je inderdaad een geweldig kortzichtig inbeeldingsvermogen. Verder schijn je dat ene geval van een vriendin te willen spiegelen op iedereen. Generaliseren en aannemen dat mensen hetzelfde reageren in dezelfde omstandigheden is wel zo extreem simplistisch. Tuuwk zijn er ergere dingen en dat zorgt er volgens jou voor dat je geen trauma aan een verkrachting kunt overhouden?![]()
Je moet beter lezen, jongen.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 14:26 schreef livEliveD het volgende:
Als degene je vagina opblaast met een fietspomp wordt het anders lieverd (ja dat komt voor ja)![]()
nu trek je een overhaaste conclusie. dat zorgt er inderdaad niet voor, want bljkbaar zijn er mensen die ondanks dat er ergere dingen zijn een trauma overhouden aan een verkrachting.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 14:24 schreef livEliveD het volgende:
Tuuwk zijn er ergere dingen en dat zorgt er volgens jou voor dat je geen trauma aan een verkrachting kunt overhouden?![]()
mja, dat is niet fijn inderdaad. natuurljik zijn er gradaties in te vinden. maar hoe dan ook. Live goes on, hoe naar dat soms ook isquote:Op vrijdag 17 juni 2005 14:26 schreef livEliveD het volgende:
[..]
Als degene je vagina opblaast met een fietspomp wordt het anders lieverd (ja dat komt voor ja)![]()
Ok klopt. Verkeerd gelezen. Echter, jij stelt dat je het niet voor kunt stellen. Dat blijf ik een gebrek aan inbeeldingsvermogen vindenquote:Op vrijdag 17 juni 2005 14:27 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Jezus, erel, kun je ook lezen? Ik heb het alleen maar over mijzelf, en over niemand anders.
Ja komt wel voor ja. Toch kun je er volgens mij heel moeilijk over oordelen als je niet zelf in die situatie hebt gezeten.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 14:29 schreef het_fokschaap het volgende:
dit neemt niet weg dat het wel zo is dat veel mensen hun eigen situatie als "heel erg" weergeven. dit is m.i. vooral een schreeuw om aandacht bij een subjectief gebrek hier aan.
Een situatie die je nooit hebt meegemaakt is altijd lastig om je voor te stellen. Ik weet dus ook niet hoe ik in werkelijkheid zou reageren. Ik kan me echter niet voorstellen dat ik volkomen gebroken zou zijn (nogmaals, het hangt ook af van de manier waarop), al was het maar omdat ik die kerel het niet gun om mij kapot te maken.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 14:32 schreef livEliveD het volgende:
Ok klopt. Verkeerd gelezen. Echter, jij stelt dat je het niet voor kunt stellen. Dat blijf ik een gebrek aan inbeeldingsvermogen vinden
uiteraard, maar feit blijft dat zelfbeklag je vaak niet verder helpt...quote:Op vrijdag 17 juni 2005 14:33 schreef livEliveD het volgende:
[..]
Ja komt wel voor ja. Toch kun je er volgens mij heel moeilijk over oordelen als je niet zelf in die situatie hebt gezeten.
Dat kan idd zo zijn maar dat kun je echt niet op voorhand zeggen (tenzij je er veel onderzoek naar hebt gedaan)quote:Op vrijdag 17 juni 2005 14:31 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Wat ik zeg is niet dat het niet mogelijk is om er een trauma aan over te houden, wat ik zeg is dat het mogelijk is om er geen trauma aan over te houden.
Natuurlijk niet. Ik ken in mijn omgeving drie vrouwen die verkracht zijn. Twee ervan stelsematig gedurende langere tijd. Van die drie heeft er eentje geen ernstig trauma aan overgehouden. Maar dat is dan ook een meid die zich niet zo gauw laat kisten. Natuurlijk heeft ze het er wel moeilijk mee gehad, maar ze was niet 'kapot'.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 14:34 schreef livEliveD het volgende:
Dat kan idd zo zijn maar dat kun je echt niet op voorhand zeggen (tenzij je er veel onderzoek naar hebt gedaan)![]()
iddquote:Op vrijdag 17 juni 2005 14:38 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Zet ik het hierneer omdat ik geen rel wil...
Inderdaad. Dan gaan mensen als een kip zonder kop reageren zonder te lezen wat ik eigenlijk zeg.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 14:38 schreef Alicey het volgende:
Het is trouwens wel een mooi voorproefje voor wanneer je het in dat topic neer zou zetten.
Ik vind het heel logisch dat mensen hun eigen situatie als 'heel erg' weergeven , als zij zoiets hebben ervaren. Dat is namelijk ook 'heel erg', ongeacht of er ergere dingen zijn voor andere mensen.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 14:29 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
dit neemt niet weg dat het wel zo is dat veel mensen hun eigen situatie als "heel erg" weergeven. dit is m.i. vooral een schreeuw om aandacht bij een subjectief gebrek hier aan.
Wanneer is het zelfbeklag?quote:Op vrijdag 17 juni 2005 14:34 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
uiteraard, maar feit blijft dat zelfbeklag je vaak niet verder helpt...
Wat er bedoeld wordt (vermoed ik), is dat sommige mensen hun situatie erger maken door zich te wentelen in zelfbeklag...quote:Op vrijdag 17 juni 2005 14:39 schreef miss_sly het volgende:
Ik vind het heel logisch dat mensen hun eigen situatie als 'heel erg' weergeven , als zij zoiets hebben ervaren. Dat is namelijk ook 'heel erg', ongeacht of er ergere dingen zijn voor andere mensen.
Als je je beklag gebruikt als een excuus om niet verder te gaan. Als je blijft hangen in ach en wee.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 14:40 schreef miss_sly het volgende:
Wanneer is het zelfbeklag?
Kun je je er wel iets bij voorstellen dat je tijdens de seks een herinnering krijgt aan die kerel? Een geur, standje, woordje, geluid? Kun je je ook voorstellen dat dit je kwaad maakt op die kerel omdat hij ervoor gezorgt heeft dat jij die nare herinnering uberhaupt hebt zonder dat je er iets tegen kon doen? Kun je je dan ook voorstellen dat je de seks maar even afblaast en gaat vermijden? Dat je relatie onder druk komt te staan door iemand die gewoon ff zin had en je dwong? Dat zo'n ervaring op je 80ste nog steeds opgeroept kan worden en dus je hele leven er last van hebt? Ook al wil je het hem niet gunnen dat je leven een deuk heeft, je kop zorgt er wel voor. Althans dat is vaak zat gebeurd bij mensen die ook dachten "dat het wel mee zal vallen"quote:Op vrijdag 17 juni 2005 14:34 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Een situatie die je nooit hebt meegemaakt is altijd lastig om je voor te stellen. Ik weet dus ook niet hoe ik in werkelijkheid zou reageren. Ik kan me echter niet voorstellen dat ik volkomen gebroken zou zijn (nogmaals, het hangt ook af van de manier waarop), al was het maar omdat ik die kerel het niet gun om mij kapot te maken.
Ja, hoor, ik kan me dat allemaal levendig voorstellen.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 14:41 schreef livEliveD het volgende:
Kun je je er wel iets bij voorstellen dat je tijdens de seks een herinnering krijgt aan die kerel? Een geur, standje, woordje, geluid? Kun je je ook voorstellen dat dit je kwaad maakt op die kerel omdat hij ervoor gezorgt heeft dat jij die nare herinnering uberhaupt hebt zonder dat je er iets tegen kon doen? Kun je je dan ook voorstellen dat je de seks maar even afblaast en gaat vermijden? Dat je relatie onder druk komt te staan door iemand die gewoon ff zin had en je dwong? Dat zo'n ervaring op je 80ste nog steeds opgeroept kan worden en dus je hele leven er last van hebt? Ook al wil je het hem niet gunnen dat je leven een deuk heeft, je kop zorgt er wel voor. Althans dat is vaak zat gebeurd bij mensen die ook dachten "dat het wel mee zal vallen"
het lijkt me ook heel erg. ik gun het niemand dat voorop gesteld, maar hoe ermee om te gaan...het zal voor een ieder verschillen...feit blijft denk ik dat het niet helpt om erin te bljven hangen.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 14:39 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik vind het heel logisch dat mensen hun eigen situatie als 'heel erg' weergeven , als zij zoiets hebben ervaren. Dat is namelijk ook 'heel erg', ongeacht of er ergere dingen zijn voor andere mensen.
Dat geldt trouwens voor elke trieste, nare of erge gebeurtenis. En er is natuurlijk een verschil tussen klagen en iets van je af praten.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 14:42 schreef het_fokschaap het volgende:
het lijkt me ook heel erg. ik gun het niemand dat voorop gesteld, maar hoe ermee om te gaan...het zal voor een ieder verschillen...feit blijft denk ik dat het niet helpt om erin te bljven hangen.
Sommige vrouwen kunnen dat. De meeste niet.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 14:44 schreef miss_sly het volgende:
ik denk dat er maar erg weinig vrouwen echt in blijven hangen en zich wentelen in zelfbeklag. Maar het zal wel even duren voor ze verder kunnen.
Ik vind echt dat hier nu gedaan wordt alsof je na een verkrachting maa rop moet kunnen staan en denken: kutvent, en verder gaan met je leven.
Erg simpel.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |