nou ja, op zich ben je redelijk uitgesproken in je meningen. voor een discussie is dat op zich goedquote:Op vrijdag 17 juni 2005 15:37 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Als je me beter zou kennen zou je weten dat dat nogal meevalt.Maar je bent volkomen vrij om over mij te denken (en te oordelen, want wat jij nu zegt is net zo goed een oordeel) wat je wilt.
Natuurlijk hang je er wel een waardeoordeel aan, je vindt oordelen namelijk te gemakkelijk en verkeerd.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 15:43 schreef miss_sly het volgende:
Ik heb mij een mening gevormd nav van je posts hier, dat is vrij simpel. Ik hang er geen waardeeloordeel aan op, ik constateer dat ik dat vind.
Ik VIND dat. Wat jij doet moet jij weten.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 15:51 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Natuurlijk hang je er wel een waardeoordeel aan, je vindt oordelen namelijk te gemakkelijk en verkeerd.Ik heb daar verder geen problemen mee hoor.
Ik ben erg uitgesproken in mijn meningen vaak (hoewel dat wel aan het veranderen is), maar meningen zijn niet hetzelfde als oordelen over mensen. Soms oordeel ik snel over iemand, maar ik kan ook heel gemakkelijk weer van dat oordeel terugkomen.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 15:50 schreef het_fokschaap het volgende:
nou ja, op zich ben je redelijk uitgesproken in je meningen. voor een discussie is dat op zich goed
Mjah.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 15:51 schreef het_fokschaap het volgende:
overigens...waar is de beloofde zon die vanuit het westen zou doorbreken...ik zit hier verdomme in het westen...
Ooit gehoord van "Van je af schrijven"?quote:Op vrijdag 17 juni 2005 15:29 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Ik vind het al vreemd dat iemand zo'n topic opent eigenlijk.
Dat IS dan toch een waardeoordeel?quote:Op vrijdag 17 juni 2005 15:52 schreef miss_sly het volgende:
Ik VIND dat. Wat jij doet moet jij weten.
de vraag is of oordelen te gemakkelijk en verkeerd is. ik denk dat meevoelen in sommige situaties ook te gemakkelijk en verkeerd is.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 15:51 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Natuurlijk hang je er wel een waardeoordeel aan, je vindt oordelen namelijk te gemakkelijk en verkeerd.Ik heb daar verder geen problemen mee hoor.
In jouw geval zou ik het simplistisch willen noemen.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 15:52 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Ik ben erg uitgesproken in mijn meningen vaak.
Dat kan ook in een dagboek of op een stuk papier. Ik snap het gedeelte van het vissen naar medelijden niet.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 15:53 schreef livEliveD het volgende:
Ooit gehoord van "Van je af schrijven"?
dan verander je dus je mening in dat specifieke geval en oordeel je andersquote:Op vrijdag 17 juni 2005 15:52 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Ik ben erg uitgesproken in mijn meningen vaak (hoewel dat wel aan het veranderen is), maar meningen zijn niet hetzelfde als oordelen over mensen. Soms oordeel ik snel over iemand, maar ik kan ook heel gemakkelijk weer van dat oordeel terugkomen.
Is het hakken wat je nu doet op reeele gronden gebaseerd, of is het een emotionele reactie?quote:Op vrijdag 17 juni 2005 15:55 schreef livEliveD het volgende:
[..]
In jouw geval zou ik het simplistisch willen noemen.![]()
Dat moet jij nodig zeggenquote:Op vrijdag 17 juni 2005 15:55 schreef livEliveD het volgende:
In jouw geval zou ik het simplistisch willen noemen.![]()
misschien is het een experiment ?quote:Op vrijdag 17 juni 2005 15:56 schreef Alicey het volgende:
[..]
Is het hakken wat je nu doet op reeele gronden gebaseerd, of is het een emotionele reactie?
Tja, oordelen doe je altijd lijkt mij, alleen de een spreekt iets eerder uit dan de ander.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 15:56 schreef het_fokschaap het volgende:
dan verander je dus je mening in dat specifieke geval en oordeel je anders
nou ja, ze zijn in ieder geval sterk gerelateerd dan.
volgens mij had ik langer moeten blijvenquote:Op vrijdag 17 juni 2005 15:57 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Dat moet jij nodig zeggenJouw meningen op de meet waren echt enorm genuanceerd en goed onderbouwd.
Gaat niet werken tussen ons, livE.
Soms heh, en ja das heel gek maar zo zijn mensen, heb je gewoon ff een goed woordje nodig. Ff uitwaaien om weer op de rails te komen. Ooit gehoord dat praten helpt om een trauma te verwerken? Waarom denk dat er iemand was in Engeland die een boek schreef over jarenlange verkrachting enzo door de ouders? Ooit wel eens stil gestaan bij hoe moeilijk het is om sommige dingen te verwerken? Of ben je de hele dag met je eigen leven bezig en iedereen moet zoals jou denken? Zo van: "Ik word geknepen en kan er niet mee zitten dus verwacht vooral niet dat ik het van een ander begrijp"? Het zal wel medelijden zijn want ik zou geen andere reden kunnen bedenken met mijn simplistische kijk op de wereldquote:Op vrijdag 17 juni 2005 15:55 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Dat kan ook in een dagboek of op een stuk papier. Ik snap het gedeelte van het vissen naar medelijden niet.
Het eerste. Ik raak niet zo snel emotioneel. Zie vorige reactiequote:Op vrijdag 17 juni 2005 15:56 schreef Alicey het volgende:
Is het hakken wat je nu doet op reeele gronden gebaseerd, of is het een emotionele reactie?
Ik heb al eerder gezegd dat er een verschil is tussen klagen en iets van je afpraten. Ik heb geen zin om dingen drie keer uit te leggen, want je bent toch vastberaden om mijn woorden te misinterpreteren, zo is mijn indruk.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 16:00 schreef livEliveD het volgende:
Soms heh, en ja das heel gek maar zo zijn mensen, heb je gewoon ff een goed woordje nodig. Ff uitwaaien om weer op de rails te komen. Ooit gehoord dat praten helpt om een trauma te verwerken? Waarom denk dat er iemand was in Engeland die een boek schreef over jarenlange verkrachting enzo door de ouders? Ooit wel eens stil gestaan bij hoe moeilijk het is om sommige dingen te verwerken? Of ben je de hele dag met je eigen leven bezig en iedereen moet zoals jou denken? Zo van: "Ik word geknepen en kan er niet mee zitten dus verwacht vooral niet dat ik het van een ander begrijp"? Het zal wel medelijden zijn want ik zou geen andere reden kunnen bedenken met mijn simplistische kijk op de wereld![]()
Overigens is een rouwkaart sturen ook een slecht plan want "Jah dan geef ik toe aan het vissen naar medelijden hetgeen het wel moet wezen". Psychologen moeten we ook afschaffen want er zijn immers dagboeken te koop en dan "heeft niemand er last van"quote:Op vrijdag 17 juni 2005 15:55 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Dat kan ook in een dagboek of op een stuk papier. Ik snap het gedeelte van het vissen naar medelijden niet.
En dat verschil kun jij zien aan een OP?quote:Op vrijdag 17 juni 2005 16:02 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Ik heb al eerder gezegd dat er een verschil is tussen klagen en iets van je afpraten.
De ene drogreden na de andere en mijn woorden in het belachelijke trekken.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 16:02 schreef livEliveD het volgende:
Overigens is een rouwkaart sturen ook een slecht plan want "Jah dan geef ik toe aan het vissen naar medelijden hetgeen het wel moet wezen". Psychologen moeten we ook afschaffen want er zijn immers dagboeken te koop en dan "heeft niemand er last van"
Je vorige reactie is trouwens een beetje tegenstrijdig.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 16:00 schreef livEliveD het volgende:
[..]
Het eerste. Ik raak niet zo snel emotioneel. Zie vorige reactie
Heb je het nu over het gedeelte waarbij je me een Nazi noemde?quote:Op vrijdag 17 juni 2005 15:57 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Dat moet jij nodig zeggenJouw meningen op de meet waren echt enorm genuanceerd en goed onderbouwd.
Je zoekt naar medelijden nu? Pak een dagboekquote:Op vrijdag 17 juni 2005 16:03 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Einde discussie, livE. De lol is eraf wat mij betreft.
maar je moet het ook niet moeilijker maken dan het is...quote:Op vrijdag 17 juni 2005 16:00 schreef livEliveD het volgende:
Het zal wel medelijden zijn want ik zou geen andere reden kunnen bedenken met mijn simplistische kijk op de wereld![]()
Ja, hoor, schat, wat jij wil.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 16:05 schreef livEliveD het volgende:
Heb je het nu over het gedeelte waarbij je me een Nazi noemde?![]()
Zou goed kunnen jaquote:Op vrijdag 17 juni 2005 16:05 schreef Alicey het volgende:
Algeheel denk ik echter dat het probleem is dat "jullie" elkaar niet helemaal begrijpen, en de uitspraken van een ander veel te zwart/wit zien.. Dat idee heb ik tenminste, omdat ik me in de meeste uitspraken van "beide partijen" wel kan vinden.
Is dat niet het hele punt? Dat je nooit kunt bepalen of iets medelijden is of niet. Althans niet via Fok?quote:Op vrijdag 17 juni 2005 16:06 schreef het_fokschaap het volgende:Al heb ik hem natuurlijk alleen in de media meegemaakt en weet ik niet hoe hij zich daarbuiten opstelt.
Je ontkent dat je het gezegd hebt?quote:Op vrijdag 17 juni 2005 16:06 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Ja, hoor, schat, wat jij wil.
Er is echter maar een partij die het leuk schijnt te vinden om de woorden van de ander zo idioot mogelijk te verdraaien en om, als die ander de discussie wil beëindigen, te gaan flamen in de hoop nog een reactie te krijgen.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 16:05 schreef Alicey het volgende:
Algeheel denk ik echter dat het probleem is dat "jullie" elkaar niet helemaal begrijpen, en de uitspraken van een ander veel te zwart/wit zien.. Dat idee heb ik tenminste, omdat ik me in de meeste uitspraken van "beide partijen" wel kan vinden.
mja, via Fok zijn zaken lastig te bepalen. Ik denk dan ook zeker niet dat het zinvol is om een emotioneel verhaal hier te plaatsen.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 16:07 schreef livEliveD het volgende:
[..]
Is dat niet het hele punt? Dat je nooit kunt bepalen of iets medelijden is of niet. Althans niet via Fok?
Ja was jammer dat je er niet wasquote:Op vrijdag 17 juni 2005 15:59 schreef het_fokschaap het volgende:
volgens mij had ik langer moeten blijven
Ik heb je aangezet tot nadenken dus me doel is al bereiktquote:Op vrijdag 17 juni 2005 16:08 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Er is echter maar een partij die het leuk schijnt te vinden om de woorden van de ander zo idioot mogelijk te verdraaien en om, als die ander de discussie wil beëindigen, te gaan flamen in de hoop nog een reactie te krijgen.
Ik denk dat het in veel gevallen keihard op je eigen bord terugkomt. Echter kan ik me wel voorstellen dat je de drang hebt en het eruit gooit zonder de consequenties te overzien op dat moment.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 16:08 schreef het_fokschaap het volgende:
Ik denk dan ook zeker niet dat het zinvol is om een emotioneel verhaal hier te plaatsen.
uiteraard...als je verder nergens terechtkunt...maar goed, daar gaat het mij verder niet om. ik heb al eerder gezegd, dat iedereen het zo op z'n eigen manier aanpakt...het discussiepunt blijft dat ik me afvraag of het constructief is....quote:Op vrijdag 17 juni 2005 16:10 schreef livEliveD het volgende:
[..]
Ik denk dat het in veel gevallen keihard op je eigen bord terugkomt. Echter kan ik me wel voorstellen dat je de drang hebt en het eruit gooit zonder de consequenties te overzien op dat moment.
Ik denk inderdaad niet dat het ooit mogelijk is om jou te laten nadenkenquote:Op vrijdag 17 juni 2005 16:09 schreef livEliveD het volgende:
Ik heb je aangezet tot nadenken dus me doel is al bereikt![]()
ik denk dat het beter is WFL preventief te sluiten...quote:Op vrijdag 17 juni 2005 16:14 schreef Alicey het volgende:
Ik ben zometeen een paar uurtjes off-line.. Doen jullie wel een beetje lief tegen elkaar?
Doffel.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 16:15 schreef Doffy het volgende:
Ik denk inderdaad niet dat het ooit mogelijk is om jou te laten nadenken
Leuke discussie btw![]()
Dan gaan we naar R&Pquote:Op vrijdag 17 juni 2005 16:15 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
ik denk dat het beter is WFL preventief te sluiten...
Tja op zich een prima mening van je lijkt me. Waarom heb je trouwens nog steeds niet gereageerd in het WFL-Truth meet topic?quote:Op vrijdag 17 juni 2005 16:15 schreef Doffy het volgende:
Ik denk inderdaad niet dat het ooit mogelijk is om jou te laten nadenken
quote:Op vrijdag 17 juni 2005 16:19 schreef Doffy het volgende:
Een schop onder je dikke huilerige hol kan je krijgen!
Tuuwk. Ik hou van iedereenquote:Op vrijdag 17 juni 2005 16:14 schreef Alicey het volgende:
Ik ben zometeen een paar uurtjes off-line.. Doen jullie wel een beetje lief tegen elkaar?
Geen zin in. Dat gaat een stropige, lange discussie worden voor feitelijk niemand.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 16:20 schreef livEliveD het volgende:
Waarom heb je trouwens nog steeds niet gereageerd in het WFL-Truth meet topic?
Wel een goed planquote:
Als ik het interpreteer als de handdoek in de ring gooien, dat je je mening niet kunt staven zeg maar (net als bij de meet ja), dan zie ik het zeker fout? En ja deze had ik al klaarstaan omdat ik je reactie hier al kon raden.quote:Op vrijdag 17 juni 2005 16:24 schreef Doffy het volgende:
Geen zin in. Dat gaat een stropige, lange discussie worden voor feitelijk niemand.
Schaapje!quote:
quote:moet ik eerst de begroeting doen voordat ik in bovenstaand lijstje kom staan...
ik mis alles vanwege mijn vroege vertrek. om welke mening ging het hier ?quote:Op vrijdag 17 juni 2005 16:27 schreef livEliveD het volgende:
[..]
Als ik het interpreteer als de handdoek in de ring gooien, dat je je mening niet kunt staven zeg maar (net als bij de meet ja), dan zie ik het zeker fout? En ja deze had ik al klaarstaan omdat ik je reactie hier al kon raden.
ik vraag me dan weer af of jij het niet wat te persoonlijk neemt ?quote:Overigens vraag ik me nog wel serieus af of LS ontkent dat ze me een Nazi heeft genoemd of niet
quote:Ik lees het later wel. Wees gerust ik ben boodschappen doen![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |