die TTT zat bij mij al in het pakket, dus kost me niks extra.quote:Op woensdag 26 januari 2011 21:19 schreef -tape- het volgende:
Ik zou nooit die TTT doen, die opdracht is toch makkelijk, kun je beter die 200 (?) euro besparen en hem gewoon met je examen doen.
Dat zal het waarschijnlijk al in je pakket verrekend zijn, iets als TTT doen ze heus niet gratisquote:Op woensdag 26 januari 2011 21:40 schreef .Neovo. het volgende:
[..]
die TTT zat bij mij al in het pakket, dus kost me niks extra.
dat had ik ook door, maar ach, boeiequote:Op woensdag 26 januari 2011 21:46 schreef Straalkachel het volgende:
[..]
Dat zal het waarschijnlijk al in je pakket verrekend zijn, iets als TTT doen ze heus niet gratis
Bij mij zat er ¤100 verschil tussen pakket met en zonder TTT, dus daarom vond ik het wel de moeite waard om dit te doen.quote:Op woensdag 26 januari 2011 21:46 schreef Straalkachel het volgende:
[..]
Dat zal het waarschijnlijk al in je pakket verrekend zijn, iets als TTT doen ze heus niet gratis
Nou je mag het betalen in termijnen, en je bent goedkoper uit dan dat je losse lessen neemt.quote:Op donderdag 27 januari 2011 14:22 schreef das_phantom het volgende:
Zaten jullie er niet mee om een pakket van zo'n 1500 euro vooraf te betalen? Ik zit liever nergens aan vast en denk daarom dat ik maar contant per les betaal. Het voordeel van het pakket valt volgens mij meestal reuze mee.
Ik baal overigens wel. Ik had net een rijschool uitgezocht die mij perfect leek, hebben ze een wachtrij tot begin april.
Even opnieuw posten ivm nieuw topicquote:Op dinsdag 25 januari 2011 23:47 schreef stefkee3 het volgende:
Vraagje, iemand ervaring met spoedrijlessen?
Ik wil namelijk mijn auto z.s.m. halen, omdat ik daarna ook nog een hele reeks c - c1- c1e - ce - ccv-b - moet/mag gaan doen
En met ervaring bedoel ik: snelheid (aantal rijlessen per week, en leersnelheid), kosten ą, Theorie (omdat je deze geloof ik van te voren al moet hebben.) enz.
Alvast bedankt:)
En ik hou jullie op de hoogte over mijn rijles/rijbewijs ervaring:)
(Wordt btw pas 12 april 18, dus doe maar rustig aan)
Ik weet wel, dat het plannen van die versnelde cursus lastig is, omdat het aanvragen van een examen-plek bij het cbr altijd tijd kost voor een rijschool. Vaak moet je een maand wachten voordat je die cursus kunt doen, waardoor je uiteindelijk net zo snel bent als iemand die er anderhalve/2 maanden over doet. Ikzelf ben vorige week begonnen en heb mijn examen 14 maart. Dit is toch redelijk schappelijk, en ik les in blokuren van 2 uur en 3/4x per week.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 23:47 schreef stefkee3 het volgende:
Vraagje, iemand ervaring met spoedrijlessen?
Ik wil namelijk mijn auto z.s.m. halen, omdat ik daarna ook nog een hele reeks c - c1- c1e - ce - ccv-b - moet/mag gaan doen
En met ervaring bedoel ik: snelheid (aantal rijlessen per week, en leersnelheid), kosten ą, Theorie (omdat je deze geloof ik van te voren al moet hebben.) enz.
Alvast bedankt:)
En ik hou jullie op de hoogte over mijn rijles/rijbewijs ervaring:)
(Wordt btw pas 12 april 18, dus doe maar rustig aan )
Ik heb ook gewoon alles in een keer betaald. was ook 1500 euro. Heb het allemaal ik een keer aan hem gegeven. contant.quote:Op donderdag 27 januari 2011 14:22 schreef das_phantom het volgende:
Zaten jullie er niet mee om een pakket van zo'n 1500 euro vooraf te betalen? Ik zit liever nergens aan vast en denk daarom dat ik maar contant per les betaal. Het voordeel van het pakket valt volgens mij meestal reuze mee.
Ik baal overigens wel. Ik had net een rijschool uitgezocht die mij perfect leek, hebben ze een wachtrij tot begin april.
kan tegenwoordig binnen 2 weken je praktijk.quote:Op donderdag 27 januari 2011 19:10 schreef -tape- het volgende:
[..]
Ik weet wel, dat het plannen van die versnelde cursus lastig is, omdat het aanvragen van een examen-plek bij het cbr altijd tijd kost voor een rijschool. Vaak moet je een maand wachten voordat je die cursus kunt doen, waardoor je uiteindelijk net zo snel bent als iemand die er anderhalve/2 maanden over doet. Ikzelf ben vorige week begonnen en heb mijn examen 14 maart. Dit is toch redelijk schappelijk, en ik les in blokuren van 2 uur en 3/4x per week.
Ik zou als ik jou was gewoon rijscholen benaderen en dan vragen wat het slimst is.
voor theorie geloof ik. Daar heb ik examen van gehad. Ik lees op sommige sites dat ik maar een keer hoef te machtigen voor theorie, TTT en praktijk. :Squote:Op vrijdag 28 januari 2011 08:00 schreef Anne het volgende:
Waar heb je ze in het begin voor moeten machtigen dan? Want je hoeft ze toch alleen te machtigen voor het aanvragen van examens? En ik neem aan dat je er nog geen gehad hebt?
In de voorwaarden (puntje 2) staat in ieder geval dat de machtiging afloopt, zodra jij geslaagd bent:
http://www.cbr.nl/brochure/rijvaard939.pdf
Ik denk ook dat je het maar éénmalig hoeft af te geven, totdat je het roze papiertje dus hebtquote:Op vrijdag 28 januari 2011 08:13 schreef .Neovo. het volgende:
[..]
voor theorie geloof ik. Daar heb ik examen van gehad. Ik lees op sommige sites dat ik maar een keer hoef te machtigen voor theorie, TTT en praktijk. :S
Ik ook, maar ik had de brief teruggelezen en stond er een vaag verhaal in van "machtigen bij een toets, niet-wettelijke examens en examens" Maar er stond niet in hoevaak dat moet gebeuren...quote:Op vrijdag 28 januari 2011 08:15 schreef Anne het volgende:
[..]
Ik denk ook dat je het maar éénmalig hoeft af te geven, totdat je het roze papiertje dus hebt.
Zo lees ik het in ieder geval.
Ik heb de "spoed" cursus gedaan bij ANWB, rijbewijs in 3 weken gehaald.quote:Op donderdag 27 januari 2011 18:19 schreef stefkee3 het volgende:
Nou, ik ben opzich wel een snelle leerling, vooral praktijk gericht.
en ik pak liever een week of 2-3 vrij, dan dat ik over een periode van 4 a 5 maanden, 2x per week 2 a 3 uurtjes vrij moet pakken.
Maar ik ga morgen even wat navraag doen bij mijn tante, deze is EN lesinstructriece, EN cbr examinator:)
Gewoon bellen, afspraak maken voor een intest. Je kan ook gewoon je theorie halen tijdens rijlessen, maar dan moet je het wel zeker in 1x halen (vanwege de korte tijd) dit kan je weer regelen met de rijschool(theoriecursus ofzo). Maar uiteindelijk moet jij ervoor zorgen dat jij je theorie hebt behaald voordat je op praktijkexamen gaat.quote:Op maandag 31 januari 2011 07:58 schreef stefkee3 het volgende:
Oke, en hoe hebben jullie dit allemaal aangevraagt? Gewoon een rijschool opgebeld?
en met de theorie vooraf, aangezien de rijschool dat voor je moet aanvragen geloof ik?
Rustig blijven, en niet overhaast zijn.quote:Op maandag 31 januari 2011 17:02 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Vrijdag heb ik me praktijk examen, iemand nog tips naast goed slapen, goed eten, banaan, dextro, goed kijken?
Soms kan ik ineens wel overhaastig zijn en of onrustig worden omdat ik graag wil slagen, hoe kan ik mezelf kalmeren?quote:Op maandag 31 januari 2011 17:10 schreef stefkee3 het volgende:
[..]
Rustig blijven, en niet overhaast zijn.
Goed kijkenquote:Op maandag 31 januari 2011 17:12 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Soms kan ik ineens wel overhaastig zijn en of onrustig worden omdat ik graag wil slagen, hoe kan ik mezelf kalmeren?
Ik denk ook al de heletijd gewoon simpel van dat het gewoon 30 min rijden is wat je hebt geleerd en dit werkt rustgevend.. maar wat nog meer.
Dankjewel, goede tips..quote:Op maandag 31 januari 2011 17:14 schreef -tape- het volgende:
[..]
Goed kijkenZolang je met alles goed kijkt en geen onverwachte dingen doet waardoor mensen in gevaar kunnen komen, is er niks aan de hand. Zorg met inhalen van fietsers dat je genoeg afstand neemt en met een speciale verrichting, rustig aan en goed kijken wat je doet.
Succes
Er mogen niet 3 fietsers naast elkaar, hier zijn zij dus in overtreding. Als er ruimte genoeg is om in te halen moet je dat doen, maar er moet altijd 1,5 meter tussen zitten en je moet dus door het ruime uitwijken, niemand hinderen op de andere weghelft. Als dit niet kan, gewoon er achter blijven. Je examinator zal wel zeggen of je er langs moet gaan of niet.quote:Op maandag 31 januari 2011 17:15 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Dankjewel, goede tips..en stel er fietsen 3 fietsers langs elkaar en ik moet inhalen want je mag niet blijven kleven... wat moet ik dan doen..
Klopt, doordat er extra tijden zijn toegevoegd in 2011. Hierdoor zijn de zalen vaak niet eens gevuld met je theorie.quote:Op maandag 31 januari 2011 17:17 schreef _Twinkle het volgende:
Kijken, kijken en nog eens kijken!
* _Twinkle heeft al 15 lessen gehad en wilt binnenkort maar eens haar theorie halen. Zie ik op CBR:
Waar kan ik het snelst examen doen:dinsdag 1 februari 2011 9:00
En iedereen maar zeggen dat er lange wachtrijen zijn?
Yuri_Boyka > Goodluck!
Thnx.quote:Op maandag 31 januari 2011 17:17 schreef _Twinkle het volgende:
Kijken, kijken en nog eens kijken!
* _Twinkle heeft al 15 lessen gehad en wilt binnenkort maar eens haar theorie halen. Zie ik op CBR:
Waar kan ik het snelst examen doen:dinsdag 1 februari 2011 9:00
En iedereen maar zeggen dat er lange wachtrijen zijn?
Yuri_Boyka > Goodluck!
Wat?quote:
Aanvraagquote:Op maandag 31 januari 2011 17:29 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Wat?
Enige mindere is dat ik vrijdag dus me praktijk heb maar gemeentehuis dan als gesloten is..
Ze moeten het zelfde systeem als in Noorwegen invoeren dat je gewoon kan rijden met een speciaal blaadje totdat je je pasje hebt.
Maar met spoed aanvragen is veel sneller of?
Ooh hier in de gemeente is normale wachttijd 3 dagen..quote:Op maandag 31 januari 2011 17:37 schreef -tape- het volgende:
[..]
Aanvraag
U vraagt uw rijbewijs aan op het gemeentehuis. Na vijf werkdagen kunt u het ophalen. Wanneer u uw nieuwe rijbewijs snel nodig hebt, kun u kiezen voor de spoedprocedure. Dit betekent dat, als u het vķķr 14.00 uur hebt aangevraagd, u het rijbewijs de volgende werkdag al kunt ophalen. Aan deze spoedprocedure zijn extra kosten verbonden.
Kosten
¤ 37,95 (prijspeil 2011).
Het is lastig om uit leggen, maar iig bij de rotondes moet je alleen spiegelen/kijken als er een fietspad door de rotonde loopt dus goed links en rechts en rechts over je schouder kijken of er niemand aankomt.quote:Op maandag 31 januari 2011 19:09 schreef Flanx het volgende:
Ik snap dat niet echt nog met spiegelen.
Stel je gaat bij een kruispunt rechtsaf, dan moet je dus eerst spiegelen, dan richting en dan VOORDAT je naar rechts draait, nog ff spiegelen. Toch? ik neem aan dat je niet gaat spiegelen, terwijl je naar rechts draait, want dan weet je niet waar je uitkomt. Maar hoeveel meter ervoor moet je al eigenlijk beginnen met spiegelen?
En spiegelen op rotondes, hoe zit dat?
Hmm, ik heb tijd zat, dus als ik het pasje haal, ga ik er geen 50 euro extra voor dokken om een dag later op te halenquote:Op maandag 31 januari 2011 17:39 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Ooh hier in de gemeente is normale wachttijd 3 dagen..
Wat is de bron btw, want dan kan ik het aangeven bij me gemeente dat ik hem de volgende dag hoor te krijgen als ze zeggen 2 dagen..
Ik heb liever dag eerder man, kan ik relaxt met me auto naar school, dit weekend even geluidsinstallatie erin bouwen en blazen..quote:Op maandag 31 januari 2011 19:50 schreef .Neovo. het volgende:
[..]
Hmm, ik heb tijd zat, dus als ik het pasje haal, ga ik er geen 50 euro extra voor dokken om een dag later op te halen
die 50 euro investeer ik liever in de benzine
wanneer moet je al beginnen spiegelen=quote:Op maandag 31 januari 2011 19:25 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Het is lastig om uit leggen, maar iig bij de rotondes moet je alleen spiegelen/kijken als er een fietspad door de rotonde loopt dus goed links en rechts en rechts over je schouder kijken of er niemand aankomt.
Je moet niet alleen spiegelen bij bijzondere verrichtingen hequote:Op maandag 31 januari 2011 21:00 schreef Flanx het volgende:
[..]
wanneer moet je al beginnen spiegelen=
Wat nog meer..quote:Op maandag 31 januari 2011 21:03 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Je moet niet alleen spiegelen bij bijzondere verrichtingen he
Als de gemeente waarin ik woon niet idioot hoge prijzen vroeg voor een spoedaanvraag van het rijbewijs zou ik het ook wel doen. En woon maar 12 km van school, wat prima in een half uurtje te fietsen is. Dan wacht ik maar een paar dagen... de week is zo omquote:Op maandag 31 januari 2011 19:55 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Ik heb liever dag eerder man, kan ik relaxt met me auto naar school, dit weekend even geluidsinstallatie erin bouwen en blazen..
Waar kan ik het snelst examen doen : woensdag 2 februari 2011 9:00 in 7 plaatsen.quote:Op maandag 31 januari 2011 23:22 schreef stefkee3 het volgende:
Ik keek voor de grap eens op de site van het cbr, de eerstvolgende examendatum die nog beschikbaar is zijn 14 en 15 april!!!
Ik wordt de 12de 18, maar om nu al mijn theorie aan te vragen?
Ben alleen bang dat als ik het volgende week zou doen, dat het dan al een week opgeschoven is![]()
Of komt dit juist omdat ik de 12de pas 18 wordt, dat ik eerdere examens niet kan zien?
dan is stefkee3 nog geen 18.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 14:45 schreef _Twinkle het volgende:
[..]
Waar kan ik het snelst examen doen : woensdag 2 februari 2011 9:00 in 7 plaatsen.
Die examinator ziet net zo veel 'door de vingers' als hij wil, daar gaat geen rij-instrukteur iets aan veranderen.quote:Op woensdag 2 februari 2011 17:03 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Ik zit erg te twijfelen of ik mijn instructeur mee zal nemen of niet.
Ene kant denk ik van wel zodat de examinator mij dan niet kan oplichten. Ene kant denk ik van niet omdat ik heb gehoord dat als je zonder hem gaat de examinator dan wat dingen door de vingers kan zien.
Goed stuk. Bedankt!quote:Op woensdag 2 februari 2011 19:42 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Die examinator ziet net zo veel 'door de vingers' als hij wil, daar gaat geen rij-instrukteur iets aan veranderen.
Het voordeel zou kunnen zijn dat sfeer in de auto wat relaxter is omdat er dan soms wat meer converstie zou kunnen zijn, maar dat ligt ook aan jouzelf natuurlijk. Als jij relaxed bent, is hij dat ookHetzelfde zou ook een nadeel kunnen zijn, als je daardoor wordt afgeleid en je foutjes maakt omdat je zit te kwekken.
Zonder instrukteur denk ik dat je je wat makkelijker concentreert, aan de andere kant denk ik dat je mét instrukteur wat relaxter zult zijn, omdat er iemand 'meekijkt'. Het wil trouwens niet zeggen dat je intrukteur je kan helpen ofzo als je onverhoopt mocht zakken als hij erbij was, die examinator bepaalt, en (als het goed is) gaat hij niet in discussie over zijn beslissing..
Als het je een goed gevoel geeft : doen
Ja idd dat denk ik dus ook.quote:Op donderdag 3 februari 2011 10:12 schreef .Neovo. het volgende:
Ik zou mijn rij-instructeur mee laten gaan. Kan hij zelf zien hoe zijn leerlingen het doen en kan ie lekker met de examinator babbelen aangezien ik toch niks te vertellen heb.
Je weet nu overigens wel dat je TTT vrijstelling niet meer geldig is? wel weggegooid geld eigenlijk..quote:Op vrijdag 4 februari 2011 16:24 schreef caffeinjunk het volgende:
Over 3 weken nog maar eens proberen. Hopelijk houdt ik dan wel meer mijn zenuwen onder bedwang.(ik heb overigens wel een TTT gedaan en gehaald, toen was ik ook zenuwachtig maar was de examinator wat relaxter)
Gefeliciteerdquote:Op vrijdag 4 februari 2011 19:05 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Vandaag geslaagd 1ste keer praktijk!...![]()
Lekker hoorquote:Op vrijdag 4 februari 2011 19:05 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Goed zoquote:Op vrijdag 4 februari 2011 19:05 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Ja ging wel goed, ik had eerst les van te voren maar me instructeur moest al ingrijpen omdat ik bij stoplicht stil stond, het licht ging op groen en ik reed, maar ondertussen ging die op rood en zag ik het niet.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 19:30 schreef OomBrouwer het volgende:
[..]
Lekker hoor![]()
vertel even hoe het ging dan...
Thnx.. morgen rlxt geluid inbouwen..quote:
Rustig blijven, bekijken wat verkeerd gaat en het hier met je instructeur over hebbenquote:Op zaterdag 5 februari 2011 20:41 schreef hemarookworst het volgende:
Ik heb al meer dan 20 lessen gehad, en vooral de laatste paar lessen gaan slecht... Boek de hele tijd achteruitgang. Ik heb het gevoel dat ik zeker driedubbel zoveel lessen nodig heb voor ik rijexamen kan doen. Wat raden jullie me aan om te doen?
Ja, heb ik ook gedaan. Maar op de een of ander manier blijf het steeds misgaan, als ik de ene fout niet meer maak, maak ik wel andere fouten die ik normaal niet maak. De instructeur begint nu ook vervelend te doen, zo van: eerst had ik nog beetje vertrouwen in je, maar nu echt niet meer. Raden jullie me aan om van instructeur te veranderen nu de lessen zo moeizaam gaan?quote:Op zaterdag 5 februari 2011 20:43 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Rustig blijven, bekijken wat verkeerd gaat en het hier met je instructeur over hebben
Gefeliciteerdquote:Op maandag 7 februari 2011 15:08 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
HATSA, GESLAAGD![]()
![]()
Ging echt lekker, had me kop er goed bij en bijna geen last van spanning. Dat kleine beetje weggenomen door een blikje Red Bull, iets wat ik iedereen kan aanbevelen.
De examinator had aan het eind totaal geen commentaar, dus dat lijkt me helemaal goed. Kwam onderweg nog wel een stelletje tegen die een auto niet aan de praat kregen en dat ding liepen te drukken, maar het zelf oplossen, daar draait het echt om ben ik al achter, en dat deed ik dus ook.
Doe jij het ook versneld dan? Ik heb het uiteindelijk in iets langer dan een maand gedaan, ben 28 december begonnen.quote:Op maandag 7 februari 2011 18:14 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Net aangevraagd ik was net half uurtje te laat want wou hem met spoed aanvragen want dan had ik hem morgen gehad. Maar ze zei je kan beter normale prijs doen en dan heb je hem wss nog woensdag dus dat is ook goed.
Nee? 6 november begonnen.quote:Op maandag 7 februari 2011 22:08 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Doe jij het ook versneld dan? Ik heb het uiteindelijk in iets langer dan een maand gedaan, ben 28 december begonnen.
Ooh nee.. ik had hem vrijdag gehaald maar vrijdagmiddag was het gemeentehuis dicht.. domme tijden hebben ze ook.quote:Op maandag 7 februari 2011 22:25 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Ow, dat je het zo laat aanvroeg namelijk, dacht dat het veel eerder moest namelijk.. Maar niks gezegd
En normaal heb je wel alles onder controle?quote:Op woensdag 9 februari 2011 13:12 schreef BeyondTheGreen het volgende:
Hallo lui,
Ik ben net gezakt voor mijn rijexamen. Echt achterlijk. De auto sloeg 8 keer af ofzo omdat ik opeens de koppeling niet onder controle had. Geen gas bijgeven dus. En ik maar heilig overtuigd zijn dat het kwam doordat ik de koppeling te snel opliet. Verder moest ik iets beter vooruitkoijken en ik had een (nniet ernstige) ingreep.
210 euro plus rijlessen.
Kwam het door de zenuwen of iets anders? 2de keer komt het dan vast wel goed, dat hoop ik in ieder geval voor mezelf ook..quote:Op woensdag 9 februari 2011 15:25 schreef BeyondTheGreen het volgende:
Normaal wel ja. Dit zag ik niet aankomen.
Ik denk het wel, al voelde ik me wel redelijk kalm toen ik eenmaal reed. Maar zenuwen hadden zeker invloed.quote:Op woensdag 9 februari 2011 17:37 schreef caffeinjunk het volgende:
[..]
Kwam het door de zenuwen of iets anders? 2de keer komt het dan vast wel goed, dat hoop ik in ieder geval voor mezelf ook..
Gefeliciteerd manquote:Op donderdag 10 februari 2011 12:00 schreef Zjefke het volgende:
YUUUIIHH:D GESLAAGD![]()
![]()
![]()
![]()
Eindelijk mijn rijbewijs gehaald. Was eerder drie keer gezakt puur op zenuwen. Zo vervelend he. Nou toen heb ik besloten om een faalangst examen te doen. Heb paar kleine foutjes gemaakt maar goed opgelost. Belangrijks is blijf goed kijken. Ik ben zo blij. Enorme druk van je af..
Gefeliciteerd.quote:Op donderdag 10 februari 2011 12:00 schreef Zjefke het volgende:
YUUUIIHH:D GESLAAGD![]()
![]()
![]()
![]()
Eindelijk mijn rijbewijs gehaald. Was eerder drie keer gezakt puur op zenuwen. Zo vervelend he. Nou toen heb ik besloten om een faalangst examen te doen. Heb paar kleine foutjes gemaakt maar goed opgelost. Belangrijks is blijf goed kijken. Ik ben zo blij. Enorme druk van je af..
Nou succes!quote:Op vrijdag 11 februari 2011 11:49 schreef Yaku het volgende:
Volgende week woensdag mijn eerste 'echte' rijles.
Had eerst bij de ANWB een in-test gedaan, en werd daar geschat op z'n 45 lessen voor de magere prijs van 3000 Euro...
Vond ik echt belachelijk duur, dus toen heb ik doorgezocht naar andere rijscholen. Nu heb ik er een gevonden in R'dam. Lid van bovag, 60 jaar ervaring en een goed slaging's percentage van het CBR. Aardige mensen, en nog eens meer dan de helft goedkoper.
Ben benieuwd.
Wat een onzin zeg. Hij verdient wel veel geld aan je.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 22:46 schreef Neerlands_Trots het volgende:
Vandaag weer een succesvolle rijles gehad
Mijn instructeur zei dat ik nu echt goed op examenniveau zit en we hebben een examenroute gereden die ik zo goed als foutloos heb gedaan! Mag ook wel na 54 uur..
Als ik volgende week laat zien dat ik dit niveau vast kan houden gaat hij het examen aanvragen. Hoop echt dat ik het niet verneuk volgende week..
Foutloos rijden is ook niet mogelijk in de praktijk, je zal altijd kleine foutjes blijven maken, hoe lang je je rijbewijs ook hebt.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 22:46 schreef Neerlands_Trots het volgende:
we hebben een examenroute gereden die ik zo goed als foutloos heb gedaan!
Zullen we een sprintje doen bij het stoplicht?quote:Op zaterdag 12 februari 2011 13:54 schreef snoekiesnoeksnoek het volgende:
Als je straks zelf je rijbewijs hebt ga je die lesauto's ook wel uit de weg. Ik les er altijd wel op dat ze geen examen hebben, hier rijden ze alleen met een L plaatje op het dak bij een examen namelijk. Dan ga ik hem er niet voor gooien omdat ik niemand zijn examen wil verzieken, maar voor de rest ga ik er zo snel mogelijk langs, alle lesauto's rijden niet harder dan mag en vaak trekken ze heel langszaam op of doen ze gekke dingen die je niet verwacht.
Dat doe ik ook welquote:Op maandag 14 februari 2011 13:56 schreef SBM22 het volgende:
Ik zou als ik jou was neovo gewoon lekker rustig aan doenheb je de tijd om bij het optrekken ook naar links en rechts te kijken of er geen malloot door rood gereden is (wat bij mij een paar dagen geleden resulteerde in een bijna ongeluk
) en of er geen fietsers in je dode hoek zitten oid.
dat werkt ook niet altijd goed, dan rijden fietsers nog even snel door, rennen voetgangers snel over en gaan auto's voorrang nemen of je inhalen op gevaarlijke punten.quote:Op maandag 14 februari 2011 21:22 schreef OomBrouwer het volgende:
hoe langzamer je rijd hoe meer bedenktijd en overzicht je hebt. Gewoon als een oud wijfie rijden.
Mercedes, vlakbij de NHL rond half 12 toevallig?quote:Op zaterdag 12 februari 2011 16:41 schreef .Neovo. het volgende:
[..]
Zullen we een sprintje doen bij het stoplicht?Ik ben zo eentje die niet zo traag optrekt met een lesauto
Als je een rode Toyota Corolla ziet moet je rustig aan doen, dan verlies je zeker.quote:Op maandag 14 februari 2011 21:35 schreef snoekiesnoeksnoek het volgende:
Oh, ben vandaag ook langs de NHL gekomen, morgen ook rond 08:30 , maar daar staan allemaal flitspalen, dat trekt niet lekker op
haha ja klopt, maar het is toch wel veiliger, je kan simpel ingrijpen.quote:Op maandag 14 februari 2011 21:27 schreef snoekiesnoeksnoek het volgende:
[..]
dat werkt ook niet altijd goed, dan rijden fietsers nog even snel door, rennen voetgangers snel over en gaan auto's voorrang nemen of je inhalen op gevaarlijke punten.
En volgens mij heb je die ervaring wel gezien een aantal posts terug van je
Snap die 1e zin niet...quote:Op maandag 14 februari 2011 21:48 schreef snoekiesnoeksnoek het volgende:
Je rijlessen gaven bij mij niet echt een goed beeld wat voor rijder ik zou worden. Ik denk dat dit komt omdat je bij de rijlessen gewoon aan het rijden bent zonder bestemming en als je straks alleen in de auto zit op weg naar je werk of een afspraak het toch wat anders is.
Geen idee of dat voor iedereen opgaat.
Ik had hem meegenomen. Mijn examinator en instructeur praatten zo'n beetje de hele rit tegen tegen elkaar en lieten mij m'n gang gaanquote:Op woensdag 2 februari 2011 17:03 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Ik zit erg te twijfelen of ik mijn instructeur mee zal nemen of niet.
Ene kant denk ik van wel zodat de examinator mij dan niet kan oplichten. Ene kant denk ik van niet omdat ik heb gehoord dat als je zonder hem gaat de examinator dan wat dingen door de vingers kan zien.
Polo Bluemotion TDIquote:Op maandag 14 februari 2011 21:33 schreef bascross het volgende:
[..]
Mercedes, vlakbij de NHL rond half 12 toevallig?
Zal eens opletten of ik een lessende Polo zie rondrijden.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 17:41 schreef .Neovo. het volgende:
[..]
Polo Bluemotion TDI. Dus helaas....
Het is een zwartequote:Op dinsdag 15 februari 2011 19:29 schreef bascross het volgende:
[..]
Zal eens opletten of ik een lessende Polo zie rondrijden.
Ik zag vandaag een grijze VW Polo bluemotion bij de NHL.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 20:32 schreef .Neovo. het volgende:
[..]
Het is een zwartesucces. Hij is elke dag wel in leeuwarden te vinden
ANWB, die heeft ze wel geloof ik. Ik zie ze altijd bij het cbr rijden. Ik rijd ook altijd langs Ton van Spanje, alleen zie ik ze daar nooit..quote:Op woensdag 16 februari 2011 21:28 schreef snoekiesnoeksnoek het volgende:
welke rijschool heeft in leeuwarden polo blue motions tdi? Ton van Spanje misschien?
Ik rijd vaak in Leeuwarden in een VW Golf blue motion tdi, maar dat is geen match met een polo'tje natuurlijk
Heeft er iemand les van die dikke vrouw bij Ton van Spanje? Jaren terug les van haar gehad en ze was nogal gek van mij. Bijna handtastelijk, ze kneep me ook altijd in mijn been als ik iets fout deed![]()
![]()
Dat is hem dus nietquote:Op woensdag 16 februari 2011 18:42 schreef bascross het volgende:
[..]
Ik zag vandaag een grijze VW Polo bluemotion bij de NHL.
Klopt, was inderdaad Ton van Spanje.quote:Op woensdag 16 februari 2011 21:28 schreef snoekiesnoeksnoek het volgende:
welke rijschool heeft in leeuwarden polo blue motions tdi? Ton van Spanje misschien?
Snap ik, maar vond het wel toevallig.quote:
Dat zijn vaak wel de betere rijscholen.quote:Op woensdag 16 februari 2011 21:37 schreef .Neovo. het volgende:
Mijn rijschool bestaat maar uit 1 instructeur, het is niet zoiets als ton van spanje is, dus is er ook maar 1 auto.
Ja, als ik de website mag geloven, dan heeft deze rijschool gemiddeld maar 30 rijlessen, terwijl ze van 40 uitgaan in Leeuwarden... Maar dat komt wel aardig in de buurt, maandag heb ik mijn 28e les...quote:Op woensdag 16 februari 2011 21:43 schreef snoekiesnoeksnoek het volgende:
[..]
Dat zijn vaak wel de betere rijscholen.
Ik zal eens rondkijken maar ik ben meestal in de spits in Leeuwarden en die rijschoolinstructeurs gaan dan niet op bijv. de rondweg zitten.
Mijn vrouw wil bij Marga uit Franeker gaan lessen, een witte Seat (erg mooie auto) heeft ze en het is een godsgruwelijk lekker ding van bijna 2 meter![]()
Nou dan moet het wel helemaal goed komenquote:Op woensdag 16 februari 2011 22:06 schreef snoekiesnoeksnoek het volgende:
ideale afrijtijd trouwens, op een maandag om 09:50. Examinator is niet meer heel moe van het weekeinde omdat hij al wat koffie op heeft, ochtendspits is voorbij, kutscholieren die overal fietsen en niet kijken zitten braaf op school, irritante werkelozen die willen oversteken liggen nog in bed.
Kan bijna niet misgaan!
Onder het motto 'beter laat dan nooit' :quote:Op donderdag 17 februari 2011 19:52 schreef IJsdraakje het volgende:
Vanmiddag mijn eerste les gehad.
je hebt de meest heerlijke tijd, moet goed komen.quote:Op maandag 21 februari 2011 17:48 schreef Neerlands_Trots het volgende:
Woensdag 16 maart om 10.45 uur examen!
Spannend, maar ik heb er vertrouwen in. Mijn instructeur zegt dat als ik op mijn examen net zo rijd als de laatste 3 lessen, ik met vlag en wimpel zou slagen
dat soort dingen kun je niet leren, maar moet gewenning worden. ind. nog veel rijden dus.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 21:49 schreef Robinml het volgende:
Woensdag 2 maart examen, nog maar een week dus!
Vooral het vooruit kijken, om me heen kijken en snel reageren op wat ik zie gaat niet zo best. Ging een tijdje heel goed, maar laatste paar lessen was het een stuk minder. Moet zo denken aan om me heen kijken/spiegels kijken, dat ik sommige dingen zoals voorrang verlenen aan fietsers vergeet, of bepaalde zijwegen niet inkijk
Komende week maar veel lessen, morgen de eerste van de week
Ik heb dus precies hetzelfde, behalve dan met voorrang. Ik stop zelfs wanneer ik voorrang hebquote:Op dinsdag 22 februari 2011 21:49 schreef Robinml het volgende:
Woensdag 2 maart examen, nog maar een week dus!
Vooral het vooruit kijken, om me heen kijken en snel reageren op wat ik zie gaat niet zo best. Ging een tijdje heel goed, maar laatste paar lessen was het een stuk minder. Moet zo denken aan om me heen kijken/spiegels kijken, dat ik sommige dingen zoals voorrang verlenen aan fietsers vergeet, of bepaalde zijwegen niet inkijk
Komende week maar veel lessen, morgen de eerste van de week
Nee, íets anders.quote:Op donderdag 24 februari 2011 15:34 schreef Mankatans het volgende:
ik neem even aan dat je vanuit stilstand bedoelt aangezien je net begint?
even naar de juiste verhouding zoeken, gas steady beetje indrukken en koppeling langzaam op laten komen
Ik reed ook veel slechter tijdens de TTT dan normaal, komt denk ik omdat ik te perfect wil rijden, waardoor ik domme fouten ga maken en te veel nadenk.quote:Op woensdag 23 februari 2011 19:15 schreef .Neovo. het volgende:
[..]
Ik heb dus precies hetzelfde, behalve dan met voorrang. Ik stop zelfs wanneer ik voorrang heb. moet sneller een plan maken en uitvoeren. Dat was het advies van na de TTT. Ook reed ik veel slechter dan "normaal". Morgen heb ik weer een lesje, kijken wat het wordt...
Gefeliciteerd !quote:Op maandag 28 februari 2011 17:02 schreef Snoepje5 het volgende:
Wanneer je begonnen bent of wanneer je gaat beginnen met lessen.
28 Mei.
Hoeveel lessen je hebt gehad.
39
Hoe vaak je instructeur al heeft moeten ingrijpen en wat je denkt daaraan te gaan doen.
Vaak genoeg.
Wanneer je examen hebt en mentale steun kan gebruiken.
Vandaag
Wanneer je geslaagd bent.
Vandaag !![]()
![]()
Nu nog een week wachten![]()
Clusteropdracht.. rijd naar deze locatie? Maakt niet uit als je dat vergeet hoor..quote:clusteropdracht
Aah oke. Naja, in Leeuwarden stikt het van de rotondes en verkeerslichten, maar meestal heb ik daar niet zoveel problemen mee. Ik weet niet hoelang het examen bij mij gaat duren, ik heb de vrijstelling van bijzondere manoeuvres wel. Dus die hoef ik niet meer te doen.quote:Op maandag 28 februari 2011 18:00 schreef Snoepje5 het volgende:
De examinator vertelde mij ook nog dat ik moest werken aan mijn vooruitkijken maar hij had wel vertrouwen dat dat goed zou komen en zag niet dat het een probleem zou zijn.
Had ook een beetje lucky met de route. Geen één rotonde gereden en maar een klein half uurtje weggeweest. Stukje snelweg, beetje 30km en 50km/u gereden verder.
[..]
Clusteropdracht.. rijd naar deze locatie? Maakt niet uit als je dat vergeet hoor..
Bij mij werd gewoon iedere keer verteld linksaf, rechtsaf, nu links en daarna de 2e rechts. Of volg dit bordje ( op de snelweg notabene super simpel ) ..
Inderdaad, het gaat er juist meer om HOE jij van A naar B rijdquote:Op maandag 28 februari 2011 18:00 schreef Snoepje5 het volgende:
[..]
Clusteropdracht.. rijd naar deze locatie? Maakt niet uit als je dat vergeet hoor..
Als u één of meer vragen op de Eigen verklaring met ja beantwoordt, is onderzoek door een arts nodig. Deze arts moet dan een aantekening op de Eigen verklaring zetten. Bij bepaalde medische aandoeningen kan het CBR naast de aantekening van een arts ook vragen om een onderzoek door een medisch specialist, zoals een oogarts of neuroloog. Mogelijke redenen voor verwijzing naar een specialist zijn te vinden bij Medische beoordeling.quote:Op maandag 28 februari 2011 19:18 schreef IJsdraakje het volgende:
Weet een van jullie trouwens hoe dat in z'n werk gaat als je wél een "ja" moet invullen op die eigen verklaring? Of hangt dat van de "aandoening" af?
Ik bedoel, niet dat het enorme haast heeft, heb net twee lessen gehad, maar het lijkt me toch wel handig om op tijd te weten wat ik moet regelen.
Voor en naquote:Op maandag 28 februari 2011 16:45 schreef das_phantom het volgende:
Je gebruikt hem na het harde werk nu elke dag neem ik aan?
Ga het er zaterdag sowieso nog even met m'n instructeur over hebben, maar aangezien mijn ogen geopereerd zijn, lijkt het me handiger om het wel op 'ja' te zetten. (Fraude is niet handig voor een VOG.quote:Op maandag 28 februari 2011 19:25 schreef -tape- het volgende:
[..]
Als u één of meer vragen op de Eigen verklaring met ja beantwoordt, is onderzoek door een arts nodig. Deze arts moet dan een aantekening op de Eigen verklaring zetten. Bij bepaalde medische aandoeningen kan het CBR naast de aantekening van een arts ook vragen om een onderzoek door een medisch specialist, zoals een oogarts of neuroloog. Mogelijke redenen voor verwijzing naar een specialist zijn te vinden bij Medische beoordeling.
Op basis van de aantekening van de arts op de Eigen verklaring of het onderzoek van de specialist beoordeelt de medisch adviseur - op grond van de Regeling eisen geschiktheid 2000 - of u geschikt bent voor het besturen van motorrijtuigen. Dat laatste is vaak het geval. Een enkele keer legt het CBR u aanvullende voorwaarden of beperkingen op.
Als het voor je lenzen/ogen is, zou ik sowieso gewoon 'nee' invullen.
Ik zelf heb een versneld cursus gedaan bij ANWB, binnen 3 weken mijn rijbewijs behaald.quote:Op maandag 28 februari 2011 19:12 schreef -tape- het volgende:
Pff over 2 weken eindelijk me examen. Ik heb een pakket van 28 lessen, heb er nog 5. Van al mijn vrienden die al rijexamen hebben gedaan, is er niemand in één keer geslaagd. Ikzelf heb nu 23 lesuren erop zitten, heb nog nooit een ingreep gehad. Auto is ook nog nooit uitgevallen en heb zelf al 2x een ongeluk voorkomen zonder dat de rijinstructeur daar invloed op had.
Kan ik nou zelf zo goed rijden of is de rest nou zo slecht? Mijn rijinstructeur zegt dat ik met 15-20 lessen ook genoeg had gehad. Iemand dit ook wel eens gehad? Ik wil niet opschepperig overkomen maar ik heb het gevoel dat ik nooit wat fout doe in die auto.![]()
Dat zei de rijinstructeur ook. Ik hoop gewoon dat ik de TomTom dan mag gebruikenquote:Op maandag 28 februari 2011 19:07 schreef Straalkachel het volgende:
Heb al weer 4 maanden m'n rijbewijs, tijd vliegt zeg ;o Als ik dit topic lees, moet ik steeds terugdenken aan mijn eigen rijlessen..
[..]
Inderdaad, het gaat er juist meer om HOE jij van A naar B rijd
Jij doet wel erg moeilijk..quote:Afslaan naar rechts bv
Binnenspiegel, rechterbuitenspiegel, recht over de schouder
(Voorsorteren)
Richting geven
Snelheid minderen/terugschakelen (kijken in de binnenspiegel tijdens remmen)
Bij nadering van afslag, kijken naar links, voor, rechts, over rechterschouder en dan rechts de weg in.
en dan als je op de weg bent, ff nacontrole doen (binnenspiegel, linkerbuitenspiegel)
vindt de cbr deze methode goed?
Waarom eerst voorsorteren en dan richting aangeven?quote:Op maandag 28 februari 2011 21:02 schreef Flanx het volgende:
Afslaan naar rechts bv
(Voorsorteren)
Richting geven
Bij nadering van afslag, kijken naar links, voor, rechts, over rechterschouder en dan rechts de weg in.
en dan als je op de weg bent, ff nacontrole doen (binnenspiegel, linkerbuitenspiegel)
Zo doe ik het dus ook ongeveer. Mijn rijinstructeur zegt dat het zo moet, dus dan doe ik dat ook.quote:Op maandag 28 februari 2011 21:02 schreef Flanx het volgende:
Afslaan naar rechts bv
(Voorsorteren)
Richting geven
maarquote:Op maandag 28 februari 2011 21:42 schreef Snoepje5 het volgende:
[..]
Jij doet wel erg moeilijk..
Gewoon; Binnenspiegel, rechterbuitenspiegel, recht over de schouder . En verken de omgeving en dan bij afslaan nacontrole rechterschouder/spiegel.
Uhh zo doe ik het en heb me examen vandaga gehaaldquote:Op maandag 28 februari 2011 21:52 schreef Flanx het volgende:
andersom natuurlijk maar
[..]
maar
binnenspiegel, rechterbuitenspsiegel, recht over schouder
richting naar rechts
en dan nog ff waarnemen, wat je natuurlijk eerder had gedaan, en tijdens afslaan gewoon rechterschouder. is gewoon genoeg?
en naar links en rechts kijkenquote:Op maandag 28 februari 2011 21:58 schreef Snoepje5 het volgende:
[..]
Uhh zo doe ik het en heb me examen vandaga gehaaldNja als je anders bent gewend doe je het anders. als je Maar niet te veel gaat kijken..
Altijd binnenspiegel als je een stoplicht nadert. /voorbij gaat.
Enige lastige stuk met rotondes is vanaf dat beeld met die koe naar die parkeergarage bij cambuur in de buurt, daar hebben fietsers voorrang en dat is lastig in de spits, maar in de spits ga je daar vast niet langs omdat je dan meer vaststaat dan aan het rijden bent.quote:Op maandag 28 februari 2011 18:32 schreef .Neovo. het volgende:
Aah oke. Naja, in Leeuwarden stikt het van de rotondes en verkeerslichten, maar meestal heb ik daar niet zoveel problemen mee.
Kunnen je klasgenoten je uitzwaaienquote:Op maandag 28 februari 2011 22:09 schreef yosander het volgende:
Woensdagmiddag mijn eerste rijles, wordt bij school opgehaald, in de pauze![]()
.
Maar wordt vast leuk.
Haha, helaas niet meer. Ben eerder vrij, dus wordt thuis opgehaald.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 07:44 schreef .Neovo. het volgende:
[..]
Kunnen je klasgenoten je uitzwaaien![]()
Veel succes!
Je instructeur kan als het goed is helemaal niet weten welke examinator je gaat krijgen, dat gaat puur op willekeur.. hij wil je dus alleen maar bang maken zodat je beter je best gaat doenquote:Op dinsdag 1 maart 2011 23:11 schreef MysticDB het volgende:
Hallo allemaal,
Ik ben 2 keer gezakt voor het praktijkexamenBeide keren terecht, al had ik na afloop wel zin om een naald door de oog van die examinatoren te prikken.
Het probleem is dat ik maandag 7 maart weer op examen moet. In Den BoschIk zit alleen met het probleem dat ik het gevoel heb dat ik alleen maar achteruit ga. Het lijkt wel of ik bij het tweede examen beter voorbereid was dan nu
Echt zelfvertrouwen heb ik ook niet meer na het zakken, 2x met dezelfde fout.
Ook zegt mijn instructeur dat ik dit keer een nog strengere examinator krijg. Dat wordt dus weer zakken
![]()
Vandaag een proefexamen gedaan met mijn instructeur. Ik maakte dezelfde fouten die ik bij mijn eerdere praktijkexamens had gemaakt en waardoor ik gezakt was. Mijn instructeur werd best pissig omdat hij vond dat ik die fouten niet nog een keer kon maken![]()
Wat gaat er precies fout? Het invoegen op de snelweg. Ik weet nooit precies wanneer ik wel of niet kan invoegen en wat ik moet doen als het niet kan, ik raak gewoon snel in paniek als ik de snelweg op ga. Ik ben 2x gezakt omdat ik (bij beide keren) bijna een vrachtauto raakte toen ik wilde invoegen. Alle auto's die snel langs je heen scheuren, al die vrachtauto's die willen invoegen, alle drukte, het is gewoon niets voor mij ben ik bang.
Voor de rest gaat alles trouwens prima inclusief de bijzondere verrichtingen. Maargoed, wat heb ik eraan als die kl*te snelweg niet lukt.![]()
Ik ben gemotiveerd en wil erg graag mijn rijbewijs, helaas lukt het me gewoon niet![]()
Iemand tips of dezelfde ervaring?
Hij weet het wel omdat hij mijn tafelnummer al weet. Dat is meestal dezelfde examinator die daar zit en ik heb niet echt het idee dat hij me bang probeert te maken.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 23:50 schreef Neerlands_Trots het volgende:
[..]
Je instructeur kan als het goed is helemaal niet weten welke examinator je gaat krijgen, dat gaat puur op willekeur.. hij wil je dus alleen maar bang maken zodat je beter je best gaat doen
Dat probleem van die snelweg ken ik ook. Dat is voor mij ook heel vaak een probleem (geweest).
Op de toerit naar de snelweg moet je al een paar keer naar links kijken en je plekje al kiezen. Probeer ook de snelheid van het overige verkeer in te schatten. Rijdt iedereen 130 waar je maar 100 mag, dan moet jij ook gewoon met 130 invoegen. Andersom geldt precies hetzelfde.
Dus: probeer de snelheid van het overige verkeer in te schatten. Te langzaam invoegen is fout, maar te snel natuurlijk ook!
Verder ken je het riedeltje denk ik wel: binnenspiegel, buitenspiegel, dode hoek, richting aangeven, binnenspiegel, buitenspiegel, dode hoek, invoegen, doorschakelen en nacontrole (en eventueel richting uitzetten als die nog aan het knipperen in van het invoegen, heb ik heel vaak namelijk..).
Als je op die punten let moet het goed komen denk ik zo!
Ik moet zelf 16 maart om 10.45 uur afrijden in Utrecht!
Dat heb ik toen ook gedaan, alleen toen deed ik het wel goed...quote:Op woensdag 2 maart 2011 07:35 schreef werkeend het volgende:
mij lijkt het een goed idee om een extra les te nemen en alleen maar de snelweg op en af te gaan. Dat je het gewoon vaak doet. Want als je nu al in de stress zit erover zal het alleen maar nog een x fout gaan bij het examen
Volgende keer doe ik het zowel.quote:Op woensdag 2 maart 2011 07:47 schreef RiftNL het volgende:
Gewoon x tegen een vrachtwagen butsen doe je het nooit meer en moet je eens kijken hoe zeker je dan bent!
Dat had ik gistermiddag niet hoeven flikken. Dan had ik van de examinator een andere uitslag hebben gekregen, gok ik zo.quote:
Kan me er een voorstelling bij makenquote:Op woensdag 2 maart 2011 11:30 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Dat had ik gistermiddag niet hoeven flikken. Dan had ik van de examinator een andere uitslag hebben gekregen, gok ik zo.
Succes!quote:Op woensdag 2 maart 2011 13:10 schreef caffeinjunk het volgende:
zodadelijk voor de tweede keer op, vandaag geprobeert zoveel mogelijk te ontspannen maar nu het zo dichtbij komt (moet om 15:00 en heb zo nog een les ervoor) wordt ik wel weer zenuwachtig ...
Ik hoop goed bericht te kunnen brengen vanavond
We duimen!quote:Op woensdag 2 maart 2011 13:10 schreef caffeinjunk het volgende:
zodadelijk voor de tweede keer op, vandaag geprobeert zoveel mogelijk te ontspannen maar nu het zo dichtbij komt (moet om 15:00 en heb zo nog een les ervoor) wordt ik wel weer zenuwachtig ...
Ik hoop goed bericht te kunnen brengen vanavond
Helaas niet gelukt, mijn rijinstructeur was vergeten dat ik met de rijles ervoor op het adres van mijn vader (zevenaar) moest worden opgehaald dus hij stond bij mijn oude huis in Arnhem waar ik al een tijd niet meer woon. Toen maar afgesproken bij het CBR en gelukkig was er een vriend van me die me bracht zodat ik er toch 10 minuten voor tijd was. maar zonder voorbereiding wat niet helpt te ontspannen.quote:
Gefeliciteerd!!quote:Op woensdag 2 maart 2011 16:41 schreef Robinml het volgende:
Ik ben geslaagd!![]()
Les ervoor ging het redelijk, gisteren ging het minder.
Examen ging heel goed, keek ver genoeg vooruit. Wist bij alle kruispunten wat ik moest doen. Bijzondere verrichtingen ook moeten doen. Keer opdracht bocht achteruit ging niet helemaal goed, maar omdat ik verder goed keek zei de examinator er niks van.![]()
Verder toen ik hem wou terugschakelen vanuit de 4 kwam ie in de 1 ipv de 3, maar de examinator zelf deed hem snel in de 3Zei d'r ook weinig van.
Verder ging alles bijna perfect.
Gefeliciteerd!quote:Op woensdag 2 maart 2011 16:41 schreef Robinml het volgende:
Ik ben geslaagd!![]()
Les ervoor ging het redelijk, gisteren ging het minder.
Examen ging heel goed, keek ver genoeg vooruit. Wist bij alle kruispunten wat ik moest doen. Bijzondere verrichtingen ook moeten doen. Keer opdracht bocht achteruit ging niet helemaal goed, maar omdat ik verder goed keek zei de examinator er niks van.![]()
Verder toen ik hem wou terugschakelen vanuit de 4 kwam ie in de 1 ipv de 3, maar de examinator zelf deed hem snel in de 3Zei d'r ook weinig van.
Verder ging alles bijna perfect.
Jammer, maar je hebt inderdaad niet bepaald de ideale voorbereiding gehad. Knap balen.quote:Op woensdag 2 maart 2011 16:55 schreef caffeinjunk het volgende:
[..]
Helaas niet gelukt, mijn rijinstructeur was vergeten dat ik met de rijles ervoor op het adres van mijn vader (zevenaar) moest worden opgehaald dus hij stond bij mijn oude huis in Arnhem waar ik al een tijd niet meer woon. Toen maar afgesproken bij het CBR en gelukkig was er een vriend van me die me bracht zodat ik er toch 10 minuten voor tijd was. maar zonder voorbereiding wat niet helpt te ontspannen.
Examen zelf ging niet onaardig, zeer sympathieke examinator maar ik zat niet goed genoeg vooruit te kijken en daardoor deed ik af en toe wat paniekerig wat natuurlijk niet de bedoeling is. Meer rust proberen te houden dus..
Ik woon nu in Eindhoven voor stage dus ik zit er over te denken bij een rijschool daar maar eens te beginnen..
De hele OP moet eigenlijk eens goed bijgewerkt worden. Ik bedoel, de reeks in de OP is al bijna een jaar niet meer aangevuld.quote:Op woensdag 2 maart 2011 19:44 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Is er nog niemand geslaagd in 2011?
Aha, oke! Duidelijk, ik schrok al!quote:Op woensdag 2 maart 2011 20:14 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
De hele OP moet eigenlijk eens goed bijgewerkt worden. Ik bedoel, de reeks in de OP is al bijna een jaar niet meer aangevuld.
Volgens mij moet dit ook eerder topic 150 zijn dan 15. Als ik eens tijd over heb ga ik misschien wel de wiki aanpassen ofzo.quote:Op woensdag 2 maart 2011 20:20 schreef house_is_a_feeling het volgende:
[..]
Aha, oke! Duidelijk, ik schrok al!
Oeps....quote:Op woensdag 2 maart 2011 20:25 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Volgens mij moet dit ook eerder topic 150 zijn dan 15. Als ik eens tijd over heb ga ik misschien wel de wiki aanpassen ofzo.
Whehehe.quote:Op woensdag 2 maart 2011 20:48 schreef .Neovo. het volgende:
[..]
Oeps....
Als ik dat eerder had geweten
Succesquote:Op woensdag 2 maart 2011 20:50 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Whehehe.
Och, op zo'n moment dat je even niks te doen hebt, is wiki's aanpassen best geinig. In ieder geval, voor het volgende topic is de lijst van 2010 gearchiveerd en staan de geslaagden uit dit topic in een 2011 lijstje.
Ik kijk nog wel even hoe ver ik kom met de rest van de topics terugzoeken.
Edit: Aha! Het is bij het vorige topic niet helemaal goed gegaan, dat was 14 ipv de 149 die het had moeten zijn. Dus de 15 klopt wel met het vorige topic, maar niet met de reeks. Wel handig dat het inderdaad 150 had moeten wezen, scheelt zoekwerk.
In het PTA-feedbacktopic even aanvragen.quote:Op woensdag 2 maart 2011 21:02 schreef .Neovo. het volgende:
[..]
Succes. Is er niet iemand die de TT kan aanpassen?
Watskeburt ?quote:Op woensdag 2 maart 2011 21:02 schreef .Neovo. het volgende:
[..]
Succes. Is er niet iemand die de TT kan aanpassen?
Ah, zo'n blauwequote:
Nee, daar beginnen we niet aan, en al helemaal niet als je zo begint, met je; 'zo'n blauwe'quote:Op woensdag 2 maart 2011 21:14 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Ah, zo'n blauweZou je het nummer willen veranderen naar #149? Dan klopt 'ie met de vers bijgewerkte wiki.
quote:Op woensdag 2 maart 2011 21:15 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Nee, daar beginnen we niet aan, en al helemaal niet als je zo begint, met je; 'zo'n blauwe'
quote:Op woensdag 2 maart 2011 21:15 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Nee, daar beginnen we niet aan, en al helemaal niet als je zo begint, met je; 'zo'n blauwe'
Eigenlijk veel langer nog, want het ging eigenlijk bij het vorige topic de fout in.quote:Op woensdag 2 maart 2011 21:17 schreef Sounddragon het volgende:
Lekker vlotjes trouwens, bij post nummertje 200-veel
quote:
Waarom loopt de nummering in de OP eigenlijk maar tot 131 ?quote:Op woensdag 2 maart 2011 21:20 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Eigenlijk veel langer nog, want het ging eigenlijk bij het vorige topic de fout in.![]()
Wiki wordt nooit meer bijgehouden geloof ik :pquote:Op woensdag 2 maart 2011 21:33 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Waarom loopt de nummering in de OP eigenlijk maar tot 131 ?
Dit. Maar nu zou 'ie weer moeten kloppen, want ik heb 'm bijgewerkt.quote:Op woensdag 2 maart 2011 21:38 schreef .Neovo. het volgende:
[..]
Wiki wordt nooit meer bijgehouden geloof ik :p
Mag jij het volgende topic openen. weten we helemaal zeker dat het goed komtquote:Op woensdag 2 maart 2011 21:39 schreef IJsdraakje het volgende:
[..]
Dit. Maar nu zou 'ie weer moeten kloppen, want ik heb 'm bijgewerkt.
Edit: En alle geslaagden die ik tegenkwam van dit jaar staan er nu ook bij. Was toch maar één topic extra doorkijken.
Je moet toch aardig met die pook duwen om hem rijdende in de 1 te krijgenquote:Op woensdag 2 maart 2011 16:41 schreef Robinml het volgende:
Wel waar, kijk maar in de wiki.quote:Op woensdag 2 maart 2011 22:06 schreef -_Guitarist_- het volgende:
En de geslaagden van 2011 staan er ook niet in
Vast wel.quote:Op woensdag 2 maart 2011 19:18 schreef .Neovo. het volgende:
[..]
Gefeliciteerd!!
Volgende week Maandag ben ik aan de beurt. Ik hoop zķķ dat ik het haal
Ik heb em om 9:50. Opzich ook niet zo'n rare tijd. We zien het welquote:Op woensdag 2 maart 2011 23:58 schreef Robinml het volgende:
[..]
Vast wel.Hoe laat moet je? Ik moest om kwart voor 11, erg fijne tijd. Als ik was gezakt had ik het liefst weer die tijd gehad. Heel weinig fietsers, dat scheelt al een hoop.
Maargoed, vanaf dat ik instapte voor het examen ging het goed, de les ervoor was het niet zo geweldig![]()
Succes maandag.
En de rest die de komende weken moet ook succes!![]()
Ik ga 'm morgen aanvragen
Ik had hem ook net op het nippertje. Inparkeren stond ik twee vakken, en als ik de auto moet keren, reed ik helemaal door totdat ik een parkeerplek zag waar het konquote:Op donderdag 3 maart 2011 18:36 schreef Mwanatabu het volgende:
Heb de vrijstelling middels de TTT binnen, maar op een haartje. Het leek echt nergens op. Werkelijk alles heb ik fout gedaan. Wist op een gegeven moment niet meer of ik moest huilen of lachen. Normaal slaat de motor nooit bij me af, nu dus 4 keer. In de eerste tien minuten.
Maar op zich was het niveau vanaf het begin al wel duidelijk toen we van het parkeerterrein afreden en de examinator al in lichte paniek begon van "Gassen! Gassen!" omdat ik dwars op de rijbaan terecht kwam met zowel van links als rechts een auto.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Volgens mij had deze meneer vooral medelijden met mijquote:Op donderdag 3 maart 2011 18:45 schreef .Neovo. het volgende:
[..]
Ik had hem ook net op het nippertje. Inparkeren stond ik twee vakken, en als ik de auto moet keren, reed ik helemaal door totdat ik een parkeerplek zag waar het kon. Ze zag wel dat ik het kon, en daarom gaf ze me vrijstelling...
Je kan niet zakken hierop als je kijktechniek in orde is.Al passen er twee olifanten tussen, maakt ze niks uit.quote:Op donderdag 3 maart 2011 19:01 schreef Mwanatabu het volgende:
Fileparkeren ging uh...niet helemaal vlekkeloos (paste een flinke olifant tussen de stoep en de auto), stopopdracht en keren ging wel goed (die laatste zag ik het meeste tegenop).
Ah ok. Ik wist wel dat de veiligheid en dus kijken prio numero uno was, maar dacht dat de uitvoering ook nog wel teldequote:Op donderdag 3 maart 2011 19:05 schreef snoekiesnoeksnoek het volgende:
[..]
Je kan niet zakken hierop als je kijktechniek in orde is.Al passen er twee olifanten tussen, maakt ze niks uit.
Daarom, bij mij uit de TTT kwam de conclusie dat ik nog wat aan mijn kijken moest doen. Maandag ga ik dat op de proef stellen.quote:Op donderdag 3 maart 2011 19:07 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Ah ok. Ik wist wel dat de veiligheid en dus kijken prio numero uno was, maar dacht dat de uitvoering ook nog wel telde
Maar ja, hier is de TTT dus voor bedoeld. Weet nu weer eens precies maar dan van een ander waar er nog aan getrokken moet worden. En gelukkig was dat niets nieuws (op mijn gezenuw na) dus met mijn instructeur kan ik nog een eind komen. Kan de toets dus aan iedereen aanraden!
Maandag afrijden? Succes!quote:Op donderdag 3 maart 2011 19:25 schreef .Neovo. het volgende:
[..]
Daarom, bij mij uit de TTT kwam de conclusie dat ik nog wat aan mijn kijken moest doen. Maandag ga ik dat op de proef stellen.
Als je straks je eigen auto hebt moet je zaken als fileparkeren helemaal opnieuw leren. Je eigen auto is toch anders dan de lesauto (althans meestal dan) en de 1e keer dat ik wilde fileparkeren in een drukke straat in het donker terwijl andere auto's aan het wachten waren.... dat ging niet helemaal vlekkeloosquote:Op donderdag 3 maart 2011 19:07 schreef Mwanatabu het volgende:
Ah ok. Ik wist wel dat de veiligheid en dus kijken prio numero uno was, maar dacht dat de uitvoering ook nog wel telde
Geen ideequote:Op vrijdag 4 maart 2011 15:35 schreef Yaku het volgende:
Rond welke les plannen ze normaal je examen datum? Ik zit pas op mijn 8e les en volgende week wil mijn rijinstructeur alvast een datum prikken voor het praktijk examen.
Nee praktijk!!!!!!! Maar wie weten er of je geslaagd bent je een uitslag formulier per mail krijgt?quote:Op vrijdag 4 maart 2011 17:37 schreef das_phantom het volgende:
Goed gedaan. Je bent voor je theorie geslaagd?
verschilt per rijschool natuurlijk, maar als het een beetje vroeg is gereserveerd kun je er lekker naar toe werken en hoef je niet onnodig lang te blijven lessen.quote:Op vrijdag 4 maart 2011 15:35 schreef Yaku het volgende:
Rond welke les plannen ze normaal je examen datum? Ik zit pas op mijn 8e les en volgende week wil mijn rijinstructeur alvast een datum prikken voor het praktijk examen.
Die krijg je nietquote:Op vrijdag 4 maart 2011 17:39 schreef misslady83 het volgende:
[..]
Nee praktijk!!!!!!! Maar wie weten er of je geslaagd bent je een uitslag formulier per mail krijgt?
Hoe laat moet je?quote:
Gefeliciteerd!quote:
Goeizoquote:
Aha nice nice :-) mag ik ook binnenkort doen, ging je gelijk alleen rijden? Was zeker eng in het begin?quote:Op zaterdag 5 maart 2011 09:29 schreef Snoepje5 het volgende:
Al ff lekker 140 gesjeest op de snelweg met mn rijbewijsje :-P
Dat is niet de meest beroerde tijd, hoor.quote:
jij ook al ?quote:
Succes alvastquote:
Netjesquote:
in principe zou het niet mogen uitmaken, je zal het straks zelf moeten doen ongeacht hoelaat het isquote:Op zaterdag 5 maart 2011 11:56 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Dat is niet de meest beroerde tijd, hoor.
Nee, in de auto van me vader dus moest wel eerst ff onder zijn toezicht voor deeerste keerquote:Op zaterdag 5 maart 2011 11:26 schreef misslady83 het volgende:
[..]
Aha nice nice :-) mag ik ook binnenkort doen, ging je gelijk alleen rijden? Was zeker eng in het begin?
Heb je um al gepland staan?quote:
Goed letten op je kijkgedrag, en euhm, geen domme shit doenquote:
55 lessen?quote:Op zondag 6 maart 2011 17:06 schreef Neerlands_Trots het volgende:
Ik betaalde 1650 euro voor 35 uur + praktijk en eigen verklaring. Heb nu al zo'n 20 uur á 42 euro per uur los erbij moeten betalen. Reken maar uit
Ik zit inmiddels rond de 45 ā 50 denk ik, en heb ook nog niks gepland staanquote:Op zondag 6 maart 2011 15:50 schreef _Twinkle het volgende:
[..]
Nog niet gepland. Al rond de 25 lessen :$
Ik deed zo 12-15 lessen over goed vlot schakelen, hahaquote:Op zondag 6 maart 2011 20:04 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Ik zit inmiddels rond de 45 ā 50 denk ik, en heb ook nog niks gepland staan
Ben in de dertig en niet echt een natuurtalent, dat speelt ook mee...
glquote:Op maandag 7 maart 2011 07:58 schreef .Neovo. het volgende:
Vandaag rijexamen ! eerst nog een lesje ervoor en dan kijken wat ze er van vinden.
succes vandaagquote:Op maandag 7 maart 2011 07:58 schreef .Neovo. het volgende:
Vandaag rijexamen ! eerst nog een lesje ervoor en dan kijken wat ze er van vinden.
Ik ben nu 30 en zit rond de 40 lessen als ik rij-examen ga doen (heb al eerder gereden en examen gedaan toen ik 21 was maar na 3 keer zakken was mijn geld op en mijn theorie verlopen)quote:Op zondag 6 maart 2011 20:04 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Ik zit inmiddels rond de 45 ā 50 denk ik, en heb ook nog niks gepland staan
Ben in de dertig en niet echt een natuurtalent, dat speelt ook mee...
Uiteindelijk ging het toch om die fout bij de stoplicht! Hij moest niet zo achterlijk lang door blijven rijden, dat was nergens goed voor. Zulke domme dingen moet je gewoon niet doen bij leerlingen die 600 euro betaald hebben voor 3 praktijkexamens. Waarschijnlijk dacht die flapdrol: 'als ik lang blijf rijden, krijgt hij het gevoel dat hij niet voor niets 200 euro betaald heeft'. Flikker toch op, kut CBR.quote:Op maandag 7 maart 2011 13:18 schreef Anne het volgende:
Jeetje. Stel je je niet een beetje aan?
Hier ging je in ieder geval sowieso al de fout in;
"Ik raakte dus geirriteerd en vroeg hem waarom hij überhaupt nog zo overdreven veel bleef rijden en dat ik toch al wist dat ik gezakt was."
Dat zeg je toch niet tijdens je rit! Had gewoon rustig afgewacht.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |