die TTT zat bij mij al in het pakket, dus kost me niks extra.quote:Op woensdag 26 januari 2011 21:19 schreef -tape- het volgende:
Ik zou nooit die TTT doen, die opdracht is toch makkelijk, kun je beter die 200 (?) euro besparen en hem gewoon met je examen doen.
Dat zal het waarschijnlijk al in je pakket verrekend zijn, iets als TTT doen ze heus niet gratisquote:Op woensdag 26 januari 2011 21:40 schreef .Neovo. het volgende:
[..]
die TTT zat bij mij al in het pakket, dus kost me niks extra.
dat had ik ook door, maar ach, boeiequote:Op woensdag 26 januari 2011 21:46 schreef Straalkachel het volgende:
[..]
Dat zal het waarschijnlijk al in je pakket verrekend zijn, iets als TTT doen ze heus niet gratis
Bij mij zat er ¤100 verschil tussen pakket met en zonder TTT, dus daarom vond ik het wel de moeite waard om dit te doen.quote:Op woensdag 26 januari 2011 21:46 schreef Straalkachel het volgende:
[..]
Dat zal het waarschijnlijk al in je pakket verrekend zijn, iets als TTT doen ze heus niet gratis
Nou je mag het betalen in termijnen, en je bent goedkoper uit dan dat je losse lessen neemt.quote:Op donderdag 27 januari 2011 14:22 schreef das_phantom het volgende:
Zaten jullie er niet mee om een pakket van zo'n 1500 euro vooraf te betalen? Ik zit liever nergens aan vast en denk daarom dat ik maar contant per les betaal. Het voordeel van het pakket valt volgens mij meestal reuze mee.
Ik baal overigens wel. Ik had net een rijschool uitgezocht die mij perfect leek, hebben ze een wachtrij tot begin april.
Even opnieuw posten ivm nieuw topicquote:Op dinsdag 25 januari 2011 23:47 schreef stefkee3 het volgende:
Vraagje, iemand ervaring met spoedrijlessen?
Ik wil namelijk mijn auto z.s.m. halen, omdat ik daarna ook nog een hele reeks c - c1- c1e - ce - ccv-b - moet/mag gaan doen
En met ervaring bedoel ik: snelheid (aantal rijlessen per week, en leersnelheid), kosten ą, Theorie (omdat je deze geloof ik van te voren al moet hebben.) enz.
Alvast bedankt:)
En ik hou jullie op de hoogte over mijn rijles/rijbewijs ervaring:)
(Wordt btw pas 12 april 18, dus doe maar rustig aan)
Ik weet wel, dat het plannen van die versnelde cursus lastig is, omdat het aanvragen van een examen-plek bij het cbr altijd tijd kost voor een rijschool. Vaak moet je een maand wachten voordat je die cursus kunt doen, waardoor je uiteindelijk net zo snel bent als iemand die er anderhalve/2 maanden over doet. Ikzelf ben vorige week begonnen en heb mijn examen 14 maart. Dit is toch redelijk schappelijk, en ik les in blokuren van 2 uur en 3/4x per week.quote:Op dinsdag 25 januari 2011 23:47 schreef stefkee3 het volgende:
Vraagje, iemand ervaring met spoedrijlessen?
Ik wil namelijk mijn auto z.s.m. halen, omdat ik daarna ook nog een hele reeks c - c1- c1e - ce - ccv-b - moet/mag gaan doen
En met ervaring bedoel ik: snelheid (aantal rijlessen per week, en leersnelheid), kosten ą, Theorie (omdat je deze geloof ik van te voren al moet hebben.) enz.
Alvast bedankt:)
En ik hou jullie op de hoogte over mijn rijles/rijbewijs ervaring:)
(Wordt btw pas 12 april 18, dus doe maar rustig aan )
Ik heb ook gewoon alles in een keer betaald. was ook 1500 euro. Heb het allemaal ik een keer aan hem gegeven. contant.quote:Op donderdag 27 januari 2011 14:22 schreef das_phantom het volgende:
Zaten jullie er niet mee om een pakket van zo'n 1500 euro vooraf te betalen? Ik zit liever nergens aan vast en denk daarom dat ik maar contant per les betaal. Het voordeel van het pakket valt volgens mij meestal reuze mee.
Ik baal overigens wel. Ik had net een rijschool uitgezocht die mij perfect leek, hebben ze een wachtrij tot begin april.
kan tegenwoordig binnen 2 weken je praktijk.quote:Op donderdag 27 januari 2011 19:10 schreef -tape- het volgende:
[..]
Ik weet wel, dat het plannen van die versnelde cursus lastig is, omdat het aanvragen van een examen-plek bij het cbr altijd tijd kost voor een rijschool. Vaak moet je een maand wachten voordat je die cursus kunt doen, waardoor je uiteindelijk net zo snel bent als iemand die er anderhalve/2 maanden over doet. Ikzelf ben vorige week begonnen en heb mijn examen 14 maart. Dit is toch redelijk schappelijk, en ik les in blokuren van 2 uur en 3/4x per week.
Ik zou als ik jou was gewoon rijscholen benaderen en dan vragen wat het slimst is.
voor theorie geloof ik. Daar heb ik examen van gehad. Ik lees op sommige sites dat ik maar een keer hoef te machtigen voor theorie, TTT en praktijk. :Squote:Op vrijdag 28 januari 2011 08:00 schreef Anne het volgende:
Waar heb je ze in het begin voor moeten machtigen dan? Want je hoeft ze toch alleen te machtigen voor het aanvragen van examens? En ik neem aan dat je er nog geen gehad hebt?
In de voorwaarden (puntje 2) staat in ieder geval dat de machtiging afloopt, zodra jij geslaagd bent:
http://www.cbr.nl/brochure/rijvaard939.pdf
Ik denk ook dat je het maar éénmalig hoeft af te geven, totdat je het roze papiertje dus hebtquote:Op vrijdag 28 januari 2011 08:13 schreef .Neovo. het volgende:
[..]
voor theorie geloof ik. Daar heb ik examen van gehad. Ik lees op sommige sites dat ik maar een keer hoef te machtigen voor theorie, TTT en praktijk. :S
Ik ook, maar ik had de brief teruggelezen en stond er een vaag verhaal in van "machtigen bij een toets, niet-wettelijke examens en examens" Maar er stond niet in hoevaak dat moet gebeuren...quote:Op vrijdag 28 januari 2011 08:15 schreef Anne het volgende:
[..]
Ik denk ook dat je het maar éénmalig hoeft af te geven, totdat je het roze papiertje dus hebt.
Zo lees ik het in ieder geval.
Ik heb de "spoed" cursus gedaan bij ANWB, rijbewijs in 3 weken gehaald.quote:Op donderdag 27 januari 2011 18:19 schreef stefkee3 het volgende:
Nou, ik ben opzich wel een snelle leerling, vooral praktijk gericht.
en ik pak liever een week of 2-3 vrij, dan dat ik over een periode van 4 a 5 maanden, 2x per week 2 a 3 uurtjes vrij moet pakken.
Maar ik ga morgen even wat navraag doen bij mijn tante, deze is EN lesinstructriece, EN cbr examinator:)
Gewoon bellen, afspraak maken voor een intest. Je kan ook gewoon je theorie halen tijdens rijlessen, maar dan moet je het wel zeker in 1x halen (vanwege de korte tijd) dit kan je weer regelen met de rijschool(theoriecursus ofzo). Maar uiteindelijk moet jij ervoor zorgen dat jij je theorie hebt behaald voordat je op praktijkexamen gaat.quote:Op maandag 31 januari 2011 07:58 schreef stefkee3 het volgende:
Oke, en hoe hebben jullie dit allemaal aangevraagt? Gewoon een rijschool opgebeld?
en met de theorie vooraf, aangezien de rijschool dat voor je moet aanvragen geloof ik?
Rustig blijven, en niet overhaast zijn.quote:Op maandag 31 januari 2011 17:02 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Vrijdag heb ik me praktijk examen, iemand nog tips naast goed slapen, goed eten, banaan, dextro, goed kijken?
Soms kan ik ineens wel overhaastig zijn en of onrustig worden omdat ik graag wil slagen, hoe kan ik mezelf kalmeren?quote:Op maandag 31 januari 2011 17:10 schreef stefkee3 het volgende:
[..]
Rustig blijven, en niet overhaast zijn.
Goed kijkenquote:Op maandag 31 januari 2011 17:12 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Soms kan ik ineens wel overhaastig zijn en of onrustig worden omdat ik graag wil slagen, hoe kan ik mezelf kalmeren?
Ik denk ook al de heletijd gewoon simpel van dat het gewoon 30 min rijden is wat je hebt geleerd en dit werkt rustgevend.. maar wat nog meer.
Dankjewel, goede tips..quote:Op maandag 31 januari 2011 17:14 schreef -tape- het volgende:
[..]
Goed kijkenZolang je met alles goed kijkt en geen onverwachte dingen doet waardoor mensen in gevaar kunnen komen, is er niks aan de hand. Zorg met inhalen van fietsers dat je genoeg afstand neemt en met een speciale verrichting, rustig aan en goed kijken wat je doet.
Succes
Er mogen niet 3 fietsers naast elkaar, hier zijn zij dus in overtreding. Als er ruimte genoeg is om in te halen moet je dat doen, maar er moet altijd 1,5 meter tussen zitten en je moet dus door het ruime uitwijken, niemand hinderen op de andere weghelft. Als dit niet kan, gewoon er achter blijven. Je examinator zal wel zeggen of je er langs moet gaan of niet.quote:Op maandag 31 januari 2011 17:15 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Dankjewel, goede tips..en stel er fietsen 3 fietsers langs elkaar en ik moet inhalen want je mag niet blijven kleven... wat moet ik dan doen..
Klopt, doordat er extra tijden zijn toegevoegd in 2011. Hierdoor zijn de zalen vaak niet eens gevuld met je theorie.quote:Op maandag 31 januari 2011 17:17 schreef _Twinkle het volgende:
Kijken, kijken en nog eens kijken!
* _Twinkle heeft al 15 lessen gehad en wilt binnenkort maar eens haar theorie halen. Zie ik op CBR:
Waar kan ik het snelst examen doen:dinsdag 1 februari 2011 9:00
En iedereen maar zeggen dat er lange wachtrijen zijn?
Yuri_Boyka > Goodluck!
Thnx.quote:Op maandag 31 januari 2011 17:17 schreef _Twinkle het volgende:
Kijken, kijken en nog eens kijken!
* _Twinkle heeft al 15 lessen gehad en wilt binnenkort maar eens haar theorie halen. Zie ik op CBR:
Waar kan ik het snelst examen doen:dinsdag 1 februari 2011 9:00
En iedereen maar zeggen dat er lange wachtrijen zijn?
Yuri_Boyka > Goodluck!
Wat?quote:
Aanvraagquote:Op maandag 31 januari 2011 17:29 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Wat?
Enige mindere is dat ik vrijdag dus me praktijk heb maar gemeentehuis dan als gesloten is..
Ze moeten het zelfde systeem als in Noorwegen invoeren dat je gewoon kan rijden met een speciaal blaadje totdat je je pasje hebt.
Maar met spoed aanvragen is veel sneller of?
Ooh hier in de gemeente is normale wachttijd 3 dagen..quote:Op maandag 31 januari 2011 17:37 schreef -tape- het volgende:
[..]
Aanvraag
U vraagt uw rijbewijs aan op het gemeentehuis. Na vijf werkdagen kunt u het ophalen. Wanneer u uw nieuwe rijbewijs snel nodig hebt, kun u kiezen voor de spoedprocedure. Dit betekent dat, als u het vķķr 14.00 uur hebt aangevraagd, u het rijbewijs de volgende werkdag al kunt ophalen. Aan deze spoedprocedure zijn extra kosten verbonden.
Kosten
¤ 37,95 (prijspeil 2011).
Het is lastig om uit leggen, maar iig bij de rotondes moet je alleen spiegelen/kijken als er een fietspad door de rotonde loopt dus goed links en rechts en rechts over je schouder kijken of er niemand aankomt.quote:Op maandag 31 januari 2011 19:09 schreef Flanx het volgende:
Ik snap dat niet echt nog met spiegelen.
Stel je gaat bij een kruispunt rechtsaf, dan moet je dus eerst spiegelen, dan richting en dan VOORDAT je naar rechts draait, nog ff spiegelen. Toch? ik neem aan dat je niet gaat spiegelen, terwijl je naar rechts draait, want dan weet je niet waar je uitkomt. Maar hoeveel meter ervoor moet je al eigenlijk beginnen met spiegelen?
En spiegelen op rotondes, hoe zit dat?
Hmm, ik heb tijd zat, dus als ik het pasje haal, ga ik er geen 50 euro extra voor dokken om een dag later op te halenquote:Op maandag 31 januari 2011 17:39 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Ooh hier in de gemeente is normale wachttijd 3 dagen..
Wat is de bron btw, want dan kan ik het aangeven bij me gemeente dat ik hem de volgende dag hoor te krijgen als ze zeggen 2 dagen..
Ik heb liever dag eerder man, kan ik relaxt met me auto naar school, dit weekend even geluidsinstallatie erin bouwen en blazen..quote:Op maandag 31 januari 2011 19:50 schreef .Neovo. het volgende:
[..]
Hmm, ik heb tijd zat, dus als ik het pasje haal, ga ik er geen 50 euro extra voor dokken om een dag later op te halen
die 50 euro investeer ik liever in de benzine
wanneer moet je al beginnen spiegelen=quote:Op maandag 31 januari 2011 19:25 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Het is lastig om uit leggen, maar iig bij de rotondes moet je alleen spiegelen/kijken als er een fietspad door de rotonde loopt dus goed links en rechts en rechts over je schouder kijken of er niemand aankomt.
Je moet niet alleen spiegelen bij bijzondere verrichtingen hequote:Op maandag 31 januari 2011 21:00 schreef Flanx het volgende:
[..]
wanneer moet je al beginnen spiegelen=
Wat nog meer..quote:Op maandag 31 januari 2011 21:03 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Je moet niet alleen spiegelen bij bijzondere verrichtingen he
Als de gemeente waarin ik woon niet idioot hoge prijzen vroeg voor een spoedaanvraag van het rijbewijs zou ik het ook wel doen. En woon maar 12 km van school, wat prima in een half uurtje te fietsen is. Dan wacht ik maar een paar dagen... de week is zo omquote:Op maandag 31 januari 2011 19:55 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Ik heb liever dag eerder man, kan ik relaxt met me auto naar school, dit weekend even geluidsinstallatie erin bouwen en blazen..
Waar kan ik het snelst examen doen : woensdag 2 februari 2011 9:00 in 7 plaatsen.quote:Op maandag 31 januari 2011 23:22 schreef stefkee3 het volgende:
Ik keek voor de grap eens op de site van het cbr, de eerstvolgende examendatum die nog beschikbaar is zijn 14 en 15 april!!!
Ik wordt de 12de 18, maar om nu al mijn theorie aan te vragen?
Ben alleen bang dat als ik het volgende week zou doen, dat het dan al een week opgeschoven is![]()
Of komt dit juist omdat ik de 12de pas 18 wordt, dat ik eerdere examens niet kan zien?
dan is stefkee3 nog geen 18.quote:Op dinsdag 1 februari 2011 14:45 schreef _Twinkle het volgende:
[..]
Waar kan ik het snelst examen doen : woensdag 2 februari 2011 9:00 in 7 plaatsen.
Die examinator ziet net zo veel 'door de vingers' als hij wil, daar gaat geen rij-instrukteur iets aan veranderen.quote:Op woensdag 2 februari 2011 17:03 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Ik zit erg te twijfelen of ik mijn instructeur mee zal nemen of niet.
Ene kant denk ik van wel zodat de examinator mij dan niet kan oplichten. Ene kant denk ik van niet omdat ik heb gehoord dat als je zonder hem gaat de examinator dan wat dingen door de vingers kan zien.
Goed stuk. Bedankt!quote:Op woensdag 2 februari 2011 19:42 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Die examinator ziet net zo veel 'door de vingers' als hij wil, daar gaat geen rij-instrukteur iets aan veranderen.
Het voordeel zou kunnen zijn dat sfeer in de auto wat relaxter is omdat er dan soms wat meer converstie zou kunnen zijn, maar dat ligt ook aan jouzelf natuurlijk. Als jij relaxed bent, is hij dat ookHetzelfde zou ook een nadeel kunnen zijn, als je daardoor wordt afgeleid en je foutjes maakt omdat je zit te kwekken.
Zonder instrukteur denk ik dat je je wat makkelijker concentreert, aan de andere kant denk ik dat je mét instrukteur wat relaxter zult zijn, omdat er iemand 'meekijkt'. Het wil trouwens niet zeggen dat je intrukteur je kan helpen ofzo als je onverhoopt mocht zakken als hij erbij was, die examinator bepaalt, en (als het goed is) gaat hij niet in discussie over zijn beslissing..
Als het je een goed gevoel geeft : doen
Ja idd dat denk ik dus ook.quote:Op donderdag 3 februari 2011 10:12 schreef .Neovo. het volgende:
Ik zou mijn rij-instructeur mee laten gaan. Kan hij zelf zien hoe zijn leerlingen het doen en kan ie lekker met de examinator babbelen aangezien ik toch niks te vertellen heb.
Je weet nu overigens wel dat je TTT vrijstelling niet meer geldig is? wel weggegooid geld eigenlijk..quote:Op vrijdag 4 februari 2011 16:24 schreef caffeinjunk het volgende:
Over 3 weken nog maar eens proberen. Hopelijk houdt ik dan wel meer mijn zenuwen onder bedwang.(ik heb overigens wel een TTT gedaan en gehaald, toen was ik ook zenuwachtig maar was de examinator wat relaxter)
Gefeliciteerdquote:Op vrijdag 4 februari 2011 19:05 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Vandaag geslaagd 1ste keer praktijk!...![]()
Lekker hoorquote:Op vrijdag 4 februari 2011 19:05 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Goed zoquote:Op vrijdag 4 februari 2011 19:05 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Ja ging wel goed, ik had eerst les van te voren maar me instructeur moest al ingrijpen omdat ik bij stoplicht stil stond, het licht ging op groen en ik reed, maar ondertussen ging die op rood en zag ik het niet.quote:Op vrijdag 4 februari 2011 19:30 schreef OomBrouwer het volgende:
[..]
Lekker hoor![]()
vertel even hoe het ging dan...
Thnx.. morgen rlxt geluid inbouwen..quote:
Rustig blijven, bekijken wat verkeerd gaat en het hier met je instructeur over hebbenquote:Op zaterdag 5 februari 2011 20:41 schreef hemarookworst het volgende:
Ik heb al meer dan 20 lessen gehad, en vooral de laatste paar lessen gaan slecht... Boek de hele tijd achteruitgang. Ik heb het gevoel dat ik zeker driedubbel zoveel lessen nodig heb voor ik rijexamen kan doen. Wat raden jullie me aan om te doen?
Ja, heb ik ook gedaan. Maar op de een of ander manier blijf het steeds misgaan, als ik de ene fout niet meer maak, maak ik wel andere fouten die ik normaal niet maak. De instructeur begint nu ook vervelend te doen, zo van: eerst had ik nog beetje vertrouwen in je, maar nu echt niet meer. Raden jullie me aan om van instructeur te veranderen nu de lessen zo moeizaam gaan?quote:Op zaterdag 5 februari 2011 20:43 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Rustig blijven, bekijken wat verkeerd gaat en het hier met je instructeur over hebben
Gefeliciteerdquote:Op maandag 7 februari 2011 15:08 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
HATSA, GESLAAGD![]()
![]()
Ging echt lekker, had me kop er goed bij en bijna geen last van spanning. Dat kleine beetje weggenomen door een blikje Red Bull, iets wat ik iedereen kan aanbevelen.
De examinator had aan het eind totaal geen commentaar, dus dat lijkt me helemaal goed. Kwam onderweg nog wel een stelletje tegen die een auto niet aan de praat kregen en dat ding liepen te drukken, maar het zelf oplossen, daar draait het echt om ben ik al achter, en dat deed ik dus ook.
Doe jij het ook versneld dan? Ik heb het uiteindelijk in iets langer dan een maand gedaan, ben 28 december begonnen.quote:Op maandag 7 februari 2011 18:14 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Net aangevraagd ik was net half uurtje te laat want wou hem met spoed aanvragen want dan had ik hem morgen gehad. Maar ze zei je kan beter normale prijs doen en dan heb je hem wss nog woensdag dus dat is ook goed.
Nee? 6 november begonnen.quote:Op maandag 7 februari 2011 22:08 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
[..]
Doe jij het ook versneld dan? Ik heb het uiteindelijk in iets langer dan een maand gedaan, ben 28 december begonnen.
Ooh nee.. ik had hem vrijdag gehaald maar vrijdagmiddag was het gemeentehuis dicht.. domme tijden hebben ze ook.quote:Op maandag 7 februari 2011 22:25 schreef DombohetOlifantje1 het volgende:
Ow, dat je het zo laat aanvroeg namelijk, dacht dat het veel eerder moest namelijk.. Maar niks gezegd
En normaal heb je wel alles onder controle?quote:Op woensdag 9 februari 2011 13:12 schreef BeyondTheGreen het volgende:
Hallo lui,
Ik ben net gezakt voor mijn rijexamen. Echt achterlijk. De auto sloeg 8 keer af ofzo omdat ik opeens de koppeling niet onder controle had. Geen gas bijgeven dus. En ik maar heilig overtuigd zijn dat het kwam doordat ik de koppeling te snel opliet. Verder moest ik iets beter vooruitkoijken en ik had een (nniet ernstige) ingreep.
210 euro plus rijlessen.
Kwam het door de zenuwen of iets anders? 2de keer komt het dan vast wel goed, dat hoop ik in ieder geval voor mezelf ook..quote:Op woensdag 9 februari 2011 15:25 schreef BeyondTheGreen het volgende:
Normaal wel ja. Dit zag ik niet aankomen.
Ik denk het wel, al voelde ik me wel redelijk kalm toen ik eenmaal reed. Maar zenuwen hadden zeker invloed.quote:Op woensdag 9 februari 2011 17:37 schreef caffeinjunk het volgende:
[..]
Kwam het door de zenuwen of iets anders? 2de keer komt het dan vast wel goed, dat hoop ik in ieder geval voor mezelf ook..
Gefeliciteerd manquote:Op donderdag 10 februari 2011 12:00 schreef Zjefke het volgende:
YUUUIIHH:D GESLAAGD![]()
![]()
![]()
![]()
Eindelijk mijn rijbewijs gehaald. Was eerder drie keer gezakt puur op zenuwen. Zo vervelend he. Nou toen heb ik besloten om een faalangst examen te doen. Heb paar kleine foutjes gemaakt maar goed opgelost. Belangrijks is blijf goed kijken. Ik ben zo blij. Enorme druk van je af..
Gefeliciteerd.quote:Op donderdag 10 februari 2011 12:00 schreef Zjefke het volgende:
YUUUIIHH:D GESLAAGD![]()
![]()
![]()
![]()
Eindelijk mijn rijbewijs gehaald. Was eerder drie keer gezakt puur op zenuwen. Zo vervelend he. Nou toen heb ik besloten om een faalangst examen te doen. Heb paar kleine foutjes gemaakt maar goed opgelost. Belangrijks is blijf goed kijken. Ik ben zo blij. Enorme druk van je af..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |