Gewoon bellen, afspraak maken voor een intest. Je kan ook gewoon je theorie halen tijdens rijlessen, maar dan moet je het wel zeker in 1x halen (vanwege de korte tijd) dit kan je weer regelen met de rijschool(theoriecursus ofzo). Maar uiteindelijk moet jij ervoor zorgen dat jij je theorie hebt behaald voordat je op praktijkexamen gaat.quote:Op maandag 31 januari 2011 07:58 schreef stefkee3 het volgende:
Oke, en hoe hebben jullie dit allemaal aangevraagt? Gewoon een rijschool opgebeld?
en met de theorie vooraf, aangezien de rijschool dat voor je moet aanvragen geloof ik?
Rustig blijven, en niet overhaast zijn.quote:Op maandag 31 januari 2011 17:02 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Vrijdag heb ik me praktijk examen, iemand nog tips naast goed slapen, goed eten, banaan, dextro, goed kijken?
Soms kan ik ineens wel overhaastig zijn en of onrustig worden omdat ik graag wil slagen, hoe kan ik mezelf kalmeren?quote:Op maandag 31 januari 2011 17:10 schreef stefkee3 het volgende:
[..]
Rustig blijven, en niet overhaast zijn.
Goed kijkenquote:Op maandag 31 januari 2011 17:12 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Soms kan ik ineens wel overhaastig zijn en of onrustig worden omdat ik graag wil slagen, hoe kan ik mezelf kalmeren?
Ik denk ook al de heletijd gewoon simpel van dat het gewoon 30 min rijden is wat je hebt geleerd en dit werkt rustgevend.. maar wat nog meer.
Dankjewel, goede tips..quote:Op maandag 31 januari 2011 17:14 schreef -tape- het volgende:
[..]
Goed kijkenZolang je met alles goed kijkt en geen onverwachte dingen doet waardoor mensen in gevaar kunnen komen, is er niks aan de hand. Zorg met inhalen van fietsers dat je genoeg afstand neemt en met een speciale verrichting, rustig aan en goed kijken wat je doet.
Succes
Er mogen niet 3 fietsers naast elkaar, hier zijn zij dus in overtreding. Als er ruimte genoeg is om in te halen moet je dat doen, maar er moet altijd 1,5 meter tussen zitten en je moet dus door het ruime uitwijken, niemand hinderen op de andere weghelft. Als dit niet kan, gewoon er achter blijven. Je examinator zal wel zeggen of je er langs moet gaan of niet.quote:Op maandag 31 januari 2011 17:15 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Dankjewel, goede tips..en stel er fietsen 3 fietsers langs elkaar en ik moet inhalen want je mag niet blijven kleven... wat moet ik dan doen..
Klopt, doordat er extra tijden zijn toegevoegd in 2011. Hierdoor zijn de zalen vaak niet eens gevuld met je theorie.quote:Op maandag 31 januari 2011 17:17 schreef _Twinkle het volgende:
Kijken, kijken en nog eens kijken!
* _Twinkle heeft al 15 lessen gehad en wilt binnenkort maar eens haar theorie halen. Zie ik op CBR:
Waar kan ik het snelst examen doen:dinsdag 1 februari 2011 9:00
En iedereen maar zeggen dat er lange wachtrijen zijn?
Yuri_Boyka > Goodluck!
Thnx.quote:Op maandag 31 januari 2011 17:17 schreef _Twinkle het volgende:
Kijken, kijken en nog eens kijken!
* _Twinkle heeft al 15 lessen gehad en wilt binnenkort maar eens haar theorie halen. Zie ik op CBR:
Waar kan ik het snelst examen doen:dinsdag 1 februari 2011 9:00
En iedereen maar zeggen dat er lange wachtrijen zijn?
Yuri_Boyka > Goodluck!
Wat?quote:
Aanvraagquote:Op maandag 31 januari 2011 17:29 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Wat?
Enige mindere is dat ik vrijdag dus me praktijk heb maar gemeentehuis dan als gesloten is..
Ze moeten het zelfde systeem als in Noorwegen invoeren dat je gewoon kan rijden met een speciaal blaadje totdat je je pasje hebt.
Maar met spoed aanvragen is veel sneller of?
Ooh hier in de gemeente is normale wachttijd 3 dagen..quote:Op maandag 31 januari 2011 17:37 schreef -tape- het volgende:
[..]
Aanvraag
U vraagt uw rijbewijs aan op het gemeentehuis. Na vijf werkdagen kunt u het ophalen. Wanneer u uw nieuwe rijbewijs snel nodig hebt, kun u kiezen voor de spoedprocedure. Dit betekent dat, als u het vóór 14.00 uur hebt aangevraagd, u het rijbewijs de volgende werkdag al kunt ophalen. Aan deze spoedprocedure zijn extra kosten verbonden.
Kosten
¤ 37,95 (prijspeil 2011).
Het is lastig om uit leggen, maar iig bij de rotondes moet je alleen spiegelen/kijken als er een fietspad door de rotonde loopt dus goed links en rechts en rechts over je schouder kijken of er niemand aankomt.quote:Op maandag 31 januari 2011 19:09 schreef Flanx het volgende:
Ik snap dat niet echt nog met spiegelen.
Stel je gaat bij een kruispunt rechtsaf, dan moet je dus eerst spiegelen, dan richting en dan VOORDAT je naar rechts draait, nog ff spiegelen. Toch? ik neem aan dat je niet gaat spiegelen, terwijl je naar rechts draait, want dan weet je niet waar je uitkomt. Maar hoeveel meter ervoor moet je al eigenlijk beginnen met spiegelen?
En spiegelen op rotondes, hoe zit dat?
Hmm, ik heb tijd zat, dus als ik het pasje haal, ga ik er geen 50 euro extra voor dokken om een dag later op te halenquote:Op maandag 31 januari 2011 17:39 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Ooh hier in de gemeente is normale wachttijd 3 dagen..
Wat is de bron btw, want dan kan ik het aangeven bij me gemeente dat ik hem de volgende dag hoor te krijgen als ze zeggen 2 dagen..
Ik heb liever dag eerder man, kan ik relaxt met me auto naar school, dit weekend even geluidsinstallatie erin bouwen en blazen..quote:Op maandag 31 januari 2011 19:50 schreef .Neovo. het volgende:
[..]
Hmm, ik heb tijd zat, dus als ik het pasje haal, ga ik er geen 50 euro extra voor dokken om een dag later op te halen
die 50 euro investeer ik liever in de benzine
wanneer moet je al beginnen spiegelen=quote:Op maandag 31 januari 2011 19:25 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Het is lastig om uit leggen, maar iig bij de rotondes moet je alleen spiegelen/kijken als er een fietspad door de rotonde loopt dus goed links en rechts en rechts over je schouder kijken of er niemand aankomt.
Je moet niet alleen spiegelen bij bijzondere verrichtingen hequote:Op maandag 31 januari 2011 21:00 schreef Flanx het volgende:
[..]
wanneer moet je al beginnen spiegelen=
Wat nog meer..quote:Op maandag 31 januari 2011 21:03 schreef -_Guitarist_- het volgende:
[..]
Je moet niet alleen spiegelen bij bijzondere verrichtingen he
Als de gemeente waarin ik woon niet idioot hoge prijzen vroeg voor een spoedaanvraag van het rijbewijs zou ik het ook wel doen. En woon maar 12 km van school, wat prima in een half uurtje te fietsen is. Dan wacht ik maar een paar dagen... de week is zo omquote:Op maandag 31 januari 2011 19:55 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Ik heb liever dag eerder man, kan ik relaxt met me auto naar school, dit weekend even geluidsinstallatie erin bouwen en blazen..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |