je hebt de meest heerlijke tijd, moet goed komen.quote:Op maandag 21 februari 2011 17:48 schreef Neerlands_Trots het volgende:
Woensdag 16 maart om 10.45 uur examen!
Spannend, maar ik heb er vertrouwen in. Mijn instructeur zegt dat als ik op mijn examen net zo rijd als de laatste 3 lessen, ik met vlag en wimpel zou slagen
dat soort dingen kun je niet leren, maar moet gewenning worden. ind. nog veel rijden dus.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 21:49 schreef Robinml het volgende:
Woensdag 2 maart examen, nog maar een week dus!
Vooral het vooruit kijken, om me heen kijken en snel reageren op wat ik zie gaat niet zo best. Ging een tijdje heel goed, maar laatste paar lessen was het een stuk minder. Moet zo denken aan om me heen kijken/spiegels kijken, dat ik sommige dingen zoals voorrang verlenen aan fietsers vergeet, of bepaalde zijwegen niet inkijk
Komende week maar veel lessen, morgen de eerste van de week
Ik heb dus precies hetzelfde, behalve dan met voorrang. Ik stop zelfs wanneer ik voorrang hebquote:Op dinsdag 22 februari 2011 21:49 schreef Robinml het volgende:
Woensdag 2 maart examen, nog maar een week dus!
Vooral het vooruit kijken, om me heen kijken en snel reageren op wat ik zie gaat niet zo best. Ging een tijdje heel goed, maar laatste paar lessen was het een stuk minder. Moet zo denken aan om me heen kijken/spiegels kijken, dat ik sommige dingen zoals voorrang verlenen aan fietsers vergeet, of bepaalde zijwegen niet inkijk
Komende week maar veel lessen, morgen de eerste van de week
Nee, íets anders.quote:Op donderdag 24 februari 2011 15:34 schreef Mankatans het volgende:
ik neem even aan dat je vanuit stilstand bedoelt aangezien je net begint?
even naar de juiste verhouding zoeken, gas steady beetje indrukken en koppeling langzaam op laten komen
Ik reed ook veel slechter tijdens de TTT dan normaal, komt denk ik omdat ik te perfect wil rijden, waardoor ik domme fouten ga maken en te veel nadenk.quote:Op woensdag 23 februari 2011 19:15 schreef .Neovo. het volgende:
[..]
Ik heb dus precies hetzelfde, behalve dan met voorrang. Ik stop zelfs wanneer ik voorrang heb. moet sneller een plan maken en uitvoeren. Dat was het advies van na de TTT. Ook reed ik veel slechter dan "normaal". Morgen heb ik weer een lesje, kijken wat het wordt...
Gefeliciteerd !quote:Op maandag 28 februari 2011 17:02 schreef Snoepje5 het volgende:
Wanneer je begonnen bent of wanneer je gaat beginnen met lessen.
28 Mei.
Hoeveel lessen je hebt gehad.
39
Hoe vaak je instructeur al heeft moeten ingrijpen en wat je denkt daaraan te gaan doen.
Vaak genoeg.
Wanneer je examen hebt en mentale steun kan gebruiken.
Vandaag
Wanneer je geslaagd bent.
Vandaag !![]()
![]()
Nu nog een week wachten![]()
Clusteropdracht.. rijd naar deze locatie? Maakt niet uit als je dat vergeet hoor..quote:clusteropdracht
Aah oke. Naja, in Leeuwarden stikt het van de rotondes en verkeerslichten, maar meestal heb ik daar niet zoveel problemen mee. Ik weet niet hoelang het examen bij mij gaat duren, ik heb de vrijstelling van bijzondere manoeuvres wel. Dus die hoef ik niet meer te doen.quote:Op maandag 28 februari 2011 18:00 schreef Snoepje5 het volgende:
De examinator vertelde mij ook nog dat ik moest werken aan mijn vooruitkijken maar hij had wel vertrouwen dat dat goed zou komen en zag niet dat het een probleem zou zijn.
Had ook een beetje lucky met de route. Geen één rotonde gereden en maar een klein half uurtje weggeweest. Stukje snelweg, beetje 30km en 50km/u gereden verder.
[..]
Clusteropdracht.. rijd naar deze locatie? Maakt niet uit als je dat vergeet hoor..
Bij mij werd gewoon iedere keer verteld linksaf, rechtsaf, nu links en daarna de 2e rechts. Of volg dit bordje ( op de snelweg notabene super simpel ) ..
Inderdaad, het gaat er juist meer om HOE jij van A naar B rijdquote:Op maandag 28 februari 2011 18:00 schreef Snoepje5 het volgende:
[..]
Clusteropdracht.. rijd naar deze locatie? Maakt niet uit als je dat vergeet hoor..
Als u één of meer vragen op de Eigen verklaring met ja beantwoordt, is onderzoek door een arts nodig. Deze arts moet dan een aantekening op de Eigen verklaring zetten. Bij bepaalde medische aandoeningen kan het CBR naast de aantekening van een arts ook vragen om een onderzoek door een medisch specialist, zoals een oogarts of neuroloog. Mogelijke redenen voor verwijzing naar een specialist zijn te vinden bij Medische beoordeling.quote:Op maandag 28 februari 2011 19:18 schreef IJsdraakje het volgende:
Weet een van jullie trouwens hoe dat in z'n werk gaat als je wél een "ja" moet invullen op die eigen verklaring? Of hangt dat van de "aandoening" af?
Ik bedoel, niet dat het enorme haast heeft, heb net twee lessen gehad, maar het lijkt me toch wel handig om op tijd te weten wat ik moet regelen.
Voor en naquote:Op maandag 28 februari 2011 16:45 schreef das_phantom het volgende:
Je gebruikt hem na het harde werk nu elke dag neem ik aan?
Ga het er zaterdag sowieso nog even met m'n instructeur over hebben, maar aangezien mijn ogen geopereerd zijn, lijkt het me handiger om het wel op 'ja' te zetten. (Fraude is niet handig voor een VOG.quote:Op maandag 28 februari 2011 19:25 schreef -tape- het volgende:
[..]
Als u één of meer vragen op de Eigen verklaring met ja beantwoordt, is onderzoek door een arts nodig. Deze arts moet dan een aantekening op de Eigen verklaring zetten. Bij bepaalde medische aandoeningen kan het CBR naast de aantekening van een arts ook vragen om een onderzoek door een medisch specialist, zoals een oogarts of neuroloog. Mogelijke redenen voor verwijzing naar een specialist zijn te vinden bij Medische beoordeling.
Op basis van de aantekening van de arts op de Eigen verklaring of het onderzoek van de specialist beoordeelt de medisch adviseur - op grond van de Regeling eisen geschiktheid 2000 - of u geschikt bent voor het besturen van motorrijtuigen. Dat laatste is vaak het geval. Een enkele keer legt het CBR u aanvullende voorwaarden of beperkingen op.
Als het voor je lenzen/ogen is, zou ik sowieso gewoon 'nee' invullen.
Ik zelf heb een versneld cursus gedaan bij ANWB, binnen 3 weken mijn rijbewijs behaald.quote:Op maandag 28 februari 2011 19:12 schreef -tape- het volgende:
Pff over 2 weken eindelijk me examen. Ik heb een pakket van 28 lessen, heb er nog 5. Van al mijn vrienden die al rijexamen hebben gedaan, is er niemand in één keer geslaagd. Ikzelf heb nu 23 lesuren erop zitten, heb nog nooit een ingreep gehad. Auto is ook nog nooit uitgevallen en heb zelf al 2x een ongeluk voorkomen zonder dat de rijinstructeur daar invloed op had.
Kan ik nou zelf zo goed rijden of is de rest nou zo slecht? Mijn rijinstructeur zegt dat ik met 15-20 lessen ook genoeg had gehad. Iemand dit ook wel eens gehad? Ik wil niet opschepperig overkomen maar ik heb het gevoel dat ik nooit wat fout doe in die auto.![]()
Dat zei de rijinstructeur ook. Ik hoop gewoon dat ik de TomTom dan mag gebruikenquote:Op maandag 28 februari 2011 19:07 schreef Straalkachel het volgende:
Heb al weer 4 maanden m'n rijbewijs, tijd vliegt zeg ;o Als ik dit topic lees, moet ik steeds terugdenken aan mijn eigen rijlessen..
[..]
Inderdaad, het gaat er juist meer om HOE jij van A naar B rijd
Jij doet wel erg moeilijk..quote:Afslaan naar rechts bv
Binnenspiegel, rechterbuitenspiegel, recht over de schouder
(Voorsorteren)
Richting geven
Snelheid minderen/terugschakelen (kijken in de binnenspiegel tijdens remmen)
Bij nadering van afslag, kijken naar links, voor, rechts, over rechterschouder en dan rechts de weg in.
en dan als je op de weg bent, ff nacontrole doen (binnenspiegel, linkerbuitenspiegel)
vindt de cbr deze methode goed?
Waarom eerst voorsorteren en dan richting aangeven?quote:Op maandag 28 februari 2011 21:02 schreef Flanx het volgende:
Afslaan naar rechts bv
Binnenspiegel, rechterbuitenspiegel, recht over de schouder
(Voorsorteren)
Richting geven
Snelheid minderen/terugschakelen (kijken in de binnenspiegel tijdens remmen)
Bij nadering van afslag, kijken naar links, voor, rechts, over rechterschouder en dan rechts de weg in.
en dan als je op de weg bent, ff nacontrole doen (binnenspiegel, linkerbuitenspiegel)
vindt de cbr deze methode goed?
Zo doe ik het dus ook ongeveer. Mijn rijinstructeur zegt dat het zo moet, dus dan doe ik dat ook.quote:Op maandag 28 februari 2011 21:02 schreef Flanx het volgende:
Afslaan naar rechts bv
Binnenspiegel, rechterbuitenspiegel, recht over de schouder
(Voorsorteren)
Richting geven
Snelheid minderen/terugschakelen (kijken in de binnenspiegel tijdens remmen)
Bij nadering van afslag, kijken naar links, voor, rechts, over rechterschouder en dan rechts de weg in.
en dan als je op de weg bent, ff nacontrole doen (binnenspiegel, linkerbuitenspiegel)
vindt de cbr deze methode goed?
maarquote:Op maandag 28 februari 2011 21:42 schreef Snoepje5 het volgende:
[..]
Jij doet wel erg moeilijk..
Gewoon; Binnenspiegel, rechterbuitenspiegel, recht over de schouder . En verken de omgeving en dan bij afslaan nacontrole rechterschouder/spiegel.
Uhh zo doe ik het en heb me examen vandaga gehaaldquote:Op maandag 28 februari 2011 21:52 schreef Flanx het volgende:
andersom natuurlijk maar
[..]
maar
binnenspiegel, rechterbuitenspsiegel, recht over schouder
richting naar rechts
en dan nog ff waarnemen, wat je natuurlijk eerder had gedaan, en tijdens afslaan gewoon rechterschouder. is gewoon genoeg?
en naar links en rechts kijkenquote:Op maandag 28 februari 2011 21:58 schreef Snoepje5 het volgende:
[..]
Uhh zo doe ik het en heb me examen vandaga gehaaldNja als je anders bent gewend doe je het anders. als je Maar niet te veel gaat kijken..
Altijd binnenspiegel als je een stoplicht nadert. /voorbij gaat.
Enige lastige stuk met rotondes is vanaf dat beeld met die koe naar die parkeergarage bij cambuur in de buurt, daar hebben fietsers voorrang en dat is lastig in de spits, maar in de spits ga je daar vast niet langs omdat je dan meer vaststaat dan aan het rijden bent.quote:Op maandag 28 februari 2011 18:32 schreef .Neovo. het volgende:
Aah oke. Naja, in Leeuwarden stikt het van de rotondes en verkeerslichten, maar meestal heb ik daar niet zoveel problemen mee.
Kunnen je klasgenoten je uitzwaaienquote:Op maandag 28 februari 2011 22:09 schreef yosander het volgende:
Woensdagmiddag mijn eerste rijles, wordt bij school opgehaald, in de pauze![]()
.
Maar wordt vast leuk.
Haha, helaas niet meer. Ben eerder vrij, dus wordt thuis opgehaald.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 07:44 schreef .Neovo. het volgende:
[..]
Kunnen je klasgenoten je uitzwaaien![]()
Veel succes!
Je instructeur kan als het goed is helemaal niet weten welke examinator je gaat krijgen, dat gaat puur op willekeur.. hij wil je dus alleen maar bang maken zodat je beter je best gaat doenquote:Op dinsdag 1 maart 2011 23:11 schreef MysticDB het volgende:
Hallo allemaal,
Ik ben 2 keer gezakt voor het praktijkexamenBeide keren terecht, al had ik na afloop wel zin om een naald door de oog van die examinatoren te prikken.
Het probleem is dat ik maandag 7 maart weer op examen moet. In Den BoschIk zit alleen met het probleem dat ik het gevoel heb dat ik alleen maar achteruit ga. Het lijkt wel of ik bij het tweede examen beter voorbereid was dan nu
Echt zelfvertrouwen heb ik ook niet meer na het zakken, 2x met dezelfde fout.
Ook zegt mijn instructeur dat ik dit keer een nog strengere examinator krijg. Dat wordt dus weer zakken
![]()
Vandaag een proefexamen gedaan met mijn instructeur. Ik maakte dezelfde fouten die ik bij mijn eerdere praktijkexamens had gemaakt en waardoor ik gezakt was. Mijn instructeur werd best pissig omdat hij vond dat ik die fouten niet nog een keer kon maken![]()
Wat gaat er precies fout? Het invoegen op de snelweg. Ik weet nooit precies wanneer ik wel of niet kan invoegen en wat ik moet doen als het niet kan, ik raak gewoon snel in paniek als ik de snelweg op ga. Ik ben 2x gezakt omdat ik (bij beide keren) bijna een vrachtauto raakte toen ik wilde invoegen. Alle auto's die snel langs je heen scheuren, al die vrachtauto's die willen invoegen, alle drukte, het is gewoon niets voor mij ben ik bang.
Voor de rest gaat alles trouwens prima inclusief de bijzondere verrichtingen. Maargoed, wat heb ik eraan als die kl*te snelweg niet lukt.![]()
Ik ben gemotiveerd en wil erg graag mijn rijbewijs, helaas lukt het me gewoon niet![]()
Iemand tips of dezelfde ervaring?
Hij weet het wel omdat hij mijn tafelnummer al weet. Dat is meestal dezelfde examinator die daar zit en ik heb niet echt het idee dat hij me bang probeert te maken.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 23:50 schreef Neerlands_Trots het volgende:
[..]
Je instructeur kan als het goed is helemaal niet weten welke examinator je gaat krijgen, dat gaat puur op willekeur.. hij wil je dus alleen maar bang maken zodat je beter je best gaat doen
Dat probleem van die snelweg ken ik ook. Dat is voor mij ook heel vaak een probleem (geweest).
Op de toerit naar de snelweg moet je al een paar keer naar links kijken en je plekje al kiezen. Probeer ook de snelheid van het overige verkeer in te schatten. Rijdt iedereen 130 waar je maar 100 mag, dan moet jij ook gewoon met 130 invoegen. Andersom geldt precies hetzelfde.
Dus: probeer de snelheid van het overige verkeer in te schatten. Te langzaam invoegen is fout, maar te snel natuurlijk ook!
Verder ken je het riedeltje denk ik wel: binnenspiegel, buitenspiegel, dode hoek, richting aangeven, binnenspiegel, buitenspiegel, dode hoek, invoegen, doorschakelen en nacontrole (en eventueel richting uitzetten als die nog aan het knipperen in van het invoegen, heb ik heel vaak namelijk..).
Als je op die punten let moet het goed komen denk ik zo!
Ik moet zelf 16 maart om 10.45 uur afrijden in Utrecht!
Dat heb ik toen ook gedaan, alleen toen deed ik het wel goed...quote:Op woensdag 2 maart 2011 07:35 schreef werkeend het volgende:
mij lijkt het een goed idee om een extra les te nemen en alleen maar de snelweg op en af te gaan. Dat je het gewoon vaak doet. Want als je nu al in de stress zit erover zal het alleen maar nog een x fout gaan bij het examen
Volgende keer doe ik het zowel.quote:Op woensdag 2 maart 2011 07:47 schreef RiftNL het volgende:
Gewoon x tegen een vrachtwagen butsen doe je het nooit meer en moet je eens kijken hoe zeker je dan bent!
Dat had ik gistermiddag niet hoeven flikken. Dan had ik van de examinator een andere uitslag hebben gekregen, gok ik zo.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |