abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 11 februari 2011 @ 11:49:33 #101
282705 Yaku
Oftwel: Dutchnick
pi_92630270
Volgende week woensdag mijn eerste 'echte' rijles.
Had eerst bij de ANWB een in-test gedaan, en werd daar geschat op z'n 45 lessen voor de magere prijs van 3000 Euro...

Vond ik echt belachelijk duur, dus toen heb ik doorgezocht naar andere rijscholen. Nu heb ik er een gevonden in R'dam. Lid van bovag, 60 jaar ervaring en een goed slaging's percentage van het CBR. Aardige mensen, en nog eens meer dan de helft goedkoper.

Ben benieuwd. :)
  vrijdag 11 februari 2011 @ 17:46:00 #102
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_92646084
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 11:49 schreef Yaku het volgende:
Volgende week woensdag mijn eerste 'echte' rijles.
Had eerst bij de ANWB een in-test gedaan, en werd daar geschat op z'n 45 lessen voor de magere prijs van 3000 Euro...

Vond ik echt belachelijk duur, dus toen heb ik doorgezocht naar andere rijscholen. Nu heb ik er een gevonden in R'dam. Lid van bovag, 60 jaar ervaring en een goed slaging's percentage van het CBR. Aardige mensen, en nog eens meer dan de helft goedkoper.

Ben benieuwd. :)
Nou succes!

Ik heb vandaag mijn TTT gedaan, en heb de vrijstellingen gekregen :D. Zelf vond ik dat ik echt niet goed reed, dat zei de examinator van het cbr ook, maar toch gaf ze mij een vrijstelling, omdat ze wist dat ik het wel goed kon. Ik moet nog ff oefenen op kijken...

Zelf vroeg de examinator waarom ik niet "blij" reageerde toen ze zei dat ik toch de vrijstellingen kreeg. Ik was natuurlijk wel blij, alleen als je de hele week al zo down als een stekker bent moet je wel veel moeite doen wil je mij een beetje enthousiast laten overkomen. Ze zag van te voren al dat ik niet lekker in mijn vel zit en dus begreep ze dat ook wel :) Maar goed, 7 maart gaan we voor het echie :D. Hopen dat ik het direct de eerste keer haal.
pi_92660279
Vandaag weer een succesvolle rijles gehad :D
Mijn instructeur zei dat ik nu echt goed op examenniveau zit en we hebben een examenroute gereden die ik zo goed als foutloos heb gedaan! Mag ook wel na 54 uur..
Als ik volgende week laat zien dat ik dit niveau vast kan houden gaat hij het examen aanvragen. Hoop echt dat ik het niet verneuk volgende week..
  vrijdag 11 februari 2011 @ 22:58:20 #104
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_92660878
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 22:46 schreef Neerlands_Trots het volgende:
Vandaag weer een succesvolle rijles gehad :D
Mijn instructeur zei dat ik nu echt goed op examenniveau zit en we hebben een examenroute gereden die ik zo goed als foutloos heb gedaan! Mag ook wel na 54 uur..
Als ik volgende week laat zien dat ik dit niveau vast kan houden gaat hij het examen aanvragen. Hoop echt dat ik het niet verneuk volgende week..
Wat een onzin zeg. Hij verdient wel veel geld aan je.
Bedankt Hans.
pi_92661911
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 22:46 schreef Neerlands_Trots het volgende:
we hebben een examenroute gereden die ik zo goed als foutloos heb gedaan!
Foutloos rijden is ook niet mogelijk in de praktijk, je zal altijd kleine foutjes blijven maken, hoe lang je je rijbewijs ook hebt.
pi_92677525
zo goed als

vandaag weer ruzie lopen maken, aangezien als die aso's hun bak ervoor gooien als ze die L op het dak zien, erg kinderachtig. :{w
''ladies and gentlemen, we've got him''
pi_92677635
Als je straks zelf je rijbewijs hebt ga je die lesauto's ook wel uit de weg. Ik les er altijd wel op dat ze geen examen hebben, hier rijden ze alleen met een L plaatje op het dak bij een examen namelijk. Dan ga ik hem er niet voor gooien omdat ik niemand zijn examen wil verzieken, maar voor de rest ga ik er zo snel mogelijk langs, alle lesauto's rijden niet harder dan mag en vaak trekken ze heel langszaam op of doen ze gekke dingen die je niet verwacht.
  zaterdag 12 februari 2011 @ 16:41:19 #108
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_92682969
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 13:54 schreef snoekiesnoeksnoek het volgende:
Als je straks zelf je rijbewijs hebt ga je die lesauto's ook wel uit de weg. Ik les er altijd wel op dat ze geen examen hebben, hier rijden ze alleen met een L plaatje op het dak bij een examen namelijk. Dan ga ik hem er niet voor gooien omdat ik niemand zijn examen wil verzieken, maar voor de rest ga ik er zo snel mogelijk langs, alle lesauto's rijden niet harder dan mag en vaak trekken ze heel langszaam op of doen ze gekke dingen die je niet verwacht.
Zullen we een sprintje doen bij het stoplicht? :P Ik ben zo eentje die niet zo traag optrekt met een lesauto >:)
pi_92766543
Ik zou als ik jou was neovo gewoon lekker rustig aan doen :P heb je de tijd om bij het optrekken ook naar links en rechts te kijken of er geen malloot door rood gereden is (wat bij mij een paar dagen geleden resulteerde in een bijna ongeluk :P) en of er geen fietsers in je dode hoek zitten oid.
pi_92768823
Ik moet morgenvroeg afrijden om 8 uur, begin nu toch wel wat zenuwachtig te worden. :P
Heb zo'n stap-voor-stap opleiding gedaan, heb al 60+ lessen gehad maar dat schijnt normaal te zijn bij zo'n opleiding, had liever een 'normale' rijschool gehad aangezien dit toch wel prijzig is, maarja dat is mosterd na de maaltijd. Hopelijk haal ik het, vorige les(sen) ging(en) toch wel goed behalve dat ik soms wat vlot rij. :)
pi_92779153
hoezo heb je voor die opleiding gekozen dan?
  maandag 14 februari 2011 @ 20:44:47 #112
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_92787906
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 13:56 schreef SBM22 het volgende:
Ik zou als ik jou was neovo gewoon lekker rustig aan doen :P heb je de tijd om bij het optrekken ook naar links en rechts te kijken of er geen malloot door rood gereden is (wat bij mij een paar dagen geleden resulteerde in een bijna ongeluk :P) en of er geen fietsers in je dode hoek zitten oid.
Dat doe ik ook wel :P Instructeur zegt het ook altijd, maar den ben ik hem al een stapje voor :P

Overigens vanochtend weer een lesje gehad. Aftellen naar het examen gaat zo langzamerhand wel beginnen... Nog dik 3 weekjes. Van mijn TTT het advies gekregen ( nog ) verder vooruit te kijken en plan maken en uitvoeren... Iemand tips? :P
pi_92790647
hoe langzamer je rijd hoe meer bedenktijd en overzicht je hebt. Gewoon als een oud wijfie rijden.
pi_92791022
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 21:22 schreef OomBrouwer het volgende:
hoe langzamer je rijd hoe meer bedenktijd en overzicht je hebt. Gewoon als een oud wijfie rijden.
dat werkt ook niet altijd goed, dan rijden fietsers nog even snel door, rennen voetgangers snel over en gaan auto's voorrang nemen of je inhalen op gevaarlijke punten.

En volgens mij heb je die ervaring wel gezien een aantal posts terug van je :P
  maandag 14 februari 2011 @ 21:33:44 #115
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_92791518
quote:
14s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 16:41 schreef .Neovo. het volgende:

[..]

Zullen we een sprintje doen bij het stoplicht? :P Ik ben zo eentje die niet zo traag optrekt met een lesauto >:)
Mercedes, vlakbij de NHL rond half 12 toevallig?
Bedankt Hans.
pi_92791638
Oh, ben vandaag ook langs de NHL gekomen, morgen ook rond 08:30 , maar daar staan allemaal flitspalen, dat trekt niet lekker op :P
  maandag 14 februari 2011 @ 21:37:42 #117
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_92791815
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 21:35 schreef snoekiesnoeksnoek het volgende:
Oh, ben vandaag ook langs de NHL gekomen, morgen ook rond 08:30 , maar daar staan allemaal flitspalen, dat trekt niet lekker op :P
Als je een rode Toyota Corolla ziet moet je rustig aan doen, dan verlies je zeker. :P
Bedankt Hans.
pi_92791959
de laatste keer dat ik snel wilde optrekken was in de regen en de auto vloog door de wielspin bijna op de baan rechts van mij. Sindsdien ben ik wat rustiger geworden :P
pi_92792150
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 21:27 schreef snoekiesnoeksnoek het volgende:

[..]

dat werkt ook niet altijd goed, dan rijden fietsers nog even snel door, rennen voetgangers snel over en gaan auto's voorrang nemen of je inhalen op gevaarlijke punten.

En volgens mij heb je die ervaring wel gezien een aantal posts terug van je :P
haha ja klopt, maar het is toch wel veiliger, je kan simpel ingrijpen.
In de auto ben ik een en al rust en al die mensen die je als een idioot inhalen en dan weer naast je bij het stoplicht staan lach ik keihard uit. >:)
pi_92792477
Je rijlessen gaven bij mij niet echt een goed beeld wat voor rijder ik zou worden. Ik denk dat dit komt omdat je bij de rijlessen gewoon aan het rijden bent zonder bestemming en als je straks alleen in de auto zit op weg naar je werk of een afspraak het toch wat anders is.

Geen idee of dat voor iedereen opgaat.
pi_92793116
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 21:48 schreef snoekiesnoeksnoek het volgende:
Je rijlessen gaven bij mij niet echt een goed beeld wat voor rijder ik zou worden. Ik denk dat dit komt omdat je bij de rijlessen gewoon aan het rijden bent zonder bestemming en als je straks alleen in de auto zit op weg naar je werk of een afspraak het toch wat anders is.

Geen idee of dat voor iedereen opgaat.
Snap die 1e zin niet...

Je bedoelt dat is geen bestemming heb en dan rust heb. Klopt, maarja de meeste mensen pleuren hem gewoon overal voor en al helemaal als ze die L zien.
pi_92793437
De rijlessen moet het zijn, zin loopt inderdaad niet lekker.

Ik bedoelde te zeggen dat ik tijdens de rijlessen een stuk rustiger in het verkeer was, ik vermoed omdat ik niet ergens heen moest, maar dat het om het rijden zelf ging.

Nu ik zelf aan het rijden ben ben ik minder relaxed geworden op den duur. Ik ben iemand die actie onderneemt en niet afwacht. Niet dat ik hem overal voor gooi, maar ik blijf niet afwachten.

En ik erger me soms aan andere weggebruikers en dat is ook niet lekker rijden. Dat had ik bij de rijlessen helemaal niet.
pi_92806501
wat een ramp, over een uurtje gaat mijn wekker al want ik heb voor mijn praktijkexamen nog een gratis lesje om me nog even voor te bereiden, en ik lig dus al vanaf 10 uur in mijn bed zonder dat ik in slaap kan vallen. :') Achja, straks maar even flink ontbijten en aan de bananen/koffie/red bull! Hopelijk lukt het dan alsnog.

En op de vraag waarom ik voor een stap-voor-stap koos, mijn ma raadde mij die aan, ze had er goeie dingen over gehoord. Wist zij veel dat het bij hem zo lang duurt. :P
pi_92808826
En helaas gezakt.. Moet toch wat beter vooruit kijken, twijfelde 1x toen er een auto uit een uitrit kwam, en de 2e fout was dat ik niet afremde toen er een fietser de weg op kwam, waardoor hij een beetje naast me kwam te zitten. Verder ging het wel goed maar helaas. Over een maandje maar weer na wat lesjes. :)
pi_92808911
Volgende keer beter Vos :Y
Brutal. Fucking. Metal.
pi_92825557
quote:
1s.gif Op woensdag 2 februari 2011 17:03 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Ik zit erg te twijfelen of ik mijn instructeur mee zal nemen of niet.

Ene kant denk ik van wel zodat de examinator mij dan niet kan oplichten. Ene kant denk ik van niet omdat ik heb gehoord dat als je zonder hem gaat de examinator dan wat dingen door de vingers kan zien.
Ik had hem meegenomen. Mijn examinator en instructeur praatten zo'n beetje de hele rit tegen tegen elkaar en lieten mij m'n gang gaan ;)

Na afloop moest ik vast even naar binnen en gingen mijn examinator en instucteur nog even wat overleggen. Het schijnt dus dat mijn examinator twijfelde omdat ik bepaalde handelingen te langzaam verrichtte (dus geen grove fouten of blunders maar te onzeker bij kruispunten dat ik al weg kan rijden maar dat ik toch teveel keek of het wel echt kon) maar na afloop zei mijn instructeur dat hij een goed woordje voor me had gedaan ofzo :s)
Dus ja ... ik weet niet of hij daadwerkelijk invloed had op haar beslissing maar hij nam het tenminste voor me op en daardoor ben ik toch maar in 1 keer geslaagd.
  dinsdag 15 februari 2011 @ 17:41:28 #127
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_92827298
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 21:33 schreef bascross het volgende:

[..]

Mercedes, vlakbij de NHL rond half 12 toevallig?
Polo Bluemotion TDI :'). Dus helaas.... :P
  dinsdag 15 februari 2011 @ 19:29:36 #128
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_92832029
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 17:41 schreef .Neovo. het volgende:

[..]

Polo Bluemotion TDI :'). Dus helaas.... :P

Zal eens opletten of ik een lessende Polo zie rondrijden. :P
Bedankt Hans.
  dinsdag 15 februari 2011 @ 20:32:20 #129
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_92835716
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 19:29 schreef bascross het volgende:

[..]

Zal eens opletten of ik een lessende Polo zie rondrijden. :P
Het is een zwarte :) succes. Hij is elke dag wel in leeuwarden te vinden :P
  woensdag 16 februari 2011 @ 18:42:35 #130
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_92877548
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 20:32 schreef .Neovo. het volgende:

[..]

Het is een zwarte :) succes. Hij is elke dag wel in leeuwarden te vinden :P
Ik zag vandaag een grijze VW Polo bluemotion bij de NHL. :D
Bedankt Hans.
pi_92888880
welke rijschool heeft in leeuwarden polo blue motions tdi? Ton van Spanje misschien?
Ik rijd vaak in Leeuwarden in een VW Golf blue motion tdi, maar dat is geen match met een polo'tje natuurlijk :P

Heeft er iemand les van die dikke vrouw bij Ton van Spanje? Jaren terug les van haar gehad en ze was nogal gek van mij. Bijna handtastelijk, ze kneep me ook altijd in mijn been als ik iets fout deed :{ :X
  woensdag 16 februari 2011 @ 21:37:46 #132
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_92889556
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 21:28 schreef snoekiesnoeksnoek het volgende:
welke rijschool heeft in leeuwarden polo blue motions tdi? Ton van Spanje misschien?
Ik rijd vaak in Leeuwarden in een VW Golf blue motion tdi, maar dat is geen match met een polo'tje natuurlijk :P

Heeft er iemand les van die dikke vrouw bij Ton van Spanje? Jaren terug les van haar gehad en ze was nogal gek van mij. Bijna handtastelijk, ze kneep me ook altijd in mijn been als ik iets fout deed :{ :X

ANWB, die heeft ze wel geloof ik. Ik zie ze altijd bij het cbr rijden. Ik rijd ook altijd langs Ton van Spanje, alleen zie ik ze daar nooit..
Maarja ik les dus in een polo bluemotion, en is idd geen match voor zo'n golf. Die heeft wel wat meer power dan zo'n zielige polo 1.2 tdi :')

Mijn rijschool bestaat maar uit 1 instructeur, het is niet zoiets als ton van spanje is, dus is er ook maar 1 auto.

quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 18:42 schreef bascross het volgende:

[..]

Ik zag vandaag een grijze VW Polo bluemotion bij de NHL. :D
Dat is hem dus niet :+
  woensdag 16 februari 2011 @ 21:39:20 #133
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_92889676
Toevallig nog meer personen die moeten afrijden in Leeuwarden op 7 maart? Ik moet 9:50.
  woensdag 16 februari 2011 @ 21:41:36 #134
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_92889840
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 21:28 schreef snoekiesnoeksnoek het volgende:
Klopt, was inderdaad Ton van Spanje.

quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 21:37 schreef .Neovo. het volgende:
Dat is hem dus niet :+
Snap ik, maar vond het wel toevallig. :P
Bedankt Hans.
pi_92890003
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 21:37 schreef .Neovo. het volgende:
Mijn rijschool bestaat maar uit 1 instructeur, het is niet zoiets als ton van spanje is, dus is er ook maar 1 auto.
Dat zijn vaak wel de betere rijscholen.

Ik zal eens rondkijken maar ik ben meestal in de spits in Leeuwarden en die rijschoolinstructeurs gaan dan niet op bijv. de rondweg zitten.

Mijn vrouw wil bij Marga uit Franeker gaan lessen, een witte Seat (erg mooie auto) heeft ze en het is een godsgruwelijk lekker ding van bijna 2 meter :9
  woensdag 16 februari 2011 @ 22:04:06 #136
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_92891399
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 21:43 schreef snoekiesnoeksnoek het volgende:

[..]

Dat zijn vaak wel de betere rijscholen.

Ik zal eens rondkijken maar ik ben meestal in de spits in Leeuwarden en die rijschoolinstructeurs gaan dan niet op bijv. de rondweg zitten.

Mijn vrouw wil bij Marga uit Franeker gaan lessen, een witte Seat (erg mooie auto) heeft ze en het is een godsgruwelijk lekker ding van bijna 2 meter :9
Ja, als ik de website mag geloven, dan heeft deze rijschool gemiddeld maar 30 rijlessen, terwijl ze van 40 uitgaan in Leeuwarden... Maar dat komt wel aardig in de buurt, maandag heb ik mijn 28e les...
pi_92891524
ideale afrijtijd trouwens, op een maandag om 09:50. Examinator is niet meer heel moe van het weekeinde omdat hij al wat koffie op heeft, ochtendspits is voorbij, kutscholieren die overal fietsen en niet kijken zitten braaf op school, irritante werkelozen die willen oversteken liggen nog in bed.

Kan bijna niet misgaan!
  donderdag 17 februari 2011 @ 16:34:17 #138
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_92921221
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 22:06 schreef snoekiesnoeksnoek het volgende:
ideale afrijtijd trouwens, op een maandag om 09:50. Examinator is niet meer heel moe van het weekeinde omdat hij al wat koffie op heeft, ochtendspits is voorbij, kutscholieren die overal fietsen en niet kijken zitten braaf op school, irritante werkelozen die willen oversteken liggen nog in bed.

Kan bijna niet misgaan!
Nou dan moet het wel helemaal goed komen :D. Alles hierboven klopt wel xD
Maarja, dan moet ik me wel verbeteren, ik rijdt soms nog te gehaast. Ook moet het kijken nog een ietsje beter. Maargoed, we hebben nog 3 weken te gaan.
pi_92922953
ik ben ook om 09:50 afgereden in leeuwarden op een maandag en geslaagd in 1 keer, reed een uur voor mijn examen nog bijna een opa'tje dood die aan het oversteken was, gewoon wat geluk hebben :P
pi_92929589
Ik moet op 3 maart voor de 2de keer afrijden in Arnhem, ik woon echter nu in eindhoven vanwege afstudeerstage en kan hierdoor niet meer oefenen in Arnhem terwijl ik graag nog 2-3 uur zou rijden om het toch een beetje te onderhouden. Weet iemand toevallig een goede rijschool in eindhoven waar ik hiervoor terecht kan?
Once I had a little game, I think you know the game I mean, I mean the game called go insane!
-je webicon was 3,8Mb, max. 100Kb toegestaan, niet terugplaatsen!-
pi_92929683
Vanmiddag mijn eerste les gehad. :D
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_92997639
quote:
1s.gif Op donderdag 17 februari 2011 19:52 schreef IJsdraakje het volgende:
Vanmiddag mijn eerste les gehad. :D
Onder het motto 'beter laat dan nooit' :

en? en? en?
pi_93000163
Hoe vond je het? Ik hoop zelf in maart eindelijk eens te beginnen :O
pi_93001825
Het was leuk! Ik voorzie wel veel uitvallende auto's door koppelingfalen in mijn toekomst. :D
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_93010114
daar moet je doorheen..
pi_93011137
Lijkt me logisch, vandaar de " :D" ;)
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
  maandag 21 februari 2011 @ 16:53:30 #147
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_93108548
Nog twee weken en dan examen :D

En vandaag ook nog een lesje gehad. Ging opzich best wel goed :)
pi_93111010
Woensdag 16 maart om 10.45 uur examen!
Spannend, maar ik heb er vertrouwen in. Mijn instructeur zegt dat als ik op mijn examen net zo rijd als de laatste 3 lessen, ik met vlag en wimpel zou slagen :D
pi_93111645
Dinsdag 12 april m'n eerste rijles!

Bij m'n tante, op mijn verjaardag _O-
Deze post staat vol fouten, so the fuck?
pi_93173162
Woensdag 2 maart examen, nog maar een week dus!
Vooral het vooruit kijken, om me heen kijken en snel reageren op wat ik zie gaat niet zo best. Ging een tijdje heel goed, maar laatste paar lessen was het een stuk minder. Moet zo denken aan om me heen kijken/spiegels kijken, dat ik sommige dingen zoals voorrang verlenen aan fietsers vergeet, of bepaalde zijwegen niet inkijk :')

Komende week maar veel lessen, morgen de eerste van de week :)

[ Bericht 2% gewijzigd door Robinml op 23-02-2011 00:05:32 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')