Nou succes!quote:Op vrijdag 11 februari 2011 11:49 schreef Yaku het volgende:
Volgende week woensdag mijn eerste 'echte' rijles.
Had eerst bij de ANWB een in-test gedaan, en werd daar geschat op z'n 45 lessen voor de magere prijs van 3000 Euro...
Vond ik echt belachelijk duur, dus toen heb ik doorgezocht naar andere rijscholen. Nu heb ik er een gevonden in R'dam. Lid van bovag, 60 jaar ervaring en een goed slaging's percentage van het CBR. Aardige mensen, en nog eens meer dan de helft goedkoper.
Ben benieuwd.
Wat een onzin zeg. Hij verdient wel veel geld aan je.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 22:46 schreef Neerlands_Trots het volgende:
Vandaag weer een succesvolle rijles gehad
Mijn instructeur zei dat ik nu echt goed op examenniveau zit en we hebben een examenroute gereden die ik zo goed als foutloos heb gedaan! Mag ook wel na 54 uur..
Als ik volgende week laat zien dat ik dit niveau vast kan houden gaat hij het examen aanvragen. Hoop echt dat ik het niet verneuk volgende week..
Foutloos rijden is ook niet mogelijk in de praktijk, je zal altijd kleine foutjes blijven maken, hoe lang je je rijbewijs ook hebt.quote:Op vrijdag 11 februari 2011 22:46 schreef Neerlands_Trots het volgende:
we hebben een examenroute gereden die ik zo goed als foutloos heb gedaan!
Zullen we een sprintje doen bij het stoplicht?quote:Op zaterdag 12 februari 2011 13:54 schreef snoekiesnoeksnoek het volgende:
Als je straks zelf je rijbewijs hebt ga je die lesauto's ook wel uit de weg. Ik les er altijd wel op dat ze geen examen hebben, hier rijden ze alleen met een L plaatje op het dak bij een examen namelijk. Dan ga ik hem er niet voor gooien omdat ik niemand zijn examen wil verzieken, maar voor de rest ga ik er zo snel mogelijk langs, alle lesauto's rijden niet harder dan mag en vaak trekken ze heel langszaam op of doen ze gekke dingen die je niet verwacht.
Dat doe ik ook welquote:Op maandag 14 februari 2011 13:56 schreef SBM22 het volgende:
Ik zou als ik jou was neovo gewoon lekker rustig aan doenheb je de tijd om bij het optrekken ook naar links en rechts te kijken of er geen malloot door rood gereden is (wat bij mij een paar dagen geleden resulteerde in een bijna ongeluk
) en of er geen fietsers in je dode hoek zitten oid.
dat werkt ook niet altijd goed, dan rijden fietsers nog even snel door, rennen voetgangers snel over en gaan auto's voorrang nemen of je inhalen op gevaarlijke punten.quote:Op maandag 14 februari 2011 21:22 schreef OomBrouwer het volgende:
hoe langzamer je rijd hoe meer bedenktijd en overzicht je hebt. Gewoon als een oud wijfie rijden.
Mercedes, vlakbij de NHL rond half 12 toevallig?quote:Op zaterdag 12 februari 2011 16:41 schreef .Neovo. het volgende:
[..]
Zullen we een sprintje doen bij het stoplicht?Ik ben zo eentje die niet zo traag optrekt met een lesauto
Als je een rode Toyota Corolla ziet moet je rustig aan doen, dan verlies je zeker.quote:Op maandag 14 februari 2011 21:35 schreef snoekiesnoeksnoek het volgende:
Oh, ben vandaag ook langs de NHL gekomen, morgen ook rond 08:30 , maar daar staan allemaal flitspalen, dat trekt niet lekker op
haha ja klopt, maar het is toch wel veiliger, je kan simpel ingrijpen.quote:Op maandag 14 februari 2011 21:27 schreef snoekiesnoeksnoek het volgende:
[..]
dat werkt ook niet altijd goed, dan rijden fietsers nog even snel door, rennen voetgangers snel over en gaan auto's voorrang nemen of je inhalen op gevaarlijke punten.
En volgens mij heb je die ervaring wel gezien een aantal posts terug van je
Snap die 1e zin niet...quote:Op maandag 14 februari 2011 21:48 schreef snoekiesnoeksnoek het volgende:
Je rijlessen gaven bij mij niet echt een goed beeld wat voor rijder ik zou worden. Ik denk dat dit komt omdat je bij de rijlessen gewoon aan het rijden bent zonder bestemming en als je straks alleen in de auto zit op weg naar je werk of een afspraak het toch wat anders is.
Geen idee of dat voor iedereen opgaat.
Ik had hem meegenomen. Mijn examinator en instructeur praatten zo'n beetje de hele rit tegen tegen elkaar en lieten mij m'n gang gaanquote:Op woensdag 2 februari 2011 17:03 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Ik zit erg te twijfelen of ik mijn instructeur mee zal nemen of niet.
Ene kant denk ik van wel zodat de examinator mij dan niet kan oplichten. Ene kant denk ik van niet omdat ik heb gehoord dat als je zonder hem gaat de examinator dan wat dingen door de vingers kan zien.
Polo Bluemotion TDIquote:Op maandag 14 februari 2011 21:33 schreef bascross het volgende:
[..]
Mercedes, vlakbij de NHL rond half 12 toevallig?
Zal eens opletten of ik een lessende Polo zie rondrijden.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 17:41 schreef .Neovo. het volgende:
[..]
Polo Bluemotion TDI. Dus helaas....
Het is een zwartequote:Op dinsdag 15 februari 2011 19:29 schreef bascross het volgende:
[..]
Zal eens opletten of ik een lessende Polo zie rondrijden.
Ik zag vandaag een grijze VW Polo bluemotion bij de NHL.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 20:32 schreef .Neovo. het volgende:
[..]
Het is een zwartesucces. Hij is elke dag wel in leeuwarden te vinden
ANWB, die heeft ze wel geloof ik. Ik zie ze altijd bij het cbr rijden. Ik rijd ook altijd langs Ton van Spanje, alleen zie ik ze daar nooit..quote:Op woensdag 16 februari 2011 21:28 schreef snoekiesnoeksnoek het volgende:
welke rijschool heeft in leeuwarden polo blue motions tdi? Ton van Spanje misschien?
Ik rijd vaak in Leeuwarden in een VW Golf blue motion tdi, maar dat is geen match met een polo'tje natuurlijk
Heeft er iemand les van die dikke vrouw bij Ton van Spanje? Jaren terug les van haar gehad en ze was nogal gek van mij. Bijna handtastelijk, ze kneep me ook altijd in mijn been als ik iets fout deed![]()
![]()
Dat is hem dus nietquote:Op woensdag 16 februari 2011 18:42 schreef bascross het volgende:
[..]
Ik zag vandaag een grijze VW Polo bluemotion bij de NHL.
Klopt, was inderdaad Ton van Spanje.quote:Op woensdag 16 februari 2011 21:28 schreef snoekiesnoeksnoek het volgende:
welke rijschool heeft in leeuwarden polo blue motions tdi? Ton van Spanje misschien?
Snap ik, maar vond het wel toevallig.quote:
Dat zijn vaak wel de betere rijscholen.quote:Op woensdag 16 februari 2011 21:37 schreef .Neovo. het volgende:
Mijn rijschool bestaat maar uit 1 instructeur, het is niet zoiets als ton van spanje is, dus is er ook maar 1 auto.
Ja, als ik de website mag geloven, dan heeft deze rijschool gemiddeld maar 30 rijlessen, terwijl ze van 40 uitgaan in Leeuwarden... Maar dat komt wel aardig in de buurt, maandag heb ik mijn 28e les...quote:Op woensdag 16 februari 2011 21:43 schreef snoekiesnoeksnoek het volgende:
[..]
Dat zijn vaak wel de betere rijscholen.
Ik zal eens rondkijken maar ik ben meestal in de spits in Leeuwarden en die rijschoolinstructeurs gaan dan niet op bijv. de rondweg zitten.
Mijn vrouw wil bij Marga uit Franeker gaan lessen, een witte Seat (erg mooie auto) heeft ze en het is een godsgruwelijk lekker ding van bijna 2 meter![]()
Nou dan moet het wel helemaal goed komenquote:Op woensdag 16 februari 2011 22:06 schreef snoekiesnoeksnoek het volgende:
ideale afrijtijd trouwens, op een maandag om 09:50. Examinator is niet meer heel moe van het weekeinde omdat hij al wat koffie op heeft, ochtendspits is voorbij, kutscholieren die overal fietsen en niet kijken zitten braaf op school, irritante werkelozen die willen oversteken liggen nog in bed.
Kan bijna niet misgaan!
Onder het motto 'beter laat dan nooit' :quote:Op donderdag 17 februari 2011 19:52 schreef IJsdraakje het volgende:
Vanmiddag mijn eerste les gehad.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |