abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_91553935
Het lijkt erop dat zelfs de NVM de handdoek in de ring gesmeten heeft en zijn klanten gaat adviseren de prijzen te verlagen, tenslotte willen ze ook nog wat verdienen. De meeste makelaars moeten immers ook hun hypotheek terug betalen aan de banken.

Een persoonlijke boodschap aan Ger Hukker van Koning Kees

De geschiedenis:

'Huizenprijzen dalen 20%'
'Huizenprijzen dalen 20%' #2
'Huizenprijzen dalen 20%' #3
Huizenprijzen dalen 20% deel 3
'Huizenprijzen dalen 20%' #4
'Huizenprijzen dalen 20%' #5: De daling is begonnen
Huizenmarkt #6: kopers staken, verkopers geven niet toe.
Huizenmarkt #7: waar de markt muurvast zit
Huizenmarkt # 8: Woningmarkt totaal ingestort
De huizenmarkt #9: *pop* goes the bubble.
Huizenmarkt #10 waar nog steeds een stijging waarneembaar is
Huizenmarkt #11 Woningen in de ramsj?
Huizenmarkt #12 Stevige fundering of door en door rot?
Huizenmarkt #13 Ongeluksgetal? Of blijft het nog stabiel?
Huizenmarkt #14 Waar de meningen verdeeld zijn...
Huizenmarkt #15 Is 't al tijd voor stimuleringsmaatregelen?
Huizenmarkt #16: Waar makelaars hun aanbod photoshoppen
Huizenmarkt 17. Is er verschil in Koop en Huur?
De Huizenmarkt #18: Waar de tophypotheken worden afgeschaft
De Huizenmarkt #19: Waar de tophypotheken toch nog mogen
De Huizenmarkt #20: Waar de bubble in stand moet blijven
De Huizenmarkt #21 Over sukkels en fundimentalisten
De Huizenmarkt #22: waar het CDA de de HRA wil beperken
De Huizenmarkt #23: Waar het er heet aan toe gaat
De Huizenmarkt #24
Huizenmarkt deeltje 25
De Huizenmarkt #26: De discussie gaat door
De Huizenmarkt #27: Fundamenteel discusiėren
Huizenmarkt #28: Stilte voor de storm?
Huizenmarkt #29: Stilstand is achteruitgang!
Huizenmarkt #30: Waar er nog steeds mensen in fase 2 zitten
De Huizenmarkt #31 - Waar de koopjes worden gevonden
De Huizenmarkt 32: Waar 6% in 18 maanden een bubble is
Huizenmarkt #33: Waar de boerderijen in Brabant nog verkopen
Huizenmarkt# 34: De woningmarkt vrij maken of niet?
Huizenmarkt #35: Speculeer hier over wijzigingen HRA
Huizenmarkt #36: Vol verwachting klopt ons hart
Huizenmarkt #37: Waar we ingesneeuwd raken
Huizenmarkt #38 Waar we bullshit verkopen, en anderen dissen
Huizenmarkt #39: Waar aflossen weer de norm wordt?
Huizenmarkt #40: Vals plat
Huizenmarkt #41: Waar heen leidt de weg...
Huizenmarkt #42: 'Geen verdere prijsdaling woningen'
Huizenmarkt #43: Wat doet de lokale politiek aan de crisis?
Huizenmarkt #44: We waar we vrolijk van baan wisselen
Huizenmarkt #45: Bevinden we ons in het oog van de storm?
Huizenmarkt #46: Waar de hippies het nog niet kunnen
Huizenmarkt deeltje 47: Waar de prijzen 50% dalen
Huizenmarkt #48: Waar de HRA-beperking in zicht is
Huizenmarkt #49: Afschaffen HRA? Huizenprijs -13%!
huizenmarkt #50: Jubileum uitgave
Huizenmarkt deeltje 51: -51% wordt gehaald. Let maar op!!!!
Huizenmarkt # 52: Waar de politieke strijd losbarst?
Huizenmarkt #53: Het word in ieder geval een mooie zomer
huizenmarkt #54: Groene blaadjes aan de bomen
Huizenmarkt deel 55: EU wil de sociale huursector beperken
Huizenmarkt #56: Rabo ziet ´t helemaal zitten.
Huizenmarkt #57: waar de prijs harder daalt dan de euro
Huizenmarkt #58: Duizenden gaan in de problemen komen
Huizenmarkt #59: De huizenprijzen blijven nog jaren dalen
Huizenmarkt #60: Waar de bouwproductie is gehalveerd.
Huizenmarkt #61: Troll country
Huizenmarkt #62: nieuw kabinet ver weg, onzekerheid troef.
Huizenmarkt #63: Het word een hete zomer, koop een caravan!
Huizenmarkt #64: Hoe stevig is de fundering?
Huizenmarkt #65 Waar de Griekse zon in Nederland opkomt
Huizenmarkt #66: waar we zakken als een veertje
Huizenmarkt #67: rechts kabinet? Renteaftrek veilig.
Huizenmarkt #68: Alles over rechts?
Huizenmarkt #69: Waar de 'communisten' de macht grijpen.
Huizenmarkt #70: Waar alleen de crisis staat als een huis
Huizenmarkt #71: Geen 2e huis meer in Amsterdam
Huizenmarkt #73: Waar koper en verkoper elkaar niet vinden
Huizenmarkt #74: NHG, HRA, BTW allemaal kansloze acroniemen
Huizenmarkt #75: komt de dubbel dip nog voor deeltje 100?
Huizenmarkt #76: nu toch weer richting rechts?
Huizenmarkt #77: Hoe harder je werkt , hoe hoger de huur
Huizenmarkt # 88 Hoe hoger je inkomen, hoe meer je HRA
Huizenmarkt # 89: Waar nu ook de RABO bank angstig wordt
Huizenmarkt #90: waar half Nederland failliet gaat!
Huizenmarkt #80: Waar de markt verder stagneert
Huizenmarkt #82: Waar krakers blijven plakken
Huizenmarkt #83: Waar huurders tot bezinning komen.
Huizenmarkt #84: Waar de huurmarkt aantrekt
Huizenmarkt #85: Huurkneuzen vs. leenkneuzen
Huizenmarkt #86: Waar kopers moeten aflossen
Huizenmarkt #87: Waar kopers nog steeds tevreden zijn.
Huizenmarkt #88: "appeltaart met een toefje slagroom a.u.b. "
Huizenmarkt #89 Waar kerst vroeg valt dit jaar
Huizenmarkt #90 Nog snel even een hypotheek afsluiten, nu het nog kan.
Huizenmarkt #91: Sukkelende Woningmarkt bij Herstellende Economie!
Huizenmarkt #92: 2011, het jaar van de huurder?
Huizenmarkt #93: Gratis huis bij een tweedehands auto?
Huizenmarkt #95: Aflossing is verlossing
Huizenmarkt #96: Almere... een financieel zwart gat?
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_91554064
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 10:44 schreef Whuzz het volgende:

Dat vind bijna iedereen hoor ;)
Alleen andere azijnzeikers vinden van niet, omdat die zelf ook azijnzeiken en aan de smaak gewend zijn :')
De koopwoning euforie is niet meer wat het geweest is, misschien moet je ook maar wennen aan de smaak van azijn, de komende 10 jaar is dat het enige wat nog een beetje te pruimen valt :)
I'll sing you a lullaby.
pi_91554114
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 11:11 schreef xenobinol het volgende:
Geen liefhebbers van Kees zo te horen, vervelend hč als blijkt dat er ook nog mensen zijn die niet alleen maar halleluja roepen :')
Het is vervelend als mensen een compleet ongenuanceerd verhaal roepen en vooral als ze dat lijken te doen uit sensatiezucht. Of dat nou positief of negatief is.
Kees de Kort, Xeno, huizenmarkt-zaadbal zijn de negatieve vervelio's.
De NVM (alhoewel die wat lijkt bij te draaien) en vastgoedhandelaren zijn de positieve vervelio's.

Allemaal even irritant. Doen allemaal niets anders dan hun standaard zwart-wit-stellingen constant herhalen, liefst op een zo provocerend mogelijke manier. Doet me altijd aan de PVV denken :')

[ Bericht 0% gewijzigd door Whuzz op 19-01-2011 11:26:17 ]
'cos here at Globo Gym, we're better than you! And we know it.
pi_91555340
Probleem is dat er nergens in de wereld een "zachte landing" is geweest na een zeepbel in de woningmarkt. Finland, Zweden, Nederland jaren 80, Japan, Ierland, de VS. Ze spatten allemaal uit elkaar.

Mensen die negatief doen, doen niet negatief. Die wijzen gewoon op de feiten en de geschiedenis. Het was precies hetzelfde in Ierland, er zou een "zachte landing" komen en iedereen die anders zei klaagde te veel en was te negatief.

En in Nederland heb je al licht dalende prijzen drie jaar op rij. Doe inflatie daarbij op en is de gemiddelde koper uit 2007/8 nu zo'n 4% per jaar verloren op z'n vermogen. Dat is geen zachte landing, dat is gewoon een crash. En dat met een lage rentestand. Wat gaat er gebeuren als die straks gaat stijgen?
pi_91555571
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 11:21 schreef Whuzz het volgende:

Het is vervelend als mensen een compleet ongenuanceerd verhaal roepen en vooral als ze dat lijken te doen uit sensatiezucht. Of dat nou positief of negatief is.
Er zijn in deze topic reeks al genoeg argumenten genoemd waarom de situatie onhoudbaar is. Dat is alles behalve het ongenuanceerde gebral van een stel neg/positief 'vervelio's'. Ik roep wat ik roep om te voorkomen dat jonge mensen hun vingers branden, makelaars roepen hard omdat zij hun inkomsten sterk terug zien lopen. Zo heeft iedereen wel een reden om wat te roepen, wat is eigenlijk jouw reden?
I'll sing you a lullaby.
pi_91555694
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 12:01 schreef xenobinol het volgende:
Ik roep wat ik roep om te voorkomen dat jonge mensen hun vingers branden,
Wat een nobel streven dat je verwende blagen verantwoord wilt laten investeren. 8-)
pi_91555728
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 11:55 schreef de_ier het volgende:

En in Nederland heb je al licht dalende prijzen drie jaar op rij. Doe inflatie daarbij op en is de gemiddelde koper uit 2007/8 nu zo'n 4% per jaar verloren op z'n vermogen. Dat is geen zachte landing, dat is gewoon een crash. En dat met een lage rentestand. Wat gaat er gebeuren als die straks gaat stijgen?
Wat te denken van het bijna gehalveerde volume in verkopen? Als dat geen teken van een crash is dan weet ik het ook niet meer. Als de rente omhoog gaat dan zal de ware omvang van de teruggang zich ook in de prijs gaan manifesteren. Het enige wat imo de prijs nu nog een beetje ondersteund is de lage rentestand.
I'll sing you a lullaby.
pi_91555760
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 12:04 schreef Basp1 het volgende:

Wat een nobel streven dat je verwende blagen verantwoord wilt laten investeren. 8-)
Nee.... dat is ook puur eigenbelang hoor 8-)
I'll sing you a lullaby.
pi_91556086
De VVD hypocrisie kent geen grenzen

"Van der Burg: ''En Freek, hier gaan we niet over. Dit is landsbeleid. Įls we de Amsterdamse woningmarkt al moeten aanpakken, laten we dan alle verschillen tussen sociale woningen en marktwoningen afschaffen en voor alle sociale woningen een marktconforme huur vaststellen. Als je die niet kunt betalen, krijg je daar als huurder subsidie voor. Dan los je alle discussies op. Dat is veel beter dan met kunstmatige huren doormodderen.''

En wat gaan we dan doen om de marktverschillen als gevolg van de HRA aan te pakken wethouder van der Burg?
Ooh... wacht... dat kan jij je old boys niet aandoen natuurlijk, want dan verdienen ze te weinig centjes :')
De VVD staat voor het maximaal uitwringen van de bevolking ten gunste van de vastgoedmaffia, banken en ander vriendjes die daar maximaal aan willen verdienen w/
Het trieste is dat de VVD zich nog steeds profileert als een liberale partij terwijl ze dat gewoon niet zijn, het liefst zouden ze op elk terrein van de economie een monopoly voor hun achterban optuigen :X
I'll sing you a lullaby.
  woensdag 19 januari 2011 @ 12:20:59 #10
250237 huizenmarkt-zeepbel.nl
De zeepbel in de huizenmarkt
pi_91556247
Makelaars geven renteaftrek nu al weg

Ger Hukker, voorzitter van makelaarsvereniging NVM, vindt dat de politieke bezweringsformule rond de fiscale aftrek van hypotheekrente is uitgewerkt. Volgens de makelaarsvoorman gaan de huidige huizenbezitters er al vanuit dat de belastingaftrek van de hypotheekrente verdwijnt. Hukker meent dat het hoog tijd is om met meerdere partijen om de tafel te gaan zitten om de problemen op de woningmarkt op te lossen. De hypotheekrenteaftrek is daarbij de inzet. Met deze inzet als basis lijkt het er op dat de makelaars hun onderhandelingsmarge voor het oplossen van de woningmarkt op voorhand al hebben weggegeven.

De grootste huilsite van Nederland WEGWIJS _O- _O- _O-
pi_91556672
Ger leest gewoon regelmatig mee op fok en we hebben heb weten te overtuigen dat de HRA de kanker van de huizenmarkt is. Gewoon het gezwel uitsnijden, chemo er achteraan... de huidige profiteurs zullen er wat bleekjes uit komen te zien maar het voordeel is dat je geen geld nodig hebt voor de kapper ;)
I'll sing you a lullaby.
pi_91556735
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 12:20 schreef huizenmarkt-zeepbel.nl het volgende:
De grootste huilsite van Nederland WEGWIJS _O- _O- _O-
Dat kan hooguit de op 1 na grootste zijn.....................
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_91556944
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 12:34 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Daar dacht ik ook al aan.

En om de psycholoog in opleiding dan maar een spreekwoordelijke wijsheid mee te geven:

Wel de splinter in het oog van de ander zien, maar niet de balk in het eigen oog. :D
pi_91557016
Leuk ook dat men vermeld dat Donner scheefhuurders gaat pesten, die man lijd volgens mij gewoon aan een ernstige vorm van hersenverweking, maar goed... iedereen die Donner de laatste jaren gevolgd heeft weet dat de beste man niet met beide voeten op de grond staat. Het is mij een mysterie wat zo'n miskleun nog steeds te zoeken heeft in Den Haag? Zou hij soms iemands puppet zijn?

Scheve politiek
Ondanks deze volstrekt onverklaarbare situatie gaat minister Donner bovendien regelen dat mensen die (noodgedwongen) met een hoger inkomen in een huurwoning moeten blijven wonen, de zogenoemde scheefwoners, voortaan een extra huurverhoging voor hun kiezen krijgen tot 5 procent per jaar. Een groot deel van deze huurders wordt vanwege de nieuwe regels van diezelfde overheid echter niet in staat gesteld om een woning te kopen. Slechts de rijken, of de starters met rijke ouders, kunnen tegenwoordig een huis kopen. Zij zijn namelijk in staat om uit eigen zak de top van de hypotheek direct af te lossen.
I'll sing you a lullaby.
pi_91557049
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 12:34 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Welke is de grootste dan..... aaah toe.... doe eens een linkje :P
I'll sing you a lullaby.
  woensdag 19 januari 2011 @ 12:45:01 #16
14513 SilverMane
It`s all about the Mammon
pi_91557099
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 12:42 schreef xenobinol het volgende:
Leuk ook dat men vermeld dat Donner scheefhuurders gaat pesten, die man lijd volgens mij gewoon aan een ernstige vorm van hersenverweking, maar goed... iedereen die Donner de laatste jaren gevolgd heeft weet dat de beste man niet met beide voeten op de grond staat. Het is mij een mysterie wat zo'n miskleun nog steeds te zoeken heeft in Den Haag? Zou hij soms iemands puppet zijn?

Scheve politiek
Ondanks deze volstrekt onverklaarbare situatie gaat minister Donner bovendien regelen dat mensen die (noodgedwongen) met een hoger inkomen in een huurwoning moeten blijven wonen, de zogenoemde scheefwoners, voortaan een extra huurverhoging voor hun kiezen krijgen tot 5 procent per jaar. Een groot deel van deze huurders wordt vanwege de nieuwe regels van diezelfde overheid echter niet in staat gesteld om een woning te kopen. Slechts de rijken, of de starters met rijke ouders, kunnen tegenwoordig een huis kopen. Zij zijn namelijk in staat om uit eigen zak de top van de hypotheek direct af te lossen.

Wat een gehuil om niks zeg, die 5% verhoging plus inflatie per jaar moet een scheefhuurder makkelijk op kunnen brengen.
Je bent geen dwaas als je opgeeft wat je niet kunt vasthouden om te krijgen wat je nooit meer afgenomen kan worden.
pi_91557130
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 12:40 schreef Basp1 het volgende:

Wel de splinter in het oog van de ander zien, maar niet de balk in het eigen oog. :D
Zal best.... maar dezelfde leermeester die deze woorden sprak trad ook op tegen de banksters van zijn tijd.
I'll sing you a lullaby.
pi_91557163
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 12:42 schreef xenobinol het volgende:

He xeno wordt het een beetje heet onder je huurvoeten dat je opeens meer moet gaan betalen als bovenmodaal verdienende scheefhuurder. :D

Kritiek geven op alles is natuurlijk heel makkelijk maar met werkbare maatregelen komen waarbij de maatschappij niet vastloopt is natuurlijk veel moeilijker.
pi_91557165
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 12:43 schreef xenobinol het volgende:
Welke is de grootste dan..... aaah toe.... doe eens een linkje :P
Dat wil ik je niet aandoen. :o

Overigens, het aantal 5% kandidaten stijgt...:

Aantal tweeverdieners neemt toe
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_91557214
quote:
6s.gif Op woensdag 19 januari 2011 12:45 schreef SilverMane het volgende:

[..]

Wat een gehuil om niks zeg, die 5% verhoging plus inflatie per jaar moet een scheefhuurder makkelijk op kunnen brengen.
Peanuts.... maar daar gaat het niet om, het gaat om het principe wat niet deugd. Donner gedraagt zich gewoon als een hypocriet die zogenaamd de misstanden in de sociale huur wil aanpakken maar de misstanden in de sociale koop (iedereen die HRA geniet profiteert van een sociale voorziening) ongemoeid wil laten.
I'll sing you a lullaby.
pi_91557244
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 12:01 schreef xenobinol het volgende:
Zo heeft iedereen wel een reden om wat te roepen, wat is eigenlijk jouw reden?
Quote mij eens waar ik wat roep? Ik waag me niet aan voorspellingen, ik reageer hoogstens op echte ontwikkelingen. Als het kabinet beslissing X neemt, dan heb ik daar een mening over en zal die geven. Maar ik waag me niet aan voorspellingen over wat de markt gaat doen, over hoeveel procent iets zal stijgen of dalen, enz enz. De dingen waar ik over praat zijn mijn eigen ervaringen en/of situatie. Het zou dit topic een stuk verbeteren als lui als jij en zaadbal wat minder zouden roeptoeteren over allerlei "what-if" scenerio's en wat meer gewoon over feitelijke situaties praten.
pi_91557372
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 12:46 schreef Basp1 het volgende:
He xeno wordt het een beetje heet onder je huurvoeten dat je opeens meer moet gaan betalen als bovenmodaal verdienende scheefhuurder. :D
Ik lig er wakker van :D

quote:
Kritiek geven op alles is natuurlijk heel makkelijk maar met werkbare maatregelen komen waarbij de maatschappij niet vastloopt is natuurlijk veel moeilijker.
Het systeem is ernstig ziek... met een paar paracetamolletjes ga je de patient niet meer genezen. Daar is het gewoon reeds te laat voor, de vraag is alleen hoe we de pijn gaan verdelen. Ik heb daar wel zo mijn ideeėn over en die zijn vooral heel naar voor grootschuldbezitters w/
I'll sing you a lullaby.
pi_91557413
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 12:48 schreef xenobinol het volgende:
Xeno gedraagt zich gewoon als een hypocriet die zogenaamd de misstanden in de koopmarkt wil aanpakken maar de misstanden in de sociale huur (iedereen die sociaal huurt geniet profiteert van een sociale voorziening) ongemoeid wil laten.
Even voor je aangepast. :)
pi_91557465
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 12:46 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

Dat wil ik je niet aandoen. :o
Ik ben toch benieuwd.... waar zouden die kampioen azijnliefhebbers toch zitten?

quote:
Overigens, het aantal 5% kandidaten stijgt...:

Aantal tweeverdieners neemt toe
Oooh... nou einde crisis dan in zicht :)
I'll sing you a lullaby.
pi_91557682
quote:
1s.gif Op woensdag 19 januari 2011 12:51 schreef xenobinol het volgende:

Het systeem is ernstig ziek... met een paar paracetamolletjes ga je de patient niet meer genezen. Daar is het gewoon reeds te laat voor, de vraag is alleen hoe we de pijn gaan verdelen. Ik heb daar wel zo mijn ideeėn over en die zijn vooral heel naar voor grootschuldbezitters w/
Met een koude sanering zoals jij het het liefst zou zien ga je het systeem ook niet vlot trekken. :')

En de pijn verdelen, hoezo pijn verdelen. Jouw huurprijs gaat door het plafond mijn hypotheek is over 10 jaar afgelost. Moet ik dadelijk nog extra belastingen gaan betalen om ook voor jou huurtoeslag op te gaan hoesten. :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')