Dus 1 referendum over de softdrugs en dan klaar...?quote:Op dinsdag 18 januari 2011 16:42 schreef Hanoying het volgende:
[..]
De bepaalde gevallen zijn wat mij betreft de gevallen waar de politiek onmachtig is zelf een beslissing te nemen. Ons gedoogbeleid is daarvan een prachtig voorbeeld
Nee hoor, het wordt nog steeds 'gedoogd' er is immers geen sprake van een verbod. Misschien moet ik nu maar een wietkwekerijtje op zolder gaan beginnen en mijn aankomen aan te vullen, dat zou dan wel weer een terechte reden zijn om uit je huis gezet te wordenquote:Op dinsdag 18 januari 2011 16:43 schreef Whuzz het volgende:
gedogen van scheefhuurders is anders net beïndigd
Er zijn wel meer situaties te bedenken waarbij een referendum nuttig zou kunnen zijn. In het geval "doorgaan in afghanistan of niet, clash PVDA vs CDA" zou het uitschrijven van een referendum een mooi alternatief zijn geweest voor het laten vallen van het kabinetquote:Op dinsdag 18 januari 2011 16:50 schreef HansvD het volgende:
[..]
Dus 1 referendum over de softdrugs en dan klaar...?
Doorgaan Afganistan of niet is iets waar de kamer prima over kan beslissen.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 17:02 schreef Hanoying het volgende:
[..]
Er zijn wel meer situaties te bedenken waarbij een referendum nuttig zou kunnen zijn. In het geval "doorgaan in afghanistan of niet, clash PVDA vs CDA" zou het uitschrijven van een referendum een mooi alternatief zijn geweest voor het laten vallen van het kabinet
Maar inderdaad wel voorzichtig omgaan met refferenda. Puur uit "overheidsneid" zeggen mensen al vrijwel altijd "nee", wat je ze ook vraagt...
Zo'n overtuiging verbaasd mij niets voor iemand die bosuilen vergelijkt met mensenquote:Op dinsdag 18 januari 2011 17:02 schreef Hanoying het volgende:
Maar inderdaad wel voorzichtig omgaan met refferenda. Puur uit "overheidsneid" zeggen mensen al vrijwel altijd "nee", wat je ze ook vraagt...
Omdat we Nederlanders zijnquote:Op dinsdag 18 januari 2011 17:07 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Het zou een stuk constructiever zijn als je je zou afvragen waarom die nijd er eigenlijk is.
Wat gaat die routine doen?quote:Op dinsdag 18 januari 2011 16:30 schreef Whuzz het volgende:
[..]
omg, zo houd je zijn luie gedrag in stand... laat hem lekker zelf zoeken
En ik knutsel niet aan software, ik ontwerp processen waarmee aan software geknutselt wordt
Dat hoge brandstof verbruik bouwen we er in zodat jij meer accijns verstookt, waarvan mijn HRA betaald wordt. Linksom of rechtsom, jouw geld gaat naar mijn huis
Dat hoge verbruik is dan ook alleen als *jij* achter het stuur zit.
if ( driver_detected == Xeno ) {
fuel_inject_quantity * 1.3;
set_tax_target(Whuzz, HRA);
}
Die zorgt ervoor dat hoe meer Xeno auto rijdt, hoe vrolijker Whuzz wordt.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 18:21 schreef huizenmarkt-zeepbel.nl het volgende:
Wat gaat die routine doen?
In Whuzz zijn wereld gaat een auto zodra ik deze ga besturen een factor 1,3 maal de normale hoeveelheid brandstof inspuiten. De extra accijnzen die dat oplevert gaan naar zijn HRA subsidie toe. Ik denk dat het Whuzz bedoelt dat huurders zoals ik genaaid worden en dat zij er met de centjes vandoor gaan.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 18:21 schreef huizenmarkt-zeepbel.nl het volgende:
[..]
Wat gaat die routine doen?
Gelukkig heb ik meer verstand van economie en psychologie...
Ik rijd een eeuw oude Toyota.... die rijdt zuinig en de auto industrie wordt geen cent rijker van mijquote:Op dinsdag 18 januari 2011 18:39 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Die zorgt ervoor dat hoe meer Xeno auto rijdt, hoe vrolijker Whuzz wordt.
Dat zal wel niet. Net als de OZB gewoon een totaal opbrengst is gedeeld door het totaal aan WOZ (dus als de gemiddelde WOZ 10% daalt, gaat de OZB gewoon naar rato omhoog om op dezelfde inkomsten uit te komen) zal in dat geval ook gewoon het HWF gecorrigeerd worden.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 20:50 schreef snabbi het volgende:
Overigens is het wel ironisch. Het verhogen van het percentage van het eigen woning forfait zou leiden tot minder HRA, zou kunnen leiden tot een verlaging van de gemiddelde huizenprijs, dus ook een lagere WOZ waarde, waardoor je eigen woning forfait weer afneemt.
De overheid heeft er een bak geld op verdiend de laatste jaren 2 Ha grond van 200.000 max. verkopen voor 118 miljoen euroquote:Op dinsdag 18 januari 2011 20:50 schreef snabbi het volgende:
Ik lees een aantal dingen die niet met elkaar rijmen. Enerzijds moet de overheid zich buiten de woningmarkt houden zodat dit naar een goed evenwicht zou moeten gaan, anderzijds moet de overheid zorgen voor voldoende betaalbare woonruimte.
quote:di 18 jan 2011, 20:37
Grote vertraging voor centrum Leidsche Rijn
UTRECHT - De bouw van het winkelgebied van een van de grootste Vinex-locaties van Nederland, Leidsche Rijn, heeft „stevige vertraging“ opgelopen. Dat heeft wethouder Harrie Bosch van Utrecht dinsdag toegegeven naar aanleiding van een bericht op de lokale nieuwssite DNU.nu.
Eind december vorig jaar had ASR/Vesteda de eerste paal moeten slaan. De ontwikkelaarscombinatie won in 2008 de openbare aanbesteding ter waarde van een half miljard euro.
Vijf grote partijen maakten een plan, maar alleen de combinatie van ASR en Vesteda bleek bereid het minimumbedrag voor de grond te bieden: 118 miljoen euro.
De vier andere partijen vonden dat te duur.
Rekenen.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 21:18 schreef Scorpie het volgende:
Xeno is tegenwoordig ook taxateur van landbouwgrond, die jongen is briljant, wat kan hij niet?
Bullshit. Voor mijn huidige auto reed ik ook in een Starlet (ik spreek uit ervaring dus). Zo'n oud ding (de mijne was een 97-er) verbruikt echt een heel stuk meer dan een nieuwe auto van dezelfde klasse en zelfs meer dan een nieuwe middenklasser (waar die starlet 2 keer in past)quote:Op dinsdag 18 januari 2011 20:00 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Ik rijd een eeuw oude Toyota.... die rijdt zuinig en de auto industrie wordt geen cent rijker van mij
De overheid stelt restricties op het gebruik en de verplichting tot het gebruik van woonruimte. Dit geeft ook direct de verantwoording om dan te zorgen voor voldoende betaalbare woonruimte.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 20:50 schreef snabbi het volgende:
Ik lees een aantal dingen die niet met elkaar rijmen. Enerzijds moet de overheid zich buiten de woningmarkt houden zodat dit naar een goed evenwicht zou moeten gaan, anderzijds moet de overheid zorgen voor voldoende betaalbare woonruimte.
Eerst verziekt men de markt en vervolgens wil men de patient genezen door een been of arm af te zetten? Zorg dan eerst dat je de situatie normaliseert (m.a.w. bouw vooral heel veel woningen bij) voordat je de zo geroemde marktwerking zijn werk laat doen.quote:Ik ben absoluut voorstander van het zorgen voor voldoende betaalbare woonruimte. Ook vind ik dat de overheid zich niet moet bemoeien met waar iemand wil wonen. Het is immers je eigen keuze of je graag op een flatje van 65m2 wil zitten, danwel in een rijttjeshuis of villa. [/quote[
Zogenaamde 'recreatiewoningen' vaak uitstekende woonruimte mag van de overheid niet permanent bewoond worden, de reden is duidelijk... zouden wij deze ruimte gaan gebruiken dan is het afgelopen met de zogenaamde schaarste op de woningmarkt.
[quote]
In mijn ogen is echter de misvatting dat betaalbare woonruimte gelijk gesteld wordt aan de tarieven die gehanteerd worden voor sociale woningbouw. Deze vooral in het verleden hoog gesubsidieerde woonruimte wordt eigenlijk onder de marktprijs aangeboden. De overheid mag zich daarom in mijn ogen wel bemoeien met het feit of iemand met een hoger inkomen gebruik kan maken van dit deel van ons sociale vangnet.
Het ruimtelijk ordeningsbeleid zoals het nu gevoerd word is slechts een lam excuus om de bevolking uit te melken.quote:Dat is overigens gelijk een brug naar het feit waarom de overheid zich wel met de woningmarkt moet bemoeien. In de afgelopen jaren is verondersteld dat het niet gewenst is dat mensen met een lager inkomen niet kunnen beschikken over fatsoenlijke woonruimte en dat dit daardoor door de maatschappij op een andere wijze wordt geleverd. Een andere reden is dat de overheid altijd een taak zal hebben in ruimtelijke ordening. Het is immers de vraag of wij het wenselijk vinden dat overal gebouwd kan worden en dus ook overal huizen ontstaan (meer aanbod zou immers een gunstig effect op de prijs moeten hebben). Doordat de overheid een rol heeft in de ruimtelijke ordening ontkom je niet aan het feit dat de overheid mede verantwoordelijk wordt voor het woningbeleid.
Huisjes melken gebeurt nu ook, vroeger waren het echter private partijen, het pact dat nu gesloten is, is er eentje waarbij de overheid mocht toetreden tot het groepje huisjemelkers.quote:Volgens mij was volledige marktwerking in de woningmarkt ook niet gewenst omdat je dan het huisjesmelken gedrag kreeg? Dat was toch uberhaupt de reden waarom het kraken is ontstaan. De prijs van de markt wordt door een aantal eigenaren naar een hoger niveau getild omdat zij het aanbod op de markt bepalen. Deze invloed van het bepalen van het aanbod werd als niet gewenst gezien en is aangepakt...
De HRA zorgt er dan alsnog voor dat mensen meer kunnen lenen, ondanks het hogere forfait komt er nog steeds te veel geld bij de banken terecht. De HRA is een gezwel dat uitgesneden, vergiftigt en bestraald dient te worden met elk mogelijk middel.quote:Overigens is het ook stuitend om vast te stellen dat een aantal posters niet inziet dat alle huiseigenaren hier aangeven dat wat hen betreft de HRA mag verdwijnen. Dat zij dit alleen op een geleidelijke wijze wil zien, aangezien schokeffecten onwenselijk zijn (amplitude verkleining zodat extremen worden voorkomen, extremen zorgen altijd voor een minder optimaal resultaat). Een goede wijze is het verhogen van eigen woning forfait en wat mij betreft het invoeren van een maximumbedrag zodat je de prikkel weg haalt dat méér lenen méér voordeel oplevert.
Men kan het tarief toch aanpassen?quote:Overigens is het wel ironisch. Het verhogen van het percentage van het eigen woning forfait zou leiden tot minder HRA, zou kunnen leiden tot een verlaging van de gemiddelde huizenprijs, dus ook een lagere WOZ waarde, waardoor je eigen woning forfait weer afneemt.
Je bedoelt MM neem ik aan?quote:Op dinsdag 18 januari 2011 21:18 schreef Scorpie het volgende:
Xeno is tegenwoordig ook taxateur van landbouwgrond, die jongen is briljant, wat kan hij niet?
Wat verbruikte dat karretje dan? Mijn Starlet rijd 1 op 16. Ik heb wel eens gekeken naar moderne auto's uit dezelfde klasse maar die zitten ook rond dat verbruik, de fabrieksspecificaties klopen voor geen meter. Ik geloof dat zo'n Aygo of iets dergelijks hooguit 1 op 18 haalt.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 21:47 schreef Whuzz het volgende:
Bullshit. Voor mijn huidige auto reed ik ook in een Starlet (ik spreek uit ervaring dus). Zo'n oud ding (de mijne was een 97-er) verbruikt echt een heel stuk meer dan een nieuwe auto van dezelfde klasse en zelfs meer dan een nieuwe middenklasser (waar die starlet 2 keer in past)
* Whuzz heeft heerlijk geklust in huis
quote:Op dinsdag 18 januari 2011 21:28 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Rekenen.
Pssssttt... Dat was heul Xeno niet![]()
De mijne reed 1 op 14... maar dat zal ook wel wat met mijn rijstijl te maken hebbenquote:Op dinsdag 18 januari 2011 22:50 schreef xenobinol het volgende:
Wat verbruikte dat karretje dan? Mijn Starlet rijd 1 op 16. Ik heb wel eens gekeken naar moderne auto's uit dezelfde klasse maar die zitten ook rond dat verbruik, de fabrieksspecificaties klopen voor geen meter. Ik geloof dat zo'n Aygo of iets dergelijks hooguit 1 op 18 haalt.
Onjuist. Bij het bepalen van je leencapaciteit worden je netto maandlasten uitgerekend. Daarin zit ook het HWF verwerkt. Dus gaat het HWF omhoog, dan gaan je netto maandlasten omhoog, en gaat dus je leencapaciteit omlaag.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 22:46 schreef xenobinol het volgende:
De HRA zorgt er dan alsnog voor dat mensen meer kunnen lenen, ondanks het hogere forfait komt er nog steeds te veel geld bij de banken terecht.
Geen idee... ik rijd ook niet bepaald zuinig, als ik lange afstanden ga rijden bij de maximaal toegestane snelheid kan ik er wel 1 op 18 van maken.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 23:02 schreef Whuzz het volgende:
De mijne reed 1 op 14... maar dat zal ook wel wat met mijn rijstijl te maken hebben![]()
Over de Aygo hoor je uiteenlopende verhalen van 1 op 15 tot 1 op 22, het gemiddelde zal daar ergens tussen liggen, de Yaris zit denk ik zo'n beetje op hetzelfde verbruik als de Starlet. Het is wonderbaar om te zien dat het verbruik niet zo heel erg verbeterd is. Misschien moet je toch eens een balletje opgooien bij je meesters werkgeversquote:Een Aygo haalt bij normaal rijden toch echt minimaal 1:20. Een Yaris zit normaal al rond de 1:18.
De Auris Hybrid haalt meen ik 1:24. Magoed, die is dan ook wel een stuk duurder.
Even aangenomen dat je gelijk hebt, wat is het nut van het rondpompen van geld dan? Waarom moet de overheid daartussen zitten? Als de twee componenten elkaar exact op zouden heffen dan zou de maatregel net zo goed afgeschaft kunnen worden toch?quote:Op dinsdag 18 januari 2011 23:07 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Onjuist. Bij het bepalen van je leencapaciteit worden je netto maandlasten uitgerekend. Daarin zit ook het HWF verwerkt. Dus gaat het HWF omhoog, dan gaan je netto maandlasten omhoog, en gaat dus je leencapaciteit omlaag.
Ja, maar ze heffen elkaar niet exact op. En dat geld blijven rondpompen is inderdaad zinloos. Mijn voorstel is dan ook om per direct het HWF af te schaffen.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 23:13 schreef xenobinol het volgende:
Even aangenomen dat je gelijk hebt, wat is het nut van het rondpompen van geld dan? Waarom moet de overheid daartussen zitten? Als de twee componenten elkaar exact op zouden heffen dan zou de maatregel net zo goed afgeschaft kunnen worden toch?
Ja, dat is algemeen bekend. Kwestie van eerst even de 12-jarige wachtlijsten wegwerken en dan is het zover.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 23:30 schreef xenobinol het volgende:
Overigens.... wisten jullie dat er mogelijk een extra huurleegstand op komst is door de nieuwe kabinetsplannen?
En het zou beter zijn dat de overheid zich buiten de ruimtelijke orderning houdt. Laat burger en bedrijfsleven maar zelf bepalen hoe de omgeving gebruikt wordtquote:Op dinsdag 18 januari 2011 22:46 schreef xenobinol het volgende:
De overheid stelt restricties op het gebruik en de verplichting tot het gebruik van woonruimte. Dit geeft ook direct de verantwoording om dan te zorgen voor voldoende betaalbare woonruimte.
De overheid meent mij te kunnen vertellen dat ik een woning moet bewonen en zij wenst ook nog te bepalen wanneer een woning permanent bewoond mag worden. Ondertussen frustreert zij de bouw van voldoende woningen.... de overheid laat dus grote steken vallen imo.
Sinds wanneer is er alleen sprake van marktwerking bij een aanbodoverschot?quote:Eerst verziekt men de markt en vervolgens wil men de patient genezen door een been of arm af te zetten? Zorg dan eerst dat je de situatie normaliseert (m.a.w. bouw vooral heel veel woningen bij) voordat je de zo geroemde marktwerking zijn werk laat doen.
Als de overheid echt had willen huisjesmelken dan had ze de woningcorporaties niet afgestoten. Ook had ze dan gezorgd dat er geen mogelijkheid was buiten de woningcorporaties te huren of kopen.quote:Het ruimtelijk ordeningsbeleid zoals het nu gevoerd word is slechts een lam excuus om de bevolking uit te melken.
Huisjes melken gebeurt nu ook, vroeger waren het echter private partijen, het pact dat nu gesloten is, is er eentje waarbij de overheid mocht toetreden tot het groepje huisjemelkers.
Nee het forfait zorgt ervoor dat je een deel niet aftrekbaar krijgt. Hoe groter dat deel, hoe minder HRA en dus hoe kleiner de netto-leencapaciteit. En ik zeg toch juist dat het aanpassen hiervan een mooie manier is om het geleidelijk te doen?quote:De HRA zorgt er dan alsnog voor dat mensen meer kunnen lenen, ondanks het hogere forfait komt er nog steeds te veel geld bij de banken terecht. De HRA is een gezwel dat uitgesneden, vergiftigt en bestraald dient te worden met elk mogelijk middel.
Men kan het tarief toch aanpassen?
De rente wordt niet verlaagd omdat mensen de huidige lenigen niet meer kunnen betalen. De rente wordt verlaagd omdat onze economische groei gebaseerd is op het naar voren halen van de consumptie. Wij als maatschappij (want het gaat verder dan alleen de woningmarkt) leven boven onze stand. Wij willen niet accepteren dat we terug moeten. Dit terug gaan betreft dan niet alleen terug naar onze eigen stand, maar zelfs nog even 'bloeden' omdat we in de afgelopen decennia geld hebben besteed wat nu terugbetaald moet worden. Omdat wij dit niet accepteren, wordt de rente verlaagd. Daardoor houden we nog even de extra leningen en lijken we in welvaart te groeien.quote:Daarnaast...
De HRA heeft de leencapaciteit vergroot, daardoor gingen mensen steeds meer lenen, om dit systeem in stand te houden moest de rente verlaagd worden. Hierdoor konden mensen nog meer lenen, waardoor de rente verder verlaagd moest worden om een systeemcrash te voorkomen... zie je de neerwaartse spiraal![]()
Had men voortijdig ingegrepen dat was de crash en de daaruit volgende schade te overzien geweest en had het systeem op tijd een reset gekregen, nu zijn we gedoemd om een enorme crash te doorlopen.... 'maar het ging zo goed'![]()
De maximale waarde van landbouwgrond is/was 70.000 euro per hectare in Nederland in de Flevopolders, en helaas nu dalende, vanwege de EU, in polen is het namelijk slechts 4000 euro en in Hongarije 1200 euro, in de Oekraïne 700 Euro, maar dat weet ik niet zekerquote:Op dinsdag 18 januari 2011 21:18 schreef Scorpie het volgende:
De vraag hoever woonruimte in de sociale woningbouw onder de marktprijs word aangeboden is best een interessante. Als morgen de volledige woningvoorraad van de cooperaties op de vrije markt zou komen zouden, denk ik, een hoop huisjesmelkers zeer ongelukkig worden.quote:Op dinsdag 18 januari 2011 20:50 schreef snabbi het volgende:
Ik ben absoluut voorstander van het zorgen voor voldoende betaalbare woonruimte. Ook vind ik dat de overheid zich niet moet bemoeien met waar iemand wil wonen. Het is immers je eigen keuze of je graag op een flatje van 65m2 wil zitten, danwel in een rijttjeshuis of villa.
In mijn ogen is echter de misvatting dat betaalbare woonruimte gelijk gesteld wordt aan de tarieven die gehanteerd worden voor sociale woningbouw. Deze vooral in het verleden hoog gesubsidieerde woonruimte wordt eigenlijk onder de marktprijs aangeboden. De overheid mag zich daarom in mijn ogen wel bemoeien met het feit of iemand met een hoger inkomen gebruik kan maken van dit deel van ons sociale vangnet.
Helemaal mee eens!quote:Dat is overigens gelijk een brug naar het feit waarom de overheid zich wel met de woningmarkt moet bemoeien. In de afgelopen jaren is verondersteld dat het niet gewenst is dat mensen met een lager inkomen niet kunnen beschikken over fatsoenlijke woonruimte en dat dit daardoor door de maatschappij op een andere wijze wordt geleverd. Een andere reden is dat de overheid altijd een taak zal hebben in ruimtelijke ordening. Het is immers de vraag of wij het wenselijk vinden dat overal gebouwd kan worden en dus ook overal huizen ontstaan (meer aanbod zou immers een gunstig effect op de prijs moeten hebben). Doordat de overheid een rol heeft in de ruimtelijke ordening ontkom je niet aan het feit dat de overheid mede verantwoordelijk wordt voor het woningbeleid.
Volgens mij heb je alleen huisjesmelkers in het centrum van steden, misschien moeten mensen gewoon accepteren dat ze met hun inkomen niet in het centrum van Leiden of Den Haag kunnen wonen maar moeten uitwijken naar Zoetermeer. Daarnaast moet het niet zo moeilijk zijn om leegstand te verbieden en zo kraken tegen te gaan.quote:Volgens mij was volledige marktwerking in de woningmarkt ook niet gewenst omdat je dan het huisjesmelken gedrag kreeg? Dat was toch uberhaupt de reden waarom het kraken is ontstaan.
Hm goed punt, alleen ik denk dat wanneer je huursubsidies verstrekt, je alsnog een 'grote' vraag naar de woningen blijft stimuleren waardoor het prijseffect niet echt groot is. Eigenlijk zou je in lijn met je betoog rondom locatie, ook kunnen stellen: een aantal gezinnen of mensen woonruimte moeten delen, wanneer zij de lasten niet alleen kan dragen. Hierdoor komen huizen vrij (aanbod vergroot) en zal de prijs naar beneden gaan. Lagere inkomens kan je immers ook in inkomen compenseren. Waarom zou de overheid moeten bepalen dat je dat additionele inkomen in 'wonen' moet consumeren.quote:Op woensdag 19 januari 2011 02:06 schreef janatwork het volgende:
[..]
De vraag hoever woonruimte in de sociale woningbouw onder de marktprijs word aangeboden is best een interessante. Als morgen de volledige woningvoorraad van de cooperaties op de vrije markt zou komen zouden, denk ik, een hoop huisjesmelkers zeer ongelukkig worden.
Er is wel wat voor te zeggen om alle huur woningen te privatiseren en iedereen met een laag inkomen een naar rato van dat inkomen een huursubsidie te geven. Zo kan iedereen zelf bepalen hoeveel hij uitgeeft aan wonen en worden de minder bedeelden ontzien.
Dat lijkt me juist wel vrij lastig. Zet je dan een periode of percentage op acceptabele leegstand, want net als met frictie werkloosheid heb je altijd een mismatch (voor een bepaalde periode) tussen vraag en aanbod. Moet een verhuurder straks mensen betalen om gebruik te maken van zijn woonruimte om sancties te voorkomen?quote:Daarnaast moet het niet zo moeilijk zijn om leegstand te verbieden en zo kraken tegen te gaan.
Haha, leuk idee maar ik vrees dat dat tegen nogal wat maatschappelijke weerstand gaat oplopen. Mensen gedwongen met elkaar samen te laten leven zou wel eens op wat grondwettelijke bezwaren kunnen stuiten.quote:Op woensdag 19 januari 2011 07:48 schreef snabbi het volgende:
Eigenlijk zou je in lijn met je betoog rondom locatie, ook kunnen stellen: een aantal gezinnen of mensen woonruimte moeten delen, wanneer zij de lasten niet alleen kan dragen. Hierdoor komen huizen vrij (aanbod vergroot) en zal de prijs naar beneden gaan. Lagere inkomens kan je immers ook in inkomen compenseren. Waarom zou de overheid moeten bepalen dat je dat additionele inkomen in 'wonen' moet consumeren.
De oplossing is gewoon om huizen te bouwen, in Nederland is daar nog genoeg ruimte voor. Ik snap werkelijk niet dat we liever werkloze bouwlieden thuis laten zitten met een WW uitkering i.p.v. ze aan het werk te zetten in de bouw. Alles... maar dan ook ALLES om de status quo te handhavenquote:Op woensdag 19 januari 2011 08:52 schreef Whuzz het volgende:
Haha, leuk idee maar ik vrees dat dat tegen nogal wat maatschappelijke weerstand gaat oplopen. Mensen gedwongen met elkaar samen te laten leven zou wel eens op wat grondwettelijke bezwaren kunnen stuiten.
Ik vermoed dat er meer kavels verkocht gaan worden aan particulieren door de gemeentes komende jaren, projectontwikkelaars zitten vast in lopende projectenquote:Op woensdag 19 januari 2011 09:19 schreef huiz3nmarkt-0pt1m1st het volgende:
[..]
De oplossing is gewoon om huizen te bouwen, in Nederland is daar nog genoeg ruimte voor. Ik snap werkelijk niet dat we liever werkloze bouwlieden thuis laten zitten met een WW uitkering i.p.v. ze aan het werk te zetten in de bouw. Alles... maar dan ook ALLES om de status quo te handhaven![]()
Want stel je voor dat er enkele leenkneuzen een paar centjes mislopen
LOL Xeno... ff verkeerde kloontje gepakt?quote:De oplossing is gewoon om huizen te bouwen, in Nederland is daar nog genoeg ruimte voor. Ik snap werkelijk niet dat we liever werkloze bouwlieden thuis laten zitten met een WW uitkering i.p.v. ze aan het werk te zetten in de bouw. Alles... maar dan ook ALLES om de status quo te handhaven
Want stel je voor dat er enkele leenkneuzen een paar centjes mislopen![]()
Geen paniek. De kans dat ze in Dronten op grote schaal bijbouwen is niet zo gek groot.....quote:Op woensdag 19 januari 2011 09:20 schreef huiz3nmarkt-0pt1m1st het volgende:
Ik wil mijn huis ook nog kunnen verkopen de komende 10 jaar, dus bijbouwen moet wel gebeuren in een andere buurt uiteraard
Damnquote:Op woensdag 19 januari 2011 09:21 schreef Whuzz het volgende:
[..]
LOL Xeno... ff verkeerde kloontje gepakt?
quote:Op woensdag 19 januari 2011 09:25 schreef Scorpie het volgende:
Xeno probeert het topic op te pimpen met zijn kansloze kloon. Jammer want nu is hij helemaal niet meer serieus te nemen
Hoe voelt dat nou, conversaties met jezelf voeren op een internet forum?quote:Op woensdag 19 januari 2011 09:32 schreef xenobinol het volgende:
[..]
![]()
Dat automatisch inloggen ook altijd
Eenzaamquote:Op woensdag 19 januari 2011 09:34 schreef Whuzz het volgende:
Hoe voelt dat nou, conversaties met jezelf voeren op een internet forum?
Dat vind bijna iedereen hoorquote:Op woensdag 19 januari 2011 10:41 schreef xenobinol het volgende:
Lachen.... de directeur van VastgoedPRO vindt Kees de Kort een zure azijnzeiker![]()
Dat is Keesje ook.quote:Op woensdag 19 januari 2011 10:41 schreef xenobinol het volgende:
Lachen.... de directeur van VastgoedPRO vindt Kees de Kort een zure azijnzeiker![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |