abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 18 januari 2011 @ 14:14:01 #201
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_91513520
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 14:09 schreef xenobinol het volgende:

Dat was mijn punt... als iets al gesubsidieerd moet worden om verhuurd te kunnen worden dan is dat eigenlijk alleen maar een bail out voor de woningcorporatie.
Even voor je aangepast om duidelijk te maken wat een bullshit je weer uitkraamt.
De overheid geeft subsidie om iets te bereiken. Dat doet ze aan huurders om ze onderdak te geven en aan kopers om te onderdak te geven. We kunnen nu eenmaal niet allemaal huren. Heeft niets met een bailout te maken.
'cos here at Globo Gym, we're better than you! And we know it.
pi_91513638
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 14:04 schreef Whuzz het volgende:

Prima. Als jij eerst even naar de vrije huursector verhuist en zo plaats maakt voor mensen die afhankelijk zijn van sociale huur. Je houdt hun plek namelijk bezet. Dan doe ik over 15 jaar (ik heb namelijk 15 jaar in de vrije sector gehuurd) afstand van mijn HRA. Deal?

Een compleet onzinnig voorstel, je hebt nl. al die jaren van je vrijheid kunnen genieten in de vrije sector. Anderen moesten jarenlang op een wachtlijst staan. In feite heb je gewoon betaald om de wachtrij over te slaan, je zou dat zelfs 'valsspelen' kunnen noemen :D

quote:
Natuurlijk ben ik blij met de HRA, het geeft me wat extra speelruimte waar niemand nee tegen zegt. Maar ik ben net als jij voorstander van afschaffing van de HRA, mits het met beleid en verstand gebeurt. Daarnaast ben ik ook voorstander van het tegengaan van scheefhuren.
Voor de HRA hoeft geen belastingverlaging in de plaats te komen (en in elk geval hoeven huurders daar niet van te profiteren)
Nee.... huurders mogen gewoon meedokken aan jouw HRA... dat is wel oke :')

quote:
Ik zou beginnen met voor nieuwe hypotheken alleen HRA te verstrekken aan annuiteiten hypotheken met maximaal 10% aflossingsvrij en tot maximaal de NHG grens. Tevens zou ik de HRA met 1-2% per jaar gaan afbouwen. Maar goed, wie ben ik.
Waarom nog steeds een deel aflossingsvrij in stand houden? Om de klap voor huidige woningbezitters nog wat op te vangen?

quote:
Feit blijft dat de HRA er nu gewoon is. Zonder die HRA kunnen starters (waar het probleem zit) niet ineens wél een huis kopen. Als de huizenprijzen met 10, 20 of zelfs 30% dalen en ze vervolgens een 30% lagere maximale hypotheek kunnen krijgen omdat zonder de HRA de bank geen vertrouwen heeft in hun financiele draagkracht... dan ben je niets opgeschoten.
Als de waarde van een woning dichter bij de realistische warde zit is het risico voor de banken vele malen kleiner, dan komt het vertrouwen van de banken vanzelf terug. In tijden van het opblazen van de zeepbel was iedereen kredietwaardig omdat er toch wel een grotere sukkel gevonden kon worden. Hetzelfde gaat op voor woningen die tegen een realistische waarde verkocht zijn, daar vindt je ook altijd wel weer een koper voor.
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_91513726
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 14:14 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Even voor je aangepast om duidelijk te maken wat een bullshit je weer uitkraamt.
De overheid geeft subsidie om iets te bereiken. Dat doet ze aan huurders om ze onderdak te geven en aan kopers om te onderdak te geven. We kunnen nu eenmaal niet allemaal huren. Heeft niets met een bailout te maken.
Onzin... overheden stimuleren in de hoop daar beter van te worden (of althans.... de betrokken ambtenaren :') ).
I'll sing you a lullaby.
pi_91513776
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 14:13 schreef Revolution-NL het volgende:

Nieuwe gelijkwaardige huizen gaan as we speak voor 20k meer over de toonbank dan wat ik in 2008 betaald heb.

In 2008 was dat 30 - 40k. Het ging om een simpele starters subsidie van de gemeente.
Dat zou best kunnen, maar dan praten we waarschijnlijk nog steeds over nieuwbouw?
I'll sing you a lullaby.
  dinsdag 18 januari 2011 @ 14:22:49 #205
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_91513967
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 14:19 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Dat zou best kunnen, maar dan praten we waarschijnlijk nog steeds over nieuwbouw?
Niewbouw ja, je denkt toch niet dat ik in de afgeleefde troep van iemand anders ga wonen :)
Ik moet er niet aan denken om in zo'n ex jaren 70 corporatie woning te wonen zonder enige vorm van isolatie.

In mijn super geisoleerde onderhoudsvrije nieuwbouw hut betaal ik slechts 50 euro aan gas en electra. De buurt is prettig, mijn buurt bewoners zijn prettige (boven)modaal verdienende mensen. Voor huurpaupers is geen plek. w/
  dinsdag 18 januari 2011 @ 14:28:36 #206
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_91514251
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 14:16 schreef xenobinol het volgende:
Een compleet onzinnig voorstel, je hebt nl. al die jaren van je vrijheid kunnen genieten in de vrije sector. Anderen moesten jarenlang op een wachtlijst staan. In feite heb je gewoon betaald om de wachtrij over te slaan, je zou dat zelfs 'valsspelen' kunnen noemen :D
Wat ben je toch ook een stakker he :')
Het had niets met vrijheid te maken, maar met noodzaak. Ik moest verhuizen op mijn 17e, omdat ik ver weg ging studeren. En nee, die studie kon niet dichterbij, het was toen de enige in het land. En nee, openbaar vervoer kon niet, 3.5 uur enkle reistijd. En als je dus gaat studeren in een stad ver weg kún je niet eens een sociale huurwoning krijgen. De regel daar was dat je minimaal 3 jaar in de regio moest wonen om je uberhaupt in te schrijven voor de wachtlijst.
Een wachtlijst die overigens zo lang is, omdat mensen als jij de boel bezet houden...

Ik heb dus gewoon jaren lang ongeveer het dubbele betaald als wat jij doet (gok ik... kan wat schelen maar ik denk niet dat ik er ver naast zit, iig niet als we het omrekenen naar een m2 prijs). Niet omdat ik dat leuk vond, maar omdat ik niet anders kon. Eerlijk he? :')
Maar goed, nu betaalt jouw belasting mijn HRA, dus over een jaar of 10 staan we quitte...

quote:
Nee.... huurders mogen gewoon meedokken aan jouw HRA... dat is wel oke :')
Niet meer of minder ok dan dat jij een sociale huurplek bezet houd met je scheefhurende ass.

quote:
Waarom nog steeds een deel aflossingsvrij in stand houden? Om de klap voor huidige woningbezitters nog wat op te vangen?
Ben je nou zo dom of doe je alsof? Wat heeft een huidige woningbezitter aan een aflossingvrij deel op een nieuwe hypotheek...
De reden dat ik dat nog in stand wil houden is omdat je het anders per direct té onmogelijk maakt voor starters. Als we morgen de HRA afschaffen en aflossingsvrij afschaffen, dan kan per direct een starter een x% minder hypotheek krijgen. Maar de huizen zijn niet direct x% goedkoper, daar gaat tijd overheen. Dat bedoel ik wanneer ik zeg dat de HRA van mij weg mag, maar wel met beleid en verstand. Het moet geleidelijk, omdat er anders een te grote schok optreedt waar de hele economie last van heeft. Jij dus ook.

quote:
Als de waarde van een woning dichter bij de realistische warde zit is het risico voor de banken vele malen kleiner, dan komt het vertrouwen van de banken vanzelf terug. In tijden van het opblazen van de zeepbel was iedereen kredietwaardig omdat er toch wel een grotere sukkel gevonden kon worden. Hetzelfde gaat op voor woningen die tegen een realistische waarde verkocht zijn, daar vindt je ook altijd wel weer een koper voor.
En in een vrije markt wordt de realistische waarde bepaald door? Juist, vraag en aanbod. Als jij de boel te rigoreus afschaft, KAN er niemand meer verkopen, omdat de bank dat niet toe staat. Als niemand kan verkopen, is het aanbod laag en blijft de prijs hoog. Schiet je dus geen reet mee op. Doe het geleidelijk en met beleid, dan komen we er wel. En nogmaals, ik ben een *voorstander* van het afschaffen van de HRA.

Weet je al wanneer je huurverhoging ingaat trouwens? ;)
pi_91515505
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 14:28 schreef Whuzz het volgende:

Het had niets met vrijheid te maken, maar met noodzaak. Ik moest verhuizen op mijn 17e, omdat ik ver weg ging studeren. En nee, die studie kon niet dichterbij, het was toen de enige in het land. En nee, openbaar vervoer kon niet, 3.5 uur enkle reistijd. En als je dus gaat studeren in een stad ver weg kún je niet eens een sociale huurwoning krijgen. De regel daar was dat je minimaal 3 jaar in de regio moest wonen om je uberhaupt in te schrijven voor de wachtlijst.
Een wachtlijst die overigens zo lang is, omdat mensen als jij de boel bezet houden...
Dat is allemaal miskende woede Whuzz... feit is dat de overheid al jarenlang zorgt voor te weinig betaalbare huisvesting.... ook voor studenten. Dat heeft niets met scheefhuurders te maken, je weet dat als een bevolking groeit er ook meer noodzaak ik voor meer sociale huurwoningen. Het was echter het ideaal van de politieke elite dat iedereen in een koopwoning moest kruipen.
Je meningsvorming is zo te zien behoorlijk beinvloed door het dogma.... mensen zoals jij staan dan ook te juichen bij de huidige maatregelen, maar kennelijk ben je niet in staat om helder oorzaak en gevolg van elkaar te onderscheiden, een trieste constatering -O-

quote:
Ik heb dus gewoon jaren lang ongeveer het dubbele betaald als wat jij doet (gok ik... kan wat schelen maar ik denk niet dat ik er ver naast zit, iig niet als we het omrekenen naar een m2 prijs). Niet omdat ik dat leuk vond, maar omdat ik niet anders kon. Eerlijk he? :')
Maar goed, nu betaalt jouw belasting mijn HRA, dus over een jaar of 10 staan we quitte...

Ik ken mensen die wel gewoon iedere dag 5 uur lang in het OV zaten te studeren omdat ze simpelweg niet eens in staat waren de gevraagde huren te betalen, jij mag jezelf nog gelukkig prijzen dat je in staat was dit te bekostigen.

quote:
Niet meer of minder ok dan dat jij een sociale huurplek bezet houd met je scheefhurende ass.

Ik draag met het volle pond IB misschien wel een stuk meer bij aan de economie als jij met je belastingskorting :{w

quote:
Ben je nou zo dom of doe je alsof? Wat heeft een huidige woningbezitter aan een aflossingvrij deel op een nieuwe hypotheek...
Die hoopt zijn zooi voor een veel te hoge prijs door te kunnen verkopen aan een starter. Want nu komt het...

quote:
De reden dat ik dat nog in stand wil houden is omdat je het anders per direct té onmogelijk maakt voor starters. Als we morgen de HRA afschaffen en aflossingsvrij afschaffen, dan kan per direct een starter een x% minder hypotheek krijgen. Maar de huizen zijn niet direct x% goedkoper, daar gaat tijd overheen. Dat bedoel ik wanneer ik zeg dat de HRA van mij weg mag, maar wel met beleid en verstand. Het moet geleidelijk, omdat er anders een te grote schok optreedt waar de hele economie last van heeft. Jij dus ook.

Wat natuurlijk onzin is.... jij zit dan gevangen in je huis want zolang jij gewoon je lasten kan betalen is er niets aan de hand, toch?
Waarom zouden starters moeten opdraaien voor de kosten van de zeepbel? Om jullie leenkampioenen een bail out te geven? Wat? Zijn in dit potje ' Monopoly' de kaartjes 'verlaat de gevangenis zonder te betalen' op :o
What a bummer :W

quote:
En in een vrije markt wordt de realistische waarde bepaald door? Juist, vraag en aanbod. Als jij de boel te rigoreus afschaft, KAN er niemand meer verkopen, omdat de bank dat niet toe staat. Als niemand kan verkopen, is het aanbod laag en blijft de prijs hoog. Schiet je dus geen reet mee op. Doe het geleidelijk en met beleid, dan komen we er wel. En nogmaals, ik ben een *voorstander* van het afschaffen van de HRA.

Weet je al wanneer je huurverhoging ingaat trouwens? ;)
Waarom zouden huiseigenaren het recht op kunnen verkopen moeten hebben? Weet jij al wanneer je je cel mag verlaten :D
I'll sing you a lullaby.
pi_91515604
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 14:22 schreef Revolution-NL het volgende:

Niewbouw ja, je denkt toch niet dat ik in de afgeleefde troep van iemand anders ga wonen :)

Respect _O_
I'll sing you a lullaby.
pi_91515754
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 14:22 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

De afgeleefde troep van een ander is opzich niet erg, wat wel erg is is dat ze er de hoofdprijs voor verwachten.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  dinsdag 18 januari 2011 @ 15:00:26 #210
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_91515893
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 14:57 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

De afgeleefde troep van een ander is opzich niet erg, wat wel erg is is dat ze er de hoofdprijs voor verwachten.
Idd de hoofdprijs + KK + hoge verbouwingskosten + een hoge energie rekening + onderhoudsgevoelig, nee dank je.
  dinsdag 18 januari 2011 @ 15:02:02 #211
250237 huizenmarkt-zeepbel.nl
De zeepbel in de huizenmarkt
pi_91515975
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 14:28 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Wat ben jij zuur zeg....

Na 15 jaar duur gehuurd te hebben ben je uiteindelijk op de top ingestapt. Nu besef je dat de prijzen gaan zakken en dat doet pijn.

Maar waarom ben je nu zo boos op mensen die blijven huren?
pi_91516651
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 15:02 schreef huizenmarkt-zeepbel.nl het volgende:

Misschien heb ik hem wel teveel opgehitst :@

Feit blijft dat dit kabinet met deze maatregelen echt helemaal niets oplost en dat is dan ook mijn betoog waarom dit juist een heel foute keuze is. Ik begrijp wel wat de achterliggende gedachte is, populisme i.c.m. de hoop dat er nog wat mensen in het nationale pyramidespel stappen. Maar de voortvarendheid van P. H. Donner is werkelijk verbluffend, ik vraag me af wanneer hij de Sharia gaat invoeren, dat kan mij niet snel genoeg want dan is het gedaan met de HRA ;)
I'll sing you a lullaby.
pi_91516744
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 15:02 schreef huizenmarkt-zeepbel.nl het volgende:
Er is helemaal niemand boos op mensen die blijven huren :? Buiten de huurders zelf dan, die reageren dat weer af op de kopers...

Wij proberen ze juist tegen zichzelf te beschermen. Maar sommige mensen willen nu eenmaal niet geholpen worden. Die laten we dan maar in hun eigen sop gaar koken. ^O^
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
  dinsdag 18 januari 2011 @ 15:29:29 #214
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_91517365
quote:
Na 15 jaar duur gehuurd te hebben ben je uiteindelijk op de top ingestapt. Nu besef je dat de prijzen gaan zakken en dat doet pijn.
Ik blijf hier de komende 15 jaar wonen, en als de prijzen zo erg zakken dan koop ik over een 15 jaar een huis tegen gezakte prijzen. Dus waarom zou er iets pijn doen? Ik ben dolgelukkig dat ik na 15 jaar van het huren af ben.

quote:
Waarom denk jij dat ik boos ben? Dat iemand vrijwillig zijn geld over de schutting gooit zal mij mijn reet roesten hoor :D
Nog maar eens ten overvloede: ik ben een voorstander van afschaf van de HRA. Ik ben ook een voorstander van aanpak van scheefhuren. Ik koester geen wrok, ik ben alleen realistisch. Ik heb 15 jaar moeten huren, hard moeten werken, alles zelf moeten betalen en daar pluk ik nu de vruchten van.

Nog 2 uurtjes en dan lekker naar mijn nieuwe huisje om te klussen. Heerlijk, je eigen huisje mooier maken :D
pi_91518507
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 15:14 schreef xenobinol het volgende:

[..]
Maar de voortvarendheid van P. H. Donner is werkelijk verbluffend, ik vraag me af wanneer hij de Sharia gaat invoeren, dat kan mij niet snel genoeg want dan is het gedaan met de HRA ;)
Als de meerderheid de Sharia wil krijg je die vanzelf.

Als de meerderheid op een partij stemt die de HRA niet wil afschaffen blijft de HRA dus gewoon bestaan.
  dinsdag 18 januari 2011 @ 15:53:20 #216
332258 huiz3nmarkt-0pt1m1st
kopen, kopen, kopen
pi_91518651
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 15:29 schreef Whuzz het volgende:

Heerlijk, je eigen thuisje mooier maken :D
Oost, west, thuis best ;)
Een eigen huis, een plek onder de zon
Zoals het klokje in het eigen huis tikt, tikt ze nergens
Oost, west, eigen huis best
Huren is voor de buren
pi_91518763
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 15:50 schreef HansvD het volgende:

[..]

Als de meerderheid de Sharia wil krijg je die vanzelf.

Als de meerderheid op een partij stemt die de HRA niet wil afschaffen blijft de HRA dus gewoon bestaan.
Dus als de meerderheid tegen is en dat komt niet goed uit leggen ze zich daar bij neer :')
Ervaring zegt mij dat dit niet zo is w/
I'll sing you a lullaby.
  dinsdag 18 januari 2011 @ 15:58:41 #218
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_91518949
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 15:55 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Dus als de meerderheid tegen is en dat komt niet goed uit leggen ze zich daar bij neer :')
Nee, dan doen we eerst een referendum, doen dan net alsof we de uitslag respecteren en dan vervolgens via een omweg doen we eigenlijk tóch wat we wilden. Iets met europese grondwet ofzo :P
  dinsdag 18 januari 2011 @ 16:05:08 #219
324665 meth77
to do or not to do
pi_91519285
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 15:58 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Nee, dan doen we eerst een referendum, doen dan net alsof we de uitslag respecteren en dan vervolgens via een omweg doen we eigenlijk tóch wat we wilden. Iets met europese grondwet ofzo :P
Ja en dan verwijzen we naar een in verdekte bewoordingen opgesteld artikel in een vaag partijprogramma dat niemand leest en dan zeggen we dit is democratie
  dinsdag 18 januari 2011 @ 16:09:21 #220
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_91519523
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 16:05 schreef meth77 het volgende:

[..]

Ja en dan verwijzen we naar een in verdekte bewoordingen opgesteld artikel in een vaag partijprogramma dat niemand leest en dan zeggen we dit is democratie
en vervolgens knallen we de huren met 5% omhoog. Wat een kutland is dit zeg :')

:P
  dinsdag 18 januari 2011 @ 16:09:29 #221
250237 huizenmarkt-zeepbel.nl
De zeepbel in de huizenmarkt
pi_91519534
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 15:29 schreef Whuzz het volgende:

Waarom denk jij dat ik boos ben? Dat iemand vrijwillig zijn geld over de schutting gooit zal mij mijn reet roesten hoor :D
Nog maar eens ten overvloede: ik ben een voorstander van afschaf van de HRA. Ik ben ook een voorstander van aanpak van scheefhuren. Ik koester geen wrok, ik ben alleen realistisch. Ik heb 15 jaar moeten huren, hard moeten werken, alles zelf moeten betalen en daar pluk ik nu de vruchten van.

Nog 2 uurtjes en dan lekker naar mijn nieuwe huisje om te klussen. Heerlijk, je eigen huisje mooier maken :D
Wat voor werk doe je? overheid, bank?

quote:
Ik ben ook een voorstander van aanpak van scheefhuren.
Ik ook. Het gaat alleen niets helpen in een neergaande markt...
pi_91519696
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 16:09 schreef Whuzz het volgende:

en vervolgens knallen we de huren met 5% omhoog. Wat een kutland is dit zeg :')

:P
Met het tempo waarin de prijzen van koopwoningen dalen is huren binnenkort alleen nog maar mogelijk voor de rijken :')
I'll sing you a lullaby.
  dinsdag 18 januari 2011 @ 16:13:26 #223
324665 meth77
to do or not to do
pi_91519728
Nu worden er weer allerlei constructies bedacht, dat de vriendin bij moeder wordt ingeschreven enz, ik kan er zo tien opnoemen die je kunt doen om er onderuit te komen.

Falend beleid.
Ze moeten gewoon minder kantoren en meer woningen bouwen

[ Bericht 21% gewijzigd door meth77 op 18-01-2011 16:21:17 ]
pi_91519780
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 15:58 schreef Whuzz het volgende:

Onder andere, want de politici weten wat goed voor ons is. Er zijn immers harde afspraken gemaakt zoals b.v. het stabiliteitspact :')
I'll sing you a lullaby.
pi_91519885
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 15:55 schreef xenobinol het volgende:

[..]
Als een meerderheid van de tweede kamer de HRA wil afschaffen gebeurt dat.

Referenda hebben we hier niet meer, en toen het er was was het een raadgevend referendum, meer niet.
  dinsdag 18 januari 2011 @ 16:19:58 #226
324665 meth77
to do or not to do
pi_91520061
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 16:16 schreef HansvD het volgende:

[..]

Referenda hebben we hier niet meer, en toen het er was was het een raadgevend referendum, meer niet.
De HRA wordt niet afgeschaft, men gaat aan de bijtelling knutselen, dat merkt niemand
pi_91520106
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 16:16 schreef HansvD het volgende:

En deze raad hebben ze wijselijk naast zich neergelegd :')
I'll sing you a lullaby.
pi_91520149
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 16:20 schreef xenobinol het volgende:

[..]

En deze raad hebben ze wijselijk naast zich neergelegd :')
Daarom heette het ook raadgevend.

Zo moeilijk is het toch niet?
pi_91520156
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 16:19 schreef meth77 het volgende:

[..]

De HRA wordt niet afgeschaft, men gaat aan de bijtelling knutselen, dat merkt niemand
Linksom, rechtsom.... maar de banksubsidie zal in stand blijven :|W
I'll sing you a lullaby.
  dinsdag 18 januari 2011 @ 16:21:37 #230
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_91520163
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 16:09 schreef huizenmarkt-zeepbel.nl het volgende:

[..]

Wat voor werk doe je? overheid, bank?
Dat heb ik al eens uitgelegd in deze topicreeks, lees maar even terug. iig zijn je gokjes fout :')
En wat voor werk doe jij?
pi_91520200
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 16:21 schreef HansvD het volgende:

Daarom heette het ook raadgevend.

Zo moeilijk is het toch niet?
Als je er niets mee doet waarom dan de illusie hoog houden dat we in een democratie leven?
I'll sing you a lullaby.
pi_91520270
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 16:21 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Dat heb ik al eens uitgelegd in deze topicreeks, lees maar even terug. iig zijn je gokjes fout :')
En wat voor werk doe jij?
Whuzz knutselt aan de software van auto's, dankzij zijn gepruts halen ze het de door de fabrikant opgegeven brandstofverbruik niet :D
Net als de prijs van koopwoningen moetje die ook met minstens 30% corrigeren :Y)
I'll sing you a lullaby.
  dinsdag 18 januari 2011 @ 16:25:15 #233
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_91520352
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 16:22 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Als je er niets mee doet waarom dan de illusie hoog houden dat we in een democratie leven?
Een democratie houdt niet in dat het volk mag stemmen over elke beslissing. Het houd in dat een volk haar vertegenwoordiging mag kiezen. Als je vind dat onze volksvertegenwoordiging het niet goed doet, dan stem je toch lekker ergens anders op?
Als je dan zegt "dat helpt niet, want de het overgote deel stemt op partijen waarvan ik vind dat die het niet goed doen", zou je dan wél graag zien dat het vol in een referendum over alles mag stemmen en dat dan bindend is? Datzelfde volk dat kennelijk massaal op dingen stemt waar jij niet voor bent? Lijkt me ook geen fijn idee...
pi_91520474
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 16:22 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Omdat onze democratie slechts een niet-bindende correctieve referenda heeft gekend. (Welke weer is afgeschaft trouwens)

Een bindend referendum is er nooit geweest in Nederland.

Die komt er pas als de grondwet wordt aangepast, maar ja, daar heb je weer een dikke meerderheid voor nodig, dus dat gaat er (gelukkig) niet komen. (Of iedereen moet D66 gaan stemmen)

En dus beslist de kamer over de wetgeving en de bevolking slechts indirect.
pi_91520522
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 16:25 schreef Whuzz het volgende:

Een democratie houdt niet in dat het volk mag stemmen over elke beslissing. Het houd in dat een volk haar vertegenwoordiging mag kiezen. Als je vind dat onze volksvertegenwoordiging het niet goed doet, dan stem je toch lekker ergens anders op?
Dat is een parlementaire democratie. Maar wat zou er mis zijn als er over bepaalde onderwerpen gewoon een 'bindend' referendum wordt gehouden? Welke democraat zou tegen deze ultieme vorm van democratie zijn en waarom? Ooh wacht.... dan moet je de hele bevolking corrumperen en daar word niemand wijzer van.

quote:
Als je dan zegt "dat helpt niet, want de het overgote deel stemt op partijen waarvan ik vind dat die het niet goed doen", zou je dan wél graag zien dat het vol in een referendum over alles mag stemmen en dat dan bindend is? Datzelfde volk dat kennelijk massaal op dingen stemt waar jij niet voor bent? Lijkt me ook geen fijn idee...
Maar dan leef je wel in een echte democratie.
I'll sing you a lullaby.
  dinsdag 18 januari 2011 @ 16:30:21 #236
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_91520601
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 16:23 schreef xenobinol het volgende:
Whuzz knutselt aan de software van auto's, dankzij zijn gepruts halen ze het de door de fabrikant opgegeven brandstofverbruik niet :D
omg, zo houd je zijn luie gedrag in stand... laat hem lekker zelf zoeken :')

En ik knutsel niet aan software, ik ontwerp processen waarmee aan software geknutselt wordt ;)
Dat hoge brandstof verbruik bouwen we er in zodat jij meer accijns verstookt, waarvan mijn HRA betaald wordt. Linksom of rechtsom, jouw geld gaat naar mijn huis :')

Dat hoge verbruik is dan ook alleen als *jij* achter het stuur zit.

if ( driver_detected == Xeno ) {
fuel_inject_quantity * 1.3;
set_tax_target(Whuzz, HRA);
}

;)
pi_91520606
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 16:28 schreef xenobinol het volgende:

[..]
Maar wat zou er mis zijn als er over bepaalde onderwerpen gewoon een 'bindend' referendum wordt gehouden? Welke democraat zou tegen deze ultieme vorm van democratie zijn en waarom?
Welke bepaalde onderwerpen?

En waarom niet alle onderwerpen?
  dinsdag 18 januari 2011 @ 16:32:15 #238
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_91520697
Mijn god ja, een bindend referendum, zodat die totaal ongeinformeerde en ongeinteresseerde 80% van onze bevolking ons lot kan bepalen. Daar zitten we op te wachten. Bananenrepubliek here we come :')
  dinsdag 18 januari 2011 @ 16:32:44 #239
194833 Hanoying
vereert Zeus, zoals het hoort.
pi_91520723
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 16:30 schreef HansvD het volgende:
En waarom niet alle onderwerpen?
Omdat de gemiddelde Nederlander het iq heeft van een bosuil
Laat ons Δωδεκάθεον's lied'ren zingen!
  dinsdag 18 januari 2011 @ 16:33:34 #240
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_91520766
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 16:32 schreef Hanoying het volgende:

[..]

orly.jpg ;)
pi_91520813
quote:

[..]

Dat snap ik wel. Maar Xeno vindt het een ultieme vorm van democratie...
pi_91520886
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 16:32 schreef Whuzz het volgende:
Mijn god ja, een bindend referendum, zodat die totaal ongeinformeerde en ongeinteresseerde 80% van onze bevolking ons lot kan bepalen. Daar zitten we op te wachten. Bananenrepubliek here we come :')
Maar waarom gaan we dan nog democratie brengen bij de Afghanen? Een stelletje bananenbomen in de woestijn planten hoeft niet zoveel te kosten hoor, gewoon wat zaden uitstrooien vanuit de Apache en daarna goed veel water geven.
I'll sing you a lullaby.
pi_91520912
quote:

[..]

Spreek voor jezelf :{w
I'll sing you a lullaby.
pi_91520961
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 16:34 schreef HansvD het volgende:

[..]

De ultieme vorm van democratie is mij te kiezen als jullie verlicht despoot, daarna zal ik jullie vertellen wat je moet vinden :+
I'll sing you a lullaby.
  dinsdag 18 januari 2011 @ 16:37:42 #245
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_91520986
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 16:35 schreef xenobinol het volgende:
Maar waarom gaan we dan nog democratie brengen bij de Afghanen?
Daar ben ik dan ook tegen ;)
De russen hebben 20 jaar lang geprobeerd vat op dat woestijngat te krijgen en hebben het opgegeven. EN als de rússen iets opgeven, dan zegt dat wel wat :P
  dinsdag 18 januari 2011 @ 16:38:29 #246
194833 Hanoying
pi_91521036
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 16:34 schreef HansvD het volgende:

[..]

Is het ook wel, maar de meerderheid van de mensen hebben helaas de interesse nog de kennis om over 99 % van de onderwerpen een gefundeerde stem uit te brengen.

In bepaalde gevallen ben ik overigens wel voor referenda. Laat Nederland bv maar eens beslissen of we softdrugs:
- Volledig legaliseren, inclusief gereguleerde teelt,
- Volledig verbieden, inclusief handhaving.

Daar heeft wel iedereen een mening over
pi_91521085
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 16:37 schreef xenobinol het volgende:

[..]
De ultieme vorm van democratie is mij te kiezen als jullie verlicht despoot, daarna zal ik jullie vertellen wat je moet vinden :+
Ik ken je een beetje maar om een verkiezing te winnen moet je wel wat anders uitstralen dan je nu doet. Bij de piratenpartij zou je wel passen :)
pi_91521143
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 16:38 schreef Hanoying het volgende:

[..]

Is het ook wel, maar de meerderheid van de mensen hebben helaas de interesse nog de kennis om over 99 % van de onderwerpen een gefundeerde stem uit te brengen.

In bepaalde gevallen ben ik overigens wel voor referenda. Laat Nederland bv maar eens beslissen of we softdrugs:
- Volledig legaliseren, inclusief gereguleerde teelt,
- Volledig verbieden, inclusief handhaving.

Daar heeft wel iedereen een mening over
Maar ja, hoe bepaal je wat de bepaalde gevallen zijn?

Met een referendum?
  dinsdag 18 januari 2011 @ 16:42:02 #249
194833 Hanoying
pi_91521219
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 16:40 schreef HansvD het volgende:

[..]

Maar ja, hoe bepaal wat de bepaalde gevallen zijn?

Met een referendum?
De bepaalde gevallen zijn wat mij betreft de gevallen waar de politiek onmachtig is zelf een beslissing te nemen. Ons gedoogbeleid is daarvan een prachtig voorbeeld :Y
  dinsdag 18 januari 2011 @ 16:43:34 #250
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_91521294
quote:
1s.gif Op dinsdag 18 januari 2011 16:42 schreef Hanoying het volgende:

[..]

De bepaalde gevallen zijn wat mij betreft de gevallen waar de politiek onmachtig is zelf een beslissing te nemen. Ons gedoogbeleid is daarvan een prachtig voorbeeld :Y
gedogen van scheefhuurders is anders net beïndigd ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')