Gewoon even 30min rijden en je hebt mquote:Op donderdag 9 september 2010 16:14 schreef Metalfrost het volgende:
Vandaag hopelijk laatste les, morgen afrijden voor de tweede keer.
Ik heb altijd last van zenuwen als er iets belangrijks gaat gebeuren, dus ik zal vannacht ook wel niet weer kunnen slapen denk ikquote:Op donderdag 9 september 2010 16:21 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Gewoon even 30min rijden en je hebt m
Ach ja, het is ook niks. Even 30 minuten de weg op, twee vingers in je neus, armpje uit het raamquote:Op donderdag 9 september 2010 16:21 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Gewoon even 30min rijden en je hebt m
Nou, er is niet een speciaal iemand die over de wiki gaatquote:Op donderdag 9 september 2010 17:53 schreef 08gnoT. het volgende:
Succes MF!
@MelR; ik weet niet hoe ik je in de wiki moet zetten, ik heb gewoon de vorige OP gekopieerd en jouw eronder getypt. De topics zijn ook niet up-to-date, ik weet niet wie over de wiki gaat?
Haha ja heb mn rijbewijsquote:Op donderdag 9 september 2010 18:22 schreef Purdey het volgende:
[..]
Ach ja, het is ook niks. Even 30 minuten de weg op, twee vingers in je neus, armpje uit het raam
Heb jij al examen gedaan?
Hahah ik las het net ergens andersquote:Op donderdag 9 september 2010 18:50 schreef BasementDweller het volgende:
Lesauto ingenomen tijdens examen:
http://www.destentor.nl/a(...)n-tijdens-examen.ece
"ja maar dan heb ik mijn bijzondere verrichtingen alvast gehaald en dan hoef ik die niet meer op het examen te doen"quote:Op donderdag 9 september 2010 22:06 schreef twiFight het volgende:
@ TTT:
Heel veel mensen zeggen dan "ja maar dan heb ik mijn bijzondere verrichtingen alvast gehaald en dan hoef ik die niet meer op het examen te doen". Klopt, 1 keer ja. Als je zakt heb je daarna die vrijstellingen niet meer. Ik vind het wel een erg hoge prijs voor een redelijk kleine zekerheid. Ik zou inderdaad 2 keer normaal examen doen liever.
Probeer te bekijken of ze het echt menen of dat het een figuur is die hierdoor simpel een verhoogde bron van inkomsten zietquote:Op donderdag 9 september 2010 23:43 schreef Jappe90 het volgende:
Hm ik sta nu ook voor de keuze om een TTT te doen of niet. Ik zelf vind het niet nodig, maar mijn rijschool zegt dat het juist weer voordelen met zich meebrengt.
Ik heb nu 17 lessen a 90 minuten gehad, en de rijschool wil weten welke dagen ik komende 4 weken absoluut NIET kan, zodat ze een toets kunnen plannen. Ik denk toch dat ik mijn twijfels nog een keer kenbaar maak en dan hoor ik wel wat hij er tegenin te brengen heeft.quote:Op donderdag 9 september 2010 23:49 schreef 08gnoT. het volgende:
Hoelang moet je nog tot het examen, Jappe? Als dat al over 2 of 3 weken is, zou ik het sowieso niet doen. maar aan de andere kant heb je er nog minder aan als het verder van tevoren is.
Hetzelfde als bij een echt examenquote:Op vrijdag 10 september 2010 11:59 schreef Jappe90 het volgende:
[..]
Ik heb nu 17 lessen a 90 minuten gehad, en de rijschool wil weten welke dagen ik komende 4 weken absoluut NIET kan, zodat ze een toets kunnen plannen. Ik denk toch dat ik mijn twijfels nog een keer kenbaar maak en dan hoor ik wel wat hij er tegenin te brengen heeft.
Wat moet je precies bij de TTT doen? Stopopdracht, hellingproef, achteruit inparkeren etc?
Dat bijvoorbeeld op een rotonde je terug moet schakelen in de twee, om je heen kijken en als het kan doorrijden, dan wel op tijd. Nou ja dat doe ik wel goed, maar op andere punten niet. Ach ik weet het ook niet, het is en blijft een vaag punt en ik zou niet weten hoe ik het anders op moest lossen.quote:Op vrijdag 10 september 2010 14:02 schreef MelR het volgende:
ooh wat kut!!!, zeker vaag argument; het verkeer te letterlijk nemen? heb je niet gevraagd wat hij daarmee bedoelde?
Nee nog geen nieuwe datum. Ik heb eerst vier weken rijles-af, de instructeur heeft over een week, drie weken vakantie en ik heb nu nog geen zin om volgende week alweer te beginnen met lessen. Een andere aanpak is vereist om mij te doen slagen, dwz meer voorbeelden geven oidquote:..weet je al een nieuwe datum?
Hij vond het jammer dat ik niet geslaagd was. Er waren maar twee van de zes geslaagd deze week. Een feitje waar ik niks mee heb eigenlijkquote:en wat zei je instructeur erover?
Nee, tweede. Er werd wel gezegd dat ik misschien in aanmerking zou kunnen komen voor een faalangsexamen of een BNOR, dat tweede is dan een examen met meer tijd en meer uitleg.quote:..dit was je 3e keer toch?...
Hoezo jammer?quote:Ik vond het best goed gaan, alleen jammer dat de examinator in de tussentijd (dus tijdens het traject) geen situatiebevragingen deed, dat deed die vorige wel.
Dan wist die beste kerel hoe ik bepaalde dingen zag en mijn beredenering zou misschien aan kunnen tonen waarom ik een bepaalde beslissing had gemaaktquote:Op vrijdag 10 september 2010 14:15 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Hoezo jammer?
Mijn 2 examen vroeg ze helemaal niks, tenminste geen dingen over het auto/rijden....![]()
Beter toch ?
volgens mij kan je dat altijd wel naar voren brengen, hoe jij dingen ziet, als hij je de uitslag geeft bijvoorbeeld?..maarja..soms zijn ze ook totaal onredelijk die eximinatorenquote:Op vrijdag 10 september 2010 14:17 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Dan wist die beste kerel hoe ik bepaalde dingen zag en mijn beredenering zou misschien aan kunnen tonen waarom ik een bepaalde beslissing had gemaakt
Er zitten twee instructeurs bij de rijschool, een man en een vrouw. Degene die ik de hele tijd heb gehad (zeg maar ong. een jaar nu) was de man en die legt het allemaal goed uit. Doet het ook voor als het nodig is. Het enige klote eraan is dat je niet weet van tevoren wie de examinator is en wat voor persoontje daarachter schuil gaat. Tot nu toe zeggen ze allemaal hetzelfde en ik zal er op de een of andere manier aan moeten werken om het volledige plaatje aan hun duidelijk te kunnen maken, om het roze pasje binnen te kunnen halen.quote:Op vrijdag 10 september 2010 14:32 schreef MelR het volgende:
BNOR kan pas na 4x zakken, en faalangst examen is erg duurder, en heeft toen voor mij niks uitgemaakt, terwijl ik met autorij examen duidelijk wel last had van faalangst. En ben je niet bang dat als je nu niets meer doet een maand, je er helemaal uit bent en dan weer 1 les nodig hebt om er weer helemaal in te komen?..ipv naar het examen toe streven? hebben ze geen andere instructeurs bij die rijschool?, dta kan ook soms helpen, andere instructeur, andere ogen, andere ideeën. Zo zei mijn 1e instructeur bijna helemaal niets (ik moest alles zelf ervaren en zelf de fouten onder ogen zien) en de 2e instructeur irriteerde me bijna met zn commentaar maar daar heb ik wel meer aan gehad vind ik!. Maarja eerst even de klap van het zakken te boven komen
Bij een gelijkwaardig kruispunt bijvoorbeeld en ik moet naar rechts: achter me kijken, afremmen,15-20 meter voor het kruispunt terugschakelen naar de tweede versnelling, naar links kijken en rechts kijken, komt er wat aan van links: naar de eerste versnelling, stilstaan. Wat ze dan van mij verwachten is misschien dat ik gebruik maak van het rollend vermogen van de auto, dat ik gelijk na de kruisende auto op de kruisende weg achter de voorbijgaande auto aan kan rijden. Dat vind ik gewoon gevaarlijk, maar het is wel wat ze wellicht van mij verwachten. Zulke kleine puntjes, het is niet van 'o shit nu heb ik een probleem' maar sommige maken wel het verschil.quote:Op vrijdag 10 september 2010 14:33 schreef MelR het volgende:
[..]
volgens mij kan je dat altijd wel naar voren brengen, hoe jij dingen ziet, als hij je de uitslag geeft bijvoorbeeld?..maarja..soms zijn ze ook totaal onredelijk die eximinatoren
Misschien zit hier het probleemquote:Op vrijdag 10 september 2010 14:50 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Bij een gelijkwaardig kruispunt bijvoorbeeld en ik moet naar rechts: achter me kijken, afremmen,15-20 meter voor het kruispunt terugschakelen naar de tweede versnelling, naar links kijken en rechts kijken, komt er wat aan van links: naar de eerste versnelling, stilstaan. Wat ze dan van mij verwachten is misschien dat ik gebruik maak van het rollend vermogen van de auto, dat ik gelijk na de kruisende auto op de kruisende weg achter de voorbijgaande auto aan kan rijden. Dat vind ik gewoon gevaarlijk, maar het is wel wat ze wellicht van mij verwachten. Zulke kleine puntjes, het is niet van 'o shit nu heb ik een probleem' maar sommige maken wel het verschil.
Meer dus de doorstroming van het verkeer.quote:Op vrijdag 10 september 2010 14:50 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Bij een gelijkwaardig kruispunt bijvoorbeeld en ik moet naar rechts: achter me kijken, afremmen,15-20 meter voor het kruispunt terugschakelen naar de tweede versnelling, naar links kijken en rechts kijken, komt er wat aan van links: naar de eerste versnelling, stilstaan. Wat ze dan van mij verwachten is misschien dat ik gebruik maak van het rollend vermogen van de auto, dat ik gelijk na de kruisende auto op de kruisende weg achter de voorbijgaande auto aan kan rijden. Dat vind ik gewoon gevaarlijk, maar het is wel wat ze wellicht van mij verwachten. Zulke kleine puntjes, het is niet van 'o shit nu heb ik een probleem' maar sommige maken wel het verschil.
Hahah nu je het zegt, gelijkwaardig kruispuntquote:Op vrijdag 10 september 2010 14:54 schreef BasementDweller het volgende:
[..]
Misschien zit hier het probleem
Ik zeg ook niet dat ik stop, ik neem nu een verplichte pauze. Gelijk maandag weer rijlessen lijkt me van de stomme, omdat de drie weken daaropvolgend de instructeur vakantie heeft. Nu eerst nog twee lessen volgende week of gelijk vier weken wachten, dat maakt weinig verschil lijkt me. En ik kan wel autorijden, alleen bij sommige punten laat het de wensen over. In die tijd kan ik zoeken naar oorzaken en misschien wat procedures in mijn kop stampen; aanrijden van rotondes, kruispunten (gelijkwaardige- en voorrangskruispunten), parkeren, fileparkeren, besluitvaardigheid kunnen zijn, etcetera. Dingen waar ik te horen kreeg dat ik daar mogelijk aan zou moeten werken.quote:Op vrijdag 10 september 2010 14:53 schreef DeRakker. het volgende:
Gewoon even vandaag niet verder over nadenken, morgen weer een nieuwe dag.
Op de dag zelf dat je zakt, is gewoon klote... nachtje slapen en weer fris over nadenken hoe nu verder.
Maar als ik advies mag geven, zou ik doorgaan... je raakt het anders toch weer beetje kwijt en dat is zonde van je geld.
quote:Op vrijdag 10 september 2010 14:55 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Hahah nu je het zegt, gelijkwaardig kruispunt
En uiteraard voor je kijken en ook spiegelen zoals geleerd.quote:Op vrijdag 10 september 2010 14:50 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Bij een gelijkwaardig kruispunt bijvoorbeeld en ik moet naar rechts: achter me kijken, afremmen,15-20 meter voor het kruispunt terugschakelen naar de tweede versnelling, naar links kijken en rechts kijken, komt er wat aan van links: naar de eerste versnelling, stilstaan.
Zou kunnen, het komt de doorstroming wel ten goede iig.quote:Op vrijdag 10 september 2010 14:50 schreef Metalfrost het volgende:
Wat ze dan van mij verwachten is misschien dat ik gebruik maak van het rollend vermogen van de auto, dat ik gelijk na de kruisende auto op de kruisende weg achter de voorbijgaande auto aan kan rijden. Dat vind ik gewoon gevaarlijk, maar het is wel wat ze wellicht van mij verwachten. Zulke kleine puntjes, het is niet van 'o shit nu heb ik een probleem' maar sommige maken wel het verschil.
Ja klopt, dat was ook een punt, de snelheid goed inschatten. Dat hoorde dan weer bij besluitvaardigheid. Zien hoe hard het verkeer gaat en je rijgedrag daarop afstemmen.quote:Op vrijdag 10 september 2010 15:02 schreef vannelle het volgende:
Zou kunnen, het komt de doorstroming wel ten goede iig.
Misschien is dit ook wel het puntje besluitvaardigheid waar ze het over hebben. Als de weg vrij is, waarom niet doorrijden?
De kruisende auto heeft meer snelheid dan jou, je komt er écht niet vlak achter te zitten al draai je vlak achter hem de weg op.
Dat snap ik niet?quote:Op vrijdag 10 september 2010 15:13 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Ja klopt, dat was ook een punt, de snelheid goed inschatten. Dat hoorde dan weer bij besluitvaardigheid. Zien hoe hard het verkeer gaat en je rijgedrag daarop afstemmen.
Misschien is dit een smoes, maar ik ben hoogte gewend. Alles doen op de fiets en dan heb je overzicht. De auto is laag en ik zie vrij weinig. Als ik recht naar voren kijk, kijk ik recht naar de rand van de achteruitkijkspiegel. Mijn gezichtsveld is niet meer dan een vierkant ipv de gehele voorruit. Allicht speelt dat ook een rol bij de besluitvaardigheid, alsook het 'gevaar' van doorrijden wat zich afspeelt bij het naderen van kruispunten.
Ter info: ik ben 2.04m en de lesauto is een Audi A3 sportline
Stoel zit al op z'n verst en als ik de leuning nog verder achterover doe, kan ik niet meer bij het stuur.quote:Op vrijdag 10 september 2010 15:19 schreef vannelle het volgende:
Kan die stoel niet iets omlaag of je rugleuning iets verder achterover? Wel zodanig dat je nog steeds bij je stuur kan natuurlijk......
Sowieso is het zicht anders dan op de fiets maar ik snap je punt.
Weet het, snapt het, maar kan er vrij weinig aan doen. De auto is niet groter.quote:Weet je instructeur hier ook van en zo ja: wat zegt hij er over?
Kijk, zulke dingen mis ik. Zulke simpele kleine dingetjes waarvan je later denkt van 'oh ja' en dan een dikke facepalm nadat je weer een examen verprutst hebt.quote:Buiten dat, kruisend verkeer zie je door je zijruit dus daarvoor gaat dit verhaal niet op.
Tegen de tijd dat jij em door je voorruit zou moeten kunnen zien kun je er gewoon achteraan.
Ik zei zelf ook al dat het een smoes kon zijn, een auto is nou eenmaal laag en daar kan je vrij weinig aan doen. Hoogte ben ik gewend en dat zal altijd ook zo blijven, in een auto is het natuurlijk aanpassen.quote:Op vrijdag 10 september 2010 15:24 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Dat snap ik niet?
Ik ben zelf 1.95 en heb gewoon goed zicht, wel minder natuurlijk dan op de fiets maar dat kan niet anders.
Ik had les in een toyota auris, toyota corolla en opel astra dus ook geen grote auto's.
Sta je lekker de hele tijd te wachten voor stoplichten enzoquote:Op vrijdag 10 september 2010 16:48 schreef Kekaa het volgende:
Planning binnen van mn laatste lessen plus examen.
Vrijdag 1 okt om 15.45 uur.
Wel lekker dat het niet supervroeg is... maarja.. spits op vrijdagmiddag :S
Dat moet niet zo moeilijk zijn haha.quote:Op vrijdag 10 september 2010 16:50 schreef BasementDweller het volgende:
[..]
Sta je lekker de hele tijd te wachten voor stoplichten enzo
Wat je nog zou kunnen proberen is de stoel iets naar voren als je niet met je knieën in de knoop komt en dan de rugleuning iets naar achteren.quote:Op vrijdag 10 september 2010 15:25 schreef Metalfrost het volgende:
Stoel zit al op z'n verst en als ik de leuning nog verder achterover doe, kan ik niet meer bij het stuur.
Als bovengenoemde niet kan dan is het idd aanpassen aan de situatie.quote:Op vrijdag 10 september 2010 15:25 schreef Metalfrost het volgende:
Weet het, snapt het, maar kan er vrij weinig aan doen. De auto is niet groter.
Ben zelf jaren instructeur geweest en mag het nog steeds dus mijn opmerkingen zijn niet uit de lucht gegrepen.quote:Op vrijdag 10 september 2010 15:25 schreef Metalfrost het volgende:
Kijk, zulke dingen mis ik. Zulke simpele kleine dingetjes waarvan je later denkt van 'oh ja' en dan een dikke facepalm nadat je weer een examen verprutst hebt.
Op tijd beginnen met kijken en beslissen waar je terecht wil komen, oftewel: tussen welke auto's?quote:Op vrijdag 10 september 2010 17:30 schreef Kekaa het volgende:
[..]
Dat moet niet zo moeilijk zijn haha.
Enige waar ik dan tegenop zie is in/uitvoegen op de snelweg. Dat dus maar even goed oefenen in de komende 9 uur les.
Zal ik je eens wat geks vertellen?quote:Op vrijdag 10 september 2010 17:59 schreef Kekaa het volgende:
Thanx.
En Ja... dat weet ik allemaal ook wel. Nu alleen nog doen
Stoel staat op z'n laagst.quote:Op vrijdag 10 september 2010 17:30 schreef vannelle het volgende:
[..]
Wat je nog zou kunnen proberen is de stoel iets naar voren als je niet met je knieën in de knoop komt en dan de rugleuning iets naar achteren.
Of is de stoel misschien in hoogte verstelbaar? Staat ie op z'n laagst?
Ik heb ong. 60 lessen gehad nu, ben er sinds 13 oktober mee bezig. Had in het begin niet zoveel vertrouwen in mezelf en in het verkeer, en vind sommige stukken nog steeds gevaarlijk.quote:[..]
Als bovengenoemde niet kan dan is het idd aanpassen aan de situatie.
Én zoals je zelf al zegt, wellicht is het psychisch en is het gewoon een kwestie van wennen.
kloptquote:Maar dat weet ik dus niet, ik kan niet zien wat jij ziet en dat geldt ook voor je instructeur natuurlijk.
Ik kan, net zoals iedere andere automobilist-in-wording, ver genoeg kijken om naderend verkeer aan te zien komen. Met een recht stuk heb kijk ik ongeveer 250-300m vooruit de weg op, voor zover dat mogelijk is.quote:Als je onder de binnenspiegel doorkijkt zonder te bukken, hoeveel meter kun je vooruit kijken?
kloptquote:Niet dat dat trouwens heel belangrijk is want als je wilt weten wat er voor je gebeurt moet je vóór je kijken en daar hangt niet zo'n spiegel.
Beetje vage zinsopbouw dit en snap er vrij weinig van.quote:Als de spiegel in je gezichtsveld zit dan kijk je naar rechtsvoor en probeer je dat over een behoorlijke afstand ook. Niet nodig.
Als het kruispunt vooraf overzichtelijk is, dan wel ja, dan kijk ik ruimschoots voor de tijd naar links en rechts of er wat aankomt, nee, komt er niks aan, in de tweede versnelling het kruispunt over, achter me kijken of er naderend verkeerd van achteren aan komt, versnellen (dus niet gelijk in de 2000 toeren schakelen, maar in de 3000 toeren).quote:Als je een kruising nadert en je wilt weten wat er van rechts komt kijk je toch door de zijruit of rechts van de spiegel door de voorruit?
Ik heb, ergens in het begin, wel eens te horen gekregen dat ik staar naar voren totdat ik het kruispunt naderde. In de loop der tijd is dat wel beter geworden, maar er zijn nog steeds van die kleine dingetjes die om 'fine te tunen'.quote:Mocht je echt in de baan van de spiegel willen kijken om een kruising over te steken dan kijk je echt veel te laat.
nopequote:En nogmaals, als je tegemoetkomend verkeer in de gaten wilt houden, daar hangt toch geen spiegel voor?
Zal 'm eens vragen.quote:Vraag je instructeur eens om je kijkgedrag te evalueren, ik heb sterk het idee dat je niet ver genoeg vooruit kijkt en/of denkt.
Ik krijg zat tips, maar ik vind dat gedeelte van 'alles te letterlijk nemen' wel heel vaag en zou niet weten wat ik daarmee moest.quote:[..]
Ben zelf jaren instructeur geweest en mag het nog steeds dus mijn opmerkingen zijn niet uit de lucht gegrepen.
Als ik je via internet van tips kan voorzien doe ik het graag al vind ik eigenlijk dat het de taak van je eigen instructeur is.
Heb 'm al vaak genoeg verteld hoe het zit, ik zie verder ook geen problemen in mijn rijgedrag. Verder is het, zoals eerder gezegd, een kwestie van 'fine tuning'.quote:Tip: Leg heel uitgebreid aan hem je "probleem" uit, net als dat je hier doet.
Wellicht moet hij het met minder informatie doen dan dat wij van je krijgen en dan is het voor zo'n man ook lastig om adequaat te handelen.
Bedankt in ieder geval.quote:Mocht je verder nog vragen of opmerkingen hebben dan wil ik altijd wel even kijken of ik een antwoord voor je heb, mensen helpen vind ik namelijk leuk om te doen.
Als er weer een situatie voordoet zal ik zeker overwegen om een beroep op jouw kennis doenquote:PM mag ook als je jouw situatie niet compleet op het forum wil bespreken.
Het zou inderdaad niet best wezen als het niet zo was.quote:Hoe dan ook: Er komt een dag dat jij zelfstandig in je eigen auto rijdt!
Het is dat hij zo aandrong héquote:Op zondag 12 september 2010 12:17 schreef _Loki het volgende:
Financieel is ook alemaal geregeld, een oudoom die een soort 3e opa was, heeft veel geld nagelaten toen hij overleed, en dat moesten we maar aan ons rijbewijs uitgeven vond ie. Dus dan doe ik dat maar.
In elk geval parkeren en omkeren.quote:Op maandag 13 september 2010 14:14 schreef Heichler het volgende:
Hoeveel bijzondere verrichtingen krijg je op de TT?
Toch niet allemaal?
Nou wat een vertrouwen..quote:Op maandag 13 september 2010 15:39 schreef 08gnoT. het volgende:
Ik had gedroomd dat ik geslaagd was, nu hopen dat ik het donderdag eindelijk waarmaak(Al is hier in huis wel iedereen al strontverkouden en grieperig en bij mij begint het nu ook, lekker getimed weer
![]()
) M'n ouders en vriendinnen willen geen van allen nog met me meerijden als ik slaag, als ik 2x gezakt ben ben ik vast een hopeloos geval en een gevaar op de weg vinden ze. Terwijl niemand van m'n vriendinnen een rijbewijs heeft en m'n ouders 5x gezakt zijn of zo![]()
Op je TTT krijg je er inderdaad minstens 2 die 'tellen', parkeren en omdraaien, verder kun je natuurlijk een stopopdracht en hellingproef tegenkomen maar dat telt niet voor je vrijstellingen afaik.
Bij het eerste examen heeft iedereen examenniveau, anders ga je niet op examen lijkt me. Het is maar net de situatie en geluk waardoor je slaagt of zakt.quote:Op maandag 13 september 2010 15:44 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Nou wat een vertrouwen..
Ik ben ook 2x gezakt maar krijg allemaal complimenten van mn ouders en vrienden over mn rijden.
Iedereen zit op het eind ongeveer op hetzelfde niveau, alleen de weg er naar toe verschilt.
Zeggen dat je het niet nodig hebt, jij bent de klant.quote:Op maandag 13 september 2010 19:29 schreef BasementDweller het volgende:
Mijn instructeur probeert me overhalen om een TTT te nemen. Hij zegt omdat je dan beter voorbereid bent op je examen... je weet wat je te wachten staat en zo. Maar daar ben ik ook niet zo bang voor... er gaat gewoon iemand naast je zitten die zegt wat je moet doen.... Ik heb geen faalangst of zo. Bijzondere verrichtingen vind ik ook geen probleem, dat doe ik gewoon even op het examen als het me 135¤ aan de TTT scheelt.
Maar hij zegt dat ik maar moet vertrouwen op zijn ervaring en hij zegt dat dat het beste is, en dat je daardoor misschien wel 3 lessen minder nodig hebt. Hmm....... dan ga ik toch weer twijfelen. Het is ook niet zo dat hij er meer aan verdient dan aan een gewone les.
Ik zou nog een paar lesjes doen en dan nóg eens vragen hoeveel lessen hij nog denkt dat jij nodig hebt.quote:Op dinsdag 14 september 2010 17:35 schreef Rijstbal het volgende:
Ben net weer begonnen met rijlessen na een halfjaar.
Heb al 30+ uren erop zitten. Gister mn theorie behaald.
Ik wist nog hoe alles werkte. Koppeling, schakelen, voorrang verlenen enz.
Alleen ik heb nog moeite met afstand houden en mn gasdosering. Ik rij ook te wild.
Ik vroeg aan mn instructeur hoelang het nog duurde/hoeveel lessen ik ong nog moest nemen. Hij zei wrs nog rond de 40/50![]()
Toen vroeg ik me echt af of het echt aan mij lag of is hij nou gewoon een geldwolf.
Nu heb ik echt geen zin om nog een jaar over mn rijbewijs te doen.
Zal ik naar een andere rijschool gaan? ANWB misschien?
Pff, dikke geldwolf. Als je er al 30 uur op hebt zitten zou je normaal gesproken binnen 20 lessen wel op niveau moeten zitten. Misschien dat je wat trager bent en het er nog 30 zijn, maar 40-50 is wel erg veel hoor.quote:Op dinsdag 14 september 2010 17:35 schreef Rijstbal het volgende:
Ben net weer begonnen met rijlessen na een halfjaar.
Heb al 30+ uren erop zitten. Gister mn theorie behaald.
Ik wist nog hoe alles werkte. Koppeling, schakelen, voorrang verlenen enz.
Alleen ik heb nog moeite met afstand houden en mn gasdosering. Ik rij ook te wild.
Ik vroeg aan mn instructeur hoelang het nog duurde/hoeveel lessen ik ong nog moest nemen. Hij zei wrs nog rond de 40/50![]()
Toen vroeg ik me echt af of het echt aan mij lag of is hij nou gewoon een geldwolf.
Nu heb ik echt geen zin om nog een jaar over mn rijbewijs te doen.
Zal ik naar een andere rijschool gaan? ANWB misschien?
Ik heb een TTT gedaan. Het enige pluspunt van een TTT is dat je weet hoe een examen in elkaar steekt. Maar een klasgenoot die al rijexamen gedaan heeft kan je exact hetzelfde vertellen en met een beetje verbeelding zou je het voor je kunnen zien. Een TTT is niets meer dan een half uur zelfstandig een rondje rijden en bijzondere manoeuvres uitvoeren, waarbij je, indien goede afloop, een vrijstelling krijgt om mee te nemen naar je eerstvolgende rijexamen. Zak je hiervoor, dan is de TTT ook niet meer geldig.quote:Op dinsdag 14 september 2010 20:22 schreef Blistering het volgende:
Hebben er mensen hier trouwens wel een TTT gedaan? Kan me niet herinneren dat ik dat gevraagd had, maar kan het ook fout hebben. Ik zit echt zwaaaaaaar in dubio of ik het wel moet doen. Er werd mij min of meer een formulier opgedrongen, en of ik ''ff'' 150 euro mee wou nemen a.s. les (Donderdag). Maar op school raden ze het me allemaal af, en zelf twijfel ik ook nog hard.
Opzich is die vrijstelling wel fijn, maarja.. Moet je ze wel halen. Argh, zo irritant. Ik kan het geld wel missen, maar het blijft toch wel een flink bedrag hoor voor een 'proefexamen'.
Ik had ook 2 of 3 maanden niet gelest en de eerste les was het weer wennen maar daarna zat ik er zo weer in. Je hebt wrs wel een paar lessen meer nodig dan wanneer je in 1 keer was doorgegaan, maar 40 of 50 is wel erg veel hoor.quote:Op dinsdag 14 september 2010 17:35 schreef Rijstbal het volgende:
Ben net weer begonnen met rijlessen na een halfjaar.
Heb al 30+ uren erop zitten. Gister mn theorie behaald.
Ik wist nog hoe alles werkte. Koppeling, schakelen, voorrang verlenen enz.
Alleen ik heb nog moeite met afstand houden en mn gasdosering. Ik rij ook te wild.
Ik vroeg aan mn instructeur hoelang het nog duurde/hoeveel lessen ik ong nog moest nemen. Hij zei wrs nog rond de 40/50![]()
Toen vroeg ik me echt af of het echt aan mij lag of is hij nou gewoon een geldwolf.
Nu heb ik echt geen zin om nog een jaar over mn rijbewijs te doen.
Zal ik naar een andere rijschool gaan? ANWB misschien?
Bang?quote:Op dinsdag 14 september 2010 21:30 schreef zuivelyoghurt het volgende:
Ik begin binnenkort ook met rijlessen, maar iedereen (hier dan) is bang voor in en uitvoegen op de snelweg.. Is dat dan zo moeilijk?
Ik heb dus precies hetzelfdequote:Op dinsdag 14 september 2010 20:22 schreef Blistering het volgende:
Hebben er mensen hier trouwens wel een TTT gedaan? Kan me niet herinneren dat ik dat gevraagd had, maar kan het ook fout hebben. Ik zit echt zwaaaaaaar in dubio of ik het wel moet doen. Er werd mij min of meer een formulier opgedrongen, en of ik ''ff'' 150 euro mee wou nemen a.s. les (Donderdag). Maar op school raden ze het me allemaal af, en zelf twijfel ik ook nog hard.
Opzich is die vrijstelling wel fijn, maarja.. Moet je ze wel halen. Argh, zo irritant. Ik kan het geld wel missen, maar het blijft toch wel een flink bedrag hoor voor een 'proefexamen'.
Ik zou geen tussentijdse toets doen. Vraag gewoon tijdens een rijles aan de instructeur of hij even examinator wil spelen. Hij weet waarschijnlijk wel het er tijdens het echte examen aan toe gaat.quote:Op dinsdag 14 september 2010 20:22 schreef Blistering het volgende:
Hebben er mensen hier trouwens wel een TTT gedaan? Kan me niet herinneren dat ik dat gevraagd had, maar kan het ook fout hebben. Ik zit echt zwaaaaaaar in dubio of ik het wel moet doen. Er werd mij min of meer een formulier opgedrongen, en of ik ''ff'' 150 euro mee wou nemen a.s. les (Donderdag). Maar op school raden ze het me allemaal af, en zelf twijfel ik ook nog hard.
Opzich is die vrijstelling wel fijn, maarja.. Moet je ze wel halen. Argh, zo irritant. Ik kan het geld wel missen, maar het blijft toch wel een flink bedrag hoor voor een 'proefexamen'.
Ik heb het wel gedaan. Gewoon voor mezelf, omdat ik het fijn vond. Van mijn instructrice hoefde het niet eens perse. En toen de bijzondere verrichtingen wel gehaald. Helaas het examen daarna niet gehaald... dus tellen ze niet meer.quote:Op dinsdag 14 september 2010 20:22 schreef Blistering het volgende:
Hebben er mensen hier trouwens wel een TTT gedaan? Kan me niet herinneren dat ik dat gevraagd had, maar kan het ook fout hebben. Ik zit echt zwaaaaaaar in dubio of ik het wel moet doen. Er werd mij min of meer een formulier opgedrongen, en of ik ''ff'' 150 euro mee wou nemen a.s. les (Donderdag). Maar op school raden ze het me allemaal af, en zelf twijfel ik ook nog hard.
Opzich is die vrijstelling wel fijn, maarja.. Moet je ze wel halen. Argh, zo irritant. Ik kan het geld wel missen, maar het blijft toch wel een flink bedrag hoor voor een 'proefexamen'.
Dat zei ik ook tegen m'n instructeur, maar dat was toch anders ofzoquote:Op woensdag 15 september 2010 00:38 schreef Zuunigerd het volgende:
[..]
Ik zou geen tussentijdse toets doen. Vraag gewoon tijdens een rijles aan de instructeur of hij even examinator wil spelen. Hij weet waarschijnlijk wel het er tijdens het echte examen aan toe gaat.
Gefeliciteerd!quote:Op woensdag 15 september 2010 00:16 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
Vandaag theorie behaald(4de keer)
Tuurlijk is dat anders, je instructeur is immers een bekende van je?quote:Op woensdag 15 september 2010 09:50 schreef BasementDweller het volgende:
[..]
Dat zei ik ook tegen m'n instructeur, maar dat was toch anders ofzo.
Dat vind ik dus ook. En je gaat niet officieel naar het CBR, papieren inleveren etc etc...quote:Op woensdag 15 september 2010 14:08 schreef vannelle het volgende:
[..]
Tuurlijk is dat anders, je instructeur is immers een bekende van je?
Zelfs al zou je een andere instructeur kunnen regelen dan is het nog steeds anders want er hangt niks van af, er valt niks te "verdienen" (vrijstelling) dus de spanning zal er ook niet zijn of in ieder geval minder.
Als jij met een "handicap" een goede rit neerzet zijn dat alleen maar pluspuntjes.quote:Op woensdag 15 september 2010 16:20 schreef 08gnoT. het volgende:
Kur, m'n ouders hebben me aangestoken met hun verkoudheidZit aan 1 ruk door te niezen en te proesten, en heel m'n kop is wazig
Leuk morgen met het examen, dat is bij voorbaat al verloren als ik half stikkend van de nies en hoest de weg op moet
Jammer.quote:
Ja hij zei dat ik meer lessen moest om ervaring op te doen terwijl ik er al 35 heb gehadquote:Op woensdag 15 september 2010 16:55 schreef vannelle het volgende:
[..]
Jammer.
Maar geen man overboord!
Je hebt ongetwijfeld goede adviezen gehad waar je mee kan werken.
Heb een andere rijschool gevonden. Waarvan ik binnen 10 dagen al examen mag doen.quote:Op dinsdag 14 september 2010 17:43 schreef vannelle het volgende:
[..]
Ik zou nog een paar lesjes doen en dan nóg eens vragen hoeveel lessen hij nog denkt dat jij nodig hebt.
Nu was het voor jou vooral weer wennen.
Of neem eens een intake bij een andere rijschool en kijk eens wat daar de schatting is....
Troost je, 35 is nog onder het gemiddelde.quote:Op woensdag 15 september 2010 17:00 schreef Heichler het volgende:
[..]
Ja hij zei dat ik meer lessen moest om ervaring op te doen terwijl ik er al 35 heb gehad
Ja ik.quote:Op woensdag 15 september 2010 17:08 schreef Rijstbal het volgende:
[..]
Heb een andere rijschool gevonden. Waarvan ik binnen 10 dagen al examen mag doen.
Moet alleen morgen er heen gaan om een toets te doen met een simulator om in te schatten hoeveel lessen ik nodig heb.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik heb over twee weken ook mijn echte examen en geen lessen meer overquote:Op woensdag 15 september 2010 17:15 schreef vannelle het volgende:
[..]
Troost je, 35 is nog onder het gemiddelde.
Bang? Nee.quote:Op dinsdag 14 september 2010 21:30 schreef zuivelyoghurt het volgende:
Ik begin binnenkort ook met rijlessen, maar iedereen (hier dan) is bang voor in en uitvoegen op de snelweg.. Is dat dan zo moeilijk?
Dat worden losje lesjes.quote:Op woensdag 15 september 2010 19:12 schreef Heichler het volgende:
[..]
Ik heb over twee weken ook mijn echte examen en geen lessen meer over
Dat verschilt heel erg per persoon en per instructeur.quote:Op woensdag 15 september 2010 20:47 schreef caffeinjunk het volgende:
Hoelang duurt het bij de meeste mensen ongeveer voor ze praktisch zelfstandig kunnen rijden ( maar nog wel enkele fouten maken) ? Dus geen bijsturen, koppeling, remmen kijken of andere handelingen meer?
In het geval van Kekaa was het omdat er verderop een file stond als ik het goed gelezen heb en daar wil je niet in staan, je wilt rijden.quote:Op donderdag 16 september 2010 00:52 schreef twiFight het volgende:
Vannelle, wat is de bedoeling daar van? In de beginlessen snap ik het wel, maar zelfs tegen mijn examen aan moest ik dat nog regelmatig doen. Vaak was er uberhaupt geen drol op de snelweg.
Maar ik hoefde dus nooit in of uit te voegen, want de invoegstrook ging over naar de uitvoegstrook en ik kon gewoon daar op blijven rijden. Mja, kan altijd nog zijn omdat hij gewoon naar een ander gedeelte van de stad wou, maar ik blijf het vaak vinden.quote:Op donderdag 16 september 2010 00:59 schreef vannelle het volgende:
[..]
In het geval van Kekaa was het omdat er verderop een file stond als ik het goed gelezen heb en daar wil je niet in staan, je wilt rijden.
Verder kan het natuurlijk zijn om in- en uitvoegen te oefenen, net als dat je binnen de bebouwde kom kruispunten, afslaan e.d. oefent.
Snelweg in- en uitvoegen is niks anders dan een oefening. Al heeft het wel meer effect als het wat drukker is....
Afgelopen maandag heb ikook een kwartier stilgestaan bij de RAI, maar aan de andere kant is filerijden ook wel een aardige trainingquote:Op donderdag 16 september 2010 00:59 schreef vannelle het volgende:
[..]
In het geval van Kekaa was het omdat er verderop een file stond als ik het goed gelezen heb en daar wil je niet in staan, je wilt rijden.
Verder kan het natuurlijk zijn om in- en uitvoegen te oefenen, net als dat je binnen de bebouwde kom kruispunten, afslaan e.d. oefent.
Snelweg in- en uitvoegen is niks anders dan een oefening. Al heeft het wel meer effect als het wat drukker is....
Inderdaad omdat er file stond. 50 km per uur... veeeeeeeel vrachtwagens. Andere kant was iets rustiger, dus niet ingevoegd (wel handig van die invoeg/uitvoegstroken dan), en onder viaduct door er aan de andere kant weer op. Waar het 80 was, maar ok...quote:Op donderdag 16 september 2010 00:59 schreef vannelle het volgende:
[..]
In het geval van Kekaa was het omdat er verderop een file stond als ik het goed gelezen heb en daar wil je niet in staan, je wilt rijden.
Verder kan het natuurlijk zijn om in- en uitvoegen te oefenen, net als dat je binnen de bebouwde kom kruispunten, afslaan e.d. oefent.
Snelweg in- en uitvoegen is niks anders dan een oefening. Al heeft het wel meer effect als het wat drukker is....
Naar een ander gedeelte van de stad willen kan ook een reden zijn idd.quote:Op donderdag 16 september 2010 09:25 schreef twiFight het volgende:
[..]
Maar ik hoefde dus nooit in of uit te voegen, want de invoegstrook ging over naar de uitvoegstrook en ik kon gewoon daar op blijven rijden. Mja, kan altijd nog zijn omdat hij gewoon naar een ander gedeelte van de stad wou, maar ik blijf het vaak vinden.
Klopt.quote:Op donderdag 16 september 2010 12:36 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
maar aan de andere kant is filerijden ook wel een aardige training
Dat hopen we zo van je te horen.quote:Op donderdag 16 september 2010 12:37 schreef 08gnoT. het volgende:
Ik word over een paar minuten opgehaald. Zal 3 maal scheepsrecht zijn?
In t begin zat ik ook te kloten met de koppeling, achteraf gezien liet ik m op het laatst te snel opkomen.quote:Op donderdag 16 september 2010 14:39 schreef vannelle het volgende:
[..]
Klopt.
Heb een keer een leerlinge gehad die vreselijk moeite had met de koppeling.
Ik heb toen expres een file opgezocht.![]()
Na die file (vnl. op de koppeling rijden) was dat probleem opgelost.![]()
Maakt toch niks uit van het aantal lessen? Zorgt alleen maar voor druk, dat vaak negatief uitpakt en resulteert in meer falen.quote:Op donderdag 16 september 2010 15:26 schreef Blistering het volgende:
Ik faalde weer ouderwets net. Niet goed vooruitkijken, verkeerde rijbaan pakken (in de meest irritante stortregen) etc. En tot overmaat van ramp had ik ook nog m'n verkeerde schoenen aan.
Somebody shoot me
En dan heb je 32 lessen gehad, god wat faal ik...
Iedereen heeft wel eens een dipje, echt waar.quote:Op donderdag 16 september 2010 15:26 schreef Blistering het volgende:
Ik faalde weer ouderwets net. Niet goed vooruitkijken, verkeerde rijbaan pakken (in de meest irritante stortregen) etc. En tot overmaat van ramp had ik ook nog m'n verkeerde schoenen aan.
Somebody shoot me
En dan heb je 32 lessen gehad, god wat faal ik...
Oefening baart kunst.quote:Op donderdag 16 september 2010 15:29 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
In t begin zat ik ook te kloten met de koppeling, achteraf gezien liet ik m op het laatst te snel opkomen.
Anyway toen moest tientallen keren, in een woonwijk op een lange weg steeds bij een lantaarnpaal stoppen en dan weer optrekken... hielp wel, daarna nooit echt super veel problemen meer gehad.
Shit, wat zonde!quote:Op donderdag 16 september 2010 16:29 schreef 08gnoT. het volgende:
Net terug, weer gezaktIk zag een fietsert zonder licht dankzij de regen te laat. Ik remde wel op tijd dat hij (of zij) zonder hinderen kon doorrijden, maar ik moest wel te hard remmen. En ik reed op een verkeerde rijstrook omdat ik door het noodweer geen borden of wegdektekens meer kon zien. Klote regen
En gelijk na m'n examen was het weer licht en droog buiten
En ik kwam nog politie en ambulances en traumahelicopters tegen, geen idee wat er gebeurd was
Heb ik trouwens al het record van grootste faalhaas op m'n naam in dit topic?Of is er wel eens iemand geweest die vaker is gezakt?
Ik ben nog steeds depressief omdat ik voor die tussentijdse toets ben gezakt, ik vind het knap dat je nog zo positief kan blijvenquote:Op donderdag 16 september 2010 16:29 schreef 08gnoT. het volgende:
Net terug, weer gezaktIk zag een fietsert zonder licht dankzij de regen te laat. Ik remde wel op tijd dat hij (of zij) zonder hinderen kon doorrijden, maar ik moest wel te hard remmen. En ik reed op een verkeerde rijstrook omdat ik door het noodweer geen borden of wegdektekens meer kon zien. Klote regen
En gelijk na m'n examen was het weer licht en droog buiten
En ik kwam nog politie en ambulances en traumahelicopters tegen, geen idee wat er gebeurd was
Heb ik trouwens al het record van grootste faalhaas op m'n naam in dit topic?Of is er wel eens iemand geweest die vaker is gezakt?
Zo hard als het nu regende, had ik toch even gestopt hoorquote:Op donderdag 16 september 2010 16:42 schreef vannelle het volgende:
[..]
Shit, wat zonde!![]()
Regen is idd vervelend, het wordt er niet makkelijker van. Maar niet alles wat fout ging kun je daarop afschuiven. Als je eenmaal je rbw hebt zul je ook nog vaak genoeg in de regen rijden en dan moet je dat ook veilig kunnen.
Neuh ik geef die fietser ook niet de schuld, maar hij was gewoon echt heel slecht te zien.quote:Wat die fietser betreft: Die hoefde geen licht te voeren, kan me niet voorstellen dat het zicht zo slecht was dat verlichting verplicht zou zijn.
Durf ik zo niet te zeggen, maar ik reed met de wielen over de streep of zo. Ik zag heel die streep niet door de regen.quote:Verkeerde rijstrook: pijlen op de weg kunnen door de regen slecht zichtbaar zijn idd, maar stonden er daar voor geen blauwe borden met witte pijlen waaraan je kon zien wat de wegindeling verderop is?
Tja de instructeur zat - net als de vorige keer trouwens - al te vloeken dat ze me hadden laten zakken.quote:Is niet lullig bedoeld hoor, ff analyseren.
Maar dit waren de enige 2 punten waar je op gezakt bent?
En een faalhaas ben je niet, ik ken een aantal mensen die véél vaker examen gedaan hebben maar die zitten niet op Fok dus zul je die ook niet tegenkomen in dit topic.
Gewoon doorzetten! Als dit het enige was ben je er echt bijna!
Ik word er ook wel behoorlijk moedeloos van hoor, op zulke kleine dingen elke keerquote:Op donderdag 16 september 2010 16:44 schreef Heichler het volgende:
[..]
Ik ben nog steeds depressief omdat ik voor die tussentijdse toets ben gezakt, ik vind het knap dat je nog zo positief kan blijven
Bij mij bij m'n TTT ook ja, dat was ook echt zo'n snobbige schijnheilige mutsquote:Op donderdag 16 september 2010 17:03 schreef Heichler het volgende:
Die examinator van de TT had mij helemaal kapot gemaakt
Heeft vrijwel nooit zin, is mij maar 1x gelukt.quote:Op donderdag 16 september 2010 17:02 schreef 08gnoT. het volgende:
Hij zei dat hij alles had gedaan om hem te overtuigen, maar ja. Heeft dat ooit wel een zin eigenlijk, nee toch?
Ik hoefde in ieder geval geen lessen meer te nemen, ik heb geen zwakke punten meer en zit ruim boven het examenniveau volgens m'n instructeur, maar ik neem er nog wel een paar voor ik opnieuw op moet. Gewoon om er wat in te komen, net als nu (had dinsdag en woensdag de enige lessen na de vorige keer)
Die fietser waar je het over had, kwam die van rechts en was ie toevallig blauw?quote:Op donderdag 16 september 2010 17:16 schreef 08gnoT. het volgende:
Deze vent was op zich wel aardig, hij leek op Vader Abraham
quote:Op donderdag 16 september 2010 17:20 schreef vannelle het volgende:
[..]
Die fietser waar je het over had, kwam die van rechts en was ie toevallig blauw?
Maar die witte muts over zijn oren valt toch wel op?quote:Op donderdag 16 september 2010 17:23 schreef 08gnoT. het volgende:
[..]Hij was ook heel klein, vooral
Hoeveel lessen heb jij gehad?quote:Op donderdag 16 september 2010 17:16 schreef 08gnoT. het volgende:
[..]
Bij mij bij m'n TTT ook ja, dat was ook echt zo'n snobbige schijnheilige mutsNu wilde ik je gerust gaan stellen dat dat niks wil zeggen over je slagingskansen op het echte examen, maar dat zal ik maar voor me houden
Deze vent was op zich wel aardig, hij leek op Vader Abraham
Zo deed ik het de vorige keer ook, toen hoefde ik ook geen lessen meer eigenlijk. Tussen m'n 1e en 2e examen had ik 2 maanden geen les en toen 2 weken wel, nu 3 weken geen les en 2 dagen, en zo ga ikhet weer doen.quote:Op donderdag 16 september 2010 17:19 schreef vannelle het volgende:
[..]
Heeft vrijwel nooit zin, is mij maar 1x gelukt.
Je instructeur is iig een eerlijke vent zo te lezen: je rijdt gewoon goed dus geen lessen meer.![]()
Dat je er voor je volgend examen nog een paar neemt is idd wel verstandig, weer ff inkomen.
Zullen we het er maar op houden dat je deze keer pech had dat het zulk @%$&*@# weer was?
Ik vind het echt jammer, zeker na het commentaar van je instructeur gelezen te hebben.
Het was een rooiequote:Op donderdag 16 september 2010 17:24 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Maar die witte muts over zijn oren valt toch wel op?
Ik heb de eerste 2,5 maanden 1x per week gelest, toen 2 of 3 weken 2x per week tot het 1e examen, en nu in totaal 8 bij m;n nieuwe rijschool.quote:Op donderdag 16 september 2010 17:24 schreef Heichler het volgende:
[..]
Hoeveel lessen heb jij gehad?
Het deed echt pijn toen de examinator zei dat ik nog veel lessen moest nemen op ervaring op te doen terwijl ik er al 35-40 heb gehad
Je gaat pas een BNOR doen als je binnen 5 jaar tijd 4x gezakt bent.quote:Op donderdag 16 september 2010 17:27 schreef 08gnoT. het volgende:
[..]
Zo deed ik het de vorige keer ook, toen hoefde ik ook geen lessen meer eigenlijk. Tussen m'n 1e en 2e examen had ik 2 maanden geen les en toen 2 weken wel, nu 3 weken geen les en 2 dagen, en zo ga ikhet weer doen.![]()
Mag ik nu nog 1 keer op bij het CBR voor ik naar de BNOR moet?
Ik zou liever BNOR doen eigenlijk, lijkt me inderdaad relaxterquote:Op donderdag 16 september 2010 17:40 schreef vannelle het volgende:
[..]
Je gaat pas een BNOR doen als je binnen 5 jaar tijd 4x gezakt bent.
Als ik het goed begrijp was dit je 3e dus nog 1 keertje zonder BNOR. En al wordt het BNOR, wat dan nog?
Lekker relaxed en absoluut geen schande of wat dan ook.
Bij mijn weten kun je niet vervroegd bij het BNOR terecht.quote:Op donderdag 16 september 2010 17:50 schreef 08gnoT. het volgende:
[..]
Ik zou liever BNOR doen eigenlijk, lijkt me inderdaad relaxterIk had beter 'moet' kunnen typen ipv 'mag'
Jep, same here. Ik mag overmorgen examen doen voor A terwijl mijn roze pasje van B nog maar 4 maandjes oud isquote:Op zaterdag 18 september 2010 18:49 schreef wobbel het volgende:
Ik heb zo'n leuk plastic pasje als mijn Rijbewijs B, maar binnenkort krijg ik daar ook een A bijMoet ik dan weer het volle pond betalen voor een nieuw rijbewijs?
Wat zijn het ook schrale bottenklappers! Verdomme weer ¤ 56,05 lappen terwijl m'n B nog tot 2017 geldig isquote:Op zaterdag 18 september 2010 22:16 schreef Jac0bus het volgende:
[..]
Jep, same here. Ik mag overmorgen examen doen voor A terwijl mijn roze pasje van B nog maar 4 maandjes oud isJe moet dus inderdaad opnieuw een rijbewijs kopen.
Hey! Klote dat je weer gezakt bent!!!...maar hoezo ben je een faalhaas als je meerdere keren zakt?..je kan toch rijden?..quote:Op donderdag 16 september 2010 16:29 schreef 08gnoT. het volgende:
Net terug, weer gezaktIk zag een fietsert zonder licht dankzij de regen te laat. Ik remde wel op tijd dat hij (of zij) zonder hinderen kon doorrijden, maar ik moest wel te hard remmen. En ik reed op een verkeerde rijstrook omdat ik door het noodweer geen borden of wegdektekens meer kon zien. Klote regen
En gelijk na m'n examen was het weer licht en droog buiten
En ik kwam nog politie en ambulances en traumahelicopters tegen, geen idee wat er gebeurd was
Heb ik trouwens al het record van grootste faalhaas op m'n naam in dit topic?Of is er wel eens iemand geweest die vaker is gezakt?
ÉN..............je mag tijdens de rit de auto gewoon even aan de kant zetten als je even rust wilt.quote:Op zondag 19 september 2010 15:38 schreef MelR het volgende:
ohja en na 4x zakken ga je naar het BNOR, maar qua moeilijkheidsgraad maakt het geen reet uit, ze stellen je alleen meer op je gemak...
Suiker fokt je alleen maar op, dus een kitkat lijkt me niet geweldig in die situatie.quote:Op zondag 19 september 2010 15:50 schreef vannelle het volgende:
[..]
ÉN..............je mag tijdens de rit de auto gewoon even aan de kant zetten als je even rust wilt.
Take break, take a KitKat.
Koffie alleen als onderdeel van het ochtendritueel, daarna sinas, melk of water.quote:Op zondag 19 september 2010 17:32 schreef MelR het volgende:![]()
ik dacht dat jij wel voor een bakkie koffie zou gaan vannelle
Ik heb verhalen zat, maar weet je wat ik een probleem vind?quote:Op zondag 19 september 2010 17:32 schreef MelR het volgende:
zeg Vannelle wanneer komen die verhalen van je over opmerkelijke/leuke/rare/zenuwslopende/ etc rijlessen die je hebt meegemaakt als instructeur?...ik ben wel benieuwd eigelijk
Heb wel 4 grappige/bijzondere situaties meegemaakt.quote:Op zondag 19 september 2010 17:48 schreef vannelle het volgende:
[..]
Koffie alleen als onderdeel van het ochtendritueel, daarna sinas, melk of water.
Of bier maar dan niet tijdens het werk en alleen in het weekend.
[..]
Ik heb verhalen zat, maar weet je wat ik een probleem vind?
Ik heb er moeite mee om een topic te maken met mezelf als uitgangspunt en als het idd om lesgeven gaat de enige volgens mij die het ooit gedaan heeft.
Dan is het net alsof ik tegen mezelf aan het lullen ben met af en toe een reactie op mijn verhalen.
Oftewel: Ik hoef niet persé in het middelpunt te staan, liever blijf ik een beetje op de achtergrond en help waar ik kan.
Eigenlijk zonde van veel echt leuke verhalen maar het zou een meer algemeen topic moeten zijn als je snapt wat ik bedoel.
Als er (ex)leerlingen meeposten met hilarische verhalen zou het wel een kans hebben misschien....
Als ik slaag pas ws. woensdag aanvragen. Dus vrijdag zit er dan niet in!quote:
Jep, ik ga nu. Ik ben er vanmiddag weer met het verlossende woordquote:
Gratz... doe maar luxequote:Op maandag 20 september 2010 15:23 schreef Jac0bus het volgende:
Geslaagd
Dus naast B nu ook een A'tje op mijn roze pasje
Gefeliciteerd! Ging je beter af dan die van de frontpagequote:Op maandag 20 september 2010 15:23 schreef Jac0bus het volgende:
Geslaagd
Dus naast B nu ook een A'tje op mijn roze pasje
Beide in 3 maanden? Snel gedaan zeg, gefeliciteerdquote:Op maandag 20 september 2010 15:23 schreef Jac0bus het volgende:
Geslaagd
Dus naast B nu ook een A'tje op mijn roze pasje
Jij ook gefeliciteerdquote:Op maandag 20 september 2010 17:25 schreef Counterattack het volgende:
Vandaag mn 3e examen gehad en geslaagd
Zat al met spanning te wachten Jacobquote:Op maandag 20 september 2010 15:23 schreef Jac0bus het volgende:
Geslaagd
Dus naast B nu ook een A'tje op mijn roze pasje
Ik was tijdens m'n examen ook zenuwactiger dan tijdens de TTT, vooral toen ik zag dat het dezelfde examinator was. Hopelijjk heb je nu een anderequote:Op maandag 20 september 2010 18:58 schreef Heichler het volgende:
Nog 4 lessen en dan praktijkexamen.
Hopelijk gaat die beter dan mijn TT
Ben door mijn TT alleen maar zenuwachtiger en onzeker geworden
Hier zakte ik voorquote:Op maandag 20 september 2010 21:30 schreef BasementDweller het volgende:
Ik schuif ook altijd al een klein beetje op terwijl ik mijn dode hoek check (bij nacontrole), dat mag toch? Of bedoel je wat anders.
1. Kijkenquote:Op maandag 20 september 2010 21:33 schreef MelR het volgende:
volgens mij mag je pas naar rechts (links) als je je richting hebt aangezet en dus al in je hoek heb gekeken?...(nog 4 dagen en dan mn auto ophalen!!!)
Kun je makkelijk op zakken inderdaad, ik heb die neiging ook en gelukkig denk ik er op een examen goed aan want het mag echt nietquote:Op maandag 20 september 2010 21:30 schreef BasementDweller het volgende:
Ik schuif ook altijd al een klein beetje op terwijl ik mijn dode hoek check (bij nacontrole), dat mag toch? Of bedoel je wat anders.
Wat voor auto?quote:Op maandag 20 september 2010 21:33 schreef MelR het volgende:
volgens mij mag je pas naar rechts (links) als je je richting hebt aangezet en dus al in je hoek heb gekeken?...(nog 4 dagen en dan mn auto ophalen!!!)
Maar ook bij nacontrole, als je dus eigenlijk al goed gekeken hebt?quote:Op maandag 20 september 2010 21:41 schreef 08gnoT. het volgende:
[..]
Kun je makkelijk op zakken inderdaad, ik heb die neiging ook en gelukkig denk ik er op een examen goed aan want het mag echt niet
Haha ja het is even wennen. Vooral zonde van dat roze pasje die ik na 4 maandjes alweer mag vervangen. Maargoed, het is niet anders.quote:Op maandag 20 september 2010 18:50 schreef Purdey het volgende:
[..]
Zat al met spanning te wachten Jacob
Gefeliciteerd! Hartstikke fijn, twee rijbewijzen in zo'n korte tijd
Nergens, je zal een pakket moeten nemen.quote:Op dinsdag 21 september 2010 00:50 schreef Experte het volgende:
waar kan ik lessen in Groningen met een abonnementje?
Luxeprobleemquote:Op maandag 20 september 2010 22:26 schreef Jac0bus het volgende:
[..]
Haha ja het is even wennen. Vooral zonde van dat roze pasje die ik na 4 maandjes alweer mag vervangen. Maargoed, het is niet anders.
Ik bedoelde ook als je knipperlicht al aanstaat en je nog een laatste keer kijkt ja, dat de auto dan richting de streep glijdt.quote:Op maandag 20 september 2010 22:10 schreef BasementDweller het volgende:
[..]
Maar ook bij nacontrole, als je dus eigenlijk al goed gekeken hebt?
En dan bedoel ik niet dat je al half op die baan zit, maar gewoon een klein beetje opschuift al. Mijn instructeur heeft daar nooit een opmerking over gemaakt...
Dat komt meestal door overdreven kijken.quote:Op dinsdag 21 september 2010 01:33 schreef 08gnoT. het volgende:
Ik bedoelde ook als je knipperlicht al aanstaat en je nog een laatste keer kijkt ja, dat de auto dan richting de streep glijdt.
Oh nice, nog een vrij nieuwe auto danquote:Op dinsdag 21 september 2010 13:01 schreef MelR het volgende:
ben net gebeld en mag mn auto (Suzuki Alto 1.1 uit 2004 Metalic blauw ...voor degene die het vroeg) vrijdag ophalen!!! en ben het weekend vrij dus dan kan ik t hele weekend rond tuffen!! woeiiiii!
![]()
![]()
In dit topic en het vorige deel is het daar al een paar keer over gegaan, als je de laatste 2 doorleest zie je wat voor en tegensquote:Op dinsdag 21 september 2010 13:37 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
Is een TTT ook aan te raden voordat je je eerste praktijk examen gaat doen?
De SWOV (Stichting Wetenschappelijk Onderzoek Verkeersveiligheid) heeft onderzocht dat de slaagkans door een tussentijdse toets met 20% kan toenemen. Ik doe het in ieder geval wel zodat ik alvast weet hoe het gaat met het praktijkexamen en zodat ik een andere kijk krijg hoever ik ben ( in plaats van alleen van de rijinstructeur)quote:Op dinsdag 21 september 2010 13:41 schreef 08gnoT. het volgende:
[..]
In dit topic en het vorige deel is het daar al een paar keer over gegaan, als je de laatste 2 doorleest zie je wat voor en tegensIk geloof dat de meeste het er wel over eens waren dat het weinig nut heeft.
Ik was ook nog niet helemaal zeker van mijn zaak voordat ik moest afrijden. Daarom heb ik toen een spoedlesje op de dag van het examen aangevraagd. Dat nam mijn onzekerheden wel wegquote:Op dinsdag 21 september 2010 10:16 schreef koekii het volgende:
Ik moet donderdag gaan afrijden, maar omdat ik ziek ben, had ik de lessen van gisteren en vandaag laten vervallen. Morgen sta ik weer voor een uurtje ingeplant om echt voor de laatste keren mezelf te bewijzen dat ik het kan. Is dat dom? Ik heb het gevoel dat ik er dit keer niet klaar voor ben. Ik voel de druk al langzamerhand komen, is zoon geval bij jullie ook es geweest? Tis overigens de 2e keer dat ik ga afrijden.
Nee, vraag gewoon aan je instructeur of hij even examinator wil spelen.quote:Op dinsdag 21 september 2010 13:37 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
Is een TTT ook aan te raden voordat je je eerste praktijk examen gaat doen?
Dat werkt niet.quote:Op dinsdag 21 september 2010 20:58 schreef Zuunigerd het volgende:
Nee, vraag gewoon aan je instructeur of hij even examinator wil spelen. :p
Tsja, als je het doet om de spanning te simuleren kun je inderdaad beter een TTT aanvragen. Als je een TTT wil omdat je een examen wil proberen, dan kun je beter je instructeur gebruiken.quote:Op dinsdag 21 september 2010 21:00 schreef vannelle het volgende:
[..]
Dat werkt niet.
Sowieso is de instructeur geen onbekende en er hangt ook niks van af als je het zo doet.
Spanning met TTT is dus niet te vergelijken.
Dan nog liever een andere instructeur, bij een TTT of een examen zit er immers een vreemde naast je en geen "oude bekende"?quote:Op dinsdag 21 september 2010 21:02 schreef Zuunigerd het volgende:
[..]
Tsja, als je het doet om de spanning te simuleren kun je inderdaad beter een TTT aanvragen. Als je een TTT wil omdat je een examen wil proberen, dan kun je beter je instructeur gebruiken.
Nou, ik was blij dat ik bij het afrijden geen bochtje achteruit hoefde te doen eigenlijkquote:Op dinsdag 21 september 2010 23:14 schreef Purdey het volgende:
Ik blijf het ook een moeilijk verhaal vinden. Ik heb m'n TTT al een tijdje achter de rug, maar achteraf vind ik het 120,- die ik in het water heb gegooid. Had voor dat geld 4 extra lessen kunnen nemen, alhoewel dat in mijn geval niet eens nodig was geweest. Ik kreeg van de examinator precies dezelfde kritiek in m'n oor getoeterd als m'n instructeur altijd deed. Dus achteraf als ervaringsdeskundige zeg ik: Niet doen, zonde van je geld. Keren en parkeren kun je op je examen ook, en faal je je examen na een TTT, dan gelden je vrijstellingen bij een Her-ex ook niet.
Zelfde hier, die heb ik totaal verprutst op m'n TTTquote:Op dinsdag 21 september 2010 23:20 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Nou, ik was blij dat ik bij het afrijden geen bochtje achteruit hoefde te doen eigenlijk![]()
Ik heb nooit geen bochtje achteruit hoeven doen, niet bij TTT en ook niet bij examen. Ook heb ik nooit geen hellingproef gedaan, maar goed ook, want mijn instructeur heeft die niet eens ooit geleerdquote:Op dinsdag 21 september 2010 23:20 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Nou, ik was blij dat ik bij het afrijden geen bochtje achteruit hoefde te doen eigenlijk![]()
Haha, jou instructeur zit nu waarschijnlijk met een burn out thuisquote:Op woensdag 22 september 2010 10:35 schreef CherryLips het volgende:
Ik moest de stopopdracht doen bij de TTT, dus eerst dacht ik: yay! De makkelijkste!
Maar die examinator wees een willekeurige straat aan zonder te kijken of het daar wel kon, dus ik gooide die auto in een smalle ruimte die ik beter met fileparkeren had kunnen doenMaar hij stond erin, heb niks geraakt, al zag ik m'n rij-instructeur op de achterbank heel angstig achterom kijken
.
Wees dan maar blij dat je het niet andersom hebt aangevraagdquote:Op woensdag 22 september 2010 11:35 schreef Jac0bus het volgende:
Net mijn nieuwe roze pasje aangevraagd. Wat een gedoe zeg
Ik kwam voor zowel een nieuw rijbewijs als ook een paspoort omdat ik binnenkort op vakantie ga. Helaas had ik maar 1 pasfoto bij me die goedgekeurd werd dus nadat ik mijn rijbewijs had aangevraagd moest ik even naar het kamertje waar je pasfoto's kon laten maken. Kom ik terug, blijkt er een landelijke storing te zijn in het GBA-systeem(belangrijk) waardoor we halverwege niet meer verderkonden met het aanvragen van mijn paspoort
Gelukkig is het rijbewijs wel helemaal aangevraagd en verzonden
Makkelijker. Mijn instructeur heeft geloof ik een goede naam en een hoog slagingspercentage(92% als ik het goed heb) dus als ze hem zien aankomen dan denken ze al "dat zit waarschijnlijk wel goed". Dan moet je natuurlijk nog wel effe een leuk ritje rijden maar dat deed ik ook wel. Totaal niet zenuwachtig, ik vond het eigenlijk wel gewoon leukquote:Op woensdag 22 september 2010 11:48 schreef Purdey het volgende:
[..]
Wees dan maar blij dat je het niet andersom hebt aangevraagd
Was je motorrijbewijs halen trouwens makkelijker/moeilijker dan je B-examen? Of is het totaal niet vergelijkbaar?
Ik ben de jongste thuis, hij heeft m'n broer en zus al gehad, ik ben gelukkig de laatstequote:Op woensdag 22 september 2010 10:57 schreef Purdey het volgende:
[..]
Haha, jou instructeur zit nu waarschijnlijk met een burn out thuis![]()
En als hij een leerling krijgt met jou naam, gaat ie er niet eens heen
Mijn moeder wilde weer geen rijlessen, en toen ze zei 'Zal ik anders jou instructeur bellen?' heb ik maar gezegd dat ze dat niet moest doen. Toen ik een keer tijdens rijles zei 'Ja, duhh, dat snapt m'n zus ook wel!' keek mijn instructeur heel angstig en zei 'Heb jij een zus
' Waarna ik zei 'Jaja, ze komt binnenkort ook bij je lessen
' Hij was volgens mij best bang toen, gelukkig heb ik geen zus
Nou, dat is dan al een fijne binnenkomer! Hoeveel lessen heb je eigenlik gehad? Is het trouwens heel anders, motor rijden? In vergelijking met een auto?quote:Op woensdag 22 september 2010 12:13 schreef Jac0bus het volgende:
[..]
Makkelijker. Mijn instructeur heeft geloof ik een goede naam en een hoog slagingspercentage(92% als ik het goed heb) dus als ze hem zien aankomen dan denken ze al "dat zit waarschijnlijk wel goed". Dan moet je natuurlijk nog wel effe een leuk ritje rijden maar dat deed ik ook wel. Totaal niet zenuwachtig, ik vond het eigenlijk wel gewoon leuk
Wat een geluk voor die manquote:Op woensdag 22 september 2010 13:28 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik ben de jongste thuis, hij heeft m'n broer en zus al gehad, ik ben gelukkig de laatste.
Bedoel je Hers? In Rotterdam?quote:Op woensdag 22 september 2010 14:13 schreef koekii het volgende:
Ik vroeg me af... in mijn buurt rijden er opvallend veel lesauto's met van de zelfde rijschool. Betekent dat de rijschool dan ''goed'' is? Rijschool heet trouwens : Herst.
Of het is gewoon een groot bedrijf. Mijn instructeur had een eenmanszaak dus die had maar één autoquote:Op woensdag 22 september 2010 14:13 schreef koekii het volgende:
Ik vroeg me af... in mijn buurt rijden er opvallend veel lesauto's met van de zelfde rijschool. Betekent dat de rijschool dan ''goed'' is? Rijschool heet trouwens : Herst.
Ik les nu ook bij Avanti, welke rijinstructeur heb jij?quote:Op woensdag 22 september 2010 14:17 schreef Purdey het volgende:
Het zegt niet veel in principe. In Rotterdam heb je drie 'grote' rijscholen, die dus met ongeveer 10-15 auto's rijden. Hers, Avanti en de Lier. Ik heb ze alledrie overwogen, en uiteindelijk voor Avanti gekozen. Volgens mij is er weinig verschil. De lier schijnt echter niet zo goed te zijn. Qua prijs zijn ze ook alledrie hetzelfde. Hers was best goed, zei mijn instructeur. En dat was heel wat, aangezien hij zo'n beetje elke week wel ruzie bij de tank had met instructeurs van andere rijscholen
Ja, die bedoel ik. Ik zoek namelijk eentje voor mijn broertje, dus vandaar die vraagquote:
Dat kan.quote:Op woensdag 22 september 2010 16:47 schreef Vragende het volgende:
Kijken of ik met 4 lessen van een gefaalde TT naar een geslaagd examen kan gaan
Edit: Ik PM je wel evenquote:Op woensdag 22 september 2010 14:59 schreef koekii het volgende:
[..]
Ik les nu ook bij Avanti, welke rijinstructeur heb jij?
[..]
Ja, die bedoel ik. Ik zoek namelijk eentje voor mijn broertje, dus vandaar die vraag
Suikerwater, krijg je energie van...quote:Op woensdag 22 september 2010 20:26 schreef koekii het volgende:
Dankje Tong, ik moet morgen van mijn tante water met suiker drinken voor de zenuwen, hebben jullie dat ook es gedaan? Morgen ga ik afrijden voor de 2e keer en ik wil echt 100% geven.
Ik zou ook 2 - 3 - 1 zeggen maar mijn ouders zeggen beide dat 1 dan mag...quote:Op woensdag 22 september 2010 21:51 schreef CherryLips het volgende:
Gelijkwaardige kruising?
2, 3, 1?
Onzin, 1 moet voorrang geven aan 3. 3 aan 2. Dus 2 - 3 -1 is goed.quote:Op woensdag 22 september 2010 21:54 schreef FerdiV het volgende:
[..]
Ik zou ook 2 - 3 - 1 zeggen maar mijn ouders zeggen beide dat 1 dan mag...
Ja maar 2 moet toch voorrang geven aan 1?quote:Op woensdag 22 september 2010 21:55 schreef Blistering het volgende:
[..]
Onzin, 1 moet voorrang geven aan 3. 3 aan 2. Dus 2 - 3 -1 is goed.
Ja maar niet op een gelijkwaardige kruisingquote:Op woensdag 22 september 2010 21:56 schreef FerdiV het volgende:
[..]
Ja maar 2 moet toch voorrang geven aan 1?Want die gaat rechtdoor op zijn weg.
Nee, dat is op een voorrangsweg. Deze kruising is GELIJKwaardig, dus de regel 'rechts heeft voorrang' is op iedereen van toepassing: ook als je rechtdoor gaat moet je dus stoppen voor verkeer van rechts.quote:Op woensdag 22 september 2010 22:22 schreef FerdiV het volgende:
Ja, maar in principe moet auto 2 toch auto 1 voor laten gaan? Maar omdat auto 3 er is geldt deze regel dan dus blijkbaar niet...?
1 en 3 zien allebei wat van rechts aankomen en stoppen dus. 2 kan rustig zijn gang gaan.quote:Op woensdag 22 september 2010 22:22 schreef FerdiV het volgende:
Ja, maar in principe moet auto 2 toch auto 1 voor laten gaan? Maar omdat auto 3 er is geldt deze regel dan dus blijkbaar niet...?
2 hoeft geen voorrang te verlenen? Echt wel.quote:Op woensdag 22 september 2010 22:39 schreef BasementDweller het volgende:
[..]
1 en 3 zien allebei wat van rechts aankomen en stoppen dus. 2 kan rustig zijn gang gaan.
Ik ben van plan rijles te nemen in Rotterdam (ben student) en Avanti is een van mij mogelijke keuzes. Mag ik de naam van die rij-instructeur ook weten en wat zijn jouw ervaringen met deze rijschool? (Leggen ze alles goed uit in een redelijk tempo (dus niet dat ze de boel vertragen en dat je per les weinig leert zodat je veel rijlessen nodig hebt)?quote:
Rijschool Avanti is wel een bekende in Rotterdam. Zelf les ik in zuid bij Avantie. Ik heb een zéér jonge rij-instructeur in de leeftijd van 20 jaar. Hij vind mij een beetje laks rijden. Het heeft echt tijd gekost om bepaalde handelingen te leren. Ik kan niet tegen jou gaan zeggen bij wie je moet gaan rijden. Uiteindelijk ben jij diegene achter de stuur en alle handelingen moet nemen. Of je er meteen talent voor heb, zou ik niet durven zeggen. Mijn ervaring bij mijn rij-instructeur was dat hij echt stap voor stap alle handelingen met mij moest gaan leren. Hij heeft de boel niet vertraagd, hij kon gewoon niet verder gaan als ik bijvoorbeeld ''het schakelen na 4 blokuren'' nog steeds niet onder de knie had. Wel had ik vroeger het gevoel dat ik als ik met een handeling ermee zit, ik gewoonweg niet verder kan. Ik heb liever iemand die ouder, wijzer en zeker meer ervaring heeft met autorijden.quote:Op woensdag 22 september 2010 23:09 schreef Gsus86 het volgende:
[..]
Ik ben van plan rijles te nemen in Rotterdam (ben student) en Avanti is een van mij mogelijke keuzes. Mag ik de naam van die rij-instructeur ook weten en wat zijn jouw ervaringen met deze rijschool? (Leggen ze alles goed uit in een redelijk tempo (dus niet dat ze de boel vertragen en dat je per les weinig leert zodat je veel rijlessen nodig hebt)?
Verder heb ik ook gekeken naar derijscholenconcurrent, alleen zag ik dat ze een lage slagingspercentage hebben, dus dat wordt denk ik niet. Ken iemand nog andere goede rijscholen in Rotterdam met goede ervaringen?
Daarom ben je nu geen instructeur meer. Als je al van een forumdiscussie over een verkeerssituatie moe wordt... Anders reageer je toch gewoon niet?quote:Op woensdag 22 september 2010 23:06 schreef vannelle het volgende:
[..]
2 hoeft geen voorrang te verlenen? Echt wel.
Wordt een beetje moe van elke keer weer deze situatie.
Dit is nu typisch gelegenheidsvoorrang, iedereen moet op elkaar wachten maar in de praktijk gebeurt dat niet.
Degene met het meeste lef/grootste inzicht is dus het eerste weg.
Kunnen we er nu over ophouden?
Heb je nou in de gaten wat je zelf typt?quote:Op woensdag 22 september 2010 23:28 schreef BasementDweller het volgende:
[..]
Daarom ben je nu geen instructeur meer. Als je al van een forumdiscussie over een verkeerssituatie moe wordt... Anders reageer je toch gewoon niet?
OT: je hebt gelijk maar toch vind ik het het meest logisch dat 2 eerst gaat... ik denk dat dat in de praktijk het beste is.
Ik zou het persoonlijk niet doen. Alles wordt heel langzaam uitgelegd zodat je met een pakket van 40 lessen al de helft kwijt bent aan onzinnige dingen. Mijn instructeur (Zijn naam was Soerin) zou ik je overigens helemaal niet aanraden. Zijn motivatie was er gewoon niet. Ik zou voor Hers gaan, ligt hetzelfde qua prijsklasse, maar schijnen ze wel een stuk serieuzer te zijn. Avanti heeft er nogal een handje van om je express enorm lang door te laten rijden, en maar te blijven hameren op het feit 'dat je gewoon niet kunt rijden.' Uiteindelijk slaagde ik in 1 keer en had de examinator niks op mij aan te merken, terwijl mijn instructeur een uur daarvoor nog had gezegd dat hij er een hard hoofd in had..(Hoe dan ook, lang verhaal kort, niet doen dat Avanti. De Lier ligt ook hetzelfde qua prijsklasse maar is ronduit slecht te noemenquote:Op woensdag 22 september 2010 23:09 schreef Gsus86 het volgende:
[..]
Ik ben van plan rijles te nemen in Rotterdam (ben student) en Avanti is een van mij mogelijke keuzes. Mag ik de naam van die rij-instructeur ook weten en wat zijn jouw ervaringen met deze rijschool? (Leggen ze alles goed uit in een redelijk tempo (dus niet dat ze de boel vertragen en dat je per les weinig leert zodat je veel rijlessen nodig hebt)?
Verder heb ik ook gekeken naar derijscholenconcurrent, alleen zag ik dat ze een lage slagingspercentage hebben, dus dat wordt denk ik niet. Ken iemand nog andere goede rijscholen in Rotterdam met goede ervaringen?
Met mij is het ook goed gekomenquote:Op donderdag 23 september 2010 14:18 schreef Vragende het volgende:
Zit nu rond de 40 lessen en nog doe ik veel dingen fout in de lessen ook had ik de TT verkloot en volgende week woensdag examen
Volgens mij heb ik gewoon geen aanleg voor autorijden
40 lessen is toch nog niet zoveel?quote:Op donderdag 23 september 2010 14:18 schreef Vragende het volgende:
Zit nu rond de 40 lessen en nog doe ik veel dingen fout in de lessen ook had ik de TT verkloot en volgende week woensdag examen
Volgens mij heb ik gewoon geen aanleg voor autorijden
Direct aan het begin omkeeropdracht. Op de helft parkeeropdracht, en dan nog een keer bij het CBR weer parkeren. Die gingen dus wel goed.. aah was het maar een tussentijdse toets, dan had ik in ieder geval die vrijstelling.. Jammer hoor.quote:Op donderdag 23 september 2010 14:44 schreef Vragende het volgende:
Hoeveel bijzondere manoeuvres kreeg je?
Wat wil je nog weten dan? Iedereen moet voorrang verlenen en iemand moet de touwtjes in handen nemen. Kan in principe iedereen zijn.quote:Op donderdag 23 september 2010 15:13 schreef FerdiV het volgende:
Goed mijn rijinstructeur zegt dus nog iets andersHij zegt dat het 3 - 1 - 2 is. Nogmaals de pic:
[ afbeelding ]
Jullie zeggen dus voornamelijk 2, mijn ouders 1 en hij 3 als eerst. Ik post dit omdat dit aan het einde van onze straat vaak gebeurt. Deze situatie is er vaak en alle 3 de auto's gaan dan stil staan en weten niet wat ze moeten doen.
Ik had laatst zo'n situatie met 4 wegen, zat iedereen op elkaar te wachtenquote:Op donderdag 23 september 2010 15:13 schreef FerdiV het volgende:
Goed mijn rijinstructeur zegt dus nog iets andersHij zegt dat het 3 - 1 - 2 is. Nogmaals de pic:
[ afbeelding ]
Jullie zeggen dus voornamelijk 2, mijn ouders 1 en hij 3 als eerst. Ik post dit omdat dit aan het einde van onze straat vaak gebeurt. Deze situatie is er vaak en alle 3 de auto's gaan dan stil staan en weten niet wat ze moeten doen.
De meeste fietsers tonen sowieso meer initiatief, zo ook voor een rood stoplichtquote:Op donderdag 23 september 2010 15:17 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik had laatst zo'n situatie met 4 wegen, zat iedereen op elkaar te wachten. Ik ben maar als eerste gaan rijden (was op de fiets, en op de fiets toon ik wat meer initiatief vreemd genoeg
).
Haha, nee er is altijd een regel wie eerst moet. Volgens hem gaat de regel van rechts voorrang voor rechtdoor op dezelfde weg.quote:Op donderdag 23 september 2010 15:16 schreef BasementDweller het volgende:
[..]
Wat wil je nog weten dan? Iedereen moet voorrang verlenen en iemand moet de touwtjes in handen nemen. Kan in principe iedereen zijn.
Mja het lijkt alsof niemand het 'echt' weet. Vervelend. Dan de brutaalste maarquote:Op donderdag 23 september 2010 15:27 schreef BasementDweller het volgende:
Als dat zo is, dat de regel van rechts voorrang voor gaat op rechtdoor voorrang, dan zou 2 dus eerst gaan (??)
Die regel is me trouwens volledig onbekend.
Sjonge, zit je helemaal je best te doen om overal overdreven goed te kijken, is het weer niet goedquote:Op donderdag 23 september 2010 15:35 schreef koekii het volgende:
Ben gezakt!! AAAAH![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
DIt is de 2e keer al GVD! Het was niet eens nodig ik had volgens die vrouw die mijn examen ging afleggen maar 2 fouten gemaakt. Ik dwaalde soms af met het rijden (concentratie) en ik keek te lang in mijn dode hoek waardoor ik vergat recht voor me te kijken.
![]()
Precies! Wanner is het nou es goed? En komt mijn rij-instructeur nog zeggen van : ''Ik dacht echt dat je zou gaan halen, nu krijg ik weer stress, maar niet om jou''.quote:Op donderdag 23 september 2010 15:36 schreef BasementDweller het volgende:
[..]
Sjonge, zit je helemaal je best te doen om overal overdreven goed te kijken, is het weer niet goed
Ik hoorde iemand bij het CBR (in Hoogeveen dan) nog schreeuwen, dat het vandaag de dag was dat iedereen zou slagen. Ze gaven het rijbewijs weg!quote:Op donderdag 23 september 2010 15:35 schreef koekii het volgende:
Ben gezakt!! AAAAH![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
DIt is de 2e keer al GVD! Het was niet eens nodig ik had volgens die vrouw die mijn examen ging afleggen maar 2 fouten gemaakt. Ik dwaalde soms af met het rijden (concentratie) en ik keek te lang in mijn dode hoek waardoor ik vergat recht voor me te kijken.
![]()
Ik moest o 14:00 gaan afrijden. Maar omdat ik hoorde dat ik gezakt was, heb ik meteen weer een examen aangevraagd. Mijn volgende 3e examen en beter ook de laatste examen is op 7 oktober om 9:50. Hopelijk is het 3 x scheepsrecht.quote:Op donderdag 23 september 2010 15:47 schreef sjoneah het volgende:
[..]
Ik hoorde iemand bij het CBR (in Hoogeveen dan) nog schreeuwen, dat het vandaag de dag was dat iedereen zou slagen. Ze gaven het rijbewijs weg!![]()
Ik zou graag op dit moment nog een gesprekje met desbetreffende meneer willen want uit de praktijk blijkt dat het vandaag nou niet echt zo'n dag is.![]()
Maar goed, jammer koekii! Doen we ons herexamen weer tegelijk? Ik geloof namelijk dat jij vandaag ook om 13.05 aan de beurt was?
Overdreven kijken is ook niet goed.quote:Op donderdag 23 september 2010 15:36 schreef BasementDweller het volgende:
[..]
Sjonge, zit je helemaal je best te doen om overal overdreven goed te kijken, is het weer niet goed
Het beste wat je kan is helemaal de tips van je van mensen krijgt, gewoon NEGEREN. Want het is namelijk nooit goed genoeg of je wel overdreven kijkt of niet. JIJ bent acht de stuur. Gewoon rijden zoals je normaal lest bij je rij-instructeur.quote:Op donderdag 23 september 2010 15:58 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Overdreven kijken is ook niet goed.
Altijd van die mensen die zogenaamde 'tips' gaan geven voor rijexamen moet je negeren.
Ja oke, maar soms weet ik bijvoorbeeld zeker dat er niks in mijn dode hoek zit. Maar dan kijk ik toch maar omdat ik anders weer een opmerking krijg. Je moet gewoon die kijkprocedures, die soms een beetje overdreven zijn, gewoon braaf uitvoeren.quote:Op donderdag 23 september 2010 15:58 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Overdreven kijken is ook niet goed.
Altijd van die mensen die zogenaamde 'tips' gaan geven voor rijexamen moet je negeren.
Ik snap je dilemma. Maar anders ben je al 2000 euro (ik noem maar wat) kwijt zonder dat je er iets voor terug krijgt. Je gaat er spijt van krijgen als je stopt en als je er even uitgeweest ben heb je aleen maar meer lessen nodig om weer in het ritme te komen.quote:Op donderdag 23 september 2010 16:31 schreef Vragende het volgende:
Ik weet niet wat ik ga doen als ik zak. Ik heb al 40 lessen erop en zou mij dan nog eens 200 euro + 200-300 euro aan lessen kosten maar het is ook zonde om te stoppen
Je moet je helemaal niet druk gaan maken wat er gebeurt als... Dan zit je ook niet lekker achter het stuur op je examen.quote:Op donderdag 23 september 2010 16:31 schreef Vragende het volgende:
Ik weet niet wat ik ga doen als ik zak. Ik heb al 40 lessen erop en zou mij dan nog eens 200 euro + 200-300 euro aan lessen kosten maar het is ook zonde om te stoppen
Idd dan misschien beter 3000-4000 euro ofzo kwijt maar wel rijbewijs dan 2000 euro kwijt terwijl je niks hebt.quote:Op donderdag 23 september 2010 16:38 schreef 08gnoT. het volgende:
[..]
Ik snap je dilemma. Maar anders ben je al 2000 euro (ik noem maar wat) kwijt zonder dat je er iets voor terug krijgt. Je gaat er spijt van krijgen als je stopt en als je er even uitgeweest ben heb je aleen maar meer lessen nodig om weer in het ritme te komen.
7 oktober is mijn verjaardag, dus dan ga je het zeker halen!...;) klote dat jij en Sjoneahquote:Op donderdag 23 september 2010 15:57 schreef koekii het volgende:
[..]
Ik moest o 14:00 gaan afrijden. Maar omdat ik hoorde dat ik gezakt was, heb ik meteen weer een examen aangevraagd. Mijn volgende 3e examen en beter ook de laatste examen is op 7 oktober om 9:50. Hopelijk is het 3 x scheepsrecht.Maar ik ben nu echt verdrietig
Serieus?quote:Op donderdag 23 september 2010 15:17 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik had laatst zo'n situatie met 4 wegen, zat iedereen op elkaar te wachten. Ik ben maar als eerste gaan rijden (was op de fiets, en op de fiets toon ik wat meer initiatief vreemd genoeg
).
Bedanktquote:Op donderdag 23 september 2010 17:50 schreef Purdey het volgende:
Even snel vanaf mobiel, wat balen dat je gezakt bent koeki! Niet overwogen om een andere rijschool te zoeken? Misschien kan jou instructeur je gewoon niks meer leren?
Ik had best een redelijke examinatrice, ze gaf zelfs complimentjes over hoe goed ik kon parkeren. Vond het zelf ook wat euforisch. Maarja, vond het wel vreemd dat ze daarop mij lieten zakken. Maar bedankt voor het oppeppen.quote:Op donderdag 23 september 2010 17:55 schreef MelR het volgende:
[..]
7 oktober is mijn verjaardag, dus dan ga je het zeker halen!...;) klote dat jij en Sjoneah
gezakt zijn!!..:( ik weet hoe het voelt! en idd niet naar andere verhalen luisteren, JIJ bent de enige die JOUW rijbewijs kan halen...dus rij gewoon als je altijd rijd, doe wat jij denkt dat goed is en wat je geleerd hebt!...en als je dan ook nog geluk heb dat het verkeer om je heen meezit en je een redelijke eximinator hebt, dan lukt t je zeker!
Dat vertelt je instructeur je wel.quote:Op vrijdag 24 september 2010 19:54 schreef Vragende het volgende:
Als je zakt voor je 1e examen, hoe weet je dan of je klaar bent voor je 2e?
Mag ik de 1e zijn om je via dit forum te feliciteren?quote:Op vrijdag 24 september 2010 20:52 schreef Danielle_ het volgende:
Balen zeg, dat jullie gezakt zijn! Ook ik weet hoe het voelt, ik ben gister eindelijk geslaagd met m'n 5e examen. Volgens m'n instructeur ook puur de verkeerde examinatoren gehad bij de eerdere keren, het eerste examen ging inderdaad niet goed maar de 3 daarop volgende waren vergelijkbaar met m'n examen van gister. Wat natuurlijk niet weg neemt dat ik gister een gat in de lucht gesprongen heb, wat was ik blij toen de aardige man van BNOR zei dat ik m'n staatsexamen gehaald had!Succes met jullie her-examens! En wat betreft de tijd om af te rijden... Ik merkte bij ons bij het CBR in emmen dat de kandidaten die 's middags afreden vaker zakten dan de mensen die 's morgens afreden...
En nu moet ik wachten tot dinsdag/woensdag, dan kan ik m'n pasje ophalen
Zo waren wij ook ooitquote:Op zaterdag 25 september 2010 10:16 schreef Purdey het volgende:
Gefeliciteerd Daniëlle! Hartstikke fijn om eindelijk geslaagd te zijn toch![]()
Gister een meisje op m'n werk wat ook rijles heeft, en toen vroeg ze hoeveel lessen je nodig hebt. Ik zei dat het gemiddelde op 40-50 lag, dacht zij dat er met 15 lesjes wel wasTotaal ontwetend, echt geen idee. 'Maar ik ben er nu al zoveel aan kwijt!' Ik vind dat altijd zo naïef, denken dat je er met 20 lesjes wel bent. Bel eerst wat rijscholen, vraag wat het gemiddelde is, dan is de schrikreactie ook wat minder
Haha! Een halfjaar is best een tijdje alquote:Op zaterdag 25 september 2010 12:15 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Zo waren wij ook ooit
M'n vader vertelde gister over een keer dat hij de auto naar de garage moest brengen en door een receptionist van de garage thuis werd gebracht. 'En dat arme kind had haar rijbewijs net een halfjaar!'
Dan kan ze best rijden hoor. Ik gelijk in de verdediging
.
Of het zijn kampers die sinds hun 12e al in de auto van hun vader rijdenquote:Op zaterdag 25 september 2010 10:42 schreef Blistering het volgende:
Ik word op school ook uitgelachen omdat ik al 34 lessen gehad heb. Van die gastjes die zeggen dat ze het met 20 wel afkunnen. Ik negeer ze maar, zo onwetend...
En dan te bedenken dat die meid waarschijnlijk 20 keer beter reed dan je pa toen hij zijn rijbewijs had. Het land wordt nu eenmaal voller, de eisen worden hoger, niks mis mee. Vroeger was er meer ruimte voor fouten, nu iets minder. Ervaring is belangrijk in het verkeer, maar ik word een beetje moe van die mensen die denken dat het examen 40 jaar geleden net zo moeilijk was als nuquote:Op zaterdag 25 september 2010 12:15 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Zo waren wij ook ooit
M'n vader vertelde gister over een keer dat hij de auto naar de garage moest brengen en door een receptionist van de garage thuis werd gebracht. 'En dat arme kind had haar rijbewijs net een halfjaar!'
Dan kan ze best rijden hoor. Ik gelijk in de verdediging
.
Het examen misschien niet maar auto rijden in het algemeen welquote:Op zondag 26 september 2010 03:40 schreef twiFight het volgende:
[..]
En dan te bedenken dat die meid waarschijnlijk 20 keer beter reed dan je pa toen hij zijn rijbewijs had. Het land wordt nu eenmaal voller, de eisen worden hoger, niks mis mee. Vroeger was er meer ruimte voor fouten, nu iets minder. Ervaring is belangrijk in het verkeer, maar ik word een beetje moe van die mensen die denken dat het examen 40 jaar geleden net zo moeilijk was als nu
JIj of je rij-instructeur gaat naar je rijschool, daar vragen ze via een scherm je examen aan. Je kan kiezen wanneer je wilt afrijden en de tijd. Maar ik zou het nooit aanraden om zelf een datum te kiezen, tenzij je rij-instructeur het aangeeft. Ook raad ik je aan om in de ochtend uren te afrijden. Maar dat laatste advies is alleen van mijn evaring gebasseerd.quote:Op zondag 26 september 2010 19:31 schreef BasementDweller het volgende:
Ik heb mijn rij-instructeur gemachtigd om examen aan te vragen, maar hoe gaat het eigenlijk in z'n werk om een datum te prikken?
Bij mij heel anders.quote:Op zondag 26 september 2010 19:35 schreef koekii het volgende:
[..]
JIj of je rij-instructeur gaat naar je rijschool, daar vragen ze via een scherm je examen aan. Je kan kiezen wanneer je wilt afrijden en de tijd. Maar ik zou het nooit aanraden om zelf een datum te kiezen, tenzij je rij-instructeur het aangeeft. Ook raad ik je aan om in de ochtend uren te afrijden. Maar dat laatste advies is alleen van mijn evaring gebasseerd.
Mijn rij-instructeur vroeg of ik liever 's ochtends of 's middags wilde en welke dag het best uitkwam, kwam toen met twee data aanzetten waarop nog plek was op dat tijdstip.quote:Op zondag 26 september 2010 19:31 schreef BasementDweller het volgende:
Ik heb mijn rij-instructeur gemachtigd om examen aan te vragen, maar hoe gaat het eigenlijk in z'n werk om een datum te prikken?
Dat kan, maar mijn rij-instructeur heeft best veel leerlingen die ook verschillende tijden examen hebben, dus vandaar dat hij zo bij mij deed.quote:Op zondag 26 september 2010 20:38 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Bij mij heel anders.
Ik zei in de rijles welke dag(en) ik rijexamen kon doen en belde hij me later op en stelde me paar tijden voor.
Kon ik aangeven welke ik wilde doen.
Gewoon telefonisch.
Zo ging het bij mij ookquote:Op zondag 26 september 2010 19:35 schreef koekii het volgende:
[..]
JIj of je rij-instructeur gaat naar je rijschool, daar vragen ze via een scherm je examen aan. Je kan kiezen wanneer je wilt afrijden en de tijd. Maar ik zou het nooit aanraden om zelf een datum te kiezen, tenzij je rij-instructeur het aangeeft. Ook raad ik je aan om in de ochtend uren te afrijden. Maar dat laatste advies is alleen van mijn evaring gebasseerd.
Mijn oude rijschool geeft je de keuze, maar hij kan ook helemaal niks zeggenquote:Op zondag 26 september 2010 23:35 schreef 08gnoT. het volgende:
Mijn oude rijschool plantte gewoon ergens een examen neer zonder ook maar iets aan mij te vragen, de nieuwe doet het aan de telefoon. Die kijkt gewoon in het systeem van het CBR en noemt de data en tijden op die nog vrij zijn.
Verschilt per rijschool inderdaad.
Het was die vrouw die achter de balie stond, volgens mij heet ze Cindy ofzoquote:Op zondag 26 september 2010 23:58 schreef Purdey het volgende:
[..]
Zo ging het bij mij ookNu hebben wij dan ook wel dezelfde rijschool (gehad). Wie was er bij koeki? De grote baas, of die vrouw/meisje dat er werkte?
Heb jij je rijbewijs nog niet behaald dan? Ik nam aan van wel?quote:Op zondag 26 september 2010 23:35 schreef 08gnoT. het volgende:
Mijn oude rijschool plantte gewoon ergens een examen neer zonder ook maar iets aan mij te vragen, de nieuwe doet het aan de telefoon. Die kijkt gewoon in het systeem van het CBR en noemt de data en tijden op die nog vrij zijn.
Verschilt per rijschool inderdaad.
Ligt er ook maar net aan wie het verhaal vertelt.quote:Op donderdag 23 september 2010 15:59 schreef FerdiV het volgende:
Pff ja, je hoort echt totaal verschillende verhalen. Mensen die er niet veel van bakken en gewoon een rijbewijs krijgen en mensen die het vrijwel perfect doen en niet slagen... Alsof ze het er om doen.
Wat mij vooral stoort is vooral de willekeur. En dat zeggen ook mensen die zelf meerdere malen examen doen. De keer dat ze zakten reden ze beter dan de keer dat ze het haalden. Dat zou mijns inziens niet moeten kunnen bij examens, dat er zoveel willekeur is. Maar goed ze hebben dan ook geen concurrentie, en dus ook totaal geen reden om hun eigen procedures onder de loep te nemen.quote:Op maandag 27 september 2010 10:33 schreef Eix het volgende:
[..]
Ligt er ook maar net aan wie het verhaal vertelt.
Op het moment dat je zakt bij het cbr zijn het de grootste naaiers die rondlopen op deze aardbol. Als je het wel haalt zijn het je beste vrienden, want ondanks dat ene kleine foutje slaag je toch.
Uiteindelijk willen ze daar gewoon zien dat je kan rijden, met andere woorden die examinator moet gewoon een goed gevoel over je rijkunsten hebben. En krijg je tijdens het halfuurtje rijden net niet dat puntje op de i gezet dan is het sneu maar dan zak je.
Het hebben van concurrentie is geen argument om procedures niet tegen het licht te houden. Als er misstanden zijn met de procedures dan zou de overheid moeten ingrijpen. Als er dus opzettelijk mensen zakken ten gunste van de financien van het cbr dan zou dat moeten worden aangekaart.quote:Op maandag 27 september 2010 10:54 schreef twiFight het volgende:
[..]
Maar goed ze hebben dan ook geen concurrentie, en dus ook totaal geen reden om hun eigen procedures onder de loep te nemen.
Zoiets is natuurlijk niet aan te tonenquote:Op maandag 27 september 2010 10:59 schreef Eix het volgende:
[..]
Het hebben van concurrentie is geen argument om procedures niet tegen het licht te houden. Als er misstanden zijn met de procedures dan zou de overheid moeten ingrijpen. Als er dus opzettelijk mensen zakken ten gunste van de financien van het cbr dan zou dat moeten worden aangekaart.
Concurrentie zie ik niet echt zitten, dat zal een onafhankelijke toetsing alleen maar benadelen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |