Wat je nog zou kunnen proberen is de stoel iets naar voren als je niet met je knieën in de knoop komt en dan de rugleuning iets naar achteren.quote:Op vrijdag 10 september 2010 15:25 schreef Metalfrost het volgende:
Stoel zit al op z'n verst en als ik de leuning nog verder achterover doe, kan ik niet meer bij het stuur.
Als bovengenoemde niet kan dan is het idd aanpassen aan de situatie.quote:Op vrijdag 10 september 2010 15:25 schreef Metalfrost het volgende:
Weet het, snapt het, maar kan er vrij weinig aan doen. De auto is niet groter.
Ben zelf jaren instructeur geweest en mag het nog steeds dus mijn opmerkingen zijn niet uit de lucht gegrepen.quote:Op vrijdag 10 september 2010 15:25 schreef Metalfrost het volgende:
Kijk, zulke dingen mis ik. Zulke simpele kleine dingetjes waarvan je later denkt van 'oh ja' en dan een dikke facepalm nadat je weer een examen verprutst hebt.
Op tijd beginnen met kijken en beslissen waar je terecht wil komen, oftewel: tussen welke auto's?quote:Op vrijdag 10 september 2010 17:30 schreef Kekaa het volgende:
[..]
Dat moet niet zo moeilijk zijn haha.
Enige waar ik dan tegenop zie is in/uitvoegen op de snelweg. Dat dus maar even goed oefenen in de komende 9 uur les.
Zal ik je eens wat geks vertellen?quote:Op vrijdag 10 september 2010 17:59 schreef Kekaa het volgende:
Thanx.
En Ja... dat weet ik allemaal ook wel. Nu alleen nog doen
Stoel staat op z'n laagst.quote:Op vrijdag 10 september 2010 17:30 schreef vannelle het volgende:
[..]
Wat je nog zou kunnen proberen is de stoel iets naar voren als je niet met je knieën in de knoop komt en dan de rugleuning iets naar achteren.
Of is de stoel misschien in hoogte verstelbaar? Staat ie op z'n laagst?
Ik heb ong. 60 lessen gehad nu, ben er sinds 13 oktober mee bezig. Had in het begin niet zoveel vertrouwen in mezelf en in het verkeer, en vind sommige stukken nog steeds gevaarlijk.quote:[..]
Als bovengenoemde niet kan dan is het idd aanpassen aan de situatie.
Én zoals je zelf al zegt, wellicht is het psychisch en is het gewoon een kwestie van wennen.
kloptquote:Maar dat weet ik dus niet, ik kan niet zien wat jij ziet en dat geldt ook voor je instructeur natuurlijk.
Ik kan, net zoals iedere andere automobilist-in-wording, ver genoeg kijken om naderend verkeer aan te zien komen. Met een recht stuk heb kijk ik ongeveer 250-300m vooruit de weg op, voor zover dat mogelijk is.quote:Als je onder de binnenspiegel doorkijkt zonder te bukken, hoeveel meter kun je vooruit kijken?
kloptquote:Niet dat dat trouwens heel belangrijk is want als je wilt weten wat er voor je gebeurt moet je vóór je kijken en daar hangt niet zo'n spiegel.
Beetje vage zinsopbouw dit en snap er vrij weinig van.quote:Als de spiegel in je gezichtsveld zit dan kijk je naar rechtsvoor en probeer je dat over een behoorlijke afstand ook. Niet nodig.
Als het kruispunt vooraf overzichtelijk is, dan wel ja, dan kijk ik ruimschoots voor de tijd naar links en rechts of er wat aankomt, nee, komt er niks aan, in de tweede versnelling het kruispunt over, achter me kijken of er naderend verkeerd van achteren aan komt, versnellen (dus niet gelijk in de 2000 toeren schakelen, maar in de 3000 toeren).quote:Als je een kruising nadert en je wilt weten wat er van rechts komt kijk je toch door de zijruit of rechts van de spiegel door de voorruit?
Ik heb, ergens in het begin, wel eens te horen gekregen dat ik staar naar voren totdat ik het kruispunt naderde. In de loop der tijd is dat wel beter geworden, maar er zijn nog steeds van die kleine dingetjes die om 'fine te tunen'.quote:Mocht je echt in de baan van de spiegel willen kijken om een kruising over te steken dan kijk je echt veel te laat.
nopequote:En nogmaals, als je tegemoetkomend verkeer in de gaten wilt houden, daar hangt toch geen spiegel voor?
Zal 'm eens vragen.quote:Vraag je instructeur eens om je kijkgedrag te evalueren, ik heb sterk het idee dat je niet ver genoeg vooruit kijkt en/of denkt.
Ik krijg zat tips, maar ik vind dat gedeelte van 'alles te letterlijk nemen' wel heel vaag en zou niet weten wat ik daarmee moest.quote:[..]
Ben zelf jaren instructeur geweest en mag het nog steeds dus mijn opmerkingen zijn niet uit de lucht gegrepen.
Als ik je via internet van tips kan voorzien doe ik het graag al vind ik eigenlijk dat het de taak van je eigen instructeur is.
Heb 'm al vaak genoeg verteld hoe het zit, ik zie verder ook geen problemen in mijn rijgedrag. Verder is het, zoals eerder gezegd, een kwestie van 'fine tuning'.quote:Tip: Leg heel uitgebreid aan hem je "probleem" uit, net als dat je hier doet.
Wellicht moet hij het met minder informatie doen dan dat wij van je krijgen en dan is het voor zo'n man ook lastig om adequaat te handelen.
Bedankt in ieder geval.quote:Mocht je verder nog vragen of opmerkingen hebben dan wil ik altijd wel even kijken of ik een antwoord voor je heb, mensen helpen vind ik namelijk leuk om te doen.
Als er weer een situatie voordoet zal ik zeker overwegen om een beroep op jouw kennis doenquote:PM mag ook als je jouw situatie niet compleet op het forum wil bespreken.
Het zou inderdaad niet best wezen als het niet zo was.quote:Hoe dan ook: Er komt een dag dat jij zelfstandig in je eigen auto rijdt!
Het is dat hij zo aandrong héquote:Op zondag 12 september 2010 12:17 schreef _Loki het volgende:
Financieel is ook alemaal geregeld, een oudoom die een soort 3e opa was, heeft veel geld nagelaten toen hij overleed, en dat moesten we maar aan ons rijbewijs uitgeven vond ie. Dus dan doe ik dat maar.
In elk geval parkeren en omkeren.quote:Op maandag 13 september 2010 14:14 schreef Heichler het volgende:
Hoeveel bijzondere verrichtingen krijg je op de TT?
Toch niet allemaal?
Nou wat een vertrouwen..quote:Op maandag 13 september 2010 15:39 schreef 08gnoT. het volgende:
Ik had gedroomd dat ik geslaagd was, nu hopen dat ik het donderdag eindelijk waarmaak(Al is hier in huis wel iedereen al strontverkouden en grieperig en bij mij begint het nu ook, lekker getimed weer
![]()
) M'n ouders en vriendinnen willen geen van allen nog met me meerijden als ik slaag, als ik 2x gezakt ben ben ik vast een hopeloos geval en een gevaar op de weg vinden ze. Terwijl niemand van m'n vriendinnen een rijbewijs heeft en m'n ouders 5x gezakt zijn of zo![]()
Op je TTT krijg je er inderdaad minstens 2 die 'tellen', parkeren en omdraaien, verder kun je natuurlijk een stopopdracht en hellingproef tegenkomen maar dat telt niet voor je vrijstellingen afaik.
Bij het eerste examen heeft iedereen examenniveau, anders ga je niet op examen lijkt me. Het is maar net de situatie en geluk waardoor je slaagt of zakt.quote:Op maandag 13 september 2010 15:44 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Nou wat een vertrouwen..
Ik ben ook 2x gezakt maar krijg allemaal complimenten van mn ouders en vrienden over mn rijden.
Iedereen zit op het eind ongeveer op hetzelfde niveau, alleen de weg er naar toe verschilt.
Zeggen dat je het niet nodig hebt, jij bent de klant.quote:Op maandag 13 september 2010 19:29 schreef BasementDweller het volgende:
Mijn instructeur probeert me overhalen om een TTT te nemen. Hij zegt omdat je dan beter voorbereid bent op je examen... je weet wat je te wachten staat en zo. Maar daar ben ik ook niet zo bang voor... er gaat gewoon iemand naast je zitten die zegt wat je moet doen.... Ik heb geen faalangst of zo. Bijzondere verrichtingen vind ik ook geen probleem, dat doe ik gewoon even op het examen als het me 135¤ aan de TTT scheelt.
Maar hij zegt dat ik maar moet vertrouwen op zijn ervaring en hij zegt dat dat het beste is, en dat je daardoor misschien wel 3 lessen minder nodig hebt. Hmm....... dan ga ik toch weer twijfelen. Het is ook niet zo dat hij er meer aan verdient dan aan een gewone les.
Ik zou nog een paar lesjes doen en dan nóg eens vragen hoeveel lessen hij nog denkt dat jij nodig hebt.quote:Op dinsdag 14 september 2010 17:35 schreef Rijstbal het volgende:
Ben net weer begonnen met rijlessen na een halfjaar.
Heb al 30+ uren erop zitten. Gister mn theorie behaald.
Ik wist nog hoe alles werkte. Koppeling, schakelen, voorrang verlenen enz.
Alleen ik heb nog moeite met afstand houden en mn gasdosering. Ik rij ook te wild.
Ik vroeg aan mn instructeur hoelang het nog duurde/hoeveel lessen ik ong nog moest nemen. Hij zei wrs nog rond de 40/50![]()
Toen vroeg ik me echt af of het echt aan mij lag of is hij nou gewoon een geldwolf.
Nu heb ik echt geen zin om nog een jaar over mn rijbewijs te doen.
Zal ik naar een andere rijschool gaan? ANWB misschien?
Pff, dikke geldwolf. Als je er al 30 uur op hebt zitten zou je normaal gesproken binnen 20 lessen wel op niveau moeten zitten. Misschien dat je wat trager bent en het er nog 30 zijn, maar 40-50 is wel erg veel hoor.quote:Op dinsdag 14 september 2010 17:35 schreef Rijstbal het volgende:
Ben net weer begonnen met rijlessen na een halfjaar.
Heb al 30+ uren erop zitten. Gister mn theorie behaald.
Ik wist nog hoe alles werkte. Koppeling, schakelen, voorrang verlenen enz.
Alleen ik heb nog moeite met afstand houden en mn gasdosering. Ik rij ook te wild.
Ik vroeg aan mn instructeur hoelang het nog duurde/hoeveel lessen ik ong nog moest nemen. Hij zei wrs nog rond de 40/50![]()
Toen vroeg ik me echt af of het echt aan mij lag of is hij nou gewoon een geldwolf.
Nu heb ik echt geen zin om nog een jaar over mn rijbewijs te doen.
Zal ik naar een andere rijschool gaan? ANWB misschien?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |