abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86284699
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 15:25 schreef Metalfrost het volgende:
Stoel zit al op z'n verst en als ik de leuning nog verder achterover doe, kan ik niet meer bij het stuur.
Wat je nog zou kunnen proberen is de stoel iets naar voren als je niet met je knieën in de knoop komt en dan de rugleuning iets naar achteren.
Of is de stoel misschien in hoogte verstelbaar? Staat ie op z'n laagst?

quote:
Op vrijdag 10 september 2010 15:25 schreef Metalfrost het volgende:
Weet het, snapt het, maar kan er vrij weinig aan doen. De auto is niet groter.
Als bovengenoemde niet kan dan is het idd aanpassen aan de situatie.
Én zoals je zelf al zegt, wellicht is het psychisch en is het gewoon een kwestie van wennen.
Maar dat weet ik dus niet, ik kan niet zien wat jij ziet en dat geldt ook voor je instructeur natuurlijk.
Als je onder de binnenspiegel doorkijkt zonder te bukken, hoeveel meter kun je vooruit kijken?
Niet dat dat trouwens heel belangrijk is want als je wilt weten wat er voor je gebeurt moet je vóór je kijken en daar hangt niet zo'n spiegel.
Als de spiegel in je gezichtsveld zit dan kijk je naar rechtsvoor en probeer je dat over een behoorlijke afstand ook. Niet nodig.

Als je een kruising nadert en je wilt weten wat er van rechts komt kijk je toch door de zijruit of rechts van de spiegel door de voorruit?
Mocht je echt in de baan van de spiegel willen kijken om een kruising over te steken dan kijk je echt veel te laat.
En nogmaals, als je tegemoetkomend verkeer in de gaten wilt houden, daar hangt toch geen spiegel voor?

Vraag je instructeur eens om je kijkgedrag te evalueren, ik heb sterk het idee dat je niet ver genoeg vooruit kijkt en/of denkt.

quote:
Op vrijdag 10 september 2010 15:25 schreef Metalfrost het volgende:
Kijk, zulke dingen mis ik. Zulke simpele kleine dingetjes waarvan je later denkt van 'oh ja' en dan een dikke facepalm nadat je weer een examen verprutst hebt.
Ben zelf jaren instructeur geweest en mag het nog steeds dus mijn opmerkingen zijn niet uit de lucht gegrepen. ;)
Als ik je via internet van tips kan voorzien doe ik het graag al vind ik eigenlijk dat het de taak van je eigen instructeur is.
Tip: Leg heel uitgebreid aan hem je "probleem" uit, net als dat je hier doet.
Wellicht moet hij het met minder informatie doen dan dat wij van je krijgen en dan is het voor zo'n man ook lastig om adequaat te handelen.

Mocht je verder nog vragen of opmerkingen hebben dan wil ik altijd wel even kijken of ik een antwoord voor je heb, mensen helpen vind ik namelijk leuk om te doen.
PM mag ook als je jouw situatie niet compleet op het forum wil bespreken. ;)

Hoe dan ook: Er komt een dag dat jij zelfstandig in je eigen auto rijdt!
pi_86284802
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 17:30 schreef Kekaa het volgende:

[..]

Dat moet niet zo moeilijk zijn haha.
Enige waar ik dan tegenop zie is in/uitvoegen op de snelweg. Dat dus maar even goed oefenen in de komende 9 uur les.
Op tijd beginnen met kijken en beslissen waar je terecht wil komen, oftewel: tussen welke auto's?
Daar je snelheid op aanpassen zodat je niet met een groot snelheidsverschil te maken krijgt.

Hoe verder je vooruit kijkt en denkt, hoe eerder je beslissingen kan nemen en hoe vloeiender de rit zal gaan.

Succes! ^O^
pi_86285771
Thanx.
En Ja... dat weet ik allemaal ook wel. Nu alleen nog doen :)
pi_86285907
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 17:59 schreef Kekaa het volgende:
Thanx.
En Ja... dat weet ik allemaal ook wel. Nu alleen nog doen :)
Zal ik je eens wat geks vertellen?

Zeg tijdens de rit gewoon hardop wat je ziet, wat de situatie is, wat je van plan bent er aan te doen etc.
Maakt je veel bewuster.
Als je dat doet vind je het zelf misschien raar overkomen maar dat is maar tot je je rbw hebt dus tijdelijk.

Ik heb het van sommige van m'n leerlingen verlangd en de rit ging aanmerkelijk beter!

Maar ook hier geldt: overleg dit even met je eigen instructeur. ;)
pi_86314165
vandaag nog eens 2 uurtjes gereden en volgende week donderdag 16 september op rij examen *O*
ik heb tot nu toe 25 lessen gehad :D
pi_86314183
--dubbel
pi_86314197
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 17:30 schreef vannelle het volgende:

[..]

Wat je nog zou kunnen proberen is de stoel iets naar voren als je niet met je knieën in de knoop komt en dan de rugleuning iets naar achteren.
Of is de stoel misschien in hoogte verstelbaar? Staat ie op z'n laagst?
Stoel staat op z'n laagst.
quote:
[..]

Als bovengenoemde niet kan dan is het idd aanpassen aan de situatie.
Én zoals je zelf al zegt, wellicht is het psychisch en is het gewoon een kwestie van wennen.
Ik heb ong. 60 lessen gehad nu, ben er sinds 13 oktober mee bezig. Had in het begin niet zoveel vertrouwen in mezelf en in het verkeer, en vind sommige stukken nog steeds gevaarlijk.
quote:
Maar dat weet ik dus niet, ik kan niet zien wat jij ziet en dat geldt ook voor je instructeur natuurlijk.
klopt
quote:
Als je onder de binnenspiegel doorkijkt zonder te bukken, hoeveel meter kun je vooruit kijken?
Ik kan, net zoals iedere andere automobilist-in-wording, ver genoeg kijken om naderend verkeer aan te zien komen. Met een recht stuk heb kijk ik ongeveer 250-300m vooruit de weg op, voor zover dat mogelijk is.
quote:
Niet dat dat trouwens heel belangrijk is want als je wilt weten wat er voor je gebeurt moet je vóór je kijken en daar hangt niet zo'n spiegel.
klopt
quote:
Als de spiegel in je gezichtsveld zit dan kijk je naar rechtsvoor en probeer je dat over een behoorlijke afstand ook. Niet nodig.
Beetje vage zinsopbouw dit en snap er vrij weinig van.

quote:
Als je een kruising nadert en je wilt weten wat er van rechts komt kijk je toch door de zijruit of rechts van de spiegel door de voorruit?
Als het kruispunt vooraf overzichtelijk is, dan wel ja, dan kijk ik ruimschoots voor de tijd naar links en rechts of er wat aankomt, nee, komt er niks aan, in de tweede versnelling het kruispunt over, achter me kijken of er naderend verkeerd van achteren aan komt, versnellen (dus niet gelijk in de 2000 toeren schakelen, maar in de 3000 toeren).

Bij een onoverzichtelijk kruispunt, dus bijvoorbeeld een op de weg waar het uitende als een uitrit gerekend wordt (doorlopende stoep ertussen) en huizen op hoeken van de weerszijden van de straat, dan neem ik de tijd, kijk naar achteren en zet 'm in de 1, ga een stukje op de stoep maar net genoeg ruimte voor evt. voetgangers, kijk naar links en rechts, komt er niks aan dan doorrijden. Het voor laten gaan hangt van beide kruispunten af van het type kruispunt.
quote:
Mocht je echt in de baan van de spiegel willen kijken om een kruising over te steken dan kijk je echt veel te laat.
Ik heb, ergens in het begin, wel eens te horen gekregen dat ik staar naar voren totdat ik het kruispunt naderde. In de loop der tijd is dat wel beter geworden, maar er zijn nog steeds van die kleine dingetjes die om 'fine te tunen'.
quote:
En nogmaals, als je tegemoetkomend verkeer in de gaten wilt houden, daar hangt toch geen spiegel voor?
nope

quote:
Vraag je instructeur eens om je kijkgedrag te evalueren, ik heb sterk het idee dat je niet ver genoeg vooruit kijkt en/of denkt.
Zal 'm eens vragen.
quote:
[..]

Ben zelf jaren instructeur geweest en mag het nog steeds dus mijn opmerkingen zijn niet uit de lucht gegrepen. ;)
Als ik je via internet van tips kan voorzien doe ik het graag al vind ik eigenlijk dat het de taak van je eigen instructeur is.
Ik krijg zat tips, maar ik vind dat gedeelte van 'alles te letterlijk nemen' wel heel vaag en zou niet weten wat ik daarmee moest.
quote:
Tip: Leg heel uitgebreid aan hem je "probleem" uit, net als dat je hier doet.
Wellicht moet hij het met minder informatie doen dan dat wij van je krijgen en dan is het voor zo'n man ook lastig om adequaat te handelen.
Heb 'm al vaak genoeg verteld hoe het zit, ik zie verder ook geen problemen in mijn rijgedrag. Verder is het, zoals eerder gezegd, een kwestie van 'fine tuning'.

quote:
Mocht je verder nog vragen of opmerkingen hebben dan wil ik altijd wel even kijken of ik een antwoord voor je heb, mensen helpen vind ik namelijk leuk om te doen.
Bedankt in ieder geval.
quote:
PM mag ook als je jouw situatie niet compleet op het forum wil bespreken. ;)
Als er weer een situatie voordoet zal ik zeker overwegen om een beroep op jouw kennis doen :)

quote:
Hoe dan ook: Er komt een dag dat jij zelfstandig in je eigen auto rijdt!
Het zou inderdaad niet best wezen als het niet zo was. :Y
Google is your friend, abuse your friends
pi_86330084
Oh oh oh dit wil ik ook volgen :D
Ik ben over 3 weekjes 18 en ik wil wel rijlessen volgen, maar niet meteen op m'n 18e. Eerst even m'n ritme zien te vinden met bijbaantjes en school enzo. :)
  zondag 12 september 2010 @ 02:46:53 #59
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_86333627
Ach, zolang duurt rijles niet in een week. Voor boodschappen doen was ik al meer tijd kwijt. Zorg wel dat je je financien op regel hebt! Dus of een ouder die alles voor je betaalt, of heel veel geld op de bank, of zekerheid dat je inkomen houdt. Rijbewijzen worden namelijk erg snel erg prijzig, vooral als je een keer zakt (want je krijgt al gauw 5 rijlessen er bij + examen = 400 euro per keer dat je zakt. En het is zonde om te moeten stoppen zo vlak voor het einde.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_86338390
Financieel is ook alemaal geregeld, een oudoom die een soort 3e opa was, heeft veel geld nagelaten toen hij overleed, en dat moesten we maar aan ons rijbewijs uitgeven vond ie. Dus dan doe ik dat maar. :)
  zondag 12 september 2010 @ 18:13:01 #61
251095 Purdey
Better off alone..
pi_86350188
quote:
Op zondag 12 september 2010 12:17 schreef _Loki het volgende:
Financieel is ook alemaal geregeld, een oudoom die een soort 3e opa was, heeft veel geld nagelaten toen hij overleed, en dat moesten we maar aan ons rijbewijs uitgeven vond ie. Dus dan doe ik dat maar. :)
Het is dat hij zo aandrong hé ;)
TwiFight heeft indd gelijk, de financiële kant is heel belangrijk. Niks vervelender dan moeten stoppen omdat je geld op is, maar je nog niet toe bent aan een examen :)
So, here is the truth about the truth. It hurts, and so we lie.
pi_86375478
Wie had ook alweer die boete?
Volgens mn instructrice is de instructeur verantwoordelijk. Tijdens examen is het de examinator. Zij moeten dus betalen als er een boete valt.


Net weer rijles gehad... Nog steeds hetzelfde... snelheid en op tijd afremmen bij kruisingen, rotondes etc... En kijken natuurlijk.
Woensdagmiddag weer.
pi_86378403
ik had een boete van 30 euro..maar ik ben geslaagd dus heb niets meer met die rijschool te maken en heb de boete ook al betaald trouwens...dom of niet, ik was geslaagd dus het kon me verder niet schelen!..maar iig bedankt voor het navragen!...

*O* ben nog steeds superblij dat ik geslaagd ben!!!! *O*
pi_86381104
Hoeveel bijzondere verrichtingen krijg je op de TT?
Toch niet allemaal?
pi_86381128
quote:
Op maandag 13 september 2010 14:14 schreef Heichler het volgende:
Hoeveel bijzondere verrichtingen krijg je op de TT?
Toch niet allemaal?
In elk geval parkeren en omkeren.
Google is your friend, abuse your friends
pi_86383918
Ik had gedroomd dat ik geslaagd was, nu hopen dat ik het donderdag eindelijk waarmaak :7 (Al is hier in huis wel iedereen al strontverkouden en grieperig en bij mij begint het nu ook, lekker getimed weer :')
) M'n ouders en vriendinnen willen geen van allen nog met me meerijden als ik slaag, als ik 2x gezakt ben ben ik vast een hopeloos geval en een gevaar op de weg vinden ze. Terwijl niemand van m'n vriendinnen een rijbewijs heeft en m'n ouders 5x gezakt zijn of zo :+

Op je TTT krijg je er inderdaad minstens 2 die 'tellen', parkeren en omdraaien, verder kun je natuurlijk een stopopdracht en hellingproef tegenkomen maar dat telt niet voor je vrijstellingen afaik.
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
Steun de strijd voor een indianenforum!
pi_86384113
quote:
Op maandag 13 september 2010 15:39 schreef 08gnoT. het volgende:
Ik had gedroomd dat ik geslaagd was, nu hopen dat ik het donderdag eindelijk waarmaak :7 (Al is hier in huis wel iedereen al strontverkouden en grieperig en bij mij begint het nu ook, lekker getimed weer :')
) M'n ouders en vriendinnen willen geen van allen nog met me meerijden als ik slaag, als ik 2x gezakt ben ben ik vast een hopeloos geval en een gevaar op de weg vinden ze. Terwijl niemand van m'n vriendinnen een rijbewijs heeft en m'n ouders 5x gezakt zijn of zo :+

Op je TTT krijg je er inderdaad minstens 2 die 'tellen', parkeren en omdraaien, verder kun je natuurlijk een stopopdracht en hellingproef tegenkomen maar dat telt niet voor je vrijstellingen afaik.
Nou wat een vertrouwen..
Ik ben ook 2x gezakt maar krijg allemaal complimenten van mn ouders en vrienden over mn rijden.
Iedereen zit op het eind ongeveer op hetzelfde niveau, alleen de weg er naar toe verschilt.
pi_86384482
quote:
Op maandag 13 september 2010 15:44 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

Nou wat een vertrouwen..
Ik ben ook 2x gezakt maar krijg allemaal complimenten van mn ouders en vrienden over mn rijden.
Iedereen zit op het eind ongeveer op hetzelfde niveau, alleen de weg er naar toe verschilt.
Bij het eerste examen heeft iedereen examenniveau, anders ga je niet op examen lijkt me. Het is maar net de situatie en geluk waardoor je slaagt of zakt.

Sterker nog, hoe vaker je zakt, hoe meer extra ervaring je opdoet tov iemand die gelijk slaagt. oO<
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
Steun de strijd voor een indianenforum!
pi_86392250
Mijn instructeur probeert me overhalen om een TTT te nemen. Hij zegt omdat je dan beter voorbereid bent op je examen... je weet wat je te wachten staat en zo. Maar daar ben ik ook niet zo bang voor... er gaat gewoon iemand naast je zitten die zegt wat je moet doen.... Ik heb geen faalangst of zo. Bijzondere verrichtingen vind ik ook geen probleem, dat doe ik gewoon even op het examen als het me 135¤ aan de TTT scheelt.

Maar hij zegt dat ik maar moet vertrouwen op zijn ervaring en hij zegt dat dat het beste is, en dat je daardoor misschien wel 3 lessen minder nodig hebt. Hmm....... dan ga ik toch weer twijfelen. Het is ook niet zo dat hij er meer aan verdient dan aan een gewone les.
pi_86392379
quote:
Op maandag 13 september 2010 19:29 schreef BasementDweller het volgende:
Mijn instructeur probeert me overhalen om een TTT te nemen. Hij zegt omdat je dan beter voorbereid bent op je examen... je weet wat je te wachten staat en zo. Maar daar ben ik ook niet zo bang voor... er gaat gewoon iemand naast je zitten die zegt wat je moet doen.... Ik heb geen faalangst of zo. Bijzondere verrichtingen vind ik ook geen probleem, dat doe ik gewoon even op het examen als het me 135¤ aan de TTT scheelt.

Maar hij zegt dat ik maar moet vertrouwen op zijn ervaring en hij zegt dat dat het beste is, en dat je daardoor misschien wel 3 lessen minder nodig hebt. Hmm....... dan ga ik toch weer twijfelen. Het is ook niet zo dat hij er meer aan verdient dan aan een gewone les.
Zeggen dat je het niet nodig hebt, jij bent de klant.
Een vriend heeft zelfs afgereden terwijl de instructeur het er niet mee eens was, maar hij had het examen in 1x gehaald.

Jij bepaald wat je doet, instructeur is voor advies.
pi_86392756
Ik zie de toegevoegde waarde er niet zo van. Ik weet dat ik nog moet werken aan de kijktechniek, maar verder heb ik eigenlijk nergens echt moeite mee en krijg verder eigenlijk nauwelijks opmerkingen meer tijdens het rijden. Ook hebben we alle stof in principe al behandeld. Ik heb nog zo'n 14 uur te gaan met m'n lespakket (zit op 16 van de 30 uur)....
pi_86429140
Goed, mijn commentaar. 17 lessen gehad waarvan 4 x 2 uur = 8 lessen in Deventer. Commentaar van mijn instructeur:

'Henkje henkje toch, je moet echt actiever worden met kijken en ook sneller handelen. Dan zit je op een rotonde en dan heb je je koppeling nog in. Dan denk je "Oh ja, ik moet de koppeling nog loslaten" en dan pas laat je hem los. En ik moet je na 17 lessen nog steeds voorkauwen wanneer je moet terugschakelen. Jahaa...'

Nou ja, ik weet echt wel wanneer ik moet terugschakelen. Alleen doe ik het soms te laat of vergeet ik het. Of net als ik het wil doen zegt hij het vast even voor. :{

Dikke kut :')
Unbowed, Unbent, Unbroken.
  dinsdag 14 september 2010 @ 17:35:55 #73
179798 Rijstbal
Ik heb geen bami
pi_86429415
Ben net weer begonnen met rijlessen na een halfjaar.
Heb al 30+ uren erop zitten. Gister mn theorie behaald.

Ik wist nog hoe alles werkte. Koppeling, schakelen, voorrang verlenen enz.
Alleen ik heb nog moeite met afstand houden en mn gasdosering. Ik rij ook te wild.

Ik vroeg aan mn instructeur hoelang het nog duurde/hoeveel lessen ik ong nog moest nemen. Hij zei wrs nog rond de 40/50 :{

Toen vroeg ik me echt af of het echt aan mij lag of is hij nou gewoon een geldwolf.
Nu heb ik echt geen zin om nog een jaar over mn rijbewijs te doen.

Zal ik naar een andere rijschool gaan? ANWB misschien?
#FreeTrapz #FreeFreire #FreeOzz #FreeRollsreus
pi_86429719
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 17:35 schreef Rijstbal het volgende:
Ben net weer begonnen met rijlessen na een halfjaar.
Heb al 30+ uren erop zitten. Gister mn theorie behaald.

Ik wist nog hoe alles werkte. Koppeling, schakelen, voorrang verlenen enz.
Alleen ik heb nog moeite met afstand houden en mn gasdosering. Ik rij ook te wild.

Ik vroeg aan mn instructeur hoelang het nog duurde/hoeveel lessen ik ong nog moest nemen. Hij zei wrs nog rond de 40/50 :{

Toen vroeg ik me echt af of het echt aan mij lag of is hij nou gewoon een geldwolf.
Nu heb ik echt geen zin om nog een jaar over mn rijbewijs te doen.

Zal ik naar een andere rijschool gaan? ANWB misschien?
Ik zou nog een paar lesjes doen en dan nóg eens vragen hoeveel lessen hij nog denkt dat jij nodig hebt.
Nu was het voor jou vooral weer wennen.

Of neem eens een intake bij een andere rijschool en kijk eens wat daar de schatting is....
pi_86430187
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 17:35 schreef Rijstbal het volgende:
Ben net weer begonnen met rijlessen na een halfjaar.
Heb al 30+ uren erop zitten. Gister mn theorie behaald.

Ik wist nog hoe alles werkte. Koppeling, schakelen, voorrang verlenen enz.
Alleen ik heb nog moeite met afstand houden en mn gasdosering. Ik rij ook te wild.

Ik vroeg aan mn instructeur hoelang het nog duurde/hoeveel lessen ik ong nog moest nemen. Hij zei wrs nog rond de 40/50 :{

Toen vroeg ik me echt af of het echt aan mij lag of is hij nou gewoon een geldwolf.
Nu heb ik echt geen zin om nog een jaar over mn rijbewijs te doen.

Zal ik naar een andere rijschool gaan? ANWB misschien?
Pff, dikke geldwolf. Als je er al 30 uur op hebt zitten zou je normaal gesproken binnen 20 lessen wel op niveau moeten zitten. Misschien dat je wat trager bent en het er nog 30 zijn, maar 40-50 is wel erg veel hoor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')