Makkelijker. Mijn instructeur heeft geloof ik een goede naam en een hoog slagingspercentage(92% als ik het goed heb) dus als ze hem zien aankomen dan denken ze al "dat zit waarschijnlijk wel goed". Dan moet je natuurlijk nog wel effe een leuk ritje rijden maar dat deed ik ook wel. Totaal niet zenuwachtig, ik vond het eigenlijk wel gewoon leukquote:Op woensdag 22 september 2010 11:48 schreef Purdey het volgende:
[..]
Wees dan maar blij dat je het niet andersom hebt aangevraagd
Was je motorrijbewijs halen trouwens makkelijker/moeilijker dan je B-examen? Of is het totaal niet vergelijkbaar?
Ik ben de jongste thuis, hij heeft m'n broer en zus al gehad, ik ben gelukkig de laatstequote:Op woensdag 22 september 2010 10:57 schreef Purdey het volgende:
[..]
Haha, jou instructeur zit nu waarschijnlijk met een burn out thuis![]()
En als hij een leerling krijgt met jou naam, gaat ie er niet eens heen
Mijn moeder wilde weer geen rijlessen, en toen ze zei 'Zal ik anders jou instructeur bellen?' heb ik maar gezegd dat ze dat niet moest doen. Toen ik een keer tijdens rijles zei 'Ja, duhh, dat snapt m'n zus ook wel!' keek mijn instructeur heel angstig en zei 'Heb jij een zus
' Waarna ik zei 'Jaja, ze komt binnenkort ook bij je lessen
' Hij was volgens mij best bang toen, gelukkig heb ik geen zus
Nou, dat is dan al een fijne binnenkomer! Hoeveel lessen heb je eigenlik gehad? Is het trouwens heel anders, motor rijden? In vergelijking met een auto?quote:Op woensdag 22 september 2010 12:13 schreef Jac0bus het volgende:
[..]
Makkelijker. Mijn instructeur heeft geloof ik een goede naam en een hoog slagingspercentage(92% als ik het goed heb) dus als ze hem zien aankomen dan denken ze al "dat zit waarschijnlijk wel goed". Dan moet je natuurlijk nog wel effe een leuk ritje rijden maar dat deed ik ook wel. Totaal niet zenuwachtig, ik vond het eigenlijk wel gewoon leuk
Wat een geluk voor die manquote:Op woensdag 22 september 2010 13:28 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik ben de jongste thuis, hij heeft m'n broer en zus al gehad, ik ben gelukkig de laatste.
Bedoel je Hers? In Rotterdam?quote:Op woensdag 22 september 2010 14:13 schreef koekii het volgende:
Ik vroeg me af... in mijn buurt rijden er opvallend veel lesauto's met van de zelfde rijschool. Betekent dat de rijschool dan ''goed'' is? Rijschool heet trouwens : Herst.
Of het is gewoon een groot bedrijf. Mijn instructeur had een eenmanszaak dus die had maar één autoquote:Op woensdag 22 september 2010 14:13 schreef koekii het volgende:
Ik vroeg me af... in mijn buurt rijden er opvallend veel lesauto's met van de zelfde rijschool. Betekent dat de rijschool dan ''goed'' is? Rijschool heet trouwens : Herst.
Ik les nu ook bij Avanti, welke rijinstructeur heb jij?quote:Op woensdag 22 september 2010 14:17 schreef Purdey het volgende:
Het zegt niet veel in principe. In Rotterdam heb je drie 'grote' rijscholen, die dus met ongeveer 10-15 auto's rijden. Hers, Avanti en de Lier. Ik heb ze alledrie overwogen, en uiteindelijk voor Avanti gekozen. Volgens mij is er weinig verschil. De lier schijnt echter niet zo goed te zijn. Qua prijs zijn ze ook alledrie hetzelfde. Hers was best goed, zei mijn instructeur. En dat was heel wat, aangezien hij zo'n beetje elke week wel ruzie bij de tank had met instructeurs van andere rijscholen
Ja, die bedoel ik. Ik zoek namelijk eentje voor mijn broertje, dus vandaar die vraagquote:
Dat kan.quote:Op woensdag 22 september 2010 16:47 schreef Vragende het volgende:
Kijken of ik met 4 lessen van een gefaalde TT naar een geslaagd examen kan gaan
Edit: Ik PM je wel evenquote:Op woensdag 22 september 2010 14:59 schreef koekii het volgende:
[..]
Ik les nu ook bij Avanti, welke rijinstructeur heb jij?
[..]
Ja, die bedoel ik. Ik zoek namelijk eentje voor mijn broertje, dus vandaar die vraag
Suikerwater, krijg je energie van...quote:Op woensdag 22 september 2010 20:26 schreef koekii het volgende:
Dankje Tong, ik moet morgen van mijn tante water met suiker drinken voor de zenuwen, hebben jullie dat ook es gedaan? Morgen ga ik afrijden voor de 2e keer en ik wil echt 100% geven.
Ik zou ook 2 - 3 - 1 zeggen maar mijn ouders zeggen beide dat 1 dan mag...quote:Op woensdag 22 september 2010 21:51 schreef CherryLips het volgende:
Gelijkwaardige kruising?
2, 3, 1?
Onzin, 1 moet voorrang geven aan 3. 3 aan 2. Dus 2 - 3 -1 is goed.quote:Op woensdag 22 september 2010 21:54 schreef FerdiV het volgende:
[..]
Ik zou ook 2 - 3 - 1 zeggen maar mijn ouders zeggen beide dat 1 dan mag...
Ja maar 2 moet toch voorrang geven aan 1?quote:Op woensdag 22 september 2010 21:55 schreef Blistering het volgende:
[..]
Onzin, 1 moet voorrang geven aan 3. 3 aan 2. Dus 2 - 3 -1 is goed.
Ja maar niet op een gelijkwaardige kruisingquote:Op woensdag 22 september 2010 21:56 schreef FerdiV het volgende:
[..]
Ja maar 2 moet toch voorrang geven aan 1?Want die gaat rechtdoor op zijn weg.
Nee, dat is op een voorrangsweg. Deze kruising is GELIJKwaardig, dus de regel 'rechts heeft voorrang' is op iedereen van toepassing: ook als je rechtdoor gaat moet je dus stoppen voor verkeer van rechts.quote:Op woensdag 22 september 2010 22:22 schreef FerdiV het volgende:
Ja, maar in principe moet auto 2 toch auto 1 voor laten gaan? Maar omdat auto 3 er is geldt deze regel dan dus blijkbaar niet...?
1 en 3 zien allebei wat van rechts aankomen en stoppen dus. 2 kan rustig zijn gang gaan.quote:Op woensdag 22 september 2010 22:22 schreef FerdiV het volgende:
Ja, maar in principe moet auto 2 toch auto 1 voor laten gaan? Maar omdat auto 3 er is geldt deze regel dan dus blijkbaar niet...?
2 hoeft geen voorrang te verlenen? Echt wel.quote:Op woensdag 22 september 2010 22:39 schreef BasementDweller het volgende:
[..]
1 en 3 zien allebei wat van rechts aankomen en stoppen dus. 2 kan rustig zijn gang gaan.
Ik ben van plan rijles te nemen in Rotterdam (ben student) en Avanti is een van mij mogelijke keuzes. Mag ik de naam van die rij-instructeur ook weten en wat zijn jouw ervaringen met deze rijschool? (Leggen ze alles goed uit in een redelijk tempo (dus niet dat ze de boel vertragen en dat je per les weinig leert zodat je veel rijlessen nodig hebt)?quote:
Rijschool Avanti is wel een bekende in Rotterdam. Zelf les ik in zuid bij Avantie. Ik heb een zéér jonge rij-instructeur in de leeftijd van 20 jaar. Hij vind mij een beetje laks rijden. Het heeft echt tijd gekost om bepaalde handelingen te leren. Ik kan niet tegen jou gaan zeggen bij wie je moet gaan rijden. Uiteindelijk ben jij diegene achter de stuur en alle handelingen moet nemen. Of je er meteen talent voor heb, zou ik niet durven zeggen. Mijn ervaring bij mijn rij-instructeur was dat hij echt stap voor stap alle handelingen met mij moest gaan leren. Hij heeft de boel niet vertraagd, hij kon gewoon niet verder gaan als ik bijvoorbeeld ''het schakelen na 4 blokuren'' nog steeds niet onder de knie had. Wel had ik vroeger het gevoel dat ik als ik met een handeling ermee zit, ik gewoonweg niet verder kan. Ik heb liever iemand die ouder, wijzer en zeker meer ervaring heeft met autorijden.quote:Op woensdag 22 september 2010 23:09 schreef Gsus86 het volgende:
[..]
Ik ben van plan rijles te nemen in Rotterdam (ben student) en Avanti is een van mij mogelijke keuzes. Mag ik de naam van die rij-instructeur ook weten en wat zijn jouw ervaringen met deze rijschool? (Leggen ze alles goed uit in een redelijk tempo (dus niet dat ze de boel vertragen en dat je per les weinig leert zodat je veel rijlessen nodig hebt)?
Verder heb ik ook gekeken naar derijscholenconcurrent, alleen zag ik dat ze een lage slagingspercentage hebben, dus dat wordt denk ik niet. Ken iemand nog andere goede rijscholen in Rotterdam met goede ervaringen?
Daarom ben je nu geen instructeur meer. Als je al van een forumdiscussie over een verkeerssituatie moe wordt... Anders reageer je toch gewoon niet?quote:Op woensdag 22 september 2010 23:06 schreef vannelle het volgende:
[..]
2 hoeft geen voorrang te verlenen? Echt wel.
Wordt een beetje moe van elke keer weer deze situatie.
Dit is nu typisch gelegenheidsvoorrang, iedereen moet op elkaar wachten maar in de praktijk gebeurt dat niet.
Degene met het meeste lef/grootste inzicht is dus het eerste weg.
Kunnen we er nu over ophouden?
Heb je nou in de gaten wat je zelf typt?quote:Op woensdag 22 september 2010 23:28 schreef BasementDweller het volgende:
[..]
Daarom ben je nu geen instructeur meer. Als je al van een forumdiscussie over een verkeerssituatie moe wordt... Anders reageer je toch gewoon niet?
OT: je hebt gelijk maar toch vind ik het het meest logisch dat 2 eerst gaat... ik denk dat dat in de praktijk het beste is.
Ik zou het persoonlijk niet doen. Alles wordt heel langzaam uitgelegd zodat je met een pakket van 40 lessen al de helft kwijt bent aan onzinnige dingen. Mijn instructeur (Zijn naam was Soerin) zou ik je overigens helemaal niet aanraden. Zijn motivatie was er gewoon niet. Ik zou voor Hers gaan, ligt hetzelfde qua prijsklasse, maar schijnen ze wel een stuk serieuzer te zijn. Avanti heeft er nogal een handje van om je express enorm lang door te laten rijden, en maar te blijven hameren op het feit 'dat je gewoon niet kunt rijden.' Uiteindelijk slaagde ik in 1 keer en had de examinator niks op mij aan te merken, terwijl mijn instructeur een uur daarvoor nog had gezegd dat hij er een hard hoofd in had..(Hoe dan ook, lang verhaal kort, niet doen dat Avanti. De Lier ligt ook hetzelfde qua prijsklasse maar is ronduit slecht te noemenquote:Op woensdag 22 september 2010 23:09 schreef Gsus86 het volgende:
[..]
Ik ben van plan rijles te nemen in Rotterdam (ben student) en Avanti is een van mij mogelijke keuzes. Mag ik de naam van die rij-instructeur ook weten en wat zijn jouw ervaringen met deze rijschool? (Leggen ze alles goed uit in een redelijk tempo (dus niet dat ze de boel vertragen en dat je per les weinig leert zodat je veel rijlessen nodig hebt)?
Verder heb ik ook gekeken naar derijscholenconcurrent, alleen zag ik dat ze een lage slagingspercentage hebben, dus dat wordt denk ik niet. Ken iemand nog andere goede rijscholen in Rotterdam met goede ervaringen?
Met mij is het ook goed gekomenquote:Op donderdag 23 september 2010 14:18 schreef Vragende het volgende:
Zit nu rond de 40 lessen en nog doe ik veel dingen fout in de lessen ook had ik de TT verkloot en volgende week woensdag examen
Volgens mij heb ik gewoon geen aanleg voor autorijden
40 lessen is toch nog niet zoveel?quote:Op donderdag 23 september 2010 14:18 schreef Vragende het volgende:
Zit nu rond de 40 lessen en nog doe ik veel dingen fout in de lessen ook had ik de TT verkloot en volgende week woensdag examen
Volgens mij heb ik gewoon geen aanleg voor autorijden
Direct aan het begin omkeeropdracht. Op de helft parkeeropdracht, en dan nog een keer bij het CBR weer parkeren. Die gingen dus wel goed.. aah was het maar een tussentijdse toets, dan had ik in ieder geval die vrijstelling.. Jammer hoor.quote:Op donderdag 23 september 2010 14:44 schreef Vragende het volgende:
Hoeveel bijzondere manoeuvres kreeg je?
Wat wil je nog weten dan? Iedereen moet voorrang verlenen en iemand moet de touwtjes in handen nemen. Kan in principe iedereen zijn.quote:Op donderdag 23 september 2010 15:13 schreef FerdiV het volgende:
Goed mijn rijinstructeur zegt dus nog iets andersHij zegt dat het 3 - 1 - 2 is. Nogmaals de pic:
[ afbeelding ]
Jullie zeggen dus voornamelijk 2, mijn ouders 1 en hij 3 als eerst. Ik post dit omdat dit aan het einde van onze straat vaak gebeurt. Deze situatie is er vaak en alle 3 de auto's gaan dan stil staan en weten niet wat ze moeten doen.
Ik had laatst zo'n situatie met 4 wegen, zat iedereen op elkaar te wachtenquote:Op donderdag 23 september 2010 15:13 schreef FerdiV het volgende:
Goed mijn rijinstructeur zegt dus nog iets andersHij zegt dat het 3 - 1 - 2 is. Nogmaals de pic:
[ afbeelding ]
Jullie zeggen dus voornamelijk 2, mijn ouders 1 en hij 3 als eerst. Ik post dit omdat dit aan het einde van onze straat vaak gebeurt. Deze situatie is er vaak en alle 3 de auto's gaan dan stil staan en weten niet wat ze moeten doen.
De meeste fietsers tonen sowieso meer initiatief, zo ook voor een rood stoplichtquote:Op donderdag 23 september 2010 15:17 schreef CherryLips het volgende:
[..]
Ik had laatst zo'n situatie met 4 wegen, zat iedereen op elkaar te wachten. Ik ben maar als eerste gaan rijden (was op de fiets, en op de fiets toon ik wat meer initiatief vreemd genoeg
).
Haha, nee er is altijd een regel wie eerst moet. Volgens hem gaat de regel van rechts voorrang voor rechtdoor op dezelfde weg.quote:Op donderdag 23 september 2010 15:16 schreef BasementDweller het volgende:
[..]
Wat wil je nog weten dan? Iedereen moet voorrang verlenen en iemand moet de touwtjes in handen nemen. Kan in principe iedereen zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |