abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86436602
Hebben er mensen hier trouwens wel een TTT gedaan? Kan me niet herinneren dat ik dat gevraagd had, maar kan het ook fout hebben :P. Ik zit echt zwaaaaaaar in dubio of ik het wel moet doen. Er werd mij min of meer een formulier opgedrongen, en of ik ''ff'' 150 euro mee wou nemen a.s. les (Donderdag). Maar op school raden ze het me allemaal af, en zelf twijfel ik ook nog hard.

Opzich is die vrijstelling wel fijn, maarja.. Moet je ze wel halen. Argh, zo irritant. Ik kan het geld wel missen, maar het blijft toch wel een flink bedrag hoor voor een 'proefexamen'.
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_86436979
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 20:22 schreef Blistering het volgende:
Hebben er mensen hier trouwens wel een TTT gedaan? Kan me niet herinneren dat ik dat gevraagd had, maar kan het ook fout hebben :P. Ik zit echt zwaaaaaaar in dubio of ik het wel moet doen. Er werd mij min of meer een formulier opgedrongen, en of ik ''ff'' 150 euro mee wou nemen a.s. les (Donderdag). Maar op school raden ze het me allemaal af, en zelf twijfel ik ook nog hard.

Opzich is die vrijstelling wel fijn, maarja.. Moet je ze wel halen. Argh, zo irritant. Ik kan het geld wel missen, maar het blijft toch wel een flink bedrag hoor voor een 'proefexamen'.
Ik heb een TTT gedaan. Het enige pluspunt van een TTT is dat je weet hoe een examen in elkaar steekt. Maar een klasgenoot die al rijexamen gedaan heeft kan je exact hetzelfde vertellen en met een beetje verbeelding zou je het voor je kunnen zien. Een TTT is niets meer dan een half uur zelfstandig een rondje rijden en bijzondere manoeuvres uitvoeren, waarbij je, indien goede afloop, een vrijstelling krijgt om mee te nemen naar je eerstvolgende rijexamen. Zak je hiervoor, dan is de TTT ook niet meer geldig.

Ik ben altijd erg zenuwachtig als er iets gebeurt wat voor veel impact kan zorgen, dus ook voor het rijexamen. Voor mij was de tussentijdse toets een uitkomst, omdat het een voorproefje was van wat ik kon verwachten.

Maar als je denkt, ik heb het niet nodig, dan doe je het gewoon niet. Ongeacht wat je instructeur ervan zegt. De keus is aan jou. Je klasgenoten hebben hierbij niets te zeggen over wat jouw keuze is, het gaat om JOUW rijgedrag en jouw vermogen om iets tot een goed einde te brengen.

[ Bericht 5% gewijzigd door Metalfrost op 14-09-2010 20:36:54 ]
Google is your friend, abuse your friends
pi_86437336
I
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 17:35 schreef Rijstbal het volgende:
Ben net weer begonnen met rijlessen na een halfjaar.
Heb al 30+ uren erop zitten. Gister mn theorie behaald.

Ik wist nog hoe alles werkte. Koppeling, schakelen, voorrang verlenen enz.
Alleen ik heb nog moeite met afstand houden en mn gasdosering. Ik rij ook te wild.

Ik vroeg aan mn instructeur hoelang het nog duurde/hoeveel lessen ik ong nog moest nemen. Hij zei wrs nog rond de 40/50 :{

Toen vroeg ik me echt af of het echt aan mij lag of is hij nou gewoon een geldwolf.
Nu heb ik echt geen zin om nog een jaar over mn rijbewijs te doen.

Zal ik naar een andere rijschool gaan? ANWB misschien?
Ik had ook 2 of 3 maanden niet gelest en de eerste les was het weer wennen maar daarna zat ik er zo weer in. Je hebt wrs wel een paar lessen meer nodig dan wanneer je in 1 keer was doorgegaan, maar 40 of 50 is wel erg veel hoor.

Klinkt wel een beetje geldbelust eerlijk gezegd ja.

Ik moest er nu vandaag na 3 weken ook weer inkomen, morgen nog 1 les en dan weer examen. Hoop dat ik dan beter rijd :X
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
Steun de strijd voor een indianenforum!
pi_86440200
Ik begin binnenkort ook met rijlessen, maar iedereen (hier dan) is bang voor in en uitvoegen op de snelweg.. Is dat dan zo moeilijk?
[quote]Op zaterdag 7 augustus 2010 21:39 schreef retorbrapi het volgende:
Windows is het beste besturingssysteem ter wereld.
[/quote]
pi_86441626
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 21:30 schreef zuivelyoghurt het volgende:
Ik begin binnenkort ook met rijlessen, maar iedereen (hier dan) is bang voor in en uitvoegen op de snelweg.. Is dat dan zo moeilijk?
Bang?
Was er nooit bang voor.
Maar het is idd wel 1 van de moeilijke punten lijkt me zo.
Je moet snel kunnen optrekken, vooruit kijken hoe druk het is, kunnen inschatten wat hun snelheid is, ruimte zien en wanneer er geen ruimte is toch maken, richting aangeven, veel spiegelen.
Eerste keer is even kijken hoe snel je moet optrekken (denk ook aan de bochten enz wat vooraf nog kunnen zijn).
Daarna is het even ervaring op doen om te zien of je er tussen kan, of toch te gevaarlijk is.

Net als rotonde, kruispunten zijn wel aandacht puntjes.

De situatie is nooit hetzelfde, en je moet toch wel zoveel mogelijk doorstromen.
pi_86447507
Vandaag theorie behaald(4de keer :') ) *O*
pi_86447802
quote:

Ik heb dus precies hetzelfde :(
pi_86448198
quote:

Ik zou geen tussentijdse toets doen. Vraag gewoon tijdens een rijles aan de instructeur of hij even examinator wil spelen. Hij weet waarschijnlijk wel het er tijdens het echte examen aan toe gaat. ^O^
Op vrijdag 15 januari 2010 17:14 schreef Runselpink het volgende:
TS verdient een standbeeld.
pi_86449658
quote:

Ik heb het wel gedaan. Gewoon voor mezelf, omdat ik het fijn vond. Van mijn instructrice hoefde het niet eens perse. En toen de bijzondere verrichtingen wel gehaald. Helaas het examen daarna niet gehaald... dus tellen ze niet meer.
pi_86451972
quote:
Op woensdag 15 september 2010 00:38 schreef Zuunigerd het volgende:

[..]

Ik zou geen tussentijdse toets doen. Vraag gewoon tijdens een rijles aan de instructeur of hij even examinator wil spelen. Hij weet waarschijnlijk wel het er tijdens het echte examen aan toe gaat. ^O^
Dat zei ik ook tegen m'n instructeur, maar dat was toch anders ofzo :') .
pi_86456275
quote:
Op woensdag 15 september 2010 00:16 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
Vandaag theorie behaald(4de keer :') ) *O*
Gefeliciteerd! *O*

Nu wel het rijbewijs in 1 jaar halen he, het is maar een jaar geldig..
Google is your friend, abuse your friends
pi_86458808
Zo TT :o
pi_86460033
quote:
Op woensdag 15 september 2010 09:50 schreef BasementDweller het volgende:

[..]

Dat zei ik ook tegen m'n instructeur, maar dat was toch anders ofzo :') .
Tuurlijk is dat anders, je instructeur is immers een bekende van je?
Zelfs al zou je een andere instructeur kunnen regelen dan is het nog steeds anders want er hangt niks van af, er valt niks te "verdienen" (vrijstelling) dus de spanning zal er ook niet zijn of in ieder geval minder.
pi_86462992
quote:
Op woensdag 15 september 2010 14:08 schreef vannelle het volgende:

[..]

Tuurlijk is dat anders, je instructeur is immers een bekende van je?
Zelfs al zou je een andere instructeur kunnen regelen dan is het nog steeds anders want er hangt niks van af, er valt niks te "verdienen" (vrijstelling) dus de spanning zal er ook niet zijn of in ieder geval minder.
Dat vind ik dus ook. En je gaat niet officieel naar het CBR, papieren inleveren etc etc...
Bij een TTT heb je dat wel.
pi_86464892
Kur, m'n ouders hebben me aangestoken met hun verkoudheid }:| Zit aan 1 ruk door te niezen en te proesten, en heel m'n kop is wazig :') Leuk morgen met het examen, dat is bij voorbaat al verloren als ik half stikkend van de nies en hoest de weg op moet :')
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
Steun de strijd voor een indianenforum!
pi_86465439
quote:
Op woensdag 15 september 2010 16:20 schreef 08gnoT. het volgende:
Kur, m'n ouders hebben me aangestoken met hun verkoudheid }:| Zit aan 1 ruk door te niezen en te proesten, en heel m'n kop is wazig :') Leuk morgen met het examen, dat is bij voorbaat al verloren als ik half stikkend van de nies en hoest de weg op moet :')
Als jij met een "handicap" een goede rit neerzet zijn dat alleen maar pluspuntjes. ^O^

Succes morgen!

en beterschap. * vannelle is ook strontverkouden, niet funny
pi_86466072
quote:
Op woensdag 15 september 2010 13:39 schreef Heichler het volgende:
Zo TT :o
:'(
pi_86466165
Denk ook dat ik het maar wel ga doen. Ben een nogal nerveus aangelegd persoon als het om rijlessen gaat, dus heb ik het gevoel dat voor mij alleen maar goed is om het te doen. Dan weet ik wat ik kan verwachten, en met een beetje geluk krijg ik die vrijstelling. Het kost wel wat, maar denk toch dat het voor mij wel goed is om te doen.

Merci voor het commentaar in ieder geval :)
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_86466259
quote:
Op woensdag 15 september 2010 16:51 schreef Heichler het volgende:

[..]

:'(
Jammer. :(

Maar geen man overboord!
Je hebt ongetwijfeld goede adviezen gehad waar je mee kan werken. ;)
pi_86466447
quote:
Op woensdag 15 september 2010 16:55 schreef vannelle het volgende:

[..]

Jammer. :(

Maar geen man overboord!
Je hebt ongetwijfeld goede adviezen gehad waar je mee kan werken. ;)
Ja hij zei dat ik meer lessen moest om ervaring op te doen terwijl ik er al 35 heb gehad ;(
  woensdag 15 september 2010 @ 17:08:14 #96
179798 Rijstbal
Ik heb geen bami
pi_86466691
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 17:43 schreef vannelle het volgende:

[..]

Ik zou nog een paar lesjes doen en dan nóg eens vragen hoeveel lessen hij nog denkt dat jij nodig hebt.
Nu was het voor jou vooral weer wennen.

Of neem eens een intake bij een andere rijschool en kijk eens wat daar de schatting is....
Heb een andere rijschool gevonden. Waarvan ik binnen 10 dagen al examen mag doen.
Moet alleen morgen er heen gaan om een toets te doen met een simulator om in te schatten hoeveel lessen ik nodig heb.

Heeft iemand hier ervaring mee?
#FreeTrapz #FreeFreire #FreeOzz #FreeRollsreus
pi_86466913
quote:
Op woensdag 15 september 2010 17:00 schreef Heichler het volgende:

[..]

Ja hij zei dat ik meer lessen moest om ervaring op te doen terwijl ik er al 35 heb gehad ;(
Troost je, 35 is nog onder het gemiddelde. ;)
pi_86467049
quote:
Op woensdag 15 september 2010 17:08 schreef Rijstbal het volgende:

[..]

Heb een andere rijschool gevonden. Waarvan ik binnen 10 dagen al examen mag doen.
Moet alleen morgen er heen gaan om een toets te doen met een simulator om in te schatten hoeveel lessen ik nodig heb.

Heeft iemand hier ervaring mee?
Ja ik.
Ik heb ooit eens een leerling gehad die 20 of 25 uur in een simulator had gezeten en bij mij voor het allereerst in een echte auto zat.
Hij dacht even weg te rijden.........pffff, wat een gepruts.
Uiteindelijk ben ik zelf maar weggereden en hem naar een rustig plekje gestuurd waar we gewoon bij het begin konden beginnen.
Zelf zei hij ook dat de simulator in niks op echt autorijden lijkt.
Dus mocht het met jou in de simulator niet soepel gaan, niet jouw schuld lijkt mij.

Ik snap trouwens niet waarom ze een intake met een simulator doen.......
Is die van hun zelf? Zo ja dan snap ik het denk ik wel: die dingen zijn stervensduur dus wil je'm ook zo veel mogelijk gebruiken, of het nou nut heeft of niet......
pi_86470588
quote:
Op woensdag 15 september 2010 17:15 schreef vannelle het volgende:

[..]

Troost je, 35 is nog onder het gemiddelde. ;)
Ik heb over twee weken ook mijn echte examen en geen lessen meer over :P
  woensdag 15 september 2010 @ 19:20:08 #100
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_86470884
quote:
Op dinsdag 14 september 2010 21:30 schreef zuivelyoghurt het volgende:
Bang? Nee.
Moeilijk? Ja.
Oplossing? Oefenen, oefenen, oefenen.

In het begin moet je vooral leren inschatten en vooruitkijken, daarna moet je leren besluitvaardig zijn en zelfvertrouwen hebben. Dito geldt voor kruispunten w.m.b.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')