Ik heb een TTT gedaan. Het enige pluspunt van een TTT is dat je weet hoe een examen in elkaar steekt. Maar een klasgenoot die al rijexamen gedaan heeft kan je exact hetzelfde vertellen en met een beetje verbeelding zou je het voor je kunnen zien. Een TTT is niets meer dan een half uur zelfstandig een rondje rijden en bijzondere manoeuvres uitvoeren, waarbij je, indien goede afloop, een vrijstelling krijgt om mee te nemen naar je eerstvolgende rijexamen. Zak je hiervoor, dan is de TTT ook niet meer geldig.quote:Op dinsdag 14 september 2010 20:22 schreef Blistering het volgende:
Hebben er mensen hier trouwens wel een TTT gedaan? Kan me niet herinneren dat ik dat gevraagd had, maar kan het ook fout hebben. Ik zit echt zwaaaaaaar in dubio of ik het wel moet doen. Er werd mij min of meer een formulier opgedrongen, en of ik ''ff'' 150 euro mee wou nemen a.s. les (Donderdag). Maar op school raden ze het me allemaal af, en zelf twijfel ik ook nog hard.
Opzich is die vrijstelling wel fijn, maarja.. Moet je ze wel halen. Argh, zo irritant. Ik kan het geld wel missen, maar het blijft toch wel een flink bedrag hoor voor een 'proefexamen'.
Ik had ook 2 of 3 maanden niet gelest en de eerste les was het weer wennen maar daarna zat ik er zo weer in. Je hebt wrs wel een paar lessen meer nodig dan wanneer je in 1 keer was doorgegaan, maar 40 of 50 is wel erg veel hoor.quote:Op dinsdag 14 september 2010 17:35 schreef Rijstbal het volgende:
Ben net weer begonnen met rijlessen na een halfjaar.
Heb al 30+ uren erop zitten. Gister mn theorie behaald.
Ik wist nog hoe alles werkte. Koppeling, schakelen, voorrang verlenen enz.
Alleen ik heb nog moeite met afstand houden en mn gasdosering. Ik rij ook te wild.
Ik vroeg aan mn instructeur hoelang het nog duurde/hoeveel lessen ik ong nog moest nemen. Hij zei wrs nog rond de 40/50![]()
Toen vroeg ik me echt af of het echt aan mij lag of is hij nou gewoon een geldwolf.
Nu heb ik echt geen zin om nog een jaar over mn rijbewijs te doen.
Zal ik naar een andere rijschool gaan? ANWB misschien?
Bang?quote:Op dinsdag 14 september 2010 21:30 schreef zuivelyoghurt het volgende:
Ik begin binnenkort ook met rijlessen, maar iedereen (hier dan) is bang voor in en uitvoegen op de snelweg.. Is dat dan zo moeilijk?
Ik heb dus precies hetzelfdequote:Op dinsdag 14 september 2010 20:22 schreef Blistering het volgende:
Hebben er mensen hier trouwens wel een TTT gedaan? Kan me niet herinneren dat ik dat gevraagd had, maar kan het ook fout hebben. Ik zit echt zwaaaaaaar in dubio of ik het wel moet doen. Er werd mij min of meer een formulier opgedrongen, en of ik ''ff'' 150 euro mee wou nemen a.s. les (Donderdag). Maar op school raden ze het me allemaal af, en zelf twijfel ik ook nog hard.
Opzich is die vrijstelling wel fijn, maarja.. Moet je ze wel halen. Argh, zo irritant. Ik kan het geld wel missen, maar het blijft toch wel een flink bedrag hoor voor een 'proefexamen'.
Ik zou geen tussentijdse toets doen. Vraag gewoon tijdens een rijles aan de instructeur of hij even examinator wil spelen. Hij weet waarschijnlijk wel het er tijdens het echte examen aan toe gaat.quote:Op dinsdag 14 september 2010 20:22 schreef Blistering het volgende:
Ik heb het wel gedaan. Gewoon voor mezelf, omdat ik het fijn vond. Van mijn instructrice hoefde het niet eens perse. En toen de bijzondere verrichtingen wel gehaald. Helaas het examen daarna niet gehaald... dus tellen ze niet meer.quote:Op dinsdag 14 september 2010 20:22 schreef Blistering het volgende:
Dat zei ik ook tegen m'n instructeur, maar dat was toch anders ofzoquote:Op woensdag 15 september 2010 00:38 schreef Zuunigerd het volgende:
[..]
Ik zou geen tussentijdse toets doen. Vraag gewoon tijdens een rijles aan de instructeur of hij even examinator wil spelen. Hij weet waarschijnlijk wel het er tijdens het echte examen aan toe gaat.
Gefeliciteerd!quote:Op woensdag 15 september 2010 00:16 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
Vandaag theorie behaald(4de keer)
Tuurlijk is dat anders, je instructeur is immers een bekende van je?quote:Op woensdag 15 september 2010 09:50 schreef BasementDweller het volgende:
[..]
Dat zei ik ook tegen m'n instructeur, maar dat was toch anders ofzo.
Dat vind ik dus ook. En je gaat niet officieel naar het CBR, papieren inleveren etc etc...quote:Op woensdag 15 september 2010 14:08 schreef vannelle het volgende:
[..]
Tuurlijk is dat anders, je instructeur is immers een bekende van je?
Zelfs al zou je een andere instructeur kunnen regelen dan is het nog steeds anders want er hangt niks van af, er valt niks te "verdienen" (vrijstelling) dus de spanning zal er ook niet zijn of in ieder geval minder.
Als jij met een "handicap" een goede rit neerzet zijn dat alleen maar pluspuntjes.quote:Op woensdag 15 september 2010 16:20 schreef 08gnoT. het volgende:
Kur, m'n ouders hebben me aangestoken met hun verkoudheidZit aan 1 ruk door te niezen en te proesten, en heel m'n kop is wazig
Leuk morgen met het examen, dat is bij voorbaat al verloren als ik half stikkend van de nies en hoest de weg op moet
Jammer.quote:
Ja hij zei dat ik meer lessen moest om ervaring op te doen terwijl ik er al 35 heb gehadquote:Op woensdag 15 september 2010 16:55 schreef vannelle het volgende:
[..]
Jammer.
Maar geen man overboord!
Je hebt ongetwijfeld goede adviezen gehad waar je mee kan werken.
Heb een andere rijschool gevonden. Waarvan ik binnen 10 dagen al examen mag doen.quote:Op dinsdag 14 september 2010 17:43 schreef vannelle het volgende:
[..]
Ik zou nog een paar lesjes doen en dan nóg eens vragen hoeveel lessen hij nog denkt dat jij nodig hebt.
Nu was het voor jou vooral weer wennen.
Of neem eens een intake bij een andere rijschool en kijk eens wat daar de schatting is....
Troost je, 35 is nog onder het gemiddelde.quote:Op woensdag 15 september 2010 17:00 schreef Heichler het volgende:
[..]
Ja hij zei dat ik meer lessen moest om ervaring op te doen terwijl ik er al 35 heb gehad
Ja ik.quote:Op woensdag 15 september 2010 17:08 schreef Rijstbal het volgende:
[..]
Heb een andere rijschool gevonden. Waarvan ik binnen 10 dagen al examen mag doen.
Moet alleen morgen er heen gaan om een toets te doen met een simulator om in te schatten hoeveel lessen ik nodig heb.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Ik heb over twee weken ook mijn echte examen en geen lessen meer overquote:Op woensdag 15 september 2010 17:15 schreef vannelle het volgende:
[..]
Troost je, 35 is nog onder het gemiddelde.
Bang? Nee.quote:Op dinsdag 14 september 2010 21:30 schreef zuivelyoghurt het volgende:
Ik begin binnenkort ook met rijlessen, maar iedereen (hier dan) is bang voor in en uitvoegen op de snelweg.. Is dat dan zo moeilijk?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |