Dat worden losje lesjes.quote:Op woensdag 15 september 2010 19:12 schreef Heichler het volgende:
[..]
Ik heb over twee weken ook mijn echte examen en geen lessen meer over
Dat verschilt heel erg per persoon en per instructeur.quote:Op woensdag 15 september 2010 20:47 schreef caffeinjunk het volgende:
Hoelang duurt het bij de meeste mensen ongeveer voor ze praktisch zelfstandig kunnen rijden ( maar nog wel enkele fouten maken) ? Dus geen bijsturen, koppeling, remmen kijken of andere handelingen meer?
In het geval van Kekaa was het omdat er verderop een file stond als ik het goed gelezen heb en daar wil je niet in staan, je wilt rijden.quote:Op donderdag 16 september 2010 00:52 schreef twiFight het volgende:
Vannelle, wat is de bedoeling daar van? In de beginlessen snap ik het wel, maar zelfs tegen mijn examen aan moest ik dat nog regelmatig doen. Vaak was er uberhaupt geen drol op de snelweg.
Maar ik hoefde dus nooit in of uit te voegen, want de invoegstrook ging over naar de uitvoegstrook en ik kon gewoon daar op blijven rijden. Mja, kan altijd nog zijn omdat hij gewoon naar een ander gedeelte van de stad wou, maar ik blijf het vaak vinden.quote:Op donderdag 16 september 2010 00:59 schreef vannelle het volgende:
[..]
In het geval van Kekaa was het omdat er verderop een file stond als ik het goed gelezen heb en daar wil je niet in staan, je wilt rijden.
Verder kan het natuurlijk zijn om in- en uitvoegen te oefenen, net als dat je binnen de bebouwde kom kruispunten, afslaan e.d. oefent.
Snelweg in- en uitvoegen is niks anders dan een oefening. Al heeft het wel meer effect als het wat drukker is....
Afgelopen maandag heb ikook een kwartier stilgestaan bij de RAI, maar aan de andere kant is filerijden ook wel een aardige trainingquote:Op donderdag 16 september 2010 00:59 schreef vannelle het volgende:
[..]
In het geval van Kekaa was het omdat er verderop een file stond als ik het goed gelezen heb en daar wil je niet in staan, je wilt rijden.
Verder kan het natuurlijk zijn om in- en uitvoegen te oefenen, net als dat je binnen de bebouwde kom kruispunten, afslaan e.d. oefent.
Snelweg in- en uitvoegen is niks anders dan een oefening. Al heeft het wel meer effect als het wat drukker is....
Inderdaad omdat er file stond. 50 km per uur... veeeeeeeel vrachtwagens. Andere kant was iets rustiger, dus niet ingevoegd (wel handig van die invoeg/uitvoegstroken dan), en onder viaduct door er aan de andere kant weer op. Waar het 80 was, maar ok...quote:Op donderdag 16 september 2010 00:59 schreef vannelle het volgende:
[..]
Naar een ander gedeelte van de stad willen kan ook een reden zijn idd.quote:Op donderdag 16 september 2010 09:25 schreef twiFight het volgende:
[..]
Maar ik hoefde dus nooit in of uit te voegen, want de invoegstrook ging over naar de uitvoegstrook en ik kon gewoon daar op blijven rijden. Mja, kan altijd nog zijn omdat hij gewoon naar een ander gedeelte van de stad wou, maar ik blijf het vaak vinden.
Klopt.quote:Op donderdag 16 september 2010 12:36 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
maar aan de andere kant is filerijden ook wel een aardige training
Dat hopen we zo van je te horen.quote:Op donderdag 16 september 2010 12:37 schreef 08gnoT. het volgende:
Ik word over een paar minuten opgehaald. Zal 3 maal scheepsrecht zijn?
In t begin zat ik ook te kloten met de koppeling, achteraf gezien liet ik m op het laatst te snel opkomen.quote:Op donderdag 16 september 2010 14:39 schreef vannelle het volgende:
[..]
Klopt.
Heb een keer een leerlinge gehad die vreselijk moeite had met de koppeling.
Ik heb toen expres een file opgezocht.![]()
Na die file (vnl. op de koppeling rijden) was dat probleem opgelost.![]()
Maakt toch niks uit van het aantal lessen? Zorgt alleen maar voor druk, dat vaak negatief uitpakt en resulteert in meer falen.quote:Op donderdag 16 september 2010 15:26 schreef Blistering het volgende:
Ik faalde weer ouderwets net. Niet goed vooruitkijken, verkeerde rijbaan pakken (in de meest irritante stortregen) etc. En tot overmaat van ramp had ik ook nog m'n verkeerde schoenen aan.
Somebody shoot me
En dan heb je 32 lessen gehad, god wat faal ik...
Iedereen heeft wel eens een dipje, echt waar.quote:Op donderdag 16 september 2010 15:26 schreef Blistering het volgende:
Ik faalde weer ouderwets net. Niet goed vooruitkijken, verkeerde rijbaan pakken (in de meest irritante stortregen) etc. En tot overmaat van ramp had ik ook nog m'n verkeerde schoenen aan.
Somebody shoot me
En dan heb je 32 lessen gehad, god wat faal ik...
Oefening baart kunst.quote:Op donderdag 16 september 2010 15:29 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
In t begin zat ik ook te kloten met de koppeling, achteraf gezien liet ik m op het laatst te snel opkomen.
Anyway toen moest tientallen keren, in een woonwijk op een lange weg steeds bij een lantaarnpaal stoppen en dan weer optrekken... hielp wel, daarna nooit echt super veel problemen meer gehad.
Shit, wat zonde!quote:Op donderdag 16 september 2010 16:29 schreef 08gnoT. het volgende:
Net terug, weer gezaktIk zag een fietsert zonder licht dankzij de regen te laat. Ik remde wel op tijd dat hij (of zij) zonder hinderen kon doorrijden, maar ik moest wel te hard remmen. En ik reed op een verkeerde rijstrook omdat ik door het noodweer geen borden of wegdektekens meer kon zien. Klote regen
En gelijk na m'n examen was het weer licht en droog buiten
En ik kwam nog politie en ambulances en traumahelicopters tegen, geen idee wat er gebeurd was
Heb ik trouwens al het record van grootste faalhaas op m'n naam in dit topic?Of is er wel eens iemand geweest die vaker is gezakt?
Ik ben nog steeds depressief omdat ik voor die tussentijdse toets ben gezakt, ik vind het knap dat je nog zo positief kan blijvenquote:Op donderdag 16 september 2010 16:29 schreef 08gnoT. het volgende:
Net terug, weer gezaktIk zag een fietsert zonder licht dankzij de regen te laat. Ik remde wel op tijd dat hij (of zij) zonder hinderen kon doorrijden, maar ik moest wel te hard remmen. En ik reed op een verkeerde rijstrook omdat ik door het noodweer geen borden of wegdektekens meer kon zien. Klote regen
En gelijk na m'n examen was het weer licht en droog buiten
En ik kwam nog politie en ambulances en traumahelicopters tegen, geen idee wat er gebeurd was
Heb ik trouwens al het record van grootste faalhaas op m'n naam in dit topic?Of is er wel eens iemand geweest die vaker is gezakt?
Zo hard als het nu regende, had ik toch even gestopt hoorquote:Op donderdag 16 september 2010 16:42 schreef vannelle het volgende:
[..]
Shit, wat zonde!![]()
Regen is idd vervelend, het wordt er niet makkelijker van. Maar niet alles wat fout ging kun je daarop afschuiven. Als je eenmaal je rbw hebt zul je ook nog vaak genoeg in de regen rijden en dan moet je dat ook veilig kunnen.
Neuh ik geef die fietser ook niet de schuld, maar hij was gewoon echt heel slecht te zien.quote:Wat die fietser betreft: Die hoefde geen licht te voeren, kan me niet voorstellen dat het zicht zo slecht was dat verlichting verplicht zou zijn.
Durf ik zo niet te zeggen, maar ik reed met de wielen over de streep of zo. Ik zag heel die streep niet door de regen.quote:Verkeerde rijstrook: pijlen op de weg kunnen door de regen slecht zichtbaar zijn idd, maar stonden er daar voor geen blauwe borden met witte pijlen waaraan je kon zien wat de wegindeling verderop is?
Tja de instructeur zat - net als de vorige keer trouwens - al te vloeken dat ze me hadden laten zakken.quote:Is niet lullig bedoeld hoor, ff analyseren.
Maar dit waren de enige 2 punten waar je op gezakt bent?
En een faalhaas ben je niet, ik ken een aantal mensen die véél vaker examen gedaan hebben maar die zitten niet op Fok dus zul je die ook niet tegenkomen in dit topic.
Gewoon doorzetten! Als dit het enige was ben je er echt bijna!
Ik word er ook wel behoorlijk moedeloos van hoor, op zulke kleine dingen elke keerquote:Op donderdag 16 september 2010 16:44 schreef Heichler het volgende:
[..]
Ik ben nog steeds depressief omdat ik voor die tussentijdse toets ben gezakt, ik vind het knap dat je nog zo positief kan blijven
Bij mij bij m'n TTT ook ja, dat was ook echt zo'n snobbige schijnheilige mutsquote:Op donderdag 16 september 2010 17:03 schreef Heichler het volgende:
Die examinator van de TT had mij helemaal kapot gemaakt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |