abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86472221
quote:
Op woensdag 15 september 2010 19:12 schreef Heichler het volgende:

[..]

Ik heb over twee weken ook mijn echte examen en geen lessen meer over :P
Dat worden losje lesjes. :)
pi_86474442
Hoelang duurt het bij de meeste mensen ongeveer voor ze praktisch zelfstandig kunnen rijden ( maar nog wel enkele fouten maken) ? Dus geen bijsturen, koppeling, remmen kijken of andere handelingen meer?
Once I had a little game, I think you know the game I mean, I mean the game called go insane!
-je webicon was 3,8Mb, max. 100Kb toegestaan, niet terugplaatsen!-
pi_86475654
quote:
Op woensdag 15 september 2010 20:47 schreef caffeinjunk het volgende:
Hoelang duurt het bij de meeste mensen ongeveer voor ze praktisch zelfstandig kunnen rijden ( maar nog wel enkele fouten maken) ? Dus geen bijsturen, koppeling, remmen kijken of andere handelingen meer?
Dat verschilt heel erg per persoon en per instructeur.
Zodra dat niet meer nodig is (oké, af en toe kan) rij je aardig op niveau en moeten alleen voor het examen de scherpe kantjes er nog af.

Voertuigbeheersing is in een paar lessen wel gedaan.
Kijken, anticiperen en handelen duurt het langst. Maar zoals ik al zei: verschilt enorm per persoon.
pi_86479434
Vandaag ging goed!
Van 16.30 tot 18.00 uur, lekker druk dus. Zag er wel een beetje tegenop, maar het helpt me juist beter op te letten en niet te snel te rijden! Zelfs mn instructrice vond het veeel beter gaan dan maandag.
Snelweg even op geweest, maar niet ingevoegd en er meteen weer af ivm file. Wel lastig, allemaal vrachtwagens waar auto's tussendoor kunnen glippen. Omkeren en de andere kant er weer op, daar ging het gelukkig wel.

maandag weer.
  donderdag 16 september 2010 @ 00:52:07 #105
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_86484744
Ja, dat vond ik toch wel een kutte 'oefening', de oprit op maar daar blijven en er gelijk weer af. Vannelle, wat is de bedoeling daar van? In de beginlessen snap ik het wel, maar zelfs tegen mijn examen aan moest ik dat nog regelmatig doen. Vaak was er uberhaupt geen drol op de snelweg.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_86484866
quote:
Op donderdag 16 september 2010 00:52 schreef twiFight het volgende:
Vannelle, wat is de bedoeling daar van? In de beginlessen snap ik het wel, maar zelfs tegen mijn examen aan moest ik dat nog regelmatig doen. Vaak was er uberhaupt geen drol op de snelweg.
In het geval van Kekaa was het omdat er verderop een file stond als ik het goed gelezen heb en daar wil je niet in staan, je wilt rijden.
Verder kan het natuurlijk zijn om in- en uitvoegen te oefenen, net als dat je binnen de bebouwde kom kruispunten, afslaan e.d. oefent.
Snelweg in- en uitvoegen is niks anders dan een oefening. Al heeft het wel meer effect als het wat drukker is....
pi_86486663
Idd, stond keer ingevoegd bij kruispunt voor de stoplichten en toen zagen we links lange file, dus heb ik gevraagd of we naar rechts zullen gaan.
Beter misschien een niet zo boeiende weg op rijden voor rijles dan in de file staan.
  donderdag 16 september 2010 @ 09:25:00 #108
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_86488165
quote:
Op donderdag 16 september 2010 00:59 schreef vannelle het volgende:

[..]

In het geval van Kekaa was het omdat er verderop een file stond als ik het goed gelezen heb en daar wil je niet in staan, je wilt rijden.
Verder kan het natuurlijk zijn om in- en uitvoegen te oefenen, net als dat je binnen de bebouwde kom kruispunten, afslaan e.d. oefent.
Snelweg in- en uitvoegen is niks anders dan een oefening. Al heeft het wel meer effect als het wat drukker is....
Maar ik hoefde dus nooit in of uit te voegen, want de invoegstrook ging over naar de uitvoegstrook en ik kon gewoon daar op blijven rijden. Mja, kan altijd nog zijn omdat hij gewoon naar een ander gedeelte van de stad wou, maar ik blijf het vaak vinden.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_86494202
quote:
Op donderdag 16 september 2010 00:59 schreef vannelle het volgende:

[..]

In het geval van Kekaa was het omdat er verderop een file stond als ik het goed gelezen heb en daar wil je niet in staan, je wilt rijden.
Verder kan het natuurlijk zijn om in- en uitvoegen te oefenen, net als dat je binnen de bebouwde kom kruispunten, afslaan e.d. oefent.
Snelweg in- en uitvoegen is niks anders dan een oefening. Al heeft het wel meer effect als het wat drukker is....
Afgelopen maandag heb ikook een kwartier stilgestaan bij de RAI, maar aan de andere kant is filerijden ook wel een aardige training :)
pi_86494225
Ik word over een paar minuten opgehaald. Zal 3 maal scheepsrecht zijn?
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
Steun de strijd voor een indianenforum!
pi_86494943
quote:
Op donderdag 16 september 2010 00:59 schreef vannelle het volgende:

[..]

In het geval van Kekaa was het omdat er verderop een file stond als ik het goed gelezen heb en daar wil je niet in staan, je wilt rijden.
Verder kan het natuurlijk zijn om in- en uitvoegen te oefenen, net als dat je binnen de bebouwde kom kruispunten, afslaan e.d. oefent.
Snelweg in- en uitvoegen is niks anders dan een oefening. Al heeft het wel meer effect als het wat drukker is....
Inderdaad omdat er file stond. 50 km per uur... veeeeeeeel vrachtwagens. Andere kant was iets rustiger, dus niet ingevoegd (wel handig van die invoeg/uitvoegstroken dan), en onder viaduct door er aan de andere kant weer op. Waar het 80 was, maar ok...
pi_86498279
quote:
Op donderdag 16 september 2010 09:25 schreef twiFight het volgende:

[..]

Maar ik hoefde dus nooit in of uit te voegen, want de invoegstrook ging over naar de uitvoegstrook en ik kon gewoon daar op blijven rijden. Mja, kan altijd nog zijn omdat hij gewoon naar een ander gedeelte van de stad wou, maar ik blijf het vaak vinden.
Naar een ander gedeelte van de stad willen kan ook een reden zijn idd.
Iedere instructeur heeft zo z'n plekjes om dingen te oefenen, bepaalde kruispunten, bepaalde rotondes, parkeervakken, voorsorteermoeilijkheden en noem maar op.
Stel nou dat je aan de ene kant van de stad bent en hij wil naar de andere kant twerijl hij weet dat de binnenstad vast staat en het een kwestie van aanschuiven is daar.........psies, dan maar er omheen.
Of misschien ging het hem wel om het voorsorteren aan het einde van de afrit, wie zal het zeggen?
pi_86498363
quote:
Op donderdag 16 september 2010 12:36 schreef PaRoDiUzZ het volgende:

[..]



maar aan de andere kant is filerijden ook wel een aardige training :)
Klopt.
Heb een keer een leerlinge gehad die vreselijk moeite had met de koppeling.
Ik heb toen expres een file opgezocht. })
Na die file (vnl. op de koppeling rijden) was dat probleem opgelost. :) ^O^
pi_86498385
quote:
Op donderdag 16 september 2010 12:37 schreef 08gnoT. het volgende:
Ik word over een paar minuten opgehaald. Zal 3 maal scheepsrecht zijn?
Dat hopen we zo van je te horen. ;)
pi_86500169
Ik faalde weer ouderwets net. Niet goed vooruitkijken, verkeerde rijbaan pakken (in de meest irritante stortregen :r ) etc. En tot overmaat van ramp had ik ook nog m'n verkeerde schoenen aan.

Somebody shoot me :P

En dan heb je 32 lessen gehad, god wat faal ik...
Science adjusts its views based on what's observed, faith is the denial of observation so that belief can be preserved.
pi_86500263
quote:
Op donderdag 16 september 2010 14:39 schreef vannelle het volgende:

[..]

Klopt.
Heb een keer een leerlinge gehad die vreselijk moeite had met de koppeling.
Ik heb toen expres een file opgezocht. })
Na die file (vnl. op de koppeling rijden) was dat probleem opgelost. :) ^O^
In t begin zat ik ook te kloten met de koppeling, achteraf gezien liet ik m op het laatst te snel opkomen.
Anyway toen moest tientallen keren, in een woonwijk op een lange weg steeds bij een lantaarnpaal stoppen en dan weer optrekken... hielp wel, daarna nooit echt super veel problemen meer gehad.
pi_86501396
quote:
Op donderdag 16 september 2010 15:26 schreef Blistering het volgende:
Ik faalde weer ouderwets net. Niet goed vooruitkijken, verkeerde rijbaan pakken (in de meest irritante stortregen :r ) etc. En tot overmaat van ramp had ik ook nog m'n verkeerde schoenen aan.

Somebody shoot me :P

En dan heb je 32 lessen gehad, god wat faal ik...
Maakt toch niks uit van het aantal lessen? Zorgt alleen maar voor druk, dat vaak negatief uitpakt en resulteert in meer falen.
pi_86501784
quote:
Op donderdag 16 september 2010 15:26 schreef Blistering het volgende:
Ik faalde weer ouderwets net. Niet goed vooruitkijken, verkeerde rijbaan pakken (in de meest irritante stortregen :r ) etc. En tot overmaat van ramp had ik ook nog m'n verkeerde schoenen aan.

Somebody shoot me :P

En dan heb je 32 lessen gehad, god wat faal ik...
Iedereen heeft wel eens een dipje, echt waar.
Dus snel vergeten deze les en op naar de volgende! :)
pi_86501798
quote:
Op donderdag 16 september 2010 15:29 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

In t begin zat ik ook te kloten met de koppeling, achteraf gezien liet ik m op het laatst te snel opkomen.
Anyway toen moest tientallen keren, in een woonwijk op een lange weg steeds bij een lantaarnpaal stoppen en dan weer optrekken... hielp wel, daarna nooit echt super veel problemen meer gehad.
Oefening baart kunst. ;)
pi_86502463
Net terug, weer gezakt :'( Ik zag een fietsert zonder licht dankzij de regen te laat. Ik remde wel op tijd dat hij (of zij) zonder hinderen kon doorrijden, maar ik moest wel te hard remmen. En ik reed op een verkeerde rijstrook omdat ik door het noodweer geen borden of wegdektekens meer kon zien. Klote regen }:| En gelijk na m'n examen was het weer licht en droog buiten :')

En ik kwam nog politie en ambulances en traumahelicopters tegen, geen idee wat er gebeurd was :o

Heb ik trouwens al het record van grootste faalhaas op m'n naam in dit topic? :') Of is er wel eens iemand geweest die vaker is gezakt? :P
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
Steun de strijd voor een indianenforum!
pi_86503185
quote:
Op donderdag 16 september 2010 16:29 schreef 08gnoT. het volgende:
Net terug, weer gezakt :'( Ik zag een fietsert zonder licht dankzij de regen te laat. Ik remde wel op tijd dat hij (of zij) zonder hinderen kon doorrijden, maar ik moest wel te hard remmen. En ik reed op een verkeerde rijstrook omdat ik door het noodweer geen borden of wegdektekens meer kon zien. Klote regen }:| En gelijk na m'n examen was het weer licht en droog buiten :')

En ik kwam nog politie en ambulances en traumahelicopters tegen, geen idee wat er gebeurd was :o

Heb ik trouwens al het record van grootste faalhaas op m'n naam in dit topic? :') Of is er wel eens iemand geweest die vaker is gezakt? :P
Shit, wat zonde! -O-

Regen is idd vervelend, het wordt er niet makkelijker van. Maar niet alles wat fout ging kun je daarop afschuiven. Als je eenmaal je rbw hebt zul je ook nog vaak genoeg in de regen rijden en dan moet je dat ook veilig kunnen.

Wat die fietser betreft: Die hoefde geen licht te voeren, kan me niet voorstellen dat het zicht zo slecht was dat verlichting verplicht zou zijn.
Verkeerde rijstrook: pijlen op de weg kunnen door de regen slecht zichtbaar zijn idd, maar stonden er daar voor geen blauwe borden met witte pijlen waaraan je kon zien wat de wegindeling verderop is?

Is niet lullig bedoeld hoor, ff analyseren. ;)
Maar dit waren de enige 2 punten waar je op gezakt bent?

En een faalhaas ben je niet, ik ken een aantal mensen die véél vaker examen gedaan hebben maar die zitten niet op Fok dus zul je die ook niet tegenkomen in dit topic. :P

Gewoon doorzetten! Als dit het enige was ben je er echt bijna!
pi_86503278
quote:
Op donderdag 16 september 2010 16:29 schreef 08gnoT. het volgende:
Net terug, weer gezakt :'( Ik zag een fietsert zonder licht dankzij de regen te laat. Ik remde wel op tijd dat hij (of zij) zonder hinderen kon doorrijden, maar ik moest wel te hard remmen. En ik reed op een verkeerde rijstrook omdat ik door het noodweer geen borden of wegdektekens meer kon zien. Klote regen }:| En gelijk na m'n examen was het weer licht en droog buiten :')

En ik kwam nog politie en ambulances en traumahelicopters tegen, geen idee wat er gebeurd was :o

Heb ik trouwens al het record van grootste faalhaas op m'n naam in dit topic? :') Of is er wel eens iemand geweest die vaker is gezakt? :P
Ik ben nog steeds depressief omdat ik voor die tussentijdse toets ben gezakt, ik vind het knap dat je nog zo positief kan blijven :P
pi_86503980
quote:
Op donderdag 16 september 2010 16:42 schreef vannelle het volgende:

[..]

Shit, wat zonde! -O-

Regen is idd vervelend, het wordt er niet makkelijker van. Maar niet alles wat fout ging kun je daarop afschuiven. Als je eenmaal je rbw hebt zul je ook nog vaak genoeg in de regen rijden en dan moet je dat ook veilig kunnen.
Zo hard als het nu regende, had ik toch even gestopt hoor ;)
quote:
Wat die fietser betreft: Die hoefde geen licht te voeren, kan me niet voorstellen dat het zicht zo slecht was dat verlichting verplicht zou zijn.
Neuh ik geef die fietser ook niet de schuld, maar hij was gewoon echt heel slecht te zien.
quote:
Verkeerde rijstrook: pijlen op de weg kunnen door de regen slecht zichtbaar zijn idd, maar stonden er daar voor geen blauwe borden met witte pijlen waaraan je kon zien wat de wegindeling verderop is?
Durf ik zo niet te zeggen, maar ik reed met de wielen over de streep of zo. Ik zag heel die streep niet door de regen.
quote:
Is niet lullig bedoeld hoor, ff analyseren. ;)
Maar dit waren de enige 2 punten waar je op gezakt bent?

En een faalhaas ben je niet, ik ken een aantal mensen die véél vaker examen gedaan hebben maar die zitten niet op Fok dus zul je die ook niet tegenkomen in dit topic. :P

Gewoon doorzetten! Als dit het enige was ben je er echt bijna!
Tja de instructeur zat - net als de vorige keer trouwens - al te vloeken dat ze me hadden laten zakken. :') Hij zei dat hij alles had gedaan om hem te overtuigen, maar ja. Heeft dat ooit wel een zin eigenlijk, nee toch?

Ik hoefde in ieder geval geen lessen meer te nemen, ik heb geen zwakke punten meer en zit ruim boven het examenniveau volgens m'n instructeur, maar ik neem er nog wel een paar voor ik opnieuw op moet. Gewoon om er wat in te komen, net als nu (had dinsdag en woensdag de enige lessen na de vorige keer)

quote:
Op donderdag 16 september 2010 16:44 schreef Heichler het volgende:

[..]

Ik ben nog steeds depressief omdat ik voor die tussentijdse toets ben gezakt, ik vind het knap dat je nog zo positief kan blijven :P
Ik word er ook wel behoorlijk moedeloos van hoor, op zulke kleine dingen elke keer :') Maar ja, positief op FOK posten is makkelijk he :P
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
Steun de strijd voor een indianenforum!
pi_86504017
Die examinator van de TT had mij helemaal kapot gemaakt ;(
pi_86504511
quote:
Op donderdag 16 september 2010 17:03 schreef Heichler het volgende:
Die examinator van de TT had mij helemaal kapot gemaakt ;(
Bij mij bij m'n TTT ook ja, dat was ook echt zo'n snobbige schijnheilige muts :') Nu wilde ik je gerust gaan stellen dat dat niks wil zeggen over je slagingskansen op het echte examen, maar dat zal ik maar voor me houden :')

Deze vent was op zich wel aardig, hij leek op Vader Abraham ):O
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
Steun de strijd voor een indianenforum!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')