Dat bijvoorbeeld op een rotonde je terug moet schakelen in de twee, om je heen kijken en als het kan doorrijden, dan wel op tijd. Nou ja dat doe ik wel goed, maar op andere punten niet. Ach ik weet het ook niet, het is en blijft een vaag punt en ik zou niet weten hoe ik het anders op moest lossen.quote:Op vrijdag 10 september 2010 14:02 schreef MelR het volgende:
ooh wat kut!!!, zeker vaag argument; het verkeer te letterlijk nemen? heb je niet gevraagd wat hij daarmee bedoelde?
Nee nog geen nieuwe datum. Ik heb eerst vier weken rijles-af, de instructeur heeft over een week, drie weken vakantie en ik heb nu nog geen zin om volgende week alweer te beginnen met lessen. Een andere aanpak is vereist om mij te doen slagen, dwz meer voorbeelden geven oidquote:..weet je al een nieuwe datum?
Hij vond het jammer dat ik niet geslaagd was. Er waren maar twee van de zes geslaagd deze week. Een feitje waar ik niks mee heb eigenlijkquote:en wat zei je instructeur erover?
Nee, tweede. Er werd wel gezegd dat ik misschien in aanmerking zou kunnen komen voor een faalangsexamen of een BNOR, dat tweede is dan een examen met meer tijd en meer uitleg.quote:..dit was je 3e keer toch?...
Hoezo jammer?quote:Ik vond het best goed gaan, alleen jammer dat de examinator in de tussentijd (dus tijdens het traject) geen situatiebevragingen deed, dat deed die vorige wel.
Dan wist die beste kerel hoe ik bepaalde dingen zag en mijn beredenering zou misschien aan kunnen tonen waarom ik een bepaalde beslissing had gemaaktquote:Op vrijdag 10 september 2010 14:15 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Hoezo jammer?
Mijn 2 examen vroeg ze helemaal niks, tenminste geen dingen over het auto/rijden....![]()
Beter toch ?
volgens mij kan je dat altijd wel naar voren brengen, hoe jij dingen ziet, als hij je de uitslag geeft bijvoorbeeld?..maarja..soms zijn ze ook totaal onredelijk die eximinatorenquote:Op vrijdag 10 september 2010 14:17 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Dan wist die beste kerel hoe ik bepaalde dingen zag en mijn beredenering zou misschien aan kunnen tonen waarom ik een bepaalde beslissing had gemaakt
Er zitten twee instructeurs bij de rijschool, een man en een vrouw. Degene die ik de hele tijd heb gehad (zeg maar ong. een jaar nu) was de man en die legt het allemaal goed uit. Doet het ook voor als het nodig is. Het enige klote eraan is dat je niet weet van tevoren wie de examinator is en wat voor persoontje daarachter schuil gaat. Tot nu toe zeggen ze allemaal hetzelfde en ik zal er op de een of andere manier aan moeten werken om het volledige plaatje aan hun duidelijk te kunnen maken, om het roze pasje binnen te kunnen halen.quote:Op vrijdag 10 september 2010 14:32 schreef MelR het volgende:
BNOR kan pas na 4x zakken, en faalangst examen is erg duurder, en heeft toen voor mij niks uitgemaakt, terwijl ik met autorij examen duidelijk wel last had van faalangst. En ben je niet bang dat als je nu niets meer doet een maand, je er helemaal uit bent en dan weer 1 les nodig hebt om er weer helemaal in te komen?..ipv naar het examen toe streven? hebben ze geen andere instructeurs bij die rijschool?, dta kan ook soms helpen, andere instructeur, andere ogen, andere ideeën. Zo zei mijn 1e instructeur bijna helemaal niets (ik moest alles zelf ervaren en zelf de fouten onder ogen zien) en de 2e instructeur irriteerde me bijna met zn commentaar maar daar heb ik wel meer aan gehad vind ik!. Maarja eerst even de klap van het zakken te boven komen
Bij een gelijkwaardig kruispunt bijvoorbeeld en ik moet naar rechts: achter me kijken, afremmen,15-20 meter voor het kruispunt terugschakelen naar de tweede versnelling, naar links kijken en rechts kijken, komt er wat aan van links: naar de eerste versnelling, stilstaan. Wat ze dan van mij verwachten is misschien dat ik gebruik maak van het rollend vermogen van de auto, dat ik gelijk na de kruisende auto op de kruisende weg achter de voorbijgaande auto aan kan rijden. Dat vind ik gewoon gevaarlijk, maar het is wel wat ze wellicht van mij verwachten. Zulke kleine puntjes, het is niet van 'o shit nu heb ik een probleem' maar sommige maken wel het verschil.quote:Op vrijdag 10 september 2010 14:33 schreef MelR het volgende:
[..]
volgens mij kan je dat altijd wel naar voren brengen, hoe jij dingen ziet, als hij je de uitslag geeft bijvoorbeeld?..maarja..soms zijn ze ook totaal onredelijk die eximinatoren
Misschien zit hier het probleemquote:Op vrijdag 10 september 2010 14:50 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Bij een gelijkwaardig kruispunt bijvoorbeeld en ik moet naar rechts: achter me kijken, afremmen,15-20 meter voor het kruispunt terugschakelen naar de tweede versnelling, naar links kijken en rechts kijken, komt er wat aan van links: naar de eerste versnelling, stilstaan. Wat ze dan van mij verwachten is misschien dat ik gebruik maak van het rollend vermogen van de auto, dat ik gelijk na de kruisende auto op de kruisende weg achter de voorbijgaande auto aan kan rijden. Dat vind ik gewoon gevaarlijk, maar het is wel wat ze wellicht van mij verwachten. Zulke kleine puntjes, het is niet van 'o shit nu heb ik een probleem' maar sommige maken wel het verschil.
Meer dus de doorstroming van het verkeer.quote:Op vrijdag 10 september 2010 14:50 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Bij een gelijkwaardig kruispunt bijvoorbeeld en ik moet naar rechts: achter me kijken, afremmen,15-20 meter voor het kruispunt terugschakelen naar de tweede versnelling, naar links kijken en rechts kijken, komt er wat aan van links: naar de eerste versnelling, stilstaan. Wat ze dan van mij verwachten is misschien dat ik gebruik maak van het rollend vermogen van de auto, dat ik gelijk na de kruisende auto op de kruisende weg achter de voorbijgaande auto aan kan rijden. Dat vind ik gewoon gevaarlijk, maar het is wel wat ze wellicht van mij verwachten. Zulke kleine puntjes, het is niet van 'o shit nu heb ik een probleem' maar sommige maken wel het verschil.
Hahah nu je het zegt, gelijkwaardig kruispuntquote:Op vrijdag 10 september 2010 14:54 schreef BasementDweller het volgende:
[..]
Misschien zit hier het probleem
Ik zeg ook niet dat ik stop, ik neem nu een verplichte pauze. Gelijk maandag weer rijlessen lijkt me van de stomme, omdat de drie weken daaropvolgend de instructeur vakantie heeft. Nu eerst nog twee lessen volgende week of gelijk vier weken wachten, dat maakt weinig verschil lijkt me. En ik kan wel autorijden, alleen bij sommige punten laat het de wensen over. In die tijd kan ik zoeken naar oorzaken en misschien wat procedures in mijn kop stampen; aanrijden van rotondes, kruispunten (gelijkwaardige- en voorrangskruispunten), parkeren, fileparkeren, besluitvaardigheid kunnen zijn, etcetera. Dingen waar ik te horen kreeg dat ik daar mogelijk aan zou moeten werken.quote:Op vrijdag 10 september 2010 14:53 schreef DeRakker. het volgende:
Gewoon even vandaag niet verder over nadenken, morgen weer een nieuwe dag.
Op de dag zelf dat je zakt, is gewoon klote... nachtje slapen en weer fris over nadenken hoe nu verder.
Maar als ik advies mag geven, zou ik doorgaan... je raakt het anders toch weer beetje kwijt en dat is zonde van je geld.
quote:Op vrijdag 10 september 2010 14:55 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Hahah nu je het zegt, gelijkwaardig kruispunt
En uiteraard voor je kijken en ook spiegelen zoals geleerd.quote:Op vrijdag 10 september 2010 14:50 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Bij een gelijkwaardig kruispunt bijvoorbeeld en ik moet naar rechts: achter me kijken, afremmen,15-20 meter voor het kruispunt terugschakelen naar de tweede versnelling, naar links kijken en rechts kijken, komt er wat aan van links: naar de eerste versnelling, stilstaan.
Zou kunnen, het komt de doorstroming wel ten goede iig.quote:Op vrijdag 10 september 2010 14:50 schreef Metalfrost het volgende:
Wat ze dan van mij verwachten is misschien dat ik gebruik maak van het rollend vermogen van de auto, dat ik gelijk na de kruisende auto op de kruisende weg achter de voorbijgaande auto aan kan rijden. Dat vind ik gewoon gevaarlijk, maar het is wel wat ze wellicht van mij verwachten. Zulke kleine puntjes, het is niet van 'o shit nu heb ik een probleem' maar sommige maken wel het verschil.
Ja klopt, dat was ook een punt, de snelheid goed inschatten. Dat hoorde dan weer bij besluitvaardigheid. Zien hoe hard het verkeer gaat en je rijgedrag daarop afstemmen.quote:Op vrijdag 10 september 2010 15:02 schreef vannelle het volgende:
Zou kunnen, het komt de doorstroming wel ten goede iig.
Misschien is dit ook wel het puntje besluitvaardigheid waar ze het over hebben. Als de weg vrij is, waarom niet doorrijden?
De kruisende auto heeft meer snelheid dan jou, je komt er écht niet vlak achter te zitten al draai je vlak achter hem de weg op.
Dat snap ik niet?quote:Op vrijdag 10 september 2010 15:13 schreef Metalfrost het volgende:
[..]
Ja klopt, dat was ook een punt, de snelheid goed inschatten. Dat hoorde dan weer bij besluitvaardigheid. Zien hoe hard het verkeer gaat en je rijgedrag daarop afstemmen.
Misschien is dit een smoes, maar ik ben hoogte gewend. Alles doen op de fiets en dan heb je overzicht. De auto is laag en ik zie vrij weinig. Als ik recht naar voren kijk, kijk ik recht naar de rand van de achteruitkijkspiegel. Mijn gezichtsveld is niet meer dan een vierkant ipv de gehele voorruit. Allicht speelt dat ook een rol bij de besluitvaardigheid, alsook het 'gevaar' van doorrijden wat zich afspeelt bij het naderen van kruispunten.
Ter info: ik ben 2.04m en de lesauto is een Audi A3 sportline
Stoel zit al op z'n verst en als ik de leuning nog verder achterover doe, kan ik niet meer bij het stuur.quote:Op vrijdag 10 september 2010 15:19 schreef vannelle het volgende:
Kan die stoel niet iets omlaag of je rugleuning iets verder achterover? Wel zodanig dat je nog steeds bij je stuur kan natuurlijk......
Sowieso is het zicht anders dan op de fiets maar ik snap je punt.
Weet het, snapt het, maar kan er vrij weinig aan doen. De auto is niet groter.quote:Weet je instructeur hier ook van en zo ja: wat zegt hij er over?
Kijk, zulke dingen mis ik. Zulke simpele kleine dingetjes waarvan je later denkt van 'oh ja' en dan een dikke facepalm nadat je weer een examen verprutst hebt.quote:Buiten dat, kruisend verkeer zie je door je zijruit dus daarvoor gaat dit verhaal niet op.
Tegen de tijd dat jij em door je voorruit zou moeten kunnen zien kun je er gewoon achteraan.
Ik zei zelf ook al dat het een smoes kon zijn, een auto is nou eenmaal laag en daar kan je vrij weinig aan doen. Hoogte ben ik gewend en dat zal altijd ook zo blijven, in een auto is het natuurlijk aanpassen.quote:Op vrijdag 10 september 2010 15:24 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Dat snap ik niet?
Ik ben zelf 1.95 en heb gewoon goed zicht, wel minder natuurlijk dan op de fiets maar dat kan niet anders.
Ik had les in een toyota auris, toyota corolla en opel astra dus ook geen grote auto's.
Sta je lekker de hele tijd te wachten voor stoplichten enzoquote:Op vrijdag 10 september 2010 16:48 schreef Kekaa het volgende:
Planning binnen van mn laatste lessen plus examen.
Vrijdag 1 okt om 15.45 uur.
Wel lekker dat het niet supervroeg is... maarja.. spits op vrijdagmiddag :S
Dat moet niet zo moeilijk zijn haha.quote:Op vrijdag 10 september 2010 16:50 schreef BasementDweller het volgende:
[..]
Sta je lekker de hele tijd te wachten voor stoplichten enzo
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |