abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_86277019
Gezakt ;( De punten waren dat ik het verkeer te letterlijk neem (vaag punt) en dat ik niet echt besluitvaardig ben.

Ik zou niet weten hoe ik dat eerste punt moet verbeteren, misschien dat die instructeur het voor moet doen ofzo

o en er was een auto achter me toen ik een vak uitreed na het parkeren, wat overigens voor het eerste deel wel goed ging
Google is your friend, abuse your friends
pi_86277118
ooh wat kut!!!, zeker vaag argument; het verkeer te letterlijk nemen? heb je niet gevraagd wat hij daarmee bedoelde?..weet je al een nieuwe datum? en wat zei je instructeur erover?..dit was je 3e keer toch?...
pi_86277266
Ah jammer! ;( Raar inderdaad, verkeer te letterlijk nemen :{
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
Steun de strijd voor een indianenforum!
pi_86277383
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 14:02 schreef MelR het volgende:
ooh wat kut!!!, zeker vaag argument; het verkeer te letterlijk nemen? heb je niet gevraagd wat hij daarmee bedoelde?
Dat bijvoorbeeld op een rotonde je terug moet schakelen in de twee, om je heen kijken en als het kan doorrijden, dan wel op tijd. Nou ja dat doe ik wel goed, maar op andere punten niet. Ach ik weet het ook niet, het is en blijft een vaag punt en ik zou niet weten hoe ik het anders op moest lossen.
quote:
..weet je al een nieuwe datum?
Nee nog geen nieuwe datum. Ik heb eerst vier weken rijles-af, de instructeur heeft over een week, drie weken vakantie en ik heb nu nog geen zin om volgende week alweer te beginnen met lessen. Een andere aanpak is vereist om mij te doen slagen, dwz meer voorbeelden geven oid
quote:
en wat zei je instructeur erover?
Hij vond het jammer dat ik niet geslaagd was. Er waren maar twee van de zes geslaagd deze week. Een feitje waar ik niks mee heb eigenlijk :')
quote:
..dit was je 3e keer toch?...
Nee, tweede. Er werd wel gezegd dat ik misschien in aanmerking zou kunnen komen voor een faalangsexamen of een BNOR, dat tweede is dan een examen met meer tijd en meer uitleg.

Ik vond het best goed gaan, alleen jammer dat de examinator in de tussentijd (dus tijdens het traject) geen situatiebevragingen deed, dat deed die vorige wel. Naja volgende keer beter, we zien dan wel hoe het gaat. Ik neem eerst even een verplicht maandje pauze.
Google is your friend, abuse your friends
pi_86277623
quote:
Ik vond het best goed gaan, alleen jammer dat de examinator in de tussentijd (dus tijdens het traject) geen situatiebevragingen deed, dat deed die vorige wel.
Hoezo jammer?
Mijn 2 examen vroeg ze helemaal niks, tenminste geen dingen over het auto/rijden.... :P

Beter toch ? :s)
pi_86277689
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 14:15 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

Hoezo jammer?
Mijn 2 examen vroeg ze helemaal niks, tenminste geen dingen over het auto/rijden.... :P

Beter toch ? :s)
Dan wist die beste kerel hoe ik bepaalde dingen zag en mijn beredenering zou misschien aan kunnen tonen waarom ik een bepaalde beslissing had gemaakt
Google is your friend, abuse your friends
pi_86278230
BNOR kan pas na 4x zakken, en faalangst examen is erg duurder, en heeft toen voor mij niks uitgemaakt, terwijl ik met autorij examen duidelijk wel last had van faalangst. En ben je niet bang dat als je nu niets meer doet een maand, je er helemaal uit bent en dan weer 1 les nodig hebt om er weer helemaal in te komen?..ipv naar het examen toe streven? hebben ze geen andere instructeurs bij die rijschool?, dta kan ook soms helpen, andere instructeur, andere ogen, andere ideeën. Zo zei mijn 1e instructeur bijna helemaal niets (ik moest alles zelf ervaren en zelf de fouten onder ogen zien) en de 2e instructeur irriteerde me bijna met zn commentaar maar daar heb ik wel meer aan gehad vind ik!. Maarja eerst even de klap van het zakken te boven komen
pi_86278282
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 14:17 schreef Metalfrost het volgende:

[..]

Dan wist die beste kerel hoe ik bepaalde dingen zag en mijn beredenering zou misschien aan kunnen tonen waarom ik een bepaalde beslissing had gemaakt
volgens mij kan je dat altijd wel naar voren brengen, hoe jij dingen ziet, als hij je de uitslag geeft bijvoorbeeld?..maarja..soms zijn ze ook totaal onredelijk die eximinatoren
pi_86278737
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 14:32 schreef MelR het volgende:
BNOR kan pas na 4x zakken, en faalangst examen is erg duurder, en heeft toen voor mij niks uitgemaakt, terwijl ik met autorij examen duidelijk wel last had van faalangst. En ben je niet bang dat als je nu niets meer doet een maand, je er helemaal uit bent en dan weer 1 les nodig hebt om er weer helemaal in te komen?..ipv naar het examen toe streven? hebben ze geen andere instructeurs bij die rijschool?, dta kan ook soms helpen, andere instructeur, andere ogen, andere ideeën. Zo zei mijn 1e instructeur bijna helemaal niets (ik moest alles zelf ervaren en zelf de fouten onder ogen zien) en de 2e instructeur irriteerde me bijna met zn commentaar maar daar heb ik wel meer aan gehad vind ik!. Maarja eerst even de klap van het zakken te boven komen
Er zitten twee instructeurs bij de rijschool, een man en een vrouw. Degene die ik de hele tijd heb gehad (zeg maar ong. een jaar nu) was de man en die legt het allemaal goed uit. Doet het ook voor als het nodig is. Het enige klote eraan is dat je niet weet van tevoren wie de examinator is en wat voor persoontje daarachter schuil gaat. Tot nu toe zeggen ze allemaal hetzelfde en ik zal er op de een of andere manier aan moeten werken om het volledige plaatje aan hun duidelijk te kunnen maken, om het roze pasje binnen te kunnen halen.

Ja het is even moeilijk op het moment maar ik kom er zeker weer uit, dat was de vorige keer ook zo. Ik denk dat ik nu voor mezelf duidelijk moet maken waar de aard van dat 'alles te letterlijk nemen'-probleem zit, zodat ik het bij het volgende examen wél goed kan inschatten.
Google is your friend, abuse your friends
pi_86278879
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 14:33 schreef MelR het volgende:

[..]

volgens mij kan je dat altijd wel naar voren brengen, hoe jij dingen ziet, als hij je de uitslag geeft bijvoorbeeld?..maarja..soms zijn ze ook totaal onredelijk die eximinatoren
Bij een gelijkwaardig kruispunt bijvoorbeeld en ik moet naar rechts: achter me kijken, afremmen,15-20 meter voor het kruispunt terugschakelen naar de tweede versnelling, naar links kijken en rechts kijken, komt er wat aan van links: naar de eerste versnelling, stilstaan. Wat ze dan van mij verwachten is misschien dat ik gebruik maak van het rollend vermogen van de auto, dat ik gelijk na de kruisende auto op de kruisende weg achter de voorbijgaande auto aan kan rijden. Dat vind ik gewoon gevaarlijk, maar het is wel wat ze wellicht van mij verwachten. Zulke kleine puntjes, het is niet van 'o shit nu heb ik een probleem' maar sommige maken wel het verschil.
Google is your friend, abuse your friends
pi_86278975
Gewoon even vandaag niet verder over nadenken, morgen weer een nieuwe dag.
Op de dag zelf dat je zakt, is gewoon klote... nachtje slapen en weer fris over nadenken hoe nu verder.

Maar als ik advies mag geven, zou ik doorgaan... je raakt het anders toch weer beetje kwijt en dat is zonde van je geld.
pi_86279023
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 14:50 schreef Metalfrost het volgende:

[..]

Bij een gelijkwaardig kruispunt bijvoorbeeld en ik moet naar rechts: achter me kijken, afremmen,15-20 meter voor het kruispunt terugschakelen naar de tweede versnelling, naar links kijken en rechts kijken, komt er wat aan van links: naar de eerste versnelling, stilstaan. Wat ze dan van mij verwachten is misschien dat ik gebruik maak van het rollend vermogen van de auto, dat ik gelijk na de kruisende auto op de kruisende weg achter de voorbijgaande auto aan kan rijden. Dat vind ik gewoon gevaarlijk, maar het is wel wat ze wellicht van mij verwachten. Zulke kleine puntjes, het is niet van 'o shit nu heb ik een probleem' maar sommige maken wel het verschil.
Misschien zit hier het probleem :P
pi_86279028
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 14:50 schreef Metalfrost het volgende:

[..]

Bij een gelijkwaardig kruispunt bijvoorbeeld en ik moet naar rechts: achter me kijken, afremmen,15-20 meter voor het kruispunt terugschakelen naar de tweede versnelling, naar links kijken en rechts kijken, komt er wat aan van links: naar de eerste versnelling, stilstaan. Wat ze dan van mij verwachten is misschien dat ik gebruik maak van het rollend vermogen van de auto, dat ik gelijk na de kruisende auto op de kruisende weg achter de voorbijgaande auto aan kan rijden. Dat vind ik gewoon gevaarlijk, maar het is wel wat ze wellicht van mij verwachten. Zulke kleine puntjes, het is niet van 'o shit nu heb ik een probleem' maar sommige maken wel het verschil.
Meer dus de doorstroming van het verkeer.
Tja snelheid inschatten van andere is lastig in een korte tijd, ervaring is dan het belangrijkste.
pi_86279047
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 14:54 schreef BasementDweller het volgende:

[..]

Misschien zit hier het probleem :P
Hahah nu je het zegt, gelijkwaardig kruispunt :P
pi_86279174
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 14:53 schreef DeRakker. het volgende:
Gewoon even vandaag niet verder over nadenken, morgen weer een nieuwe dag.
Op de dag zelf dat je zakt, is gewoon klote... nachtje slapen en weer fris over nadenken hoe nu verder.

Maar als ik advies mag geven, zou ik doorgaan... je raakt het anders toch weer beetje kwijt en dat is zonde van je geld.
Ik zeg ook niet dat ik stop, ik neem nu een verplichte pauze. Gelijk maandag weer rijlessen lijkt me van de stomme, omdat de drie weken daaropvolgend de instructeur vakantie heeft. Nu eerst nog twee lessen volgende week of gelijk vier weken wachten, dat maakt weinig verschil lijkt me. En ik kan wel autorijden, alleen bij sommige punten laat het de wensen over. In die tijd kan ik zoeken naar oorzaken en misschien wat procedures in mijn kop stampen; aanrijden van rotondes, kruispunten (gelijkwaardige- en voorrangskruispunten), parkeren, fileparkeren, besluitvaardigheid kunnen zijn, etcetera. Dingen waar ik te horen kreeg dat ik daar mogelijk aan zou moeten werken.

Het niveau gaat omlaag ten tijde dat je examen doet. Tijdens de rijles kan het prima gaan, maar het niveau moet wat omhoog als ik op het examen net zo wil rijden als in een gewone, normale rijles.
Google is your friend, abuse your friends
pi_86279225
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 14:55 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

Hahah nu je het zegt, gelijkwaardig kruispunt :P
:|W Bedoel dus een voorrangskruispunt. Nee, als ik van rechts kom behoor ik voorrang te krijgen.
die was wel erg stom idd, foutje!
Google is your friend, abuse your friends
pi_86279336
Jammer joh :(
Paar kleine dingetjes als ik het goed begrijp dus daar idd maar aan werken.
Vraag wel duidelijkheid aan je instructeur zodat je iig weet wáár je aan moet werken.

quote:
Op vrijdag 10 september 2010 14:50 schreef Metalfrost het volgende:

[..]

Bij een gelijkwaardig kruispunt bijvoorbeeld en ik moet naar rechts: achter me kijken, afremmen,15-20 meter voor het kruispunt terugschakelen naar de tweede versnelling, naar links kijken en rechts kijken, komt er wat aan van links: naar de eerste versnelling, stilstaan.
En uiteraard voor je kijken en ook spiegelen zoals geleerd.
Weet je zeker dat je een gelijkwaardig kruispunt bedoelt? Zo ja, waarom zou je stoppen voor een auto van links?

Edit: ik moet sneller typen. :P


quote:
Op vrijdag 10 september 2010 14:50 schreef Metalfrost het volgende:
Wat ze dan van mij verwachten is misschien dat ik gebruik maak van het rollend vermogen van de auto, dat ik gelijk na de kruisende auto op de kruisende weg achter de voorbijgaande auto aan kan rijden. Dat vind ik gewoon gevaarlijk, maar het is wel wat ze wellicht van mij verwachten. Zulke kleine puntjes, het is niet van 'o shit nu heb ik een probleem' maar sommige maken wel het verschil.
Zou kunnen, het komt de doorstroming wel ten goede iig.
Misschien is dit ook wel het puntje besluitvaardigheid waar ze het over hebben. Als de weg vrij is, waarom niet doorrijden?
De kruisende auto heeft meer snelheid dan jou, je komt er écht niet vlak achter te zitten al draai je vlak achter hem de weg op.
pi_86279711
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 15:02 schreef vannelle het volgende:
Zou kunnen, het komt de doorstroming wel ten goede iig.
Misschien is dit ook wel het puntje besluitvaardigheid waar ze het over hebben. Als de weg vrij is, waarom niet doorrijden?
De kruisende auto heeft meer snelheid dan jou, je komt er écht niet vlak achter te zitten al draai je vlak achter hem de weg op.
Ja klopt, dat was ook een punt, de snelheid goed inschatten. Dat hoorde dan weer bij besluitvaardigheid. Zien hoe hard het verkeer gaat en je rijgedrag daarop afstemmen.

Misschien is dit een smoes, maar ik ben hoogte gewend. Alles doen op de fiets en dan heb je overzicht. De auto is laag en ik zie vrij weinig. Als ik recht naar voren kijk, kijk ik recht naar de rand van de achteruitkijkspiegel. Mijn gezichtsveld is niet meer dan een vierkant ipv de gehele voorruit. Allicht speelt dat ook een rol bij de besluitvaardigheid, alsook het 'gevaar' van doorrijden wat zich afspeelt bij het naderen van kruispunten.

Ter info: ik ben 2.04m en de lesauto is een Audi A3 sportline
Google is your friend, abuse your friends
pi_86279905
Kan die stoel niet iets omlaag of je rugleuning iets verder achterover? Wel zodanig dat je nog steeds bij je stuur kan natuurlijk......
Sowieso is het zicht anders dan op de fiets maar ik snap je punt.
Weet je instructeur hier ook van en zo ja: wat zegt hij er over?

Buiten dat, kruisend verkeer zie je door je zijruit dus daarvoor gaat dit verhaal niet op. ;)
Tegen de tijd dat jij em door je voorruit zou moeten kunnen zien kun je er gewoon achteraan. :)
pi_86280090
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 15:13 schreef Metalfrost het volgende:

[..]

Ja klopt, dat was ook een punt, de snelheid goed inschatten. Dat hoorde dan weer bij besluitvaardigheid. Zien hoe hard het verkeer gaat en je rijgedrag daarop afstemmen.

Misschien is dit een smoes, maar ik ben hoogte gewend. Alles doen op de fiets en dan heb je overzicht. De auto is laag en ik zie vrij weinig. Als ik recht naar voren kijk, kijk ik recht naar de rand van de achteruitkijkspiegel. Mijn gezichtsveld is niet meer dan een vierkant ipv de gehele voorruit. Allicht speelt dat ook een rol bij de besluitvaardigheid, alsook het 'gevaar' van doorrijden wat zich afspeelt bij het naderen van kruispunten.

Ter info: ik ben 2.04m en de lesauto is een Audi A3 sportline
Dat snap ik niet?
Ik ben zelf 1.95 en heb gewoon goed zicht, wel minder natuurlijk dan op de fiets maar dat kan niet anders.
Ik had les in een toyota auris, toyota corolla en opel astra dus ook geen grote auto's.
pi_86280104
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 15:19 schreef vannelle het volgende:
Kan die stoel niet iets omlaag of je rugleuning iets verder achterover? Wel zodanig dat je nog steeds bij je stuur kan natuurlijk......
Sowieso is het zicht anders dan op de fiets maar ik snap je punt.
Stoel zit al op z'n verst en als ik de leuning nog verder achterover doe, kan ik niet meer bij het stuur.
quote:
Weet je instructeur hier ook van en zo ja: wat zegt hij er over?
Weet het, snapt het, maar kan er vrij weinig aan doen. De auto is niet groter.
quote:
Buiten dat, kruisend verkeer zie je door je zijruit dus daarvoor gaat dit verhaal niet op. ;)
Tegen de tijd dat jij em door je voorruit zou moeten kunnen zien kun je er gewoon achteraan. :)
Kijk, zulke dingen mis ik. Zulke simpele kleine dingetjes waarvan je later denkt van 'oh ja' en dan een dikke facepalm nadat je weer een examen verprutst hebt.
Google is your friend, abuse your friends
pi_86280247
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 15:24 schreef DeRakker. het volgende:

[..]

Dat snap ik niet?
Ik ben zelf 1.95 en heb gewoon goed zicht, wel minder natuurlijk dan op de fiets maar dat kan niet anders.
Ik had les in een toyota auris, toyota corolla en opel astra dus ook geen grote auto's.
Ik zei zelf ook al dat het een smoes kon zijn, een auto is nou eenmaal laag en daar kan je vrij weinig aan doen. Hoogte ben ik gewend en dat zal altijd ook zo blijven, in een auto is het natuurlijk aanpassen.

Verder is probleem psychisch, denk ik.
Google is your friend, abuse your friends
pi_86283258
Planning binnen van mn laatste lessen plus examen.
Vrijdag 1 okt om 15.45 uur.
Wel lekker dat het niet supervroeg is... maarja.. spits op vrijdagmiddag :S
pi_86283330
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 16:48 schreef Kekaa het volgende:
Planning binnen van mn laatste lessen plus examen.
Vrijdag 1 okt om 15.45 uur.
Wel lekker dat het niet supervroeg is... maarja.. spits op vrijdagmiddag :S
Sta je lekker de hele tijd te wachten voor stoplichten enzo
pi_86284697
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 16:50 schreef BasementDweller het volgende:

[..]

Sta je lekker de hele tijd te wachten voor stoplichten enzo
Dat moet niet zo moeilijk zijn haha.
Enige waar ik dan tegenop zie is in/uitvoegen op de snelweg. Dat dus maar even goed oefenen in de komende 9 uur les.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')